eitaa logo
طبیبت آنلاین (طب اسلامی ۱۴)
897 دنبال‌کننده
886 عکس
71 ویدیو
28 فایل
جهت ویزیت یا ثبت سفارش لطفاً به آیدی زیر پیام دهید:👇 ادمین: 👤 @teb_eslami_14 گروه پرسش و پاسخ: https://eitaa.com/joinchat/972619795Cd4df4765f0 ⁦📱09355821032 کانال دستور مصرف داروها: 🆔 @tebeslami14_daroo سایت: https://tb-o.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
دیشب چون اینترنت یک مقدار اذیت می‌کرد، بارگذاری نشد الان آپلود شد
🔰 خوردن خون باعث قساوت قلب می شود 💠روایت داریم که: «حرم الله تعالى الدم كتحريم الميتة لما فيه من فساد الابدان ولانه يورث الماء الاصفر يبخر الفم وينتن الريح ويسيئ الخلق ويورث القسوة للقلب وقلة الرأفة والرحمة لا يؤمن ان يقتل ولده ووالده وصاحبه» 🌀 «خداوند خوردن خون را حرام فرمود، مانند خوردن گوشت مردار، بخاطر اینکه بدن را خراب می کند. وسبب آب زرد است (در امروزه منظور آب کبد است. که شکم را پر می کند و از مخرج آب ترشح می کند) و دهان را بدبو می کند و بدن را بد بو می کند و اخلاق را بد می کند و سبب قساوت قلب و کمی رحمت می شود تا اینکه ایمن نیست از اینکه فرزندش یا پدرش یا صاحبش را بکشد. 📚نام کتاب : علل الشرائع نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 2  صفحه : 485 ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 آنچه قلب را جلا می‌دهد 💠 در روایت آمده: «إن التلبين يجلو القلب الحزين كما تجلو الأصابع العرق من الجبين 🌀 «تلبینه قلب اندوهگین را جلا می‌دهد (اندوه را از قلب می‌زداید) همان‌گونه که انگشت عرق را از پیشانی پاک می‌کند.» شاید در این روایت مراد از قلب، باطن باشد. شاید جلا در این روایت به معنی نورانی کردن باشد در این صورت به‌احتمال‌زیاد مراد باطن است، البته شاید هم مراد از جلا دادن برطرف کردن مشکلات باشد که در این صورت به قلب عضو بدن برمی‌گردد. تلبینه نوعی سوپ است که از گندم و جو درست می‌شود به‌این‌ترتیب که گندم یا جو را صبح تا شب روی آتش می‌گذارند و به آن شیر و عسل اضافه می‌کنند و برای بیماران بسیار مفید است. 📚الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني    جلد : 6  صفحه : 320 ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 طرز تهیه تلبینه 💠مواد لازم: ▫️گندم کامل 1 لیوان ▫️جو کامل 1 لیوان ▫️شیر گاو طبیعی جوشیده سرد شده  2 لیوان ▫️آب حدود 6 لیوان (به مقداری که برای پخت گندم و جو کافی باشد) ▫️عسل 1 لیوان (بسته به ذائقه می تواند کمتر یا بیشتر باشد) 🔹طرز تهیه : گندم و جو را مدتی خیس میکنیم. بعد هرکدام را جداگانه همراه آب با شعله کم می پزیم تا کاملا نرم شود. در انتها به گندم و جو پخته شده شیر را اضافه می کنیم تا مدتی همراه شیر بجوشد.سپس عسل اضافه میکنیم. وقتی به غلظت مناسب رسید ، غذا را سرو کنید. 💫 نکته1 : بهتر است تلبینه به صورت گرم میل شود. 💫 نکته 2: عسل را می توان هنگام پختن غذا و یا هنگام میل کردن اضافه کرد. 💫 نکته 3 : این غذا شبیه حلیم است با این تفاوت که به‌جای گوشت، شیر دارد. شیر و عسل هرکدام درمان عام بیماری‌ها هستند و جو هم این‌گونه است. لذا توصیه می‌کنیم که تلبینه را با جو درست کنند. 💫نکته ۴ : بهتر است برای پخت تلبینه از گندم و جو دیم استفاده شود. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 آنچه قلب را تقویت می‌کند 💠 حضرت  علی (علیه السلام ) می‌فرمایند: «الزبيب يشد القلب ويذهب بالمرض ويطفئ الحرارة ويطيب النفس 🌀 «مویز  قلب را تقویت می‌کند و بیماری را برطرف می‌کند و گرمی را خاموش می‌کند و دل را خوش می‌کند.» تفاوت مویز با کشمش این است که مویز هسته دارد و در این روایت بیشتر مویز مراد است. 