eitaa logo
طبابت آنلاین (طب اسلامی ۱۴)
902 دنبال‌کننده
943 عکس
71 ویدیو
30 فایل
جهت ویزیت یا ثبت سفارش لطفاً به آیدی زیر پیام دهید:👇 ادمین: 👤 @teb_eslami_14 گروه پرسش و پاسخ: https://eitaa.com/joinchat/972619795Cd4df4765f0 ⁦📱09355821032 کانال دستور مصرف داروها: 🆔 @tebeslami14_daroo سایت: https://tb-o.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر زنی در بین روز ماه رمضان حائض شود، آیا می تواند همان موقع افطار کند یا باید تا غروب صبر کند؟ ✅پاسخ: 1⃣عِيصِ بْنِ الْقَاسِمِ عَنْ أَبِي عَبْداللَّه قال: سَأَلْتُهُ عَنِ امْرَأَةٍ طَمِثَتْ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ قَبْلَ أَنْ تَغِيبَ الشَّمْسُ قَالَ تُفْطِرُ حِينَ تَطْمَثُ 📚تهذيب ج۱ص ۳۹۳ عیص بن قاسم گوید :از امام صادق صلوات اللَّه علیه در مورد زنی که در ماه رمضان قبل از اینکه خورشید غروب کند حیض می شود سؤال کردم؛ امام فرمودند : همان موقعی که حیض شد می کند! 2⃣مُحَمَّدِ بْن مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَر فِي الْمَرْأَةِ تَطْهُرُ فِي أَوَّلِ النَّهَارِ فِي رَمَضَانَ أَ تُفْطِرُ أَوْ تَصُومُ قَالَ تُفْطِرُ وَ فِي الْمَرْأَةِ تَرَى الدَّمَ مِنْ أَوَّلِ النَّهَارِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ أَتُفْطِرُ أَمْ تَصُومُ قَالَ تُفْطِرُ إِنَّمَا فِطْرُهَا مِنَ الدَّم 📚تهذيب ج۱ص۱۵۳ امام باقر صلوات اللَّه علیه در مورد زنی که در ابتدای روز ماه رمضان از حیض پاک می شود سؤال شد که آیا روزه می گیرد یا افطار می کند؟ فرمود : افطار می کند و در مورد زنی که در ابتدای روز ماه رمضان حیض می شود سؤال شد که آیا افطار می کند یا روزه می گیرد؟ فرمود : إفطار می کند! 3⃣ حلبی گوید :از امام صادق صلوات اللَّهِ علیه در مورد زنی که در حال روزه صبح می کند، پس وقتی روز بالا می آید یا می شود حیض می شود سؤال کردم که آیا افطار کند؟ فرمود : بله، حتی اگر وقت مغرب هم باشد افطار کند! گوید : و سوال کردم از زنی که در ابتدای روز ماه رمضان از حیض پاک‌ می شود و غسل می کند و چیزی نخورده است سؤال کردم که در آن روز چه کند؟ فرمود : افطار می کند، همانا موجب‌ افطار او خون حیض بوده است! 📚كافي ج۴ص۱۳۵ 4⃣عَنِ الزُّهْرِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ في حديث قَالَ فأما صوم التأديب فإنه يؤخذ الصبي إذا راهق بالصوم تأديبا و ليس بفرض و كذلك من أفطر لعلة من أول النهار ثم قوي بقية يومه أمر بالإمساك عن الطعام بقية يومه تأديبا و ليس بفرض و كذلك المسافر إذا أكل من أول النهار ثم قدم أهله أمر بالإمساك بقية يومه و ليس بفرض و كذلك الحائض إذا طهرت أمسكت بقية يومها 📚تهذيب ج ۴ص۲۹۵ امام سجاد صلوات اللَّهِ علیه در حدیثی فرمود : اما این است که کودک وقتی به سن بلوغ نزدیک می شود برای تأدیب به روزه گرفته می شود و فریضه نیست! و همچنین کسی که در اول روز به علتی افطار کرده است و سپس در باقیمانده روز قُوَّت پیدا می کند، به دست نگه داشتن از خوردن در باقیمانده روز از روی تأدیب أمر شده است و فریضه نیست و نیز مسافر وقتی که در اول روز خورده است و سپس به