10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر عمل صالحی لقاء امام است.
#حجت_الاسلام_والمسلمین_عابدینی
كانال تذكرة الاولياء
@tezkar
آفتابه ها را پر می کرد!
توی اردوگاه دزفول بودیم. من نیروی مخابرات بودم که بیشتر به گردان سیدالشهداء مأمور می شدم. واحد مخابرات به ستاد لشکر نزدیک تر بود. یعنی مابین ستاد و مخابرات دستشویی ها و توالت ها بودند. پیش از نماز صبح رفتم سمت دستشویی ها. خلوت بود و هنوز از نیروهایی که برای وضو گرفتن باید به دستشویی ها می آمدند، خبری نبود. دیدم یکی آن دوروبرها هست و دارد افتابه ها را پر می کند و مرتب می چیند. خیلی هم با اشتیاق کارش را انجام می داد. اول بی خیال شدم، ولی دقت که کردم دیدم آقا مهدی باکری است.
📙 آشنایی ها، ص ۱۶۳
کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
در ایتا eitaa.com/tezkar سروش https://Sapp.ir/tezkar
بهره مندی از سلامتی جسمانی و روحانی در رمضان
بدان ای سالک طریق عبودیت که اگر انسان سالم نباشد، نمی تواند از فیض روزه و اعمال ظاهری در ماه رمضان بهره مند گردد؛ و اگر شخص روزه دار به شک و شبهه و شرک و آلودگی های درونی مبتلا باشد، امکان ندارد نتیجه کاملی را که اولیای الهی از ماه صیام می گیرند، به دست آورد.
انسان باید پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، آمادگی جسمانی و روحانی تحصیل نماید و دوام آن را در طول ماه از خدا تمنا کند، تا از ضیافت کامل الهی بهره مند گردد[و باید به این حقیقت توجه داشته باشد که] گناهان و ناروایی های بندگان در ماه صیام، به آن لطمه وارد می سازد.
📙#نور_هدایت ج 1ص27
کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
در ایتا eitaa.com/tezkar سروش https://Sapp.ir/tezkar
مرحوم حاج شیخ عباس قمی در کتاب منازل الاخره، می نویسد :
شخصی به نام ابن صمد، بیشتر اوقات شب و روز، نفس خود را حساب میکرد. پس روزی ایام گذشته عمر خود را که حساب می کرد، دید شصت سال از عمرش گذشته است. پس حساب کرد ایام آن را، یافت که بیست و یک هزار و پانصد روز می شود. گفت: وای بر من اگر روزی یک گناه بیشتر نکرده باشم. پس ملاقات میکنم خدای را با بیست و یک هزار و پانصد گناه. این را بگفت و بی هوش افتاد و در همان بیهوشی وفات نمود...
کانال تذکرة الاولیاء
@tezkar
در روزهای پایانی ماه شعبان زیاد بخوانیم:
" اللهم ان لم تَکن غفرتَ لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه"
خدایا اگر ما را درآنچه از ماه شعبان گذشته است، نیامرزدی در باقیمانده از آن بیامرز ما را.
مفاتیح الجنان
♦️کانال تذکرة الاولیاء
یادنامه ی تخصصی کلمات و احوالات اهل معرفت و بزرگان عالم اسلام @tezkar
♦️سازه ي مولّد حقيقت♦️
🔻همانطور كه واقعه اي در عالم دنيا رخ ميدهد و دفتر تاريخ آن را به ثبت ميرساند صحيفه ي عالم برزخ كه عالم بعدي در ترتب رتبي نسبت به سرزمين دنياست نيز داراي حقايق ثابتي است كه مبتني بر تحركات و جوشش ها و تقدير هاي نظام دنيوي متغيّر هستند.
از آنجا كه هويت نظام ادراكي زمانه ي ما دوران مدرن را پشت سر گذاشته است و در حال ورودي جامع به سوي جهان ترنس مدرن است هجوم شياطين و ساكنان مختارِ مملكت غيب هستي به سمت عالم دنيا به وفور ديده ميشود.
🔻همه اهل سلوك و دعاوي شده اند،همه صاحب به زعم خودشان مكاشفات راقيه ي مگو گشته اند وقطبي دارند كه او را تا حد انسان كامل علي الاطلاق كه جز در اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام معنا ندارد بالا مي برند
لكن كتاب حقيقت،پيكره اي ثابت و راسخ در تمام نفوس دارد كه جز با زدودن تورم هاي قوه ي خيال و انگاره هاي انانيت غير ممكن است.
گاهي دلم ميخواهد از اين ادعاها فرياد بكشم،اما زمانه ي غيبت داستان آن اختناق گلوگيري است كه اول مبتلاي آن ،خودكامل و ثابت دهر،وجود مقدس ولي الله الاعظم روحي له الفداء است.
🔻صحت مشاهدات حقيقتي است كه جز با خلق و ايجاد سازه ي صحيح در قاموس نفس غير ممكن است.
اگر نفسي مطَهر ،مستولي و مستعلا گشت آن هنگام همانطور كه واقعه اي در دنيا رخ مي دهد و قابل ثبت در سپهر تاريخ است،به همان شكل وقايعي كه در برزخ و عوالم مافوق آن رخ ميدهد قابل ثبت،مشاهده و برداشت براي نفوسي است كه ابزار شنيدن و ديدن اين عوالم را داشته باشند نه قاموس نا همترازي كه مشغول توجه به خيال هاي پيچ اندر پيچ نفس است و خلعي از ماهيّت هاي نازله ي عالم و هم آغوشي با اقيانوس حقايق به شكل صحيح و كامل و متدوال و متدوام بدون هرگونه مشوبات كثرت محور براي او رخ نداده است.
