eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 علت اصلی در جامعه چیست؟ 🔹درباره علل دین گریزی درجامعه و شرک به خداوند متعال و اندیشه مادی گرا(ماتریالیسم) می توان به مسائل و زمینه های مختلفی اشاره کرد. می توان ده ها دلیل اخلاقی، معرفتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ردیف کرد اما یکی از عوامل را می توان عامل محوری در این زمینه معرفی کرد. آن عامل کدام است؟ 🔸آیت الله خامنه ای در جلسات «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» (سال 53)، در شرح «توحید» به این موضوع اشاره می کند. چرا شرک در جوامع وجود دارد و دلیل گرایش انسان ها در طول تاریخ به شرک و بی اعتقادی به ماوراء غیب چه بود؟ چرا انسان ها به بی دینی روی آورده اند؟ 🔹اگرچه شاید بخشی از مشرکین برای نفی توحید، به استدلالهای شبه فلسفی و منطقی و عقلانی چنگ بزنند اما هیچکدام نتوانسته اند دلیل و منطق و استدلال متقنی برای اینکه بگویند «خدا وجود ندارد» ارائه کنند. در هیچ مقطعی از تاریخ نتوانسته اند استدلالی برای «نفی وجود خدا» ارائه کنند. دلایلشان معمولاً این بود: «من ندیدم»، «برای من اثبات نشد»، «کسی دلیل قانع کننده ای به من ارائه نکرد» و ... ! 🔸پس دلیل فلسفی، عقلی و منطقی برای نفی توحید وجود نداشته و ندارد. در عمل اما آنچه منجر به بی دینی و نفی اعتقادات دینی انجامیده این بود که آنان، دین و اعتقادات ماوراء غیب را در موضوع مدیریت جامعه، حل مشکلات بشر، مقابله با ظلم و جور و تبعیض و بی عدالتی بی تأثیر می دانستند. آنان می گفتند این دین وقتی نمی تواند مشکلات جامعه را حل کند، وقتی توان مبارزه با ظلم ظالمان و سرمایه داران زالوصفت ندارد، وقتی نمی تواند عدالت را در جامعه برقرار کند، به درد نمی خورد! 🔺بدین ترتیب، مهم ترین عامل شرک در جامعه و دین گریزی مردم، ناکارآمدی این دین در رفع ظلم ها و تبعیض ها و برقراری عدالت بوده است. 🔹دلیل اصلی که رنسانس در اروپا شکل گرفت و دین و اعتقادات به غیب کنار گذاشته شد و بی دینی و الحاد نهادینه شد و بعدها این بی دینی و الحاد به فلسفه و علوم انسانی و اخلاق و ... سرایت کرد و به سبک زندگی بی دینی و فروپاشی دین و نهاد خانواده انجامید همین بود! مردم در اروپا، در قرون وسطی، گرفتاری ها و مشکلات عدیده و فساد و تبعیض و ظلم هایی را در جامعه خود می دیدند که دین مسیحیت و علمای مسیحی برای آن وضعیت، هیچ برنامه ای ندارد بلکه مروج آن شرایط است و خود در بوجود آمدن آن شرایط نقش مستقیم داشته است! 🔸اگر امروز وضعیت دین داری در جامعه خطرناک شده؛ اگر دین گریزی افزایش یافته؛ اگر دختر جوان ما گرایشی به حجاب ندارد؛ اگر پسر جوان ما گرایش به دین ندارد یا بگوییم کمرنگ شده، علت را کجا باید بجوئیم؟ کجا را باید نشانه برویم؟ کجاها را باید اصلاح کنیم؟ 🔹دلیل اصلی دین گریزی در جامعه امروز ایرانی همین است که خیلی از مردم و جوانان، دین و علمای دین و سردمداران دین و مسئولین نظام که همه شخصیت های روحانی و دینی هستند را در رفع مشکلات جامعه و تحقق عدالت و رفع تبعیض ها و فاصله های طبقاتی، موثر و کارآمد نمی بینند. بله عوامل دیگری از جمله تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن به مفاهیم دینی بی تأثیر هم نیست. اما این مسئله اصلی نیست. 🔸ممکن است کسی بگوید رسانه ها، دین و نظام دینی را ناکارآمد جلوه می دهند. بله نقش اصلی رسانه های دشمن همین است اما آیا واقعاً نگرش امروز مردم در بحث ناکارآمدی ها فقط به رسانه های دشمن بر میگردد یا واقعیات امروز کشور و دولت ها و مجالس و مدیران این نگرش را بوجود آورده؟ 