eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
247 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد 🌹او ماند که در کنار زینب باشد 🏴 وارث نهضت حضرت (علیه السلام) را تسلیت می‌گوییم. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | خودم دیدم بابامو سر بریدن ...💔 مثل گرگا لباسش رو دریدن ...💔 (ع)🥀 🏴 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_پانزدهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 بعثت در نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━
▫️بسم الله الرحمن الرحيم ▫️ 📌اجمالی از درس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " 🔰بعثت در نبوت ✍ابوالفضل نجفی ▫️🔻بعثت به معنای برانگیختگی است...یعنی تحرک بعد از رخوت و سستی و رکود. ▪️بعثت در شخص نبی مقدم بر برانگیختگی جامعه است. 🔻▫️نبی با مایه هایی سرشار و بالاتر از مردم عادی،آماده تحمل بار مسئولیتی بدان عظمت و سنگینی است ولی تا بیش از بعثت این مایه ها هنوز به ظهور و فعلیت نینجامیده و او همچون یکی از افراد معمولیِ دیگر در مسیر عادی اجتماع به تلاش و فعالیت مشغول است؛.(مراد آیه ۶تا۸ سوره ضحی،این بیان است) وحی الهی در او تحول و انگیزش و انقلابی به وجود آورد.(آیه ۱ سوره علق(اقرا باسم ربک..) آتش به جان پیامبر می زند،تحولی به وجود می آورد؛ناگهان در این تنسان متفکر یک انقلابی به وجود می‌آورد؛یک رستاخیزی. 🔻💠دو تحول وجود دارد؛یکی در وجود خود نبی.و بعد از آن تحول در جامعه. ▫️نکات این جلسه ناظر بر آیات سوره ضحی،علق و نجم هست. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت ۶ نهج البلاغه ؛ ارزش هاى رازدارى و خوشرویی و... وَ الْبَشَاشَةُ‌ حِبَالَةُ‌ الْمَوَدَّةِ‌ 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
سپس امام در دومين جمله مى‌فرمايد: «خوشرويى و بشاشت، دام محبت است»؛ (وَ الْبَشَاشَةُ‌ حِبَالَةُ‌ الْمَوَدَّةِ‌) . بدون شك افراد خوشرو و خوش‌برخورد كه با چهرۀ گشاده و لب‌هاى پرتبسم با ديگران برخورد مى‌كنند، دوستان زيادى خواهند داشت و به عكس، افرادى كه با قيافۀ در هم كشيده و عبوس و خشم‌آلود با ديگران روبه‌رو مى‌شوند مردم از آنها متنفر مى‌گردند. از آنجا كه جلب محبت باعث اتحاد صفوف و وحدت كلمه مى‌شود، در روايات اسلامى ثواب‌هاى زيادى براى خوشرويى و بشاشت نقل شده است؛ از جمله در حديثى از امير مؤمنان على عليه السلام در بحارالانوار مى‌خوانيم كه فرمود: «إِذَا لَقِيتُمْ‌ إِخْوَانَكُمْ‌ فَتَصَافَحُوا وَ أَظْهِرُوا لَهُمُ‌ الْبَشَاشَةَ‌ وَ الْبِشْرَ تَفَرَّقُوا وَ مَا عَلَيْكُمْ‌ مِنَ‌ الْأَوْزَارِ قَدْ ذَهَبَ‌؛ هنگامى كه برادران دينى‌خود را ملاقات مى‌كنيد با هم مصافحه كنيد و بشاشت و مسرت را در برابر آنها اظهار كنيد و در نتيجه هنگامى كه از هم جدا مى‌شويد گناهان شما بخشوده خواهد شد». در روايت معروفى از پيامبر صلى الله عليه و آله آمده است كه فرمود: «يَا بَنِي عَبْدِالْمُطَّلِبِ‌ إِنَّكُمْ‌ لَنْ‌ تَسَعُوا النَّاسَ‌ بِأَمْوَالِكُمْ‌ فَالْقَوْهُمْ‌ بِطَلَاقَةِ‌ الْوَجْهِ‌ وَ حُسْنِ‌ الْبِشْرِ؛ شما نمى‌توانيد همۀ مردم را با اموال خود راضى كنيد (چرا كه نيازها بسيار زياد و اموال كم است) بنابراين آنها را با چهرۀ گشاده و خوشرويى ملاقات كنيد (كه سرمايه‌اى فنا ناپذير و مايۀ خوشنودى مردم است)». تعبير به «حبالة» (دام) اشاره به اين است كه حتى افرادى كه از انسان گريزانند با اظهار محبت و خوشرويى به سوى وى مى‌آيند و كينه‌ها از سينه‌ها شسته مى‌شود. در بعضى از كلمات حكما آمده است كه سه چيز است كه محبت را در دل برادران دينى آشكار مى‌سازد: با چهرۀ گشاده با آنها روبه‌رو شدن و پيش‌دستى در سلام و جاى مناسب را در مجالس براى آنها مهيا ساختن. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
