7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️تعطیلها
🔹بنظرت الان داخل مجلس دارن چیکار میکنن؟ -احتمالا حل مشکلات مردم/چی؟تعطیل کردن؟
🔺نظرات مردم درمورد تعطیلی دوهفتهای مجلس و شفافیت آرا
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
⭕️پنج سال پیش به بهانه عاشورا مطلبی نوشتم که در صفحات فیسبوک و اینستاگرام بنده موجود است. سال بعدش نفهمیدم چه شد همان نوشته به نام دکتر #علی_شریعتی منتشر شد. دلم سوخت! نه به حال خودم که به حال روح دکتر! بنده خدا چقدر تنش در گور لرزید به خاطر آن کلمات که به او منتسب کردهاند!
🔺پنج سال من هی این را منتشر میکردم و یک جماعتی هم هی به نام دکتر همخوان! حتی پارسال هم در #داستان_شب خواندمش که یک خانمی آمد شاکی! عصبانی! که "خجالت هم خوب چیزی است...! دزدی، دزدی، از نوشتههای دکتر هم رونوشت و دزدی؟!" من هم خیلی جدی گفتم که "خانم محترم! دکتر کجا بود؟! من نوشتهام!" از من انکار و از ایشان اصرار... آخر سر گفتند که این مطلب را در یکی از کتابهای ایشان خواندهاند و صد البته که از آن موقع رفتهاند تا بیایند به من ثابت کنند...
🔺تا امروز! که دیدم یک صفحه سیاسی با غرضورزی تمام، این نوشته را باز با نام دکتر شریعتی منتشر کرده است. با نهایت احترام و با درود به روح پر فتوح ایشان؛ نویسنده این خطوط من هستم. اصراری ندارم که نام نویسنده را به اسم من تغییر بدهید اما وجداناً و شرافتاً، دکتر علی شریعتی را خراب نکنید!
🔻اما آن نوشته این است:
احساسات و اعتقادات را که کنار بگذاریم در حادثه کربلا با سه نمونه روبرو میشویم:
اول حسین را داریم که حاضر نیست تسلیمِ حرف زور شود، تا آخر میایستد، خودش و فرزندانش کشته میشوند، هزینه انتخابش را میدهد و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد. از آب میگذرد، از آبرو نه!
دوم یزید را داریم که همه را تسلیم میخواهد، مخالف را تحمل نمیکند، سرِ حرفش میایستد، نوه پیغمبر را سر می برد، بیآبرویی را به جان میخرد و به چیزی که میخواهد میرسد.
و بعد عمرِ سعد را داریم که به روایتِ تاریخ تا روز هشتم محرّم در تردید است. هم خدا را میخواهد هم خرما، هم دنیا را میخواهد هم آخرت، هم میخواهد حسین را راضی کند هم یزید را، هم عمارتِ کوفه را میخواهد، هم احترامِ مردم را. نه حاضر است از قدرت بگذرد، نه از خوشنامی. هم آب میخواهد، هم آبرو. دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد، نه سهمی از قدرت میبرد، نه از خوشنامی.
ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ حسین شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را... اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست.
من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم!
✍🏻 #محمدامين_چيت_گران
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
4_5839033662686888925.pdf
256.4K
⭕️دومین تراکت مناسب برای توزیع در هیئت های مذهبی
🔹با موضوع مذاکرات با اروپا و FATF
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مضامین انقلابی و مسائل روز در هیئت
🔹این بار در #شیراز
احتکار حرام است
اختلاس حرام است
مرگ به ظالم
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️اگر اشک به نگاههای عقلاني نسبت به عاشورا ضميمه نشود، تحليلهاي عقلي هيچ اثري ندارند.
🔺«برخی گفتهاند بايد به جاي گريه کردن، بيشتر به تحليل عقلي عاشورا بپردازيم!
اما مگر کسي مخالف تحليل کردن عاشورا است؟!
به قدري علما راجع به عاشورا کتاب نوشتند و تحليل کردند که بين ساير موضوعات کمنظير است.
🔺ولي تا اشک به اين نگاههاي عقلاني ضميمه نشود، تحليلهاي عقلي هيچ اثري ندارند.
تحليل که کسي را به حرکت در نميآورد!
اگر قلب انسان تسخير عاشورا شد، آن وقت همه تحليلهاي عقلي راهگشا خواهند بود.
اينکه علاوه بر تحليل عاشورا به جنبههاي احساسياش هم ميپردازيم، نکتهاش همين است که اين جنبههاي احساسي اثرگذار هستند و تحليلها مکمل جنبههاي احساسي هستند.
