eitaa logo
طلاب پاسخگو
1.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
225 فایل
💥تبادل @Fsh1392sMM 🌹پاسخگو شبهه @S_dastlan @Sarbazvelayat5 @Mhgholamalian ✅پاسخگو #احکام @Mhgholamalian @kiani_sulduz 🟣مشاور خانواده: @pasokhgo313 💢پاسخگو #بانوان @askbanoo @mousaviasl135 @mhgholamalian ☎️پاسخگوی تلفنی 👈(096400)
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 جالب شیخ بهائی(ره) با عالم سنی زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه محمد بن حسین بن عبدالصّمد معروف به «شیخ بهائی» از علمای معروف و از مفاخر جهان تشیع، در قرن دهم و یازدهم هجری است، در سال 1031 ه‍م از دنیا رفت و قبرش در مشهد مقدس در جوار مرقد شریف حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ است، او در یکی از سفرهای خود، با یکی از علمای اهل تسنّن ملاقات نمود، و خود را در مقابل او، در ظاهر شافعی وانمود کرد. آن دانشمند که از علمای شافعی بود، وقتی که دانست شیخ بهائی، شافعی است، و از مرکز تشیع (ایران) آمده، به او گفت: «آیا شیعه برای اثبات مطلوب و ادّعای خود، شاهد و دلیل دارد؟». شیخ بهائی گفت: من گاهی در ایران با آنها روبرو شده‌ام، می‌بینم آنها برای ادّعای خود شواهد بسیاری دارند. دانشمند شافعی گفت: اگر ممکن است یکی از آنها را نقل کنید. شیخ بهائی گفت: مثلاً می‌گویند در صحیح بخاری (که از کتب معتبر اهل‌سنّت است) آمده، پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «فاطِمَهُ بَضْعَه مِنِّی مَنْ آذاها فَقَد آذانِی وَ مَنْ اَغْضَبَها فَقَدْ اَغْضَبَنِی» «فاطمه ـ سلام‌الله علیها ـ پاره تن من است، کسی که او را آزار دهد، مرا آزار داده و کسی که او را خشمگین نماید مرا خشمگین نموده است.»[1] و در چهار ورق دیگر در همان کتاب است «وَ خَرَجَتْ فاطِمَهُ مِنَ الدُّنْیا وَ هِی غاضِبَه عَلَیهِما «و فاطمه وفات کرد در حالی که نسبت به ابوبکر و عمر، خشمگین بود.»[2] جمع این دو روایت و پاسخ به این سؤال طبق مبنای اهل‌سنّت چگونه است؟ دانشمند شافعی در فکر فرو رفت (که با توجّه به این دو روایت، نتیجه این است که آن دو نفر (عمر و ابوبکر)، عادل نبودند پس لیاقت رهبری و خلافت امت را ندارند). پس از ساعتی تأمّل گفت: گاهی شیعیان دروغ می‌گویند، ممکن است این هم از دروغ‌های آنها باشد، به من مهلت بده امشب به کتاب «صحیح بخاری» مراجعه کنم، و صدق و کذب دو روایت فوق را دریابم، و در صورت صدق، پاسخی برای سؤال فوق پیدا کنم. شیخ بهاء می‌گوید: فردای آن روز، آن دانشمند شافعی را دیدم، از او سؤال کردم که مطالعه و بررسی تو به کجا رسید؟ او گفت همانگونه که گفتم؛ شیعیان دروغ می‌گویند، زیرا من صحیح بخاری را دیدم، هر دو روایت فوق در آن مذکور است، ولی بین نقل این دو روایت، بیش از پنج ورق فاصله است، در حالی که شیعه می‌گفت چهار ورق فاصله است!!‌[3] ـ براستی عجب پاسخی و شگفت مغلطه‌ای! منظور وجود این دو روایت در آن کتاب است، خواه بین نقل آن دو روایت پنج ورق فاصله باشد یا پنجاه ورق، چه فرقی می‌کند؟!   🔻پی نوشت: [1] . صحیح بخاری، ط دارالجیل، بیروت، ج 7، ص 47. [2] . همان مدرک، ج 9، ص 185، و مدارک دیگر در کتاب فضائل الخمسه من الصّحاح الستّه،ج 3، ص 190. [3] . روضات الجنّات (ذیل شرح حال شیخ بهاءالدین عاملی) ، جلد۷ ، ص۷۱ 🏴طلاب پاسخگو 🔻 🏴 @tollabe_pasokhgoo
