eitaa logo
طب اسلامی(طبق نظرات استاد تبریزیان)
2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
553 ویدیو
50 فایل
#هدف ما این است که به #سبک_زندگی_اسلامی برگردید و خودتان طبیب خود باشید. کانال ما در ایتا : eitta.com/eslamiteb_tabrizian کانال ما در سروش : splus.ir/eslamiteb_tabrizian کانال ما در گپ : https://gap.im/tebeeslami_tabrizian شناسه پاسخگو : @Nf9297
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️اسرار طول عمر ✅ هفت غذای استراتژیک طب اسلامی که عامل طول عمر ، سلامتی ،استقامت و قدرت بدنی هستند. ۱. قند و شکر و نبات طبیعی نیشکر 🌸 امام‌کاظم ع: شکر درمان هر درد و بیماریست جز مرگ. (مکارم الاخلاق ص ۱۶۸) ۲. نمک‌ طبیعی (سنگ نمک یا و نمک دریای دستکاری نشده) 🌸 در نمک (دریا) شفا از هفتاد و دو نوع بیماری است. (بحار ج ۸۴ ص ۵۹) ۳.آب سالم چشمه به صورت جوشیده یا آب تصفیه شده با روش کوزه 🌸 حضرت علي : آب جوشيده براي همة دردها نافع است و به هيچ وجه ضرر ندارد . (حلية المتقين) ۴. نان کامل سبوس دار (نان خانگی) 🌸 پیامبر (ع) هیچ وقت نانی که بدون سبوس بود نمی‌خورد. (سنن النبی،باب ملحقات خوردن و آشامیدن) ۵. گوشت گوسفند ارگانیک، گوشت کبوتر و جوجه کبوتر 🌸برنج وگوشت سید طعام دنیا وآخرست هستند . ۶. برنج سبوس دار ارگانیک 🌸 برنج و گوشت سید طعام دنیا و آخرت هستند. ۷. روغن سالم (خصوصا شحم خالص گاو و زیتون بکر) 🌸 امام علی ع: هر لقمه روغن شحم که وارد بدن می شود، به همان اندازه درد و بیماری از بدن خارج می شود. ———————————————— 👈 آیت الله تبریزیان : سلامتی بدون نان ونمک وروغن وشکر سالم محال است، این ابتدائی ترین کاریست که در راستای تامین سلامتی بایستی انجام بشود واین اولین شرط سالم زیستن وشاداب ماندن است، کارهای دیگر در مرتبه دوم اهمیت قرار میگیرد . 🔰مرکز طب اسلامی مشهد 🔰 @daroo100 👈👈👈
در روایت آمده است: وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ لَا يَشْتَكِيَ مَثَانَتَهُ فَلَا يَحْبِسِ الْبَوْلَ وَ لَوْ عَلَى ظَهْرِ دَابَّتِه[1] طب الرضا، امام رضا ع، ص35. یعنی کسی که میخواهد به بیماری های مثانه دچار نشود پس ادرار خود را نگه ندارد هر چند که بر مرکب سوار باشد. کار خطرناکی است. فورا با احساس ادرار بلا فاصله باید به قضاء حاجت پرداخته شود. این روایت کنایه از سرعت عمل است یعنی حتی به اندازه پیاده شدن از مرکب نیز ادرار خود را نگه ندارد. بدن در زمان گرسنگی، احساس گرسنگی پیدا میکند و در زمان خواب، بدن متوجه خواب میشود و در رابطه با ادرار و همبستر شدن هم به همین صورت است و بدن نیاز به آن ها را احساس میکند👈 بنابراین انسان نباید به این احساس ها بی تفاوت باشد. ❇عدم استفاده # همیشگی از احشام چهارپایان در روایت دیگری آمده است: وَ إِدْمَانُ أَكْلِ كُلَى الْغَنَمِ وَ أَجْوَافِهَا يَعْكِسُ الْمَثَانَة[2] طب الرضا، امام رضا ع، ص64. یعنی زیاد خوردن و آنچه در درون چهارپایان است(مثل:،، و...)؛ را تغییر میدهد. ✅سعی کنید سالی یکبار بخورید،اگر مشکل مثانه دارید ؛به هیچ وجه نخورید؛ خوردن مکروه(یعنی نخورید بهتر است) است؛ و خوردن (یعنی بخورید گناه کبیره کرده اید ). پرسش:آیا خون ساز است؟(اینکه روایت خوردن درون بدن چهار پایان را نهی میکند). پاسخ استاد تبریزیان:معلوم نیست که خوردن جگر خون ساز باشد. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
✅درمان 1. : مصرف این دارو به مدت طولانی سبب و سفیدی پوست می شود. این دارو یک ماه و نیم مصرف شود. کمینه۱۰ تا ۱۵ بسته 2. به موها سبب شفافیت صورت می شود؛(خانم ها هر شب به موها بمالند؛آقایان در هفته فقط دو شب)کمینه ۷ بسته. 3. داروی .کمینه ۳ بسته ⛔مرغ و سوسیس و کالباس و غذاهای فرنگی مثل پیتزا و ماکارونی و... نخورید چون صورتتان را خراب میکند.و باعث رویش موی زائد در صورت خانم ها میشود. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
سلام،خداقوت، هفته ۲۸بارداری ۱۱۱بود و بعدصبحانه۱۴۹،پزشک متخصص زنان میگه انسولین لازمه، ،راهکار داره؟الان فردهفته۳۱بارداریه ازقبل هیچ سابقه قند ودیابت و...نداره،الانم علامت خاصی نداره. سلام بر شما بیشتر خانم های باردار به این عارضه مبتلا میشوند و جای نگرانی نیست. ⛔به هیچ عنوان قند و شکلات و شکر و شیرینی نخورند. ❇ صبح ناشتا بدون آب ۲ قاشق غذا خوری. را به همراه غذا حتما بخورد. ❇در تمام غذاها اضافه شود. ❇کدو زیاد بخورد(اگر مزاج خانم سرد است با کمی فلفل خورده شود) 👈در صورت عدم درمان ❇۴ کمینه ۲ بسته. ❇داروی قند بالا کمینه۲ بسته. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
