eitaa logo
تذکره الاولیاء
11.2هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
506 ویدیو
97 فایل
احوالات و کلمات بزرگان اهل معرفت
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🔸حجت الاسلام صبر آمیز : در روایات آمده است ، هر کس در هر شب جمعه ، سوره ی اسراء را بخواند ، نمی میرد مگر اینکه قائم آل محمد را زیارت می کند و از اصحاب ایشان می گردد . 🔸هر کس در هر شب جمعه ، سوره ی واقعه را بخواند ، از دوستان حضرت امیر علیه السلام می شود و همه او را دوست خواهند داشت. 🔸هر کس هر شب جمعه سوره كهف را بخواند ، عمرش طولانی می شود و شهادت نصيبش می گردد. 🔸هر کس در هر شب جمعه ، سوره ی صاد را بخواند ، به او خیر دنیا و آخرت عطا می شود ، و بزرگان فرموده اند که اهل یقین می شود. 🔸هر کس سوره ی محمد ص را بخواند ، سر از قبر بیرون نمی اورد مگر اینکه به هر جا رو کند ، چهره مبارک رسول الله صلی الله علیه و آله را زیارت خواهد نمود . @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
۲۶_رمضان دریچه ی سلوک...حجت الاسلام اصفهانی.mp3
13.06M
‍ ‌‌‌‌‌‌♦️ماه رمضان،دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل♦️ جلسه ی بیست و ششم ماه رمضان ۱۴۴۱ ♦️شرایط بهره وری از قرآن کریم ♦️همراه با پرسش و پاسخ دسترسی به لینک لایو در شبهای ماه مبارک رمضان ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران🔻 https://instagram.com/sholeye_toor?igshid=1wwmu99e14wap ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‍ جمعه آخر ماه رمضان شیخ صدوق از جابربن عبدالله انصاری روایت نموده که: رفتم خدمت حضرت رسول صلوات الله علیه در جمعه آخر ماه رمضان چون نظر آن حضرت بر من افتاد فرمود که ای جابر این آخر جمعه ای است از ماه رمضان پس ان را وداع کن و بگو: "اللهم لا تجعله آخر العهد من صیامنا ایاه ،فان جعلته فاجعلنی مرحوما و لا تجعلنی محروما" خدایا این را آخرین دوران روزه داری ما در آن قرار مده و اگر قرار دهی پس مرا بخشیده شده و رحمت شده بگردان و محرومم قرار مده. مفاتیح الجنان ♦️کانال تذکرة الاولیاء یادنامه ی تخصصی کلمات و احوالات اهل معرفت و بزرگان عالم اسلام @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
4_5922616878773045055.pdf
195.3K
‍ 💠ماه رمضان،دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل. فایل پی دی اف جلسه ی نهم (روز نهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱) ♦️شاکله و علت تانیث آن، ،شکست عادات مقدمه ی درک درجات عالیه.مقدمه ی بحث تقسیمات طرق برای نفی خواطر 📝المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
📍هنگام وداع با ماه مبارک رمضان، شب آخر آنست؛ نه روز آخر 🔻اوّلاً، در مراقبات ماه رمضان اشاره شد که ایّام و ماه‌‏های سال نیز مانند همه‏ موجودات عالم عقل و شعور دارند و شاهد بر اعمال انسان‌ها هستند و در قیامت بر له یا علیه افراد گواهی می‌دهند. ▫️طی دستورات رؤیت هلال ماه رمضان گذشت که از قبل به استقبال این ماه برویم و از خداوند درخواست نماییم که ماه رمضان را برای ما ماه امنیّت و سلامت قرار دهد و ما را میزبانانی اهل برای این ماه قرار دهد. ▫️و لذا مرحوم سید بن طاووس توصیه می‌کند که اگر جزو کسانی هستیم که با این ماه مبارک همراه بوده‌ایم، در شب آخر ماه، مانند دو رفیق شفیق که قصد جدا شدن از یکدیگر را دارند، با اندوه و حزن با ماه رمضان وداع