📝 یادداشت تبلیغی؛ «دلایل سکوت امام علی علیه‌السلام در مقابل غصب خلافت» ✍ حجةالاسلام سیّد محمّدتقی قادری ▪️ قیام یک تنه حضرت زهراء سلام الله علیها در برابر غاصبان آن هم تا هزینه جان و به استقبال شهادت شتافتن یکی از جدی‌ترین پرسشی که در مقابل اهل فکر و نظر قرار می‌دهد این است، چرا امام علی علیه‌السلام در مقابل این فتنه سیاسی راه سکوت را در پیش گرفته‌اند؟ ▪️ در علت‌یابی سکوت امام علی علیه‌السلام با مراجعه به خطبه‌ها و نامه‌های امام در نهج‌البلاغه و نیز منابع تاریخی می‌توان به چند دلیل کلیدی دست یافت. ▫️ رجعت و بازگشت امت به جاهلیت ▫️ حفظ وحدت اسلامی مقابل سلطه‌طلبان ▫️ مظلوميّت و تنهايى على عليه‌السّلام 🌐 مشاهده متن کامل یادداشت ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 صدیقه طاهره س الگوی زن مسلمان در همه ی ابعاد زندگی ❗️از مهم ترین نکات در زندگانی حضرت، جمع بین امورات خانه و مجاهدت های بیرون از خانه است. 🎥 بیانات رهبر معظم انقلاب 🎞 تهیه شده به مناسبت سالروز شهادت ام ابیها علیهاسلام در رسانه رحامدیا 🏴 ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
31.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اذعان عالم بزرگ به غَضَب (س) نسبت به خلیفه اول و دوم اهل سنت 🎥 ✍قال رسول الله (ص): فاطمة بضعة مني فمن أغضبها أغضبني. 📚صحيح البخاري ج ٤ ص ٢١٠ ترجمه: فاطمه پاره تن من است، پس هرکس او را غضبناک کند مرا غضبناک نموده است. در این روایت پیامبر (صلی الله علیه وآله) به صورت مطلق فرمودند که غضب حضرت فاطمه (سلام الله علیها) غضب پیامبر (صلی الله علیه وآله) را به دنبال دارد. در این روایت اشاره می کند در تمام مراحل زندگی اگر حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بر کسی غضب کند غضب پیامبر (صلی الله علیه وآله) را به دنبال دارد. 🏴طلاب پاسخگو 🔻 🏴 @tollabe_pasokhgoo
🏴🏴🏴 این سخن ورد زبانها افتاد دیدی آخر علی از پا افتاد رشته ی صبر علی پاره شده چاره ساز همه بیچاره شده ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
❖ حضرت فاطمه (علیها‌السّلام): «اِلهی اَصلِح لی دینی، الّذی هُوَ عِصمَةُ اَمری، وَ اَصلِح لی دُنیایَ الّتی فیها مَعاشی، وَ اَصلِح لی آخرتیَ الّتی الَیها مَعادی، وَاجعَلِ الحَیاةَ زیادهً لی مِن کلّ خَیرٍ، وَ اجعَلِ الموتَ راحَهً لی مِن کُلّ شرًّ» خداوندا! دینم را اصلاح کن که نگهدار کار من است، دنیای مرا اصلاح کن که خانه‌ی تلاش و معاش من است، آخرتم را اصلاح کن که بازگشتم به سوی آن است، زندگی مرا سبب زیادی هر خیر، و مرگ مرا مایه‌ی راحتی از هر شّر قرار بده. (الصحیفة الفاطمیه، ص ۵۶) 🔻 شرح حدیث: ● «دین» و «دنیا» و «آخرت»، جلوه‌گاه حضور معنادار انسان در جهان هستی است. ● بعضی در اعتقادات به بیراهه می‌روند حتی تا حد شرک و کفر. ● گروهی برای رسیدن به دنیا دست به هر کاری می‌زنند حتی گناه. ● گروهی هم در پی لذت‌ها و خوشی‌هایند حتی به قیمت باختن آخرت و تباه کردن سرنوشت و دچار شدن به عذاب ابدی. ● اگر «دین» کسی اصلاح شود، دچار بی‌دینی و انحراف فکری و عقیدتی نمی‌شود، و اگر دنیای کسی اصلاح شود، معاشی سالم که زمینه‌ساز معاد مطلوب است، خواهد داشت و اگر آخرت کسی اصلاح شود، اسیر دنیا نمی‌شود و به فکر آبادانی آخرت خواهد بود. ● این سه خواسته‌ی مهم و سرنوشت‌ساز به زندگی و مرگ انسان جهت و معنا می‌دهد. ● چگونه ممکن است زندگی سبب افزونی هر خیر برای انسان شود و چه سان می‌توان مرگ را موجب راحتی از هر بدی قرار داد جز با اصلاح دین و دنیا و آخرت؟ ● بازنده کسی است که آخرت را ببازد. ● برنده هم کسی است که به سعادت اخروی برسد. ● باید زندگی را دورانِ کِشت «خیر و صلاح» قرار داد تا مرگ آدمی طلیعه‌ی ورود به مرحله‌ی «برداشت اجر» باشد. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
