eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
80.5هزار عکس
85.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
عالم ملکوت عالم ملکوت، همان عالم غیب و عالم نفس و عالم مجردات است که به آن عالم مثال و عالم برزخ هم اطلاق می‌گردد و آن مرتبه و نشئه‌ای است برتر از عالم طبیعت که دارای صور و ابعاد است امّا فاقد حرکت و زمان و تغییر است. ۱ - اقسام عالم ملکوت مراد از عالم ملکوت، همان عالم غیب و عالم نفس و عالم مجردات است که به آن عالم مثال و عالم برزخ هم اطلاق می‌گردد و آن مرتبه و نشئه‌ای است برتر از عالم طبیعت که دارای صور و ابعاد است امّا فاقد حرکت و زمان و تغییر است. این عالم خود بر دو قسم است یکی «ملکوت اعلی» که عالم مجردات محضه است مانند عالم ملائکه و دیگری «ملکوت اسفل» است که عالم صور مقداری است.[۱] مانند وجود انسان‌ها در برزخ و قبر. امام‌ خمینی عالم ملکوت را به دو قسم اعلی و اسفل تقسیم کرده و قائل است ملکوت اعلی عالم نفوس کلیه[۲] و عالم بهشت است که نفوس سعیده در آنجا هستند.[۳] نفس در ارتباطی که با عالم ملکوت اعلی و فرشتگان مقرب پیدا می‌کند، علوم حقیقی به آنها القا و افاضه می‌شود.[۴] ‌ این عالم اعلی، مظهر تفصیلی عالم ارواح و عقول و محل اخذ عهد و میثاق ربوبیت است. اما عالم ملکوت اسفل همان مُثُل معلقه و عالم قبر، عالم جن، شیطان و جهنم است که نفوس اشقیاء به‌سوی آن مسافرت می‌کنند.[۵][۶][۷] و هر یک از نفوس که ارتباط با این عالم (اسفل) و عالم جن و شیطان و نفوس خبیثه پیدا می‌کنند، القائات آن شیطانی است.[۸][۹] به اعتقاد امام‌ خمینی معنای رؤیت ملکوت ابراهیم به این معنا نیست که با دیده چشم بوده باشد بلکه رؤیت شهودی و حضوری و عقلانی بوده است. امام خمینی معتقد است ملکوت در لسان اشراقیون به ارباب انواع تعبیر شده‌ است و در لسان مشائین به عقول قادسه تعبیر شده است و در لسان شریعت به «ملائکه الله» تعبیر شده‌ است آن فرشتگانی که به تدبیر عالم مشغول‌اند و مالک این عالم‌اند از کرسی تا عرش. به اعتقاد امام‌ خمینی عالم ملکوت سرتاسر عالم ملک و جسمانی را فراگرفته، ازاین‌رو رؤیت با چشم سر ممکن نیست بلکه رؤیت حضوری و شهودی است پس مرتبه تجلی به اسم ملکوت و مالکیت خیلی قویم به‌نحوی‌که تمام موجودات عالم تحت ملکوت و مالکیت حقه الهی‌اند و سماوات و ارضین در سرتاسر عالم در مملوکیت احدی اداره می‌شوند.[۱۰] ۲ - پانویس ۱. ↑ سجادی، جعفر، فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملاصدرا، ص۳۲۵. ۲. ↑ تقریرات فلسفه امام خمینی، ج۱، ص۷۶، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۵.     ۳. ↑ شرح چهل حدیث، ص۳۶۳، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.     ۴. ↑ شرح چهل حدیث، ص۳۷۳، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.     ۵. ↑ تقریرات فلسفه امام خمینی، ج۱، ص۷۶، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۵.     ۶. ↑ شرح چهل حدیث، ص۳۷۲، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.     ۷. ↑ شرح چهل حدیث، ص۴۰۰، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.     ۸. ↑شرح چهل حدیث، ص۳۷۲، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.     ۹. ↑ دانشنامه امام خمینی، ج۷، ص۴۷۵، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۴۰۰. ۱۰. ↑ تقریرات فلسفه امام خمینی، ج۳، ص۵۰-۵۱، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۵.   🕊💚 درپناه قرآن باشید🍃🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
077-nesa-fa-ansarian.mp3
5.27M
سوره مبارکه منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
سوره مبارکه از کتاب تفسیر یک جلدی مبین
077-nesa-ta-1.mp3
5.11M
سوره مبارکه بخش اول مفسر: استاد قرائتی
077-nesa-ta-2.mp3
6.18M
سوره مبارکه بخش دوم مفسر: استاد قرائتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬این ویژگیت نمیذاره خدا کمکت کنه! 🎙️استاد با ما در طلوع همراه باشید https://eitaa.com/tofirmo 🌻🌻🌻طلوع🌻🌻