کنیم و با زبان حال و قال از این ماه مبارک جدا شویم که چه بسا دیدار بعدی به قیامت بیفتد. ▫️ثانیاً، همان طور که اغلب اعمال ماه مبارک در شب‌های آن است، وقت خداحافظی با این ماه عزیز نیز در شب آخر است و نه روز آن؛ چنانکه در روایت منقول در اقبال نیز تصریح بر این مطلب شده است. ▫️ثالثاً، با دعاهای وداع مأثور، از این ماه که ولی‌نعمت ما بود و به واسطه‏ او درهای فراوانی از رحمت و برکت الهی بر ما گشوده شد خداحافظی کنیم که از معروف‏ترین این ادعیه، دعای امام سجّاد(ع) در صحیفه سجّادیّه است که حضرت با عباراتی سوزناک با این ماه عزیز خداحافظی می‌نمایند. ▫️حضرت در فقراتی از آن می‌فرمایند: «خداحافظ ای شهرالله‌الاکبر و ای عید اولیای خداوند و ای گرامی‌ترین همدم من در میان لحظات عمرم، خداحافظ ای ماهی که با حضورت مأنوس بودم و فراغ تو برایم بسیار دردآور است، و خداحافظ ای ماهی که برای مؤمنان چقدر هیبت داشتی و برای گنه‏کاران چقدر سنگین و طولانی جلوه نمودی...» تا پایان دعا که سراسر عرض حال عاشقانه و مناجات با محبوب در این ماه عزیز است. جلوه نور علوی @jelvehnooralavi ♦️تذکرة الاولیاء @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
۲۷(جلسه ی آخر)ماه رمضان دریچه ی سلوک.. حجت الاسلام اصفهانی.mp3
17.53M
‍ ‌‌‌‌‌‌♦️ماه رمضان،دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل♦️ جلسه ی بیست و هفتم(جلسه ی آخر) ماه رمضان ۱۴۴۱ ♦️مقدمات لازم و پیشنهادهایی برای قرائت حقیقی قرآن کریم ♦️همراه با پرسش و پاسخ دسترسی به لینک لایو در شبهای ماه مبارک رمضان ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران🔻 https://instagram.com/sholeye_toor?igshid=1wwmu99e14wap ♦️المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
2_5352644224326043376.mp3
1.38M
‍ عید فطر؛ و راه مغفرت الهی در این شب ♦️کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
♦️وداع ماه مبارک رمضان در کلام سعدی شیرازی ﺑﺮﮒ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﺎﺭ ﺗﻮﺩﯾﻊ ﺑﺮ ﺩﻝ ﺍﺧﻮﺍﻥ ﯾﺎﺭ ﻧﺎﺩﯾﺪﻩ ﺳﯿﺮ، ﺯﻭﺩ ﺑﺮﻓﺖ ﺩﯾﺮ ﻧﻨﺸﺴﺖ ﻧﺎﺯﻧﯿﻦ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻏﺎﺩﺭ ﺍﻟﺤﺐ ﺻﺤﺒﺔﺍﻻﺣﺒﺎﺏ ﻓﺎﺭﻕ‌ﺍﻟﺨﻞ ﻋﺸﺮﺓ ﺍﻟﺨﻼﻥ ﻣﺎﻩ ﻓﺮﺧﻨﺪﻩ، ﺭﻭﯼ ﺑﺮﭘﯿﭽﯿﺪ ﻭ ﻋﻠیک ﺍﻟﺴﻼﻡ ﯾﺎ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺍﻟﻮﺩﺍﻉ ﺍﯼ ﺯﻣﺎﻥ ﻃﺎﻋﺖ ﻭ ﺧﯿﺮ ﻣﺠﻠﺲ ﺫﮐﺮ ﻭ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻬﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﯾﺰﺩﯼ ﺑﺮ ﻟﺐ ﻧﻔﺲ ﺩﺭ ﺑﻨﺪ ﻭ ﺩﯾﻮ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺗﺎ ﺩﮔﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺎ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﯾﺪ ﺑﺲ ﺑﮕﺮﺩﺩ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻠﺒﻠﯽ ﺯﺍﺭ ﺯﺍﺭ ﻣﯽ‌ﻧﺎﻟﯿﺪ ﺑﺮ ﻓﺮﺍﻕ ﺑﻬﺎﺭ ﻭﻗﺖ ﺧﺰﺍﻥ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﻧﺪﻩ ﻣﺒﺮ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺁﯾﺪ ﺭﻭﺯ ﻧﻮﺭﻭﺯ ﻭ ﻻﻟﻪ ﻭ ﺭﯾﺤﺎﻥ ﮔﻔﺖ ﺗﺮﺳﻢ ﺑﻘﺎ ﻭﻓﺎ ﻧﮑﻨﺪ ﻭﺭﻧﻪ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﮔﻞ ﺩﻣﺪ ﺑﺴﺘﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭ ﻋﯿﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺗﯿﺮ ﻣﺎﻩ ﻭ ﺑﻬﺎﺭ ﻭ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺗﺎ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﺣﯿﺎﺕ ﺑﻮﺩ ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻏﺮﯾﺒﺴﺘﺎﻥ ﺧﺎﮎ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﯽ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﮐﻪ ﺷﻮﺩ ﺧﺎﮎ ﻭ ﺁﺩﻣﯽ ﯾﮑﺴﺎﻥ ﻫﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﺟﺰﻭﯾﺴﺖ ﮐﻪ ﮔﺬﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﭼﻮ ﺑﺮﻕ ﯾﻤﺎﻥ ﮐﻮﻩ ﺍﮔﺮ ﺟﺰﻭ ﺟﺰﻭ ﺑﺮﮔﯿﺮﻧﺪ ﻣﺘﻼﺷﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺎﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺩ ﺑﻪ ﺟﻮﯼ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻭﺍﻥ ﯾﺎﺭﺏ ﺁﻥ ﺩﻡ ﮐﻪ ﺩﻡ ﻓﺮﻭ ﺑﻨﺪﺩ ﻣﻠﮏ ﺍﻟﻤﻮﺕ ﻭﺍﻗﻒ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺟﺎﻥ ﭘﯿﺶ ﺍﻫﻞ ﺩﻝ ﺳﻬﻠﺴﺖ ﺗﻮ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ ﺟﻮﻫﺮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ♦️کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چرا روزۀ عید فطر حرام است؟ | حرمت روزه، یک مانور است!🔸 در روز اول شوال، روزه حرام است. این یک است. می دانید چرا؟ چون می خواهد بگوید: «خوردنشان به امر من است؛ نخوردنشان هم به امر من است» اگر روزۀ اول شوال را حرام نمی کردند، عده زیادی روز اول شوال را روزه می گرفتند و می گفتند: «می خواهیم بدرقه ماه رمضان برویم»! خداوند چون می خواهد همه [با هم] دست بکشند، روزه را حرام کرده. امام صادق(علیه السلام) درباره روز عید فطر و تشخیص آن می فرمایند: «دست است»؛ اگر امام مسلمین گفت: «عید است»، همه باید افطار کنند و نماز عید بخوانند. اگر امام مسلمین گفت: «این آخر رمضان است»، بر همه واجب است روزه بگیرند. چرا این را برای امام مسلمین گذاشته؟ برای اینکه اینجور نشود که زن مقلد این آقاست و آقا می گوید برای من ثابت نشده که امروز آخر رمضان است؛ شوهر مقلد دیگری است؛ او گفته برای من ثابت شده امروز عید بگیریم. اگر بعضی روزه باشند و بعضی روزه نباشند، در خانه چه اتفاقی می افتد؟ روزی که باید جشن بشود، روز عیش باشد، روز سرور باشد، روز خوشحالی باشد، روز حزن می شود. [اعیاد رسمی مسلمین یعنی] عید فطر و عید قربان را برای این خاطر روزه اش را حرام کردند که ایجاد بشود؛ یعنی همه «با هم» دست بکشند از روزه. خود این وحدت یک ابهتی دارد، اسلام را در نظر دشمنان با مهابت می کند. @haerishirazi ♦️کانال تذکره الاولیاء @tezkar
‍ ‍ ره مردن برای این افراد [کسانی که دلبسته ظاهر دنیا شدند و از باطن دنیا غافل] بسیار سخت است. 🔹 چون یک عمر زندگی کرده، و آن عمر سرمایهٔ وجودی او بوده و ساعات عمر را برای بدست آوردن امور دنیویه از مال و جاه و اعتبار مصرف کرده و برای داخل کردن موقعیت و هستی وجودی خود در دل مردم فعالیت نموده و زحمت کشیده، برای اولاد رنج برده و متحمل مشکلات شده، سرمایه‌ای گرد آورده و بدان اعتماد کرده، در سرما و گرما ایام و ساعات عمر خود را برای بدست آوردن این امور مصرف نموده است؛ خلاصه تمام دوران عمر خود را که منطبق است بر قطعات زمان از سالها و ماهها و روزها و ساعتها و دقیقه‌ها و لحظه‌ها، برای بدست آوردن این چیزها مصرف کرده است. 