eitaa logo
توحید⁦🌦️⁩
631 دنبال‌کننده
240 عکس
25 ویدیو
6 فایل
🌸🍃🍂کانال آثار توحیدی عارف حکیم حاج آقا امامی حفظه الله #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸 🌸 #ارتباط_با_ادمین 🕋 @serrehekmat 🌸 #لینک_سروش 🕋 https://sapp.ir/tohideahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩🍃🎤ما یک جان اعلی داریم که توحید احدی صمدی است و یک جان اسفل داریم که همان علوم است و محسوسات عبارت از ملک هستند که وقتی توحید آمد همه این ها جان دار و منوّر می شوند.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤کمال عبارت از قیامت است قیامت عبارت از جان دنیای ملک و ملکوت اسفل است. چون ملکوت اسفل هم ملک است. یک ملک داریم که عبارت از محسوسات و معقولات و متخیلات است و یک ملکوت اسفل داریم که عبارت از علوم است و آن جان جان و ملکوت همه این ها توحید احدی صمدی است. و این جان است که آن ها را منور کرده است و به حرکت درآورده است. توحید قیامت است، جان است. توحید جان همه عالم است. دنیا بدن قیامت است و این بدن است که به جان یعنی قیامت سجده می کند و قربان او می شود. دنیا بدن قیامت است یعنی قیامت است که دنیا را آورده است.✨ 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃وقتی من به خداوند تبارک و تعالی می گویم « الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ‌» و در مقابل او ایس
🌹🍃🍂اصل آن معراج انسان است. آن عروج و این خوراکی هایی را که پیغمبر اکرم آورده است، این ها را برای معراج خود آدم آورده است. برای پیغمبر اکرم فرقی نمی کند که ما انجام بدهیم یا ندهیم. برای خداوند تبارک و تعالی هم فرقی نمی کند. او غنی بالذات است و این غنی بالعرض است. هر دوی این ها غنی هستند و هیچ نیازی به ذکر ما ندارند. صلواتی هم که می فرستیم، این صلوات گرچه برای پیغمبر اکرم ابتهاج است، ولی ترویح روح ماست. این به خاطر این است که روح ما روحانی بشود. صلوات می فرستیم و این خاصیت را دارد گرچه پيغمبر خوشحال و مبتهج می شود ولی این که شما خیال بکنید احتیاجی به این صلوات ها دارد، چنین نیست.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂عبادت خوراک من است این فروع دینی را که پیغمبر اکرم آورده است خوراک من است یعنی من در این قالب وقتی قرار گرفتم وقتی که بعد از هفتاد هشتاد سال خواستم این قالب را رها بکنم، یک انسان بیرون می آیم، آدم عروجی پیدا می کند که از بین رفتنی نیست.معراج انسان مافوق عقل انسان است. همین طوری که عقل از بین رفتنی نیست آن عروج هم از بین رفتنی نیست، آن می ماند .✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂این که حضرت مولا در نمازش انگشترش را به مسکین داد پس ما می گوییم آدم حواسش جمع نماز باشد. آن وقت امیرالمومنین که تیر را از پایش کشیدند و او متوجه نشد. جلوتر قبل از این که این کار را بکنند طاقتش را نداشت قبل از نماز. در نماز این کار را کردند، آن پیکان را کشیدند و حضرت متوجه نشد. پس تو چطور سوال سائل را متوجه شد؟ این حرفی است که آن هایی که درست متعمق نیستند. این اشکال برای ایشان هست و شاید بعضی ها بگویند که یکی از این دو تا مثلاً درست نباشد ولی هر دوی آن ها درست است، هم آن پیکان کشیدن هم آن انگشتر دادن. آن وقتی که آدم خدایی شد، الهی شد چه زکات باشد چه نماز. نماز کار الهی است، زکات هم کار الهی است یعنی آدم باید اعطاء داشته باشد‌، بخشش داشته باشد، باید بدهد به سائل. آدم الهی آن وقت می شود که مظهر «لایشغله شأن عن شأن» باشد، یعنی یک شأنی از شأن دیگر بازش نمی دارد و می تواند همین جا باشد و هم یک جای دیگر باشد.