eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
79.9هزار عکس
84.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
1403.09.10 نشست فیلترینگ تهران.رستم پور.mp3
14.07M
🔸نسبت حکمرانی و فیلترینگ 👤محمد رستم‌پور؛ کشاکش آزادی و قانون 01:00 فیلترینگ سیاسی‌کاری 04:00 فیلترینگ ابزاری موقت 08:00 الگوهای حکمرانی مجازی 11:55 کاسب فیلترینگ 16:00 اعتماد مردم و فیلترینگ 23:00
12.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 عاطفه به جای جنسیت 👤محمدرضا نصیری؛ منتقد سینما و کارشناس ارشد علوم سیاسی 📍کارگردان در این فیلم به خوبی یک رابطه سالم عاطفی و غیرجنسیتی را بین کاراکتر دختر و پسر به تصویر کشیده که در سینمای امروز کودک و نوجوان ایران، امری کم‌نظیر است. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📌قصه جنگ را چگونه بگوییم؟؟ ✍🏻سیدجواد نقوی 🔸یک‌سال جنگ به شدت نابرابر و قتل‌عام کودکان و زنان و آواره کردن انسان‌هایی که فقط قصد دارند در خاورمیانه با سنت و آداب خود زندگی کنند و هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند‌؛ اما این جنگ هرچند در صحنه جهانی باعث تظاهرات وسیعی بود و سر آخر هم نتانیاهو در دادگاه لاهه جنایتکار جنگی معرفی شد؛ اما نگرانی‌هایی برای آیندگان دارد که آیا ممکن است خیلی زود این جنگ به فراموشی سپرده شود یا به‌نوعی نرمالیزه شود که جنگی بوده است مثل بسیاری از جنگ‌ها! 🔹تاد مِی، نویسنده کتاب «دوستی در عصر اقتصاد نئولیبرالی» سعی دارد در دو فصل اول کتاب خود به مخاطب توضیح دهد نئولیبرالیسم بیش از اینکه فقط نوعی عقلانیت حکمرانی باشد، نوعی ساخت اجتماعی را هم شکل می‌دهد که دوستی و دوست داشتن و عشق ورزیدن به‌نوعی بی‌معنا می‌شود و در چنین شرایطی است که اقتصاد تنها راه‌حل و راه‌ نجات انسان‌ها می‌شود و هر انسان دوست دارد صرفاً خودش را نجات دهد یا انسان برتر شود. 🔸تاد مِی، دو ویژگی را که سیطره نئولیبرالیسم در ساخت اجتماعی شکل داده است را واکاوی می‌کند تا نشان دهد در چه چرخه‌ای زندگی می‌کنیم: اول انسان مصرف‌کننده و دوم انسان کارآفرین. انسان مصرف‌کننده به نوعی در تلاش است همه آنچه پیرامون او هست را به کالایی برای مصرف و لذت بدل کند؛ اگر مصرف نکند به نوعی لذت زندگی او قطع می‌شود، و در چنین شرایطی هر واقعه‌ای یا هر رخدادی هم باید مصرف شود. پدیده‌هایی مثل جنگ که نوعی وضعیت خاص‌اند به گونه‌ای تفسیر می‌شوند که قابل مصرف شود و لذت خلق کند؛ در چنین شرایطی علت و چرایی جنگ‌ها معنا ندارد و انسان مصرف‌کننده باید جنگ یا رشادت‌های جنگی و ظلم‌های جنگی را به‌نوعی برای خودشان به قصه‌هایی تبدیل کند که قابل مصرف شود. 🔹انسان کارآفرین هم در معنا سیطره فعلی آن یعنی همه انسان‌ها به‌جای آنکه در سیستمی یا مکانی خلق ایده کنند باید به صورت فردی خودشان را نوآوری کنند و هر انسان یک شرکت است. در چنین شرایطی تولید و خلق کالا‌های استراتژیک موضوعیت ندارد، آنچه اهمیت دارد فقط کالایی است که خلق ارزش مالی در کوتاه مدت را صورت دهد. در چنین شرایطی ایده صلح فانتزی جایگزین نبرد و جنگ و دفاع از حقیقت می‌شود؛ چراکه سوژه کارآفرین نئولیبرالیزه شده نه به‌دنبال تولید ملی و نه به‌دنبال حقیقت است؛ بلکه صرفاً سعی دارد در نظم بازار خودش به موفقیت برسد. 