eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
82هزار عکس
87.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌⤴️ شرح در کلیپ * پیشرفت یعنی کویر تحویل بگیری و فقط در عرض ۳ سال بزرگترین دهکده تفریحی و گردشگری رو در دل کویر تحویل بدی! این دقیقاً همون چیزیه که شهید آیةالله رئیسی تحویل گرفت و بعد از ۳ سال تحویل دولت فعلی داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 با «قرآن کریم» نورانی شویم سوره مبارکه آل عمران آیه ۲۷ تُولِجُ اللَّيْلَ فِي الْنَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الَمَيَّتَ مِنَ الْحَيِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاء بِغَيْرِ حِسَابٍ (خداوندا) تو شب را به روز و روز را به شب درآورى و زنده را از مرده و مرده را از زنده بيرون آورى و هر كه را خواهى بى شمار روزى مى‌دهى.
🖇 «مبارزه‌ای که نیروهای مذهبی در این مقطع از تاریخ ، برای کنترل انجام می‌دهد و بسیجی که با توجه به پایگاه مردمی خود در شهرهای مختلف ایجاد می‌کند، از برجسته‌ترین فرازهای مبارزات نیروهای مذهبی در طول تاریخ حیات اجتماعی خود است؛ ولی نکته‌ای که از آن غافل شدند، عدم رضایت به این اقدام از اقدام و به تفسیر و توجیهی است که آنان از مشروطه می‌کنند... کسانی که به توجیه دینی منورالفکری پرداختند، از این نکته غافل شدند که تلاش‌های برای توجیه شرعی شعارها و آرمان‌ها منورالفکران، فایده‌ای جز پوشش دادن به آن‌ها جهت نفوذ در میان نیروهای مذهبی و دامن زدن به پریشانی فرهنگی و آشفتگی فکری اجتماع ندارد. یعنی در هنگام بسط ، نه تنها زمینه‌ی شناخت دوست و دشمن از بین برود، بلکه راه برای شناخت خود نیز باقی نماند و منورالفکران در این شرایط فکری و فرهنگی با استفاده از پوشش‌های موجود ابتدا به حذف حریفان آگاه و از آن پس به قتل رقیبان غافل پرداختند.» 📚 حجت‌الاسلام حمید پارسانیا؛ حدیث پیمانه، ص ۲۸۲
| 🔰سازوكارهای اجتماعی خاطره و فراموشی تاریخی بررسی کارکرد حافظه تاریخی در جامعه ✍🏻 دکتر ناصر فکوهی استاد دانشگاه تهران 📍«ناصر فكوهی، معتقد است حافظه‌های تاریخی كه امروز از آنها صحبت می‌شود، عموما حافظه‌های ملی هستند. وی می‌گوید به دلیل وجود انقلاب‌های بزرگ اجتماعی و حوادث و رویداد‌های بسیار گسترده تاریخی و فشارهای ممتدی كه از درون و برون به این جامعه وارد شده، میزان ضربه‌ها (تروماها) بسیار زیاد بوده و به همین دلیل نیز این حافظه در عین حال كه شكل گرفته است شكل بسیار متكثر، پاره پاره و پرگسست است. فكوهی معتقد است نمی‌توان با قاطعیت از ضعیف یا قوی بودن حافظه تاریخی ایرانی صحبت كرد و باید اذعان كرد كه ما بیشتر می‌توانیم از پیچیدگی و ضربه‌پذیری آن صحبت كنیم تا از ثبات و استحكامش. این امر وظیفه همه ما را بیشتر می‌كند، زیرا برای تداوم هستی یك جامعه بدون شك نیاز به نظام‌های خاطره و حافظه تاریخی و جمعی وجود دارد تا در عین تكثر بتوان وحدت را ایجاد كرد...» مطالعه کامل یادداشت در وب‌سایت فکرت
💢 روایت موسی نجفی از نهضت مشروطه 🔹 موسی نجفی، یکی از پژوهشگران برجسته‌ی تاریخ معاصر ایران، نگاهی عمیق و تحلیلی به نهضت مشروطه داشته است. وی در آثار خود، به ویژه کتاب "مشروطه‌شناسی"، به ابعاد مختلف این رویداد تاریخی پرداخته و تحلیلی چندوجهی از آن ارائه داده است. 👈🏻 نجفی، مشروطه را نه تنها یک رویداد سیاسی، بلکه یک تحول عمیق فرهنگی و اجتماعی می‌داند. او بر این باور است که این نهضت، به دنبال تغییر ساختار قدرت و ایجاد یک نظام مبتنی بر قانون بود، اما در عین حال، با چالش‌های ایدئولوژیک و فرهنگی نیز مواجه شد.