اهل خود می رسد، أمر به دست نگه داشتن در باقیمانده روز شده است ولی فریضه نیست و همچنین زن وقتی که (در بین روز) از حیض پاک می شود، باقیمانده روز را امساک می کند! 5⃣مُحَمَّد بن مسلم قال: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَنِ الْمَرْأَةِ تَرَى الدَّمَ غُدْوَةً أَوِ ارْتِفَاعَ النَّهَارِ أَوْ عِنْدَ الزَّوَالِ قَالَ تُفْطِرُ وَ إِذَا كَانَ ذَلِكَ بَعْدَ الْعَصْرِ أَوْ بَعْدَ الزَّوَالِ فَلْتَمْضِ عَلَى صَوْمِهَا وَ لْتَقْضِ ذَلِكَ الْيَوْم 📚تهذيب ج۱ص۳۹۳ محمد بن مسلم گوید : از امام باقر صلوات اللَّهِ علیه در مورد زنی که (در ماه رمضان) در ابتدای روز یا هنگام بالا آمدن روز یا هنگام زوال حیض می شود سؤال کردم؛ فرمود : افطار می کند و اگر بعد از عصر یا بعد از زوال باشد، به روزه اش ادامه دهد ولی آن روز را قضا نماید! 6⃣أَبي بصير قال: سَأَلْتُ أَبا عبدالله عن امْرَأَةٍ رَأَتِ الطُّهْر أَوَّلَ النَّهار قال تُصَلِّي و تُتِمُّ یَومَهَا و تَقْضِي 📚تهذيب ج۴ص۲۵۳ ابوبصیر گوید: از امام صادق صلوات اللَّهِ علیه در مورد زنی که در ابتدای روز (ماه رمضان) از حیض پاک می شود سؤال کردم؛ فرمود : نماز می خواند و آن روز را (به حالت روزه) تمام می کند و آن را قضا می کند! ✅ نکات روایات فوق : 1⃣ روزه بر زن حائض نیست هر چند حیض او در بخشی از روز باشد. 2⃣ اگر زنی در روز ماه رمضان حیض شود، هر زمانی که حیض شد روزه او افطار است و می تواند بخورد و بیاشامد ولی طبق روایت 5⃣، اگر حیض او بعد از زوال اتفاق افتاد، به آن روزه ادامه می دهد و بعداً قضا می کند و البته این کار بر او واجب نیست و رخصت افطار دارد. 3⃣ اگر زن حائض در ماه رمضان در بین روز از حیض خود پاک شود، هر چند اجازه خوردن و آشامیدن و سائر مفطرات روزه را در آن روز دارد، ولی به عنوان تأدیب توصیه شده است که مابقی آن روز را امساک نماید و البته این کار فریضه نیست. 4⃣ روزی که از ماه رمضان زن در آن حیض می شود یا در بین آن از حیض پاک می شود، باید به همراه سائر ایام حیض، روزه اش را کند، هر چند به عنوان تأدیب مابقی روز خود را امساک کرده باشد. https://t.me/joinchat/AAAAAEF6VEKzhNqIF_DC6Q
حکم کسی که در شب ماه رمضان جنب می شود و با حال جنابت وارد صبح می شود چیست؟ ✅پاسخ: 1⃣إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِيدِ عَنْ بَعْضِ مَوَالِيهِ قَالَ.... وَ إِنْ أَجْنَبَ لَيْلًا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَيْسَ لَهُ أَنْ يَنَامَ سَاعَةً حَتَّى يَغْتَسِلَ فَمَنْ أَجْنَبَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَنَامَ حَتَّى يُصْبِحَ فَعَلَيْهِ عِتْقُ رَقَبَةٍ أَوْ إِطْعَامُ سِتِّينَ مِسْكِيناً وَ قَضَاءُ ذَلِكَ الْيَوْمِ وَ يُتِمُّ صِيَامَهُ وَ لَنْ يُدْرِكَهُ أَبَداً 📚تهذيب ج4 ص212 ابراهیم از یکی از ائمه معصومین روایت نموده است که فرمود :... و اگر در شب ماه رمضان جنب شود، پس حق ندارد بخوابد (مگر) زمان مشخصی تا اینکه (قبل از طلوع فجر) غسل نماید، پس کسی که در ماه رمضان جنب شود، پس تا ورود در صبح (عمداً) بخوابد، آزاد کردن یک برده یا اطعام 60 مسکین و قضای