🔻در چنین شرایطی وظیفه مؤمنین حقیقی به اسلام ناب چیست؟ دفاع از وضع موجود؟ توجیه وضع موجود؟ پرداختن به امور فرعی؟ خیر. 🔹متأسفانه برخی برای خودشان یک دسته بندی از مسائل انجام داده اند از مسائل فرهنگی و اقتصادی و بعد می گویند مسائل فرهنگی مهم تر است و ...! در حالیکه اساساً تعریف این عزیزان از فرهنگ و کار فرهنگی اشتباه است. اگر فرهنگ یعنی مجموعه ای از عقاید و باورها و ارزش ها و بایدها و نبایدها و آداب و رسوم؛ پس بدانید مهم ترین این عقاید و باورها و ارزش ها، مفهوم والای و است آن هم توحیدی که آیت الله خامنه ای و شهیدان بهشتی و مطهری تعریفش می کنند نه صرفاً تعاریف کلامی و فلسفی! توحیدی که اگر بر جامعه حاکم باشد دیگر جامعه اسلامی طبقه طبقه نیست! دیگر تبعیض و ظلم نیست! 🔹فکر می کنند مهمترین مسئله فرهنگ، حجاب است و مسائل اخلاقی و جنسی و ...! در حالیکه مسئله اصلی تحقق آن توحید و عدالت است. 🔸علی کل حال؛ ما معتقدیم «اسلامِ بی تفاوت نسبت به دردهای جامعه» و «اسلام سکوت و انفعال»با و «اسلام مبارزه و جهاد» بسیار فاصله دارد و جدال «اسلام ناب محمدی» با «اسلام آمریکایی» و سکولاریسم پنهان بسیار ظریف و پنهان است! «اسلام ناب» اگر چنانچه به آن عمل شود؛ اگر درست تبیین و معرفی شود چاره حل مشکلات کشور است. @teribon_ir
⭕دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی 🔹معمولا دولت ها به گفتمان‌شان شناخته می‌شوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانه‌ها، نشان می‌دهد دولت نتوانسته خود را پرچم‌دار یک گفتمان به جامعه معرفی کند. یکی از دلایل اینکه این دولت از همین آغاز کار زیر ضرب رفته، همین خلا گفتمانی است. گفتمان، قدرت نرم ایجاد می‌کند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است. 🔹گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد می‌کند. گفتمان، عینک آسیب‌شناسانه‌ای است که دولت به چشم می‌زند، مشکلات را از زاویه این گفتمان می‌بیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه می‌دهد و اجرا می‌کند. دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می کند و این یکی از جدی ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید می‌کند. 🔹دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی می‌شود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- شکسته می‌شود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمی‌توان خلاص شد. گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیم‌های دیگر شکل می‌گیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی می‌شود. 🔹دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی می‌دهد باید محور آن، گفتمان‌ش باشد. باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن می‌تواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید. بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژه‌های خردتر تعریف می‌شود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا می‌توان مسائل این حوزه‌ها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیب‌شناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند می‌تواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد. اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آیت‌الله رئیسی تناسب و همخوانی دارد. 