eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺من هرگز از پیدایش افراد شکاک در اجتماع که علیه اسلام سخنرانی کنند و مقاله بنویسند، متاثر نمی‌شوم و بلکه خوشحال هم می‌شوم. 🔺دینی که منطقش براساس فکر، عقل، فلسفه و مصالح است، از این جهت نگرانی ندارد. 🔺آن که صدر اسلام به همه مسلمین و ملل دیگر درباره داده شد، هیچ ملت دیگری نداده و این از افتخارات ماست. 🔺وجود افراد ، وقتی خطرناک است که حامیان دین آنقدر مرده و بی‌روح باشند که در مقام جواب برنیایند. ، آینده انقلاب اسلامی، ص ۲۲۶-۲۲۵ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ایمان من این است که امکان ندارد امام حسین جز برای احقاق حق کشته شده باشد.. من به حسینی که شهید گریه می نامندش ايمانی ندارم. @teribon_ir
22.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اعتراض؛ فرصت یا تهدید؟! آرمان مهم است یا افراد؟! اگر اصالت با آرمان است، پس شخص پرستی چه صیغه ایست؟! @teribon_ir
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد! 🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود... دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست... 🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.» 🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است. اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است! بگذار این سال های حرام بگذرد! ✍🏻 @teribon_ir
🔺نوجوانی بیست‌ساله بودم. تازه برخی کتاب‌های انحرافات عاشورا را خوانده بودم و همه‌اش دنبال این بودم که چرا فلان مداح این‌طور شور می‌خواند؟ چرا فلان خطیب آن جمله را گفت؟ چرا هیات زنجیرزنی توی خیابان می‌افتد؟ اینها که تعقل عاشورایی ندارند. تشکیک‌های کتاب‌ها در مورد برخی افراد کربلا و برخی اتفاقات ذهنم را پر کرده بود. به همه چیز گیر می‌دادم. 🔺گذشت تا سال ۸۴ رفتم دانشگاه تهران. دانشکده ما کرج بود. روبروی‌ خوابگاه دانشکده ما بود، سمت راست مصلی و سمت چپ امام‌زاده حسن کرج. برای همین چهارراهی کنار خوابگاه ما مرکز مهم سیاسی و مذهبی شهر بود. ترم اول کارشناسی ارشد بودم. آن‌قدر درس‌ها سنگین بود که آن سال مهر که رفتم تهران، ۲۸ اسفند که خوابگاه داشت تعطیل می‌شد فهمیدم برای برگشتن به شیراز بلیط هم نگرفته‌ام. یعنی اصلا شلوغی درس‌ها فرصتی برای فکر کردن به چیز دیگری برایم باقی نگذاشته بود. آن سال محرم را توی اتاق و با نوار کاست محمود کریمی گذراندم. تا روز عاشورا. صبح بلند شدم. نماز و زیارت عاشورا خواندم و کتاب را باز کردم. ساعت ده صبح کم‌کم هیات‌های زنجیرزنی کرج افتادند توی خیابان پشت خوابگاه تا بروند اما‌م‌زاده حسن برای عرض تسلیت. دیدم دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم. دلم کنده شد. رفتم پشت پنجره و با نواهای همان هیات زنحیرزنی که روزی به وجودشان می‌تاختم سینه زدم و اشک ریختم. آن حادثه باعث تحولی در وجودم شد. 