آن روز بر عهده اوست و روزه آن روز را نیز کامل می کند و هرگز آن را درک نمی کند! 2⃣عَنْ أَبِي عَبْداللَّه فِي رَجُلٍ أَجْنَبَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ بِاللَّيْلِ ثُمَّ تَرَكَ الْغُسْلَ مُتَعَمِّداً حَتَّى أَصْبَحَ قَالَ يُعْتِقُ رَقَبَةً أَوْ يَصُومُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ أَوْ يُطْعِمُ سِتِّينَ مِسْكِيناً قَالَ وَ قَالَ إِنَّهُ حَقِيقٌ أَنْ لَا أَرَاهُ يُدْرِكُهُ أَبَداً 📚تهذيب ج۴ص۲۱۲ امام صادق علیه السلام در مورد شخصی که در شب ماه رمضان جنب می شود و غسل را ترک می کند تا اینکه وارد صبح می شود فرمود : برده ای آزاد می کند دو ماه پی در پی روز می گیرد 60 مسکین را إطعام می کند! و فرمود : سزاوار است که نبینم او را که ابدا آن را دیگر درک کند! 3⃣عن سليمان بن جعفرالمروزي عن الفقيه قال: إذا أجنب الرجل في شهر رمضان بليل و لا يغتسل حتى يصبح فعليه صوم شهرين متتابعين مع صوم ذلك اليوم و لا يدرك فضل يومه 📚تهذيب ج۴ص۲۱۲ امام عسکری علیه السلام فرمود : در صورتی که شخص در ماه رمضان در شب جنب شود و (عمدا) غسل نکند تا اینکه صبح شود، پس دو ماه روزه پی در پی به همراه قضای آن یک روز بر عهده اوست و با این وجود باز هم فضیلت آن روز را درک نخواهد کرد! 4⃣إسماعيل بنِ عيسى قال: سَأَلْتُ الرِّضَا... و رَجُلٌ أَصَابَتْهُ جَنَابَةٌ فَبَقِيَ نَائِماً حَتَّى يُصْبِحَ أَيُّ شَيْءٍ يَجِبُ عَلَيْهِ قَالَ لَا شَيْءَ عَلَيْهِ يَغْتَسِلُ 📚تهذيب ج۴ص۲۱۰ اسماعیل گوید : به امام رضا علیه السلام گفتم : شخصی که (در ماه رمضان) جنب می شود و خواب می ماند تا اینکه صبح می شود، چه چیزی بر او واجب است؟ فرمود : چیزی بر او نیست، غسل می کند! 5⃣امام صادق علیه السلام در مورد کسی که در ماه رمضان در اول شب جنب می شود، پس می خوابد تا اینکه صبح می شود فرمود : چیزی بر او نیست، زیرا جنابت او در وقت حلال بوده است! 📚 الفقيه ج۲ص۱۱۹ 6⃣عن ابن رئاب قال: سُئِلَ أَبو عبدالله و أَنَا حَاضِرٌ عن الرَّجُل يُجْنِبُ بِاللَّيْلِ في شَهْرِ رَمَضَانَ فَيَنَامُ و لَا يَغْتَسِلُ حَتَّى يُصْبِحَ قَالَ لَا بَأْسَ يَغْتَسِلُ وَ يُصَلِّي وَ يَصُومُ 📚قرب الإسناد ص۷۶ ابن رئاب گوید : در حضور من از امام صادق علیه السلام در مورد ‌شخصی که در ماه رمضان در شب جنب می شود، پس می خوابد و غسل نمی کند تا اینکه صبح می شود سؤال شد؛ امام فرمود : اشکالی ندارد، غسل می کند و نماز می خواند و روزه می گیرد! 7⃣معاوية بن عمار گوید : به امام صادق علیه السلام گفتم : شخصی در ماه رمضان در اول شب جنب می شود، سپس به خواب می رود تا اینکه صبح می شود! امام فرمودند : چیزی بر او نیست! گفتم : او بیدار می شود ولی دوباره می خوابد تا اینکه صبح می شود! فرمود : آن روز را باید برای عقوبت قضا نماید! 