eitaa logo
طلاب پاسخگو
1.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
218 فایل
🌼مدیر @seyyed_110 🌹پاسخگو شبهه @S_dastlan @Sarbazvelayat5 @Mhgholamalian ✅پاسخگو #احکام @Mhgholamalian @kiani_sulduz 🟣مشاور خانواده: @pasokhgo313 💢پاسخگو #بانوان @askbanoo @kanommousavi ☎️ پاسخگوی تلفنی 👈(096400)
مشاهده در ایتا
دانلود
💥آیت‌ الله‌ نوری‌همدانی در دیدار رئیس بنیاد مستضعفان: وعده‌های داده شده در رابطه با مسکن هر چه زودتر عملی شود ◻️ حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کردند: باید در مدیریت کارها اهم و مهم ها لحاظ شود چنانچه بعضی از مناطق کشور گرفتار مشکل کم آبی هستند و باید برای رفع این مشکل اقدامات مفید و مؤثری صورت بگیرد. 🌹  @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈•
💥از دید لیبرال‌ها: هر چه برای مردم است (ساخت مسکن، حقوق کارگر و کارمند، اعطای تسهیلات و...) تورم‌زاست و هرچه برای سرمایه‌دار است (بازار آزاد و رها، دلار بادکنکی، حذف یارانه، افزایش قیمت انرژی و...) تورم‌زا نیست! @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
204_3280039084.mp3
7.34M
❓تفاوت سنی در ازدواج آری یا خیر؟ اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟ 🎙پاسخ 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. •┈┈••✾•✨⁦🌸⁩✨•✾••┈┈• 🌷با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید🌷 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸⁩✨•✾••┈┈•
چگونه گوشی همراه فرزندمان را تحت کنترل قرار دهیم؟.Mp3
449K
❓آیا گوشی همراه فرزندمان را تحت کنترل قرار دهیم؟ 🎤پاسخ حجت الاسلام دکتر مجید همتی ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
❓اگر کسی در شک کند که یک سجده به جا آورده یا دو سجده و به دلیل بنا را بر دو بگذارد، آیا نمازش صحیح است؟ ✅ پاسخ: 🔻 امام خامنه ای: نماز صحیح نیست. [1] ✳️آیت الله مکارم: اگر هنوز از سجده نگذشته و داخل در عمل بعد نشده است بايد يک سجده ديگر بجا آورد. بنابر این در صورتی که در فراگیری مسأله کوتاهی نکرده است نماز باطل نیست. [2] 🔹 آیت الله شبیری زنجانی: خیر صحیح نیست و باید نمازش را اعاده یا قضا کند. [3] ✳️آیت الله سیستانی: باطل است. [4] 🔆آیت الله فاضل: اگر کسی شک کند که یک سجده انجام داده یا دو سجده، در صورتی که هنوز از محل سجده نگذشته باشد و وارد ذکر یا جزء بعدی نماز نشده باشد باید یک سجده دیگر بجا آورد واگر یک سجده دیگر بجا نیاورد هرچند به خاطر ندانستن مسئله باشد باید نماز را دوباره بخواند مگر آنکه بعدا یقین کند که دو سجده انجام داده است، اما اگر از محل سجده کردن گذشته باشد وارد ذکر بعدی مثل تشهد شده باشد یا در حال بلند شدن برای رکعت بعدی باشد و شک کند به شک خود توجه نکند و بنا بگذارد دو سجده بجا آورده نمازش صحیح است. [5] 🌺 پی نوشت: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 611954. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9409300126. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 25175. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 427008. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9403835. 