eitaa logo
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
1.7هزار دنبال‌کننده
208 عکس
763 ویدیو
23 فایل
فعالیت‌های مؤسسه برای صلحی جهانی: -معرفی مراکز،منابع تخصصی وجریان‌های تبلیغ بین‌المللی -معرفی دوره،نشست وهمایش مرتبط -معرفی تازه‌مسلمانان -برگزاری دوره‌های مطالعات اسلام وادیان -تولیدمحتوای اسلامی برای جامعه غرب مدیر: @ebnosiam @allah4all @studiesofshia
مشاهده در ایتا
دانلود
(6) @ThrillofPeace ✳️ تبلیغ بین المللی اسلام در کلام امام خمینی (ره) 🔹بنابراین ما یک وظیفه بسیار بزرگ بر عهده داریم، نه تنها ما، همه مسلمانها و نه تنها شما، همه قشرهایی که در ایران و در خارج ایران هستند و متعهد به اسلام هستند، وظیفه بزرگی داریم و آن اینکه ... 🔸صحیفه نور، ج 18، ص364. 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی » 👇👇👇 🆔 @ThrillofPeace
🔺 : «آیا مطالعه لزوما به شناخت اسلام منجر می‌شود؟» 🆔 @ThrillofPeace 🔸 (Islamicus Index) مجموعه‌ای است که تلاش کرده است آثار مکتوب غربیان راجع به اسلام را از حدود سال 1900 تا پایان قرن بیستم فهرست کند. این فهرست در دو جلد به چاپ رسیده است و عدد آثار اشاره شده در آن از سی هزار اثر بالاتر می‌رود. اما باید از خود پرسید این آثار تا چه میزان به شناخت واقعی غربیان از اسلام کمک کرده است؟! چند درصد از نویسندگان این آثار با استفاده از منابع دست اول و بدون پیشداوری و استفاده از روش‌های صحیح به پرداخته‌اند؟! آیا اسلامی که در این منابع معرفی می‌شود با آنچه علما و محققان متدین به دین اسلام، از اسلام دریافت می‌کنند همخوانی دارد و اگر ندارد مشکل در کجاست؟! 🆔 @ThrillofPeace 🔹یکی از نقاط چالش کلیدی در شناخت درباره اسلام، تصویری است که غربیان از ( ص) در ذهن دارند. غربی‌ها چه در دوره‌های آغازین آشنایی‌شان با اسلام و چه در قرون جدید، بجز برخی استثناها، تصور صحیحی از نداشتند و شاید بتوان تفاوت میان تحقیقات ابتدایی و تحقیقات معاصر راجع به اسلام و پیامبر آن را صرفا از حیث زبان و ادبیات بحث دانست؛ 🆔 @ThrillofPeace 🔸به گفته در «اسلام و غرب» به راحتی می‌توان خط سیر تحقیقات غربی راجع به اسلام از مکتوبات پیتر ارجمند (قرن 12م.) تا مجلات و مقالات قرن بیستم را دنبال کرد و تاثیر و تأثر میان آنها را مشاهده کرد. نویسنده غربی دیگری در کتابش می‌گوید «تصویری که مسیحیان اروپایی از مسلمانان از قرن هفتم تا سیزدهم ارائه کردند مجموعه ای از مسائل اعتقادی خدشه‌دار و تحریف شده‌ را بنا کرد که همچنان بر شعور غربیان این عصر نیز حاکم است.» (جان و تولان، اسلام در تصور اروپاییان قرون وسطی). 🆔 @ThrillofPeace 🔹زمانی ، زمانی و غارت‌گری غربی از جهان اسلام و زمانی نیز توهم و دشمن سازی از مسلمانان این خلاصه‌ای از دوران تعامل جهان غرب با جهان اسلام بوده و بر این اساس همواره بهانه‌هایی برای غلبه سیاست بر صداقت در تحقیقات وجود داشته است. 🆔 @ThrillofPeace 🔸با این مقدمه کوتاه اهمیت تک ستاره‌هایی همچون ، خانم آنه ماری و دکتر در میان محققان غربی بیشتر فهمیده می‌شود؛ کسانی که تلاش کرده‌اند از این دور فریبنده تحقیقات غربی خود را خارج کنند و با شناختی عمیق که نه حاصل کار کتابخانه ای، که محصول سالها همزیستی و همزبانی با مسلمانان است، مطالعات اسلامی را متحول سازند. با پیگیری مطالب این کانال با زندگی و آثار این محققان آشنا خواهید شد. 🔹تهیه و تنظیم در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