📚مكارم الاخلاق نویسنده : الطبرسي، رضي الدين    جلد : 1  صفحه : 175 ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 ضعف قلب 🌐 ضعف قلب می‌تواند به ضعف ماهیچه‌های قلب یا سست شدن دریچه میترال مربوط شود   💠 اولین درمان ضعف قلب به است، در روایت آمده: «قال: رسول الله صلى الله عليه وآله لجعفر: يا جعفر كل السفرجل، فانه يقوى القلب، ويشجع الجبان ». «پیامبر (صلی الله علیه و آله ) به حضرت جعفر فرمودند ای جعفر به بخور زیرا قلب را تقویت می‌کند و آدم ترسو را شجاع می‌کند.» ✍ کلمه قلب گاهی اوقات اشاره به باطن و درون انسان دارد و گاهی اشاره به عضوی از بدن دارد که در سینه می‌تپد، لذا باید دقت کرد تا این دو را از هم تشخیص داد. البته به عقیده بنده قلب به معنی باطن انسان و قلب به معنی عضو بدن ملازم یکدیگر هستند و اگر در یکی اشکال به وجود آید در دیگری هم اشکال به وجود می‌آید. در این روایت آمده که ترسو را شجاع می‌کند لذا به‌احتمال‌زیاد مراد از قلب، باطن انسان است نه قلب تپنده که در سینه قرار دارد. بهترین کار خوردن به است ولی کسی که نتواند به را بخورد می‌تواند از آب به استفاده کند، همچنین خوردن به به‌صورت خام بهتر است البته پخته هم خوب است. امروزه بعضی افراد میوه‌هایی مثل به را که خشک‌شده‌اند به‌عنوان دم‌نوش استفاده می‌کنند، بنده چنین چیزی را توصیه نمی‌کنم زیرا در روایت آمده آب بعد از میوه یا همراه با میوه سم است، البته شاید اگر میوه خشک باشد اشکال نداشته باشد. 📚المحاسن نویسنده : البرقي، ابو جعفر    جلد : 2  صفحه : 549 ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 الصدقة 💠 رَوَى يُونُسُ بْنُ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ عَنْ دَاوُدَ بْنِ زَيْدٍ قَالَ مَرِضْتُ بِالْمَدِينَةِ مَرَضاً شَدِيداً فَبَلَغَ ذَلِكَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَكَتَبَ إِلَيَّ قَدْ بَلَغَنِي عِلَّتُكَ فَاشْتَرِ صَاعاً مِنْ بُرٍّ ثُمَّ اِسْتَلْقِ عَلَى قَفَاكَ وَ اُنْثُرْهُ عَلَى صَدْرِكَ كَيْفَ مَا اِنْتَثَرَ وَ قُلِ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلَّذِي إِذَا سَأَلَكَ بِهِ اَلْمُضْطَرُّ كَشَفْتَ مَا بِهِ مِنْ ضُرٍّ وَ مَكَّنْتَ لَهُ فِي اَلْأَرْضِ وَ جَعَلْتَهُ خَلِيفَتَكَ عَلَى خَلْقِكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ [عَلَى] أَهْلِ بَيْتِهِ وَ أَنْ تُعَافِيَنِي مِنْ عِلَّتِي ثُمَّ اِسْتَوِ جَالِساً وَ اِجْمَعِ اَلْبُرَّ مِنْ حَوْلِكَ وَ قُلْ مِثْلَ ذَلِكَ وَ اِقْسِمْهُ مُدّاً مُدّاً لِكُلِّ مِسْكِينٍ وَ مِثْلَ ذَلِكَ - قَالَ دَاوُدُ فَفَعَلْتُ ذَلِكَ فَكَأَنَّمَا نَشِطْتُ مِنْ عِقَالٍ وَ قَدْ فَعَلَهُ غَيْرُ وَاحِدٍ فَانْتَفَعَ بِهِ 🌀يونس بن عبد الرحمن از داود بن زيد روايت كرد كه من در مدينه به بيمارى سخت دچار شدم حضرت ابا عبد الله،امام صادق-عليه السّلام،متوجه بيمارى من شد براى من نامه نوشت و فرمود:خبر بيمارى تو به من رسيد يك صاع گندم بخر و به پشت بخواب و گندم را هر طور كه خواستى بر سينه‌ات بريز و بگو:«اللّهمّ‌ انّى أسألك باسمك الّذى اذا سألك به المضطرّ كشفت ما به من ضرّ و مكّنت له في الارض و جعلته خليفتك على خلقك ان تصلّى على محمّد و على اهل بيته و ان تعافينى من علّتى»ترجمه:خدايا من تو را مى‌خوانم به حق آن اسمى كه وقتى مضطر تو را بخواند ضرر و بدى را از وى بردارى و او را در زمين مسلط‍‌ كنى و وى را خليفه بر خلق خود قرار دهى اينكه بر محمد و اهل بيت وى درود بفرستى و مرا از بيماريم برهانى!سپس بنشين و گندم اطرافت را جمع كن دوباره همين را بگو!و به هر مسكينى مدى(ده سير)از آن گندم بده و دعا را بخوان.