eitaa logo
طلاب مدرسه جوادالائمه (علیه السلام)
317 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مردم کوفه با امام حسین(ع) آزمایش نشدند، چون هنوز امام حسین(ع) به کوفه نرسیده بود و آنها هنوز حضرت را درک نکرده بودند. بلکه آنها با نایب امام یعنی حضرت مسلم آزمایش شدند و چون در این آزمایش مردود شدند وقتی امام حسین(ع) رسید، مقابل او هم ایستادند. ما در زمان غیبت با نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امتحان می‌شویم و وقتی حضرت آمد دیگر وقت امتحان نیست، بلکه اگر در اطاعت از نایبش امتحان پس داده باشیم یار او خواهیم بود ان‌شاءالله. اما اگر نسبت به منویات نایبش کوتاهی کنیم در یاری از امام زمان(عج) هم کوتاهی خواهیم کرد. لذا شهید سلیمانی فرمود: شرط عاقبت‌ بخیری ارتباط دلی و قلبی و حقیقی با امام خامنه‌ای است. هر کس صدای نایب امام زمان را نشنود صدای امام زمان(عج) را نخواهد شنید.
🔺امام حسین علیه السلام در شب یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم برداشتم» بود. 🔸روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» 🔸شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. 🔸شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند. 👤 مرحوم آیت الله حائری شیرازی
📢📢📢📢📢📢📢 با احترام و تحیت، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، به استحضار می¬رساند؛ نظر به عملیاتی سازی برش یکساله 1403 از برنامه پنج ساله، تحت عنوان «توانمندسازی علمی و مهارتی منابع انسانی فرهنگی و تبلیغی» بر اساس برنامه عملیاتی «طراحی 20 دوره علمی مهارتی ویژه مبلغان و کنشگران بر اساس الگوی توزیع کنشگران»‏؛ معاونت فرهنگی تبلیغی و مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در نظر دارند 🔻 دوره "آشنایی با هوش مصنوعی و کاربردهای آن" را با مشخصات ذیل همراه اعطای گواهی نامه معتبر برگزار نمایند: 🔻مدرس: دکتر روح¬الله دیانت؛ فارغ¬التحصیل هوش مصنوعی از دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیأت علمی دانشگاه قم؛ 🔻مدت دوره: 26 جلسه طی 6 ساعت؛ 🔻نحوه برگزاری : مجازی برون¬خط و غیرحضوری از طریق سامانه سیما؛ مخاطبان : طلاب، دانش آموختگان، مبلغان، اساتید و کارکنان حوزه های علمیه خواهران؛ 🔻زمان ثبت نام: از 20/4/1403 تا 30/4/1403؛ 🔻نحوه ثبت نام: از طریق رویداد تعریف شده درسامانه نجم؛ 🔻لازم به ذکر است با توجه به تخفیف ویژه که در نظر گرفته شده علاقه مندان باید مبلغ 50 هزار تومان داخل سامانه نجم پرداخت نمایند . 🔻زمان ارائه دوره : اول مردادماه1403 تا 15 شهریور ماه 1403 ✅لطفا بعد از ثبت نام به فرهنگی اطلاع بدهید
ما کجای تاریخ ایستاده ایم؟ می رسد منتقم خون خدا بسم الله هر که دارد هوس کربُبَلا بسم الله نکنه از کاروان کربلای غزه جا بمانیم و به ندای هل من ناصر ینصرنی امروزمان لبیک نگوییم. چرا توی هیئت هامون پرچم فلسطین نیست؟
