هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
#تبلیغ_بین_الملل
#تربیت #آموزش
@ThrillofPeace
✳️ چگونه می توانیم به یک #مبلغ_بین_المللی تبدیل شویم؟
🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:
1. تسلط به #مبانی_معرفتی_اسلام: مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد.
2. تسلط کامل به #زبان: یکی از بدیهیترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی میتواند باعث سوءبرداشتهایی شود لذا تسلط به زبان یک جامعه، میتواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آنها نیز شود.
3. تسلط به #فرهنگ: یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشتهای ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است.
4. آشنایی با روشهای #تأثیرگذاری بر مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روشهای نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد.
@ThrillofPeace
5. آشنایی با دغدغهها و #مسائل_جامعه هدف: بدون درک صحیح از دغدغهها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی ای است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخهایی متناسب دارد. دینی که فارغ از مسائل و دغدغههای یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد.
6.ویژگیهای #فردی مبلغ:
6-1- #ذکاوت: صرف اطلاع از علوم حوزوی، مباحث اسلامی و زبان دانی برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کافی نیست لذا برخی مبلغان اگر چه در داخل موفق اند، اما برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور مناسب نیستند؛ در واقع مبلغ فعال در حوزه بین الملل، باید از قدرت تصمیم گیرى در صحنه، مدیریت، سیاستگذاری بالا مبتنی بر هوش و ذهن خلاق برخوردار باشد.
6-2- #شجاعت: اگر مبلغ شجاعت نداشته باشد در مواجهه با سختىها و شداید دچار اضطراب و خودباختگى خواهد شد، لذا حضور او در عرصه بین الملل بیش از منفعت، موجب ضرر خواهد بود که نقض غرض است.
6-3- #تدین و ایمان: در صورتى که مبلغ از هویت دینی با ثبات و ایمان کافی برخوردار نباشد، نه تنها منشا اثر نگردیده بلکه خود به عنصرى ضد تبلیغ بدل میگردد زیرا حضور در جوامع غیر مسلمان و مشاهده ظواهر و جاذبه های دنیوی آن از یک سو و بی هویتی و سست عنصری او از سوی دیگر منجر به جذب او و نهایتاً ایجاد انحراف در عقاید میگردد به صورتی که برای توجیه فعالیت های خود، در دین تغییر ایجاد و بدعت آفرینی می نماید.
@ThrillofPeace
6-4- #نویسندگى: اگر مبلغ دینى قدرت نوشتن نداشته باشد و صرفا براساس بیان و امور شفاهى به تبلیغ بپردازد و شرایط جامعه مقصد ایجاب نماید که مبلغ از طریق بیان و خطابه پیام دین را در مجامع علمی، آکادمیک و ... به مخاطبان ارائه نماید، در عمل اصل مقوله تبلیغ منتفى خواهد شد؛ لذا تسلط به فنون نگارش، روش تحقیق و پژوهش اصلی اساسی در عرصه تبلیغ بین الملل است.
6-5- #قناعت: مورد دیگر از ویژگىهاى مبلغین بین الملل، ساده زیستی، کم توقعی، روحیه جهادی و مقدم داشتن رسالت و هدف مقدس تبلیغى بر اهداف و منافع مادى است، زیرا با توجه به شرایط مختلف جوامع در صورت عدم وجود چنین روحیه ای یا مبلغ از ادامه فعالیت خسته میشود یا به درستی از عهده وظایف محوّله بر نمی آید. (آتش به اختیار)
6-6- #آراستگى ظاهر: در کشورهاى خارجى، اهمیت زیادی به نوع پوشش، زیبایى، شکیل و مرتب بودن داده میشود لذا در صورت عدم توجه به ظاهر و عدم رعایت آراستگی ظاهری مبلغ نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان بگذارد بلکه منجر به انزجار و نفرت آنها نیز میگردد.
