eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
64.5هزار عکس
66.9هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
پروانه در چراغانی - زندگینامه حسین خرازی - مرجان فولادوند.pdf
387.8K
═•☆✦𑁍❧📚📖❧𑁍✦☆ 📕 عنوان کتاب : (۵) ✍️ نویسنده : مرجان فولادوند 📚 ناشر : ✨ موضوع : بر اساس زندگی شهید حسین خرازی 📄 تعداد صفحات : ۶۶ صفحه . 🌺🌺🌺🌺🌺 @tofirmo
چه کسی ماشه را خواهد کشید - غلامعلی پیچک - رحیم مخدومی.pdf
302.8K
═•☆✦𑁍❧📚📖❧𑁍✦☆ 📕 عنوان کتاب : (۱۲) ✍️ نویسنده : رحیم مخدومی 📚 ناشر : ✨ موضوع : بر اساس زندگی شهید غلامعلی پیچک 📄 تعداد صفحات : ۵۰ صفحه . 🌺🌺🌺🌺🌺 @tofirmo
. 🌺🌺🌺🌺🌺 @tofirmo
34.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید مرتضی خدامی اعجوبه بابلسری چگونه همه را متحیر کرد😳 آقامرتضی خدامی حافظ کل قرآن و نهج البلاغه وحافظ شعر کامل سعدی و حافظ و مولانا و صحیفه سجادیه و ده ها کتاب شعر عربی و...اینگونه مهارت دارد درحالی که معصوم نیست پس تمامان معصوم ما که جامع همه علوم وقرآن ناطق هستند در چه جایگاه عظیمی هسنتد .💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 فیلم از تمرین تانکی‌ ست یمنی با تانک تی 80 از تانک ها تا پرنده هایی که حالا بعد از سالها پنهان ماندن در یمن دوباره به کار گرفته شده‌اند، تا موشک ها و پهپاد ها و بی سرنشین ها یمنی همه چیز به دست آورد تا یک ارتش قدرتمند شود. منتها به آموزش هم نیاز داشت. باید خداقوت گفت به آنهایی که کتاب های آموزشی برای کار با این تسلیحات را به یمن رساندند........... . 🌺🌺🌺🌺🌺 @tofirmo
⭕️ امپراتور رسانه‌ای غرب و کارویژه سر کار گذاشتن! امیرحسین ثابتی، پژوهشگر سیاسی: 🔹آزادی، آزادی بیان و... در همه جای دنیا محدود است و مشروط به خطوط قرمز کاملاً مشخص. البته جنس خط قرمزها فرق دارد! 🔹پلیس لندن اخیراً آگهی داده که تصویر فلان زن را شناسایی و به پلیس معرفی کنید! به چه جرمی؟ چون پلاکاردی را در دست داشته که تصویر مردهای برهنه شده فلسطینی توسط اسرائیل را با تصویر برهنه شدن یهودیان توسط ارتش نازی کنار هم گذاشته و زیرش نوشته تفاوت را پیدا کنید! 🔻متن کامل این مطلب را فردا در روزنامه ایران بخوانید 🔘 irannewspaper.ir
⭕️ جزئیات فساد چای دبش که ۹ ماه پیش در صداوسیما گفته شد، چیست؟ 🔹رئیس‌جمهور در همایش روز گذشته اشاره کرد که درباره پرونده چای دبش، دولت از ۹ ماه قبل نسبت به کشف، شناسایی و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام کرده و حتی در این زمینه در صداوسیما نیز اطلاع‌رسانی شده است. واقعیت این است که گزارش‌های منتشرشده در صداوسیما، نه تنها مؤید این سخن رئیس‌جمهور است، بلکه بالاتر از آن، نشان می‌دهد همه آنچه اکنون با عنوان افشاگری یا پشت پرده فساد چای دبش مطرح می‌شود، قبل‌تر در صداوسیما، اعلام شده است. 🔻متن کامل این مطلب را فردا در روزنامه ایران بخوانید 🔘 irannewspaper.ir 🌐
041-BozghaleBazigoosh-www.MaryamNashiba.Com.mp3
2.12M
💠 بزغاله بازیگوش 🔻موضوع: حرف شنوی 🎼 با صدای بانو مریم نشیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت۴۶ قسمت ۱.mp3