برنامه اسلامی بدون عوارض!! ❇ خشک، صبح ناشتا، دو قاشق غذا خوری. هم تقویت کننده است و هم به علت توانی که به انسان میدهد انسان میتواند غذای کمتری استفاده کند، بدون اینکه ضعیف شود! بلکه طبق روایات باعث تقویت هم میشود. ❇. علاوه بر اینکه باعث میشودکه سودای کمتری در بدن ایجاد بشود، چون خود ناهار خوردن باعث سودا میشود و خلط نا مناسبی در بدن ایجاد میکند (این مورد خصوصا در روایت آمده که خوردن غذا-میوه و انجیر و کشمش و کاهو یک وعده غذایی نیستند- بین صبحانه و شام باعث فساد بدن میشود)، آدم با اشتهای بیشتری شام میخورد و غذا خوردن با اشتها برای سلامتی خیلی مفید است. اینجوری هم شام که خودش باعث تقویت بدن است، ترک نمیشود و هم آدم هرچه دلش میخواهد می خورد!!! البته این مورد چندتا شرط دارد اول اینکه حتما باید صبحانه خوب و کامل خورده شود و دوم این که بد است چون کسی که به یک چیزی هر چند بد، عادت داشته باشد ترک کردن یک باره آن باعث عوارض میشود. و همون اصطلاح که میگوید ترک عادت مرض است؛ واقعا درست است روایات هم همه این چند مورد را تایید میکند. ❇استفاده از در برنامه غذایی بلکه به عنوان یک وعده غذایی که هم چربی های مضر را آب میکند و هم قلب را تقویت میکند و هم عقل را زیاد میکند و هم کرم های بدن را میکشد(باید ناشتا مصرف شود) و هم لثه را تقویت میکند و...!!! البته منظور سرکه اسلامی یا همان سرکه خمری است. ✅سرکه_خمری لاغر کننده نیست ،بلکه چربی مضر(LDL)را از بین می برد.ولی سرکه سیب اشتها را کم میکند ناشتا. ❇استفاده از . یعنی تازه تازه که همون روز از آب گرفته باشن. در روایت دارد که بدن را آب میکند! مورد خوبی میتواند باشد. ❇ استفاده از و گل محمدی هفته ای یک بار که باعث بر طرف شدن چربی ها خصوصا چربی های شکم میشه. و البته فواید زیادی هم داره به طوری که درمان همه دردها معرفی شده در روایات.👈 در روایات آمده که اگر چیزی مرگ را دفع کند همانا است!!! البته یک مقداری شکم را روان میکنه و مسهل قوی است.(با کمی گل محمدی دم شود بهتر است) همه موارد بر گرفته از روایات است و هیچگونه عارضه برای بدن ندارند به شرط یک باره عمل نکردن. 👆چکیده موارد بالا 👆 1. هر روز صبح، ناشتا حمام رفتن باعث لاغری می شود؛ 2. خوردن ماهی؛در هفته سه روز پشت سر هم یا هر روز (شاید خوردن ماهی هر روز بر روی مردمی که نزدیک دریا هستند اثر لاغر کننده نداشته باشد) ✅برای لاغر شدن نباید ماهی را سرخ کنید. 3. گرم مانند گردو بدن را لاغر می کند. 4. : برگ خرفه و دانه خرفه را قبل غذا بخورید، اشتها را کم می کند. 5. داروی کاهنده اشتها؛کمینه ۳ بسته 6. سنای مکی: هفته ای دو بار؛به فاصله سه شب یکبار --یک یا دو قاشق غذا خوری در یک لیوان متوسط آب جوش . 7. حذف ناهار؛ 8. سویق جو👈بجای صبحانه مصرف شود بهتر اثر میکند.۵تا۷قاشق غذاخوری بدون آب و به آرامی خورده شود.👉 استاد_تبریزیان ⛔تا یکماه و غذاهای فرنگی مثل پیتزا و ماکارونی و... نخورید. ❇اگر سرد مزاج هستید نیم ساعت پس از خوردن ،از دم کرده با کمی عسل یا قند طبیعی استفاده کنید. با غذا فلفل بخورید. لاغر کننده اند. ❇در طول روز اگر احساس ضعف کردید گرمی جات مثل زنجفیل و... دم کنید و بخورید یا گردو بخورید. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
ازجمله بیماری‌هایی است که امروزه عمومی شده و افراد زیادی دچار شده‌اند، از مهم‌ترین علل مصرف میوه‌های کال است، متأسفانه امروزه میوه‌ها کال چیده می‌شوند و در انبار رسیده می‌شوند سپس مصرف می‌شوند، از دیگر علل مصرف کنجد است که امروزه اضافه کردن کنجد به نان بسیار رایج شده است، علت دیگر مصرف پنیر بدون گردو است، امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «إن الجوز والجبن ... » یعنی «اگر پنیر و گردو باهم مصرف شوند دوا است ولی به‌تنهایی هرکدام مرض هستند.» علت این است که پنیر منبع کلسیم است و باعث تقویت استخوان می‌شود ولی از طرف دیگر به مغز آسیب میزند و گردو منبع فسفر است که برای مغز مفید است ولی از طرفی برای استخوان ضرر دارد و اگر این دو باهم مصرف شوند ضرر آن‌ها از بین می‌رود، برای من سؤال بود که چرا کنجد برای حافظه مضر است و وقتی بررسی کردم متوجه شدم که کنجد در حد قابل‌توجهی دارای کلسیم بالا است و از منابع غنی کلسیم به‌حساب می‌آید، شاید علت مضر بودن کنجد برای حافظه این باشد. از -دیگر-فراموشی مصرف زیاد ، خواندن نوشته روی