eitaa logo
توحید⁦🌦️⁩
627 دنبال‌کننده
236 عکس
25 ویدیو
6 فایل
🌸🍃🍂کانال آثار توحیدی عارف حکیم حاج آقا امامی حفظه الله #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸 🌸 #ارتباط_با_ادمین 🕋 @serrehekmat 🌸 #لینک_سروش 🕋 https://sapp.ir/tohideahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
توحید⁦🌦️⁩
🥀🍃🍂شفای آدمی عبارت از این است که آدم توجه به خدا داشته باشد و از غفلت بیرون بیاید. وقتی از غفلت بیرو
🥀🍃🍂ثمره ذکر خداوند تبارک و تعالی این است که آدم آدم می شود. وقتی ذکر را از او بگیری، غفلت داشته باشد و توجه نداشته باشد، این غیر آدم می شود. فصل آدمی_نه فصل انسان و نه فصل بشر_ یعنی آن چیزی که آدم را از سایر مخلوقات ممتاز می کند، آن ذکر خداوند تبارک و تعالی است‌.✨ پناهگاه فاطمی 🕋 @tohideahadi
🥀🍂🍃همان وقتی که نفخ روح شد، انسان آدم می شود. نفخ روح یعنی دمیدن. خدا از روحش در ما می دمد. اول یک کالبدی درست می کند. کالبد ما عبارت از چیزی است که همه آسمان ها و زمین و همه این هایی که هستند از گذشته و آینده آن را درست می کنند، یعنی بدن آدم و عقل آدم و خیال آدم و وهم آدم را درست می کنند. وقتی این ها همه درست شدند، سپس خداوند تبارک و تعالی خودش در ما می دمد، دیگر آن ها نمی توانند بدمند. دم خداوند تبارک و تعالی مخصوص به خود اوست.او در ما می دمد یعنی به ما توحید می دهد✨ پناهگاه فاطمی 🕋 @tohideahadi
🥀🍂🍃توحید یعنی چه یعنی او در ما پیدا می شود. ما ابتدا خودمان هستیم و زمین و آسمان. زمین و آسمان که بدن ما را درست می کنند، این ها می شوند پدر و مادر ما، لذا همه مخلوقات پدر و مادر بدن آدم هستند و آدم را درست کرده اند، چون اگر یکی از این ها نباشد همه عالم ناقص است: ✨اگر یک ذره را برگیری از جای خلل یابد همه عالم سر و پای (۱) همه عالم علت و معلول یکدیگرند و مثل تسبیح می مانند، همین که تسبیح اگر بندش پاره شد همه اش متفرق می شود همچنین اگر ذره ای را از عالم گرفتی آن وقت علتش هم برداشته می شود. وقتی علت برداشته شد هیچ می شود. بنابراین همه این ها پدر و مادر آدم هستند. این ها همه جمع می شوند و پیکر آدم را درست می کنند یعنی وقتی هر چیزی درجای خودش قرار گرفت آدم معتدل می شود چون حرارت و برودت و همه چیز هایی که هست باید به یک میزانی در آدم باشد. اگر به یک میزان بود آدم معتدل است. وقتی معتدل بود آن وقت نفخ روح صورت می گیرد یعنی خدا در آدم می دمد. می دمد یعنی توحید می آید. توحید یعنی خدا را می فهمد. فهم خداوند تبارک و تعالی همین «أَنْزَلَ النُّورَ عَلَی الطُّورِ» (۲)است. (۱)گلشن راز، شیخ محمود شبستری (۲)فرازی از دعای نور، حضرت زهرا سلام الله علیها پناهگاه فاطمی 🕋 @tohideahadi
🥀اگر خواهی که بینی چشمهٔ خوُر تو را حاجت فتد با جسمِ دیگر چو چشمِ سر ندارد طاقتِ تاب توانْ خورشیدِ تابان دید در آب از او چون روشنی کمتر نماید در ادراکِ تو حالی می‌فزاید عدم آیینهٔ هستی است مطلق کز او پیداست عکسِ تابشِ حق عدم چون گشت هستی را مقابل در او عکسی شد اندر حال حاصل شد آن وحدت از این کثرت پدیدار یکی را چون شمردی گشت بسیار عدد گرچه یکی دارد بَدایت ولیکن نبودش هرگز نهایت عدم در ذاتِ خود چون بود صافی از او با ظاهر آمد گنجِ مخفی حدیثِ «کُنتُ کَنزا» را فرو