〰🌺🍃〰🌺🍃〰 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞«نماز اول وقت، وسیله رسیدن به مقامات عالی!» ❓ اینکه حضرت آقای قاضی فرمودند: هرکس نماز اول وقت بخواند، به مقام می‌رسد، آیا نماز با حضور قلب مراد ایشان بوده یا نه؟ 🎤حضرت (ره): 🔹 نه! اگر نماز با حضور قلب [مرادشان باشد]، آن‌وقت سؤال می‌کنند که چگونه نماز [با حضور قلب] را بخواند؟ به چه سببی بخواند نماز کامل را؟ اینکه چیزی به دست نداد! 🔸وقتی چیزی به دست می‌دهد که بگوید مطلق نماز، مطلق نماز را کسی مقید باشد در اول وقت، به نماز عالی می‌رسد؛ می‌رسد خودش، تکویناً! شیئاً فشیئاً، روزبه‌روز می‌رود بالاتر. @Tollabe_pasokhgoo ✨⁦🌸⁩🌼🌷🌿🌹✨
🌼ای بسا زن که ز ملیون‌ها مَرد گشت در معرفت و بینش فرد ... 🔰نصایح منظوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ره به دختران (به‌مناسبت روز دختر) 🔹دخترم دختر نیکو سِیَرَم قوّت قلبم و نور بصرم دختر ای جان پدر، سرو روان هم‌عنان باد تو را، بخت جوان ای گل گلشن اقبال و صفا ای همه عاطفه و مهر و وفا در ادب کوش و فضیلت‌جو باش راستی پیشه کن و خوش خو باش لطف حق باد تو را روز افزون 🔹پا منه از ره عفّت بیرون ای همه حُسن و جمال و فر و هوش روی چون ماه ز اغیار بپوش راه شیطان لعین هیچ مپو نزد بیگانه سخن، نرم مگو جلوه در کوچه و بازار مکن فتنه‌سان خلق، گرفتار مکن 🔸تا توانی ز خَسان، پنهان باش ادب آموز به فرزندان باش زیور زن نه برلیان و طلاست زیورش عفت و آزرم و حیاست شوهر خویش گرامی می دار خاطرش خواه و عزیزش بشمار بانوان راست به حق، اجر جهاد گر نمایند دل شوهر شاد خدمت مام به نیکویی کن زو پذیرایی و دلجویی کن 🔸مام را حرمت بسیار بود قلبش از عاطفه سرشار بود حقّ مادر نتوان کرد ادا که بود شعبه ای از حقّ خدا مادران راست بس این قدر و مقام که بهشت است به زیر اقدام پیش از اسلام زنان خوار بُدند سخت، محروم و گرفتار بُدند زندگی‌شان نه چو یک انسان بود که کم از زندگی حیوان بود همه در قید اسارت بودند مانده در تیه جهالت بودند بهر شوهر نه چو همسر بودند بلکه چون کلفت و کمتر بودند دختران را پدرانِ بی باک می‌نمودند نهان در دل خاک ▪️پور خطّاب در آن دوره دور کرد شش دختر خود زنده به گور نور اسلام چو شد عالمتاب کرد بیدار، زنان را از خواب صبح کردند در آفاق جدید با حقوقی که بر آن نیست مزید یافت زن از برکات اسلام حرمت و حشمت و اعزاز تمام احمد آن شمع سبل ختم رسل مقتدای همگان هادی کلّ بهر زن عزّت و اکرام آورد مژده‌ها دادش و پیغام آورد کرد اعلام که زن انسان است گوهرش گوهر عالیشان است 🔹ای بسا زن که ز ملیون ها مرد گشت در معرفت و بینش فرد دارم امید ز حیّ سبحان گوی سبقت بربایی ز اقران خواهی ار فوز به جنات و قصور در عبادت منما هیچ قصور پدرت را ز وفا یاد نما روحش از خیر و دعا شاد نما چنگ بر حبّ پیمبر زن و آل که فلاح است و نجات از اهوال 📚محضر آفتاب، نکوداشت مرجع عالیقدر حضرت قدس سره/ به‌کوشش: محسن اکبری شاهرودی @Tollabe_pasokhgoo ✨‌🌸⁩🌼🌷🌿🌹✨
🤲نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود: کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذی‌قعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبه‌ی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید. ✅غرض، ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است در این سه ماه متوالی، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد.» ۱۳۹۴/۶/۱۸ 🎤رهبر معظم انقلاب ‌ ‎‌‌‌‎ ࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐ 🌷با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید🌷 🌹@Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
❓ با توجه به اينكه خداوند داراى مكان نيست، چگونه انسان با اطاعت از خدا به او تقرب پيدا مى كند؛ مقصود از قرب الهى چيست؟ ✍پاسخ: هرگز نمى توان گفت كه مقصود از اين قرب همان نزديكى از نظر مكان است؛ زيرا خداوند جهان، جسم و جسمانى نبوده و داراى مكان نيست. به طورى كه بنده اى از نظر مكان به او نزديكتر گردد، ولى در عين حال او به ما از خود ما نزديكتر است [۱] همچنين هدف از اين قرب، تقرب مقامى و اجتماعى نيست، چنانكه مى گويند: معاون از همه كس به وزير نزديكتر و در نزد او مقرب تر است، بلكه اين تقرب يك نوع «قرب معنوى» است و به كار بردن لفظ «قرب» در اين مورد يك نوع مجاز است و به حكم مناسبتى كه اين قرب با قرب مكانى دارد، در اين معنى به كار مى رود. تقرب به خدا، نه قرب مكانى است و نه قرب اجتماعى و مجازى، بلكه واقعيتى است حقيقى كه بندگان خدا در پرتو اطاعت و عبادت و اخلاص در عمل آن را به دست مى آورند و از درجات تكامل بالا مى روند وبه خدا نزديكتر مى شوند و فاصله‌ها را كمتر مى كنند. ممكن است سؤال شود كه اگر خدا مكان ندارد و چنين تقربى، اجتماعى نيست، پس مقصود از «قرب الهى» و بالا رفتن بنده و نزديك شدن به خدا چيست؟ پاسخ سؤال اين است كه: خداوند جهان، كمال مطلق و نامحدود است و پويندگان راه عبوديت و بندگى در پرتو كمالاتى كه از اين راه به دست مى آورند سرانجام حائز كمال مى شوند و از ديگران كه فاقد اين نوع كمال اند مقرب تر و نزديك تر مى گردند. در جهان آفرينش هركسى به تناسب كمال وجود خويش، قربى به ذات پروردگار دارد، ولى هر فردى از نظر وجود كامل تر باشد، به ذات الهى كه كمال محض و نامتناهى است مقرب تر و نزديكتر خواهد بود. به طور مسلم فرشتگان در پرتو كمالى كه دارند از بسيارى از موجودات جهان مقرب تر و نزديكترند از اين جهت گروهى از آنان «حاكم و مطاع» و گروهى ديگر «مطيع» و «فرمانبر» هستند. انسان كه از نظر مرتبه ى وجودى در درجه اى بالاتر قرار دارد، از جماد و نبات و حيوان به خدا نزديكتر است، و مقياس در نزديكى و دورى، همان كمال وجودى است كه او را به كانون كمال مطلق نزديكتر ساخته و مى سازد. علاوه بر كمالاتى كه به حكم ضرورت در وجود هر انسانى است، انسان مى توان بسيارى از كمالات را از راه عبوديت و بندگى و انجام وظايف دينى نيز به دست آورد. او با پيمودن طريق بندگى و اطاعت الهى، درجات قرب و نزديكى به خدا را طى مى كند و از مرحله حيوانى گام فراتر نهاده، و بالاتر از فرشته نيز مى رود. [۲] ---------- [۱]: «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» (ق/ ۱۶). [۲]: تفسیر موضوعی منشور جاويد، ج ۵، ص ۱۶۹-۱۷۰. ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
839_10665658591924.mp3
291.5K
❓آیا زن و شوهر بعد از مرگ بهم نامحرم می شوند!؟ 🎙پاسخ 👆 🌼 @Tollabe_pasokhgoo 🌷 ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙⭐️🌹⭐️⸙჻ᭂ࿐
04.mp3
8.14M