قبرها، راه رفتن میان دو زن و بعضی عوامل دیگر است. ✅اولین درمان فراموشی است، در روایت آمده: «من لعق لعقة عسل .....» یعنی «کسی که یک قاشق مرباخوری عسل در ناشتا بخورد، بلغم را قطع می‌کند و صفرا را می‌شکند و مره سودا را قطع می‌کند و ذهن را صاف می‌کند و حافظه را تقویت می‌کند اگر با کندر نر مصرف شود.». ✅دومین درمان است، پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) می‌فرمایند: «عليكم بالألبان فانها تمسح الحر ....» یعنی «بر شما باد کندر، زیرا گرمی از قلب می‌زداید ... و ذهن را تیز می‌کند و بینایی را جلا می‌دهد و فراموشی را برطرف می‌کند.» ✅سومین درمان است، پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) می‌فرمایند: «عليكم بالكرفس، فإنه طعام إلياس واليسع ويوشع. وروي أنه يورث الحفظ، ويذكي القلب» یعنی «بر شما باد ، زیرا آن غذای حضرت الیاس (علیه‌السلام) و یسع (علیه السلام) و یوشع (علیه‌السلام) بود. و نیز روایت شده حافظه را تقویت می‌کند و قلب را تیز می‌کند.» ✅چهارمین درمان یک داروی ترکیبی است، در روایت آمده: «عن أبي بصير: قال: قلت للصادق عليه السلام: كيف نقدر على هذا العلم ...» یعنی «ابو بصیر از امام صادق (علیه‌السلام) سؤال کرد چگونه قادر شویم به حفظ این علمی که برای ما شاخه‌شاخه نمودی؟ امام فرمودند به‌اندازه ده درهم (۳۲٫۵ گرم) قرنفل (میخک) و همین اندازه کندر نر، آن‌ها را نرم آسیاب کند، سپس هرروز صبح ناشتا مقدار کمی (یک قاشق چای‌خوری) به‌صورت خشک از این دارو مصرف کن.» چون ممکن است که باهم آسیاب کردن میخک و کندر باعث چسبیدن آن‌ها شود بهتر است جداگانه آسیاب شوند. ✅پنجمین درمان یک داروی ترکیبی است، حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «من أخذ من الزعفران الخالص جزء ومن السعد جزء ويضاف إليهما عسلا، ويشرب ...» یعنی «مقداری زعفران خالص و سعد هم‌اندازه بردار و به آن عسل اضافه کن و هرروز دو مثقال از آن بخور، همانا ترس از آن است که از شدت تقویت حافظه، ساحر شود.» عسل باید به‌اندازه دو برابر زعفران و سعد باشد یعنی اگر یک مثقال زعفران و یک مثقال سعد باشد عسل باید چهار مثقال باشد، بنابراین تقریباً هرروز یک‌سوم مثقال(تقریبا یک گرم) زعفران هرروز مصرف می‌شود و این مقدار کشنده نیست. ✅ششمین درمان یک داروی ترکیبی است، در روایت آمده: «يؤخذ سنا مكي، وسعد هندي وفلفل أبيض، وكندر ذكر وزعفران خالص، أجزاء سواء يدق ويخلط بعسل و يشرب منه زنة مثقال كل يوم، سبعة أيام متوالية، فإن فعل ذلك أربعة عشر يوما خيف عليه من شدة الحفظ أن يكون ساحرا.» یعنی «سنا مکی و سعد هندی و فلفل سفید و کندر نر و زعفران خالص به اندازه‌های مساوی آسیاب شود و با عسل مخلوط شود و هرروز به‌اندازه یک مثقال و به مدت هفت روز پشت سر هم مصرف شود، اگر چهارده روز این دارو را بخورد ترس از آن است که ساحر شود.» در این دارو هم باید به‌اندازه دو برابر وزن داروها عسل اضافه کرد برای مثال اگر از هر قلم از دارو یک مثقال برداریم جمعاً پنج مثقال می‌شود و به آن باید ده مثقال عسل اضافه کرد. ✅درمان هفتم فراموشی است، در رساله ذهبیه آمده: «ومن أراد ان يزيد في حفظه ، فليأكل سبع مثاقيل زبيباً بالغداة على الريق.» یعنی «کسی که می‌خواهد حافظه‌اش قوی شود هفت مثقال (حدود ۳۰ گرم) مویز بخورد در ناشتا.» کلمه زبیب به کل انواع کشمش اطلاق می‌گردد ولی از روایات دیگر استفاده می‌شود که در مورد فراموشی مراد مویز است و مویز کشمشی قرمز است که هسته دارد.(انواع کشمش طبیعی که مواد شیمیایی نداشته باشد مفید است). ✅درمان هشتم -و-عسل است، در رساله ذهبیه آمده: «ومن أراد ان يقل نسيانه ، ويكون حافظاً ....» یعنی «کسی که می‌خواهد فراموشی‌اش کم شود و اهل حفظ باشد، هرروز سه قطعه زنجبیلی بخورد که با عسل مربا شده ا
ست و هرروز وقتی غذا درست می‌کند به آن خردل اضافه کند.» زنجبیل تازه تکه‌های درشتی دارد که وقتی خشک شود تبدیل به قطعات کوچک می‌شود، مراد از شده با عسل، این است که زنجبیل خشک را با عسل مخلوط کنند و مدتی بگذارند تا با مرور زمان و گرمای آفتاب و یا گذاشتن در جای گرم، نرم و قابل‌خوردن و تبدیل به مربا شود، البته در قدیم مربا را به این شیوه درست می‌کردند برعکس امروز که با حرارت آتش و در مدت‌زمان محدود به چند ساعت مربا تهیه می‌شود. در لغت، مربا معنی شده به «المعقود بالعسل». ازآنجاکه در روایت گفته‌شده هرروز خورده شود معلوم می‌شود که باید برای مدت طولانی این کار را انجام داد. زنجبیل بسیار گرم است از طرفی علت