هدایت شده از ثقلین بابِ حطه
🔴 زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه 🔵 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس شانزدهم.pdf
1.08M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 رستاخیز اجتماعی نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
16 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - رستاخیز اجتماعی نبوت.mp3
22.36M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه شانزدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌در سومين جمله مى‌فرمايد: «تحمل ناراحتى‌ها گور عيب‌هاست»؛ (وَ الْاِحْتِمَالُ‌ قَبْرُ الْعُيُوبِ‌) . اشاره به اين‌كه بسيار مى‌شود انسان از رفتار بعضى از دوستان و آشنايان و يا حتى افراد عادى ناراحت مى‌گردد و يا مشكلات و مسائلى در زندگى پيش مى‌آيد كه انسان را نگران مى‌سازد. كسانى كه اين‌گونه ناملايمات را تحمل كنند به فضيلت بزرگى دست يافته‌اند كه عيوب انسان را مى‌پوشاند و به عكس، افراد ناصبور و بى‌حوصله داد و فرياد بر مى‌آورند و به سخنان يا كارهايى آلوده مى‌شوند كه سر تا پا عيب است. اين احتمال در تفسير اين جمله نيز هست كه بسيارى از بى‌تابى‌هاى انسان بر اثر شكست‌هايى است كه در زندگى براى او پيش آمده كه اگر بى‌تابى نكند ديگران از اين شكست‌ها كه بر اثر ندانم‌كارى‌ها به وجود آمده باخبر نمى‌شوند و به اين ترتيب عيوب او پوشانيده خواهد شد. در غير اين صورت همه از نقطه‌هاى ضعف او باخبر مى‌گردند. مرحوم سيّد رضى به دنبال اين سه جملۀ حكمت‌آميز اضافه مى‌كند كه در روايتى از امام عليه السلام تعبير ديگرى در اين باره ديده مى‌شود كه فرمود: «مسالمت‌جويى وسيلۀ پوشاندن عيب‌هاست»؛ (وَ رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌ فِي الْعِبَارَةِ‌ عَنْ‌ هَذَا الْمَعْنَى أَيْضاً: «الْمُسالِمَةُ‌ خِبَاءُ‌ الْعُيُوبِ‌») . «خباء» به معناى خيمه است و محلى كه چيزى را در آن مى‌توان پيدا كرد. گر چه تعبير به «مسالمت» با «احتمال» تفاوت زيادى ندارد ولى «احتمال» اشاره به خويشتن‌دارى و «مسالمت» اشاره به خوش‌رفتارى با مردم است. در واقع «احتمال» مفهومى در رابطه با خويشتن دارد و «مسالمت» در رابطه با ديگران ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔻سوال: چرا اصلا خدا ما رو آفریده؟ خدا تو قرآن میگه جن و انس رو نیافریدم جزء برا عبادت، ولی متاسفانه قانع نمیشم و باز سوال میشه برام که مثلا عبادت کنیم که آخرش چی بشه؟به کمال برسیم؟ حالا فرضا به کمال هم رسیدم بعدش چی؟ ✅پاسخ: در این خصوص باید گفت: 🔻◽1️⃣اولا خدای متعال واجب الوجود است.یعنی در وجود خودش به هیچکس و هیچ چیز تکیه نداره لذا همه کمالات را دارد. 🔻▫️2️⃣ثانيا یکی از کمالات،"فیاض" بودن است؛یعنی در عطا کردن"جواد" است و بخيل نیست. 🔻▫️3️⃣ثالثا همه خیر و کمالات از وجود است.مثل "وجود" علم در مقابل جهل.که وجود علم کمال است. 🔻▫️4️⃣پس کمال چیزی در "بودن و وجود" آن است.