📚تهذيب ج4ص212 ✅طبق روایات فراوانی مثل روایت 1⃣، اگر کسی در شب ماه رمضان جنب گردد، موظف است که تا قبل از طلوع فجر غسل نماید و اگر بخوابد، باید محدودیت خواب برای خود قائل شود و قبل از طلوع فجر برخاسته و غسل نماید. ✅ اما اگر با حال جنابت وارد صبح شود، سه حالت با سه وظیفه متفاوت برای او متصور است : 1_ کسی عمداً تا طلوع فجر غسل نکند یا بدون قصد بیدار شدن قبل از طلوع فجر تا صبح عمداً بخوابد، که طبق روایت 1⃣ و 2⃣ و 3⃣، آن روز را روزه می گیرد و قضایش را نیز باید بگیرد و نیز یکی از کفاره های سه گانه را نیز باید بدهد. 2_ کسی که با حال جنابت می خوابد ولی بدون قصد، خواب می ماند تا اینکه صبح می شود که طبق روایت 4⃣ و 5⃣ و6⃣، غسل می کند و نماز می خواند و روزه اش را می گیرد و چیزی برعهده او نیست. 3_ کسی که با جنابت می خوابد ولی قبل از طلوع فجر بیدار می شود ولی مجددا می خوابد و تا طلوع فجر خواب می ماند که طبق روایت 7⃣، روزه اش را می گیرد و به عقوبت خواب رفتن مجدد بدون انجام غسل، یک روز قضا می کند! https://t.me/joinchat/AAAAAEF6VEKzhNqIF_DC6Q
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘علت اینکه نظم برنامه قاعدگی برخی از خانم‌ها به هم می‌ریزد چند عامل می‌تواند باشد که عبارتند از: ✅ ۱- سردی طبع ؛ وقتی طبع فردی شود، آنهم با مصرف سردیجات، یک یک دستگاه‌ها و ارگان‌های بدن دچار کم‌کاری و اختلال در عملکرد می‌شوند. نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر خانمی طبعش سرد شود، عملکرد تخمدان‌ها و محیط با اختلال روبرو شده و این مسئله رقم می‌خورد. ☘(مصرف داروی سنبل الطیب سفارش میشود.) ✅ ۲- تنبلی تخمدان؛ قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک در رحم زن با اسپرم تلاقی نکرده و حاملگی را رقم نزند؛ به دیگر عبارت تخمدان‌های زن، در هر ماه، در سیکلی منظم تولید تخمک کرده و آنها را راهی محیط رحم می‌نماید. در صورتی که تخمک با اسپرم ترکیب و حاملگی صورت گرفت، قاعدگی قطع می‌شود. ☘( در تنبلی تخمدان سفارش می شود.) ✅ ۳- غلظت خون؛ به دلیل اینکه در امر قاعدگی بایستی خون به مقدار طبیعی رقیق باشد و بیش از حد غلیظ نباشد تا بتواند به سهولت دفع شود، در صورتی که خانمی دارای باشد، به آسانی دفع خون انجام نشده و به صورت لکه بینی و در ایامی محدود عادت ماهیانه پایان می‌یابد، که این مسئله امری خطرناک بوده، به این نحو که با عدم خروج خون‌های کثیفی که قرار است از بدن خارج شود، دیواره رحم انباشته از کثافات شده و به مرور (میوم) یا و کیست را در پی خواهد داشت ✅ ۴- کم خونی؛ در برخی از اوقات کم خونی عامل این مسئله است. خانمی که از مقدار خون نرمالی در بدن برخوردار نیست و دچار کم خونی می‌باشد، برای دفع خون، خون کافی در بدن موجود نبوده و از مسئله تأخیر در امر قاعدگی، یا عدم خروج خون به مقدار کافی رنج خواهد برد. ☘(دراین موارد مصرف موارد خونساز مثل داروی کراث،تره،قرص خون و سه شیره و...سفارش می شود.) 👈🏼عدم قاعدگی دیگری نیز می‌تواند داشته باشد که در این مقال نمی گنجد. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