اصلی فراموشی بلغم است و نوعاً افراد بلغمی به فراموشی مبتلا می‌شوند، ولی اگر فردی گرم‌مزاج مبتلا به فراموشی شود استفاده از زنجبیل ممکن است که برای او ایجاد مشکل کند و بهتر است افراد بلغمی از این روش استفاده کنند. ✅درمان نهم اضافه کردن به غذا است که در روایت قبل ذکر شد. ✅درمان دهم مرکب چهار معروف به داروی ابن مسعود، این روایتی است که ابن مسعود از پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) نقل می‌کند، «لحفظ القرآن ويقطع البلغم والبول ويقوى الظهر: يؤخذ عشرة دراهم قرنفل وكذلك من الحرمل، ومن الكندر الأبيض، و من السكر الأبيض، يسحق الجميع ويخلط إلا الحرمل فإنه يفرك فركا باليد، و يؤكل منه غدوة زنة درهم، وكذا عند النوم.» یعنی «برای حفظ قرآن و برای قطع بلغم و ادرار و تقویت کمر، ده درهم (سی‌ودو و نیم گرم) قرنفل (میخک) و همین اندازه اسپند و کندر سفید و شکر سفید، همه آسیاب شود و مخلوط شوند به‌جز اسپند، (اسپند را) با دست بمالند، از این ترکیب هرروز صبح ناشتا یک‌درهم (سه و بیست‌وپنج صدم گرم) و همین مقدار موقع خواب خورده شود.» اسپند را نباید آسیاب کرد زیرا سمی است و در عوض با دست مالیده می‌شود تا سم روی آن برطرف شود، البته داخل آن‌هم سمی است و باید درسته خورده شود تا مشکلی نداشته باشد. در روایات دیگر به‌جای کندر سفید کندر نر آمده، و مراد از -سفید همان -سرخ است که یک یا دو بار صاف‌شده و سفید شده است. (استاد تبریزیان) @tebeeslami_tabrizian
✅درمان در پاها و مفاصل 👈اگر ورم در باشد، علت آن ساییدگی استخوان یا جمع شدن آب در پا است. ❇درمانش عبارت است از: 1. شیطرج؛کمینه ۳ بسته 2. داروی استخوان ساز؛۵ بسته 3. پماد مفاصل. کمینه ۳بسته ❇ پرهیز از: ۱. گردو به تنهایی ۲. و ماست و کره و خامه کارخانه ای ،بخاطر مواد شیمیایی و... استخوان را از بین می برند. 👈اگر ورم در هر باشد، علت آن کم کاری کلیه است. کلیه ها توان دفع آب را از بدن ندارند. به همین علت، آب در پا جمع می شود. در این صورت، را بایستی درمان کرد. ❇درمان ۱.خوردن آسیاب شده با دو عدد گردو ❇ از: ۲. زیاد آب ۳. سردیجات در فصل سرما و جاهای سرد ۴. گوشت گاو و پرخوری نکردن. ✅ورم پا در اثر ضربه به پا هم ، پا ورم میکند که درمانش استراحت و خوردن استخوان ساز و شیر با سویق سنجد و... است. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
ت زدودن این امر چه اقدامی شده است؟ این تهمت و کلا تهمت خرافی بودن بیانات پیامبر و اهل بیت از ابتدا بوده است و به همین ترتیب طب اسلامی را کنار زدند، خود مردم هم بر این باور بودند که آنچه روایات می‌فرماید خرافی است و قابل عمل کردن نیست، ولی کاری که بنده در این کتاب و به طور کلی انجام دادم این بود که این مسائل را در قالب علمی ریختم و حقانیت و برتری‌اش را اثبات کردم. ❇* نظر شما درباره زالودرمانی چیست؟ چون زالودرمانی در روایات ما [تشیع] وارد نشده به آن عمل نمی‌کنیم. آنچه هست فقط یک روایت اهل تسنن است و خیلی قابل اعتماد نیست. * درمانی در روایات بیان نشده نه اینکه منع شده باشد، عدم بیان دلیل بر ممنوعیت آن نیست. دلیلی بر ممنوعیت نیست اما از عوارض آن ایمن نیستیم و نیازمند مجوز(در روایات) هستیم. به همین جهت افرادی از کسانی که زالو انداختند مبتلا به عفونت‌های حاد شدند و گاهی منجر به قطع دست و پا هم شده است. بعضی از دوستان ما هم به خاطر اجرای زالو درمانی و آثار منفی‌اش الان در زندان هستند. * شاید به خاطر اجرای بد زالو دچار عفونت شده‌اند، نه اینکه خود مشکل داشته باشد... خودشان می‌گویند ما تقصیر یا قصوری در این قضیه نداشتیم و این اتفاق افتاد. طبیعی هم است چون به ویژه در پای افراد دیابتی خون نمی‌رسد و کمترین عفونت و زخم سب آسیب می‌شود، شنیده‌اید که زخم دیابتی با غیر آن متفاوت است چون خونرسانی به شکل خوب انجام نمی‌شود و زخم‌ها و عفونت‌ها ترمیم نمی‌شود. * آیا با خواندن روایات و تعمق در آن‌ها می‌توان طبیب شد؟ ائمه روایات را در مقام تربیت فرموده‌اند؟ روایات طبی درست مانند روایات فقهی است. این سوال را ما مطرح می‌کنیم که آیا کسی با خواندن روایات، فقیه می‌شود؟ باید جواب دهیم که خیر. باید «جواهرالکلام»، «مکاسب»، «اصول فقه» و ... را بخواند تا بتواند فقیه شود و احکام شرعی را استنباط کند. در طب هم همین حالت هست. * در جهت آموزش طب بدین کیفیت به روحانیون و طلاب چه کتاب‌هایی را در نظر دارید؟ فعلا فقط کتاب خودم، چون کتاب دیگری وجود ندارد. * کتب مربوط به آناتومی بدن چطور؟ آنچه هست مربوط به طب شیمیایی است. مشغول هستم به نوشتن جلد پنجم کتاب که شامل آناتومی اسلامی، بیماری‌ها و انواع گیاهان است. * غیر از کتاب طبی خودتان آیا کتاب‌های دیگر حوزوی را نیز تدریس کرده‌اید؟ از ابتدای کتب حوزوی مانند منطق تدریس کرده‌ام و سال‌های سال در شهرهای مختلف مانند مشهد و اصفهان خارج فقه و اصول بوده‌ام. *آیا اجازه اجتهاد به روش معمول در حوزه را نیز از کسی دارید؟ نه، به صورت کتبی اجازه ندارم. * درباره تکیه به روایات ضعیف توسط جنابعالی، مشخصاً به «بخور حضرت مریم» استناد شده است. چه پاسخی در این رابطه دارید؟ خیلی طرفدار جریان بخور نیستیم البته روایتش ضعیف هم نیست، در کتاب «طب الائمه» ذکر شده است و این کتاب را امام دیده و تأیید فرموده است، عمده این است که همین بخور در تجربه خیلی خود را نشان داده و معجزاتی دارد. الان اگر اعلام کنیم از بس که مردم در آن اثر درمانی دیده‌اند حداقل 10 هزار نفر برای شرکت در آن می‌آیند! * کتاب طب الائمه چگونه مورد تایید امام معصوم بوده است؟ «احمد بن رباح مطبب» املا کرده و دو برادر به نام‌های عبدالله و حسین بن بسطام آن را به شکل کتاب در آوردند و در مقدمه کتاب نوشته‌اند «احمد بن رباح» گفت که آن را بر امام عرضه کردم و حضرت راضی بود (أَمْلَى عَلَیْنَا أَحْمَدُ بْنُ رَبَاحٍ الْمُطَبِّبُ هَذِهِ الْأَدْوِیَةَ وَ ذَکَرَ أَنَّهُ عَرَّضَهَا لِلْإِمَامِ فَرَضِیَهَا)[3] * از ادیان دیگر هم جهت مداوا نزد شما می‌آیند؟ 👈مسیحی‌ها، زرتشتی‌ها و مذاهب دیگر مانند اهل سنت کم و بیش می‌آیند. * از خارج کشور هم جهت درمان به شما رجوع می کنند؟ بله همین الان مریضی داشتیم از آمریکا! * اتباع خارجی نیز جزء مراجعه‌کنندگان هستند؟ بله، مثلا دیروز از لندن برای ام‌اس و پریروز از استرالیا برای سرطان آمده بودند. * تقاضای تدریس و طبابت در کشورهای دیگر نیز دارید؟ خیلی از کشورهای مختلف درخواست داشته‌اند مانند آلمان، دانمارک، آمریکا، و اخیرا از سوئد که خیلی اصرار کردند. * قضیه درمان بینایی 6 نفر آلمانی در نزدیکی مرز ترکمنستان چه بود؟ زمانی که مشهد بودم چند نفر آلمانی توسط یکی از علمای قم معرفی شده و آمدند و فقط دارو را در نزدیک مرز ترکمنستان ساختیم. چون برای بیماری آنان داروی شافیه باید شانزده ماه از تولیدش می‌گذشت و دارو آماده نبود. گفتم سه ماه صبر کنید، آن‌ها به کشورشان برگشتند و بعدا به آن‌ها دادم و قدرت دیدن رنگ‌ها را پیدا کردند. * آیا در کشورهای پیشرفته نیز رجوع به غیر داروهای شیمیایی صورت می‌گیرد؟ اطلاعی از آن دارید؟ امروزه در آلمان که مرکز طب شیمیایی است، حدود 80 تا 90 درصد مردم از داروی گیاهی استفاده می‌کنند، در آمریکا ا
در چیزی به نام نداریم،زیرا: چون زالودرمانی در [تشیع] وارد نشده به آن عمل نمی‌کنیم. آنچه هست فقط یک روایت اهل تسنن است و خیلی قابل اعتماد نیست.(که آن هم بعید نیست از نفوذ یهود و مکاتب دیگر در اسلام باشد). علم طب خود را از اهل بیت به طور کامل نگرفت؛ بعید نیست او از یهود ساکن در همدان تاثیر پذیرفته باشد. ❇در جایی ندارد، قبلا علت آن در کانال گفته شد. ❇ تحریف شده و درمان هایی که کاملا مخالف روایات است در آن دیده میشود.(مانند استفاده از گل_سر_شور برای شستن سر که در روایت از استفاده از آن نهی شده ،یا آب آهن تافته و....) ولی تلاش میکند از روایات و تجربه داروها بر بیماران بهره بگیرد. ✅ کردن بدن در مواردی که مثلا چیزی در بدن یا استخوان رفته و... با طب اسلامی درمان نمیشود و باید جراحی شوید. مشکل اسلامی با طب جدید استفاده از داروی شیمیایی است که نباید خورده شود. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
یکی از کاربران:سلام علیکم.درمانی برای عصبانیت وجود دارد؟ پاسخ: سلام بر شما بیشتر افراد صفراوی دچار عصبانیت میشوند؛ البته گاهی افراد دموی مزاج هم اینگونه هستند که بهترین درمان عصبانیت و خشم👈 است. علاوه بر درمان داروی ضعف اعصاب و عصبانیت 1. ؛ 2. تقویت اعصاب؛کمینه ۳بسته 3. پودر گل بابونه؛ 4. ؛کمینه ۱۰بسته 5. خوردن پیاز(همراه غذا)، مویز، بادرنجبویه و دارچین(دم کرده یا در غذا). ❇علاوه بر موارد بالا به تجربه ثابت شده که خوردن برای عصبانیت بسیار مفید است.خوردن روزی یک خوشه بزرگ انگور توصیه میشود. ❇خوردن خمری هم مفید است چون در روایت آمده مره(صفرا و سودا) را خاموش میکند.روزی یک لیوان کوچک توصیه میشود. زاها مثل روغن کارخانه ای و فست فودها و انواع سس ها غذاهای فرنگی مثل پیتزا و ماکارونی و... پفک و چیپس و..را نباید بخورید چون صفرا را زیاد و اعصاب را ضعیف می کنند. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
