شهید بهشتی تو یکی از صحبت هاشون گفتن "عاشق شوید؛ عقل زندگی نمیدهد." اول خیلی گارد گرفتم در مقابل این جمله اما بعد از دو سه بار مرورش فهمیدم راست میگن، اصلا زندگی و عقل باهم جور درنمیان اصلا عقل زندگی رو بلد نیست، اصلا عقل برای زندگی نیست. پس عاشق شوید و زندگیتان را با عشق بگذرانید.
همدیگر را نرنجانید؛ هیچکس تضمین نمیکند فردایی باشد تا بتوانید از دلشان دربیاورید. هیچکس ضامن بودن شما نیست در فردایی که شاید هیچ زمانی نیاید. ارزش ندارد در این چند صباحی که مهمانیم هم را برنجانیم و با زبان نیش و کنایه سخن بگوییم. ارزش ندارد در این دقایقی که شاید آخرین دقایق بودنمان باشد دهان به گفتار ناشایست و نا آشنا با قلب و روحمان باز کنیم. ارزش ندارد یکدیگر را برنجانیم.