2.95M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 1⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح (1) 🔹 ارزش پشیمانی و زشتی غرورزدگی 💠 امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۴۶ نهج البلاغه می فرمایند: «سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ» 🔰 محور اصلی پیام این حکمت، عُجب و خودپسندی است. 🔻 دو نکته درباره این حکمت ضروری است: 1⃣ نکته اول اینکه بار اصلی مقصود و منظور امیرالمؤمنین (علیه السلام) فهماندن نهایت زشتی و پلیدی صفت عُجب و خودپسندی است. لذا به هیچ وجه در صدد تأیید معصیت نیستند که بعضی جاهلان گفتند ببین گناه را تأیید کرد، فرمود گناهی که تو را شرمنده کند بهتر از عبادتی است که تو را به عُجب وادارد ؛ اصلاً اینگونه نیست. کسی که کمی با ادبیات آشنایی داشته باشد، می فهمد که این یک نوع استعاره است که ببین گناه چقدر بد است ، از آن بدتر عبادتی است که عُجب بیاورد. بنابراین سنگینی مقصود در حکمت ۴۶ بر عُجب است‌. 2⃣ اما نکته دوم، شرح این حکمت با نهج البلاغه است. اولاً باید دانست که عُجب، چه مهالک و ضررها و زیان هایی دارد. 🔰 مولا علی (علیه السلام) عُجب و خودپسندی را بدترین ترس و تنهایی می دانند. 🔻 در حکمت ۳۸ می فرمایند: « إنَّ أَوْحَشَ الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ » ؛ "وحشتناک ترین وحشت عُجب و خودپسندی است." 🔻 در حکمت ۱۱۳ هم می فرمایند: « لَا وَحْدَةَ أَوْحَشُ مِنَ الْعُجْبِ » ؛ " هیچ تنهایی وحشتناک تر از عُجب نیست. " 🔻در حکمت ۱۶۷ عُجب را مانع زیاد شدن و فزونی یافتن نعمت های خدا می دانند: « الْإِعْجَابُ يَمْنَعُ الِازْدِيَادَ » 🔻 و در نامه ۳۱ خطاب به فرزند عزیزشان می نویسند: «وَ اعْلَمْ أَنَّ الْإِعْجَابَ ضِدُّ الصَّوَابِ وَ آفَةُ الْأَلْبَابِ » "بدان همانا عُجب و خودپسندی برخلاف راه درست و آسیب رسان به قلب و عقل است." 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلسطینی ها فیلمی متفاوت منتشر کرده اند که در ثانیه 1.47 آن یهودی ها در غزه ایستاده اند و عده ای در حال بردنِ یک لاشه هستند و فلسطینی هایی که از رگِ گردن به آنها نزدیم تر اند با یک نارنجک 💣 همه را راهی دیار باقی کرده و هلاک میکنند، هنوز از تعداد هلاک شده ها آمار دقیقی منتشر نشده است 🧼 ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو هر جور باشی خدا قبول میکنه ولی بنده اش نه .👌👌👌 🌴💎🌹💎🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جالبه تو دولت رئیسی اگر فساد دولت روحانی برملا بشه مقصر رئیسیه.. ولی اگر دولت رئیسی پروژ‌ه‌های چندین ساله رو که خواب بودند تکمیل کنه میشه دستاورد روحانی ... عالی بود👌😂
جواب کامل شبهه ↘️↘️ 👈اين پرسش ديگر واقعا شيعه را ضربه فني كرده است!!! حال اگر يك يا دو تقويم نوشته اند وفات، آن هم با وجود اينهمه دليل از اهل سنت و شيعه بر شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها، آيا استناد به چنين دليل هاي ارزش شنيدن دارد؟ ⬅️در پاسخ به اين شبهه، توجه به دو نكته ضرور است:↘️ اولاً: وفات كلمه اي است عام كه هم شامل مرگ طبيعي و هم شامل شهادت مي شود؛ زيرا در بسياري از موارد حتي در كتاب هاي معتبر، نسبت به شهادت امام حسين، امير مؤمنان، جعفر طيار عليهم السلام و همچنين در باره خليفه دوم و سوم نيز كلمه وفات به كار رفته است. 👈وفات امام حسين عليه السلام در روايات↘️ 👈ابن شهرآشوب مي نويسد: رسول خدا صلي الله عليه وآله درباره امام حسين عليه السلام فرمود: أما ان أمتي ستقتله فمن زاره بعد وفاته كتب الله له حجة من حججي. آگاه باشيد كه امتم حسين را مي كشند، پس هر كس پس از وفاتش او را زيارت كند، خداوند ثواب يك حج از حجهاي مرا براي وي مي نويسد.(1) در روايات اهل سنت نيز در باره امير مؤمنان عليه السلام از كلمه «وفات» استفاده شده است:↘️ عن عمرو بن حبشي قال خطبنا الحسن بن علي بعد وفاة علي فقال لقد فارقكم رجل بالأمس لم يسبقه الأولون بعلم....