داود گفت:اين كار را كردم مثل اينكه از زنجير رهايى يافتم و ديگران نيز انجام دادند و نتيجه گرفتند. 📚عدة الداعي و نجاح الساعي ج ۱، ص ۲۷۲ ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 الصدقة 💠 وَ رُوِيَ عَنْهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: اِرْغَبُوا فِي اَلصَّدَقَةِ وَ بَكِّرُوا فِيهَا فَمَا مِنْ مُؤْمِنٍ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ حِينَ يُصْبِحُ يُرِيدُ بِهَا مَا عِنْدَ اَللَّهِ إِلاَّ دَفَعَ اَللَّهُ بِهَا عَنْهُ شَرَّ مَا يَنْزِلُ مِنَ اَلسَّمَاءِ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ ثُمَّ قَالَ لاَ تَسْتَخِفُّوا بِدُعَاءِ اَلْمَسَاكِينِ لِلْمَرْضَى مِنْكُمْ فَإِنَّهُ يُسْتَجَابُ لَهُمْ فِيكُمْ وَ لاَ يُسْتَجَابُ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ 🌀روايت است كه فرمود:توجه كنيد بصدقه و صبح زود بدهيد.مؤمنى نباشد كه در صبح براى خدا صدقه دهد جز اينكه خدا بدى هر چه آن روز از آسمان فرو آيد از او دفع كند،و آنگاه فرمود:دعاى گدا را بر بيمارانتان سبك نگيريد، كه دعايشان در باره شما مستجابست و براى خودشان مستجاب نيست. 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۵۹، ص ۲۷۶ ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
💠 قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : قِلَّةُ اَلْأَكْلِ مَحْمُودٌ فِي كُلِّ حَالٍ وَ عِنْدَ كُلِّ قَوْمٍ لِأَنَّ فِيهِ اَلْمَصْلَحَةَ لِلْبَاطِنِ وَ اَلظَّاهِرِ وَ اَلْمَحْمُودُ مِنَ اَلْأَكْلِ أَرْبَعَةٌ ضَرُورَةٌ وَ عُدَّةٌ وَ فَتُوحٌ وَ قُوتٌ فَالْأَكْلُ بِالضَّرُورَةِ لِلْأَصْفِيَاءِ وَ اَلْعُدَّةُ لِلْقُوَّامِ اَلْأَتْقِيَاءِ وَ اَلْفَتُوحُ لِلْمُتَوَكِّلِينَ وَ اَلْقُوتُ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لَيْسَ شَيْءٌ أَضَرَّ لِقَلْبِ اَلْمُؤْمِنِ مِنْ كَثْرَةِ اَلْأَكْلِ وَ هِيَ مُورِثَةٌ شَيْئَيْنِ قَسْوَةَ اَلْقَلْبِ وَ هَيَجَانَ اَلشَّهْوَةِ وَ اَلْجُوعُ إِدَامٌ لِلْمُؤْمِنِ وَ غِذَاءُ اَلرُّوحِ وَ طَعَامُ اَلْقَلْبِ وَ صِحَّةُ اَلْبَدَنِ قَالَ اَلنَّبِيُّ مَا مَلَأَ اِبْنُ آدَمَ وِعَاءً أَشَرَّ مِنْ بَطْنِهِ وَ قَالَ دَاوُدُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ تَرْكُ اَللُّقْمَةِ مَعَ اَلضَّرُورَةِ إِلَيْهَا أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ قِيَامِ عِشْرِينَ لَيْلَةً وَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اَلْمُؤْمِنُ يَأْكُلُ بِمِعًى وَاحِدٍ وَ اَلْمُنَافِقُ بِسَبْعَةِ أَمْعَاءٍ وَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَيْلٌ لِلنَّاسِ مِنَ اَلْقَبْقَبَيْنِ فَقِيلَ وَ مَا هُمَا يَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ اَلْحَلْقُ وَ اَلْفَرْجُ وَ قَالَ عِيسَى اِبْنُ مَرْيَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا مَرِضَ قَلْبٌ بِأَشَدَّ مِنَ اَلْقَسْوَةِ وَ مَا اِعْتَلَّتْ نَفْسٌ بِأَصْعَبَ مِنْ نَقْصِ اَلْجُوعِ وَ هُمَا زِمَامَانِ لِلطَّرْدِ وَ اَلْخِذْلاَنِ 🌀امام صادق عليه السّلام فرمود:كمخورى پسند است در هر حال و نزد هر قوم چون درون و برون را به سازد،و خوراك پسنديده چهار است، براى ضرورت زيست،براى آمادگى در زندگى،براى گشايش و براى قوت، خوردن ضرورت براى اصفياء است و آمادگى براى فرمانبرى خدا و گشايش براى متوكلان و قوت براى مؤمنان،چيزى براى دل مؤمن زيانبارتر از پرخورى نيست كه دو خصلت ببار آرد:سخت دلى و شهوت انگيزى،گرسنگى نانخورش مؤمن است و غذاء روح و خوراك دل و تندرستى،رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود:پر نكرده آدميزاده ظرفى را بدتر از شكمش،داود عليه السّلام فرمود:نخوردن لقمه با ضرورت بدان نزد من دوستتر است از عبادت ۲۰ شب،و پيغمبر صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود:مؤمن با يك روده خورد و منافق با هفت روده،فرمود:صلّى اللّٰه عليه و آله واى بر مردم از دو قبقب گفتند يا رسول اللّٰه آن دو چيستند؟