چه حکمی دارد؟ ✅پاسخ : یکی از داروهایی است که در زمره ها می باشد و کردن یا حُقْنَه () یا یا به داخل کردن دارو و غیره به جوف از طریق مقعد گفته می شود و همواره دو نوع جامد و مایع بوده است و اگر چه در گذشته بیشتر برای درمان استفاده می شده است ولی امروزه گاهی برای مداوا استفاده می شود و گاهی برای اهداف دیگر ✅در این مورد به روایات زیر توجه فرمایید : 1⃣عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنِ الْعَمْرَكِيِّ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الرَّجُلِ وَ الْمَرْأَةِ هَلْ يَصْلُحُ لَهُمَا أَنْ يَسْتَدْخِلَا الدَّوَاءَ وَ هُمَا صَائِمَانِ قَالَ لَا بَأْسَ. 📚الكافي ج۴- ص۱۱۰ علي بن جعفر گوید :از موسی بن جعفر علیه السلام در مورد مرد و زن سؤال کردم که آیا صلاحیت دارد که در حال به خود داخل نمایند(آن را کنند) ؟ امام فرمودند : اشکالی ندارد. 2⃣عَنِ الْحُسَيْنِ سَعِيدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ أَنَّهُ سَأَلَهُ عَنِ الرَّجُلِ يَحْتَقِنُ تَكُونُ بِهِ الْعِلَّةُ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ- فَقَالَ الصَّائِمُ لَا يَجُوزُ لَهُ أَنْ يَحْتَقِنَ. 📚 التهذيب ج۴- ص۲۰۴ 📚 الاستبصار ج۲- ص۸۳ بزنطی از امام ابوالحسن علیه السلام در مورد شخصی که یک دارد و در می‌کند(دارو از طریق مقعد وارد کند) ، سؤال کرد؛ امام فرمودند : برای شخص روزه دار جایز نیست که (اماله) کند (دارو در مقعد داخل کند) 3⃣أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ مَا تَقُولُ فِي التَّلَطُّفِ بِالْأَشْيَافِ يَسْتَدْخِلُهُ الْإِنْسَانُ وَ هُوَ صَائِمٌ فَكَتَبَ لَا بَأْسَ بِالْجَامِدِ 📚التهذيب ج۴- ص۲۰۴ 📚 الاستبصار ج۲- ص ۸۳ حسن گوید :به امام ابوالحسن علیه السلام نامه نوشتم : در مورد وارد نمودن در حال چه می فرمائید؟ امام در جواب نوشتند: اشکالی ندارد. ✅با توجه به چند روایت فوق و حاکم کردن روایت مفسر بر مجمل، مشاهده می شود که در روایت 2⃣ به طور کلی از تنقیه و شیاف کردن در حال روزه نهی شده است ولی در روایت 1⃣ شیاف داروئی، که جهت مداوا استفاده می شود رخصت داده شده است و نیز در روایت 3⃣ قید جامد بودن برای بی اشکال بودن آن برای روزه دار اضافه می شود و در مورد سؤال، دیکلوفناک که یک داروی جامد می باشد و برای درمان تب و درد استعمال می شود ، مشکلی براي روزه ایجاد نمی کند. ✅پس با توجه به سه روایت فوق، تنها و آن هم به عنوان رخصت داده شده است و بر حسب روایت 2⃣ که در آن به طور مطلق از شیاف برای روزه دار نهی شده است، از شیاف های غیر جامد و شیاف های برای غیر مداوا، در هنگام روزه باید پرهیز شود چرا که امام در اصلی کلی، می فرماید :برای روزه دار جائز نیست که تنقیه کند و از دو روایت دیگر فقط رخصت شیاف جامد و آن هم جهت مداوا استفاده می شود. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْرَ 🆔@porseshvapasokhe
حتما سحری بخورید 🛑 قالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : «اَلسَّحُورُ بَرَكَةٌ» وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ «لاَ تَدَعْ أُمَّتِيَ اَلسَّحُورَ وَ لَوْ عَلَى حَشَفَةِ تَمْرٍ 🔰رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود: «سحرى بركت است، و فرمود: امّت من سحرى را وانمى‌گذارد، اگر چه با خرماى خشكيدۀ پوسيده‌اى باشد 📚: الفقیه ج۲ص۱۳۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثواب 🌸﷽🌸 امام صادق(علیه السلام) گفت: اجر و پاداش كسى كه افطاری مى‏دهد مانند اجر و پاداش روزه‏گيران است. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَنْ فَطَّرَ صَائِماً فَلَهُ مِثْلُ أَجْرِهِ. 📚الكافي ج‏4، ص 68    ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