خوان که تا پیدا ببینی گنجِ پنهان عدم آیینه، عالم عکس و انسان چو چشمِ عکس در وی شخصِ پنهان تو چشمِ عکسی و او نورِ دیده است به دیده، دیده را هرگز که دیده است جهان انسان شد و انسان جهانی از این پاکیزه‌تر نبود بیانی چو نیکو بنگری در اصل این کار هم او بیننده، هم دیده است و دیدار حدیثِ قدسی این معنی بیان کرد و بی یَسمع و بی یَبصَر عیان کرد جهان را سر به سر آیینه‌ای دان به هر یک ذره در صد مِهرِ تابان اگر یک قطره را دل بر شکافی برون آید از آن صد بحرِ صافی به هر جزوی ز خاک ار بنگری راست هزاران آدم اندر وی هویداست به اعضا پشه‌ای همچُند فیل است در اسما قطره‌ای مانندِ نیل است درونِ حبه‌ای صد خرمن آمد جهانی در دلِ یک ارزن آمد به پرِّ پشه‌ای در جای جانی درونِ نقطهٔ چشم آسمانی بدان خُردی که آمد حبهٔ دل خداوندِ دو عالم راست منزل در او در جمع گشته هر دو عالم گهی ابلیس گردد گاه آدم ببین عالم همه در هم سرشته مَلِک در دیو و دیو اندر فرشته همه با هم به هم چون دانه و بَر ز کافر مؤمن و مؤمن ز کافر به هم جمع آمده در نقطهٔ حال همه دورِ زمان روز و مه و سال ازل عینِ ابد افتاد با هم نزولِ عیسیِ و ایجادِ آدم ز هر یک نقطه زین دوُرِ مسلسل هزاران شکل می‌گردد مُشَکَّل ز هر یک نقطه دوُری گشته دایر هم او مرکز هم او در دوُرِ سایر اگر یک ذره را برگیری از جای خلل یابد همه عالم سراپای همه سرگشته و یک جزو از ایشان برون ننهاده پای از حدِّ امکان تعَیُّن هر یکی را کرده محبوس به جزویّت ز کلّی گشته مأیوس تو گویی دائما در سیر و حبسند که پیوسته میانِ خَلع و لَبسَند همه در جنبش و دائم در آرام نه آغازِ یکی پیدا نه انجام همه از ذاتِ خود پیوسته آگاه وز آنجا راه برده تا به درگاه به زیرِ پردهٔ هر ذره پنهان جمالِ جانفزایِ روی جانان شیخ محمود شبستری، گلشن راز، بخش ۸ - تمثیل در بیان ظهور خورشید حقیقت در آیینه کائنات پناهگاه فاطمی 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤در شب عاشورا یعنی در شب آخر وصیتی این چنینی داشت انسان کامل، آدم بالفعل، خاتم الاولیاء به اصحابش یعنی انسان های خالصی که گوش شنیدن حرف های حضرت را داشتند، فرمود "فَإِنْ كُنْتُمْ قَدْ وَطَّنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ عَلَى مَا وَطَّنْتُ نَفْسِي عَلَيْهِ فَاعْلَمُوا أَنَّ اَللَّهَ إِنَّمَا يَهَبُ اَلْمَنَازِلَ اَلشَّرِيفَةَ لِعِبَادِهِ بِاحْتِمَالِ اَلْمَكَارِهِ ". از این وصیت سیدالشهداء معلوم می شود که انسان نفس خود را در جایی ساکن می کند و آن ایستگاه و مقام، مقام محمدی یعنی جایی که اندیشه و جان خاتم الانبیا حضرت محمد در آن جا ساکن است. اندیشه خاتم الانبیا کجا ساکن است؟ اندیشه خاتم الانبیا در توحید احدی صمدی ساکن است یعنی در جایی که به او نفخ روح شد. نفخ روح عبارت از توحید احدی صمدی است و او در آن جا وطن کرد و ساکن شد: «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»✨ (۱)الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ.( رعد/۲۸) 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤«لا اله الا الله» و «سبحان الله» همه ذکر خداوند تبارک و تعالی است اما ذکر حقیقی یعنی توجه به فرمان خداوند و انجام واجبات و ترک محرمات. انسان در انجام واجبات و ترک محرمات ذاکر خداوند است و باید در این ذکر سکونت داشته باشد که این سکنای خوب است زیرا سکنای پیامبران و ائمه و اولیاء است. پیغمبر این را مسکن قرار داد لذا حضرت سیدالشهداء فرمودند وقتی در این وطن سکنا کردید می توانید حرف مرا بشنوید.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤اگر نفخ روح به فعلیت برسد و آدم در این نفخ روح ساکن بشود کل ولایت را پیدا می کند. ولایت یعنی دارا شدن و نبوت یعنی از این دارایی حکایت کردن، یعنی خداوند تبارک و تعالی همه انسان ها را خلق کرده که خاتم الاولیاء بشوند. آدم یعنی کسی که خاتم الاولیاء است. خاتم الاولیاء یعنی کسی که کل حقیقت را ولایت پیدا کرده یعنی کل حقیقت را دارا شده است.✨ 🕋 @tohideahadi
توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃🍂وقتی توجه پیدا کردیم آنوقت می فهمیم ما خودمان را هم نشناختیم. داستان آن مارگیر را خدمت شما عرض کر
🌹🍃🍂پیغمبر اکرم فرمود «قولوا لا اِلٰهَ‌ اِلَّا ‌اللهُ تُفلِحوا» یعنی وقتی معرفت پیدا می کنید به ذات اقدس اله و آن رستگاری نصیبتان می شود و از آن کمال لایق را پیدا می کنید در غیر این صورت مثل همان مغز گردویی می مانیم که شکوفا نشد، این از بین رفته است. خب اگر حالا خواستیم شکوفا بشویم، برای شکوفایی ما پیغمبر اکرم غذای معراجی آورد. یک غذای مخصوصی است که این غذا نه در زمین پیدا می شود، نه در آسمان. ما یک حواسی داریم، حواس ظاهر و باطنی داریم و یک عقلی داریم. آن عقل عبارت از آخر ماست و این حواس هم عبارت از ابتدای ماست. ابتدای ما نمی تواند به غذای معراجی برسد، چون غذای معراجی را نیازی هم ندارد، لذا غذای معراجی خوراک هر کسی نیست، خوراک زمینی ها نیست که کافر است از اسم خداوند تبارک و تعالی. شیطان هم از اسم خداوند تبارک و تعالی بی بهره است. ✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂این که شیطان از بسم الله فرار می کند معنی اش این است که بسم الله خوراک شیطان نیست، شیطان معاند با اوست لذا فرار می کند. پس این غذای زمینی ها نیست، در زمین پیدا نمی شود. شیطان هم در حد زمین است، دیگر تا حد آسمان نمی تواند صعود کند. آسمان ملائک هستند. ملائک مجردند و موجوداتی ازلی و ابدی هستند یعنی ابتدای زمانی ندارند و مسبوق به عدم هم نبوده اند و آخرشان هم نیستی نیست. نیست هم نمی شوند، بنابراین همیشه به شعاع خداوند تبارک و تعالی به ظل خداوند تبارک و تعالی زنده اند و از عشق خداوند موجوداتی آسمانی هستند. آن ها هم این خوراک را ندارند، خوراک خودشان را دارند. آن ها یک خوراک مخصوصی دارند، همه از همان خوراک تغذیه می کنند و همان را دارا هستند و بس. اما انسان یک خوراک دیگری دارد که نه خوراک زمینی است و نه خوراک آسمانی. این خوراکی که انسان دارا هست، خوراک معراجی است که پیغمبر اکرم از معراج آورده است. ✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂من هم باید بدانم یک معراجی دارم یعنی یک چیزی هم هست در من. اگر بگوییم نیست این کشش هایی که در آدم است و همه عاشق و حیران خداوند تبارک و تعالی هستن، او را بالوجدان در خودم دارا هستم. وقتی می بینم بالوجدان هست در من پس معلوم می شود یک عروج این چنینی من دارا هستم و حالا این که معراجی را که من دارا هستم این غذا می طلب. یک غذای مخصوصی می طلبد.