6-7- آشنایى اجمالى با #علوم_متداول: مبلغ فعال در عرصه بین الملل الزاما باید در حد متعارف (نه تخصصى) با کلیات علوم مختلف آشنایى داشته باشد; زیرا در صورتى که از موارد کلى و معمولى رشته هاى متنوع علمى بى اطلاع باشد، در برقرارى روابط با طبقات گوناگون مردم منطقه ماموریت بخصوص اندیشمندان علوم مختلف دچار بحران ارتباطى مى شود.
6-8- #عشق_و_علاقه وافر: مبلغی موفق است که مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام طبیب دوار بطبه باشد، لذا اگر عشق و کشش درونی لازم جهت حضور پر رنگ در مجامع بین المللی، ارتباط گیری با مخاطبان و همدلی و همدردی با آنها وجود نداشته باشد، مبلغ نخواهد توانست به وظیفه اصلی خود که ایصال معارف دینی است جامه عمل بپوشاند و با توجه به خستگی و سختی های کار و تنوع فرهنگی، غربت و ... دلسرد خواهد شد.
💯 نگارش و تدوین: #انجمن_بین_المللی_ترنم_صلح
@ThrillofPeace
@Allah4all
#تبلیغ_بین_الملل
#اقتضائات_فرهنگی
#آمریکا
✳️ تنوع مخاطبان و مسئله باور به خدا
🔹یکی از مواردی که مبلغان بین الملل بایستی به آن توجه نمایند، میزان باورهای کشور هدف میباشد. مرکز نظرسنجی PEW، در رابطه با مفاهیمی مانند اعتقاد و اعتماد به خدا از آمریکاییها سوالاتی پرسیده است که نتایج باورنکردنی داشته است.
🔸نزدیک به 80 درصد جامعه آمریکا، معتقد به خدا هستند. از این تعداد، 56 درصد به "خدایی که در انجیل آمده است" باور دارند.
🔺تهیه و تنظیم: انجمن ترنم صلح
#نظرسنجی
#مسیحیت
@ThrillofPeace
#معرفی_مستشرقان (6)
@ThrillofPeace
✳️ اندرو ریپین (Andrew Rippin)
🔹زندگینامه و تحصیلات
اندرو ریپین در 1950 در لندن متولد شد. در 1968 وارد دانشگاه تورنتو شد و تا 1974 در رشته علوم دینیِ این دانشگاه تحصیل کرد. رساله پایاننامهاش را با عنوان «رابطه من- تو مارتین بوبر و تأثیر آن بر کلام مسیحی» در ژوئن 1974 ارائه داد. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، به دانشگاه مک گیل رفتو در این دانشگاه به اسلام شناسی رو آورد و توجه خود را به علوم قرآنی معطوف کرد. در ژانویه 1977، از پایاننامه خود با عنوان «حرم و اصطلاحات مترادف و هممعنی آن در قرآن؛ تحلیلی از کاربردها و معنی آن» دفاع کرد. وی تا 1981 به تحصیلات در اسلامشناسی ادامه داد و در سالهای 1978 و 1979 زیر نظر جان ونزبرو در مرکز شرقشناسی و مطالعات آفریقایی دانشگاه لندن مطالعاتش را انجام داد. در سپتامبر1981، پایاننامه دکتری خود را با عنوان «متون اسباب النزول قرآنی؛ بررسی در کاربرد و تحول آن در تفسیر» به پایان رساند. مطالعات قرآنی ونزبرو در شکلگیری جهت مطالعاتی او موثر بود و او مقالاتی را در تکمیل آن نوشت. ریپین سابقه تدریس در دانشگاه های مختلفی چون میشیگان، کلگری و مک گیل را دارد. وى به دو زبان انگلیسى و فرانسه صحبت مى کند و به زبان هاى عبرى، عربى و آلمانى نیز تا حدود زیادی تسلط دارد.
