eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
74.2هزار عکس
77.7هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی (ع) می‌فرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم» هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راه‌ها هدایت می‌شود. https://www.farsnews.ir/news/13990814000915/%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%DB%B5%DB%B3%DB%B5-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA 📗📗📗📗📗📗📗📗📗 ترتیل صفحه ۵۳۵ قرآن کریم+فیلم و متن آیات 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮ کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی) ╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
1_197305956.mp3
8.4M
👆 🎵 با نواے آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی 👈 هر روزمان را با زیارت عاشورا شروع می‌کنیم ! امام باقرع میفرمایند:اگرمردم میدانستند زيارت امام حسين علیه السلام چه ارزشی داردازشدت شوق وعلاقه میمردند .... 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮ کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی) ╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
کلمات کلیدی:سختی , آسانی سوال:آیه شریفه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» را توضیح دهید و بفرمایید زمان رسیدن راحتی پس از سختی از نظر قرآن چقدر است؟ آیا ممکن نیست که انسان از این زمان سختی و رنج خسته شود و ظرفیت نداشته باشد؟ جواب:خداوند متعال در سوره انشراح پس از این که به پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرماید: آیا برای تو سینه ات را نگشاده ایم؟ و بار گرانت را از تو برنداشتیم؟ ]باری[ که ]گویی[ پشت تو را شکست و نامت را برای تو بلند گردانیدیم. در آیه ۵ و ۶ می فرماید: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا; پس با دشواری آسانی است. مسلماً با دشواری، آسانی است.» توضیح کامل این آیه شریفه از عهده یک پاسخ خارج است، در این جا به دو نکته اشاره می کنیم: ۱. ارتباط این آیه با آیه های پیشین; این آیه تعلیل آیه های پیشین است، یعنی گشاده نمودن سینه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) (شرح صدر) برداشتن بارگران از آن حضرت و بالا بردن نام ایشان، بدین جهت است که با هر دشواری آسانی است. از همین نکته نتیجه می گیریم که با داشتن شرح صدر، مشکلات برای انسان آسان می شود. به زندگانی پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) که مراجعه می کنیم در تمام مدت بیست و سه ساله دوران رسالت، با مشکلات فراوان و طاقت فرسایی رو به رو بود. در مکه به گونه ای و در مدینه به گونه ای دیگر. یکی از چیزهایی که این مشکلات را برای پیامبر، کوچک، قابل تحمل و آسان می کرد، شرح صدر ایشان بود. از همین جهت است که نخستین دعای حضرت موسی(علیه السلام) پس از دریافت مقام رسالت، درخواست شرح صدر بود. (قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، طه،۲۵) ۲. قرآن می فرماید، با هر دشواری و سختی، آسانی است (همراهی دشواری و آسانی) نه این که پس از هر دشواری آسانی است. شاید تفسیر این آیه چنین باشد که میان دشواری و آسانی هیچ گونه فاصله ای نیست; رفتن دشواری همان و آمدن آسانی همان. (معیّت دشواری و آسانی) و شاید بتوان برای آیه تفسیر دیگر هم کرد و آن این که، کسی که شرح صدر پیدا کرد دشواری ها برایش آسان است. در حالی که با دشواری رو به رو است، چون شرح صدر دارد، دشواری برایش کوچک است و احساس آسانی می کند و برای شخصی که شرح صدر دارد، دشواری و آسانی با هم است. پس از نظر قرآن میان زمان رفتن دشواری و آمدن آسانی، فاصله ای نیست، و راه تحمل سختی ها و دشواری ها ـ که لازمه زندگی در دنیا است ـ پیدا کردن شرح صدر است.۱ ____________________________________________ ۱. المیزان، علامه طباطبایی، ج ۲۰، ص ۳۱۵ـ۳۱۶، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بیروت / تفسیر نمونه، آیة اللّه‏ مکارم شیرازی و همکاران، ج ۲۷، ص ۱۲۱ـ۱۲۸، دارالکتب الاسلامیة، تهران. نرم افزار پرسمانهای قرآنی
95611155c64b024b132623ece587bdcde84efd5b.mp3
29.39M
