eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
64.5هزار عکس
67هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
📗📗 حماسه حسینی مجموعه ای مشتمل بر همه سخنرانی ها و یادداشت های استاد شهید مرتضی مطهری درباره حادثه کربلا است. این کتاب تفسیر استاد مطهری از نهضت و قیام حسینی است با رویکرد اجتماعی، شخصیتی و سیاسی امام حسین( ع ). «حماسه حسینی» تاریخ نگاری نیست، بلکه تحلیل تاریخ است و در آن به جنبه درس آموزی و الگوگیری از قیام امام و لزوم پیراستن آن از تحریفات تکیه و تأکید شده است.. ماهیت و تحلیل قیام حسینی ، تحریفات در واقعه تاریخی کربلا، شعارهای عاشورا و جایگاه امر به معروف و نهی ازمنکر از موضوعات کتاب است.
📗📗 يكي از موثرترين و روان ترين و زيباترين اثرهاي استاد مطهری کتابی است تحت عنوان "داستان راستان "این کتاب شامل دو جلد است كه در جلد اول آن ۷۵ و در جلد دوم ۵۰ داستان گنجانده شده است. استاد مطهری در این کتاب با استفاده از كتب احاديث، تواريخ و سيره با زباني ساده و مفيد داستانهای آموزنده ای را براي طبقه جوان بیان کرده است . استاد شهید در این کتاب بصورت کاملا هوشمندانه و با استفاده از داستان های بسیار ساده یک دور اصول دین را آموزش می دهد بدون اینکه خواننده را با کلمات و عبارات پیچیده سردرگم کند. کتاب داستان راستان مخصوص قشر نوجوان و جوان است ولی درعین حال بزرگسالان نیز می توانند با خواندن این اثر لذت کافی از بهرمند شدن از آگاهی و معارف را ببرند.
Part01_گزیده داستان راستان.mp3
6.08M
🔹قسمت ۱: مردی که کمک میخواست / قافله ای که به حج میرفت / مسلمان و کتابی / اعرابی و رسول اکرم
Part02_گزیده داستان راستان.mp3
6.06M
🔹قسمت ۲: مرد شامی و امام حسین / مردی که اندرز خواست / علی و عاصم / مستمند و ثروتمند / بازاری و عابر
📗📗 "فطرت" عنوان بحثهایی است از استاد مطهری که در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ در تهران در جمع معلمان و دبیران ایراد شده و ظاهرا به دلیل برخورد با نهضت اسلامی و افزایش مشاغل اجتماعی استاد شهید متوقف گردیده است. در این کتاب مسئله فطرت که به تعبیر استاد مطهری ام المسائل معارف اسلامی است در چهار نوبت و از دیدگاه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفته است. از اهم مباحث این کتاب میتوان این عناوین را نام برد : معنای فطرت ، فطریات انسان ، گرایش های مقدس ، تکامل اصالتهای انسانی ، منبع و منشا مذهب ، عشق و عبادت ، فطری بودن دین ، بررسی و نقد نظریه دورکهیم ، نظر قرآن درباره منشا دین.
📗📗 کتاب نبرد حق و باطل (به ضمیمۀ تکامل اجتماعی انسان در تاریخ) اثر شهید مطهری شامل سه بخش نبرد حق و باطل ، تکامل اجتماعی انسان در تاریخ وآینده بشر از دیدگاه مختلف است . در بخش اول ضمن طرح موضوع حق و باطل در دو قلمروی جهان هستی و جامعه و تاریخ، اصول ماتریالیسم تاریخی به نقد کشیده شده و نظریه‌ی اسلام در این باره ارائه گردیده است. در بخش دوم و سوم ابتدا مفهوم تکامل و تفاوت آن با پیشرفت بیان شده، سپس آینده‌ی بشر از دیدگاه مکاتب مادی از جمله مارکسیسم و اگزیستانسیالیسم مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا نظریه‌ی اسلام در این خصوص شرح داده شده است. اگر ذهنتان مشغول سوالات زیر است حتما این کتاب را مطالعه کنید: آیا نظام عالم نظام حق است یا نظام باطل ؟ اگر پیروزی با حق است، چرا بعضی مواقع باطل، پیروز و موفق است؟ تکامل انسان یعنی چه؟ و تفاوت آن با پیشرفت چیست؟ آینده بشر چه میشود؟
📗📗 کتاب "نظری به نظام اقتصادی اسلام" بر اساس یادداشتهایی از استاد شهید مطهری در مورد مسائل اقتصادی نگاشته شده است و پس از شهادت ایشان به چاپ رسیده است. با توجه به اینکه مساله مارکسیسم در آن برهه از تاریخ ایران چالش ایدئولوژیک بزرگی برای مکتب اسلام به شمار می رفت، شهید مطهری در آثار متعددی به دنبال پاسخ دادن به شبهات آنها بر اساس مبانی اسلام بوده اند که نتیجه این تلاشهای فکری، شکوفایی و تعمیق و تفصیل اندیشه اسلامی بوده است. این کتاب مشتمل بر یک دیباچه و هشت بخش است. دیباچه از دو قسمت تشکیل شده؛ مقاله ای تحت عنوان « نظری به اقتصاد اسلامی» و بحثی درباره «اقتصاد سالم». بخش اول این کتاب در تعریف اقتصاد و مفاهیم اقتصادی است. در بخش دوم درباره مالکیت از نظر فلسفی سخن رفته است . بخشهای سوم و چهارم را بحث درباره ارزش و ارزش اضافی تشکیل می دهد. در بخش پنجم سرمایه داری و سوسیالیسم از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار گرفته است. بخش ششم را رساله های اقتصادی تشکیل می دهد که مشتمل بر سه رساله است: «مالکیت زمین از نظر اسلام – انفال » ، «مساله ارث» و «سوسیالیسم» بخش هفتم و هشتم مشتمل بر دو یادداشت است: یکی «یادداشت اسلام و اقتصاد» و دیگر «یادداشت نظری به نظام اقتصادی اسلام» که خلاصه ای فشرده از مباحث کتاب است.