بازی های مناسب برای کودکان چیست؟در خانه چه بازیهایی مناسبه؟ 🎤پاسخ @Tollabe_pasokhgoo ✨‌🌸⁩🌼🌷🌿🌹✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 "کوچه مقدس" - زندگینامه آیت الله مقدس از علمای تهران حاج آقای مقدس خیابانی امام جماعت مسجدی در یکی از محله های تهران است که توانسته با صفای روح و باطن خود ارتباط نزدیکی میان مسجد و اعضای محل مخصوصا جوانان و نوجوانان ایجاد کند و همچنین حوزه علمیه خاتم الاوصیاء(ص) تحت اشراف ایشان می باشد. 🌺 روایتی از حضور شصت ساله آیت الله مقدس خیابانی(حفظه الله) در شرق تهران 🥇منتخب سومین جشنواره فیلم عمار 🎥مشاهده و دانلود رایگان مستند👇 https://www.aparat.com/v/jYEyK @Tollabe_pasokhgoo ✨‌🌸⁩🌼🌷🌿🌹✨
❓عده قابل توجهی در زندگی معتقد به جبر هستند ضمن تبیین دلایل مردودیت جبر، بفرمایید آیا آنها قابل قبول و موجّه هستند یا خیر؟ ✍پاسخ اجمالی: جبر، یعنی این که انسان در افعال و کارهای خود مجبور باشد و از خود اختیاری نداشته باشد. متکلمات اشعری درباره افعال انسان، این گونه معتقدند که انسان در کارهای خود مجبور است و هیچ اراده و اختیاری از خود ندارد. آنها تمام اعمال و کردار انسان را به خدا نسبت می دهند. بنابراین طبق نظر آنها انسان مثل جمادات است و مانند سنگی است که از بالا به طرف پایین پرت می شود و این مسیر را بدون اختیار خود و جبراً طی می کند. این عقیده از آن جا ناشی شد که بعضی از شبهات در مسئله را نتوانستند حل کنند، بنابراین سر از جبر درآوردند. ما معتقدیم که این عقیده باطل است. چراکه اعتقاد این چنینی؛ 1. با عدالت الهی سازگار نیست، 2. با اهداف انبیا منافات دارد، 3. با صریح برخی از آیات قرآن در تعارض است، 4. آثار و عواقب اجتماعی خطرناکی دارد. عقیده شیعه درباره افعال آدمی آن است که هر کاری که از انسان صادر می شود، هم فعل انسان است چون از روی اختیار او صورت گرفته، و هم فعل خداوند است چون اصل وجود و تمام قابلیتهای وجودی انسان را خداوند به او داده است، و بعبارت دیگر فاعلیت خداوند سببی، و فاعلیت انسان مباشری است. این نظریه در اصطلاح، نظریه «امر بین الامرین» است. ✅پاسخ تفصیلی: http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa576 🌼 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌺🌺⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نقد داوکینز (مبلغ آتئیسم : بی خدایی) 🎤استاد حمیدرضا شاکرین داوکینز حِسگراست بخاطر همین به فرا حسی بودن برخی حقایق عالم که فقط با عقل درک می‌شوند مانند وجود و حقیقت خداوند متعال توجه ندارد... 📺مشاهده و دانلود فیلم جلسات برنامه چــــراغ(استاد شاکرین ، استاد غفاری ، استاد جعفری ، استاد ساجدی) در شبکه جهانی ولایت👇 https://www.aparat.com/playlist/1464271 @Tollabe_pasokhgoo ✨‌🌸⁩🌼🌷🌿🌹✨