🔹گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود. مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بی‌عدالتی‌های منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانه‌ای که دولت می‌خواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژه‌های خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف می‌شوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارش‌دهی برایشان ایجاد شود. 🔹هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژه‌های منحصر بفرد باشد، موفق‌تر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیات‌های وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم. دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آیت‌الله رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است. @teribon_ir
🔆 تله های تبیین! 1⃣ دور نشدن از اهداف انقلاب _ مطلوب بودن وضع موجود! • برخی از اینکه رهبر انقلاب ادعای دور شدن از اهداف انقلاب را قویا رد کردند (۱۴۰۰/۱۱/۲۸) نتیجه گرفته اند: پس حتما وضعیت موجود، نزدشان مطلوب است؛ حتی آنرا قسم حضرت عباس و اینرا دم خروس گرفته اند! • در حالیکه این دوگانه تعاندی غلط است و شقّ سومی هم در بین است: از اهداف دور نشده ایم اما نسبت به وضعیت مطلوب هم فاصله(و گاهی فاصله زیاد) داریم. خود رهبر انقلاب در نمونه هایی از این فاصله ها دارند: 《آن عدالتی که اسلام از ما خواسته است با آنچه که امروز در جامعه ماست فاصله زیادی دارد》(۸۹/۱۱/۱۵) 《 این همه راجع به عدالت اجتماعی می گوییم جزو واضحات و مسلمات است خب کو؟ حالا تحقق پیدا کرد عدالت اجتماعی؟ ضریب جینی روز به روز بالاتر رفته است۱؛ بدتر شده است چرا؟!》(۹۶/۳/۳۱) • حرکت به سمت اهداف "کُند یا تند"، "پیوسته یا منقطع" ادامه داشته است؛ اما نظام اسلامی به اهدافش پشت نکرده است. - مثلا اینکه هر روز توئیت زن های ناقد و متعرض به رهبری بیشتر می شوند، یعنی هنوز آزادی بر استبداد ترجیح دارد. حتی اگر سعه صدر بیشتر برای تعرض ها و اقدامات تندتر را از اهداف بدانید، درون آن فاصله است نه پشت کردن به آرمانها. در گذشته به پاسبانی نمی شد چنین تعرض کرد! - عدالتخواهی نظام فقط این تشرها از عقب ماندگی عدالت بر دولتها نیست اقلا ابلاغ و قانون سیاستهای عدالتی(مثل بند ب سیاستهای اصل۴۴) بعنوان سهم جایگاه رهبر در این فرآیند نمونه ای از پشت نکردن به اهداف است. عدم تحقق آنها داخل در بررسی علل فاصله هاست و ایندو نباید باهم خلط شود. 2⃣ کارآمدی ها از ولایت _ ناکامی ها از منتخبین(دولتها و مجالس)! رهبر انقلاب اخیرا درباره برجام گفتند: 《در قضایای برجام در سال۹۴و۹۵ ایرادی که بنده می گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می شد که مشکلات بعدی پیش نیاید...در تذکرات هم مکرر گفتم خب بعضی از اینها در نظر گرفته نشد...