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤باید توجه داشته باشیم که لحظه به لحظه زندگی ما صحنه کربلاست کل یوم عاشورا کل یوم کربلا یعنی همه ایام آدم در صحرای کربلاست که یا باید به سپاه سیدالشهدا ملحق شود یا به سپاه عمر سعد بپیوندد. ✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤 آدم باید در حقیقت وطن داشته باشد. ما الان در مجاز هستیم. این وطنی که الان داریم وطن بدن ماست اما آدم اندیشه است و اندیشه آدم باید در حقیقت وطن داشته باشد: ای برادر تو همان اندیشه ای مابقی خود استخوان و ریشه ای گر گل است اندیشه تو گلشنی ور بود خاری تو هیمه گلخنی(۱) اندیشه آدم به طور معمول در محسوسات وطن دارد لذا وقتی پیامبر از قیامت و آخرت حرف زده می شود، تعجب می کنیم : گفته اینک ما بشر ایشان بشر ما و ایشان بستهٔ خوابیم و خور این ندانستند ایشان از عمی هست فرقی درمیان بی‌منتهی(۲) اندیشه پیامبر بی نهایت است و در الحقیقت و القیامت وطن دارد. بهشت و جهنم و آخرت آدم با بقیه فرق دارد بهشت و جهنم و آخرت آدم جایی است که اندیشه او در آن ساکن است. (۱)،(۲)مولانا 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤وقتی سیدالشهدا برای خداحافظی نزد امام سجاد رفت. امام سجاد پرسید مگر خودتون رو معرفی نکردید.امام فرمودند چرا ولی شکم های آن ها از حرام پر شده. منظور امام حسین علیه السلام از شکم اندیشه آن ها است. در قرآن می فرماید «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ» (۱) علی طعامه یعنی واجب است که انسان به غذای خود دقت کند. از امام باقر علیه السلام سوال شد منظور منظور از این طعام چیست؟ امام فرمودند «عمن یاخذ علمه»(۲) یعنی دقت کن چه کسی علم خود را می گیری. باید ببینیم از چه کسی اندیشه و علم خود را می گیریم وگرنه شکم ما از حرام پر می شود.✨ (۱)عبس/۲۴ (۲)فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلْيَنْظُرِ اَلْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ قَالَ قُلْتُ مَا طَعَامُهُ قَالَ عِلْمُهُ اَلَّذِي يَأْخُذُهُ عَمَّنْ يَأْخُذُهُ: زيد شحام از امام باقر در باره گفتار خداي عز و جل(عبس/۲۴)بايد انسان به خوراك خويش نظر داشته باشد، پرسيد معني خوراك چيست؟ فرمود: علمي را كه فرا مي گيرد نظر كند از كه فرا مي گيرد. (تفسیر برهان، ج 4) 🕋 @tohideahadi
توحید⁦🌦️⁩
🥀🍂🍃توحید یعنی چه یعنی او در ما پیدا می شود. ما ابتدا خودمان هستیم و زمین و آسمان. زمین و آسمان که بد
🥀🍃🍂حضرت موسی علیه السلام دنبال خدا می گشت که از خانه فرعون فرار کرد، ما هم باید از خانه فرعون فرار کنیم. «من» فرعون ماست، باید از «من» فرار کنیم. آن وقتی که نماز می خوانی، روزه می گیری،‌ از این درنده و از این گزنده فرار می کنی. اگر خداوند تبارک و تعالی نباشد و غفلت باشد آدم درنده و گزنده می شود‌. گزنده ای که حاضر است همه کره زمین را منهدم کند. نظیرش را هم دیده ایم. مثل یزید و معاویه و مانند این ها که همه همین گونه اند. انسان این فرعونیت را داراست.