(2) وفات عمر بن الخطاب در روايات:↘️ اهل سنت اتفاق دارند كه خليفه دوم توسط ابولؤلؤ به شهادت!!! رسيده است؛ اما مي بينيم كه خود آن ها در كتاب هايشان همواره از كلمه «وفات» در باره عمر استفاده كرده اند. آيا اين دليل مي شود كه بگوييم كشته شدن عمر به دست ابولؤلؤ دروغ است و عمر اصلاً كشته نشده است؟ اگر كسي كتاب هاي اهل سنت را بگردد، شايد بيش از هزاران مورد پيدا كند كه ما به اختصار به یک مورد اشاره مي كنيم: بلاذري در انساب الأشراف مي نويسد:↘️ وخطب فاطمة بنت عمر الخطاب رضي الله تعالي عنه، بعد وفاة عمر، وأصدقها مائة ألف....(3) ثانياً: اين كه در تقويم هاي پيش از سال 1372، به جاي شهادت، وفات آمده باشد، دروغي است آشكار. بلي، پيش از انقلاب اين گونه بوده است. بر فرض كه چنين باشد، آيا تقويم مي تواند ملاك درستي يا نادرستي وقايع و اعتقادات باشد؟ جاي بسي تأسف است كه برخي براي اثبات يا رد مطلبي اعتقادي، به چنين ادله سستي استناد مي كنند. از قديم گفته اند كه: « الغريق يتشبّث بكل حشيش؛ كسي كه در حال غرق شدن است به هر خس و خاشاكي چنگ مي اندازد ». با وجود روايات صحيح السند در كتاب هاي اهل سنت مبني بر هجوم ابوبكر و عمر به خانه صديقه شهيده سلام الله عليها، استناد به چنين دلايلي چه ارزشي دارد؟😳🤔 نتيجه:↘️ اين كه تقويم ها به جاي شهادت «وفات» نوشته باشند، دليل بر عدم شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها نمي شود؛ چرا كه كلمه «وفات» هم شامل مرگ طبيعي و هم شهادت مي شود و حتي در باره امام حسين، امير مؤمنان، حمزه سيد الشهداء، جعفر بن ابوطالب عليهم السلام، عمر بن خطاب و عثمان بن عفان نيز اين واژه به كار برده شده است. موفق باشيد اکبرزاده منابع ↘️ 1.ابن شهرآشوب، شير الدين أبي عبد الله محمد بن علي المازندراني (متوفاي588 هـ)، مناقب آل أبي طالب، ج 3، ص 272 2.إبن أبي شيبة الكوفي، أبو بكر عبد الله بن محمد (متوفاي235 هـ)، الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار، ج 6 ص 371 و ج 7، ص 476 3.البلاذري، أحمد بن يحيي بن جابر (متوفاي279هـ)، أنساب الأشراف، ج 2، ص 257.
🌸🍃🌸🍃 ؟ روزی حضرت علی (ع) از کوچه‌ای رد می‌شدند. از زیر دیواری که سمت کوچه خم شده بود و کم بود بریزد باید رد می‌شدند. حضرت چون زیر آن دیوار رسیدند به سمت دیگر کوچه آمدند. مردی گفت: یا علی (ع) از قضای خدا فرار می‌کنی؟ حضرت فرمودند: از قضا الهی به قدرش (اندازه‌اش) فرار می‌کنم. نتیجه این‌که انسان نباید مستقیم به قضا الهی خود را بسپارد، به اندازه‌ای که می‌تواند از قضا الهی باید گریز کرد و عاقل آن نیست که خود را به دست خود به بلا بسپارد. مثال: فرض کنیم قصد مسافرت داریم و تایر ما فرسوده است، این‌که تایر را عوض نکنیم و بگوییم قضا الهی باشد خواهیم مرد، این درست نیست. به اندازه قدر و اندازه و توان‌مان یک تایر دست دوم بهتر از تایر خودمان می‌خریم و می‌گویم خدایا توکل بر فضل تو و راه می‌افتیم. 🌿🌸🌿🌸🌿
🌿🌺﷽🌿🌺 ۹۹ درصد بيماري های جسمانی محصول بيماري های روانی است، عامل اصلی‌ بيماری اينست‌ كه آدم از خودش راضی نيست و شب كه می‌خواهد بخوابد باطنش از‌ او می‌پرسد كه؛ امروز چه كار كردی؟ دل چه كسی را خوش كردی؟ چه كسی را امروز شاد كردی؟ 🪴خانم اميلی برونته می‌گويد: شب كه ميشود كارهايت را بگذار روی ميز، اگر ديدی در بين آن ها يك لبخندی هست كه مثل يك خورشيد تابيده و دل يكی گرم شده، آن روزت را باطل نكردی؛ دارايی انسان شادی هایی است كه توليد كرده و از آن شادی هاست كه به انسان شادی می‌دهند و لذت می‌دهند و بركت پشت بركت به انسان می‌رسد... 💌پی نوشت: در دعای زیبای امین الله می‌خونیم «خدایا، من رو محبوب در زمین و اسمانها قرار بده» کسی که با این نیت از خواب بیدار میشه که تا آخر شب طوری زندگی کنه که در زمین و آسمان محبوب باشه، قطعا زندگیش سرشار از آرامش و برکت و نور میشه. 💚