این مشکلات بعدی پیش آمد که خب همه مشاهده می کنند》(۱۴۰۰/۱۱/۲۸) • برخی کلا اینگونه موارد را تعمیم و به آن خلوص می رسند که: همه عیوب از نهادهای انتخابی و منتخبان ملت است و همه پیشرفتها از ولایت و نهادهای انتصابی! • این رویکرد در هادیان و تبیین گران مجامع حزب اللهی زیاد است که البته مخالف صریح فرمایش رهبر انقلاب است: 《وجود دو گرایش تبلیغاتی غلط است: - یکی اینکه عده ای هر مشکلِ موجود در کشور را به نظام نسبت دهند که الان وجود دارد. اگر تبعیض و فقر هست و اگر مشکل خارجی پیدا می کنیم، قواره نظام اسلامی و قانون اساسی را زیر سؤال می برند و هر مشکل کوچکی در هرگوشه ای را به مشکل نظام برمی گردانند! این غلط است. - نقطه مقابل آن که ۱۸۰ درجه با این تفاوت دارد این است که عده ای نظام را -که نظام را هم در رهبری یا چیزی مثل رهبری خلاصه می کنند- از هر عیوب مبرّا نشان می دهند. هر مشکلی که هست به پای چهار پنج مسئول یک بخش نظام می ریزند، این هم غلط است! ما مشکلاتی داریم که این مشکلات غالبا ناشی از عملکرد مجموعه خود ماست. باید ریشه مشکلات را بشناسیم و به خودمان -همانطور که آقای خاتمی در صحبت اول جلسه اشاره کردند- نگاه نقادانه کنیم، نقاط قوت و ضعف را بیابیم و دلسوزانه به نقاط ضعف بپردازیم و آنها را برطرف کنیم این مارا موفق خواهد کرد》(۸۲/۶/۵)۲ ⬅️ این رویکرد(دوگانه شماره ۲) عملا دو دهه این راه غلط را علیرغم رهبر انقلاب به شکل سازمان یافته برای برگزیده و عملا در توضیح بسیاری از مشکلات، عقیم مانده و لاجرم راه را برای راه حل رقیب(مشکل از قواره نظام و قانون اساسی است) فراهم کرده است! در حالیکه راه درست تر بازبینی و بررسی منشأ ها و کانون های تصمیم سازی و اجرا در کل حکمرانی است... * شاید ادامه یافت! ......................................... ۱. رهبر انقلاب در سیاستهای کلی برنامه ۵توسعه در فقره۳-۳۵ آوردند:"کاهش فاصله دو دهک بالا و پایین درآمدی جامعه به طوری که ضریب جینی به حداکثر۰/۳۵ در پایان برنامه برسد"(۸۷/۱۰/۲۱) برای تحقق آن در بند ب سیاستهای اصل۴۴ ابلاغ کردند ۲۵٪اقتصاد کشور تا پایان این برنامه برای سه دهک پایین درآمدی باشد و ۳۰٪فروش متعلقات اصل۴۴ به تشکیل تعاونی های فراگیر این سه دهک پایین اختصاص یابد! قانون اجرایی هم در مجلس برایش تصویب شد اما...! ۲. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3189 @teribon_ir
🔰 عقب‌نشینی از شروط رهبری، هرگز 📜 نامه 4 بسیج دانشجویی تهران به حجت‌الاسلام رییسی در موضوع عدم عقب‌نشینی از شروط رهبری در مذاکرات وین حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس محترم شورای عالی امنیت ملی سلام علیکم مرور قصه‌ی پرغصه‌ی برجام و بیان اشتباهات فاحش در مراحل مختلف آن دیگر برای همه‌ی دلسوزان کشور آورده‌ای جز خشم و حسرت ندارد. اگر در همان روز‌های مذاکرات به نگرانی‌های مبتنی بر واقعیت و انتقادات کارشناسی لازم اهمیت داده می‌شد این حجم از خسارت به کشور وارد نمی‌شد. « در قضایای برجام در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ایراد و اعتراض بنده این بود که نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد تا مشکلات بعدی پیش نیاید و در تذکرات هم مکرر آنها را گفتم اما بعضی از آن نکات مورد توجه قرار نگرفت و مشکلات بعدی که همه مشاهده می‌کنند پیش آمد.» این فرازی از بیانات روز گذشته رهبر معظم ‌انقلاب اشاره به همان ایرادات فاحشی که در اصل، نوع و نحوه مذاکره با 5+1 توسط قهرمانان خودخوانده دیپلماسی انجام شد و کشور را به این دور باطل کشاند. وضع امروز ما ناشی از تخطی از شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات منتهی به برجام بود. اخبار این روز‌ها اما حاکی از این است که مذاکرات وین وارد مرحله سرنوشت ساز خود شده است. رهبر معظم انقلاب در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۳۹۹ در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران را با تاکید بر دو محور بیان کردند: ۱- لغو کامل تحریم‌ها توسط آمریکا، درعمل و نه با زبان و یا روی کاغذ ۲- بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود پس از راستی‌آزماییِ صحت لغو تحریم‌ها عدم تصویب این توافق احتمالی در کنگره و سنای امریکا علاوه بر تضمین رییس جمهور ایالات متحده، عدم تخصیص زمان لازم برای راستی‌آزمایی موثر و لغو نشدن همه‌ی تحریم‌های برجامی و غیربرجامی که همچنان ریسک سرمایه‌گذاری و تبادل اقتصادی با ایران را بالا می‌برند کم‌ترین تضمینی برای دچار نشدن این توافق به سرنوشت برجام وجود ندارد. تجربه‌ی توافق خسارت‌بار برجام و جمع‌بندی کارشناسان و صاحب‌نظان دلسوز نظام و کشور در حوزه سیاست خارجه و سیاست‌ قطعی بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب همه بیانگر این است که هر توافقی که این دو شرط را رعایت نکند نه تنها دردی از دردهای کشور دوا نمی‌کند بلکه همانند برجام، خسارت محض خواهد بود. بیان عجله برای رسیدن به توافق توسط مسئولان دستگاه سیاست خارجه و شنیده شدن زمزمه‌هایی از عقب‌نشینی از سیاست‌های قطعی نظام در روز‌های اخیر نگرانی‌های جدی را برای دلسوزان ملت، کشور و نظام به وجود آورده است. ورود به هر توافقی که شروط ذکر شده را رعایت نکند نه تنها به معیشت مردم و وضعیت اقتصاد کشور کوچک‌ترین کمکی نخواهد کرد بلکه بار دیگر ضربه‌ی فاجعه‌آمیزی به صنعت هسته‌ای کشور وارد خواهد کرد. امضاکنندگان: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌ طباطبایی بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی @teribon_ir
16.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شرطی کردن اقتصاد و گره زده اقتصاد و معیشت مردم به مذاکره، کار اشتباهی بود که در دولت قبل انجام میشد ♨️امیدواریم تیم مذاکره کننده کنونی، تجربه تلخ را مد نظر داشته باشد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط این روحانیون بیچاره را نمی شود آخوند درباری و ضعیف و پاچه خوار خواند. کم نیستند کسانی که صرفا به خاطر منافع شخصی، سکوت می کنند و از نقد این و آن ابا می کنند. اصلا همین که عده ای خاص خوانده می شوند و بقیه جوانان انقلابی، مطلوب المديران هستند گاها ریشه در همین منفعت طلبی دارد والا همان جوان ها در خلوت نقادهای خوبی اند. من از منتقدان برخی مدلهای عدالتخواهی ام ولی یادمان نرود که صداقت با خود و خدا بهترین نعمت است... رحمت خدا بر خمینی بزرگ که راه عزت را گشود @teribon_ir
4_6051000155694433327.MP3
3.01M
⭕️🎙استاد رحیم‌پور ازغدی؛ 🔹وصیت امام راحل به جوانان این است که اگر از مسئولين جواب نگرفتید؛ اعتراض کنید… تحصن کنید… بیانیه بدید… ساکت نباشید… @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📹آیت الله شهید مطهری(رحمةالله علیه) : 🔹این انقلاب آن وقت تداوم پیدا خواهد کرد که اولا مسیر عدالت‌خواهی را برای همیشه ادامه بدهد. 🔸باید ما به آزادی ها به معنای واقعی در آینده احترام بگذاریم. اگر بنا بشود که دولت اسلامی، جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی، بخواهد زمینه اختناق را به وجود بیاورد؛ قطعا شکست خواهد خورد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 حضرت امیر فرمود پیش مردم خاضع، متواضع و مودب باشید. شما رئیس مردم نیستید. نوکر مردمید. 💬 کیه؟ چی میگی ؟ چی میخوای؟ اصلا تو حق نداری اینجوری حرف بزنی با مردم! حضرت امیر در نهج البلاغه میگن کسی که آمادگی اینو نداره که مردم حتی بهش توهین کنن، این مسئولیت نپذیره. 💬 حضرت امیر میگه که من به کسی مسئولیت میدم تو حکومت که، هر چه که اختیاراتش بیشتر میشه تو حکومت، تواضع و ادبش پیش مردم، به خصوص فقرا بیشتر بشه. @teribon_ir