❓انسان چگونه می تواند از چشم بد در امان باشد؟ 🔹 انسان نمی تواند دائم نسبت به دیگران گمان بد داشته باشد که آن ها دارای چشمان شور هستند بلکه عده کمی ممکن است دارای چشمان شور باشند ولی حدش این قدرها که برخی گمان می کنند نیست که بخواهد زندگی اشخاص را دگرگون کند؛ پس در این زمینه نباید دچار مبالغه شد. 🔸 اصل چشم زخم مورد قبول است که هم در قرآن آمده و هم در روایات به آن اشاره شده است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ إِنْ يَكادُ الَّذينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُون‏»(سوره مبارکه قلم/51) یک تفسیر از این آیه شریفه مربوط می شود به چشم زخم. یعنی این ها هنگامی که قرآن را می شنوند می خواهند با چشمانشان تو را نابود کنند. در روایتی منسوب به حضرت علی(ع) آمده است که: «وَ قَالَ ع الْعَيْنُ حَقٌّ وَ الرُّقَى حَقٌّ وَ السِّحْرُ حَقٌّ»(نهج البلاغة صبحی صالح/ص546) یعنی چشم زخم و افسون و سحر حقیقت دارد. 🔰راههای درمان و محفوظ ماندن از چشم زخم: 1⃣ صدقه دادن: صدقه بلاهای متعدد از جمله چشم زخم را دفع می کند. 2⃣ ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلیّ العظیم» 3⃣ ذکر شریف «ما شاء الله لا قوة الا بالله» 4⃣ خواندن آیه شریفه «وَ إِنْ يَكادُ الَّذينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُون‏»(سوره مبارکه قلم/51) 5⃣ خواندن معوذتین؛ سوره های مبارکه فلق و ناس 6⃣ اسفند دود کردن؛ در روایات آثار متعددی برای این کار ذکر شده است از جمله دفع شیاطین جن و دفع چشم زخم 🚫 برخی کارهایی که برخی جاهلان در این زمینه انجام می دهند که متضمن دروغ و تهمت و اسراف است، خرافات است و هیچ وجه شرعی ای ندارد. ✳️ کسی که چشمان شوری دارد وظیفه دارد که اگر نگاه کرد حتماً ذکر شریف «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه‏» را به زبان بیاورد تا اثر چشم زخم خودش را خنثی کند. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. •┈┈••✾•✨‌🌸⁩✨•✾••┈┈• 🌷با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید🌷 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨‌🌸⁩✨•✾••┈┈•
❓کدام احتیاج به ندارد و می شود با آن خواند؟ 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
بر طرف کردن ترس در کودکان_حجت الاسلام دکتر مجید همتی_.Mp3
400.8K
💥چگونگی بر طرف کردن ترس در کودکان 🎤حجت الاسلام دکتر مجید همتی ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فیلم کامل نظر آیت‌ الله طالقانی (ره) در مورد ضدانقلاب سالها این سخنان را سانسور و تحریف کردند. •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
🚫شایعه اینجا سوئد و سوئیس نیست. تصویر خرمشهر قبل از انقلاب است!    ✅واقعیت: 🔹 یک کاربر توییتری سلطنت طلب عکسی از خرمشهر را منتشر کرده که مدعی شده این تصویر مربوط به دوران پهلوی است. 🔹 اما با کمی دقت تابلو بانک ملت با لوگو جدید را مشاهد می‌کنید. نکته جالب اینجاست همین توییت توسط ۲ هزار کاربر لایک و بیش از ۳۰۰ بار بازنشر میشود. ❗️بزک کردن پهلوی و اون دوره سیاه را زیاد دیده بودیم، اما مایه گذاشتن از دوره جمهوری اسلامی برای بزک پهلوی خیلی نوبره!! 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