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤زیارت سید الشهداء در اربعین زیارت خداوند تبارک و تعالی است در عرش. زیارت اندیشه بی نهایت سید الشهداء است. زیارت اندیشه ملکوتی امام حسین علیه السلام است. اندیشه حضرت سیدالشهداء یعنی اندیشه الهی یعنی اندیشه خاتم الانبیا بودن و خاتم الاولیاء بودن یک اندیشه بی نهایت.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤کسی که مومنی را لا لحاجة (۱) زیارت کند خداوند تبارک و تعالی را در عرش زیارت کرده است چون مومن ایمان دارد یعنی توحید احدی صمدی دارد و فرد طالب توحید احدی صمدی است و می خواهد آن را زیارت کند. لذا وقتی مومنی را زیارت می کند خداوند تبارک و تعالی را در عرش زیارت کرده است.✨ (۱) رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن زارَ أخاهُ المؤمنَ إلى مَنزِلِهِ لا حاجَةً مِنهُ إلَيهِ كُتِبَ مِن زُوّارِ اللّه ِ ، و كانَ حَقيقا على اللّه ِ أن يُكرِمَ زائرَهُ: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كه نه به قصد نياز خواهى بلكه به نيّت ديدن برادر مؤمن خود به خانه او رود ، از ديدار كنندگان خدا انگاشته شود و بر خدا است كه ديدار كننده خود را گرامى دارد. [بحار الأنوار : 77/192/11 .] 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤چرا زیارت اربعین امام حسین علیه السلام مهم است! زیرا امام حسین علیه السلام هم دارای مراتبی است. هم مراتب بشری و انسانی دارد و هم مراتب انسانی، ملکی آدمی دارد. از این مراتب آدمی بعضی به فعلیت رسید و بعضی بالقوه باقی مانده. و آن زمانی آدمیت حضرت به فعلیت تام رسید که آن زمانی بود که آن سر بزرگوار همه این مصائبی که برای خود او و اصحابش پیش آمد مشاهده کرد. آن زمانی که سر مبارک را برای شام می بردند و همه این ها را ملاحظه می کرد فدا بودن خود و همه آن چه داشته است را در خداوند ملاحظه کرد. و آنچه را در ظهر عاشورا به طور کلی مشاهده کرده بود به طور مفصل مشاهده کرد. و بعد از این که سر مبارک از بدن مبارک او جدا شد و روح مبارکش بدن را رها کرد بعد از آن ناملایماتی را که به فرمان خدا به او رسیده است همه این ناملایمات را ادراک کرد وقتی همه این ناملایمات را ادراک کرد و بعد از این که چهل روز شد و اسارت خانواده خود در این چهل روز را مشاهده کرد. این مشاهده این چنینی عبارت از بیشتر زلال شدن ایشان لذا زیارت حضرت سیدالشهداء در روز اربعین خاصیت دیگری دارد. چهل روز یک خاصیتی دارد‌. تکون و کینونت آدم و هم معنویت آدم هر چهل روز کامل می شود‌.✨ 🕋 @tohideahadi
