eitaa logo
طبابت آنلاین (طب اسلامی ۱۴)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
78 ویدیو
30 فایل
جهت ویزیت یا ثبت سفارش لطفاً به آیدی زیر پیام دهید:👇 ادمین: 👤 @teb_eslami_14 گروه پرسش و پاسخ: https://eitaa.com/joinchat/972619795Cd4df4765f0 ⁦📱09355821032 کانال دستور مصرف داروها: 🆔 @tebeslami14_daroo سایت: https://tb-o.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘علت اینکه نظم برنامه قاعدگی برخی از خانم‌ها به هم می‌ریزد چند عامل می‌تواند باشد که عبارتند از: ✅ ۱- سردی طبع ؛ وقتی طبع فردی شود، آنهم با مصرف سردیجات، یک یک دستگاه‌ها و ارگان‌های بدن دچار کم‌کاری و اختلال در عملکرد می‌شوند. نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر خانمی طبعش سرد شود، عملکرد تخمدان‌ها و محیط با اختلال روبرو شده و این مسئله رقم می‌خورد. ☘(مصرف داروی سنبل الطیب سفارش میشود.) ✅ ۲- تنبلی تخمدان؛ قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک در رحم زن با اسپرم تلاقی نکرده و حاملگی را رقم نزند؛ به دیگر عبارت تخمدان‌های زن، در هر ماه، در سیکلی منظم تولید تخمک کرده و آنها را راهی محیط رحم می‌نماید. در صورتی که تخمک با اسپرم ترکیب و حاملگی صورت گرفت، قاعدگی قطع می‌شود. ☘( در تنبلی تخمدان سفارش می شود.) ✅ ۳- غلظت خون؛ به دلیل اینکه در امر قاعدگی بایستی خون به مقدار طبیعی رقیق باشد و بیش از حد غلیظ نباشد تا بتواند به سهولت دفع شود، در صورتی که خانمی دارای باشد، به آسانی دفع خون انجام نشده و به صورت لکه بینی و در ایامی محدود عادت ماهیانه پایان می‌یابد، که این مسئله امری خطرناک بوده، به این نحو که با عدم خروج خون‌های کثیفی که قرار است از بدن خارج شود، دیواره رحم انباشته از کثافات شده و به مرور (میوم) یا و کیست را در پی خواهد داشت ✅ ۴- کم خونی؛ در برخی از اوقات کم خونی عامل این مسئله است. خانمی که از مقدار خون نرمالی در بدن برخوردار نیست و دچار کم خونی می‌باشد، برای دفع خون، خون کافی در بدن موجود نبوده و از مسئله تأخیر در امر قاعدگی، یا عدم خروج خون به مقدار کافی رنج خواهد برد. ☘(دراین موارد مصرف موارد خونساز مثل داروی کراث،تره،قرص خون و سه شیره و...سفارش می شود.) 👈🏼عدم قاعدگی دیگری نیز می‌تواند داشته باشد که در این مقال نمی گنجد. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
چه حکمی دارد؟ ✅پاسخ : یکی از داروهایی است که در زمره ها می باشد و کردن یا حُقْنَه () یا یا به داخل کردن دارو و غیره به جوف از طریق مقعد گفته می شود و همواره دو نوع جامد و مایع بوده است و اگر چه در گذشته بیشتر برای درمان استفاده می شده است ولی امروزه گاهی برای مداوا استفاده می شود و گاهی برای اهداف دیگر ✅در این مورد به روایات زیر توجه فرمایید : 1⃣عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنِ الْعَمْرَكِيِّ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الرَّجُلِ وَ الْمَرْأَةِ هَلْ يَصْلُحُ لَهُمَا أَنْ يَسْتَدْخِلَا الدَّوَاءَ وَ هُمَا صَائِمَانِ قَالَ لَا بَأْسَ. 📚الكافي ج۴- ص۱۱۰ علي بن جعفر گوید :از موسی بن جعفر علیه السلام در مورد مرد و زن سؤال کردم که آیا صلاحیت دارد که در حال به خود داخل نمایند(آن را کنند) ؟ امام فرمودند : اشکالی ندارد. 2⃣عَنِ الْحُسَيْنِ سَعِيدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ أَنَّهُ سَأَلَهُ عَنِ الرَّجُلِ يَحْتَقِنُ تَكُونُ بِهِ الْعِلَّةُ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ- فَقَالَ الصَّائِمُ لَا يَجُوزُ لَهُ أَنْ يَحْتَقِنَ. 