🔺 آن سال به من فهماندند حادثه کربلا را ساحتی است احساسی و ساحتی است عقلانی. درست است که ساحت احساسی کربلا برای رسیدن به ساحت عقلانی‌اش تعبیه شده، اما با حذف ساحت احساسی کربلا، ساحت عقلانی‌اش هم به خطر می‌افتند. هنوز هم انتقاداتم باقی بود، اما فهمیدم همین سروصدای طبل‌ها و فریادهای مداح‌ها است که فرق روز آخر ذی‌حجه و روز اول محرم را به طور هماهنگ در کل کشور اعلام می‌کند. آن سال به من فهماندند که چه حکیم بوده‌اند آن کسانی که نذری را گذاشته‌‌اند تا روضه را تضمین کنند و روضه را گذاشته‌اند تا منبر را تضمین کنند. آن سال فهمیدم مثلث آشپز-مداح-خطیب با هم تکمیل می‌شوند. 🔺 فهمیدم برای آن‌که ذهن جامعه اصلاح شود باید اول احساسش همراه شود و سفره، انگیزه تجمع است برای آن هر دو. بعد فهمیدم چرا پیامبر برای آغاز دعوت علنی خود در جمع عشیره اقربین خودش، ابتدا سفره انداخت. آن سالی که چند روزی بیرون رفتن هیات‌ها ممنوع شد قدرشان را فهمیدم. 🔺سبحان‌الله! شناخت انسان و نیازهایش و رسیدن به حکمت اولویت‌بندی و مدیریت این نیازها تا کجا می‌تواند موثر باشد. در کدام کتاب مدیریت منابع انسانی این چیزها را یاد می‌دهند؟ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کاش عاشورا نگذشته بود... 🔺برادر! جایی برای ای کاش ها و اگرها باقی نمانده است... روایت عاشورایی @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله جوادی آملی: نهضت جهانی سالار شهیدان علیه السلام 🔺این مطلب را نفرمود مخصوص من است، فرمود همه شما اینچنین هستید. فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). نفرمود من نمی کنم، فرمود: هر کس فکر می کند، با کنار نمی آید؛ از همان اول حرف زد. نفرمود که من بیعت نمی کنم! اگر می فرمود اَنَا لا اُبایِعُ، می گفتیم این مخصوص خود امام بود؛ بلکه فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَ یَزید بن مُعاویه). هر کس حسینی فکر می کند، الی یوم القیامه زیر بار نمی رود؛ این جهانی می شود. اگر می بینید دارد، عاشورا دارد، عاشورا دارد؛ برای اینکه نفرمود این قیام من است یا است یا است یا است، اینها نیست! فرمود: (مِثلی لا یُبایعُ مِثلَه ✅ @teribon_ir
تریبون مستضعفین
سلام عليکم خدمت مخاطبین عزیز کانال... این مدت به علت مشکلات شخصی که برای ادمین کانال پیش اومده بود ا
بازم سلام و بازم عذرخواهی... متاسفانه بازم به علت مشکلات شخصی مدتی نتونستیم خدمت مخاطبین عزیز باشیم. ان شا لله از امروز با قوت کارو پیش می بریم. @teribon_ir
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ انقلاب اسلامی هم به عاشورا ختم می‌شود اگر... 🎙 ، ۱۳۷۵/۳/۲۰: 💬 جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! 💬 اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. 💬 دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندی مالی بیشتر از بیت‌المال، یکی از آن امتیازات بود. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین زمان خود محسوب می‌شدند! ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕مـــن‌بـــازی‌های‌سـیـــاســـی‌را بزرگتــرین خطر برای انقلاب می‌دانم. 🔸اگر می‌بینید من مسائل را صاف و پوست‌کنده می‌گویم. برای این است که اصرار دارم که مسائل روشن و پوست‌کنده در برابر مردم گفته بشود و مردم آگانه بیایندیشند... @teribon_ir
