eitaa logo
تذکره الاولیاء
11.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
476 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ ♦️اذن دخول شب قدر شاید اگر در شب نوزدهم و شب بیست و یکم سجده ای نسبتا طولانی رفتیم و با صدیقه ی طاهره سلام الله علیها تکلمی باطنی توامان با اشک داشتیم و در این میانه وصول به باطن امیرالمومنین علی علیه السلام را طلب کنیم در شب بیست و سوم ماه مبارک از باطن امیرالمومنین سلام الله علیه ما را وارد باطن فاطمه سلام الله علیها و درک لیله القدر بنمایند. شاید که توانستیم این دوبزرگوار را در این سه شب مجاب کنیم که حقیقتا تشنه کام ورود در منظومه ی حقیقتشان هستیم. این شبها شب های نا امیدی نیست، شب امید و حرکت و باور به توان ولایت کبرای الهیه در وصول انسان غرق شده و محصور به اشارتی از ابروان صاحب این لیالی است. تو همان تجلّیِ ایزدی ، که فراز عرشی و لا مکان خبری ز گردش چشم تو ، حرکات گردش آسمان دهد آن فؤاد و لسان تو ، ز فروغ لوح و قلم نشان تو که ردّ شمس کُنی عیان ، به یکی اشاره‌ی ابروان دو مُسخّر آمده مِهر و مَه ، هله بر هلالِ تو یا علی   پ ن: توسل به فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را از گودال قتلگاه آغاز کنید... 🔻المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
16.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 « محبت امیرالمومنین ، امنیت می‌آورد» 🔻 بخشی از گفتگو با آیت‌الله فروغی ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1
🔻شب قدر؛ شب احیای دل آیت الله بهاءالدینی: منظور از احیا در شب قدر، در حقیقت احیای دل است؛ نه صرف بیدار ماندن ظاهری. اصل این است که انسان در این شب برای لحظاتی نیز شده از خواب غفلت بیدار شود و دلش را احیا کند، حیات ببخشد. همان که امیر المومنین(علیه السلام) به فرزندش امام حسن فرمود: 《احی قلبک》 یعنی قلبت را زنده بدار.‌ این است که انسان اگر بتواند شب قدر، با خود خلوتی داشته باشد و با عبادات و نماز و دعا عروجی حاصل کند و طهارتی کسب نماید، توانسته است در حد خود شب قدر را احیا کند. عطر ملکوت؛ دفتر چهارم؛ ص ۹۹ تذكرة الاولياء(كلمات و احوالات بزرگان اهل معرفت)🔻 @tezkar
♦️هو العلی العظیم♦️ برای تمام کسانی که وقت به دنیا آمدنشان مادرانشان خواب عجیبی درباره ی آنان ندیده اند. برای تمام کسانی که پدرانشان وقتی لقمه ای را در دهانشان می گذاشتند نانی از غیب بدست نیاورده و بدیشان داده اند. برای تمام کسانی که دوران مدرسه ی شان عادی و معمولی بودند و در درس هایشان شکست میخوردند و با دیگران متفاوت نبوده اند. برای کسانی که دوران کودکی شان را طوری طی کردند که کسی نوری در سر آنان ندید و همگان آنها را خردسالی عادی پنداشتند. برای تمام کسانی که در تمام شقوق نوجوانی شان در هیمان کثرات و طوفان شلوغی های دنیا بی صدا توبه و گمان کردند به خاطر خطاهایشان در مسیر حقیقت بی استعدادند‌. برای تمام کسانی که وقتی خواستند ازدواج کنند همسر آینده ی شان را در رویاها از دستان غیبی نشناختند. برای تمام کسانی که رزقشان از طرق عادی و با سختی تامین می شود. برای تمام کسانی که بچه داری