💐یکی از دلایلی که حمد مخصوص خداوند تبارک و تعالی است این است که او است: حمد در برابر تعلیم و تربیت است و خداوند سبحان ربّ و مربی است پس خداوند محمود است. (قیاس اول) خداوند ربّ و مرّبی است. هر رب و مربی محمود است. پس خداوند محمود است. (قیاس دوم) و چون ربوبیت همه عالم دست اوست و «رَبِّ الْعَالَمِينَ» است همه حمد مال اوست: «الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ». اگر یه گوشه عالم را دیگری تدبیر می کرد و بقیه عالم را خدا تدبیر می کرد می توان گفت همه حمد برای خداوند نیست اما چون همه عالمین را خدا تدبیر می کند پس احدی حق محمود بود ندارد و همه حمد از آن خداوند است پس: «الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ». ربوبیت خداوند در این جا حد وسط است برای ثبوت حمد برای خداوند تعالی: خداوند ربّ و مرّبی است هر رب و مربی محمود است پس خداوند محمود است و چون رب العالمین است پس محمود است. 🕋 @tohideahadi
💐ربوبیت در تحلیل به ایجاد روابط برمی گردد خداوند ربوبیت دارد یعنی چه؟ یعنی کمالی را به یک امر اعطاء می کند صفتی را به یک موصوف متصف می کند مثلا خدای سبحان یک درخت را می پرورد یعنی چه یعنی نمو را به درخت اعطاء می کند درخت را مثمر قرار می دهد. پس ربوبیت وقتی تحلیل شود به خالقیت باز می گردد. رب یعنی کسی که روابط بین کمالات و مستکمل ها را می آفریند. رب یعنی موجودی که کمالات را به مستکمل و مستعد اعطاء می کند. این یک نحوه خلقت است. 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
توحید⁦🌦️⁩
🥀🍃ما یک جنبه آدمی و یک جنبه انسانی و یک جنبه بشری داریم. جنبه بشری مربوط به بدنمان است. هیکلی داریم
🥀🍃🍂شخصی می گفت که من وقتی دعای حضرت زهرا علیها السلام را شنیدم و معنای آن را فهمیدم دیگر تا می خواهم یک حرفی بزنم که حرف درستی نیست یا یک کاری انجام بدهم مثل دیدن، شنیدن، خوردن و مانند این ها توجه دارم که نباید تب داشته باشم. ما باید بی تب این ها را دریافت کنیم مثلاً اگر بیهوده بود و فرمان خداوند تبارک و تعالی نبود، این عبارت از تب است. وقتی تب دارند تب دار دریافت می کنند. لذا می گفت دیدم که بیست، سی و چهل سال است که چیزهایی را که دریافت می کنم تب دار دریافت می کنم. حالا ایشان این طور از فرمایش حضرت صدیقه طاهره علیها السلام دریافت کرده بود که معلوم می شود همه تب دارند.✨ 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂اگر خواستیم از تب نجات پیدا کنیم باید نور به «طور» ما بخورد. نور خداوند تبارک و تعالی عبارت از فرمان اوست. ما هر وقت فرمان خدا را اطاعت کردیم، آن وقت آن طور متلاشی می شود. 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂 آقایی می گفت ما یک وقتی خار کنده بودیم. آمدیم سر کهریز. آن وقت الاغ شروع کرد به آب خوردن. ماه رمضان بود. من دیدم خیلی آب می خورد و من هم هوس آب کرده بودم. آدمی که در تابستان خارکنده باشد خیلی تشنه می شود اما این که آب نمی خورد عبارت از نوری است که به آن «طور» خورده و آن را متلاشی می کند. یعنی فرمان خداوند تبارک و تعالی نمی گذارد هوای آدم غلبه کند. حالا صحرای کربلا برویم این معنا خوب معلوم می شود. عمرسعد کوه طور داشت. حرّ هم این را داشت. هر دو این «طور» را داشتند یعنی کوه بودند، «من» داشتند. حرّ وقتی دید فرمان خداوند تبارک و تعالی آمد این «طور» را متلاشی کرد. وقتی متلاشی کرد دیگر سر از پا نشناخت. او جذب سیدالشهداء علیه السلام شد. چون سیدالشهداء علیه السلام بی «طور» بود، بی کوه بود. اما عمر سعد جذب نشد. عمر سعد در آن شب مدام در فکر ملک ری بود. این همان «طور» آدم است. منصب، اموال و اولاد هر چه مورد متعلق آدم است، «طور» آدم است. فرمان خداوند تبارک و تعالی که آمد باید این «طور» متلاشی بشود، لذا