@ThrillofPeace
🔹پژوهش و مسؤولیت ها
زمینه اصلی مطالعاتی و پژوهشی او مطالعات قرآنی و تفسیری است. فعالیتهای علمی و تحقیقاتیاش شامل نگارش کتاب و مقاله و شرکت در جلسات و کنفرانسها میشود. در سال 1982 با کمک شورای علوم اجتماعی و تحقیقات علوم انسانی کانادا فرصت سفر و تحقیقات در کشورهای مختلف اسلامی از جمله ترکیه و مصر را بدست آورد. در همین سال در کنفرانس بین المللی قرآن در هند شرکت کرد و گزارشی درباره وضعیت و روند تفاسیر قرآنی ارائه داد. این گزارش بعدها به صورت کامل در مجله دنیای مسلمانان منتشر شد. در 1985 سمینار دیگری به همت خود ریپین در دانشگاه کلگری برگزار شد و شرح جلسات آن در مجموعه مقالاتی با عنوان روش هاى تاریخی تفسیر قرآن در سال 1988 توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد. ریپین در 1991 برنده جایزه آموزش عالی دانشگاه کلگری شد. telegram.me/bayeganitabligh/3715
@ThrillofPeace
کتاب شاخص ریپین با نام «مسلمانان، باورهای دینی و مناسک» در 1990 در دو جلد منتشر و تا به امروز چهار بار تجدید چاپ شده است. این کتاب به بررسی تاریخ و اندیشه اسلامی از دوران اولیه ظهور اسلام تا عصر مدرن و اسلام امروزی و عناصر منحصر به فردی که تحت تاثیر اسلام و بویژه قرآن و شخص پیامبر شکل گرفته است میپردازد. آیینها و مراسم مسلمانان نیز در این کتاب توضیح داده شده است. کتاب دیگر وی «مطالعه اسلام» با همکارى یان کانپرت توسط انتشارات دانشگاه منچستر در سال 1986 منتشر شده و در راستاى آشنا نمودن محققان جوان غربى با اسلام است. این کتاب در سال 1990 توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو تجدید چاپ شد. مهمترین کتاب او «قرآن و تفسیر سنتی» جلد بیست و پنجم از مجموعه چهل و هفت جلدى در باب تمدن و فرهنگ اسلامى است که لورنس اى کنراد، سرویراستارى ارشد آن را بر عهده داشت و با توجه به منابع مختلف از مقالات محققان قرآن پژوه غربى درباره اصول اولیه تفسیر قرآن و مشکلات مربوط به آن نگاشته شده است؛ ریپین در آن کتاب به بررسی تفاسیر مختلف قرآن از لحاظ تاریخی، معنایی، نوع متون و غیره پرداخته است.
@ThrillofPeace
اندرو رپیین از اعضای هیئت تحریریه «دایرهالمعارف قرآنی» لیدن است. این دانشنامه در شش جلد به سرپرستی جین مک اولیف توسط انتشارات بریل به چاپ رسیده است. او سابقه مدخل نویسی برای دائرة المعارف دیگری چون دانشنامه اسلامی و تفسیر انجیل را نیز دارد. به علاوه پیشینه همکاری با نویسندگان دیگر حوزه اسلام و ویرایش کتب مختلف را در کارنامه خود جای داده است و در هیئت تحریریه مجلات مختلفی از سراسر جهان عضویت دارد. در سال 2006 به عنوان یکی از همکاران افتخاری انجمن سلطنتی کانادا انتخاب شد. او در سال 2011 جلسه مباحثه علمی را با عبدالکریم سروش برگزار کرد که نوار ویدئویی آن بر روی کانال یوتیوب موجود است. اندرو ریپین در حال حاضر استاد مطالعات اسلامی دانشگاه ویکتوریا است.
@ThrillofPeace
🔹کتابشناسی منتخب:
- Muslims: Their Religious Beliefs and Practices
- The Qur’an and Its Interpretative Tradition
- Defining Islam: A Reader
- Textual Sources for the Study of Islam
- Qur’an: Style and Contents
- The Blackwell Companion to the Qur’an
🔺مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی #ترنم_صلح» 👇👇👇
@ThrillofPeace
@studiesofshia
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 if everyones God is the same, then Why many Religions?