میکنند،خانه تمیز میکنند،نان حلال و با هزار جان کندن بدون آنکه به دنبال امور ماورایی خاصی باشند به خانه می برند. برای تمام کسانی که آرزوی استاد کامل داشتند و هیچگاه پیرمردی از پستوی صحراها و کوه قاف، ناگهان دست بر شانه های آنان نزد و صدایشان نکرد و یا در حرمی و یا مکان مقدسی برای رسیدن به این امر دستی از ماورا ندیدند و اکتفا کردند به جلسات و مجالس معمولی که خدا پیش پای آنان قرار داد و مشغول هستند. تبریک میگویم! دقیقا شما ویژه ترین آدمیان و مستعد ترین ها برای سلوک الی الله هستید. همان ها که انتخاب می شوند. چرا که شما در قاعده ی بازی قرار گرفته اید. از آنجا که فرمود: ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها. شما برای حرکتتان ساختار خلقت را در هم نریخته اید و ایمان شما به ساحت دین رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم همان ایمان آوردن به سیاهی های روی سفیدی های منقوش است که فرمود آنان که چنین اند برادران من هستند و حسرت بر دل اصحاب خویش با برادر خواندن آنان گذاشت. معمولی بودن پیچیده ترین حکمتی است که خدای علی اعلی به بنده ای عنایت میکند تا از لابلای همین امور عادی دست توحید را آرام آرام مسیطر بر جهان نظاره کند. فراموش نمیکنم پیرمرد عارف بزرگی را که میفرمود معتقدم جای آنانی که ندیده اند و استقامت کردند و ندیده خریدارند با جای آنانی که فقط باید نشانشان بدهند تا حرکت کنند در روز قیامت متفاوت است. معمولی بودن اما متشرع بودن و اهل ولایت الله بودن کلید گشایش لقاءالله در این دنیا است. دوام و التزام درست به شریعت ساحت معمولی بودن شما را به لایه ای بالاتر از معمولی بودن منتقل میکند.جای که برای سطوح پایین تر دیگر معمولی نیست اما در آن آسمان و در آن طور از وجود برای اهلش معمولی است. آنجا که فرمود: لو کشف الغطاء ما ازدت یقینا همان مرتبه ای است که خرق تمام حجاب ها نیز در آن معمولی است و ریشه در اعماق بیکرانه ی عبودیت دوانده و از خویشتن چیزی نمی یابد که بخواهد تفاوتی با دیگران احساس کند. این همان شیوه ی احراق است. قدر خود را بدانید و امیدوارانه ملتزم باشید. نشانه های غیبی همیشه برای قوی ترین ها نیست،گاهی بهانه ای برای تحرک ضعفاست. اینجاست که مراقبه و محاسبه به کار می آید تا معلوم شود بی خبری ها و نیامدن ها از کدام چشمه نشات میگیرد.... المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
‍ ‌‌♦️هو العلی العظیم‌‌♦️ چه خوب است برای یک بار در این هنگامه ی پر طمطراق سایه های چنبره زده بر وجود شکننده ات، به قوت آسمانی نهادینه شده در عمیق ترین لایه های هستی ات اعتماد کنی. دست عیسوی ات را از درون،برون کشی و ابرهای متراکم تیره و تار در پیش چشمانت را کنار بزنی، جایگاه نورت را بیابی آنجا بدون اینکه دیگران بدانند بنشینی و بی صدا در مرکز و کانون خویشتن سفر کنی. آنجاست که افکار آرام آرام تبدیل به اصوات می شوند در ابتدا شلوغند و جهت دار و مبهم در ادامه وقتی قوت جمع کردن یافتی،خاطره ها در مدار صحیح خویش قرار می گیرند صوت ها تبدیل به دیدنی ها می شوند و سخن از رازی مرموز در مکنون وجودت خواهند گفت. اسراری که ده ها هزار سالست ابلیسیان