پس فیاض بودن خدا با آفریدن و ایجادش محقق می‌شود و در واقع لازمه فیاض بودن خدا آفریدن است. ⭕▫️اگر چیزی لایق آفریده شدن باشه ولی خدا آن را خلق نکنه نشان از بخل است و این با فیاض بودن واجب الوجود سازگار نیست. ✅پس فیاض بودن خدا باعث شده بیافریند.اگر انتظار داشته باشیم فیاض نیافریند مثل این است که به خورشید تابان بگوییم چرا نور میدهی؟!!خب خورشید در نور دادن بخيل نیست اگر هم به جایی نور نمی‌رسد به خاطر خود آن چیز است که خود را از آن نور و آن تابش دور کرده است و لیاقت ندارد و الا ما چه خانه هایمان را پشت به خورشید بسازیم و چه رو به خورشید،خورشید خورشید است. 💠پس به کمال رسیدن، رسیدن به همان حقیقت انسانی است که‌ واجب الوجود از آن انتظار دارد.خدای متعال میخواهد ما به بیشترین خوشی و راحتی برسیم.راحتی که ذره ای ملالت و خستگی و ناراحتی جسمی و روحی در آن بی معناست.وآن نهایت و قرب الهی و خوشی و راحتی محض، دیگر سوال ندارد.معقول نیست بپرسیم "به راحتی محض برسیم که چی شود؟!" ✍ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج۲،ابوالفضل نجفی.m4a
18.48M
📌اجمالی از 📎 ▫️منطق به لحاظ ▪️ و ▫️ضرورت یادگیری منطق تدوینی ▪️منطق و ▫️ و ▪️تعریف دانش منطق ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_شانزدهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 رستاخیز اجتماعی نبوّت
▫️بسم الله الرحمن الرحيم ▫️ 📌اجمالی از کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " 🔰رستاخیز اجتماعی نبوت ✍ابوالفضل نجفی 🔻▫️بعد از اینکه انقلاب در او(نبی) به وجود آمد،آن وقت نوبت آن است که همین انقلاب در محیط خارجی انجام بگیرد.(رستاخیز اجتماعی نبوت) 🔻▫️حکومت در جامعه اجتماعی بشریت یا حکومت جاهلی(فرعون) است یا نبوی. 🔻▪️انبیاء جامعه طبقاتی را به جامعه توحیدی تبدیل می کنند.حق، قانون منطبق با سرشت و فطرت است و باطل، خلاف آن.این قوانین نیز با در نظر گرفتن انسان است. 🔻▫️پیغمبر ها نظام جاهلی را تبدیل به نظام الهی و قواره اجتماعی توحیدی می‌کنند. 🔻▫️پیغمبر ها می‌خواهند قلمرو خدا باشد،نه قلمرو حکومت و هوی ها. 🔻▫️ با طواغیت هم به همین جهت است.و مبارزات طواغیت با آنها هم به همین جهت است. ▫️نکات این جلسه ناظر بر آیات ۱تا۶ سوره قصص می باشد. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت ۶ نهج البلاغه وَ مَنْ‌ رَضِيَ‌ عَنْ‌ نَفْسِهِ‌ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ‌ 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
سپس امام عليه السلام در چهارمين و آخرين نكته مى‌فرمايد: «آن‌كس كه از خود راضى باشد افراد خشمگين بر او بسيار خواهند بود»؛ (وَ مَنْ‌ رَضِيَ‌ عَنْ‌ نَفْسِهِ‌ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ‌) . دليل آن روشن است، زيرا فرد از خود راضى انتظار دارد ديگران براى او احترام فراوان قائل شوند، همه به او سلام كنند، در مجالس، صدر مجلس را به او اختصاص دهند، روى حرف او سخنى نگويند و پيوسته زبان به مدح و ثنايش بگشايند. هنگامى كه اين‌گونه احترامات را نمى‌بيند و مردم او را در جايگاه اصلى‌اش مى‌شناسند نه آنچه خودش ادعا دارد نسبت به مردم بدبين مى‌شود و زبان به بدگويى مى‌گشايد و بى‌اعتنايى پيشه مى‌كند و همين امر مردم را به او خشمگين مى‌سازد. به ديگر سخن، اين صفت زشت هم او را نسبت به مردم خشمگين مى‌سازد كه به گمانش حق او را ادا نمى‌كنند و قدر او را نمى‌شناسند و هم مردم را نسبت به او. به عكس، كسانى كه خود را در جايگاه نقد و انتقاد قرار مى‌دهند متواضعانه با مردم