✨ 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂وقتی توحید آمد، حضرت موسی علیه السلام از خانه فرعون فرار می کند. خانه فرعون یعنی همه وسایلی که مورد توجه دیگران است، این ها همه برای حضرت موسی علیه السلام فراهم بود، هم منصب بود و هم مال، همه چیز فراهم بود ولی او همه این ها را رها کرد و بیابان گرد شد. این بیابان گردی موسی، دنبال خدا گشتن است. ما خودمان هم همین طوریم.✨ 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂یک وقت هر انسانی هم به حقیقت توجه پیدا می کند. وقتی به حقیقت توجه پیدا کرد از خانه فرعون خارج می شود که عبارت از شرک و «من» است. هنگامی که می خواهد از آن «من» فرار کند، آن وقت او طالب خداوند تبارک و تعالی است. او طالب نار (یعنی همان نوری که از دور دید) می شود، یعنی طالب حقیقت می شود. آن وقت است که می خواهد حقیقت را پیدا کند‌. این که می فرماید: «فَلَمَّا تَجَلَّی رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکًّا» (۱) او مدام به خداوند تبارک و تعالی عرض کرد: «رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ»(۲). او خدا جو بود. این خداجویی در آدم هست.✨ (۱)،(۲)وَلَمَّا جَاءَ مُوسَىٰ لِمِيقَاتِنَا وَكَلَّمَهُ رَبُّهُ قَالَ رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ ۚ قَالَ لَنْ تَرَانِي وَلَٰكِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي ۚ فَلَمَّا تَجَلَّىٰ رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ مُوسَىٰ صَعِقًا ۚ فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ سُبْحَانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ: زمانی که موسی به میعادگاه ما آمد، و پروردگارش با وی سخن گفت، عرض کرد: پروردگارا! جمال با کمال ذات بی نهایتت را [به قلب من] بنمای تا تو را [به رؤیت ویژه باطنی] بنگرم. خدا فرمود: هرگز مرا نخواهی دید، ولی به این کوه بنگر اگر [پس از جلوه من] بر جای خود ثابت و برقرار ماند، تو هم مرا خواهی دید. چون پروردگارش بر کوه جلوه کرد، آن را متلاشی نمود و موسی بی هوش شد، پس هنگامی که به هوش آمد گفت: تو منزّهی [از اینکه مشاهده شوی،] به سویت بازگشتم، و من [در میان مردم این روزگار] نخستین باور کننده [این حقیقت که هرگز دیده نمی شوی] هستم. (اعراف/۱۴۳) 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂وقتی آدم خواست آدم بشود خداجو می شود و می خواهد حقیقت را پیدا کند. وقتی می بیند که این ها می روند و می آیند به این فکر می افتد که پس چه کسی می برد و می آورد. این تغییری که در او ایجاد شده ابتدای نبوت و ولایت آدم است. وقتی این سوال پیدا شد آن وقت آدم باید به آن جواب بدهد و از خانه فرعون فرار کند: «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ»(۱)، باید آدم فرار کند یعنی از «من»موهوم و وهم باید بیرون بیاید. «من»عبارت از وهم است. به قبرستان که می رویم نگاه می کنیم این هایی که من داشتند، اصلا دیگر هیچ منی پیدا نیست، دیگر هیچ خبری نیست: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ» (۱). لذا از هر چه موهوم است باید بیرون بیاید. هر گاه از این بیرون آمدی، این فرار کردن است.