عمر سعد از شب تا صبح فکر می کرد. این نور می آمد به طورش و به این کوه بخورد و آن را متلاشی کند اما عمر سعد این کار را نکرد لذا این کوه همین طور ماند. همین کوه ماندن او عبارت از جهنم، سوختن و هذیان گفتن است. او هم تب داشت و هم روح نداشت. ✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤زیارت سید الشهداء در اربعین بالاترین زیارت است چون سید الشهداء در کربلا بالاترین مکروه ها و سختی ها را تحمل کرده است. حضرت فرمود که منزل شریف به کسی داده می شود که مکروهش بیشتر باشد (۱) و تحمل مکروه سیدالشهداء در روز عاشورا بی نهایت بود و این بی نهایتی در اربعین بی نهایت شد و همه سختی ها را تحمل کرد و کل منزل شریف را دارا شد. پس باید او را زیارت کنیم چون کمال آدمی آن است. حضرت سیدالشهداء علیه السلام الکامل است. و کل کمال را دارا است. کمال ایشان به این است که کل حقیقت را حکایت می کند و در کل مسیر کربلا از جان حکایت می کند. (۱)و قال الامام الحسین عليه السلام لاصحابه فى ليلة العاشورا: فان كنتم قد وطنتم انفسكم على ما وطنت عليه نفسى، فاعلموا أن اللّه يهب المنازل الشّريفة لعباده باحتمال المكاره و انّ‌ اللّٰه و ان كان خصّنى مع من مضى من أهلى الّذين أنا آخرهم بقاءً فى الدّنيا من الكرامات بما يسهل علىّ‌ معها احتمال المكروهات، فانّ‌ لكم شطر ذلك من كرامات اللّٰه. و اعلموا أن الدّنيا حلوها و مرّها حُلُمٌ‌ و الانتباه فى الآخرة. (موسوعه ص ۳۹۸) 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤قلب آنی است که به اعضای خود حیات می دهد. حیوان یک قلبی دارد که غذا را می گیرد و به سایر اعضا می رساند تا اعضا زنده بمانند. قلب شیطانی داریم که این قلب به معاصی خداوند تبارک و تعالی دعوت می کند. قلب آدم آن است که حقیقت را ببیند. وقتی توحید آمد آدم قلب آدمی پیدا می کند. 🚩از بدن به جان رسیدن عقل جبرائیلی است. 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃🍂این که حضرت مولا در نمازش انگشترش را به مسکین داد پس ما می گوییم آدم حواسش جمع نماز باشد. آن وقت
حضرت امیر را شنیده اید که یک شبی هفتاد جا بود. این یک حقیقت است. هفتاد جا هست نه این از آن جا بازش می دارد. بعضی از اهل معرفت را نقل می کنند که این جا بود و آن جا هم بود و دیده بودند که حضرت امیر هم در زکات و هم در نماز بود. نمی شودع که یک جایش را نباشد. اگر نباشد انسان کامل نیست، لذا هم در نماز است و هم انگشترش را می ده. هیچ کدام از دیگری بازش نمی دارد، اما آن وقتی که موقع بدنش شد، بدنش هیچ اهمیتی ندارد، لذا بدن سیدالشهداء برایش اهمیتی نداشت. به بدن اهمیت نمی داد، اصل انجام وظیفه بود. انجام وظیفه یعنی خداوند تبارک و تعالی چه وظیفه ای را محول کرده است؟، شمشیر زدن را یا نماز خواندن را؟، هر کدام را معین کرده است یا هر دو را؟! یا آن نماز را بخوانم بعد آن شمشیر را بزنم، آن تیر هم می آید. حضرت از بدن غافل بود نه از خداوند تبارک و تعالی. از خداوند غافل نبود لذا وقتی آن مسکین آمد و کاری داشت، حضرت اعطاء کرد، چون ما همین طور که موظف هستیم به «وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ «وَ آتُوا الزَّکاةَ»(۱) هم موظفیم یعنی باید زکات هم بدهیم. نمی شود که بگویی من فقط نماز را می خوانم و دیگر زکاتش را نمی دهم. این از آن هایی است