مشروعیت الزام حکومتی به حجاب.pdf
1.34M
❇️ مشروعیت الزام حکومتی به مراعات حجاب شرعی 📝 پژوهشی مستدل و فقهی ❓آیا الزام به مراعات حجاب از وظایف حکومت اسلامی است؟ چه دلایلی بر این الزام وجود دارد؟ ❓آیا سیره پیامبر در صدر اسلام به الزام بر حجاب بود؟ ❓آیا اجرای قانون حجاب، مشروط به رضایت عمومی مردم است؟ ❓از نگاه دین مسئله‌ای شخصی است یا اجتماعی؟ ✅ و سؤالات دیگر که پاسخ آنها را در این پژوهش فقهی می‌یابید. ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پنج روش حضرت زهراء (سلام الله عليها) برای دفاع از ولایت ▪️حجةالاسلام رفیعی ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارهای عامیانه تطبیق علائم ظهور - رهبر معظم انقلاب .mp3
1.52M
🔺انتقاد رهبر معظم انقلاب از برخی کارهای عوامانه در موضوع مهدویت و علائم ظهور یکی از خطرهای بزرگ در موضوع مهدویت، کارهای عامیانه، جاهلانه، غیرمستند و متکی بر تخیلات و توهمات است که زمینه‌ساز مدعیان دروغین و دوری مردم از حقیقت واقعی انتظار خواهد شد. مدعیان دروغین در طول تاریخ برخی علائم ظهور را بر خود یا دیگران تطبیق داده اند، همه‌ی این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره‌ی علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمی‌توان براحتی تطبیق داد. اینگونه مطالب غلط و انحرافی، باعث می‌شوند، حقیقت اصلی مهدویت و انتظار مهجور بماند، بنابراین، باید به شدت از کارها و شایعات عوامانه پرهیز کرد. البته کار عالمانه و مستند درباره موضوع مهدویت و انتظار نیز بر عهده‌ی اهل فن و متخصصانی است که علم حدیث و رجال را به خوبی می‌دانند و با مسائل و تفکرات فلسفی آشنایی کامل دارند. متن کامل 🏴طلاب پاسخگو 🔻 🏴 @tollabe_pasokhgoo
❓پرسش: آیا جمله «خَیرُ الْاُمورِ أَوْسَطُها» حدیث وارده از معصوم علیه‌السلام است؟ معنای آن چیست؟ ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~
💢 آیا سیاست ایران در مورد سوریه تغییر کرده است؟ 🔻بخش اول 🔹 پیشروی سریع تروریست‌ها در حلب و حماه و... به چه معناست؟ 1⃣ بی‌تردید مقصر اول اتفاقات اخیر سوریه را باید ارتش فاسد و ناکارآمد این کشور دانست که البته چندان هم موضوع عجیبی نیست. رزمندگان مدافع حرم خاطرات تلخی از ارتش بعثی سوریه در دوران مبارزه با تروریست‌ها دارند. از تسلیم خطوط به تروریست‌ها تا نفوذ عناصر جاسوس و حتی فساد اخلاقی و اعتقادی. طبیعی است که چنین ارتشی در برابر یک نیروی تکفیری که با عقیده ولو غلط در حال جنگ و قتال است نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و دلیل اصلی عقب‌نشینی‌های مکرر ارتش عربی سوریه از حلب و حماه و ... همین است. این که می‌بینیم بشار اسد دستور افزایش 50 درصدی حقوق ارتش را می‌دهد در واقع تلاشی برای تکان دادن این نظامیان است و ناگفته پیداست که این مشوق‌های مالی هم موفق نخواهد بود. البته معدودی از فرماندهان و نیروهای با غیرت ملی مثل ژنرال سهیل حسن را باید از این کلیت استثنا کرد. 2⃣ ایران و جبهه مقاومت در این ماجرا به هیچ وجه غافلگیر نشدند. برآوردهای اطلاعاتی از سه ماه پیش کاملا گویای این بود که تروریست‌های مستقر در ادلب در حال آمادگی برای حمله هستند. قبل از آن هم می‌دانستیم که به تعهدات ترکیه در سوچی و آستانه نمی‌توان تکیه کرد و اردوغان ابایی از هزینه کردن تکفیری‌ها برای مقاصد