آن را به هزار شگرد از انسان پنهان می دارند. اگر قوت تمرکز و تطبیق عالم های نهفته در وجودت روزی ات باشد، خواهی دید که هستی از افق ادراکی ات به زبان فهم تو با تو سخن می گوید. در آنجاست که معلوم می شود قرآن کریم چیست و حاملان آن چه شاهکاری برای انسان آورده اند. زحمت این رجوع را کلمات آن به عهده می گیرند و راه را برای رسیدن به خاموشیِ کانون هموار می کنند. در آن طوفان و گردباد سهمگین لایه ی زیرین که خود را محبوس و اسیر آن می پنداشتی و گمان می کردی که بی اعتباری ات نزد اهل اعتبار جراحتی به ساحت حرکت آسمانی ات وارد کرده است، نوایی زلال را می شنوی که از پیوستن جمله ی کیهان و اکوان در برابر تو به شکل کلماتی هویدا می شوند که هزاران بار آن را دیده بودی اما ندیده بودی: "ما ودّعک ربک و ما قلی" حضرت غیب الغیوبی عالم که مشرف به ساحت ظاهر هاست هیچ گاه تو را رها نکرده و هیچ گاه بر چشمه ی وجودت خشمگین نبوده است. تو در دایره ی قضاوت های تلخ از خویشتن محبوس شده ای و این تلقین مکرر هزار باره که هر روز در برابرت قد علم کرده و اعماق وجودت را زخمی و در هم شکسته می کند ،همان شگردی است که شیطان در اردوگاه عدم ها برای رهاندن خویش از غم تنهایی هزاران ساله اش  به وسیله ی آن لشکر کشی می کند. تردید نداشته باش که تحفه ای هستی برای خویشتن، که نمونه ی مشابه در ازل و ابد نداشته ای. سفرت را آغاز کن و بدان بی توجهی های دیگران و روی گرداندن های آنان از تو، هدیه ای لاهوتی برای توست که اگر مخزن رموز آن را در هم شکنی،گوهرهای لایزالی غیرت و عشق خدا نسبت به خودت را در آن خواهی یافت که او میخواهد برای او باشی. که اگر با او باشی با همه ای و اگر بی او بودی،وجهه داشتن نزد نیستی ها جز طنزی تلخ برای اهل حقیقت نیست. خودت را باور نکن! بلکه خود الهی ات را جستجو کن و به آن باور داشته باش و بدان هیچ گاه رها نشده ای و بی دلیل در این چینش راز آلود کثرات در این زمان و مکان خویشتن را ادراک نمی کنی. این ترکیب ماورایی الفاظ را که هزاران هزارا عالم را در پس خویش پنهان کرده اند هر روز به تعداد نفس هایت زمزمه کن: ما ودّعک ربک و ما قلی(سوره ی ضحی) و  رسالت مخصوص خویش را از ورای تجلی آن کشف کن. المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
نقش اربعینیّات در مراتب سلوک علامه طباطبایی(ره) می ‏فرماید: «باید دانست که سالک باید متوجّه باشد که در جنگ انفسی به طور کامل از عهده‏ ی جنود شیطان برآید و آثار نفسانیّه‏ ی خود را به کلّی قطع کند و اصول آنها را از زوایای مخفیّه‏ ی خانه‏ ی دل برکند؛ چه اگر ذرّه‏ ای از حبّ مال و جاه و منصب و کبر و شخصیّت‏ طلبی و خویشتن‏ دوستی در او باقی باشد، هرگز به کمال نخواهد رسید. لهذا بسیار دیده شده است که کثیری از کمّلین پس از سال‏ها ریاضت و مجاهده به کمالات نرسیده و در جنگ انفسی شکست خورده‏ اند. و علّت آن اینست که ریشه‏ ی بعضی از صفات هنوز در خانه‏ ی دلشان باقی بوده، لیکن پنداشته‏ اند که آن ریشه به کلّی از بین رفته است؛ لذا در مواقع امتحان الهی و در مظانّ بروز نفس و جلوه‏ ی آثارش، آن ریشه‏ ها ناگهان جوانه داده و نموّ نموده و کار سالک را ساخته‏ اند. توفیق غلبه بر نفس و جنود آن منوط به دستگیری و عنایات خاصّه‏ ی حضرت ربّ الأرباب است؛ چه طیّ این مرحله بدون توفیق و دستگیری خاصّ او صورت نبندد. گویند: روزی مرحوم سیّد بحرالعلوم -رضوان اللّه علیه- را شاگردانش خندان و متبسّم یافتند، سبب پرسیدند، در پاسخ فرمود: پس از بیست و پنج سال مجاهده، اکنون که در خود نگریستم، دیدم دیگر اعمالم ریائی نیست و توانسته‏ ام به رفع آن موفّق گردم. فتأمّل جیّدا!» به من فرمود پیر راه بینى مسیح آسا دمى خلوت گزینى‏ که از جهل چهل سالت رهاند اگر با دل نشینى، اربعینى منبع : کتاب ادب حضور @tezkar
♦️السلام علیک یا وقایه الله و ستره و برکته، اغثنی اغننی ادننی ادرکنی صلنی بک و لاتقطعنی♦️ این عبارت زیارت ندبه را روزی یک بار خطاب به حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف بخوانیم و به معنای آن فکر کنیم. به قول آیت الله کشمیری رفاقت حاصل می شود. و این رفاقت کلید گشایش مشکلات خواهد بود،چرا که سنخیت با خزینه ی اشیاء رمز و راز پشت سر نهادن پیچیده گی ها در مواجهاتِ انسان با تکثرات است. پ ن: زیارت ندبه،زیارتی کامل تر از آل یس معروف و غیر از دعای ندبه است. ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
4_5996861637661822398.pdf
229.3K
♦️متن زیارت ندبه ی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف @m_h_esfahani
♦️توجه ویژه اساتید اخلاق به غسل و نماز توبه روز یکشنبه ماه ذی قعده | ▫️استاد محمدتقی فیاض بخش: مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال، غسل و نمازی را ذکر نموده که در میان اساتید اخلاق به «غسل و نماز توبه» معروف شد، که مناسب است هر کس در آغاز منزلی از منازل سلوک و یا ایام خاص -مثل آغاز ورود به ماه رجب و یا شعبان و ماه رمضان- این نحو توبه را انجام دهد. ▫️در اربعین موسوی نیز بهتر است در همه یکشنبه های ماه ذی القعده غسل و نماز توبه انجام شود. ▫️اما دلیل این توجه ویژه چیست؟ متن کامل روایت را نقل میکنیم: ▫️ «رسول خدا(ص) در یكشنبه ماه ذی‏ القعده میان مردم آمد و فرمود: ای مردم، كدام‏یك از شما می‏خواهد توبه كند؟ ▫️عرض كردیم: همه می‏خواهیم توبه كنیم. فرمود: غسل كنید و وضو بگیرید و چهار ركعت نماز - در هر ركعت یک بار «فاتحة الكتاب»، سه بار «قل هو الله أحد» و هر كدام از دو سوره‏ «معوّذتین» (سوره ‏های ناس و فلق) را یک بار - بخوانید، سپس هفتاد بار استغفار كنید و آن را به «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم» ختم كنید. ▫️آن گاه دست‏ها را بالا آورید و بگویید: «یا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ، اِغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ، فَإِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاّ أَنْتَ.» ▫️سپس فرمود: هر بنده‏ ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‏شود: «ای بنده خدا، عمل خود را از نو آغاز كن؛ زیرا توبه‏ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد.» ▫️ و فرشته ‏ای از زیر عرش به او خطاب می‏كند: «ای بنده، خجسته باد بر تو و خاندان و فرزندان تو!» و فرشته‏ ای دیگر ندا می‏كند: ▫️ «ای بنده، دشمنان تو در روز