👆👆👆👆👆👆👆 ❌ این بار بلند شدن صدای مخالفت با طب اسلامی از بلند گوی رادیو زمانه (صدای بهائیان) ❌ 👌👌👌 استاد تبریزیان : شما شاهد هستید که تمام دنیا با ما مخالفند، از مخالفان داخلی گرفته تا صدای آمریکا و... این به معنی این است که ما گوهر گرانبهایی به نام طب اسلامی داریم که می خواهند هر طور شده آن را از ما بگیرند . زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
📣 توجه توجه 🔆 به دلیل کثرت مراجعه کنندگان، جهت ایجاد نظم بیشتر عزیزان دقت نمایند بدون گرفتن نوبت به هیچ وجه به مرکز مراجعه نفرمایند در غیر اینصورت از پاسخگویی معذوریم . 🔆 زمان نوبت دهی مشاوره توسط 👈شاگردان استاد تبریزیان : (هر شب ساعت 21:30 الی 22 هر شب) 👈شماره جهت نوبت دهی : 0903 1800 990 و 0905 8279 731 💎 زمان نوبت دهی مشاوره توسط 👈استاد تبریزیان : 💎نوبت دهی توسط بصورت هفتگی انجام می گیرد لذا در صورتی که این هفته موفق به گرفتن نوبت نشدید باید تا هفته آینده صبر کنید ویا اینکه جهت نوبت دهی شاگردان اقدام کنید . 💎 زمان نوبت دهی برای هفته آینده متعاقباً اعلام خواهد شد . 👈 شماره جهت نوبت دهی : 0903 1800 990 و 0905 8279 731 🌺 به دلیل رعایت حق دیگران به هیچ وجه نوبت بصورت حضوری داده نمی شود . ✅ همچنین بیماران مبتلا به که موفق به نوبت گیری نشدند جهت تعیین وقت به آیدی @daroo800 پیام دهند . 👈شماره سفارش دارو: 09132000381 @daroo100 @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian زاهدی
درمان 1. داروی شافیه 20 ماهه را با کندر مخلوط کنید و در گوش بریزید.کمینه۳ بسته 2. را در گوش بریزید.کمینه ۲بسته 3. گفتن (سلام الله علیها) به صورت مداوم؛ هر روز و هر شب 4. خوردن گوشت؛ کباب شده باشد بهتر است(گوشت گوسفند در اولویت است سپس گوشت بز؛ شتر؛ کبوتر و کبک و....) ✅تلاش کنید تا میتوانید کمتر از و گوشی همراه استفاده کنید. بهتر است گوشی را روی بلندگو قرار دهید تا به شنوایی شما آسیب نزند. ✅اگر گوش شما زیاد عفونت دارد ؛علاوه بر روغن سداب از داروی امام کاظم (تابستانه و زمستانه،مناسب فصل)استفاده کنید. زاهدی @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
💫 سخنان استاد_تبریزیان در مورد مصرف نمک دریا 💫 👈 آن چیزی که امروزه در دنیا مطرح است وتبلیغ می شود که نمک را از سفره حذف کنید این در واقع یک توطئه می باشد وهدف این کار ایجاد بیماری در مردم است تا مراجعات به دارو ودرمان بیشتر شود . ✅ منظور از نمک (مفید) نمک دریا می باشد همان نمکی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مصرف می نمود. ✅ (موجود در بازار) سم است ویک قاتل است که سبب ایجاد انواع بیماری ها از جمله تیروئید وسرطان تیروئید می شود . ✅ پیامبر (ص) می فرماید : علیکم بالملح الجریش (بر شما باد نمک دریا) . ✅ آنقدر فواید داره تا جایی که به عنوان دارو معرفی شده است . ✅ در حدیث آمده است که : لو يعلم الناس ما في الملح ما تداووا إلا به (اگر مردم می دانستند در نمک (دریا) چه خاصیتی وجود دارد درمان نمی کردند مگر با آن (نمک) ). ✅ علاوه بر این ما روایات متواتر مبنی بر مصرف نمک در ابتدا وانتهای غذا داریم، وروایت داریم این (مصرف نمک) درمان هفتاد بیماری تا سیصد وسیزده بیماری می باشد . ✅ مصرف نمک (دریا) درمان بیماری های مربوط به بلغم است که بیشتر بیماری های صعب العلاج طبق روایت بخاطر بلغم وسردی است. ✅ به دلیل آنکه گرم وخشک است رطوبت بدن را می گیرد ودرمان بسیاری از بیماری ها می باشد . ✅ شرط داشتن این همه خواص بواسطه مصرف نمک، آن است که نمک دریا باشد . _____________________ 💎 طرح اصلاح سبد غذایی خانوارها 💎 @tebeeslami_tabrizian @eslamiteb_tabrizian
به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، آیت‌الله عباس تبریزیان متولد 1341 در نجف اشرف است اما اصالت او به تبریز باز می‌گردد. وی از هجده سالگی و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه نجف شد و از محضر آیات عظام خویی و صدر بهره برد و از چهل‌سالگی تدریس درس خارج را آغاز کرد. آیت‌الله تبریزیان بیش از 80 جلد کتاب تصحیح و تألیف کرده است اما مشهورترین اثر او کتاب چهار جلدی «دراسة فی طب الرسول المصطفی» است که در زیرزمین مدرسه فیضیه قم آن را برای روحانیون و طلاب تدریس می‌کند. جلد اول این کتاب شامل معرفی طب اسلامی و علل پیدایش انواع بیماری‌هاست. جلد دوم به خواص خوراکی‌ها در طب اسلامی، درمان‌های عمومی، حجامت و... اختصاص دارد. در جلد سوم انواع بیماری‌های و درمان‌های اختصاصی آن آمده است و جلد آخر راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش طول عمر را بررسی می‌کند. مهم‌ترین انگیزه آیت‌الله تبریزیان برای پرداختن به طب اسلامی، بیماری همسر وی در اوایل زندگی است. وی پس از قطع امید پزشکان از مداوای بیماری سرطان همسرش، مطالعه طب اسلامی را به‌طور جدی پی می‌گیرد و با انجام دستورات این طب پس از مدتی موفق به درمان بیماری وی می‌شود، از این رو تصمیم می‌گیرد با تکمیل مطالعات خود و عرضه آن‌ها، دیگران را نیز بهره‌مند سازد. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر میزان علاقه و مراجعه مردم به مکاتب طبی متقدم نظیر طب سنتی، طب سوزنی و طب اسلامی، با این استاد حوزه علمیه منحصراً درباره طب اسلامی گفت‌وگو کردیم. آنچه در پی می‌آید، ماحصل گفت‌وگوی صریح خبرنگار فارس با آیت‌الله تبریزیان است که بخش نخست آن را در ادامه می‌خوانید. ❇این مربوط به چندین سال پیش است. * یکی از ایرادها به طب اسلامی این است که بیماران شما بر اساس باور خوب می‌شوند و چنین نیست که دارو اثر گذاشته باشد. چه پاسخی دارید؟ البته باور یقینا در همه انواع طب نقش دارد، حتی در طب شیمیایی. ما اعتقاد داریم که در طب اسلامی باور نقش دارد، اما این طور نیست که دارو نداشته باشیم، وقتی پیامبر یا اهل بیت می‌فرمایند این گیاه دارو است، دروغ نمی‌گویند! * روایات مورد استناد شما متواتر هستند؟ احکام شرعی با خبر واحد ثابت می‌شود اما در اینجا چون می‌خواهیم به واقع برسیم نیازمند خبر متواتر هستیم، آیا روایات طب اسلامی چنین وضعیتی دارند؟ احکام شرعی اینقدر بی‌ارزش و پیش پاافتاده است که نیاز به خبر متواتر ندارد؟! احکام شرعی بیشتر نیازمند خبر متواتر است. مساله طب مشکلی ندارد چون دارویی که از روایات استنباط می‌کنیم، تجربه می‌کنیم و اگر جواب داد به بیماران می‌دهیم، پس همیشه استنباط‌های ما قطعی است؛ استنباط ما مثل فقیه نیست، فقیه بر حسب ظاهر حکم می‌کند، ولی ما جهلمان تبدیل به یقین می‌شود، چون تجربه می‌کنیم. علاوه بر این در کتابی که نوشتم سعی کردم مواردی را بیاورم که تعدد نقل دارد یا خبر معتبر داشته باشد و اگر سند معتبر نداشته باشد اشاره می‌کنم که باید تجربه شود. * منظور از تجربه دارو چیست؟ از حدود بیست سال قبل داروسازی را شروع کردیم و به بیماران داده‌ایم و اثر دارو را تجربه کرده‌ایم، داروهایی را که جواب نداده است، کنار گذاشتیم. وقتی می‌گوییم درمان برای سرطان داریم و آن را مثل سرماخوردگی درمان می‌کنیم، چون تجربه شده است و هر روز افرادی می‌آیند اینجا و تشکر می‌کنند که سرطانشان خوب شده است. * آیا می‌توان گفت خوراکی‌هایی که در قرآن کریم نامشان ذکر شده، اصول خوراکی‌ها هستند که اگر کسی فقط آن‌ها را مصرف کند بی‌نیاز از سایر خوراکی‌هاست؟ ما قائل به «حسبنا کتاب الله» نیستیم و معتقد به سنت پیامبر هم هستیم. قرآن کریم می‌فرماید آنچه حضرت رسول آورد را بپذیرید و آنچه نهی فرمود را بپرهیزید (ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا)[2]. به چیزی که پیامبر و اهل بیت فرموده‌اند هم باید عمل کرد. * می‌توان فهیمد پیامبراکرم و اهل بیت چه بوده است؟ بله خودشان فرموده‌اند که ما مزاجمان «سودای صاف» است. * حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها نیز همین طور؟ ظاهرا همین طور است. * سودای صاف چیست و در مقابل چه قرار دارد؟ یعنی تمام محاسن سودا را دارند: انسان سنگین و باوقار است، با طمأنینه، بدون عجله، دارای نظر صحیح، فکر و ایده‌های درست، نصیحت دیگران و دوست داشتن انتقال تجربه به دیگران. اگر ناصاف شود، فرد وسواس، افسردگی و فکر و خیال دارد! * درباره تاریخچه طب اسلامی و کتاب‌های موجود درباره آن توضیح دهید. در تشیع کتابی که علم طب داشته باشد نداریم، اولین کتاب، کتاب بنده است. آنچه هست کتاب‌های حدیثی است مثل «طب الائمه» نوشته «ابن سابوری» که در قرن چهارم نوشته شده، کتاب‌های متفرقه بعد از آن هم هست که همه آن‌ها به شکل روایی است. کسی که بیاید آن را شکل و هندسه دهد نبوده است. * گاه گفته می‌شود که این است، در جه
ت زدودن این امر چه اقدامی شده است؟ این تهمت و کلا تهمت خرافی بودن بیانات پیامبر و اهل بیت از ابتدا بوده است و به همین ترتیب طب اسلامی را کنار زدند، خود مردم هم بر این باور بودند که آنچه روایات می‌فرماید خرافی است و قابل عمل کردن نیست، ولی کاری که بنده در این کتاب و به طور کلی انجام دادم این بود که این مسائل را در قالب علمی ریختم و حقانیت و برتری‌اش را اثبات کردم. ❇* نظر شما درباره زالودرمانی چیست؟ چون زالودرمانی در روایات ما [تشیع] وارد نشده به آن عمل نمی‌کنیم. آنچه هست فقط یک روایت اهل تسنن است و خیلی قابل اعتماد نیست. * درمانی در روایات بیان نشده نه اینکه منع شده باشد، عدم بیان دلیل بر ممنوعیت آن نیست. دلیلی بر ممنوعیت نیست اما از عوارض آن ایمن نیستیم و نیازمند مجوز(در روایات) هستیم. به همین جهت افرادی از کسانی که زالو انداختند مبتلا به عفونت‌های حاد شدند و گاهی منجر به قطع دست و پا هم شده است. بعضی از دوستان ما هم به خاطر اجرای زالو درمانی و آثار منفی‌اش الان در زندان هستند. * شاید به خاطر اجرای بد زالو دچار عفونت شده‌اند، نه اینکه خود مشکل داشته باشد... خودشان می‌گویند ما تقصیر یا قصوری در این قضیه نداشتیم و این اتفاق افتاد. طبیعی هم است چون به ویژه در پای افراد دیابتی خون نمی‌رسد و کمترین عفونت و زخم سب آسیب می‌شود، شنیده‌اید که زخم دیابتی با غیر آن متفاوت است چون خونرسانی به شکل خوب انجام نمی‌شود و زخم‌ها و عفونت‌ها ترمیم نمی‌شود. * آیا با خواندن روایات و تعمق در آن‌ها می‌توان طبیب شد؟ ائمه روایات را در مقام تربیت فرموده‌اند؟ روایات طبی درست مانند روایات فقهی است. این سوال را ما مطرح می‌کنیم که آیا کسی با خواندن روایات، فقیه می‌شود؟ باید جواب دهیم که خیر. باید «جواهرالکلام»، «مکاسب»، «اصول فقه» و ... را بخواند تا بتواند فقیه شود و احکام شرعی را استنباط کند. در طب هم همین حالت هست. * در جهت آموزش طب بدین کیفیت به روحانیون و طلاب چه کتاب‌هایی را در نظر دارید؟ فعلا فقط کتاب خودم، چون کتاب دیگری وجود ندارد. * کتب مربوط به آناتومی بدن چطور؟ آنچه هست مربوط به طب شیمیایی است. مشغول هستم به نوشتن جلد پنجم کتاب که شامل آناتومی اسلامی، بیماری‌ها و انواع گیاهان است. * غیر از کتاب طبی خودتان آیا کتاب‌های دیگر حوزوی را نیز تدریس کرده‌اید؟ از ابتدای کتب حوزوی مانند منطق تدریس کرده‌ام و سال‌های سال در شهرهای مختلف مانند مشهد و اصفهان خارج فقه و اصول بوده‌ام. *آیا اجازه اجتهاد به روش معمول در حوزه را نیز از کسی دارید؟ نه، به صورت کتبی اجازه ندارم. * درباره تکیه به روایات ضعیف توسط جنابعالی، مشخصاً به «بخور حضرت مریم» استناد شده است. چه پاسخی در این رابطه دارید؟ خیلی طرفدار جریان بخور نیستیم البته روایتش ضعیف هم نیست، در کتاب «طب الائمه» ذکر شده است و این کتاب را امام دیده و تأیید فرموده است، عمده این است که همین بخور در تجربه خیلی خود را نشان داده و معجزاتی دارد. الان اگر اعلام کنیم از بس که مردم در آن اثر درمانی دیده‌اند حداقل 10 هزار نفر برای شرکت در آن می‌آیند! * کتاب طب الائمه چگونه مورد تایید امام معصوم بوده است؟ «احمد بن رباح مطبب» املا کرده و دو برادر به نام‌های عبدالله و حسین بن بسطام آن را به شکل کتاب در آوردند و در مقدمه کتاب نوشته‌اند «احمد بن رباح» گفت که آن را بر امام عرضه کردم و حضرت راضی بود (أَمْلَى عَلَیْنَا أَحْمَدُ بْنُ رَبَاحٍ الْمُطَبِّبُ هَذِهِ الْأَدْوِیَةَ وَ ذَکَرَ أَنَّهُ عَرَّضَهَا لِلْإِمَامِ فَرَضِیَهَا)[3] * از ادیان دیگر هم جهت مداوا نزد شما می‌آیند؟ 👈مسیحی‌ها، زرتشتی‌ها و مذاهب دیگر مانند اهل سنت کم و بیش می‌آیند. * از خارج کشور هم جهت درمان به شما رجوع می کنند؟ بله همین الان مریضی داشتیم از آمریکا! * اتباع خارجی نیز جزء مراجعه‌کنندگان هستند؟ بله، مثلا دیروز از لندن برای ام‌اس و پریروز از استرالیا برای سرطان آمده بودند. * تقاضای تدریس و طبابت در کشورهای دیگر نیز دارید؟ خیلی از کشورهای مختلف درخواست داشته‌اند مانند آلمان، دانمارک، آمریکا، و اخیرا از سوئد که خیلی اصرار کردند. * قضیه درمان بینایی 6 نفر آلمانی در نزدیکی مرز ترکمنستان چه بود؟ زمانی که مشهد بودم چند نفر آلمانی توسط یکی از علمای قم معرفی شده و آمدند و فقط دارو را در نزدیک مرز ترکمنستان ساختیم. چون برای بیماری آنان داروی شافیه باید شانزده ماه از تولیدش می‌گذشت و دارو آماده نبود. گفتم سه ماه صبر کنید، آن‌ها به کشورشان برگشتند و بعدا به آن‌ها دادم و قدرت دیدن رنگ‌ها را پیدا کردند. * آیا در کشورهای پیشرفته نیز رجوع به غیر داروهای شیمیایی صورت می‌گیرد؟ اطلاعی از آن دارید؟ امروزه در آلمان که مرکز طب شیمیایی است، حدود 80 تا 90 درصد مردم از داروی گیاهی استفاده می‌کنند، در آمریکا ا