🔴 نگاه متفاوت اسلامی و غربی به یک جمله: «عقیده آزاد است» ✍ : 🔸در دموکراسی‌ها مسئله عقیده و فکر را اصلاً به کلی از متن زندگی و از رکن زندگی خارج کردند و به صورت یک امر فردی و شخصی درآوردند. خیلی اسم خوبی هم گذاشته‌اند: «عقیده آزاد است»! 🔹این «عقیده آزاد است» به مفهومی که این‌ها می‌خواهند بگویند، یعنی عقیده اساساً ارزشی ندارد؛ یک امر شخصی فانتزی است. یک کسی به این دل بسته و خوش است که می‌خواهد گاو بپرستد و تو خوش هستی به این که خدا را بپرستی. هیچ فرقی نمی‌کند. همان طور یک نفر خورش قرمه سبزی دوست دارد و دیگری خورش قیمه. 🔸ما اگر می‌گوییم عقیده آزاد است، به این دلیل است که عقیده را جبری نمی‌شود به مردم تحمیل کرد؛ چون عقیده انتخاب است؛ فرد باید با فکرش به یک اعتقاد برسد و بعد هم به آن، گرایش و ایمان پیدا کند. 🔹اگر می‌شد عقیده را هم به زور به کسی بدهند، می‌گفتیم عقیده هم باید اجباری باشد. مگر بهداشت و تعلیمات اجباری چه گونه است؟ چرا آنها که این همه روی دموکراسی تأکید می‌کنند، در مسئله تعلیمات اجباری هرگز یک ذره هم تردید به خودشان راه نمی‌دهند. اگر به آنها بگویید چرا آزادی‌اش را سلب می‌کنید، پاسخ می‌دهند آزادی‌اش را برای خیر و مصلحت خودش سلب می‌کنیم. 🔸از نظر ما این که عقیده باید آزاد باشد، نه به دلیل این است که عقیده یک امر شخصی فردی است و ارزشی ندارد -که آنها اصلاً مبنای فکرشان این است - بلکه به این دلیل است که عقیده «اجبار بردار» نیست، مانند ملکات فاضله. هیچ کس را با کتک نمی‌شود «امین» کرد. می‌شود با کتک جلوی دزدی را گرفت، یعنی آدمی که خٌلقاً دزد است، از ترس دزدی نکند؛ اما نمی‌شود با کتک، کاری کرد که ملکه امانت در او پیدا بشود. 📚 استاد مطهری، مقدمه‌ای بر حکومت اسلامی، ص۱۰۲-۱۰۰ (با تلخیص) ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
مکتب اسلام مرجعیت را به بوسه بر دست طلبه سیاه‌پوست افریقایی تبار می‌کشاند و تمدن غرب در قرن 21، در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و ادعای فلک پرکن حقوق بشری و هزار و یک نهاد به اصطلاح احیا کننده حقوق بشر؛ هنوز در تمسخر سیاه‌پوست معطل مانده! به راستی کدام نگاه برای بشر خطرناک است!؟ 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
🔺برای خانهٔ من نوبرانه نخر! چقدر از شهاب‌الدین خاطره داشت. خاطرات پیش چشمش صف کشیدند. اشک می‌ریخت و تعریف می‌کرد... چقدر مردم‌دار بود! چقدر به فکر مردم و همسایه‌ها بود! لقمه‌ای که می‌دانست همسایه‌اش ندارد از گلویش پایین نمی‌رفت... همین چند ماه پیش، اوایل بهار، میوه خریده بودم و در ظرفی برای آقا بردم. گفتم: «آقا، بفرمایید نوبرانه.» آقا نگاهی به ظرف انداخت و گفت: «چه زود فصل میوه رسید!» گفتم: «چون نوبر است، یک مقدار گران‌تر خریده‌ام.» آقا بشقاب را به دستم داد و گفت: «برو پس بده. تا وقتی همهٔ مردم نتوانند بخرند، برای خانهٔ من هم نوبرانه نخر.» 📚 از کتاب شهاب دین | برش‌هایی از زندگانی آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی ، ص ۶۳ @harfehesab114 @Tollabe_pasokhgoo
__اجتماعی۱.mp3
4.09M
🔺عدالتخواهی را باید تقویت کرد💯 💥مردم ما هم امروز از اوایل انقلاب نسبت به این نابسامانی‌ها حسّاس‌ترند. امروز مردم نسبت به فساد حسّاسند، نسبت به فاصله‌ی طبقاتی حسّاس‌تر از اوّل انقلابند؛ این چیز بدی نیست، این چیز بسیار خوبی است؛ این نشان‌دهنده‌ی آن است که مردم با آرمانهای انقلاب آشنایند و دنبال آن آرمانهایند، لذا اعتراض می‌کنند به فساد؛ این خیلی مهم است و نشان‌دهنده‌ی گرایش مردم است؛ همین را باید تقویت کرد. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ 🎤 رهبر معظم انقلاب 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•