قیامت از تو راضی خواهند گردید.» و فرشته‏ ای دیگر ندا می‏كند: «ای بنده، تو مؤمن از دنیا می‏روی و دین تو از تو گرفته نمی‏شود و قبر تو گشوده و نورانی می‏شود.» و فرشته‏ ای دیگر ندا می‏كند: ▫️«ای بنده، پدر و مادر تو از تو راضی خواهند گردید، اگر چه از تو ناخشنود باشند و پدر و مادر و فرزندان تو آمرزیده شدند و روزی تو در دنیا و آخرت گسترده و فراوان خواهد بود.» ▫️و جبرئیل ندا می‏كند: «من همراه با فرشته‏ مرگ می‏ آیم و به او سفارش می‏كنم كه با تو به نرمی رفتار كند و اثر مرگ حتی خراشی در تو ایجاد نخواهد كرد، و فقط روح تو به آرامی از بدنت خارج خواهد شد.» ▫️عرض كردیم: ای رسول خدا، اگر بنده‏ ای این عمل را در غیر این ماه انجام دهد، چه اثری خواهد داشت؟ فرمود: «همانند آن‏چه توصیف كردم برای او خواهد بود و این سخنان را جبرئیل آن گاه كه خداوند مرا به آسمان [معراج] برد، به من آموخت.» 🔺كانال تذکرة الاولیاء @tezkar
14.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه ویژگی مهم در شب و روز عرفه مرحوم آقا مجتبی تهرانی @tezkar
📷 عکس‌نوشته| روز عرفه 🔹 اگر شب قدر، شب نزول قرآن است، روز عرفه روز صعود‌ دعاست. @jelvehnooralavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز عرفه آیت الله جاودان کانال تذکرة الاولیاء @tezkar در ایتا eitaa.com/tezkar در سروش https://Sapp.ir/tezkar
‍ ‍ 🔻این مطلب را از دست ندهید و در عید بزرگ قربان از انتشار آن کوتاهی نفرمایید🔻 حافظ شیرازی نکته ای ظریف در باره ی عید قربان دارد،لطفا با دقت بخوانید: چه مستیست ندانم که رو به ما آورد که بود ساقی و این باده از کجا آورد مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد ممکن است تا بحال به بیت دوم دقت نکرده باشید. بزرگان اهل معنا در تفسیر این بیت ، با توجه به غزل های دیگر حافظ و ابیات دیگر این غزل نظرشان درباره ی این بیت قابل تأمل است. منظور از شیخ در این بیت حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام میباشد. حضرت ابراهیم ع به امر خدای متعال حضرت اسماعیل ع را به قربانگاه برد و وعده ی انجام این دستور را در ضمیر خویشتن داشت. به محض اراده ی انجام دستور، خداوند متعال ایشان را از این امر معاف فرمود و به جای آن به ایشان دستور داد گوسفندی را به جای حضرت اسماعیل ع سر ببرد و طبق کلام قرآن مجید فرمود: و فدیناه بذبح عظیم (وما به جای او ذبح عظیمی را فدا کردیم ۱۰۷ الصافات) در تفاسیر، منظور از ذبح عظیم وجود مبارک دردانه ی اهل توحید اباعبدالله روحی له الفداء است حافظ در این شعر میگوید: ای ابراهیم نبی ، من مرید پیر مغان که وجود ذی جود سیدالشهدا سلام الله علیه باشد، هستم، و از اینکه مرید ایشانم از من رنجیده خاطر مشو، چرا که تو وعده ی این ذبح را نمودی اما در انجام آن معاف شدی ، لیکن او به این وعده وفا نمود و محیرالعقول ترین طلوع عشق در سپهر تاریخ را رقم زد. و این سرّی است که روز عید قربان روز زیارتی خاص سالار شهیدان است. کانال تذکرة الاولیاء @tezkar در ایتا eitaa.com/tezkar در سروش https://Sapp.ir/tezkar