18.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺Muslim vs Jew Jihad For AL Aqsa Speakers Corner ❇️ «نه نه! من یهودی‌ام! لااله الا الله موسی رسول الله!!!» 🔹برخی تفاوت مسجد قبة الصخرة را با مسجد الأقصى را نمیدانند؛ چگونه ادعای مالکیت مکانی را دارند که حتی نمیدانند کجاست؟! 🔸چرا شما (یهودیان) فکر می‌کنید که حق بیشتری از مسلمانان نسبت به فلسطین دارید؟! 👁‍🗨 ببینید مناظره یک مسلمان و یک یهودی در خیابان‌های لندن را. ✅ مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»👇🏻👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
📖 سرطان و استفاده محدود مشروبات الکلی 📍منبع: studyfinds 🔗 متن کامل: https://bit.ly/2YHMqWb | | | 💯 انجمن بین‌المللی ترنم صلح @ThrillofPeace
14.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ مشهورترین آیه قرآن در میان نخبگان و مردم جامعه غرب کدام است؟ آیا قرآن دستور به کشتار همه غیرمسلمانان می‌دهد؟ ✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس به این سؤال پاسخ می‌دهد! (بخش اول) 🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید می‌شود. 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillOfPeace
@ThrillofPeace ✳️ روش ائمه علیهم السلام در تبلیغ و گسترش معارف دین روش تبلیغ ائمه علیهم السلام در اشاعه محاسن کلام، صرف تبلیغ ساده‌ی عمومی نیست. بلکه اصرار بر نوعی شبکه سازی برای نجات بشر از باطلی است که خود نیز می‌فهمد دست و پای او را گرفته است. این شبکه سازی (نه برای تبلیغ تشیع،‌ ولی از شیعیان) که حداقل حساسیت زایی را نیز دارد، رکنی در پیگیری تشیع نسبت به اهداف خویش از جمله زنده و رسمی نگاه داشتن این مکتب، و مبارزه با جباران و طاغوت هاست. طبعاً تبلیغ تشیع نیز – در سطح همان شبکه سازی - در صورت نبود این آفات، مطلوب است: وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ لِلْأَحْوَلِ: «أَتَيْتَ الْبَصْرَةَ»؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: «كَيْفَ رَأَيْتَ مُسَارَعَةَ النَّاسِ فِي هَذَا الْأَمْرِ وَ دُخُولَهُمْ فِيهِ»؟ فَقَالَ: وَ اللَّهِ إِنَّهُمْ لَقَلِيلٌ، وَ قَدْ فَعَلُوا وَ إِنَّ ذَلِكَ لَقَلِيلٌ. فَقَالَ: «عَلَيْكَ بِالْأَحْدَاثِ فَإِنَّهُمْ أَسْرَعُ إِلَى كُلِّ خَيْرٍ». (قرب الإسناد، ص: 128) در این روایت تصریح شده که این تبلیغ در مرحله ای است که گویا افراد شیعه در شهر «بسیار قلیلند». @ThrillofPeace در این مرحله اولاً فعالیت تبلیغی شیعه با توجه به قلت تعداد، چندان حساسیت برانگیز نخواهد بود و لذا با سیاست پیش گفته تعارضی ندارد، ثانیاً شیعه برای فعالیت های مدّ نظر خود، قطعاً به تعدادی از افراد شیعه ی آگاه به مذهب به عنوان کادر مرکزی نیاز دارد. فعالیت‌هایی از قبیلِ کمک به مرکزیت شیعه برای فعالیت هایی همچون انتقال فقه و حدیث و معارف و ...، و چه بسا از همه مهمتر، تبلیغ محاسن کلام ائمه ع و حفظ امت از انحراف نسبت به سنت خودِ نبی صلی الله علیه و آله و سلم و استفاده از میراث حضرت (ص) جهت جلوگیری از انحرافات بعدی. این گونه جذب نیروی کم تعداد، خصوصاً از میان جوانان مستعدّ، در سیره ائمه علیه السلام در همان دوران بارها سابقه دارد مانند جذب جوانان کارایی چون زراره (رجال الكشي، ص178) و هشام بن حکم (رجال الكشي، ص255، ش475. همچنین ر.