🔹 بنابراین به هر یک از آنها قهراً محبت پیدا نموده است و هر یک از آنها مانند زنجیری دل و خواست او را به خود می‌بندد؛ حالا می‌خواهد از دنیا برود، دل خود را متصل به هزاران زنجیر می‌بیند که از هر طرف او را به این امور دوخته است. اموال او هر یک دل او را بسوی خود می‌کشند، دوستان و احباب به سمت خود می‌کشند، اولاد و زن و عشیره به سمت خود می‌کشند، آرزوهای دراز که در خیال خود پروریده و بر اثر توهم و تخیلی، موجودیت تخیلی و موهومی پیدا کرده به سمت خود می‌کشند؛ و این شخص می‌خواهد برود، حرکت کند، یعنی چه؟ یعنی بار سفر آخرت بندد، وداع کند! رجوعی نیست، دیگر حتی برای یک لحظه روی این عالم را نمی‌بیند، و تمام این اندوخته‌ها و محبوب‌ها و مقصودها به خاک نسیان سپرده می‌شود. و حتی در مقابل دیدگان خود می‌بیند که عشقی که به بدن خود می‌ورزید و برای خراش پوست دستش به طبیب متوسل می‌شد، باید تمام بدن را در خاک ببیند و طعمهٔ ماران و موران زمین کند، و محل و مدفن او، جای آمد و شد خزندگان زیر زمین گردد. سوراخهای بدن او محل رفت و آمد مارها و عقربها شود، و خاک سنگین بر روی پیکر او انباشته گردد و خود در میان آن تبدیل به خاک و خاکستر شود. 🔹 همهٔ اینها را در مقابل دیدگان خود مجسم می‌بیند. 🔹 و از طرفی هم بر اساس وجدان و عقل حرکت نکرده، راه آخرت را روشن ننموده، با ناموس خدا آشنائی پیدا نکرده، با علوم باطنیه و موجبات تجرد نفس پیوسته در جنگ و جدال و قهر بوده، از راه عدالت منحرف و به حقوق خود و سائر افراد مردم که در نزد مبدأ اصیل عالم، خداوند عزوجل محترمند تجاوز کرده، و در مقام عبودیت خدا نبوده، سر به سجادهٔ تسلیم و خاکساری در مقابل ظاهر کنندهٔ این مظاهر عجیب و این مناظر شگفت عالم نگذارده، ایثار نکرده، دستگیری از بیچارگان و درماندگان ننموده، و با اعمال صالحه جان خود را به حیات آن عالم زنده نکرده، و برای تاریکیها و عقبات و کوره راههای طبعی چراغی نیفروخته است. 🔹 با این حال و کیفیت می‌خواهد از دنیا برود! با این مشکلاتی که از هر سو بدو روی آورده و او را احاطه نموده و درهم پیچیده است؛ حیرت زده، خسران زده و زیانکار، با زیان و ندامت و حسرتی که از سر تا قدم او می‌بارد می‌خواهد کوچ کند. بانگ رحیل زده شده و دیگر وقت درنگ و تدارک نیست. 🔹 منبع: ، ج۱، صص ۹۴-۹۶. ♦️کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
4_5924603932507637477.pdf
190.7K
‍ 💠ماه رمضان،دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل. فایل پی دی اف جلسه ی دهم (روز دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱) ‌‌‍ ‍ ‍ ‍ ♦️ذکر عملی و فکر(مراقبه) و نسبت آن با فکر در وحدت برای تطهیر خیال 📝المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‌استاد شیخ شمس الله قائمی از شاگردان می گوید : " خیلی دلم می خواست بدانم ایشان ارتباطشان با خدا چگونه است، یکبار پیششان بودم ، به قلبشان اشاره کردند و فرمودند سرت را بگذار اینجا ، گوشم را گذاشتم دیدم یک کلمه ای دائم تکرار می شود. گفتم : آقا، ذکر شما فلان کلمه است ؟ فرمودند : بله. مثل ساعت که دائم کار می کند این کلمه تکرار می شد، ارتباطشان با اینگونه بود . 📖 کتاب شیدا ، ص ۴۶ کانال تذکره الاولیاء @tezkar
♦️‌عارف وارسته مرحوم سیدعلی نجفی(ره) " شما که به فکر هستید، چرا می گذارید روی آینه دلتان غبار بنشیند؟ تندتند با این آینه را پاک کنید. نگذارید زنگ بزند!" 📘 کتاب شبنم، ص ۱۳۴ انتشارات شمس الشموس كانال تذكرة الاولياء🔻 @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
4_5929350713183307422.pdf
179.4K