🔉 🔰سخنرانی استادحسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: استکبار، علیه "حوزه" ( جریان شناسی "روحانیت" در اسنادلانه جاسوسی آمریکا ) سالگشت تبعیدامام و فتح لانه جاسوسی _ نشست (خطر نفوذ در حوزه) _مشهد _ آبان ۱۳۹۵ 📅 پخش: ۹۹/۰۸/۹ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮ کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی) ╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ╭─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╮ کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی) ╰─ঊ🌿ঈ🕊ঈ🌿ঊ─╯
🔵🌷ازش پرسیدم که شمارزمندهٔ اسلامید؟! گفت:نه عزیزم!!!!ما شرمندهٔ اسلامیـم. 😳ازاون روزتاحال فکر میکردم که منظور از شرمنده اسلام چیه⁉️ 🥀 تااینکه شهیدشد..! 🌹اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم ✅ شهداءشرمنده ایم
شهید مدافع حرم مهدی عسگری
کلمات کلیدی:کفر , حوا(س) , ظلم , آدم(ع) , شیطان , تفسیر سوال:چرا در قرآن ، در آیه ای آمده است که خدا به آدم و حوّا ، هنگامی که از آن میوه خوردند ، فرمود : شما ظالم هستید (چون به خودتان ظلم کردید و از بهشت خارج شدید) ; ولی به شیطان ، وقتی که سجده نکرد ، فرمود : تو کافر هستی ؟ مگر شیطان به خودش ظلم نکرد و مگر او ۷۰۰۰ هزار سال خدا را عبادت نکرد ؟ چرا کافر ؟ جواب:ظلم معنای وسیعی دارد و مراد از ظلم در خطاب ظلم به حضرت آدم و حوا(علیهما السلام) در «فَتَکُونَا مِنَ الظَّالِمِینَ»(اعراف ،۱۹) ظلم به نفس و مخالفت امر ارشادی است ، نه معصیت و مخالفت امر مولوی . توضیح این که : هر ظلمی جرم و گناه نیست ; زیرا ظلم در لغت عرب به معنای تجاوز از حد و کار بی مورد است (ابن منظور در لسان العرب ، می گوید : «الظلم : وضع الشی ء فی غیر موضعه ; ظلم در لغت عرب به معنی شی ء را در غیر محل خود قرار دادن است» و نیز می گوید : «به معنای عدول از خط و تجاوز از حد نیز به کار می رود)» ، ولی هر گناهی ظلم محسوب می شود و هر ظلمی هم ، هر چند نسبت به دیگران و یا درباره حق پروردگار باشد ، بازگشتش به خود انسان است ; بنابراین ، هر گناهی ظلم است و هر ظلمی به خویشتن بازگشت می کند ، ولی این رابطه عکس ندارد . خدای متعال نیز هیچ گاه نفرموده : هر ظالمی کافر است (کفر از بزرگ ترین گناهان است) ، بلکه می فرماید : «وَ الْکَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ»(بقره ،۲۵۴) ; بنابراین حضرت آدم (علی نبینا وآله وعلیه السلام ) هر چند شایسته بود به امر ارشادی عمل می کرد مرتکب ترک اولی نمی شد ; ولی این ترک اولی ظلم به معنای گناه نبود . شیطان (ابلیس ) از فرمان مولوی (دستوری که بر ترک آن عقاب است) سرباز زد ; در نتیجه هم کافر است و هم ظالم .۱ تعبیر «کان من الکـفرین » در آیه ۳۴ سوره بقره «وَ إِذْ قُلْنَا لِلْمَلَـئِکَةِ اسْجُدُوا لاَِدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِیسَ أَبَی وَ اسْتَکْبَرَ وَ کَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ» نشان می دهد که او پیش از این فرمان نیز مسیر خود را از مسیر فرشتگان و اطاعت فرمان خدا ، جداکرده بود و در سر ، فکر استکبار می پروراند ، و شاید به خود می گفت : اگر دستور خضوع و سجده به من داده شود قطعاً اطاعت نخواهم کرد ، ممکن است جمله «مَا کُنتُمْ تَکْتُمُونَ ;(بقره ،۳۳) آن چه را کتمان می کردید» اشاره ای به این معنا باشد . در حدیثی که در تفسیر قمی از امام حسن عسکری (علیه السلام)نقل شده نیز همین معنا آمده است .۲ بنابراین گرچه او به وجود خدا آگاه بود و عظمت و کبریایی او را می دید ، با این حال به جهت خودخواهی و استکبار ، در برابر فرمان الهی تسلیم نشده . +=================== ۱. برای آگاهی بیشتر: منشور جاوید، آیت اللّه‏ جعفر سبحانی، ج ۲۵، ص ۸۱، دفتر انتشارات اسلامی / تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج ۸، ص، ۳۹، دفتر انتشارات اسلامی / تفسیر نمونه، آیت اللّه‏ مکارم شیرازی و دیگران، ج ۶، ص ۱۲۲ و ۱۲۳، دارالکتب الاسلامیة. ۲. تفسیر نمونه، همان، ج ۱، ص ۱۸۲ و ۱۸۳. نرم افزار پرسمانهای قرآنی
🍃🌷🍃🌷🍃🌷 هروقت من را می‌دید، دستم را در دستش می‌گرفت و می‌گفت حاجی حلالم کن. تو مسجد آمدن را به من یاد دادی.» مسئول بسیج دانش‌آموزی مسجد صاحب‌الزمان(عج) درباره آخرین خاطره‌ای که از شهید دارد می‌گوید: «مدت‌ها بود که محمدحسین را ندیده بودم. ایام فاطمیه بود که برای دیدن دوستانش به مسجد آمده بود. با من تماس گرفت و گفت حاجی من در مسجد هستم و می‌خواهم ببینمت. گفتم کمی دیر می‌رسم. در پاسخم گفت حاجی برایم دعا کن که شهید شوم. وقتی خبر شهادت محمدحسین را شنیدم آن جمله آخرش در ذهنم تداعی شد که چقدر محمدحسین عاشق شهادت بود.