ک. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 169 مبنی بر آن که در جوانی کنار حضرت ع بوده‌اند و...)؛ و سیاست اصحاب مقرب و حواریون امام ع، برای جذب افرادی خاص و کارا (رسالة أبي غالب الزراري، ص231 در ذکر شیعه شدن آل اعین از طریق ابوخالد کابلی به واسطه خواهرشان، تا به ۱۰ تن رسیدند!؛ همچنین ر.ک. رسالة أبي غالب الزراري، ص135 ، در ذکر ایمان آوردن حمران بن اعین از طریق ابوخالد ). در صورتی که هیچ روایتی مبنی بر ترغیب اصحاب «به طور عمومی» بر دعوت مردم به شیعه شدن و اینکه نجاتشان دهند، یافت نشد. 🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
✳️ تبلیغ بین المللی اسلام در کلام امام خمینی (ره) شماره (7) 🔹ما تحت رهبری پیغمبر اسلام این دو کلمه را می‌خواهیم اجرا کنیم؛ نه ظالم باشیم و نه مظلوم... اگر تابع موسی کلیم هستند... | | 📝 «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
19.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ قرن ها بی توجهی مسلمانان به آثار و کتب علمی گرانبهای خود 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق (بخش 4) | | | | | | | 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 جول اوستین در رابطه با اعتماد به خداوند 🔹کلیسای بزرگترین کلیسای در شهر هیوستن ایالت آمریکاست و جول اسکات ارشد این کلیسا می‌باشد. ✅برنامه‌های تلویزیونی این مبلغ فعال اوانجلیکال، بیش از 20 میلیون مخاطب از 100 کشور دارد. 🎦ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح @ThrillofPeace
مؤسسه بین المللی ترنم صلح
#معرفی_مستشرقان (4) @ThrillofPeace ❇️ فیتز رنکو (Fritz Krenkow) 🔹زندگینامه فرانتس کرنکو در 1872
(5) @ThrillofPeace ✳️ شرمن جکسون (Sherman Jackson) 🔹زندگینامه و تحصیلات شرمن جکسون یا عبدالحکیم جکسون در 1956 در ایالات متحده متولد شد. سال 1982 به دانشگاه پنسلوانیا رفت ومشغول به تحصیل شد و در 1990 درجه دکتری را با نمره عالی از مرکز مطالعات شرقی، خاورنزدیک و اسلامی این دانشگاه اخذ کرد. تخصص او حقوق و قوانین اسلامی و الهیات است. از 1987 به مدت دو سال مدیریت اجرایی مرکز مطالعات اسلامی خارج از کشور در قاهره را بر عهده داشت. جکسون سابقه تدریس در مراکز آموزشی و دانشگاهی بسیاری را دارد، از جمله: دانشگاه ایالتی وین، دانشگاه ایندیانا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه آمریکایی قاهره مصر و کالج میدل‌بری. محمد حسن خلیل استاد حال حاضر مطالعات اسلامی دانشگاه میشیگان از شاگردان سابق اوست. از دیگر سوابق او ریاست موقت انجمن محققان قوانین اسلامی آمریکای شمالی، عضویت در هیئت امنای اتحادیه اسلامی آمریکای شمالی، عضویت در انجمن اسلامی آمریکای شمالی است. @ThrillofPeace 🔹پژوهش و مسؤلیت ها علایق و زمینه‌های پژوهشی او طیف گسترده‌ای از مطالعات اسلامی کلاسیک، تاریخی، حقوقی و الهیات را در بر می‌گیرد. اسلام کلاسیک و سپس تاریخ آغاز عصر روشنفکری و گسترش آن و تقابل این میراث با حقایق اسلام مدرن در غرب، بخصوص جوامع مسلمان غربی و به ویژه آمریکا یکی از موضوعات مورد توجه جکسون است. این مسائل خود به خود به مسائل دیگری چون نژاد، مهاجرت، لیبرالیسم، دموکراسی، نقش دین در جهان امروز، کثرت گرایی، مشروطه، رادیکالیسم