برخورد مى‌كنند، هرگز خود را طلبكار نمى‌دانند و پيوسته براى ديگران احترام قائلند و اين امر دوستان فراوانى براى آنها جلب مى‌كند. در نامۀ مالك اشتر خوانديم كه فرمود: «إِيَّاكَ‌ وَالْإِعْجَابَ‌ بِنَفْسِكَ‌ وَالثِّقَةَ‌ بِمَا يُعْجِبُكَ‌ مِنْهَا وَحُبَّ‌ الْإِطْرَاءِ‌ فَإِنَّ‌ ذَلِكَ‌ مِنْ‌ أَوْثَقِ‌ فُرَصِ‌ الشَّيْطَانِ‌ فِي نَفْسِهِ‌ لِيَمْحَقَ‌ مَا يَكُونُ‌ مِنْ‌ إِحْسَانِ‌ الْمُحْسِنِينَ‌؛ از خودپسندى و تكيه بر نقاط قوت خويش و علاقه به مبالغه در ستايش (ستايش‌گويان) شديداً بپرهيز، زيرا اين صفات از مطمئن‌ترين فرصت‌هاى شيطان است تا كارهاى نيك نيكوكاران را محو و نابود كند». در غرر الحكم نيز از امير مؤمنان عليه السلام نقل شده كه فرمود: «ثَمَرَةُ‌ الْعُجْبِ‌ الْبَغْضٰاءُ‌؛ ميوۀ درخت خودپسندى عداوت و دشمنى است». ابن ابى‌الحديد از بعضى از دانشمندان نقل مى‌كند كه كسى نزد او آمد و از كتابى كه نوشته بود بسيار راضى بود. آن عالم به او گفت: مردم چنين ارزشى براى كتاب تو قائل نيستند ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
17 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - هدف‌های نبوت.mp3
18.82M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه هفدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس هفدهم.pdf
1.1M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 هدف‌های نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی_ج۱۳،ابوالفضل نجفی.m4a
16.52M
📌اجمالی از 📎جلسه سیزدهم_خلاصه ای از مباحث گذشته و ارزش تصدیق بدیهی و نظری. ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت 7: ايثار اقتصادى و آخرت گرایی الصَّدَقَةُ‌ دَوَاءٌ‌ مُنْجِحٌ‌ 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
امام عليه السلام در اين حكمت (حكمت هفتم) به دو موضوع كه در زندگى مادى و معنوى او تأثير فراوان دارد اشاره كرده نخست مى‌فرمايد: «صدقه (كمك به نيازمندان) داروى شفابخشى است»؛ (الصَّدَقَةُ‌ دَوَاءٌ‌ مُنْجِحٌ‌) . در قرآن مجيد و در روايات اسلامى اهمّيّت و تأثير انفاق در راه خدا و صدقه بر نيازمندان به طور گسترده وارد شده است و يكى از مهم‌ترين و مؤثرترين حسنات شمرده شده است. تعبير به «دواء» (دارو) و «منجح» (مؤثر و شفابخش) به طور مطلق نشان مى‌دهد كه اين كار هم درمان كنندۀ بيمارى‌هاى فردى و هم بيمارى‌هاى اجتماعى است. صدقه به هرگونه بخشش گفته نمى‌شود، بلكه بخشش‌هايى است كه قصد قربت در آن باشد؛ خواه واجب باشند مانند زكات يا مستحب مانند انفاق فى سبيل الله و خواه جنبۀ شخصى داشته باشد مانند كمك به يتيم يا محروم يا بيمارى يا جنبۀ عام داشته باشد مانند بناى بيمارستان و دارالايتام كه از آن تعبير به صدقات جاريه نيز مى‌شود. اما چگونه اين صدقات داروى شفابخشى است، بخشى از آن جنبۀ حسى دارد كه با چشم خود مى‌بينيم؛ بيماران محروم از اين طريق درمان مى‌شوند، ايتام سرپرستى مى‌گردند و بر آلام مستمندان مرهم نهاده مى‌شود و بخشى از آن جنبۀ معنوى دارد همان‌گونه كه در حديث معروف نبوى صلى الله عليه و آله آمده است: «دَاوُوا مَرْضَاكُمْ‌ بِالصَّدَقَةِ‌ وَ رُدُّوا أَبْوَابَ‌ الْبَلَاءِ‌ بِالدُّعَاءِ‌؛ بيماران خود را با صدقه درمان كنيد و درهاى بلا را با دعا ببنديد». تجربه نيز نشان داده است كه پرداختن صدقه براى درمان بيماران بسيار مؤثر است. اين سخن را با حديثى از امام كاظم عليه السلام پايان مى‌دهيم: شخصى خدمت آن حضرت آمد و عرض كرد: فرزندان و همسر من ده نفرند كه همه بيمارند. فرمود: «دٰاوِهِمْ‌ بِالصَّدَقَةِ‌ فَلَيْسَ‌ شَيْ‌ءٌ‌ أَسْرَعَ‌ إِجَابَةً‌ مِنَ‌ الصَّدَقَةِ‌ وَ لَا أَجْدَى مَنْفَعَةً‌ عَلَى الْمَرِيضِ‌ مِنَ‌ الصَّدَقَة؛ آنها را با صدقه درمان كن، زيرا چيزى سريع الاجابه‌تر و چيزى مفيدتر براى درمان بيماران از صدقه نيست» ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