❇️ چاره تفرقه میان ادیان از نظر دکتر ذاکر نائیک
🔹پاسخ دکتر ذاکر نائیک در مورد این سؤال که: اگر خدای انسانها یکی است، پس دلیل تنوع مذاهب چیست و آیا راهی برای توافق آنها وجود دارد؟
🔸 ذاکر عبدالکریم، مالک شبکهی تلویزیونی جهانی پیستیوی هند و متخصص تطبیق ادیان است. نائیک بعد از دریافت مدرک دکترای پزشکی در بمبئی، با الهامپذیری از احمد حسین دیدات، سخنرانیهای اسلامی پرداخت و به شهرت او رسید.
#ذاکر_نائیک| #مبلغ_اسلامی | #فهم_بین_الادیانی | #ادیان_فرق
💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
@ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
🔺کارن آرمسترانگ در رابطه با انفعال مسلمانان نسبت به هجمه رسانهای غرب میگوید: «در حیرتم که چرا مسلمانان تصویر واقعی پیامبر_اسلام را به دنیای غرب نشان نمیدهند؟!»#
🔹کارن #آرمسترانگ(متولد ۱۹۴۴) نویسنده و پژوهشگر انگلیسی است که تاکنون دوازده کتاب درباره دینشناسی تطبیقی تألیف کردهاست.
🔸کتاب «کارن آرمسترانگ» درباره حضرت محمد (ص)، یکی از پرفروشترین کتابهای سال آمریکا بوده است.
#مستشرق #اسلامشناس
🔹مطالب بیشتر در «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️آیا طبق آیه 51 سوره مبارکه مائده (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ)، مسلمانان اجازه دوستی با یهودیان و مسیحیان را ندارند؟!
✅ پروفسور Matt Davies، به عنوان یک مسیحی در کلیسای Trinity Lutheran Church در دالاس #آمریکا به این سؤال پاسخ میدهد! (بخش دوم)
🔴 مشاهده این سخنرانی علمی توصیه اکید میشود.
#مطالعات_اسلامی #شبهات_اسلامی #آمریکا #مسیحیت #فهم_بین_الادیانی #یهود
🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح
@ThrillOfPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
🔸 نمیدانم در ایران تا چه حد به موضوعِ نحوهی غالبکردن #مسیحیت و فرهنگِ اروپایی به بومیان #آمریکای شمالی پرداخته شده است.
🔹کتابِ بالا یکی از صدها روایت ِ مستند درباره مدارس مسکونی یا Residential Schools در آمریکای شمالی است که برخورد خشونتآمیز سفیدپوستان برای جداکردنِ فرزندان بومیها از والدینشان را نشان میدهد.
♦️ این مدارس با هدف ترویجِ اجباری زبانانگلیسی و مسیحیت به کودکانِ سرخپوستِ آمریکایی تأسیس شده بود که با توسل به خشونت و اجبار، سبک زندگی اروپایی و دینِ مسیحیت را به عنوان روش زندگی برتر به بومیان آموزش بدهند.
🔸 هنوز هم بومیانِ آمریکای شمالی، آسیبپذیرترین قشرِ سرزمینی هستند که روزگاری صاحباش بودند.
⚠️ پینوشت: اگر دستی در ترجمه و نشر دارید، معرفی این واقعیت از جنایاتِ غرب، شاید پیشنهاد بدی نباشد.
❇️ منبع: @pardarca
مطالب بیشتر در انجمن بینالمللی ترنم صلح
🆔@ThrillOfPeace
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
12.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#️⃣David Wood get uncomfortable when asked was Jesus al knowing
🔹 «دیوید وود» در پاسخ به این سوال که «اگر عیسی مسیح، خدا است، پس چرا روز و زمان واقعه را نمیدانست؟» شوکه میشود و از ارائهی پاسخی واضح به این سوال بازمیماند اما بعد از او Shabir Ally به خوبی الوهیت عیسی مسیح را به کمک آیات انجیل رد میکند.