6️⃣مرد باشید و تا نیم ساعت، چیزی میل نکنید 🔸پس حتما ابتدا آب ولرم با هفت عدد خرما یا دو قاشق عسل، افطار را آغاز کنید و تا نیم ساعت، چیزی میل نفرمائید تا بدن به پاکسازی معده توسط روزه، اقدام نماید و فضولات و مواد زائد تجمع یافته در معده را به خارج از بدن هدایت کند. 🔹و در مدت نیم ساعت، نماز مغرب و عشاء را بخوانید. سپس می‏توانید پنیر و سبزی، سوپ، آش، فرنی و ... میل نمائید. 🔸بنابراین، مثل مرد😊 بایستید و نمازتان را بخوانید. شما که شونصد ساعت، گرسنه بودید، نیم ساعت دیگر هم صبر کنید تا خاصیت دارویی روزه با «افطار صحیح»، تکمیل شود. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸﷽🌸 امام باقر (علیه السلام): « ما پسرانمان را از 5 سالگی امر به نماز می کنیم و شما از هفت سالگی امر کنید و برای روزه از 7 سالگی امر می کنیم به اندازه‌ای که در روز طاقت دارند هرچند نصف روز یا بیشتر و یا کمتر باشد و وقتی تشنگی گرسنگی بر ایشان غالب شد افطار می کنند تا به روزه عادت کند و توانایی بیابند و شما پسر بچه ها را از 9 سالگی به روزه امر کنید هر مقدار از روز را که می‌توانند روزه بگیرند و وقتی تشنگی بر ایشان غلبه کرد افطار کند. 📚 کافی، ج2، ص409    ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔 با عرض سلام و وقت بخیر 🚚 فردا ارسال داریم 📦 📣 دوستانی که سفارش دارند و یا پیامک هزینه داروها براشون ارسال شده هرچه زودتر سفارش خودشون رو نهایی کنند تا با ارسالی‌های فردا براشون ارسال بشه با تشکر🌺 🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚚📦 ارسالی‌های ۱۴۰۳/۱/۵ بندرانزلی قم بهبهان اهواز مانه و سملقان ، خراسان شمالی دوستان عزیزی که دارو سفارش داده بودید، می‌تونید با کد رهگیری در یکی از لینک‌های زیر مرسوله‌تون رو پیگیری کنید روی یکی از لینک‌های زیر بزنید و شماره مرسوله مخصوص خودتون رو وارد نمایید👇 سایت پست: https://tracking.post.ir نرم‌افزار بله: http://ble.ir/post_bot
درباره برگ چغندر چه میدانید ؟ ✅درباره چه میدانید ؟ 💟در روایات توصیه های فراوانی به خوردن برگ چغندر (سلق) شده است . 💟نقل است از یکی از اصحاب امام رضا که ایشان فرمودند:برگ چغندر بخور ،برگ چغندر بر کناره بهشت میروید و در آن شفا از بیماریهاست و... 💟فوائد این سبزی ارزشمند بر اساس روایات: ✅ تقویت استخوان و رویش گوشت درمان غلظت خون (یکی از نشانه های آن خواب رفتن پاهاست) ✅صاف کننده خون(درمان جوش صورت) ✅ آرام کردن خواب بیمار(در غذای بیمار بکار رود) ✅ازدیاد عقل و تقویت اعصاب ✅خاموش کردن گرمی خون پختن برگ چغندر با گوشت گاو درمان پیسی است. جایگزین مناسب برای سبزیجات مضری مثل گشنیز و اسفناج است (در آینده علت مضر بودنشان ذکر خواهد شد) در مقابل فواید زیاد برگ چغندر ،ریشه چغندر است از آن بسیار نهی شده است چرا که سودا زاست و متاسفانه امروزه از آن در تهیه قند و شکر استفاده میشود.