🔴 چله زیارت عاشورا، از عاشورا تا اربعین آیت‌الله سید علی آقای قاضی یک چله زیارت عاشورا می‌گرفتند و آغاز آن را از روز عاشورا تا اربعین قرار می‌دادند بسیاری از علماء و بزرگان و اهل معرفت بر گرفتن این تاکید دارند. بخصوص برای حوائج ویژه. شروع از روز عاشورا به مدت چهل روز ... 🔻 نکاتی که بزرگان توصیه می‌کنند: ۱. بهترین زمان، هنگام طلوع یا غروب آفتاب است. اما در سایر اوقات نیز منعی ندارد. البته اساتید بر یک زمان ثابت تاکید دارند. ۲. قرائت زیارت هنگام حرکت نباشد. ۳. مراقبت شود به جز اهل خانه کسی از چله‌گیری مطلع نشود. ۴. از ابتدا حوائج خاص را در نظر داشته باشید. ۵. حتماً نماز زیارت پس از زیارت عاشورا اقامه شود. ۶. به خانواده‌ها نیز توصیه شود شروع کنند. ۷. اصل بر صد سلام است که البته با استناد به روایت منقول از امام هادی(ع) می‌توان مختصرتر کرد. (درادامه این روش توضیح داده خواهد شد) ۸. مانعی هم ندارد که به طور معمول قرائت شود. 👈 سستی و وسوسه و کسالت و ... ممنوع!!! 🔻 روش کوتاه منسوب به امام هادی(ع) در خواندن زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام 👈 زیارت عاشورا را بخوانید، به صدلعن و صد سلام رسیدید این‌گونه عمل کنید: يك بار لعن را -اللهم العن اول ظالم...- مي‌خوانيد و فقط جمله‌ي پاياني آن؛ "اللهم العنهم جميعا" را صد مرتبه تكرار مي كنيد. و سلام را كه يك بار عرض مي كنيد، فقط "السلام علَي الْحسين و عليٰ عليِّ بنِ الحسين و علی اولاد الحسین و عليٰ اصحاب الحسين" را صد مرتبه تكرار كنيد سند روایت: شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشورا برای همه بفرستید تا هرکی میخواد از روز عاشورا شروع کنه. بسم الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 وحشت شیاطین داخلی و خارجی از یک آیت‌الله ⏪یهودی، سعودی و بهایی هم قسم شده‌اند برای تخریب یکی از سرمایه‌های فکری انقلاب اسلامی ▪️راه روشن است و سکوت جایز نیست ▪️ دشمنان بشریت از اینکه می‌تواند جایگزین مناسبی برای شهید مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی برای نسل های جدید انقلاب باشد به وحشت افتاده اند.
از علامه شیخ انصاری پرسیدن چجوری می‌شه "یه‌ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت"باشه؟ فرمودن: مثل فکر جناب"حر"در روز عاشورا
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🦠بین ۱۲ نگاه به عاشورا ، نگاه امام خامنه ای به واقعه عاشورا شاهکارِ جهاد تبیین است 🔺️به نظرمی رسد کمابیش دوازده نگاه رامی توان در باره عاشورای حسینی اکتشاف کرد: ۱) نگاه تراژیک و سوگواره ای ۲) نگاه تاریخی _ توریستی ۳) نگاه قهرمان _ اسطوره ای۴) نگاه شفاعت طلبانه_ تطهیری ۵) نگاه شهادت طلبانه_ انقلابی ۶) نگاه مناسکی _ آیینی ۷) نگاه عاشقانه_ سکولاری ۸) نگاه علمیِ فقهی _ کلامی ۹) نگاه فلسفه_تاریخی ۱۰) نگاه ملّیتی_ هویتی ۱۱) نگاه الهیاتی_ امامتی۱۲ )نگاه احیاگری _ تعلیمی 🔺️درنگاه اول؛ تاریخ و رنج همراه هم هستند و مگر رنجبارتر ازعاشورا چیزی درجهان می توان یافت؟ اما عاشورا فراتر ازتراژدی و تطهیر تاریخ با فلسفه رنج است 🔺️نگاه دوم می گوید هرچند فاجعه باراما حادثه ای بودکه دردهم محرم سال ۶۱هجری پدید آمدو تمام شد 🔺️نگاه سوم برآن است که عاشورا بستری برای به وجود آوردن قهرمان _ اسطوره بود ؛ عرصه ای برای نشان دادن رستم و سهرابی دیگر. 🔺️نگاه چهارم یعنی نگاه شفاعتی _ تطهیری رویکردی مسیحی به گناه انسان است؛ مسیح به صلیب کشیده شد تاگناهان انسان شسته شود؛ حسین (ع) و عاشورا وسیله ای برای بخشیده شدن ازگناهان پی درپی گناهکاران اند 🔺️درنگاه پنجم، عاشورا اساسا رویکردی انقلابی بوده و امام برای شهادت درکربلاساکن شده است؛ این رویکرد شهادت را هدف امام در عاشورا اعلام می کند 🔺️در نگاه ششم که آیینی_ مناسکی است عاشورا تحت الشعاع مناسک و عَلَم و کُتل و طبل و سنج و طبخ های نذری قرارگرفته است ؛ 🔺️نگاه هفتم که عاشقی_سکولاری است مخصوص روشنفکرانی است که صحنه هایی دلربایانه ای ازکربلارا توصیف می کنندکربلا دراینجا فقط واجد عشق و محبت های فردی است، مالامال از بهجت اما دستان تطاول یزیدیان پنهان می شود این قبیله از بازسازی تاریخ پرهیز داده و میگوید حال مابا حسین راخراب نکنید! 🔺️در نگاه هشتم اما غلبه با مباحث علمی _فقهی _ کلامی است ؛آیا امام باعلم به شهادت و اسارت درکربلا سُکنی گزیده است ؟ دراین صورت عِلم امام باوجود آیه تهلکه درقرآن چگونه توجیه می شود ؟ 🔺️دررویکرد نهم اما تاریخ، سنّت و فلسفه داردو فلسفه _ تاریخی است؛ خط حسین علیه السلام ویزید هیچگاه به هم نمی رسند و تغییرماهیت نمی دهند واین قانون فلسفه و تاریخ است ؛ انسان باید یا حسبنی باشد یایزیدی و راه سومی وجود ندارد راه سومش هم فقط زینبی است 🔺️نگاه دهم و ملّیّتی_ هویتی اما نگاهی است که حاج قاسم سلیمانی آن را به ارمغان آورد وتکامل یافته ملّیّتِ دینی ایران است؛ ملیت در ایران ضمن اینکه باسکولاریسم( دولت_ ملت های وستفالیایی اروپایی ) ربطی تاریخی نداردبلکه همین ملیت دینی، با امام حسبن پیشرفته ترهم شدو به ملت امام حسین (ع) ارتقاء یافته است 🔺️نگاه یازدهم و الهیاتی_امامتی به عاشورا نگاهی متعالی و پیشرفته است که امام حسین و عاشورا رانه حرکتی کور و یا حادثه ای دور افتاده در تاریخ بلکه ستاره ای درخشان درمنظومه وفلسفه ارسال رُسُل و انزال کتب می شناسد؛حرکتی فرایندی که درچارچوب نظام رسالت_ امامت _ اُمت معنا می یابد 🔺️اما موثر ترین وکارآمد ترین نگاه به عاشورا ، دوازدهمین نگاه است و آن نگاه احیاء گرانه _ تعلیمی به آن است؛ بنیانگذاران این نگاه؛ امام خمینی (ره )استاد شهید مطهری و امام خامنه ای حکیم اندکه به سه گانه ی علت های شکل گیری عاشورا، درس های عاشورا وبخصوص عبرت های آن توجه می دهند؛ امام خمینی برآن است که تمامی حرکات امام حسین سیاسی بود و اساسا امام حسبن می خواست حکومت رابدست بگیرد و به دست گرفتن حکومت ازسوی او یک فخر به حساب می آمدبرای اینکه حکومت باید دردست مثل سید الشهدایی باشد و استاد شهید معتقد بود عاشورای امام حسین تجدید حیات و اساسا آموختن مبانی اسلام از نو است گواینکه می گفت عاشورای امروز فلسطین است و شمرِ ۱۴۰۰ سال پیش مُرد ؛شمرِ امروز موشه دایان است! امام خامنه ای حکیم اما ازحیث فلسفه ی سیاست صاحب نظریه ای بدیع در ساحت عاشوراست؛ این نگاه نوعی احیاء گریِ تعلیمی است ؛ نگاهی که با اکتشاف عبرت های عاشورا و تبیین نقش عوام وخواص درشکل گیری این مصیبت عظیم تاریخ بر نقش تعلیمی _احیاگرانه عاشورا برای بهزیستی امروزمان تآکید دارد؛ سوال مهم امام خامنه ای در این باره این است : ملت اسلام ازموضع عبرت گیری از عاشورا باید فکرکند که چرا ۵۰ سال بعد رحلت پیامبرکار جامعه به اینجا رسیده که مردم مسلمان اعم از؛ وزیرشان، امیرشان، سردارشان، عالِم شان، قاضیشان، قاریشان و اوباش شان و... آنگونه یکپارچه و با آن طرز فجیع جیگر گوشه ی پیامبر راکشتند ؟! 💥در نشر این جریان شناسی معرفتی _ سیاسی و اجتماعی کوشا باشیم ✅️ دکتر مجتبی زارعی مدرس دانشگاه تربیت مدرس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
عکس دستخط علامه حسن زاده آملی(ره) میباشد. امام حسين(عليه السلام) در روز عاشورا به فرزند خويش امام سجاد(عليه السلام) در حالي که او را به سينه ي خود چسبانده و خون از بدن مبارکشان مي جوشيد، اين دعا را آموختند تا براي حاجت و برطرف شدن اندوه و بلاهاي سخت و امر عظيم و دشوار بخوانند: بحَقِّ يس وَ الْقُرْآنِ الْحَکيمِ، وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظيمِ، يا مَنْ يَقْدِرُ عَلى حَوائِجِ السّائِلينَ، يا مَنْ يَعْلَمُ ما فِى الضَّميرِ، يا مُنَفِّسًا عَنِ الْمَکْرُوبينَ، يا مُفَرِّجًا عَنِ الْمَغْمُومينَ، يا راحِمَ الشَّيْخِ الْکَبيرِ، يا رازِقَ الطِّفْلِ الصَّغيرِ، يا مَنْ لا يَحْتاجُ اِلَى التَّفْسيرِ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بى (کَذا وَ کَذا) و به جاي کذا و کذا حاجت خود را بخواهد. حسن حسن زاده آملی. عاشورای حسینی 1391 آمل حسینیه کوثر خواندن اين دعا بعد از قرائت سوره ی يس مناسب است. بحارالانوار: 92 / 196 ـ الباقيات الصالحات ، باب چهارم ، دعاى امام حسين (ع) روز عاشورا / 382
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 طلاب گرامی طبق تقویم تحصیلی فوق؛ زمان درخواست نمره مجدد برای آزمون شهریور ؛ از روز یکشنبه ۲۴ تیر تا یکشنبه بعدی ۳۱ تیر ماه هست لطفا در موعد مقرر اقدام نمایید. موفق باشید.
طلاب مدرسه جوادالائمه (علیه السلام): 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 قابل توجه طلابی که نمرات امتحانات نیمسال اول یا دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آنها بین ۱۲-۱۰ شده و یا اینکه در امتحانات غیبت موجه داشته اند: زمان ثبت درخواست امتحان مجدد از طریق پرتال طلبه از روز یکشنبه ۲۴ تا روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه می باشد . لطفا در موعد مقرر هر چه سریعتر اقدام نمایید در صورت تاخیر و مواجه شدن با مشکل مدرسه هیچ مسولیتی ندارد. موفق باشید طریقه درخواست نمره مجدد: تو پرتال طلبه قسمت درخواست‌ها ؛ گزینه نمره مجدد را بزنید درسی را که مجاز به امتحان هستید براتون میاره انتخاب کنید موفق باشید
طلاب گرامی لطفا درخواست نمره مجدد را بدهید در رابطه با برگزاری امتحان شهریور و مهمان شدن در حوزه های هم محور مجدد اطلاع رسانی میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نیروهای مسلح یمن مسئولیت حمله پهپادی به «تل‌آویو» را برعهده گرفت سخنگوی نیروهای مسلح یمن: 🔹نیروهای یمنی در عملیاتی بی‌سابقه که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد، تل آویو را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند. الله اکبر ✊✊
حواسمان هست؟! اگر شهید نشویم باید بمیریم! راه سومی وجود ندارد!! «شهید »
هدف بهائیان از رقص و پایکوبی در محرم چیست یک رهایافته از تشکیلات بهائیت گفت: بهائی‌ها تاریخ تولد رهبرانشان را از تاریخ شمسی به قمری تغییر داده و آن را به روز اول و دوم محرم تعریف کرده و هر ساله در این ایام به رقص و جشن و پایکوبی مشغول می‌شوند.  