‍ 💠ماه رمضان،دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل. فایل پی دی اف جلسه ی یازدهم (روز یازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱) ‌‌‍ ‍ ‍ ‍ ‌‌‌‌‌‌♦️فکر در وحدت با توجه به فرصت برای آخرین امکان عمل و یاد مرگ 📝المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
واقعا در حیرتم آنانکه وجدانشان فقط در سجاده های خودشان و دینداریشان در آرامششان تعریف میشود چگونه پاسخ مظلومان را خواهند داد @tezkar
دستخط عاشق دلسوخته ، آیت الله انصاری همدانی رحمت الله علیه : چون سوخته ی عشقم ، در نار نخواهم شد ♦️کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
4_5929350713183307422.pdf
179.4K
‍ 💠ماه رمضان،دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل. فایل پی دی اف جلسه ی یازدهم (روز یازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱) ‌‌‍ ‍ ‍ ‍ ‌‌‌‌‌‌♦️فکر در وحدت با توجه به فرصت برای آخرین امکان عمل و یاد مرگ 📝المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
مراقبه خوب با محاسبه خوب ... انسان باید محاسبه داشته باشد؛ هر چند با کیفیت و کمیتی اندک! چرا که نتیجه محاسبه خوب، مراقبه خوب است. استاد ♦️ «توحید تشیّع» را دنبال کنید؛ ایتا | تلگرام | سروش | اینستگرام | توییتر
‍ این جمله بسیار ساده است اما دریایی از تفکر میطلبد: حاج قدرت الله لطیفی نسب که اهل تشرف خدمت امام عصر بود میفرمود: کسی که الان مطیع امام زمان باشد در زمان ظهور هم جزو پیروان و تابعین ایشان خواهد بود! منبع: این شرح بی نهایت ♦️تذکرة الاولیاء @tezkar
‍ فتوای اشتباه شیخ مفید و عنایت غیبی شخصی روستایی خدمت شیخ رسید و سؤال کرد: «زنی حامله فوت کرده و حملش زنده است؛ آیا باید شکم این زن را پاره کرده و طفل را بیرون بیاوریم و یا این که با آن حمل، او را دفن کنیم»؟ شیخ پاسخ داد: «با همان حمل او را دفن کنید»! آن مرد برگشت. در میان راه دید سواری از پشت سر می‏تازد و می‏آید، چون نزدیک رسید، گفت: «ای مرد، شیخ فرموده است که شکم آن زن را پاره کرده و طفل را بیرون آورده و زن را دفن کنید». آن مرد چنین کرد. بعد از مدتی، به خط سبز جواب نوشته شده بود که: «انت شیخی و معتمدی و الحق مع ولدی علم الهدی ؛ ای شیخ مفید! تو محل اطمینان منی؛ ولی حق با فرزندم علم الهدی (سید مرتضی) است» پس از چندی ماجرا را برای شیخ نقل کردند. شیخ فرمود: «من کسی را نفرستادم و معلوم است که آن شخص صاحب الامر (عج) بوده است. حالا که در احکام شرعیه خطا می‏کنم، همان بهتر که دیگر فتوا ندهم». لذا به خانه رفت و در خانه را بست و بیرون نیامد و پاسخ مراجعین را نمی‏داد. تا اینکه از سوی حضرت ولی عصر(عج) توقیعی (نامه‏ای) برای شیخ بیرون آمد با این مضمون که: «وظیفه‏ی شماست که فتوا بدهید و وظیفه‏ی ماست که شما را حمایت کرده و نگذاریم که در خطا بیافتید». پس از این دستور، شیخ بار دیگر بر مسند فتوا نشست. نقل شده است که در مدت 30 سال، 30 توقیع از ناحیه مقدس امام عصر(عج) برای شیخ مفید صادر شد و در عنوان توقیع نوشته بود: «للاخ الاعز السدید الشیخ المفید ؛ برای برادر گرامی و استوار، شیخ مفید».  داستان‏هایی از زندگی علماء، تألیف محمدتقی صرفی، دفتر نشر برگزیده قم. ‍ ♦️تذکرة الاولیاء @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
4_5931275537136748167.pdf
245K