🔺اصولا آنچه موجب ميشود اين حادثه در کانون توجهات علما قرار بگيرد تا به تحليل عقلي آن بپردازند، همين جنبههاي احساسي عاشورا است.
بُعد احساسي عاشورا است که ما را از قيد و بندهاي شياطين آزاد کرده، آماده فداکاري ميکند.»
#استاد_سید_محمد_مهدی_میرباقری
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مهدی رسولی: هنوز بچه های هیات ما در کرمانشاه در حال ساخت خانه برای زلزله زده ها هستند، سلبریتی ها کجا هستند؟
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه
(فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی)
🔺قسمت دوم:آبرویش را بریزید...
🔹حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل #سازش و سستی نباشد. حضرت امیر (ع) نکته مهمی فرموده اند که باید این تعبیر را مجریان همه حکومت ها ببینند:
«کسانی می توانند حکومت دینی واقعی تشکیل بدهند که اهل مداهنه و سازشکار و مصانعه و ریاکاری نباشند؛ کسانی که با صاحبان #قدرت_و_ثروت و با جناح های قوی و سرمایه دارها و با قدرت های داخلی و خارجی، معامله نکنند و نترسند؛ کسانی که #محافظه_کار نباشند»
🔹حکومتی که وقتی ابن حرمه _ناظر مالی اهواز_ #دزدی کرد، #رشوه گرفت و #اختلاس کرد، حضرت امیر او را به زندان اندخت و دستور داد او را به #انفرادی بردند(یعنی ملاقات ممنوع شد) و فرمود او را در #نماز_جمعه و جلوی چشم مردم، #شلاق بزنید نه اینکه مجازات مخفی کنید؛ بلکه آبرویش را بریزید.
حکومتی که امام حسین می خواست احیا کند حکومتی بود که خودش و مردم قبلا تجربه کرده بودند و در عاشورا به خاطر همان اصول کشته شد.
#حسن_رحیم_پور_ازغدی
ادامه دارد...
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️فتح خون...
🔺گاه هست كه كس از «خويشتن» رسته، اما هنوز در بند «تن خويش» است ... تن هم كه مقهور دهر است. آنگاه از دهر می نالد كه :
یا دهر اف لك من خلیل
كم لك بالاشراق و الاصیل
من صاحب او طالب قتیل
و الدهر لا یقنع بالبدیل
و انما الامر الی الجلیل
و كل حی سالك السبیل
🔺این آوای #حسین است كه ازخیمه همسایه می آید، آنجا كه «جون» شمشیر او را برای پیكار فردا صیقل می دهد. شعر و شمشیر؟ عشق و پیكار؟ آری! شعر و شمشیر، عشق و پیكار، این حسین است، سر سلسله عشاق، كه عَلَم جنگ برداشته است تا خون خویش را همچون كهكشانی از نور بر آسمان دنیا بپاشد و راه قبله را به قبله جویان بنمایاند.
🔺آنجا كه قبله نیز در سیطره حرامیان خون ریز است، عشاق را جز این چاره ای نیست. شعر نیز ترنم موزون آن مستی و بیخودی است و شاعر تا از خویش نرهد، شعرش شعر نخواهد شد. شعر، تا شاعر از خویش نرسته است، حدیث نفس است و اگر شاعر از خود رها شود، حدیث عشق است، پس نه عجب اگر شعر و شمشیر و عشق و پیكار با هم جمع شود... كه كار عشق، یاران، لاجرم كربلایی است.
🔺پس دیگر سخن از منصور و بایزید و جنید و فلان و بهمان مگو كه عشاق حقیقی، تذكرة الاولیاء را بر خیابان های خرمشهر و آبادان و سوسنگرد و بر دشت های پرشقایق خوزستان و بر سفیدی برف های ارتفاعات بلند كردستان باخون می نویسند، با #خون.
✍ #شهید_سید_مرتضی_آوینی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️امام خمینی(ره): #عاشورا قیام #عدالتخواهان،با عددی قلیل و ایمانی وعشقی بزرگ،در مقابل ستمگران کاخ نشین و مستکبران غارتگربود ودستور آن است که این برنامه سرلوحه زندگی است درهر روز و درهر سرزمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عزاداری ضدآمریکایی مردم، عاشورای ۵۸ مقابل لانه جاسوسی با مداحی دانشجوی پیرو خط امام شهید مهدی رجب بیگی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد!
🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود...
دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست...
🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.»
🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است.
اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است!
بگذار این سال های حرام بگذرد!
✍🏻 #دکتر_علی_شریعتی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ما ملت گريه #سياسى هستيم
🔺ما ملتى هستيم که با همين اشکها سيل جريان مى دهیم و خرد مى کنیم سدهايى را که در مقابل اسلام ايستاده است
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir