💥سفارش به حضور در مسجد
🔹 پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
شیطان گرگ انسان است؛ همانند گرگ گوسفند كه گوسفند جدا شده از گله را مىبرد؛ پس، از جدایى و تفرقه بپرهیزید و بر شما باد به پیوستن به جماعت و عموم مسلمانان و حضور در مسجد.
📚 مفاتیح الحیات ، آیت الله جوادی آملی ص 567
#سبک_زندگی_اسلامی
#مسجد
🌹@Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✨🌸✨••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا حساب و کتاب فقط در قیامت است و یا در #برزخ نیز اتفاق می افتد؟
پاسخ #استاد_محمدی
#پرسمان_اعتقادی
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
🌷باطلابپاسخگوهمراهباشید🌷
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️چرا باید بازار سکه داشته باشیم؟! کجای دنیا اینگونه هست که ما انجام می دهیم؟!
🎙سخنران: پروفسور مسعود درخشان
📌بخشی از نشست اصلاحات ساختاری در نظام بانکی کشور، با حضور کارشناسان، مدیران و صاحبنظران بانکی
#جبهه_تمدن_ساز_انقلاب_اسلامی
#اصلاحات_ساختاری
@jebhetse
RahGHalabeBarNegarany.PDF
1.35M
📚 #کتاب راه غلبه بر نگرانی
✍ #آیت_الله_مکارم_شیرازی
#مشاوره
#سبک_زندگی_اسلامی
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
⚠️اسراف كردن آب در وضو گرفتن و غسل كردن!
🔸عبدالله بن عمرو میگوید: «مَرَّ رَسُولُالله صليالله عليه و آله بِسَعد وَ هُوَ يَتوضّأُ، فقال: لاتَسرف يا سَعدُ! قال: اَفي الوُضُوء سَرَف؟ قال: نعم وَ إن كُنتَ عَلي نَهرِ جارٍ؛ رسول گرامي اسلام، از راهي ميگذشت كه «سعد» را در حال وضو گرفتن ديد. فرمود: اي سعد! اسراف مكن؛ سعد گفت: اي پيامبر خدا! آيا در وضو هم اسراف است؟ حضرت فرمود: آري، اگر چه وضو گرفتن در آب رودخانهای باشد!».
🔹رسول اكرم صلی الله علیه وآله در جایی دیگر فرمودند: «الوُضوءُ بِمُدِّ و الغُسلُ بِصاعٍ و سَيَأتي أقوامٌ بَعدي يَستَقِلّونَ ذلِكَ فَاُولئكَ عَلى خِلافِ سُنَّتي؛ مقدار آب وضو یک مُدّ(750 گرم) است و مقدار آب غسل یک صاع(3 كيلو) است و بعد از من مردمی می آیند که این مقدار آب را کم می شمارند؛ این مردم بر خلاف سنّت من هستند و کسی که بر سنّت من ثابت باشد(وضو را به یک مُدّ و غسل را به یک صاع انجام دهد) در بهشت قدس با من است».
#اسراف
#سبک_زندگی_اسلامی
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
🌷باطلابپاسخگوهمراهباشید🌷
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥راهکارهای آسان شدن لحظات مرگ
در روایات مختلفی از ائمه معصومین علیهم السلام، عواملی برای آسان شدن لحظه احتضار ذکر شده است، در این کلیپ استاد محمدی شاهرودی به برخی از این عوامل اشاره کرده اند.
🎤 #استاد_محمدی
#معاد
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
💥جماعت عاریایی که همیشه به اعتقادات مردم و مذهبیا توهین کردن ، مردم رو مسخره کردن چرا به زیارت ائمه میرن چرا عریضه مینویسند، حالا شاهزاده شون رفته زیارت دیوار ندبه و زنش هم نامه گذاشته لای جرز دیوارش! :)))))
❗️ تازه اسلام مال ۱۴۰۰سال قبله و یهود برا ۲۵۰۰سال قبل😄
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
AUD-20220425-WA0010.
1.37M
🎙پاسخ #آیت_الله_قرهی
به شبهه منافات عذاب الهی با رحمت واسعه الهی
#پرسمان_اعتقادی
#نقد_آقامیری
#معاد
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه رمضان هم تمام شد...
خداحافظ ای ماه پر برکت
🌱🌱 این کلیپ رو باید الان ببینیم
چند روز دیگر باقیست🌱🌱
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥توضیحات قابل توجه جناب استاد عابدینی پیرامون برداشتهای غلط از مشاهدات مهمانان برنامۀ «زندگی پس از زندگی»
تمام این مشاهدات مربوط به حالت احتضار و قبل از موت است نه مشاهدات و وقایع بعد از موت
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
🌙 مبلغ فطریه رمضان ۱۴۰۲ از سوی مراجع تقلید اعلام شد
📎 مشاهده تصویر با کیفیت بالاتر
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
❓فلسفه عبادات (نماز و...) در اسلام چیست؟ (1)
✅پاسخ #استاد_شهید_مطهری :
🔹اصلا فلسفه تشريع عبادات ذكر خداوند و ياد خداوند است و به دنبال آن، ياد خود بودن و خود را بازيافتن حاصل مى شود و بعد، هر دو خصوصيت روشنايى و قدرت پيدا كردن پيدا مى شود؛ هم يك روشنايى مطلق براى انسان حاصل مى شود و هم يك قدرت خارق العاده. اين قدرت خارق العاده همان است كه در كرامات و معجزات منعكس مى شود و درباره روشنايى فوق العاده هم ممكن است
🔸عبادت، مركب تقرب و نزديك شدن به خداوند است. بنابر این عبادتی مقبول است كه ما را به خدا نزديك كند.
🔹عبادت بدون اينكه انسان را به خدا نزديك كند عبادت نيست، يعنى باور نكنيد كه انسان عبادت كند ولى به خدا نزديك نشود و عبادتش را هم درست انجام داده باشد؛ چنين چيزى محال است.
🔸... وقتى ما مى گوييم بنده در اثر عبادت به خدا نزديك مى شود، مقصود اين نيست كه يك بنده فاصله اش با خدا كم مى شود،
🔹به اين معنا كه قبلًا ميان او و خدا فاصله اى وجود داشت، تدريجاً نزديك و نزديك مى شود به گونه اى كه فاصله كم مى شود و آن مرحله اى كه در قرآن مى گويد: «يا ايُّهَا الْانْسانُ انَّكَ كادِحٌ الى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقيه» كه اسم آن ملاقات پروردگار و لقاء ربّ است، [تحقق مى يابد؛] اينجور كه معنى ندارد و قطعاً مقصود اين نيست، چرا؟ براى اينكه گذشته از دهها دليل عقلى كه در اينجا وجود دارد كه خدا با بندگان خودش فاصله ندارد از نظر منطق قرآن خدا به همه موجودات نزديك است، خدا از هيچ موجودى دور نيست: «وَ نَحْنُ اقْرَبُ الَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَريد» ما از رگ گردن انسان به انسان نزديكتريم. بله، يك مطلب هست : خدا به همه مردم متساوياً نزديك است بلكه به همه اشياء متساوياً نزديك است ولى اشياء متساوياً به خدا نزديك نيستند.
🔸اشياء احياناً از خدا دورند ولى خدا به همه اشياء نزديك است كه اين هم رمزى دارد، نزديك شدن به خدا يعنى خدا كه كمال مطلق است، ما مرتب كمالات بيشترى پيدا مى كنيم. خدا علم على الاطلاق است؛ بر علم و ايمان و بصيرت ما افزوده مى شود. خدا قدرت على الاطلاق است؛ بر قدرت ما افزوده مى شود. خدا حيات على الاطلاق و اراده على الاطلاق است؛ بر حيات و اراده ما افزوده مى شود. پس در مسئله عبوديت به تعبير امام جعفر صادق«الْعُبودِيَّةُ جَوْهَرَةٌ كُنْهُهَا الرُّبوبِيَّةُ» هرچه كه در راه عبوديت جلو بروى، بر ربوبيت و خداوندگارى تو (نه خدايى العياذ باللَّه)، بر صاحب بودن و تسلط و قدرت تو افزوده مى شود...
📚انسان شناسی در قرآن،ص261 و آزادی معنوی،ص:482- 494- با تلخیص
ادامه دارد
#پرسش_و_پاسخ_از_محضر_علما
#نماز
🌷 @Tollabe_pasokhgoo 🌹
•┈┈••✾•✨☀️✨•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 عدالت امام علی(ع) مسلمانم کرد
💠روایت قضاوت امیرالمومنین بین دو مسیحی سرآغازی بر آشنایی شفر آتئیست با اسلام شد ...
#تازه_مسلمان
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
🔻جناب آقای رئیسی!