🔸دیوید وود از مبلغ مسیحی و از منتقدین اسلام است.
🔹دکتر شبیر مسلمان اهل کانادا و "مدیر مرکز بین المللی اطلاعات و دعوت اسلامی تورنتو "میباشد.
#مسیحیت #ادیان_فرق #اسلام
💯 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح
@ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#⃣ why Pork is Prohibited - Abdal Hakim Murad
❇️ صحبتهای عبد الحکیم مراد با موضوع اشتباه مهلک برخی مسلمانان در مورد ذکر بدون پشتوانهی دلایل علمی برای برخی احکام اسلامی مانند خوردن گوشت خوک: «اکنون در انگلستان احتمال ضرر گوشت گاو از خوک بیشتر است»
🔹عبدالحکیم مراد (تیموثی وینتر) متولد ۱۹۶۰، اندیشمند، فیلسوف و مترجم بریتانیایی مسلمان است. او در سال ۱۹۸۳ از دانشگاه کمبریج فارغالتحصیل شد و برای مطالعه علوم سنتی اسلامی به دانشگاه الازهر در مصر رفت. پس از آن به جده در عربستان سعودی رفت و به ترجمه آثار عربی پرداخت. وی در سال ۱۹۸۹، به انگلستان بازگشت و دو سال در دانشگاه لندن به مطالعه زبان ترکی و فارسی مشغول شد. او مقالات و کتابهای بسیاری به زبان انگلیسی در مورد اسلام نوشتهاست.
#اسلام_در_انگلستان #گوشت_خوک #مبلغ_اسلامی #حرمت #علل_الشرایع #احکام_اسلامی
💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی #ترنم_صلح
@ThrillofPeace
4_6041738286353876211.pdf
1.64M
#معرفی_کتاب
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@ThrillofPeace
✳️ مطالعات اسلامی: کتابشناسی
✳️ Islamic Studies: A Bibliography (2016)
🔹Patrick S. O’Donnell
1. General
2. Muhammad
3. The Qur’an
4. Shi‘ism
5. Sufism
6. Theology & Philosophy
7. Jurisprudence
8. The Arts
9. History
10. Geographic Regions and Nation States
11. Culture, Economics and Politics
12. Miscellany
🔸مطالب بیشتر در "انجمن ترنم صلح" 👇👇👇
@ThrillofPeace
@studiesofshia
14.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️نتفیلیکس اخیرا از سریال پرحاشیه "مسیح" رونمایی کرد. در این باره میتوان به نکات زیر اشاره کرد:
1.این سریال اذهان بسیاری را درگیر کرده و در تریلر آن مخاطب امکان تشخیص هویت نقش اول را ندارد و نمیتوان فهمید که آیا نقش اول مسیحا و منجی و یا دجال است.
2. بازیگر نقش اول فیلم،با اسم مهدی (Mehdi Dehbi) و از کشور بلژیک و با اصلیتی تونسی است و در فیلم London Has Fallen با بافتاری ضداسلامی نیز بازی کرده است که در آنجا نقش یک تروریست مسلمان را ایفا کرده!
3.بسیاری از ویژگیهای توصیفی نقش اول فیلم،با ویژگیهای حضرت مهدی (عج) تطابق دارد که میتوان به طی الارض،زنده کردن مردگان و...اشاره کرد.
4. نقطه ظهور این فرد سوریه است که به نظر میرسد این فیلم به دنبال تبدیل نقش اول خود به #ضدمسیح است، فردی که قدرتهای فرا انسانی دارد و با فریفتن افکار عمومی،به دنبال سیطره بر دنیاست.
5. این فیلم همچنین به دنبال مطرح کردن این سؤال برای جامعه مسیحی است که «آیا برای بازگشت پسرخدا آمادهاید؟»
🔺حال سؤال اینجاست که ج.ا. ایران چقدر برای ساخت برنامههای مشابه و معرفی امام زمان به جامعه بینالملل دغدغهمند بوده است؟! 🔻
@ThrillOfPeace