فرمود:گلوگاه و فرج،عيسى عليه السّلام فرمود:دل به سخت‌تر از سختى بيمار نشود و جان بچيزى مانند كمى گرسنه ماندن گرفتار نگردد، اين دو سر رشته طرد از درگاه خدا و خذلانند. 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۶۳، ص ۳۳۷ ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 زیان های پرخوری 💠قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه:إیّاکُم وَ البِطنَهَ؛ فَإِنَّها مَفسَدَهٌ لِلبَدَنِ، و مَورَثَهٌ لِلسَّقَمِ، و مَکسَلَهٌ لِلعِبادَهِ. 🔹حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود:از شکم سیری حذر کنید؛ چرا که مایه: تباهی تن، به بار آمدن بیماری و سستی در عبادت است. 📚الدعوات، ص 74، ح 172 📚بحار الأنوار، ج 66، ص 338، ح 35 و ج 62، ص 266، ح 41. 💠قالَ سَیِّدُنا وَ مَولانا الإمام علیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ:إیّاکُم وَ البِطنَهَ؛ فَإِنَّها مَقساهٌ لِلقَلبِ، مَکسَلَهٌ عَنِ الصَّلاهِ، مَفسَدَهٌ لِلجَسَدِ. 🔹مولا و آقای ما حضرت امام علی صلوات الله علیه فرمود:از شکم سیری حذر کنید؛ چرا که مایه: قساوت دل، سستی در نماز و تباهی تن است. 📚غرر الحکم، ح 2742 📚عیون الحکم و المواعظ، ص 101، ح 2305. 💠 قالَ الصّادِقُ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ: کَثرَهُ النَّومِ یَتَوَلَّدُ مِن کَثرَهِ الشُّربِ، و کَثرَهُ الشُّربِ مِن کَثرَهِ الشِّبَعِ؛ و هُما یُثقِلانِ النَّفسَ عَنِ الطّاعَهِ، و یُقسِیانِ القَلبَ عَنِ التَّفَکُّرِ وَ الخُضوعِ. 🔹در حدیثی که به امام صادق صلوات الله علیه منسوب است: بسیار خفتن، از نوشیدن بسیار، و بسیار نوشیدن، از سیری فراوان، زاده می شود و این دو، انسان را نسبت به فرمانبری از خدا سنگین می کنند و دل را سخت تر از آن می کنند که تفکّر و خضوع داشته باشد. 📚مصباح الشریعه، ص 253 📚بحار الأنوار، ج 76، ص 189، ح 18. 💠مصباح الشریعه: قالَ الصّادِقُ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ: لَیسَ شَی ءٌ أضَرَّ عَلی قَلبِ المُؤمِنِ مِن کَثرَهِ الأَکلِ، و هِیَ مورِثَهٌ لِشَیئَینِ: قَسوَهِ القَلبِ، و هَیَجانِ الشَّهوَهِ. 🔹 در حدیثی که به امام صادق صلوات الله علیه منسوب است: برای دل مؤمن، هیچ چیزی زیانبارتر از پُرخوری نیست و آن، دو چیز را پدید می آورد: سنگ دلی و برانگیختگی شهوت. 📚مصباح الشریعه، ص 239 📚 بحار الأنوار، ج 66، ص 337، ح 33. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
آیا استفاده از تعویذ هایی که در آن أشکال و خطوط نامفهوم وجود دارد صحیح است؟ # ✅ پاسخ : به روایات زیر توجه فرمایید : 1⃣عَنِ ابْنِ عُلْوَانَ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ أَبِیهِ علیهما السلام: أَنَّ عَلِیّاً صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ سُئِلَ عَنِ التَّعْوِیذِ یُعَلَّقُ عَلَی الصِّبْیَانِ فَقَالَ عَلِّقُوا مَا شِئْتُمْ إِذَا کَانَ فِیهِ ذِکْرُ اللَّهِ 📚 قرب الإسناد ص ۷۰ و ۷۱. امام صادق صلوات اللَّه علیه از پدرش روایت نموده است که از امیرالمؤمنین صلوات اللَّه علیه در مورد تعویذ که بر کودکان آویزان می شود سؤال شد؛ امام فرمودند : هر چه خواستید به گردن آنها بیندازید، در صورتی که در آن باشد! 2⃣عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی عَبْدِاللَّه قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ رُقْیَةِ الْعَقْرَبِ وَ الْحَیَّةِ وَ النُّشْرَةِ وَ رُقْیَةِ الْمَجْنُونِ وَ الْمَسْحُورِ الَّذِی یُعَذَّبُ فَقَالَ یَا ابْنَ سِنَانٍ لَا بَأْسَ بِالرُّقْیَةِ وَ الْعُوذَةِ وَ النُّشْرَةِ إِذَا کَانَتْ مِنَ الْقُرْآنِ... إلی أَنْ قَالَ... سَلُونَا نُعَلِّمْکُمْ وَ نُوقِفْکُمْ عَلَی قَوَارِعِ الْقُرْآنِ لِکُلِّ دَاءٍ. 