▫️بسم الله الرحمن الرحيم▫️ 🔰تلخ و شیرین ✍ابوالفضل نجفی تلخ بود..اما شیرین! تلخی داستان نه فقط در سن کم بلکه نگاه های دور از خانواده آنها بود که سخت عذابم میداد... در اوج تلخی، لحظه ای صدای پُر قوت "یاحسین" حال تلخم را شیرین کرد.. گویا سال ها "یاحسین" های نگفته درونشان را نمایان می کردند. گویا حاصل سال ها "یاحسین" نگفتن ها و سال ها "با حسین" نبودن ها گریبان خود و خانواده شان را گرفته بود...ولی همچنان حرارتی که نسبت به امام حسین دارند،از ته دلشان پاک نشده بود... با تمام وجودم اهمیت و و در یک کلام را احساس می کردم.. این خاطره را چنین ورق می زنم! تصور کن تا سر بالا میبری دیوار است و دیوار! آسمان به سختی دیده می‌شود! احترام مسولین اولین استقبال است... چهره های پشیمان چیز دیگری است که آنجا خواهی دید...! انگار می خواهند به ما بگویند فقط یک لحظه!یک لحظه کوتاهی کردیم! بله...درست حدس زده اید!به کانون اصلاح و تربیت خوش آمدید.. اینجا همان جوان هایی هستند که و و ها در تربیتشان کوتاهی کرده‌اند! اینجا همان جایی است که اثر ناباب پُر واضح است! اینجا همان جایی است که ضربات نبودن مثل خورشید می درخشد! اینجا همان جایی است که اثرات مخرب و وحشی غرب را خواهی دید... اینجا همان جایی است که به خاطر گذشت و میتوانی سال ها وارد آن نشوی و آزادی سال ها سال خود را تضمین کنی... سخن در خصوص توسط والدین در این عرصه زیاد است ولی... قصور دیگری را هم باید فریاد زد... بدون پرورش!! این جوانان و نوجوانان که همین الآن باید پشت میز و صندلی درس و در حال آموزش و می‌بودن،لحظات خودشان را در اینجا می گذرانند... نتیجه کم فرجام این نوع از آموزش و پرورش را کجا باید فریاد زد؟!! وحشت و کاغذ بازی... از عدم تامین ...همگان را برآن داشته به عنوان این قسمت از عمر خود را در مدرسه بگذرانند...! آموزشی که برای عده ای آموزش و یادگیری و بعضا ختم به اجرا و انجام وظیفه طبق آن علم است...و برای عده زیادی بهترین جا برای تفریح و سرگرمی است...!! عجیب تر آنکه مربی آموزش و پرورش ذره ای به پرورش خود و دیگران اهمیت قائل نیست... نان آموزش و پرورش را می‌خورند ولی هم چنان معترض و گرسنه... البته هستند عزیزانی که در این جبهه به تنهایی مقابل لشکری ایستاده اند...و توجه کم مسئولین به این نیروی های بی ادعا هم زخمی است بر پیکر آنان! مقداری هم نوک قلم را به سمت خودمان بگیرم...کسانی که افراد جامعه را رسد نکردن! بهترین را با مهم ترین عوض کردن! و هر روز اسلام کاریکاتوری خود را پر رنگ تر کردند!یادشان رفت که اسلام و هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند! یادشان رفت مشکل این اوضاع اجتماعی و فرزندان ما با شبهه عبائیه حل نخواهد شد!(البته اهمیت اصل این مباحث بر کسی پنهان نیست!) یادشان رفت دنیا فقط کلاس و کتاب آنها نیست! یادشان رفت وظیفه فقط منحصر در و صفر نیست! یادشان رفت فقط جنگ نیست..! ▪️ادامه دارد... ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110