کلمات کلیدی:گناه , انسان , ضلالت , عمل , حوا(س) , شیطان , آدم(ع) , شرکت سوال:با توجه به این که هر کاری عاقبتی دارد، حضرت آدم و حوا گول شیطان را خوردند و از بهشت رانده شدند، در نتیجه انسان به دنیا آمد، بعضی گنه کار و برخی خوب شدند؟ آیا مقصرند یا خیر؟ جواب:اولا، نهی خداوند از نزدیک شدن حضرت آدم (علی نبینا وآله وعلیه السلام) به درخت ممنوعه، نهی تنزیهی و ارشادی بوده است; در سوره طه می فرماید: «فَقُلْنا یا آدَمُ إِنَّ هذا عَدُوٌّ لَکَ وَ لِزَوْجِکَ فَلا یُخْرِجَنَّکُما مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقی‏; (طه، ۱۱۷) پس به آدم گفتیم: (ابلیس) دشمن تو و همسر توست! مبادا شما را از بهشت بیرون کند، که به زحمت و رنج خواهی افتاد.» مخالفت با نهی تنزیهی و ارشادی «گناه» به شمار نمی آید و با عصمت منافات ندارد و به تعبیر دیگر «ترک اولی» است که به دلیل کمال خواهی ممکن است از یک پیامبر سر بزند; مانند حضرت آدم (علی نبینا وآله وعلیه السلام) که برای کسب بقا و رسیدن به مقامات عالی تر وسوسه شد و مرتکب ترک اولی گردید.۱ ثانیاً از آیات قرآن استفاده می شود که آدم برای زندگی در روی زمین، همین زمین معمولی، آفریده شده بود، ولی در آغاز خداوند او را در بهشت که یکی از باغ های سر سبز و پرنعمت این جهان بود ساکن کرد; محیطی که در آن هیچ گونه ناراحتی وجود نداشت. شاید علت این جریان آن بوده که آدم از آن جا که با زندگی کردن روی زمین هیچ گونه آشنایی نداشت و تحمل زحمت های آن بدون مقدمه برای او مشکل بود و از طرفی از چگونگی کردار و رفتار در زمین باید اطلاعات بیشتری پیدا می کرد; بنابراین می بایست مدتی کوتاه تعلیمات لازم را در محیط بهشت ببیند و بداند زندگی روی زمین با برنامه ها، تکالیف و مسؤولیت ها توام است که انجام صحیح آن ها باعث سعادت و تکامل و بقای نعمت و سرباز زدن از آن سبب رنج و ناراحتی است، و نیز بداند هر چند او آزاد آفریده شده، اما این آزادی به طور مطلق و نامحدود نیست که هر چه خواست انجام دهد. او می بایست از پاره ای اشیای روی زمین چشم بپوشد و نیز لازم بود بداند: چنان نیست که اگر خطا و لغزش دامنگیرش شود، درهای سعادت برای همیشه به روی او بسته می شود. بلکه درب توبه به روی او باز است و می تواند به سوی خدا باز گردد و از نعمت های الهی بهره مند شود. او در این محیط می بایست تا حدی پخته شود; دوست و دشمن خویش را بشناسد و چگونگی زندگی در روی زمین را یاد بگیرد. آری این خود یک سلسله تعلیمات لازم بود که می بایست فرا گیرد و با داشتن این آمادگی به روی زمین قدم بگذارد. این ها مطالبی بود که هم آدم و هم فرزندان او در زندگی آینده خود با آن احتیاج داشتند; بنابراین شاید علت این که آدم در عین این که برای خلافت زمین آفریده شده بود، مدتی در بهشت درنگ می کند و دستورهایی به او داده می شود، جنبه تمرین و آموزش داشته باشد.۲ افزون بر آن خداوند انسان را مختار آفریده است، این اختیار باعث می شود تا عده ای راه هواپرستی و سرکشی و ظلم و کفر را انتخاب کنند و عده ای راه عدالت و اطاعت الهی را در پیش گیرند. درست است که آدم و حوا و پدران و مادران باعث می شوند تا انسان به دنیا بیایید، امّا در هر صورت انسان مختار است چنان که می بینیم. چه بسیار افرادی سراغ داریم که در خانواده غیرمذهبی بوده اند، اما دارای ایمانی قوی هستند. و چه بسیار افرادی که در خانواده های مذهبی بوده اند، ولی متأسفانه منحرف، گنه کار و فاسد شده اند، به هر حال تأثیر محیط یا پدر و مادر و... درصد پایینی دارد; مهم اراده و شعور و فهم خود فرد است. «وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَی;(انعام،۱۶۴) هیچ گنه کاری گناه دیگر را متحمل نمی شود.» ________________________________________ ۱. ر.ک: المیزان فی تفسیر القرآن، ذیل آیه ۱۲۰ طه / تفسیر نمونه، ج ۶، ص ۱۱۶ ـ ۱۲۰. ۲. تفسیر نمونه، آیة الله مکارم شیرازی و دیگران، ج ۱، ص ۱۸۴ـ۱۸۵، دار الکتب الاسلامیة