📚 طبّ الأئمّة (علیهم السلام) ص۴۸. عبدالله بن سنان گوید : از امام صادق صلوات اللَّه علیه در مورد تعویذ عقرب و مار و افسون معالجه بیمار و چشم زخم خورده و تعویذ مجنون و سحر زده ای که عذاب می شود سؤال کردم؛ امام فرمودند : ای فرزند سنان! حرز و تعویذ و دعای معالجه بيمار و غیره در صورتی که از باشد اشکالی ندارد! تا آنجا که فرمود : از ما سؤال کنید تا به شما تعلیم دهیم و شما را از قوارع قرآن برای هر دردی آگاه کنیم! 3⃣عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: لَا بَأْسَ بِالرُّقَی مِنَ الْعَیْنِ وَ الْحُمَّی وَ الضِّرْسِ وَ کُلِّ ذَاتِ هَامَّةٍ لَهَا حُمَةٌ إِذَا عَلِمَ الرَّجُلُ مَا یَقُولُ لَا یُدْخِلْ فِی رُقْیَتِهِ وَ عُوذَتِهِ شَیْئاً لَا یَعْرِفُهُ. 📚 طبّ الأئمّة (علیهم السلام) ص۴۸ امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : تعویذ و حرز برای چشم زخم و تب و دندان درد و برای (حفظ از) هر جانور زهر داری که دارای نیش است بدون إشكال است، به شرطی که فرد بداند چه می گوید و در تعویذ و حرز خود چیزی را که نمی شناسد داخل نکند! 4⃣عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ أَ نَتَعَوَّذُ بِشَیْءٍ مِنْ هَذِهِ الرُّقَی قَالَ [لَا] إِلَّا مِنَ الْقُرْآنِ إِنَّ عَلِیّاً کَانَ یَقُولُ إِنَّ کَثِیراً مِنَ الرُّقَی وَ التَّمَائِمِ مِنَ الْإِشْرَاکِ. 📚 طب الأئمة (علیهم السلام) ص۴۸ محمد بن مسلم گوید : از امام باقر صلوات اللَّه علیه سؤال کردم : آیا ما با چیزی از این حرزها خود را تعویذ کنیم؟ امام فرمودند : [خیر]، مگر از ! همانا امیرالمؤمنین صلوات اللَّه علیه می فرمود : قطعاً بسیاری از حرزها و طلسم ها است! 5⃣عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِیهِ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْمَرِیضِ یُکْوَی أَوْ یَسْتَرْقِی قَالَ لَا بَأْسَ إِذَا اسْتَرْقَی بِمَا یَعْرِفُهُ. 📚 قرب الإسناد ص۹۷. علي بن جعفر گوید : از موسی بن جعفر صلوات اللَّه علیه در مورد بیماری که داغ گذاشته می شود یا حرز و تعویذ می کند سؤال کردم؛ امام فرمودند : در صورتی که با چیزی که آن را می شناسد تعویذ کند اشکالی ندارد! ✅ با توجه به روایات فوق و غیره، می توانیم برای امور مختلفی مثل دفع چشم زخم و دفع سحر و برای نجات از بیماری ها و بلاها و امان ماندن از گزندگان و غیره، حرز و تعویذهایی به صورت خواندنی یا به صورت آویزان نمودن در گردن یا همراه داشتن آن تهیه و استفاده کنیم. ولی لازم است که این حرزها و تعویذها از آیات و سوره های قرآن و أدعیه و حرزهای وارده در روایات معتبر و مشتمل بر ذکر إلهی باشد و چیزهای ناشناخته و نامفهوم در آن داخل نباشد. لذا حرزهایی که أشكال و خطوط و حروف و کلمات و جملات نامفهوم دارند از نظر روایات فوق مردود و غیر قابل استعمال هستند و لازم است برای تهیه حرز صرفاً از آیات قرآن و أدعیه وارده در روایات معتبر که دارای شرایط فوق هستند استفاده کنیم. ✅ یکی از حرزهایی که امروزه بسیار شهرت پیدا نموده است و حتی برای برخی وسیله کسب درآمد شده است ولی با معیار روایات فوق غير قابل عمل می باشد، حرز منسوب به امام جواد علیه السلام است که علاوه بر برخی اشکالات متنی و سندی، مشتمل بر خطوط و أشکال نامفهوم است و سزاوار است به جای آن از حرزهای معتبر مانند حرز امام رضا صلوات اللَّه علیه استفاده کنیم. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْر https://t.me/porseshvapasokhe