🔻برای استاد حسن رحیم‌پور ازغدی: تو چو عقلی، ما مثالِ این زبان [1]. ریه‌هاش، درگیر شده است ... رزمنده بوده و سال‌ها جنگیده است و نشانی نادیدنی از آن روزهای سخت بر جانش دارد؛ «شیمیایی» است! و این، کار را دشوارتر می‌کند. سرفه‌های مکرّر داشت و نفس‌کشیدن برایش دشوار بود؛ نه اینک، از سی سال پیش! سوغاتِ جنگ است دیگر! از آن تاریخِ قدسی نیز، این تحفه به او رسیده و با او مانده است. حال با این بیماریِ جدید، آن زخمِ کهنه نیز سر باز کرده است و گردن‌کِشی می‌کند. [2]. ریه‌هاش تازه «درگیر» شده است، امّا «زندگی‌اش»، همیشه در آغوشِ «درگیری» بوده است؛ چه در نهضت و انقلاب، چه در خط مقدم جنگ، چه در برابرِ جریانِ سکولاریسمِ اینجایی! «زندگی»‌اش، شبیهِ «مبارزه» است، نه «زندگی»! او «مردِ مبارزه» است، نه «آدمکِ زندگی»! و مگر حقیقتِ زندگی، جز «مبارزه» است؟! آرام نمی‌گیرد جز به «تاختن» و «نبرد» و «کشمکش» و «مبارزه». این «انقلابیِ طوفانی» را با سکوت و سکون چه کار است؟! [3]. از «جنگ» بازگشت، ولی از «مبارزه» بازنگشت! سالیانِ سال است که با شمشیرِ از نیام بیرون‌کشیده، میدان‌دار عقلانیت انقلابی است و حقّ را فریاد می‌زند و یکه‌تازی می‌کند. مردِ میدان است و با همان منطقِ معناییِ جنگ، در عرصۀ معرفت نیز، شجاعانه ایستاده است؛ «بی‌ادّعا» و «پُربازده» و «مؤثّر». نه در حوزه تدریس می‌کند و نه در دانشگاه، امّا توانسته است با درس‌گفتارهای غیررسمی خویش، پرچم‌دارِ یک جریانِ فکریِ قوی و ریشه‌دار باشد. [4]. او یکی از مهمّ‌ترین پدرانِ فکریِ من بوده است و حقّ وزینِ استادی بر من دارد. او بود که نشان داد چگونه می‌توان از مطهری، خوانشِ نو و امروزین داشت و با گفتارِ خلّاقانه و ساختارشکنانه، حریفانِ تحریف‌گرِ معرفتی را به حاشیه راند و مرعوب و منفعل کرد. من و چه‌بسا بسیاری دیگر از فعّالانِ فکریِ نسلِ سوّمی، امتدادِ خطّی هستیم که او پیشِ روی ما نهاد. ما، از او درس‌ها آموخته‌ایم: درسِ «عصیان مؤمنانه»، درسِ «صراحتِ انقلابی»، درسِ «دینداری هزینه‌مند»، درس «نهراسیدن»، درسِ «انقلابی‌گریِ معرفتی» و ... : تو چو عقلی، ما مثالِ این زبان این زبان، از عقل دارد این بیان (مثنویِ معنوی، دفترِ پنجم، بیتِ 3314). [5]. بسیارند کسانی در عرصۀ علم و معرفت و تفکّر ‌که «بود» و «نبود»شان بر سرنوشتِ جامعه و حاکمیّت، تأثیری نمی‌گذارد و حضورشان، «محسوس» و «مفید» نیست. اما او این چنین نیست. بودنش، «غلیظ» و «برجسته» است؛ برای کسانی، «جهت‌بخش» و «هویّت‌آفرین»، و برای کسانی، «گزنده» و «تلخ»! در مقایسه با دیگرانی که انتظار دارند ما قدردان فضل اصل وجودشان باشیم، میتوان دریافت که او یک متفکّرِ «بی‌خاصیّت» و «خنثی» نیست: زان‌که هر چیزی به ضدّ پیدا شود بر سپیدی، آن سیه، رسوا شود (مثنویِ معنوی، دفترِ دوّم، بیتِ 3373). @teribon_ir
24.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این کلیپ، پاسخ اونهایی هست که بجای حمایت از آمران به معروف و ناهیان عن منکر مدام برچسب می‌زنند که: 📣 چرا مُدام به همه‌چی انتقاد داری؟ 📣 چرا میخوای همه‌رو ناامید کنی؟ 📣 چرا منفی‌بافی، چرا زبانت گزنده‌س، چرا با همه دعوا داری؟ @teribon_ir