‍ 💠ماه رمضان،دریچه ی سلوک در طبقات وجود انسان کامل. فایل پی دی اف جلسه ی دوازدهم (روز دوازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱) ‌‌‍ ‍ ‍ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌♦️تعدیل مزاج و شراکت هفت آسمان در وجود انسان، مقدمه ای برای تطهیر خیال 📝المکتوبات فی النجف الاشرف @sholeye_toor
‌ ‌ اهل معرفتی می فرمود : هر کس در شب جمعه ، به حرم قمر بنی هاشم ، مشرف شود و این عبارت را بخواند : یا قطیع الکفین ، بحق اخیک الحسین ، اشفع لنا عند اخیک الحسین ، یاکاشف الکرب عن وجه الحسین ، اکشف کروبنا بحق اخیک الحسین سید الشهدا علیه السلام در آن طرف ، در حرم شان ، منتظر پذیرایی از او هستند. ♦️کانال تذکرة الاولیاء @tezkar
‍ ‌🔸‌ مرحوم استاد تابستان ها به مشهد مشرف می شدند، و معمولشان این بود که پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 9 تا 11 می نشستند، و مردم به دیدنشان می رفتند. هرکس هر سؤالی داشت می پرسید، و جواب می شنید، و البته گاهی با لهجه ای شیرین می فرمود: نَمی دانم.  در یکی از این روزها خدمتشان بودم. دیگران هم بودند. کسی گفت که امام زمان علیه السلام را به هیچ وجه نمی توان ملاقات کرد. ایشان چیزی نفرمود. چند دقیقه ای مجلس به سکوت گذشت. بعد ایشان شروع به صحبت کردند، و گفتند: مشایخ ما می فرمودند: به عتبات مشرف شده بود. ناگزیر دید و بازدید انجام می شد. آیت الله سید محمد مهدی بحرالعلوم که مرجعیت درس و تدریس نجف را به عهده داشت، به دیدن ایشان آمد. چند روزی گذشت. میرزا می خواست به بازدید ایشان بیاید. وقتی را انتخاب کرد که در محضر ایشان کمتر کسی باشد. در این مجلس بعد از گفتگوها و تعارفات رسمی میرزا به ایشان گفت: آقا مراتب و مقامات معنوی شما قابل انکار نیست، و اخبار آن عالم گیر است بنابراین شما چیزی را انکار نکنید. فقط برای ما بفرمایید که چطور شد؟ کی شد؟ چه جور شد که شما به این مقامات رسیدید؟ ایشان چاره ای نداشت. میرزا مرد بزرگی بود، و با هم سال ها در درس وحید بهبهانی  هم دوره بودند. اکنون نیز در ایران مرجعیت داشت. بنابراین فرمودند: من رسم داشتم شبها از نجف به مسجد کوفه بروم، و آنجا تا صبح به عبادت مشغول بودم. البته صبح بعد از نماز به نجف باز می گشتم تا درس و بحث تعطیل نشود. هجده سال! بر این روال عمل کرده بودم. یک شب طبق رسم از نجف بسوی کوفه حرکت کردم. کمی که راه پیمودم شوق مسجد سهله به دلم افتاد. اعتنا نکردم، و می خواستم طبق رسم معمول به مسجد کوفه بروم. اما شوق لحظه به لحظه زیادتی می یافت، و من در برابر آن  مقاومت می کردم. ناگهان باد و طوفانی همراه با شن و رمل از مقابل هجوم آورد، و دیگر امکان رفتن بسوی کوفه نبود. از سر ناچاری بسوی مسجد سهله رفتم. شب از شب های معمولی هفته بود، و در مسجد هیچ کس نبود. من در را باز کردم و به داخل مسجد رفتم. در مقام صاحب الزمان یک بزرگواری نشسته و مشغول دعا بود. دعا از دعاهای معمولی و شناخته شده بنظر نمی رسید. گویا آن بزرگ در همان حال آن را انشاء می کرد. لحن و حال و دعا مرا تسخیر کرده بود. همانطور کنار در مانده بودم. این حال ادامه یافت تا اینکه دعا به پایان رسید. ایشان روی گردانید، و به زبان فارسی با لهجه بروجردی که محل تولد من بود، به من فرمود: «مهدی بیا» مقداری جلو رفتم. از هیبت و به خاطر حرمت ایشان ایستادم. باز فرمود: مهدی بیا . بار هم مقداری جلو رفتم. باز از ترس و حرمت ایستادم. این بار فرمود: ادب در حرف شنیدن است. بیا. رفتم تا نزدیک ایشان رفتم. آغوش باز کرد، و مرا به بغل گرفت. هرچه شد آنجا شد. ♦️کانال تذکرة الاولیاء @tezkar