🌱سبزی که شما را مبتلا به آلزایمر می‌کند😱😳 اسفناج می‌تواند در مغز فرآیندی شبیه به زنگ‌زدگی سطح فلزات ایجاد و زمینه‌ساز ابتلا به بیماری شود‼️ 👌👌👌جایگزین 👈 🔻🔻🔻🔻گوشه ای مضرات اسفناج🔻🔻🔻🔻 🌿اسفناج دقیقا مقابل برگ چغندره 🌿اسفناج بسیار مضره و برگ چغندر بسیار مفیده 🌿اسفناج بسیار سرده 😣و برگ چغندر گرمه😌 🌿اسفناج حاوی آهن و همزمان دفع آهن موجود در بدن میشه برگ چغندر خونساز قوی باعث رفع کمخونی میشه 🌿اسفناج باعث درد مفاصل میشه برگ چغندر باعث استحکام و تقویت استخوانها و رفع پوکی استخوان میشه 🌿اسفناج باعث فراموشی و ضعف عقل میشه 😱اما برگ چغندر باعث افزایش عقل و قدرت تعقل میشه👌 خوردن اسفناج در اسلام مورد تایید نیست خوردن برگ چغندر بسیار توصیه شده در اسلام👏 امام کاظم علیه السلام: برگ بهترین سبزی است.در کنار رودی در بهشت میروید ایرانسل خودم: .🦋 وقتی مرد خسته از بیرون می‌آید به آرامش نیاز دارد و ممکن است برای فراموش کردن مشکلات، اخبار گوش کند یا روزنامه بخواند و با خود خلوت کند‌ این‌کار را بی‌اعتنایی به خود تلقی نکنید! به تفاوت‌های روانشناختی یکدیگر احترام بگذارید! ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸﷽🌸 آداب امام حسن مجتبی (علیه السلام): برای غذا و غذا خوردن، 12 ویژگی است که بر هر مسلمانی واجب است آنها را بداند. چهار مورد از آن *واجب* است، چهار مورد از آن *مستحب* است و چهار مورد از آن *آداب* است. 🔹اما آنچه واجب است: معرفت(رازق کیست)، راضی بودن به روزی خود، بردن نام خدا، و شکر نمودن. 🔹و آنچه که مستحب است: وضو گرفتن قبل از غذا و نشستن بر طرف چپ و غذا خوردن با سه انگشت و لیسیدن انگشتان. 🔹و آنچه آداب است: خوردن از آنچه پیش روست، کوچک گرفتن لقمه‌ها، و خوب جویدن غذا، و کمتر به صورت دیگران نگاه کردن است.   📚وسائل الشیعه ج۱۶،ص۵۳۹    ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ درمان آلزایمر، ضعف حافظه، فراموشی باذن الله بیماری شایعی که در سنین بالا اغلب شخص را مبتلا میکند علما و دانشمندان و اساتید بعلت فعالیت علمی مبتلا نمیشوند. علت اصلی فراموشی بلغم است و نوعا افراد بلغمی دچار این بیماری میشوند. علل ضعف حافظه 1- خوردن میوه کال ، سیب سبز و سیب ترش (منظور زمانی است که از درخت چیده میشود، که اکثر سیب ها (و اکثر میوه ها) این چنین هستند که کال چیده شده و تا بازار رسیده و زرد میشوند). 2- مصرف سبزی گشنیز 3- خوردن پنیر محلی بدون گردو (بشدت مضر است) نکته: پنیر پاستوریزه اصلا پنیر حساب نمیشود و نوعی ماست است. 4- مصرف گوشت ماهی و گاو . 5- مصرف کنجد و فرآورده های آن از قبیل ارده و حلوا کنجدی که از کارخانه ها وارد بازار می شوند. (کنجد سرشار از کلسیم است و مصرف بدون مصلح آن مانند مصرف پنیر بدون گردو می ماند) 6- خواندن نوشته روی قبور. 7- حرکت بین دو زن. 8- نگرفتن ناخن ها. 9- نگاه به فرد به دارآویخته شده. 10- غلط زدن در رختخواب در حالت بی خوابی. 