📗📗 کتاب مسئله حجاب، بر اساس سلسله سخنرانیهای استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان نوشته شده است. بنا بر نظر استاد مطهری گذشته از انحرافهای عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده، این مسئله و دیگر مسائل مربوط به زن، وسیله ای در دست برخی افراد قرار گرفته است که بر ضد دین اسلام تبلیغات منفی میکنند. این کتاب دو بخش دارد، شهید مطهری در بخش اول ابتدا نشان میدهد که مسئله پوشش زن از ویژگی های اسلام نیست و میان ملتهای دیگر نیز وجود داشته است. سپس به عده ای که طرفدار بی حجابی زن هستند ، پاسخ میدهد. در بخش دوم، به عده ای پاسخ میدهد که معتقدند زنان باید حتی چهره و دست خود را از نامحرم بپوشانند و به خانه نشینی زن عقیده دارند. استاد مطهری در این کتاب ثابت میکند که نظر اسلام، حفظ حریم و حضور باوقار زن در جامعه با پوشش مناسب است. کتاب مجموعا شامل پنج فصل با عناوین زیر میشود ؛ فصل اول : تاریخچه حجاب فصل دوم : علل پیدایش حجاب فصل سوم : فلسفه پوشش در اسلام فصل چهارم : ایرادها و اشکالها فصل پنجم: حجاب اسلامی
📗📗 موضوع عدلِ خداوند چالشی‌ترین مسأله‌ی اصول عقاید است و در میان موضوعاتی چون توحید، معاد، نبوت و امامت، پرسش‌های بیشتری در مورد آن صورت گرفته است. چرا تبعیض وجود دارد؟ فرق تفاوت و تبعیض چیست؟‌ فناها و نیستی‌ها برای چیست؟ آیا معجزه، دعا و صدقه نوعی استثنا در قانون خلقت است؟ آیا عمل خیر از غیر مسلمان قبول می شود؟ آیا گناهان شیعیان بخشیده شده است؟ آیا از قضای الهی می‌توان فرار کرد؟ رابطه‌ی مغفرت و شفاعت چگونه است؟ انواع آن کدام است؟ آیا نظام هستی نظام ذاتی است یا قراردادی؟ چرا امثال صادق هدایت به هستی و زندگی بدبین‌اند؟‌ آیا کسانی مانند دکارت را می‌توان کافر شمرد؟‌ و ...‌ این‌ها سؤال‌هایی است که استاد شهید سعی کرده است در بخش‌های مختلف کتاب عدل الهی به آن‌ها پاسخ دهد. اما شاید مهم‌ترین سؤال در باب موضوع عدل این باشد که آیا خداوند براساس عدل عمل می‌کند یا هرچه خداوند انجام می‌دهد عین عدل است؟
📗📗 کتاب بیست گفتار ، مجموعه ‏ای است مشتمل بر بیست سخنرانی متفکر شهید استاد مطهری است که بین سالهای ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۱ برای عموم ایراد شده است .این کتاب نیز همچون دیگر آثار استاد مطهری از بیانی روان و محتوایی غنی همراه با نکات بدیع برخوردار است ، ضمن اینکه مسائل مورد بحث ، مسائلی است که همواره برای جامعه اسلامی مطرح می‏باشد و اذهان‏ جستجوگر به دنبال پاسخهای مناسب برای آن مسائل هستند ، موضوعاتی نظیر: عدالت و تبعیض رابطه دین با علم نظر دین درباره دنیا فواید و آثار ایمان شداید و گرفتاری ها خودشناسی و خداشناسی سیره ائمه (ع) و......