eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
64.5هزار عکس
67هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
📗📗 «کتاب آه» نوشته یاسین حجازی حاصل بازخوانی و ویرایش مقتل «نفس المهموم» است. کتابی که اغلب نقل های صحیح مقاتل و کتب تاریخ را در خود گرد آورده و جزءجزء حادثه شهادت امام حسین بن علی(ع) را از ۶ ماه پیش تر تا روز حادثه عاشورای حسینی ثبت کرده است. «نفس المهموم» نوشته شیخ عباس قمی یکی از بزرگترین محدثین شیعه و صاحب کتاب شریف "مفاتیح الجنان" است که به او لقب «خاتم المحدثین» داده اند. یاسین حجازی در مقدمه کتاب می نویسد: "من در بازخوانی نفس المهموم، خط حادثه را پررنگ کردم و به ترتیب و توالی وقوع حادثه ها دقت کردم و گشتم آدم هایی را که اسمشان در اول حادثه یک چیز بود و در اثنای حادثه یک چیز و در انتها یک چیز دیگر، یکی کردم و نقل های پراکنده در جای جای کتاب را تجمیع کردم و رد نقل هایی را که با هم نمی خوانند، در کتاب های دیگر گرفتم تا نقل معقول تر و مشهودتر را بیاورم و تاریخ ها را همخوان کردم."
📗📗 کتاب "شکوه نهج البلاغه" ترجمه فارسی کتاب روائع نهج‌البلاغه اثر جرج جرداق است. جرج جرداق نویسنده، اسلام پژوه و شاعر مشهور مسیحی لبنان است که به نوشته‌هایش درباره امام علی علیه السلام شهرت دارد. شمار کسانی که در کتاب شریف نهج البلاغه تأمل کرده اند کم نیست، ولی کتاب حاضر به قلم جرج جرداق مسیحی، تلاش دارد مقام انسانی و عدالت‌خواه مولا علی علیه السلام را به دور از وقایع و اختلافات تاریخی تبیین کند. کتاب روائع نهج‌البلاغه (شکوه نهج‌البلاغه) شامل دو بخش عمده است: نخست مقدمه زیبا و دیده‌گشای جرج جرداق درباره مقام ادبی و امتیازهای فکری امام علی علیه‌السلام آمده و سپس گزیده‌ای از خطبه‌ها و نامه‌های امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه درج گردیده است.
نهج البلاغه امام علی علیه السلام ترجمه آیت الله مکارم شیرازی بخش خطبه ها جمعا ۲۴۱ خطبه ✅ ادامه دارد...
خطبه 90-83 .mp3
42.69M
📗کتاب صوتی بخش خطبه ۸۳ تا ۹۰ ۸۳ . خطبه موسوم به غرّاء ۸۴ . درباره عمروعاص ۸۵ . در صفات خداوند ۸۶ . در توحيد الهى و سفارش به تقوا ۸۷ . در وصف پرهيزكاران و فاسقان ۸۸ . در بيان هلاكت مردم ۸۹ . مردم پيش و پس از بعثت ۹۰ . در توحيد الهى و پند و اندرز
آشنایی با داستان : داستان این کتاب با روایت مریم، دختر یکی از بازیگران مطرح سینما آغاز می‌‌شود. مریم از زندگی شخصی خود ناراضی است و در تصمیمی ناگهانی و بدون اطلاع خانواده‌‌اش، همراه با دوستان هم‌‌دانشگاهی‌‌اش در قالب اردوی زیارتی، راهی مشهد می‌‌شود.... سایر شخصیت ها ؛ فاطمه : مسئول اردو و بزرگ بچه ها ثریا : دختر محجبه ای نیست راحله : دارای گرایش های فمینیستی فهیمه : مدت کوتاهی در غرب زندگی کرده سمیه : دختر تند مزاج و حزب الهی عاطفه : دختر اصفهانی و شوخ
📗📗 تربیت صحیح یک کودک، حتی اگر فرزند خودمان نباشد؛ تربیت یک نسل است، و تربیت یک نسل سالم قطعاً در آرامش دنیا و انسان‌های آن مؤثر است. در تربیت اسلامی (انسانی)؛ دورۀ تربیتی، محدود به زمان بعد از تولد فرزند نیست. بلکه انتخاب همسری با باطن پاک و قدرتمند، و نیز مراقبت‌های قبل از انعقاد نطفه، و زمان بارداری، از مهمترین و ضروری‌ترین پیش نیازهای موفقیت انسان‌ها در پرورش یک نسل موفق است. در سبک زندگی اسلامی، مراقبت‌های بعد از تولد، به سه بخش زیر تقسیم می‌شود؛ – هفت سال اول؛ دوران سلطنت فرزند – هفت سال دوم؛ دوران اطاعت فرزند – هفت سال سوم؛ دوران وزارت فرزند کارگاه «تربیت کودک» توسط استاد محمد شجاعی دورۀ مفصلی است بر اساس تعالیم اهل بیت (علیهم‌السلام) که در دو بخش کلی زیر؛ – تمام مراقبت‌های قبل از انعقاد نطفه تا مراقبت‌های زمان بارداری – تمام مهارت‌های ارتباط با کودک در سه دورۀ سلطنت، اطاعت و وزارت می‌تواند به‌صورت مرجعی دقیق، همواره در کنار شما، به اداره موفق مراحل گوناگون تربیت فرزندتان، کمک کند.
📗📗 اَلْإرْشاد فی مَعْرفةِ حُجَجِ الله عَلَی الْعِباد معروف به «الارشاد» کتابی درباره تاریخ زندگی امامان شیعه(ع) به زبان عربی نوشته شیخ مفید (متوفای ۴۱۳ق) از متکلمان و فقهای برجسته شیعه است. شیخ مفید این کتاب را با توجه به روایاتی که در اختیار داشته، جمع‌آوری نموده است. این کتاب به شرح حال ائمه ۱۲ گانه اختصاص یافته است و می‌توان آن را در زمره قدیمی‌ترین کتاب‌های امام شناسی و در ردیف کتاب الحجه الکافی شیخ محمدبن یعقوب کلینی به شمار ‌آورد. باب نخست این کتاب به شرح حال امیرمومنان (علیه السّلام) اختصاص دارد و بیشترین حجم کتاب را نیز در بردارد. باب سوم به امام حسین(علیه السّلام) و شرح ماجرای کربلا و شهدای آن اختصاص دارد. به واقع می‌توان باب سوم الارشاد را مقتل حسین و اصحابش به شمار آورد.
📗📗 کتاب "مجمع الفضائل علی علیه السلام" کتابی است درباره ی سیر و سلوک و فضائل امام علی علیه السلام در قالب احادیث،حکایات،اشعار،روایت ها و نکته های ظریف اخلاقی ، مولف کتاب مجمع الفضائل مرحوم علامه سید محمد تقی مقدم است ایشان درباره ی اثرش فرموده است : در صدد برآمدم تا از دریای معرفت امام علی علیه السلام کفی بردارم و از دوجنبه ی لاهوتی و ملکوتی و از جنبه ی بشری وارد شوم. این کتاب شامل مطالبی نظیر : دلایل بر اعلم بودن امام علی علیه السلام بر ما بقی خلفا و اصرار پیامبر بر ولایت ایشان ، علم لایزال حضرت و اخلاق حمیده ایشان و کیفر دشمنان حضرت و اشاره و پیشگوئیهای امام حتی در مورد شهادت فرزند و برخی صحابه ایشان و نیز شامل چکیده‌ای از مواعظ آن حضرت میشود.
📗📗 کتاب "ایران! جوان بمان!" نوشتۀ استاد محسن عباسی ولدی با هدف چرایی ضرورت افزایش جمعیت و فرهنگ سازی در این زمینه نگاشته شده است. این کتاب، حاصل پرسش و پاسخ های شنوندگان رادیو معارف از محسن عباسی ولدی است که از سال ۱۳۸۸ به‌عنوان کارشناس در برنامۀ پرسش و پاسخ تربیتی با موضوع خانواده حضور پیدا کرده است. کتاب "ایران! جوان بمان!" با زبان و بیانی ساده و روان، به همۀ موضوعات و مسائل مطرح در بحث افزایش جمعیت، تربیت فرزند، کنترل جمعیت در ایران، مشکلات اقتصادی خانواده‌های پرجمعیت، سنت‌های الهی در رزق و روزی به بندگان، جایگاه فرزندآوری در اسلام و... می‌پردازد. از این رو، نویسندۀ این کتاب کوشیده به مسألۀ بحران جمعیتی کشور، نگاهی همه‌جانبه داشته باشد. این کتاب، شامل عنوان‌های زیر است: - شعار فرزند کمتر زندگی بهتر چه شد؟ - مگر شرایط امروز با دیروز تفاوت دارد؟ - چرا باید از سالمندی جمعیت نگران باشیم؟ - چرا کنترل جمعیت از سال هفتاد و یک متوقف نشد؟ - آیا فکری برای اشتغال فرزندان آینده کرده‌اید؟ - مشکلات اقتصادی و فرزند آوری و....