‍ علاقه خاص به عید غدیر آیت الله سید علی قاضی طباطبایی علاقه خاصی به عید غدیر داشتند؛ به همین مناسبت در این روز به یادماندنی و مهم جهان اسلام، مراسم جشن و شادمانی برپا می‌‌کردند و خطبه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در عید غدیر را برای حاضران در مجلس جشن می‌‌خواندند، فرزندش سید محمدعلی می‌‌گوید: «ایشان خودش را برای این روز بزرگ آماده می‌‌کرد و آن روز بهترین لباس هایش را می‌‌پوشید. ولیمه، شیرینی و میوه تهیه می‌‌کرد، و از آشنایان، دوستان، قوم و خویش دعوت به عمل می‌‌آورد و از یکی از آنها می‌‌خواست تا خطبه رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم را که در روز عید غدیرخم فرموده، با صدای بلند و گیرا قرائت نماید و این خطبه یکی از برجسته‌ترین و بهترین خطبه‌هاست... نکته‌های گوناگون و دلنشین و شیرین بسیار ایراد می‌‌فرمود و ادخال سرور شادی بر دلهای حاضرین در مجلس عنایت می‌‌فرموده چه بسا نکته‌های کمیاب که از شعر و نثر که در حفظ داشت، بیان می‌‌کرد. اسوه عارفان، ص 35 تذکره الاولیاء @tezkar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ ♦️السلام علیک یا امیرالمؤمنین♦️ برای ما که هیچ نداریم و یکسالی یک گوشه ای دو خط مدح چشمه ی خورشید خوانده ایم منت بگذارید و بخاطر دل ما این شعر را مجدد گوش کنید بلکه بخاطر شنیدن شما به ما نگاهی کنند.از تکرار مکررات عذر خواهم. ...دوستان می دانند که بنده نه صدایی دارم نه درست بلدم بخوانم و نه این فایل کیفیت خوبی دارد. لکن این قصیده در مدح امیرالمومنین علیه السلام را چند سالی قبل در جمع دوستانی اهل دل و در منزل یکی از اولیاء الهی،از باب اطاعت امر خوانده ام. امیدوارم عنایت مولی الموحدین علی علیه السلام و اثر نفس این دوستان شامل حال بنده و هر کس این مدح را می شنود،باشد. باشد که بماند که گوشه ای مدحی برای حضرت سیدالاوصیاء ع خواندیم،که: زَهره ی شیر شود پاره ،ز پاداری دل      اسد الله گر آید به هواداری دل پ ن: این شعر حاوی مضامین بلند توحیدی با دقت های دقیق عرفانی است.فقط برای اهلش ارسال بفرمایید. ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
♦️السلام علیک یا اسدالله الغالب ♦️ الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب واولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعين أنْتُم فُرُوضي ونَفلي أنْتُم حَديثي وشُغْلي يا قِبْلَتِي في صلاتي إذا وَقَفْتُ أُصلّي جَمالُكُمْ نَصْبُ عَيني إليهِ وجّهْتُ كُلّي وسِرّكُمْ في ضَميري والقلبُ طُورُ التّجَلّي آنسْتُ في الحَيّ ناراً لَيْلاً فَبَشّرْتُ أهلي قُلْتُ امْكُثُوا فَلَعَلّي أجِدْ هُدايَ لَعَلّي دَنَوْتُ مِنها فكانَتْ نارُ المُكَلَّمِ قَبلي نودِيتُ مِنها جِهاراً رُدّوا لَياليَ وَصلي حتى إذا ما تَدَانَى ال ميقَاتُ في جَمْعِ شملي صارَتْ جِباليَ دكاً منْ هَيْبَةِ المُتَجَلّي ولاحَ سرٌ خَفيٌ يَدْريهِ مَنْ كَانَ مِثْلي وصِرْتُ مُوسَى زَمَاني مذ صارَ بَعْضِيَ علّي فالموتُ فيهِ حياتي وفي حَياتيَ قَتلي أنا الفقيرُ المُعَنّى رِقُوا لِحَالي وذُلّي ♦️درمشکلات از تکرار مکرر این ذکر شگفت آور خطاب به مولی الموحدین علی علیه السلام غافل نشویم: یا قاهر العدو یا والی الولی یا مظهر العجائب یا مرتضی علی! (۷ یا ۱۱ یا ۱۹ یا ۴۰ یا ۷۰ یا ۱۱۰ یا ۱۰۰۱ مرتبه،حسب قوت ونیاز) ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
