eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 توان هسته ای کشور محدود شد؛ دوباره تحریم شدیم و هنوز هم به امریکا خوشبین هستند! @teribon_ir
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ به مناسبت سالگرد عزل منتظری از قائم مقامی رهبری 🔹سردار سعید قاسمی: اینو برای کسانی میگم که به من میگن: آقا یک جا فرمودند هیچ کس برای من فلانی( هاشمی) نمیشه @teribon_ir
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ما در فرهنگ سیاسی شیعه چیزی به نام طبقه طلبکار طبقه بدهکار نداریم اصلا دعوای امیرالمومنین علی (ع) در صدر اسلام با بقیه سر چی بود ؟ امثال طلحه و زبیر شعارشون این بود که ما مگه با بقیه مردم مساوی ایم ؟ وقتی بقیه میخوردن و میخوابیدن ما صد بار شهید شدیم ما این همه فداکاری کردیم ما هزینه دادیم اینها آزاد شدند و دارن از آزادیش استفاده میکنند حالا ما و اینها مثل هم ؟؟ 🔸فرهنگ انقلاب اسلامی اینه حالا در بیرون هر جا خلافشو میبینین باید نهی از منکر و انتقاد کنین امیرالمومنین (ع) چی گفت ؟ هر کس بیشتر فداکاری کرده پاداشش رو در آخرت از خدا خواهد گرفت تو دنیا سهمش با همه باید مساوی باشه این شعار علیه (ع) ... @teribon_ir
چه باید کرد؟!.pdf
2.54M
🔰 جزوه چه باید کرد؟! 🔻 گفتاری از استاد حسن رحیم پور ازغدی @teribon
33.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آنچه در سال 92 گذشت.... 🔹این روزها دغدغه بسیاری از نیروهای انقلابی "وحدت" در انتخابات پیش روست. دغدغه ای درست و به جا. اما باید مواظب بود معنای وحدت تحریف نشود یا به حضور صرفا یک نفر در انتخابات تقلیل داده نشود. 🔹وحدت یعنی تمام کاندیداهای جبهه انقلاب در دفاع از مواضع انقلاب وحدت داشته باشند و یک حرف را بزنند. به عبارتی "وحدت گفتمانی" داشته باشند نه اینکه یک نفر بگوید برجام خوب بود دیگری بگوید بد بود، یک نفر بگوید فلان مکتب اقتصادی خوب است دیگری بگوید بد است! 🔹اتفاق تلخی که سال ۹۲ افتاد و خیلی افراد در لباس خودی، حرفهای روحانی را بیان کردند و در نتیجه مردم‌ هم‌ به گزینه اصلی آن گفتمان یعنی روحانی رای دادند. دیدن این فیلم خیلی حقایق را برای شما روشن خواهد کرد. @teribon_ir
🔴 چرا نامزدها باید دارای سابقه و باشند؟ 🔹رهبر انقلاب در ابلاغیه سیاست‌های کلی انتخابات(جزء ۲ بند ۱۰) «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است. قانون مصوب مجلس که برای «رجل سیاسی و مذهبی» ملاک هایی من جمله داشتن مسئولیت وزارت و ... را در نظر گرفته بود، تاکنون تصویب مجلس شده و تأیید شورای نگهبان نشده. 🔸شورای نگهبان مصوبه ای در 1396/10/20 داشته که برخی از ملاک ها و معیارهای رجل سیاسی را طی آن منتشر کرده است. ماده 2 این مصوبه به چند ملاک و معیار برای ارزیابی مبانی و دیدگاه ها و مواضع نامزدها می پردازد. در بند یک ماده 2 این مصوبه آمده: 🔻«ماده ۲- شرایط و معیارهای لازم جهت تشخیص رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری عبارتند از: 1- سوابق کافی و قابل ارزیابی در فعالیت های مذهبی و سیاسی از قبیل مکتوبات، سخنرانی ها و اعلام مواضع» 🔹متأسفانه برخی، داشتن روشن و شفاف و علنی را مساوی جناح بازی و سیاست بازی نامیده و می گویند چه نیازی به داشتن سوابق سیاسی و مواضع سیاسی است. این مواضع سیاسی، حاشیه سازی و جنجال و جناح بازی است! 