🔸حالا در چنین اتمسفری اگر بخواهیم قصه جنگ را بگوییم باید بدانیم ۲ رویکرد به شدت تهاجمی قصد وارونه‌سازی از جنگ در منطقه را دارند، در نظمی مصرف‌کننده کارآفرین ایده دفاع از ملت و وطن به‌نوعی منسوخ شده و قطعاً در ذهنیت این افراد قصه جنگ نوعی باخت است و عقب اُفتادگی از سایر ملت‌ها توسعه‌یافته‌تر؛ این دقیقاً همان نقطه نزاعی است که باید فهمیده شود تا قصه جنگ را به درستی بیان کرد. 🔹باید روایت خاورمیانه و روایت لبنان و فلسطین را بیرون از این ساحت باز تعریف کرد؛ باید نشان داد حتی انسان فلسطینی و لبنانی حق مصرف کردن هم ندارند و اصلاً کار‌آفرین هم نمی‌توانند باشند؛ یعنی انسان خاورمیانه‌ای در سطحی فقط باید نظاره‌گر افراطی شدن ایده غربی‌ها باشد و در‌حالی‌که انسان‌های خاورمیانه‌ای در سطح اجتماعی به شدت به دنبال دوستی و ارتباطند؛ وطن برای آن‌ها بیرون از روایت فربه شده فعلی است و اسطوره‌های آن‌ها نه در کتاب‌ها بلکه در حال زیست با آن‌ها است؛ اما چون غرب انسان مصرفی و کارآفرین را انسان تراز معرفی می‌کند، بیرون از این سیطره زیستن را غیر‌ممکن معرفی می‌کند. 🔸وظیفه ما برای قصه‌گویی این است که اثبات کنیم بیرون از نظم استبدادی و خشن زندگی با دوستی و عشق و بدون مبانی صرف اقتصادی در جریان است و این تمایز بارز انسان خاورمیانه‌ای با انسانی است که غربی‌ها در مدل نئولیبرالی در حال ترویج آن هستند. ما باید انسان خاورمیانه‌ای را بیرون از این دوساحت معرفی کنیم و هر گونه تعریف انسان خاورمیانه‌ای از لنز خشن نئولیبرالی باعث می‌شود این جنگ در بلندمدت مصرف شده و یا به کالایی برای سودجو‌ها بدل شود.
روز دانشجو 🔸 بودن یعنی در زمانه‌ای که در انزواست؛ در زمانه‌ای که به زنجیر بسته شده و در ازدحام گم شده است. در دنیایی که علم را به معامله بدل گشته، ، روز بزرگداشت ایستادگی است، نه صرفاً تبریک! این روز، یادآور آنانی است که علم را زنده نگاه داشتند، نه فروختند! دانشجو بودن، فریاد زدن حقیقت است...
01 14011201.mp3
6.71M
✳️ حکم اولیه فقهی سقط جنین چیست؟ ✳️درعلم حقوق چه جایگاهی دارد؟ ✳️درقوانین ومقررات اسلامی تاچه اندازه ازآن یادشده است؟ ✳️حکم قطعی که موضوع دیه را بردارد.، چیست؟ ✳️ آیا مسائل ومشکلات روحی وروانی، قتصادی ومواردی ازاین قبیل درسقط جنین تٱثیرگذار بوده یاخیر؟
‌ فرمانده مرزبانی فراجا: هوشمندسازی مرزها تا ۳ سال آینده به اتمام می‌رسد @Farsna
سردار مصدق فرمانده یگان‌های ویژه فراجا شد 🔹با حکم فرمانده کل انتظامی کشور، سردار مصدق به سمت فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا منصوب شد. 🔹سردار حسن کرمی که تا پیش از این فرمانده یگان‌های ویژه بود با حکم سردار رادان به‌سمت معاون عملیات فرماندهی انتظامی منصوب شد. 🔸سردار مصدق نیز تا پیش از این جانشین فرمانده پلیس تهران بود. @Farsna
📷 ساخت سلمان به کجا رسید 🔹مدیر طراحی بخش ایران باستان مجموعهٔ «سلمان»: بخش اصلی لوکیشن‌های ایران‌ باستان در قالب مجموعه‌ای ساختمانی، در فضایی نزدیک به ۱۲ هزار مترمربع در شهرک سینماییِ «غزالی» در دست اجراست که تاکنون قسمت‌هایی از آن آماده شده و به بهره‌برداریِ تولیدی رسیده و بخش‌های دیگر در دست ساخت است. 🔹برای بخش ایران باستان نزدیک به یک سال تحقیق و پژوهش‌های مفصلی انجام شد تا به درکی مؤثر و راه‌گشا از این دورهٔ مهم تاریخی برسیم. دورهٔ ساسانیان، دورهٔ شکوفاییِ معماریِ ایرانی است و شهرسازیِ ما در این دوره با رشدی کمّی و کیفی و با جهشی همه‌جانبه مواجه شد. معماریِ دورهٔ ساسانی ارزش‌ها و زیبایی‌شناسیِ خاص خودش را دارد و پژوهش، تنها راه آگاهی از این مهم است. @Farsna