مدرن مسلمان مربوط می‍‌شود. اگر چه همه این حوزه‌ها از دید جکسون به نوعی با موضوع میراث اسلام کلاسیک و پس از آن گره می‌خورد. از کتاب‌های او در این زمینه می‌توان به «اسلام و آمریکایی‌های سیاهپوست، در جستجوی رستاخیز سوم» اشاره کرد. @ThrillofPeace همچنین او نویسنده بسیاری از مقالات و کتاب‌های فقه اسلامی و قوانین شریعت است، از جمله کتاب «قوانین اسلامی و حکومت، فقه مشروط از دیدگاه شهاب الدین القرافی». کتاب بعدی او با نام «فراسوی نیک و بد: شریعت و چالش اسلام سکولار» در مراحل اولیه تحقیق و پژوهش قرار دارد. جکسون در وبلاگ «ایمان» در ضمیمه هافینگتون پست، بخش پرمخاطبی را در سایت واشنگتن پست ایجاد کرده است. در سال‌های 2009 و 2012 توسط مرکز مطالعات استراتژیک سلطنتی اسلامی در عمان، به عنوان یکی از 500 مسلمان تأثیر گذار جهان انتخاب شد. همچنین انجمن نویسندگان نوظهور دینی او را جز ده کارشناس برتر اسلامی در آمریکا معرفی کرد. جکسون به زبان‌های عربی، عربی کلاسیک، مصری، شامی و گویش عربستان سعودی تسلط دارد و با زبان‌های فرانسوی، آلمانی، و فارسی آشناست. شرمن جکسون در حال حاضر رئیس گروه فرهنگ و مطالعات اسلامی دانشگاه ملک فیصل و استاد مطالعات آمریکایی، دینی و قومیت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. @ThrillofPeace 🔹کتاب‌شناسی: - Islamic Law and the State: The Constitutional Jurisprudence of Shihāb al-Dīn al-Qarāfī. BRILL. 1996. ISBN 978-90-04-10458-7. - On the Boundaries of Theological Tolerance in Islam: Abû Hâmid al-Ghazâlî’s Faysal al-Tafriqa, Oxford University Press, 2002, ISBN 978-0-19-579791-6 telegram.me/bayeganitabligh/3588 - Islam and the Blackamerican: Looking Toward the Third Resurrection. Oxford University Press. 2005. ISBN 978-0-19-518081-7. - Islam and the Problem of Black Suffering. Oxford University Press. 2009. ISBN 978-0-19-538206-8. Sufism for Non-Sufis? Ibn Ata’ Allah’s Tâj al-‘Arûs. Oxford University Press. 2012. ISBN 978-0199873678. - Initiative to Stop the Violence: Sadat’s Assassins and the Renunciation of Political Violence (forthcoming) 🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی » 👇👇👇 @ThrillofPeace @studiesofshia
16.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️از کارتن خوابی و فرار از خانه تا دانشگاه و ! ✅برخلاف که می‌گوید انسان ذاتا گنه‌کار بدنیا آمده، در اما، انسان جایگاه رفیع و عزتمندی دارد. ✳️خانم مریم بلک ایگل(Maryam Blackeagle) بانوی ماجرای مسلمان شدنش را روایت می‌کند. ⚠️نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/16 🔸ترجمه و تدوین توسط «انجمن ترنم صلح» 👇🏻👇🏻 @ThrillofPeace
#فراخوان_همکاری_پژوهشی #فعالیت_های_همراستا @ThrillofPeace ❇️ کارگروه الگوهای تبلیغی #پژوهشکده_باقرالعلوم از اساتید و محققین عرصه تبلیغ و ارتباطات جهت ارائه طرح های پژوهش کاربردی در حوزه #روش_شناسی #تبلیغ_در_ادیان و #فرق_جهان دعوت به عمل می آورد. 🔹جهت همکاری، #رزومه و #طرح_های_پیشنهادی خود را در قالب pdf به آیدی ( @Ebnossiam) در پیام رسان های #تلگرام و یا #ایتا ارسال فرمائید. 🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی #ترنم_صلح» 👇👇👇 @ThrillofPeace