💚هر روز غر میزنی، هر روز به همه چی گیر میدی هر اتفاقی رو مخته هر چیزی رو منفی میبینی از مشکلات فـاجعه میسازی اتفاق های خوب روخراب میکنی کلا نمیتونی از هیچی لذت ببری و فقط جوانب منفی رو میبینی بس نیست؟! 🤍بسه ديگه تمومش كنيم نـاله كردنو واقعاً اينجورى نميشه زندگى كرد و خسته كننده ميشه عين كرم هايى كه درخت رو نابود ميكنه غم و غصه هر روز هم داره مارو از درون نـابود ميكنه راستى من نفسم از جاى گرم بلند نميشه اما اين ناله هاى هر روز هم درمـان مشكلاتم نيست. لطفاً تموم كنيم اينهمه انرژى منفى كه داريم به هَم ميديم واقعا خسته نشدیم از اینهمه غر زدن و ناله کردن دیگه هممون میدونیم محاسن و معایب زندگیمونو ولی ول نمیکنیم و مثل خفت گیرها شدیم که هرجا بتونیم یه نفر روگیر میاریم و در مورد مشکلات مینالیم چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد زندگی همینه، ما هم در این دوره تـاریخی به دنیا اومدیم معلوم هم نیست تا کی زنده ایم پس لطفا این مدت رو برای خودمون و یه عده دیگه تبدیل به جهنم نکنیم 🌱🌸🌱🌸🌱
💢 عذاب شدید بردن آبروی دیگران مردی خدمت امام موسی کاظم (علیه السلام) آمد و عرضه داشت: فدایت شوم، از یکی از برادران دینی کاری نقل کردند که ناپسند بود، از خودش پرسیدم انکار کرد در حالی که جمعی از افراد موثق و قابل اعتماد این مطلب را از او نقل کردند! حضرت فرمود: گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن .. حتی اگر پنجاه نفر قسم خوردند که او کاری کرده و او بگوید نکرده ام از او قبول کن و از آنها نپذیر! هرگز چیزی که مایه عیب و ننگ اوست و شخصیتش را از بین می برد در جامعه منتشر نکن که از آنها خواهی بود که خدا در موردشان فرموده : "کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکی در دنیا و آخرت دارند" حسن ختام این مطلب، حدیثی تکان دهنده از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که فرمودند: هر کس گناه و کار زشتی را نشر و پخش کند، همانند کسی است که آن کار را انجام داده است... 📗کافی ج 8 ص 147. آیه مذكور در سوره نور آیه 19 قرار دارد. 📒به نقل از تفسیر راهنما. 📕بحارالأنوار، ج 72، ص 365، ح 77. 🌿🌸🌿🌸🌿
آقای تحلیلگر ✍️ سال‌ها کار سنگین رسانه ای برای فرشته سازی از ضحاکِ سیری ناپذیرِ بچه کشِ تلاویو ذره ای بر قلب ملت‌ها اثر نگذاشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠عوامل زیاد شدن روزی خداوند در قرآن می فرماید: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض؛‏ [اعراف/96] و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان مى ‏آوردند و تقوا پیشه مى‌‏كردند، برکت‌هایی از آسمان و زمین را بر آنها مى‌‏گشودیم‏» 🟢در روایات، عوامل زیادی برای زیاد شدن روزی انسان‌ها ذکر شده است که برخی اشاره می کنیم: 1️⃣راستگویی و نیکی به والدین : پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «به هر که راستگویى در گفتار، انصاف در رفتار، نیكى به والدین و صله رحم الهام شود، اجلش به تأخیر مى افتد و روزیش زیاد مى‌شود أعلام الدین؛ ص365 2️⃣نیت خوب داشتن: امام باقر(علیه السلام) می فرماید: هر که خوش نیت باشد، روزی اش افزایش می یابد. بحار، ج ۵۷، ص ۱۷۵ 3️⃣سحرخیزی و دنبال روزی رفتن در آغاز روز: پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «صبح زود در طلب روزى و حاجت‌هاى خود بروید، زیرا صبح- خیزى مایه بركت و رستگاریست نهج‌الفصاحه، ص371 4️⃣ نماز شب: امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: «َنماز شب، روزى را زیاد و قرض را ادا مى ‌نماید ثواب‌الاعمال ،ص42