🔴 برخورد با فسادِ خودی ها! سخت تر و شدیدتر یا مسامحه؟ 1 🔹بررسی تاریخچه مفاسد در نظامات سیاسی نشان می دهد که فساد در نظامات دینی، با لباس دین و پوشش دین و ظواهر و عناوین مقدس شکل می گیرد. در نظامات کفر، مفسدان اقتصادی نیازی به استفاده از ظواهر دین ندارند و به روش های دیگر عمل می کنند. اما اکثر مفاسدی در نظام دینی مسیحی یا اسلامی یا سایر ادیان الهی شکل می گیرد حتماً پای در میان است. 🔸چاره چیست؟ تنها راه و چاره، مواظبت و حساسیست رهبران، مدیران و مسئولان جامعه اسلامی، اصلاح ساختارها و بستن گلوگاه های فساد، شفافیت در همه سطوح، برخورد قاطع و بلااستثناء با سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها، اصلاح نهادهای نظارتی و امنیتی و بها دادن به نظارت مردمی است. 🔹مجازات سنگین و بازدارنده برای فساد در پوشش عناوین مقدس و وابستگی به مسئولان هم بسیار راهگشاست. همانطور که خداوند متعال به همسران رسول الله(ص) در آیه 30 سوره احزاب می فرماید: «اى همسران پیامبر! هر کس از شما کار زشت (و گناهى) آشکار مرتکب شود، عذابش دو چندان خواهد بود». باید این پیام به همه داده شود که آنانیکه چهره دینی و اجتماعی دارند و عملشان برای جامعه سرمشق است، آنانیکه به رهبران و مدیران و مسئولان جامعه نزدیکند، باید بدانند که کیفر تخلف شان چندبرابر انسان های عادی است! 🔸وقتی که قرآن اینگونه برخورد با وابستگانِ متخلف یک مسئول را خواستار است اگر یک مسئول خودش دچار تخلف شود چقدر باید مجازات شود؟ اگر در جامعه اسلامی برخورد با چهره های دینی و اجتماعی که دچار تخلف و فساد شده اند، یا وابستگان آنان دچار فساد شده اند، از شدت و حدت بیشتری برخوردار باشد آن وقت سوءاستفاده از دین و ظواهر دین برای فساد کردن، به حداقل خواهد رسید! 🔹مادامیکه فسادِ خودی ها با ظواهر و عناوین دینی، لاپوشانی شود، به اسم «خودی بودن»، پشت پرده ماستمالی شود و مفسدین خود را پشتِ عناوین مقدس و با ارزش پنهان کنند، بدانید هم فساد افزایش پیدا می کند هم مردم به دین و دینداری و عموم دینداران، بی اعتماد می شوند. 🔸ماجرای فساد در زمان شهرداری محمدباقر را در این قالب تحلیل کنید. آنجایی که عده ای در پوشش عناوین مقدس و نهادهایی که همه قداست و ارزششان به مبارزه با ظلم و استکبار و است، قرار گرفتند و با فساد خود، به چهره اسلام، نظام و سپاه لجن پاشیدند. 🔹متأسفانه بجای برخورد سنگین تر و سخت تر، پرونده در نهایت محرمانگی و پنهانی پیش رفت، جلسات دادگاه کاملاً بدور از شفافیت برگزار شد و نفرات اصلی چون قالیباف هم محاکمه نشده اند. نتیجه چه شد؟ نتیجه این می شود که رسانه های دشمن درست در شب 22 بهمن، منتشر می کنند که بخواهند به استناد فساد هولدینگ یاس، به چهره سپاه چنگ بیاندازند! 🔸اینجا مصلحت یک یا چند آدم در لباس مقدس سپاه به مصلحت نظام و مردم و خود سپاه مقدم شد! بجای اینکه با شفافیت و برگزاری دادگاه علنی، خیلی سخت تر و محکم تر با امثال قالیباف و سایر حامیان هولدینگ یاس برخورد شود، سعی کردند قضیه را بگونه ی دیگری پیش ببرند که نتیجه آن لجن پراکنی دشمنان خارجی و بی اعتمادی داخلی ملت بوده! ادامه دارد ... @teribon_ir