‍ ♦️این تجربه را ماه محرم امتحان کنید.♦️ بسم الله الرحمن الرحیم ♦️هر گاه در امور خود دنیوی و اخروی یا کمون و نهان خویش نقص یا ضعفی حس کردید بدانید قرآن کریم برای خواندنش شما را صدا میزند. علت های دیگر که ساخته های خیالند را رها کرده و به سمت قرآن کریم فرار کنید.قرآن را باز کرده و به معنای آن کار نداشته باشید. چینشی که در برابرتان ظهور میکند را لاجرعه تا جایی که احساس می کنید قوتی در شما شروع به تشعشع کرد سر بکشید.این امر تکرار که شود سرعت این تجلی تسریع خواهد شد و همیشه اجازه دهید آن ضعف با این کار در شما خاموش شود. ضعف ها و نگرانی ها ناشی از عدم ارتباط با خزینه های کلماتند.الفاظ قرآن کریم معبر شما برای نفوذ به خزینه های  اشیاء که ربطی عمیق با حقیقت ولایت دارند هستند.دنبال هر آنچه میگردید راه رسیدن به آن در بخش ایجاد اسباب معنوی، رجوع به این کلمات و تکرار این کار است.پس از آن آرام آرام ایجاد اسباب ظاهر و فهم چینش صحیح شان در پی می آیند. ♦️و حال که طلیعه ی  ماه محرم است و بسیاری دلشوره ی بهره وری از مجالس اباعبدالله الحسین سلام الله علیه را دارند،این ضعف را با غرقه شدن مکرر در قرآن کریم جبران کنید و تماشاگر استفاده های محیر العقول از بی کرانه ی اقیانوس توحید و بساطی که سیدالشهدا علیه السلام گسترانده است باشید. قرآن کریم ربط میان شما و اشیاء است و همچون رمزی آن ها را گشوده و در برابر شما به خدمت خواهد کشید. و کدام چیز بالاتر از درک و پیوستن به حقیقت جاری سالار شهیدان و یارانش. ♦️این ده روز را با این راهکار امتحان کنید و اگر نتیجه گرفتید این وامانده را دعا کرده که کمتر اسباب شرمساری حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء باشم. ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
‍ ♦️هوالعلی العظیم♦️ خدا رحمت کند آن ولی الهی را که می فرمود اینکه گفته اند: "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" یعنی باید نتیجتا خودت بفهمی که هر روز از روزهایی که در برابرت قد علم میکند و چالشی جدید از ترکیب اسماء را در برابرت به رشته می کشد یک سیدالشهدایی در آن روز هست و یک یزیدی که تو در حال ایجاد حاکمیت برای آن هایی. ♦️آیا قبول داریم برهوت زمین وجود ما سالهاست پادشاه خویش را گم کرده است؟ چه بسا سوزش دل ها و اشک ها در این عزای سیدالشهدا بی نسبت با آن نباشد که باطن ما طالب تاج گذاری پادشاه خویش در سرزمین دل است. نکند ما طوری عمل کرده ایم که هر روز خالق گودالی بوده باشیم و قتلگاهی را به راه انداخته و مایه ی شادی یزید روز و دورانمان بوده باشیم. سلطنت اباعبدالله بر دلها در این مجالس با اشک و توجه به ساحت او محقق می شود و چه کارکرد شگفتی دارد. چه بسا در رویا یا بیداری ببینیم که تاجی از آسمان بر سر سالار شهیدان قرار می دهند.این دیدن مربوط به سرزمین ماست وگرنه او که پادشاه عالم حقیقت بوده و هست، مهم این است که مالک و تاجدار سرزمین دل ما کیست؟ ♦️انسان مختار و قوی است و این اختیار به او اجازه میدهد حاکم این سلطنت را خود انتخاب کند. کربلا نقشی از این حقیقت در پرده ی زمان و مکان بود تا انسان بداند در طبقات وجود تمام نقوش قابل تکرار و بدون زوالند. اگر اجازه ی اشک ریختن داریم،بدانیم که اباعبدالله علیه السلام هجده هزار نامه از کوفه ی دلمان برای ما نوشته است تا مالک سرزمینمان باشد اما این وابسته به خواست ماست.دعوت از او برای حاکمیت خود در این سرزمین مسبوق به خواسته و لطف و عنایت اوست اما پایبندی به آن دعوت و شکیبایی در تطبیق وجود خویش با آن همه نامه که از او بر دستان ما نقش بست چیزی بود که برای معدودی از کوفیان و برای عده ی قلیلی از ما رخ می دهد.دعوت از او به اوست و او کار خویش را به درستی انجام میدهد،این ما هستیم که در حین کار اعتماد را از دست داده و از حکومت او پشیمان می شویم. اگر حسین علیه السلام را پادشاه این برهوت قرار دادیم او اباعبدالله(پدر بنده گان خدا) است و با خود حکومتی را در مملکت هستی مان به راه می اندازد که وزرای آن ابالفضل العباس و علی اکبر سلام الله علیهما با تشکیلاتی اعجاب آور خواهد بود که خود بهتر می دانند این زمین را چه طور از برهوت به لاهوت مبدل کنند. ♦️این دارایی و فرصت در برابر ماست و تحقیقا زمان بردار نیست . اگر او حاکم گشت ایام ذیل وجود او معنا خواهند شد،چرا که یوم ها یا بهتر بخوانیم تجلی ها،هستی خویش از او میگیرند و داستان "کل یوم هو فی شان" در منظر شهود برای انسانِ تحت حاکمیت خویش را،طور دیگری به نمایش میگذراند. ♦️شبهای قدرِ محرم را دست کم نگیریم و این خواسته را مستقیما از حضرت صدیقه سلام الله علیها بخواهیم تا عصر عاشورا تاجگذار سیدالشهداء در این برهوت های وجودمان باشیم. خوشا آنان که این حکومت را حداقل در عرصه ی مثال خویش می بینند. مافوق آن که مشتهای اولیاست... ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
25.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احوال حداث الحسین علیه السلام در روز محشر ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @m_h_esfahani
🔻ان الحسین عبرة کل مومن وقتی ذکر امام حسین(علیه السلام) را کردید، به اندازه ی پر مگس که این چشمتان تر شود، خداوند در هیچ کس نمی گذارد ذره ای از گناه باقی بماند الّا اینکه می بخشد. نمی دانم قلبت راحت می شود وقتی گریه می افتی یا نه؟ هیچ تجربه کردی برای امام حسین(علیه السلام) گریه می افتی، دیگر ذهنت هیچ جا نیست، جای آلوده نیست. طریق محبت؛ ص۸۸ @tezkar
بسم الله الرحمن الرحیم محترم دار دلم کاین مگسِ قندپَرست تا هواخواهِ تو شد فَرِّ هُمایی دارد از عدالت نَبُوَد دور گَرَش پُرسد حال پادشاهی که به همسایه گدایی دارد نغز گفت آن بتِ ترسابچهٔ باده‌پرست شادیِ رویِ کسی خور که صفایی دارد ♦️برای دوستان گفته ام و بارها نوشته ام: در مشکلات از تقدیم هفتاد مرتبه سوره ی حمد به روح مرحوم آیت الله قاضی غافل نشوید. بزرگی میفرمود سوره ی حمد به سرعت در عالم برزخ برای اموات هضم شده و تبدیل به نعمات محسوسی می شود که ویژه متوجه شما می شوند.حساب این مرد الهی که جداست اگر میخوانید بدانید خواسته است که به یاد بیفتید و بخوانید. ما را هم از دعای خیر فراموش نفرمایید @m_h_esfahani