✨ (۱)ثُمَّ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا تَتْرَىٰ ۖ كُلَّ مَا جَاءَ أُمَّةً رَسُولُهَا كَذَّبُوهُ ۚ فَأَتْبَعْنَا بَعْضَهُمْ بَعْضًا وَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ ۚ فَبُعْدًا لِقَوْمٍ لَا يُؤْمِنُونَ: آن گاه پیامبران را پی در پی فرستادیم؛ هر زمان برای امتی پیامبرش می آمد او را تکذیب می کردند، و ما این [امت] ها را به دنبال یکدیگر هلاک می کردیم و آنان را [به صورت] سرگذشت ها [برای عبرت دیگران] قرار دادیم؛ پس ملتی که ایمان نمی آورند از رحمت خدا دور باد.(مومنون/۴۴) (۱)فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ ۖ إِنِّي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ مُبِينٌ: پس به سوی خدا بگریزید [که] بی تردید من از سوی او بیم دهنده ای روشنگرم.(ذاریات/۵۰) 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤حضرت سید الشهداء فرمود: «فَإِنْ كُنْتُمْ قَدْ وَطَّنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ عَلَى مَا وَطَّنْتُ نَفْسِي عَلَيْهِ»(۱): اگر وطن کردید در آن جا که من وطن کردم یعنی آدم باید با اختیار در توحید وطن کند و وطن خود را توحید قرار دهد. وطن یعنی جایی که آدم در آن مسکن و اقامت می کند نه منزل. و چون آدم مجرد است وطن اصلی او اندیشه است لذا توحید وطن اصلی آدم است. لذا اگر خواستیم حرف سید الشهداء را بفهمیم باید در آنچه حضرت وطن داشت وطن داشته باشیم. وطن ایشان فرمان خداوند تبارک و تعالی است که وطن آدم است. پس اگر در این وطن کردیم حرف سید الشهداء را می فهمیم‌. اگر در فرمان خداوند تبارک و تعالی وطن کردیم دیگر نمی توانیم نافرمانی خدا را داشته باشیم و خداوند همیشه برای ما حاضر است.✨ (۱)فَإِنْ كُنْتُمْ قَدْ وَطَّنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ عَلَى مَا وَطَّنْتُ نَفْسِي عَلَيْهِ فَاعْلَمُوا أَنَّ اَللَّهَ إِنَّمَا يَهَبُ اَلْمَنَازِلَ اَلشَّرِيفَةَ لِعِبَادِهِ بِاحْتِمَالِ اَلْمَكَارِهِ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤ما اگر بخواهیم زائر حقیقی حضرت سید الشهداء باشیم باید حرف حضرت را بفهمیم و گوش کنیم و باید نفس خود را در جایی وطن دهیم که حضرت سیدالشهداء وطن داد. اگر در جایی که حضرت سیدالشهداء وطن کرد، وطن نکردیم به حضرت سیدالشهداء اشکال می کنیم. همه چرا های ما به حضرت سیدالشهداء به خاطر این است که در جایی که او وطن کرد، ما وطن نکردیم. او در جایی وطن کرد که همه چیز خود را در راه فرمان خداوند تبارک و تعالی داد. لذا دارایی حضرت سیدالشهداء دارایی فدایی تام است یعنی همه چیز خود را فدا و قربان کرد. وطن اصلی سیدالشهداء توحید احدی صمدی است.✨ 🕋 @tohideahadi
توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃🍂من هم باید بدانم یک معراجی دارم یعنی یک چیزی هم هست در من. اگر بگوییم نیست این کشش هایی که در آدم
🌹🍃🍂یک حالت خلوتی را که پیدا کردید، آن وقت توجه به این عرایض که می گوییم داشته باشید که الان من دارم جای خلوت پیدا می کنم معنی اش این است که نه چیز زمینی نیاز من است و نه چیز آسمانی نیاز من است. یعنی من نه می خواهم یک چیز علمی یاد بگیرم که علمم زیاد بشود، نه یک چیز خوردنی، شنیدنی، لمس کردنی و بوییدنی،‌ از این مقوله می خواهم. این بدن من چیزی نمی خواهد، آن عقل من هم چیزی نمی خواهد. آن روح منفوخ، آن دم الهی، آن یک چیزی می خواهد و آن عبارت از همان ذکر است.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi