فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔تعجیل در فرج #امام_زمان
▫️بعد منزل نبود در سفر روحانی...
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
امیرالمؤمنین #امام_علی علیه السلام:
💠 حَرامٌ على كُلِّ قَلبٍ مُتَوَلِّهٍ بِالدُّنيا أن تَسكُنَهُ التَّقوى
❇️ جاى گرفتن تقوا در هر دلى كه شيفته دنياست، حرام است.
📚 غررالحكم حدیث ۴۹۰۴
#حدیث_روز
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج۲۰،منطق تصدیقات،نجفی.m4a
13.05M
📌اجمالی از #علم_منطق
📎#جلسه_بیستم
▪️قیاس اقترانی و منطق تصدیقات
◽ابوالفضل نجفی
#اندیشه
#عقل
#تفکر
#فلسفه
#منطق
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
برکات بیداری بینالطلوعین
💠 متاسفانه نحوه خواب مردم در سالهای اخیر از #سبک_زندگی اسلامی فاصله گرفته و تا پاسی از شب، بیدارن و با تلویزیون و موبایل سرگرم؛ و بیداری بین الطلوعین (از اذان صبح تا طلوع آفتاب) رو درک نکردن و از برکاتش محروم میشن.
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهید_طهرانی_مقدم
🔸انتشار برای اولینبار | ویدئویی از تست موتور فوقسنگین ماهوارهبر در سال ۱۳۸۹
▫️چه اعتقادی داشتن...رحمت و رضوان خدا بر شما ای شهید بزرگوار
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_حسن_عسکری
اومده آیینه خدا، نوادهی علی مرتضی
🌺 میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) مبارک
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔻▫️ تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنهای
روح مطهّر نبیّ مکرّم امروز از این رنج بشری آزرده است
خب بعضی از اینها [از جمله] نابرابری، تبعیض، عدم عدالت، وجود طواغیت همیشه در طول تاریخ بوده است، مال امروز نیست منتها امروز برای اِعمال این قدرت طاغوتی از ابزار علم دارد استفاده میشود، از فنّاوری دارد استفاده میشود ؛ یعنی مثلاً فرض کنید که فرعون میگفت «اَلَیسَ لی مُلکُ مِصر»؛(۱) خیلی خب، در محدودهی مصر هر غلطی میخواست میکرد. امروز آمریکا که همان فرعونِ آن روزِ مصر است، به کشور آمریکا اکتفا نمیکند و نمیگوید «الیس لی ملک آمریکا»! [بلکه] بلند میشود میآید وارد کشورهای دیگر میشود، جنگ درست میکند، تسلّط پیدا میکند، پایگاه میسازد؛ یعنی وضع این جوری است و کاری که امروز طواغیت با استفادهی از دانش بشری و پیشرفت دانش میکنند، تبعیضی که هست، نابرابریای که هست، جنگ افروزیای که هست، از همیشه بیشتر است. واقعاً «عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم»؛(۲) روح مطهّر نبیّ مکرّم امروز از این رنج بشری آزرده است؛ و مشتاق سعادت بشر است و مشتاق هدایت بشر است و به معنای واقعی کلمه مثل یک پدر مهربان به دنبال این است که بشر خوشبخت بشود، به صراط مستقیم هدایت بشود و به سرانجامی که به نفع او است برسد.
یک نکتهای که در این آیهی شریفه هست، این است که این آیه در آخر سورهی برائت است. سورهی برائت، سورهی جنگ است، سورهی برائت از کفّار است، سورهی امر به مبارزه و مانند اینها است؛ در آخر این سوره این جور میفرماید: عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم، خطاب هم که گفتیم به همهی آحاد مردم است. از این یک نکتهای میشود استفاده کرد و آن ،این است که آن خطابهایی که وجود دارد، مربوط به آحاد بیخبر و غافل غیرمسلمان نیست، مربوط به سران کفر است، مربوط به سران استکبار است. خطاب به آن تشکیلاتی است که مسلّط بر سرنوشت جوامع بشریاند که قرآن در یک جا از آنها تعبیر کرده است به «ائمّهی کفر»: فَقاتِلوا اَئِمَّةَ الکُفرِ اِنَّهُم لا اَیمٰنَ لَهُم؛(۳) یک جا هم در سورهی قصص به ائمّهی یدعون الی النّار [تعبیر کرده]: «وَ جَعَلنٰهُم اَئِمَّةً یَدعونَ اِلَی النّار»(۴) که مردم را به جهنّم میکشانند و دعوت به جهنّم میکنند. در واقع آن حدّت و شدّتی که قرآن در قبال دشمنان اسلام و کفّار ابراز میکند، در مقابل آن جریانها است. آحاد مردم کفّار، [یعنی] آنهایی هم که دنبال حقّند، مایل به حقّند، عنادی ندارند، غرضی ندارند، همان کسانی هستند که مخاطب آن جملهی زیبا و شریف هستند: عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم.
امروز دشمن اسلام و آن دشمن اصلی، آن «اَئِمَّةً یَدعونَ اِلَی النّار»، همین استکبار و صهیونیسم است؛ اینها هستند که در واقع دارند با اسلام با همهی وجود خودشان مقابله میکنند و معارضه میکنند. آخرین نمایش این معارضه هم همین نمایشی است که متأسّفانه هفتهی قبل در پاریس اتّفاق افتاد. این نمایش زشتی که در پاریس نشان داده شد،خیلی قابل توجّه و قابل دقّت است.۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔰حکمت ۳۱ نهجالبلاغه: راه های شناخت ایمان و کفر
والصبر منها علی اربع شعب علی الشوق و الشفق و الزهد الترقب.
📌 تفسیر اجمالی حکمت 👇
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔻▫️ تفسیر اجمالی #حکمت ۳۱ نهجالبلاغه
مىفرمايد: «صبر از ميان آنها، بر چهار شعبه استوار است؛ اشتياق، ترس، زهد وانتظار»؛ (وَ الصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى الشَّوْقِ، وَ الشَّفَقِ، وَ الزُّهْدِ، وَ التَّرَقُّبِ) . «شوق» به معناى علاقه و اشتياق به چيزى و «شفق» در اصل به معناى آميخته شدن روشنايى روز به تاريكى شب است، سپس به ترس آميخته با علاقه به كسى يا چيزى به كار رفته است و «زهد» عدم وابستگى به دنيا و زخارف دنياست و «ترقب» به هرگونه انتظار گفته مىشود.
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110