خود ندارد. اما مشکل اینجاست که در سوریه تصمیم‌گیری نهایی با ایران نیست. لذا خطای محاسباتی دولت سوریه در بی‌توجهی به هشدارهای ایران را باید در نظر گرفت. 3⃣ قدری ریشه‌ای تر باید به موضوع نگاه کرد: ترکیب جمعیتی سوریه حدود 75 درصد سنی، 10 درصد مسیحی و تنها 13 درصد شیعه علوی و اسماعیلی است. تمامیت‌خواهی و دیکتاتوری حزب بعث بشار در راه ندادن اهل سنت در ساختار حکومتی از یک طرف و فساد گسترده در بین علوی‌های حاکم از طرف دیگر، زمینه اصلی بحران 2011 و نیز اتفاقات فعلی است. (البته بالا کشیدن علویان در دوره حافظ اسد دلایل دیگری داشت که فعلا مجال توضیح این موضوع نیست) اما در جامعه‌ای با اکثریت سنی که از دیرباز با اسلام اموی و ضدشیعی خو گرفته‌اند و ترکیب فعلی صحنه، بزرگترین انگیزه‌ها را در اختیار عناصر تکفیری قرار میدهد تا بر روی گسل‌های موجود بحران‌آفرینی کنند. ایران با فهم صحیح از این مسئله به خوبی میدانست که پاکسازی سوریه و حتی شاید بتوان گفت آزادسازی ادلب پایان کار نخواهد بود و باید تغییرات ریشه‌ای در دستور کار قرار گیرد وگرنه هر لحظه امکان بازگشت معکوس وجود دارد. 4⃣ شهید سلیمانی بعد از آزادسازی بخش اعظم خاک سوریه از عناصر تکفیری، پیشنهاد ایجاد اصلاحات در ساختار حاکمیت را به بشار اسد داد و خود نیز با مذاکره با عناصر میانه‌رو سنی تلاش کرد تا وضعیت صحنه را به شکل معتدل‌تری در آورد و توفیقاتی هم در این زمینه کسب کرد ولی متاسفانه برخورد حکومت سوریه (و البته بعضی دولت‌ها در ایران) با این وضعیت را باید فرصت‌سوزی بزرگ نامید. نتیجه این شد که ما فرصت بهره‌برداری از پیروزی‌های میدانی را از دست دادیم و کشورهایی مثل امارات و ترکیه در خلاء حضور ما میدان‌دار شدند. 5⃣ قطعا رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه –هر کدام به دلایل و نیاتی- در فتنه فعلی ایفای نقش می‌کنند ولی تجربه نشان داده ما از اشتباهات جبهه خودی بیش از تحرکات دشمن باید واهمه داشته باشیم. یک نمونه روشن آن موج مشکوک افغان‌ستیزی در یکی دو سال اخیر خصوصا بعد از روی کار آمدن طالبان است که هدف آن انشقاق بین صفوف رزمندگان فاطمیون و جبهه مقاومت بود. در زمان جنگ تحمیلی خودمان وقتی که وزیر سپاه از حافظ اسد درخواست موشک کرد او بسیار ناراحت شد و بعد از مرخص کردن اطرافیان خود گفت: «مگر شما نمی‌دانید سوریه پر از جاسوس است چرا این درخواست‌ها را علنی مطرح می‌کنید؟» البته مسئله «تجارت اطلاعات» به درجاتی دیگر در لبنان و حتی اسرائیل هم وجود دارد. 6⃣ چرا ایران در فتنه جدید سوریه حضور سریع میدانی پیدا نکرد؟ باید حکومت سوریه به این درک برسد که قرار نیست تاوان ندانم‌کاری‌های آنها را ایران و رزمندگان جبهه مقاومت پرداخت کنند. موضع‌گیری فالح الفیاض و حشدالشعبی عراق در مورد عدم مداخله حداکثری در سوریه را باید در این چهارچوب دانست. البته حرکت‌های ایذایی نیروهای آمریکایی در منطقه نیز تا حدی بر سرعت عمل ایران تاثیر گذاشته است. 7⃣ در کل اما جای نگرانی جدی نیست؛ چراکه به لحاظ میدانی و نظامی، هر منطقه‌ای که به سرعت فتح شود به سرعت نیز قابل بازپس‌گیری است؛ ضمن اینکه که تحرکات عناصر تحریر الشام (النصره سابق) در این مدت به صورت پیشروی‌های سریع ولی بدون تثبیت خطوط دفاعی بوده است. ✍محمد کوره پز 📌 ادامه یادداشت در بخش دوم 👇 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) ~•┈┈••✾•✨‌✨•✾••┈┈•~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید @Tollabe_pasokhgoo ~•┈┈••✾•✨‌⁩✨•✾••┈┈•~