که می گوید:«نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ»(۲). آدم اگر مسلمان شد باید همه قوانین اسلام را در جای خودش همه را قبول داشته باشد. این که بگوید بله من نمازش را قبول دارم اما روزه اش را قبول ندارم، خب روزه اش را اگر قبول نداشتید، این تقریبا جنبه حیوانی پیدا می کند. شما نمازش را هم قبول ندارید، فکر می کنید که آن نماز را قبول دارید. آن چون آسان است یا یک مقدار زحمت دارد قبولش دارم. اما این چون مثلاً یک مقداری از خوراک آدم جلوگیری می کند آن را قبول ندارم یا خمسش را قبول ندارم. خمس را اگر قبول ندارید حیوانید و خیال می کنید انسان هستید. یا مثلاً جهادش را قبول ندارم، امر به معروفش را قبول ندارم. اگر همه را قبول داشت، همه قرآن را قبول داشت، این می شود مسلمان.✨ (۱)وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ:و نماز را برپا دارید و زکات را بپردازید، و این پیامبر را اطاعت کنید تا مورد رحمت قرار گیرید. (نور/۵۶) (۲)إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا: بی تردید کسانی که به خدا و پیامبرانش کافر می شوند و می خواهند میان خدا و پیامبرانش [با ایمان آوردن به خدا و کفرورزی به پیامبران] جدایی اندازند، و می گویند: به بعضی ایمان می آوریم و به برخی کافر می شویم و می خواهند میان کفر و ایمان راهی [خاص] برگزینند، [سبک مغز و بی شعورند.](نساء/۱۵۰) سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂فروع دین قالب انسان سازی است. همه قوانین اسلام محترم است. هیچ کدام را نمی توانیم بگوییم از آن چشم می پوشیم. اگر یک کدامش را گفتیم چشم می پوشیم، این درست نیست. لذا حضرت امیر هم در نماز است هم در زکات، در هر دو است. اما آن جایی که بدن مبارکش پیش می آید، به بدن خودش اهمیتی نمی دهد، لذا به خوراکش هم اهمیت نمی دهد حالا چون خلیفه است دستور بدهد از تمام اقصی نقاط عالم بهترین خوراک را برای من تهیه کنید، بهترین لباس را فراهم کنید، هیچوقت این کار را نکرد. این را دیگر همه می دانند مسلمان و کافر و شیعه و سنی این را همه قبول دارند که اینطور نبود و به بدن اهمیت نمی داد. آن جایی که پای بدن می آید تیر را از پایش می کشند، این جا احساس نمی کند، اما آن جایی که رسول الله می آید می بینید که جواب رسول الله را می دهد. اگر یک کسی در نماز به آدم سلام کرد موظف است جواب سلامش را بدهد. این معنی اش این نیست که از نماز خارج شده، این دستور را دارد انجام می دهد یا آن وقتی که نماز می خواند یک طفلی افتاد در حوض و دارد غرق می شود، این نمی تواند بگوید من نماز می خوانم بگذارم طفل غرق بشود، نه، باید آدم آن جا برود یک طوری که منحرف نشود و طفل را از حوض بیرون بکشد. این دستور آدم است. باید این ها را توجه داشته باشد. لذا این که حضرت امیر علیه السلام انگشتر را اعطاء کرد، آن درست است و هیچ منافاتی هم با نماز ندارد. حضرت هم در نماز بود هم در زکات بود. هر دو و آن وقتی که پای بدن در کار می آید چون از بدنش غافل بود و پیکان را در آوردند و حضرت هم متوجه نشد.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂در احوالات حضرت سیدالشهداء دقت کنیم می بینیم حضرت سیدالشهداء یک وقتی از یک زخمی نالید یا نه؟