📚 التهذيب ج۴- ص۲۰۴ 📚 الاستبصار ج۲- ص۸۳ بزنطی از امام ابوالحسن علیه السلام در مورد شخصی که یک دارد و در می‌کند(دارو از طریق مقعد وارد کند) ، سؤال کرد؛ امام فرمودند : برای شخص روزه دار جایز نیست که (اماله) کند (دارو در مقعد داخل کند) 3⃣أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ مَا تَقُولُ فِي التَّلَطُّفِ بِالْأَشْيَافِ يَسْتَدْخِلُهُ الْإِنْسَانُ وَ هُوَ صَائِمٌ فَكَتَبَ لَا بَأْسَ بِالْجَامِدِ 📚التهذيب ج۴- ص۲۰۴ 📚 الاستبصار ج۲- ص ۸۳ حسن گوید :به امام ابوالحسن علیه السلام نامه نوشتم : در مورد وارد نمودن در حال چه می فرمائید؟ امام در جواب نوشتند: اشکالی ندارد. ✅با توجه به چند روایت فوق و حاکم کردن روایت مفسر بر مجمل، مشاهده می شود که در روایت 2⃣ به طور کلی از تنقیه و شیاف کردن در حال روزه نهی شده است ولی در روایت 1⃣ شیاف داروئی، که جهت مداوا استفاده می شود رخصت داده شده است و نیز در روایت 3⃣ قید جامد بودن برای بی اشکال بودن آن برای روزه دار اضافه می شود و در مورد سؤال، دیکلوفناک که یک داروی جامد می باشد و برای درمان تب و درد استعمال می شود ، مشکلی براي روزه ایجاد نمی کند. ✅پس با توجه به سه روایت فوق، تنها و آن هم به عنوان رخصت داده شده است و بر حسب روایت 2⃣ که در آن به طور مطلق از شیاف برای روزه دار نهی شده است، از شیاف های غیر جامد و شیاف های برای غیر مداوا، در هنگام روزه باید پرهیز شود چرا که امام در اصلی کلی، می فرماید :برای روزه دار جائز نیست که تنقیه کند و از دو روایت دیگر فقط رخصت شیاف جامد و آن هم جهت مداوا استفاده می شود. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْرَ 🆔@porseshvapasokhe
حتما سحری بخورید 🛑 قالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : «اَلسَّحُورُ بَرَكَةٌ» وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ «لاَ تَدَعْ أُمَّتِيَ اَلسَّحُورَ وَ لَوْ عَلَى حَشَفَةِ تَمْرٍ 🔰رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود: «سحرى بركت است، و فرمود: امّت من سحرى را وانمى‌گذارد، اگر چه با خرماى خشكيدۀ پوسيده‌اى باشد 📚: الفقیه ج۲ص۱۳۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثواب 🌸﷽🌸 امام صادق(علیه السلام) گفت: اجر و پاداش كسى كه افطاری مى‏دهد مانند اجر و پاداش روزه‏گيران است. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَنْ فَطَّرَ صَائِماً فَلَهُ مِثْلُ أَجْرِهِ. 📚الكافي ج‏4، ص 68    ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
6️⃣مرد باشید و تا نیم ساعت، چیزی میل نکنید 🔸پس حتما ابتدا آب ولرم با هفت عدد خرما یا دو قاشق عسل، افطار را آغاز کنید و تا نیم ساعت، چیزی میل نفرمائید تا بدن به پاکسازی معده توسط روزه، اقدام نماید و فضولات و مواد زائد تجمع یافته در معده را به خارج از بدن هدایت کند. 🔹و در مدت نیم ساعت، نماز مغرب و عشاء را بخوانید. سپس می‏توانید پنیر و سبزی، سوپ، آش، فرنی و ... میل نمائید. 🔸بنابراین، مثل مرد😊 بایستید و نمازتان را بخوانید. شما که شونصد ساعت، گرسنه بودید، نیم ساعت دیگر هم صبر کنید تا خاصیت دارویی روزه با «افطار صحیح»، تکمیل شود. ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸﷽🌸 امام باقر (علیه السلام): « ما پسرانمان را از 5 سالگی امر به نماز می کنیم و شما از هفت سالگی امر کنید و برای روزه از 7 سالگی امر می کنیم به اندازه‌ای که در روز طاقت دارند هرچند نصف روز یا بیشتر و یا کمتر باشد و وقتی تشنگی گرسنگی بر ایشان غالب شد افطار می کنند تا به روزه عادت کند و توانایی بیابند و شما پسر بچه ها را از 9 سالگی به روزه امر کنید هر مقدار از روز را که می‌توانند روزه بگیرند و وقتی تشنگی بر ایشان غلبه کرد افطار کند. 📚 کافی، ج2، ص409    ❤️🌹 با آرزوی سلامتی برای تک تک شما عزیزان 🌹❤️ «طب اسلامی ۱۴» ╲\╭┓ ╭‌🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ┏━━🍃💞🍂━━┓ @tebeslami14 ┗━━🍂💞🍃━━┛