حرز ابي دجانه a5.pdf
616.4K
🔰حرز ابی دجانه انصاری 👈منقول از معصومین جهت دفع ضررهای شیطان واجنه @tebeslami14
70 حرزهمراه.pdf
613.7K
💎حرز جامع 💎 🕋🕋70 حرز همراه🕋🕋 💐از چهارده معصوم علیهم السلام 👌همیشه همراه شخص باشد
سحر و جادو.pdf
270.5K
📗 دعا درمانی ☑️ دعایی برای رفع سحر و جادو ــــــــــــــــــــــــــــــــــ اولین، بهترین و اثربخش‌ترین روش درمان، درمان با دعا، التجا و خواستن از خداوند متعال است کانال اصلی: @tebeslami14
‍ ‍ 🔰 فواید کندر در دوران بارداری 💠 قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه أطعِموا نِساءَکُم الحَوامِلَ اللُّبانَ؛ فَإِنَّهُ یَزیدُ فی عَقلِ الصَّبِیِّ 🌀حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود:به زنان باردار خود، کُندُر بدهید؛ چرا که عقل کودک را افزون می کند. 📚مکارم الأخلاق، ج 1، ص 423، ح 1439 📚بحارالأنوار، ج 66، ص 444، ح 8. 💠 قالَ سَیِّدُنا وَ مَولانا الإمام الرضا صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ:أطعِموا حَبالاکُم ذَکَرَ اللُّبانِ، فَإِن یَکُ فی بَطنِها غُلامٌ خَرَجَ ذَکِیَّ القَلبِ عالِما شُجاعاً، و إن تَکُ جارِیَهٌ حَسُنَ خَلقُها و خُلُقُها، و عَظُمَت عَجیزَتُها، و حَظِیَت عِندَ زَوجِها 🌀مولا و آقای ما حضرت امام رضا صلوات الله علیه فرمود:به زنان باردارتان، کندر نر بدهید. در این صورت، اگر آنچه در شکم زن است، پسر باشد، بیداردل، آگاه و دلیر می گردد، و اگر دختر باشد، روی و خویِ وی نکو می شود و سرین او سترگ می گردد و نزد همسرش بهره می یابد. 📚الکافی، ج 6، ص 23، ح 7 📚 تهذیب الأحکام، ج 7، ص 440، ح 1758 📚بحارالأنوار، ج 66، ص 444، ح 8. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰گوش و چشم و قلب مسوول هستند ♦️وَ لاتَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْئُولاً . ✨از آنچه به آن آگاهى ندارى، پيروى مكن؛ چراكه گوش و چشم و دل، همه مسؤولند 💠الصّادق ( عَنِ الْحَسَنِ‌بْنِ‌هَارُونَ قَالَ قَالَ لِی أَبُوعَبْدِاللَّهِ (إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا قَالَ یُسْأَلُ السَّمْعُ عَمَّا سَمِعَ وَ الْبَصَرُ عَمَّا نَظَرَ إِلَیْهِ وَ الْفُؤَادُ عَمَّا عَقَدَ عَلَیْهِ. 💢امام صادق (علیه السلام)- حسن‌بن‌هارون گوید: امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه: إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤَادَ کُلُّ اولئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا، به من فرمود: از گوش درباره آنچه که شنیده و از چشم درباره آنچه که بدان نگاه نموده و از قلب درباره آنچه که بر آن مصمّم گشته، پرسش می‌شود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۷۴ 📚 الکافی، ج۲، ص۳۷ 📚 بحارالأنوار، ج۶۶، ص۲۲ 📚 العیاشی، ج۲، ص۲۹۲ 📚 القمی، ج۲، ص۱۹ ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 حنجره 💠 فَالْحَنْجَرَةُ لِيُسْلَكَ فِيهَا هَذَا اَلنَّسِيمُ إِلَى اَلرِّئَةِ فَتَرَوَّحَ عَلَى اَلْفُؤَادِ بِالنَّفَسِ اَلدَّائِمِ اَلْمُتَتَابِعِ اَلَّذِي لَوْ حُبِسَ شَيْئاً يَسِيراً لَهَلَكَ اَلْإِنْسَانُ 💢«ناى»مسير جريان مداوم هوا و وسيلۀ خنك‌كننده قلب است.اگر اين جريان اندكى قطع گردد چه بسا آدمى در هلاكت افتد. 📚توحید المفضل ج ۱، ص ۶۳ ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