مخلص كلام آنكه هيچ گاه خيال و عالم خيال ، عالم حقايق نخواهد شد و تشخيص و راهكار خروج از آن بدست امام معصوم و يا كامل مكمّلي است كه جز با گدايي در آستان هياكل توحيد عليهم اسلام پيدا نخواهد شد.
وقتي ابزارش را نداريم لازم نيست مدعي باشيم.
🔻در آخر به قول خواجه ي حوراء:
اي سيد درويشي تصحيح خيال است...
ان شاءالله در وقت و حال مقتضي بيشتر خواهم نوشت
#معرفت_النفس
#خيال
المکتوبات فی النجف الاشرف
@sholeye_toor
"داستان بسیار زیبا از کتاب منطق الطیر عطار نیشابوری:
شبی بود، پروانه ها گرد هم جمع شدند، خواستند شمعی به میان جمع آورند که تابشش بر تاریکی چیره شود و از پرتوش ظلمت گریزان گردد، همگان گفتند باید یکی را برگزینیم که شمع را بشناسد و او را بفرستیم تا شمع را با خود به اینجا اورد.
پروانه ای که شمع شناس می نمود، بدین خدمت برگزیده شد و چون دستور یافت، پر کشید و به سوی کاخی سر به فلک کشیده پرواز کرد، نزدیک کاخ رسید، سایه ای لرزان بر دیواره های کاخ افسانه ای بدید، بازگشت و خود را به پروانگان رسانید و گفت: این شمع که شما می گوئید، فروغی دلخواه ندارد، بیماری تبدار و جان خسته ای زرد و نزاری است که کارش اشک ریختن و به خود لرزیدن است، آنچه من دیدم روئین تنی نیست که بتواند با تاریکی به پیکار برخیزد و بر او به پیروزی دست یابد.بزرگ پروانگان که داستان و گفته های پروانه را شنید، لب به خنده گشود و گفت: تو کودکی ظاهر بین و کوته نظر،شمع را نشناخته ای و هرزه درائی می کنی، آنگاه فرمان داد که پروانه ی دیگری به سوی شمع پرواز کند.
این بار پروانه ای باریک بین، از میان پروانگان، برخاست و به جانب کاخی که شمع در آن می سوخت پرواز کرد. چون به کاخ رسید و به پیکره ی شمع نزدیک شد، خود را به شمع زد تا بنگرد که این بیمار تبدار را یارای بر پای ایستادن، تا چه اندازه است. اما شراره بر بالش افتاد، پرش شعله ور گردید و نیم سوخته، نزد یاران رفت و گفت: شمع سراپا آتش است، می سوزاند، لیکن آتشش سخت دلکش است.
اما بزرگ پروانگان بدین سخن نیز از جستجوگری حقیقت باز نایستاد و گفت: این پروانه هم شمع را نشناخته و نشان هایش را آنسان که بوده، در نیافته است. یکی دیگر برود، به فرمان بزرگ پروانگان، پروانه ای دیگر سرمست و خرامان از جای خود برخاست و پرکشان خود را به کاخ رسانید.
بر سر شمع نشست و یکباره شرر بر جانش افتاد، سر تا پایش بسوخت و چون آهن گداخته ای همه آتش شد. سپس خاکستر گردید و خاکسترش به سر شمع فرو ریخت : بزرگ پروانگان که این حال از دور بدید، گفت: تنها او بود که از راز شمع خبر یافت اما دریغا که خبرش به ما نرسید.
تنها سوختگان در وادی توحید خبر از اسرار دارند و آن را که خبر شد، خبری باز نیامد.
کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
37.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️فیلم حرم مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام که در سحر ۲۶ شعبان ۱۴۴۱ گرفتم♦️
از دست ندهید...
بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي يَا آلَ الْمُصْطَفَى إِنَّا لاَ نَمْلِكُ إِلاَّ أَنْ نَطُوفَ حَوْلَ مَشَاهِدِكُمْ
اى آل مصطفى پدر و مادرم فداى شما باد ما مالك چيزى نيستيم جز آنكه با اخلاص و محبت گرد مشاهد مشرفه و حرم مطهر شما طواف كنيم
وَ نُعَزِّيَ فِيهَا أَرْوَاحَكُمْ عَلَى هَذِهِ الْمَصَائِبِ الْعَظِيمَةِ الْحَالَّةِ بِفِنَائِكُمْ وَ الرَّزَايَا الْجَلِيلَةِ النَّازِلَةِ بِسَاحَتِكُمُ
و در آنجا به روح پاك شما تسليت گوييم بر مصايب و آلام عظيم كه به درگاه شما وارد شد و رنج و محن سخت كه از امت ظالم به ساحت مقدس شما رسيد
الَّتِي أَثْبَتَتْ فِي قُلُوبِ شِيعَتِكُمُ الْقُرُوحَ وَ أَوْرَثَتْ أَكْبَادَهُمُ الْجُرُوحَ وَ زَرَعَتْ فِي صُدُورِهِمُ الْغُصَصَ
چنان مصيبتهايى كه دلهاى شيعيان شما را پر خون و جگرهايشان را مجروح ساخت و نهال غم و اندوه در سينه هايشان بنشاند
♦️زیارت جامعه ائمة المومنین
#حظر_التجوال
المکتوبات فی النجف الاشرف
@sholeye_toor
نشانه مردانگی
کربلایی احمد تهرانی
خداوند می فرماید که : کافر سخی، به رحمت من نزدیک تر از مومن بخیل است! ... در یک کلمه می توان گفت که : احسان به خلق، رحمت خاص الخاص حضرت حق است؛ و بخشش و اطعام، علامت مردانگی و بندگی است.
📙رند عالم سوز ص 71
کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
ایتا eitaa.com/tezkar سروش https://Sapp.ir/tezkar