، یا یکی از همراهان حضرت سیدالشهداء _خود حضرت که جای خود_ از آن هوایی که وابسته به حضرت بودند، برادرش و فرزندانش، آن عزیزان هم هیچ، آن ها که صحابه بودند، صحابه دور بودند، مثلاً فرض کنید یک غلامی، هیچ وقت از یک زخمی نالید که داد و فریاد کند؟ هیچ وقت شنیده اید که فریادی کرده باشد؟ لذا بدن مطرح نیست. پس پیکان از پای حضرت درآوردند نفهمیدند، خیلی چیز ساده ای است. خداوند تبارک و تعالی ان شاء الله که ما را با حقایق اسلام و روح حضرت امیر علیه السلام محشور بفرماید. «السَّلامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ» سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤ایام سعد و نحس ندارند بلکه انسان است که گاهی سعید و گاهی منحوس است. اگر توحید احدی صمدی آمد و آدم آن را دارا شد، او سعید است و اگر توحید را دارا نشد او منحوس است چون توحید عبارت از جان آدم و فصل آدم است. در ماه صفر چون پیامبر اکرم رحلت کردند لذا این ماه منحوس است زیرا رحلت پیامبر رحلت توحید است چون توحید احدی صمدی به کمال از ایشان صادر شد و منور به نور توحید شده است. لذا فقدان بدن رسول اکرم فقدان توحید است و نحس است. برای این که این نحسی آدمی دامن ما را نگیرد و این رحلت را جبران کنیم باید هر روز صدقه بدهیم و روزی ده مرتبه دعای یا شدید القوی را بخوانیم.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤 «یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ»(۱) این اسماء عزت عبارت از قیامت است اسم عزیز اسم قیامتی خداوند تبارک و تعالی است. «ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمِیعُ خَلْقِکَ»(۲)، یعنی همه مخلوقات و ظهورات خداوند مقهور و ذلیل خداوند تبارک و تعالی هستند و ذلیلا متولد شدند. با این سه اسم خداوند را می خوانیم و به واسطه آن ها از نحوست ماه صفر به خداوند تبارک و تعالی پناه می بریم و از شر خود و مخلوقات به خدا پناه می بریم:«فَاکْفِنِى شَرَّ خَلْقِکَ»(۳) خلق شر ندارند، شر را آدم درست می کند چون وقتی خلق پیدا می شود اول بدن آن پیدا می شود بعد جان آن پیدا می شود. وقتی به جان آن بدن توجه نکنیم این عبارت از شر است. خداوند شر خلق نمی کند. خداوند خیر محض است چون او رحمت و هستی بی نهایت و محض است. اگر همه مخلوقات را ملک ادراک کردیم.✨ (۱)،(۲)،(۳)یا شَدِیدَ الْقُوىٰ وَ یَا شَدِیدَ الْمِحالِ، یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ، ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمِیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنِى شَرَّ خَلْقِکَ، یَا مُحْسِنُ یَا مُجْمِلُ یَا مُنْعِمُ یَا مُفْضِلُ، یَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّى کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذٰلِکَ نُنْجِى الْمُؤْمِنِینَ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ: ای سخت نیرو و سخت کیفر، ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز، همه آفریدگانت در برابر عظمتت خوارگشته، مرا از شر آفریدگانت کفایت کن، ای نیکوکار، ای زیبا کار، ای نعمت‌بخش، ای افزون کن، ای که معبودی جز تو نیست، منزّهی تو، من از ستمکارانم، پس دعایش را مستجاب کردیم و او را[اشاره به رهایی حضرت یونس از دل ماهی] از اندوه نجات دادیم و این‌چنین مؤمنان را نجات می‌دهیم، درود خدا بر محمّد و خاندان پاک و پاکیزه‌اش 🕋 @tohideahadi