💠ما كَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأى ✨قلب [پاك او] در آنچه ديد هرگز دروغ نگفت. 💠الکاظم (علیه السلام)- عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌الْفُضَیْلِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ (علیه السلام) هَلْ رَأَی رسول الله (صلی الله علیه و آله) رَبَّهُ عَزَّوَجَلَّ فَقَالَ نَعَمْ بِقَلْبِهِ رَآهُ أَ مَا سَمِعْتَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ ما کَذَبَ الْفُؤادُ ما رَأی لَمْ یَرَهُ بِالْبَصَرِ وَ لَکِنْ رَآهُ بِالْفُؤَادِ. 💢امام کاظم (علیه السلام)- محمّدبن‌فضیل گوید: از امام کاظم (علیه السلام) پرسیدم: «آیا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پروردگار خود را دید»؟ فرمود: «بلی با قلبش. آیا نشنیدی که خداوند عزّوجلّ می‌فرماید: مَا کَذَبَ الفُؤَادُ مَا رَأَی با چشم ندید امّا با قلب دید». 📚 بحارالأنوار، ج۴، ص۴۳ 📚 التوحید، ص۱۱۶/ البرهان ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
💠إِنَّ في ذالِكَ لَذِكرَى لِمَنْ كانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَ هُوَ شهِيدٌ [37] ✨در اين تذكّرى است براى آن‌كس كه عقل دارد، يا گوش دل فرا دهد در‌حالى‌كه حضور [قلب] داشته باشد. 💠الکاظم (علیه السلام)- إِنَّ فِی ذلِکَ لَذِکْری لِمَنْ کانَ لَهُ قَلْبٌ یَعْنِی عَقْل. 💢امام کاظم (علیه السلام)- إِنَّ فِی ذَلکَ لذِکْرَی لمَن کَانَ لهُ قَلبٌ، یعنی عقل. 📚 الکافی، ج۱، ص۱۵ 📚بحارالأنوار، ج۱، ص۱۳۵ 📚تحف العقول، ص۳۸۳/ نورالثقلین/ البرهان 💠امیرالمؤمنین (علیه السلام)- أَنَا ذُو الْقَلْبِ یَقُولُ اللَّهُ عزّوجلّ: إِنَّ فِی ذلِکَ لَذِکْری لِمَنْ کانَ لَهُ قَلْب. 💢امام علی (علیه السلام)- من صاحب قلب هستم، همان که خدا فرمود: إِنَّ فِی ذَلکَ لذِکْرَی لمَن کَانَ لهُ قَلبٌ. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۸۶ 📚 بحارالأنوار، ج۳۳، ص۲۸۲ 📚 بشارهًْ المصطفی، ص۱۳ 📚 الکافی، ج۱، ص۱۵/ البرهان/ نورالثقلین ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
💠اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ  أَبِي جَمِيلَةَ عَنْ  أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: اَلْحَزْمُ فِي اَلْقَلْبِ وَ اَلرَّحْمَةُ وَ اَلْغِلْظَةُ فِي اَلْكَبِدِ وَ اَلْحَيَاءُ فِي اَلرِّيَةِ .  وَ فِي حَدِيثٍ آخَرَ  لِأَبِي جَمِيلَةَ :  اَلْعَقْلُ مَسْكَنُهُ فِي اَلْقَلْبِ . 💢از امام صادق(عليه السّلام)فرمود:حزم و عاقبت انديشى در دل است و رحمت و مهربانى با خشونت و تندى در كبد است و حياء و شرم در شش است.و در حدیث دیگری آمده : مسکن عقل ، قلب است . 📚الکافي ج ۸، ص ۱۹۰ ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
🔰 تربة الامام الحسین علیه السلام و انها دواء الاکبر 💠 وَ رَوَى  اَلْبَرْقِيُّ عَنْ  بَعْضِ أَصْحَابِنَا قَالَ: دَفَعَتْ إِلَيَّ اِمْرَأَةٌ غَزْلاً وَ قَالَتْ لِيَ اِدْفَعْهُ  بِمَكَّةَ لِيُخَاطَ بِهِ كِسْوَةُ  اَلْكَعْبَةِ فَكَرِهْتُ أَنْ أَدْفَعَهُ إِلَى اَلْحَجَبَةِ وَ أَنَا أَعْرِفُهُمْ فَلَمَّا صِرْتُ إِلَى  اَلْمَدِينَةِ دَخَلْتُ عَلَى  أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ اِمْرَأَةً دَفَعَتْ إِلَيَّ غَزْلاً وَ حَكَيْتُ لَهُ مَا قَالَتْ فَقَالَ اِشْتَرِ بِهِ عَسَلاً وَ زَعْفَرَاناً وَ خُذْ مِنْ طِينِ  قَبْرِ  اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اِعْجِنْهُ بِمَاءِ اَلسَّمَاءِ وَ اِجْعَلْ فِيهِ شَيْئاً مِنْ عَسَلٍ وَ فَرِّقْهُ عَلَى  اَلشِّيعَةِ لِيُدَاوُوا بِهِ مَرْضَاهُم 🌀برقى از يكى از شيعيان نقل مى‌كند كه گفت:زنى،يك كلاف نخ به من داد و گفت:آن را به مكه بفرست تا از آن براى خانۀ كعبه،پرده بدوزند.