eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
64.5هزار عکس
66.9هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پوتین: ایران در زمان رئیسی به عضویت بریکس و سازمان همکاری شانگهای درآمد، ما با یکدیگر به سمت ایجاد جهان چندقطبی حرکت کردیم.این روابط البته ادامه خواهد داشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆رهبر معظم انقلاب: ما قبلا هم شخصیت‌های خدمت‌گزار داشتیم اما نه دراین حد نه با این حجم نه با این کیفیت نه با این صداقت نه با این پرکاری و شب و روز نشناختن 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Kashani-13980222-Sahare-06-Ramazan-Barname-Mahe-Man-Thaqalain_IR_1.mp3
13.64M
📝فضایل مولا امیرالمؤمنین علیه السلام (قسمت ششم) 🎤 📌نوزده روز مانده تا عید بزرگ غدیر خم 🌻|↫‌
4_5944917195082435844.mp3
9.29M
📝 مولای قنبر میزان داور... 🎤 کربلایی‌سیدرضا 🌻|↫‌ ویژه 📌نوزده روز مانده تا عید بزرگ غدیر خم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 ☑️ شناخت صحیح فرد و جامعه از الزامات تبیین آرمان‌شهر صدرایی است حجت‌الاسلام مهدی عبداللهی، دانشیار موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ▫️در تعریف آرمان‌شهر، دست‌کم دو نگرش و دو تعریف را می‌شود دنبال نمود. در نگاه مشهور و رایج، آرمان‌شهر به‌مثابه شهر برتر و مطلوب است و اندیشمندان و نظریه‌پردازان این حوزه آنچه دنبال می‌کنند این است که با سازوکار تربیت و آموزش بتوانند جامعه را از وضعیت نامطلوب به یک وضع مطلوبی سوق دهند. در برخی کلمات و تلقی‌ها هم آرمان‌شهر به‌مثابه شهر تخیّلی و دست‌نیافتنی تصویر می‌شود.
. 🔸آنچه ما از آرمان‌شهر قصد می‌کنیم، قاعدتاً همان معنای اول هست. ما از منظر فلسفه اسلامی و فضای ملاصدرا نمی‌خواهیم صرفاً کنیم و رمان علمی‌تخیلی بنویسیم. می‌خواهیم یک نگاه آرمانی به جامعه داشته باشیم که جامعه مطلوب از منظر مبانی فلسفه اسلامی چه جامعه‌ای می‌تواند باشد. 🔸مسأله در اندیشه قطعاً برآمده از دیدگاه‌های دیگر اوست و قطعاً مبانی دارد. در جانب مبانی انسان‌شناختی فردی، دو ساحتی بودن وجود انسان، قطعاً یکی از مبادی است. آرمان‌شهری که ترسیم می‌کنید، قطعاً مبتنی بر این است که شما انسان را موجود و جسمانی صرف بدانید یا نه، برای او بُعد هم قائل شوید. ✔️علوم انسانی به ادبیات امروز و به ادبیات سنتی، مبتنی بر مسائلی از است که دست‌کم سه دسته معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی و انسان‌شناسی را می‌شود برای آن نام برد. دیدگاه آرمان‌شهر ملاصدرا قطعاً از این سه دسته مبانی خالی نیست و در نتیجه اگر این مبانی تغییر بکند، تصویر صدرایی از آرمان‌شهر هم قاعدتاً تغییر خواهد کرد. 🔸یکی از مبادی که یک آرمان‌شهر حتماً باید راجع ‌به آن اظهارنظر کند، این است که این انسان به‌مثابه موجود مستکمل و به‌مثابه فاعل ، حقیقی‌اش در چه چیزی است؟ چون شما می‌دانید در آرمان‌شهر باید جامعه مطلوب به تصویر کشیده شود. این مطلوبیت جامعه را شما باید از کجا به دست آورید؟ شما در آرمان‌شهر می‌خواهید جامعه انسانی به کجا باید برسد؟ پس باید قبلش این مسأله را حل کرده باشید که انسان به کجا باید برسد؟ مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) جلسه نهم: صنعت؛ نحوه تجرد وجود انسانی 👤مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
ملاصدرا و نقشه راه9.mp3
34.33M
🎧 | ☑️ ملاصدرا و نقشه راه (خوانش حکمت متعالیه) 🎙مهدی امامی جمعه، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان جلسه نهم: صنعت، نحوه تجرد وجود انسانی دیدگاه صدرا در عمران دنیا 8:00 زهد در حکمت متعالیه 14:00 فلسفه زبان در عالم انسانی 26:50 تجرد نفس، مستلزم زبان 34:20 توسعه زبانی در انسان 39:15 صنعت در عالم انسانی 46:40 تعلیم و بقاء نظام صنعت 56:40
51.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | 🔖برگ پانزدهم ☑️ گشودن دروازه امید فراسوی جهان مدرن 🎙صادق عبداللهی، پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔹اتفاقی که جمهوری اسلامی در حال رقم زدن آن است، گویی گشودن مجدد دروازه‌های بهشت به سوی جهانی است که در مدرنیته غرق شده است. مدرنیته‌ای که متافیزیک را از یاد برد و از قرن 18 به بعد حتی هنر را هم محدود به منطقه حس می‌داند و بحث هنر برای هنر پیش می‌آید. 🔸پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یکی از نهادهایی است که در خط مقدم گشودن دروازه‌های بهشت به‌جهان غرب ایستاده است. پژوهشگاه در تلاش است تا در پدیداری امید برای انسان مسلمان در جهان جدید، سهم قابل توجهی داشته باشد.