📗📗 کتاب " همرزمان حسین علیه السلام" مشتمل بر ۱۰ سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در ماه محرّم سال ۱۳۵۱ در هیئت انصار الحسین (علیه السّلام) تهران است. ایشان در این جلسات بیانات خود را در موضوع سیره ی امامان معصوم (علیهم السّلام) در قالب طرح انسان ۲۵۰ ساله مطرح میکنند. تمرکز اصلی این بیانات بر تحلیل زندگی امام سجّاد (علیه السّلام) تا امام کاظم (علیه السّلام) است. چهار امام عزیزی که در اذهان متشرّعان آن زمان بیشتر به عنوان افرادی ساکت و منزوی معروف بوده اند. اهم مباحث این ده جلسه عبارتند از : جلسه ی اوّل : گونه هاي مختلف بحث درباره ي مسئله ي امامت جلسه دوم : اهمّيّت شناخت چهره و سيره ي حقيقي ائمه(ع) جلسه سوم : فلسفه و هدف امامت جلسه چهارم : انسان ۲۵۰ ساله ي مبارز جلسه پنجم : دورانهاي چهارگانه ي امامت جلسه ششم : بررسي برهه ي آغازين دوره ي چهارم امامت جلسه هفتم : حيات سياسي امام صادق(ع) جلسه هشتم : اقدامات خاص ائمه(ع) و برخورد با علما و شعراي درباري جلسه نهم : امامزادگان انقلابي جلسه دهم : تقيه این بیانات، همان‌طور که خود ایشان هم در برخی از جلسات اشاره کرده اند، بیش از آنکه یک سخنرانی باشد، یک بحث تحلیلی و علمی است. ایشان به ذکر کلّی نظرات خود اکتفا نکرده‌اند و برای هر موضوعی که مطرح می‌کنند، شواهد متعدّد تاریخی و روایی را پیش روی مخاطب می‌گذارند.
HAMRAZMAN.pdf
2.1M
✅فایل کتاب "همرزمان حسین علیه السلام " اثر حضرت آیت الله خامنه ای
📗📗 کتاب ۱۱۴ نکته درباره نماز توسط حجة الاسلام محسن قرائتی تالیف شده و بارها توسط ستاد اقامه نماز و مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن چاپ شده است. روان‌گویی، استفاده از تمثیل و ایراد مطالب عمیق با استفاده از کلمات ساده، از ویژگی‌های خاص سخنرانی و درس استاد قرائتی است. ما پرسش‌های زیادی درباره‌ی نماز داریم. مثلاً درباره‌ی تکراری بودن نماز باید بدانیم که شاید ظاهر نماز تکراری باشد، ولی دراصل تکراری نیست. کسی که از نردبان بالا می‌رود، با هر پله که تکرار است، اوج می‌گیرد؛ و یا کسی که به زمین کلنگ می‌زند، با کار تکراری به چشمه‌ی آب نزدیک می‌شود. نماز نیز ظاهرش تکراری، ولی باطنش اوج گرفتن و عمیق شدن است.
📗📗 کتاب «رهبری بر فراز قرون» ترجمه کتاب «بحث حول المهدی» آیت‌الله شهید محمد باقر صدر می‌باشد، که به تازگی با مقدمه و تحقق آقای دکتر «عبدالجبار شراره» منتشر شده است. شهید صدر در کتاب مزبور به روش عقلی به شبهات و پرسش‌هایی که درباره شخصیت مهدی موعود و قیام جهانی آن حضرت مطرح می‌شود، پاسخ داده‌اند و شاید بتوان گفت که از این نظر کتاب یادشده حائز اهمیت بسیار بوده و بنیانگذار شیوه‌ای نو در موضوع مهدویت و منجی‌گرایی است. کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول مربوطه به نظرات محقق، دکتر شراره است که حدود 50 صفحه از کتاب را به خود اختصاص داده است و بخش دوم ترجمۀ کتاب «بحث حول‌المهدی» آیت‌الله شهید صدر است.