به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه محبتی یکی از اعضای رهایافته از تشکیلات بهائیت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه بهاییت دین نیست، بلکه یک فرقه است، بیان کرد: افراد تحت پوشش این فرقه از خود اختیار و اراده‌ای ندارند و تمام فعالیت‌های آن‌‌‌ها تحت نظر تشکیلاتی است که ادعای آزادی تفکر و بیان است. وی به اهداف این تشکیلات اشاره کرد و افزود: بهائیت فرقه‌ای است که هدف آن از بین بردن دین مبین اسلام است و این فرقه ضاله که از طریق تشکیلات اسرائیل حمایت و پشتیبانی می‌شود، برای رسیدن به اهداف پلید خود دست به هر کاری می زند. محبتی بیان داشت: تقسیم‌بندی ایام سال و روز بدون قانون خاصی یکی از حربه‌های آنان است،‌ به گونه‌ای که تاریخ تولد علی محمد باب و حسین علی نوری را از تاریخ شمسی به قمری تغییر داده و آن را به روز اول و دوم محرم تعریف کرده و هر ساله در این ایام به رقص و جشن و پایکوبی مشغول می‌شوند. وی با بیان اینکه اعضای فرقه بهائیت برای بی‌اهمیت جلوه دادن عزاداری امام حسین(ع) از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، ابراز داشت: تشکیلات بهاییت به دختران جوان این دستور را می‌دهند که با آرایش زننده و پوشش غیر اسلامی وارد هیأت‌ها و محافل عزاداری امام حسین(ع) شوند تا با این اقدامات قداست مراسم حسینی را از بین برده و هتک حرمت کنند. این رهایافته از تشکیلات بهائیت یادآور شد: جریانات وابسته به این تشکیلات در اغتشاشات سال 88 حضوری پر رنگ داشته و در روز عاشورا به خیابان‌ها آمده و به رقص و پایکوبی پرداخته و بعضی از هیأت‌ها را به آتش کشیده و از این رو تعدادی از این افراد توسط ماموران نیروی امنیتی دستگیر شده و روانه زندان شدند که طبق اعترافات افراد دستگیر شده این دستور از بیت‌العدل گرفته شده بود. وی به کلاس‌های گلشن توحید با محوریت دروس اخلاقی اشاره کرد و ادامه داد: تعالیم و آموزش‌های این کلاس مبتنی بر پرستش بهاء و ایجاد ترس و وحشت در صورت سرپیچی از آن است و سعی دارند از سن سه سالگی و با ورود اجباری کودکان خانواده‌های بهائی به مهدکودک‌های خاص این فرقه، این طرح را اجرا کرده و به هدف پلید خود برسند. محبتی با بیان اینکه اعضای این تشکیلات با مطرح کردن مطالبی مانند عدم آزادی بیان و تساوی حقوق زن و مرد سعی در خدشه وارد کردن به اسلام دارند، اظهار داشت: افراد آموزش دیده برای ایجاد تشویش اذهان عمومی وارد فضاهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... می‌شوند تا به شیوه مدیریت شده مردم را جذب بهائیت کنند. وی افزود: تشکیلات در ابتدا برای جذب افرادی که از فرقه جدا شده‌اند با ترفند محبت و سازش وارد شده و با وعده‌های دروغین سعی در بازگرداندن فرد دارند، در صورت عدم بازگشت فرد به تشکیلات به آزار و اذیت و تهدید او می پردازند. این رهایافته از تشکیلات بهائیت به  خشونت رفتاری و اخلاقی از سوی خانواده و تشکیلات اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که خانواده‌ام از مسلمان شدنم مطلع شدند، مرا از ارث محروم کردند و برادرم به دستور تشکیلات برای از بین بردنم اقدام به اسیدپاشی کرد، اما موفق به انجام این عمل نشد و تنها به چشمانم آسیب وارد شد. وی ادامه داد: از اعضای 9 نفره بیت‌العدل چهار نفر ایرانی و پنج نفر دیگر از کشورهای دیگری هستند که همگی مستقیم و غیرمستقیم به دستگاه‌ها و سرویس‌های جاسوسی آمریکایی و اروپایی مرتبط هستند. محبتی در پایان بر فروپاشی این تشکیلات اشاره کرد و گفت: امروز اسرائیل در مرز فروپاشی و نابودی است، قطعاً با متلاشی شدن اسراییل این تشکیلات نابود خواهد شد، پس فرزندان بهائیت از فرصت باقی مانده استفاده کرده و به آغوش اسلام حقیقی بازگردند تا بیش از این دچار خسران دنیوی و اخروی نشوند.