من كه پرده‌داران كعبه را مى‌شناختم،دوست نداشتم،آن كلاف را به آن‌ها بدهم.پس چون به مدينه رفتم،نزد امام باقر عليه السّلام رفتم و گفتم:فدايت شوم!زنى،يك كلاف نخ به من داده و قصه را برايش تعريف كردم.پس فرمود:با(پول)آن، مقدارى عسل و زعفران بخر و مقدارى از خاك قبر حسين عليه السّلام را با آب باران مخلوط‍‌ كن و مقدارى عسل به آن اضافه كن و آن را ميان شيعيان تقسيم كن تا بيمارى خود را با آن مداوا كنند. 📚مکارم الأخلاق ج ۱، ص ۱۶۵ 💠 قَالَ  اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : اَلطِّينُ كُلُّهُ حَرَامٌ كَلَحْمِ اَلْخِنْزِيرِ وَ مَنْ أَكَلَهُ ثُمَّ مَاتَ لَمْ أُصَلِّ عَلَيْهِ، إِلاَّ طِينَ اَلْقَبْرِ فَإِنَّ فِيهِ شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ مَنْ أَكَلَهُ بِشَهْوَةٍ لَمْ يَكُنْ فِيهِ شِفَاءٌ 🌀از ابى يحيى واسطى از مردى، از حضرت ابى عبد اللّٰه عليه السّلام، حضرت فرمودند: خوردن تمام تربت‌ها حرام است همچون خوردن گوشت خوك و كسى كه آن را بخورد و سپس از ناحيه آن بميرد من بر او نماز نمى‌خوانم مگر تربت قبر حسين عليه السّلام چه آنكه در آن شفاء از هر دردى است و كسى كه آن را با ميل بخورد نه به عنوان استشفاء البتّه در آن شفاء نمى‌باشد. 📚الفصول المهمة فی أصول الأئمة (تکملة الوسائل) ج ۲، ص ۴۳۳ 💠 أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ  اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ  يُونُسَ بْنِ اَلرَّبِيعِ عَنْ  أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ: إِنَّ عِنْدَ  رَأْسِ  اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لَتُرْبَةً حَمْرَاءَ فِيهَا شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ إِلاَّ اَلسَّامَ قَالَ فَأَتَيْنَا اَلْقَبْرَ بَعْدَ مَا سَمِعْنَا هَذَا اَلْحَدِيثَ فَاحْتَفَرْنَا عِنْدَ  رَأْسِ اَلْقَبْرِ فَلَمَّا حَفَرْنَا قَدْرَ ذِرَاعٍ اِبْتَدَرَتْ عَلَيْنَا مِنْ رَأْسِ اَلْقَبْرِ مِثْلُ اَلسِّهْلَةِ حَمْرَاءَ قَدْرَ اَلدِّرْهَمِ فَحَمَلْنَاهَا إِلَى  اَلْكُوفَةِ فَمَزَجْنَاهُ وَ أَقْبَلْنَا نُعْطِي اَلنَّاسَ يَتَدَاوَوْنَ بِهَا 🌀يونس بن ربيع گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: به راستى نزد سر امام حسين عليه السّلام خاك سرخى است كه در آن شفاى هر بيمارى است مگر مرگ. راوى گويد: ما بعد از شنيدن اين حديث نزد سر قبر را كنديم، وقتى به اندازۀ يك زراع كنديم از سمت سر قبر همانند ماسۀ سرخ به اندازه درهم آشكار شد، پس آن را به كوفه برديم و با موادى مخلوط‍‌ نموديم و به مردم داديم كه با آن مداوا مى‌كنند. 📚الکافي ج ۴، ص ۵۸۸ ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولادت با سعادت ام المخدرات حضرت زینب سلام الله علیها بر تمامی شیعیان و محبین آن علیا مخدره تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
✅ فواید سیب پخته! ✍سیب پخته برای سرفه ‌های خشک بسیار مؤثر است, در درمان وسواس، افسردگی، لاغری مفرط و تب به ‌کار می ‌رود. مربای شکوفه آن در تقویت اعضای بدن و به ‌خصوص قوای جنسی مؤثر است ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14
‍✅ سرکه ✍ ‍امام صادق (ع) می فرمایند: خلُ الخَمرِ یَشُدُّ اللَّثَةَ ، وَ یَقتُلُ دَوَابَّ البَطنِ ، وَ یَشّدُّ العَقلَ. ✍️ سرکه خمری 1️⃣ لثه را قوی می کند 2️⃣ انگل های شکم را می کشد 3️⃣ و عقل را تقویت می کند. 📚صول کافی ، کلینی ، ج۶ ، ص۳۳۰ ‌‌❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ 🆔 طب اسلامی ۱۴ @tebeslami14