11- مصرف شکر سفید. 12- حجامت نقره (گودی وسط گردن مهره سوم و چهارم) در ناحیه پشت مُغاک 13- ادرار در آب راکد 🎁🎁🎁درمان 1- ترکیب عسل با کندر 2- کرفس 3- کندر 4- مویز (کشکمش قرمز دارای هسته) 5- انار همراه با پیه آن 6- سرکه 7- به 8- خرفه 9- حجامت 10- شانه زدن 11- قیلوله (خواب نیمروز) 12- باقلا 13- سداب 14- کدو 15- ترنج 16- زنجبیلی که با عسل مربا شده است نکته: برای افراد گرم مزاج مضر است. افراد بلغمی استفاده کنند. 17- اضافه کردن خردل به غذا. 18- داروی ترکیبی ابن مسعود که از ترکیب کندر، میخک، اسپند و شکر قرمز بصورت مساوی درست میشود. 19- داروی ترکیبی تقویت حافظه 20- نوشتن سوره حشر در جامی از شیشه و شستن با آب باران و نوشیدن. 21- ترکیب ده درهم (32.5 گرم) قرنفل (میخک) و همین اندازه کندر نر بصورت نرم و جدا از هم آسیاب کرده به میزان یک قاشق مرباخوری بصورت ناشتا. 22- ترکیب زعفران و سعد به میزان یک واحد و عسل بمیزان دو واحد. 23- خوردن مخلوط آسیاب شده زعفران، سعد هندی، کندر نر، فلفل سفید، سنا مکی از هر کدام یک واحد به همراه ده واحد عسل به مدت یک هفته هر روز صبح ناشتا یک قاشق چای خوری نکته: بهترین درمان فراموشی - مصرف برای درمان هفت روز است و اگر 14 روز استفاده شود، معجزه گر است. 24- داروی ترکیبی عقل 25- داروی ترکیبی مفرح 26- روغن مالی بدن به ویژه با روغن بنفشه . نکته: این روغن سبب کاهش میزان بلغم بدن می شود. 27- مسواک زدن 28- روزه گرفتن 29- قرآن خواندن 📝📝📝نکته: سعدهندی با سعدکوفی متفاوت می باشد (سعد کوفی گرد است و سعد هندی دراز می باشد). 📝📝📝نکته: فلفل سفید دو نوع می باشد، یک نوع فلفل سیاه را پوست کنده اند و به عنوان فلفل سفید خارجی معروف است و یک نوع فلفل سفید ایرانی است که گردی آن شبیه "قطره آب" ولی به اندازه همان فلفل سفید خارجی است. به نظر می رسد اینجا منظور فلفل سفید ایرانی است، که سمی نیز است و استفاده زیاد آن مجاز نیست. - در روایت است «کسی که یک قاشق مرباخوری عسل در ناشتا بخورد، بلغم را قطع می‌کند و صفرا را می‌شکند و مره سودا را قطع می‌کند و ذهن را صاف می‌کند و حافظه را تقویت می‌کند اگر با کندر نر مصرف شود. پیامبر (ص) می‌فرمایند: «بر شما باد کندر، زیرا گرمی از قلب می‌زداید ... و ذهن را تیز می‌کند و بینایی را جلا می‌دهد و فراموشی را برطرف می‌کند.» - کرفس که غذای الیاس و یسع و یوشع بود و باعث توانایی حفظ، روشنی قلب و از بین رفتن جنون و جذام و پیسی است.و کرفس را سبزی انبیاء نيز گویند - پیامبر خداصلّی الله علیه و آله و سلّم، پایین محاسنش را چهل بار و بالای آن را هفت بار شانه می زد و می فرمود که این کار، ذهن را توان می دهد و بلغم را قطع می کند. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