🔸حتماً نیاز است که مواضع نامزدها، نسبت به مسائل اساسی کشور همچون اقتصاد، سیاست، فرهنگ، برجام، fatf، 2030، فتنه88، عدالت، پیشرفت، آرمان های انقلاب، ارتباط و مذاکره با آمریکا و ده ها موضوع اساسی دیگر، روشن و شفاف باشد چه به صورت مکتوب، چه به صورت سخنرانی و ... . نمی توان مواضع و دیدگاه های نامزدها را صرفاً در چندماهِ تبلیغات تولید و منتشر کرد که عریضه خالی نباشد! باید این سوابق و مواضع به حدی روشن باشد که نه تنها نخبگان و فعالان، بلکه عموم مردم شخص را سالها بشناسند و از مواضع و دیدگاه های وی با خبر و مطلع باشند و براحتی به آنان دسترسی داشته باشند. 🔹بدین ترتیب کسی که هیچ سابقه و مواضع سیاسی شفاف و روشنی نداشته باشد و مردم و نخبگان از دیدگاه های وی بی اطلاع باشند مصداق نیست؛ چرا که رئیس جمهور باید مرد میدان سیاست و سیاستمدار باشد. این را به سیاسی کاری و جناح بازی تقلیل ندهید. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ پاسخ جلیلی به ادعای روحانی ❌ پس چرا از فرصت برجام استفاده نمیکنید؟ مگر نگفتید تحریمها لغو شد؟ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شباهت عصر پسابرجام و پساجنگ/ رمزگشایی از راهبرد مشترک امام و رهبر انقلاب در هر 2 دوره @teribon_ir
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 هرکه میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه بکند با فساد مبارزه کند 💠رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله) : بزرگترین مبارزه با آمریکاخدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملی کارآمد بکند با فساد مبارزه کند. ابزار های دشمن در درون کشور ما و نظام ما عبارت است از فساد، از تبعیض، از فاصله طبقاتی. ما باید با این ها مبارزه کنیم. این وظیفه دولت است، وظیفه مجلس است، وظیفه قوه قضائیه است، وظیفه همه ارکان نظام است، به مردم خدمت کنند با مفسد مماشات نکنند. فساد را در بدنه ی دستگاه های حکومت به هیچ وجه نپذیرند و تحمل نکنند. @teribon_ir
منشور روحانیت و خطه منا.pdf
2.76M
⭕ جزوه منشور روحانیت امام و خطبه منا سیدالشهدا ▪️ترجمه خطبه منا توسط استاد رحیم پور ازغدی @teribon_ir
🔴 از ادعا تا عمل* ۱. آنچه پنداشته ایم 🔹هرجا که حرف از می شود -حالا موضوعات اجلاسی باشد، عناوین مجله ای باشد، یا موضوع خطابه ای- اولین مضامینی که مطرح می شوند عبارتند از: «نشانه های ظهور»، «موعود در نگاه ادیان»، «آخر الزمان»، «بهاییت»، «وهابیت»، «شیطان پرستی»، «هالیوود» و خلاصه . البته گهگاه عناوینی مثل «جهان پس از ظهور» و «امام خمینی احیاگر عصر غیبت» و از این قبیل هم لابلای این موضوعات به گوش می خورد! در این میان، در مقام عمل بسیاری موضوعات دیگر غریب و مغفول می مانند، بدون این که کسی بخواهد در مقام نظر آن ها را نفی و انکار کند. ۲. آنچه فراموش کرده ایم 🔹چرا در این جور مواقع هیچ وقت به اندازه دشمن شناسی پررنگ نیست؟ چون مرغ همسایه غاز است؟ یا این که ما به رصد «تهدید»ها بیشتر عادت کرده ایم تا به بهره گیری میدانی از «فرصت»ها؟ 🔹 با این که می دانیم موعود (عج) احیاگر کتاب و سنت است، چرا دوست داریم فقط روایات صادره از حضرتش یا روایاتی درباره عصر ظهور و جهان پس از ظهور را معیار شناختمان از دوازدهمین امام و سیره اش قرار دهیم؟ چون به کتاب و سنت اعتقادی نداریم؟ یا این که عادت کرده ایم مفاهیم دینی را با جزئی نگری و فارغ از چارچوب کلی و جامع و یکپارچه اش مورد مطالعه و حتی عمل قرار دهیم؟ 🔹با این که همیشه در مباحثی چون «وظایف منتظران» سخن از آمادگی عملی و مبارزه با ظلم می زنیم، چرا مباحث جاری مهدوی و دوره ها و طرح ها و مجلات و پژوهشکده های تخصصی مهدوی، کمتر درباره تکالیف عینی و امروزی منتظران و جامعه منتظر با تمام ابعادش سخن گفته اند و راه را روشن کرده اند؟ 🔹به راستی اگر گمان می کنیم برخلاف ای ها، ما به معتقدیم و امام خمینی را احیاگری در عصر غیبت می دانیم، چرا سخنان و پیام ها و دغدغه های امام، غریبترین مضامین در مباحث مهدوی امروز ماست؟ اگر مرزبندی از که مورد تاکید مکرر امام بود در ذیل مباحث مهدوی طرح نشود، باید کجا طرح شود؟ 🔹با این که معتقدیم حضرت موعود «یملأ الارض عدلاً و قسطاً، کما ملئت ظلماً و جوراً» چرا طوری (عج) را شناسانده ایم و جامعه را تحلیل کرده ایم که گویی اصلی او این است که: «یملأ الارض عفافاً و حجاباً بعدما ملئت بهائیتاً و شیطان پرستیاً»؟ ۳. چند پرسش 🔹آری، منحصر کردن و دغدغه های مشتاقان ظهور مهدی موعود (عج)، در مجموعه کوچکی از مضامین صرفاً نظری، یا صرفاً انفعالی، یا صرفا ًبه اصطلاح مهدوی (و نه اسلامی)، جز «ظلم» به مکتب حیاتبخش اسلام نیست. که فرموده اند: العدل یضع الامور مواضعها. و ما با جابجا کردن موضوعات اهم از موضع عادلانه شان، سوالاتی از این قبیل را به کلی فراموش کرده ایم: 🔹 - وارث کدام دین است و کدام دینداری را ترویج خواهد کرد؟ - با استناد به منابع دینی می توان چه شناختی از امام عصر و دوران حاکمیت او به دست آورد و در زمان حال به کار گرفت؟ - چه عواملی باعث شده تا حتی نزد مدعیان انقلابی گری، به رویکردی منفعلانه تبدیل شود؟ و چرا ما دوستان و فرصت های جهانی خود را کمتر از دشمنان و تهدیدهای خود می شناسیم؟ 🔹- آیا ما با تشکیلات مشکل داریم یا آن مدل فکری؟ آیا انتظار منفعل را نمی توان در تمام لایه های اجتماعی ردگیری کرد؟ - حق نمایی جریان باطل چگونه اتفاق می افتد؟ و اسلام و از کجا آغاز می شود؟ - جریانات ، ، و هر کدام چه سهمی در انحراف مکتب داشته و دارند؟ - پذیرش به عنوان نیابت امام عصر چه لوازم «عملی»ای دربردارد؟ آیا امام زمانی بودن با کاری برای تحقق نکردن قابل جمع است؟ - جریانات سیاسی و فرهنگی برآمده از انقلاب و ظرفیت های بالفعل ملی و جهانی ما در مسیر انتظار فعال کدامند و چه نقشی دارند؟ 🔹- چرا مجموعه های و نهادهای تخصصی مهدویت معمولاً در مطالبه داخلی و جهانی نه تنها پیشتاز نیستند بلکه اساساً غیرفعالند؟ - آیا تکرار مدام مباحث مشهور به مهدوی، بدون هیچ تصفیه معرفتی و تکلیف گرایی واقعی، مورد رضایت امام عصر (عج) هست؟ و... ۴. عقیده خوب یا اقدام بهترین؟ 🔹 ، به "خوب"ها بسنده نمی کند. که اگر به دنبال "خوبترین" افراد و شرایط نبود، نه فدایی (ع) می شد و نه منتظر (عج) می ماند. کردن و ترجیح دادن خوبترین ها بر خوب ها، رسالت شیعه است. تا وقتی مهم ترین تکالیف مهدوی در عرصه اقدام و عمل روی زمین مانده است، آیا سرگرم شدن به چند موضوع صرفاً خوب و مستقلاً قابل دفاع، مایه سربلندی ما در برابر خون شهدای این مکتب خواهد بود؟ @teribon_ir