خیلی زشته یه کارشناس ارشدِ سازمان برنامه و بودجه مصاحبه کنه و حمایت از قشر کارگر و مستضعف رو کمونیستی بخونه!
فردای اقتصاد و رسانه های نئولیبرالی هم چه ذوقی کردن!
🔹امام خمینی(ره) : عدهای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» میخوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
46.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓علت اختلاف فقهاء در اعلام ابتدا و انتهای ماه رمضان چیست؟
❓چرا فقهاء با تشکیل جلساتی اختلاف خودشون را رفع نمیکنند؟
❓آیا نمیتوان با نرم افزارهای کامپیوتری ابتدا و انتهای ماههای قمری رو به شکل دقیق تعیین کرد؟
❓چرا فقهاء از این نرم افزارها استفاده نمیکنند؟
❓چرا بین ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در اعلام ابتدا یا انتهای ماه رمضان اختلاف وجود دارد؟
❓چرا بین تقویم و زمانی که از سوی فقهاء به عنوان عید فطر اعلام میشود گاه اختلاف به وجود میآید؟
👆 پاسخ علمی به همه این سوالها را در این کلیپ مشاهده کنید
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
💥احکامی درباره فطریه
🔹مقدار زکات فطره:
بنابر دیدگاه فقها واجب است انسان از طرف خود و افرادی که نانخور او محسوب میشوند، یک صاع (حدود سه کیلوگرم) از غذای معمول شهرش را به عنوان زکات فطره به فقرا پرداخت نماید. بنابر قیمتهای سال 1402 این میزان برای کسی که میخواهد قیمت گندم را پرداخت کند، برای هر نفر حدود 60 هزار تومان میباشد.
🔸زمان پرداخت:
بهفتوای مراجعتقلید، وقت پرداخت زکات فطره در روز عید فطر تا ظهر است
بنا بر نظر عموم مراجع اگر کسی نماز عید میخواند باید فطریهاش را پیش از نماز عید پرداخت نماید و در غیر این صورت میتواند آن را تا اذان ظهر به تأخیر اندازد. نکتهای که باید به آن توجه شود این است که صرف کنار گذاشتن فطریه کفایت نمیکند و اگر کسی بدون دلیل موجه، فطریهاش را در این بازه زمانی پرداخت ننماید، در انجام وظیفه شرعیاش کوتاهی کرده است.
🔹میهمان شب عید:
بر اساس دیدگاه اکثر مراجع تقلید، شخصی که تنها در شب عید میهمان دیگری باشد، نانخور وی محسوب نمیگردد و باید خودش فطریه خویش را پرداخت نماید. دیدگاه آیات عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی در این زمینه با دیگران تفاوت داشته و لازم است مقلدین ایشان وظیفه خود را بر اساس فتوای آنان تشخیص دهند.
💠جهت مطالعه بیشتر، کلیک کنید:👇
🌐 http://yun.ir/7cc98c
#احکام
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺روشهای #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر
🎙حجت الاسلام قرائتی
🌐 ادامه تماشا و دانلود
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
💥حکم اقامه نماز عید توسط ائمه جماعات مساجد
❓س۴۷: در گذشته معمول بود که هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقامه می کرد، آیا در حال حاضر اقامه نماز عید فطر و قربان توسط ائمه جماعات جایز است و به چه نیتی خوانده می شود؟
✅ج. جایز است نمایندگان ولی فقیه که از طرف وی مجاز در اقامه نماز عید هستند و همچنین ائمه جمعه منصوب از طرف او نماز عید را در عصر حاضر به صورت جماعت اقامه نمایند، ولی احوط این است که غیر آنان آن را فرادی بخوانند و به جماعت خواندن آن به قصد رجاء نه به قصد ورود، اشکال ندارد. بله، اگر مصلحت اقتضا کند که یک نماز عید در شهر برگزار شود، بهتر است که غیر از امام جمعه منصوب از طرف ولی فقیه، کسی متصدی اقامه آن نشود.
✍طبق نظر حضرت آیت الله خامنه ای
#احکام
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
❓عید فطر به چه معنا است؟ آیا عید فطر در ادیان گذشته هم بود؟
✍پاسخ:
1. معنای کلمه «فطر» در لغت، گشودن و باز شدن چیزی است.[1] از همین ریشه است سخن خدای متعال که فرمود: «إِذَا السَّماءُ انْفَطَرَتْ».[2] در حدیثی آمده است: «قام رسول الله(ص) حتى تَفَطَّرَتْ قدماه»؛[3] یعنی رسول خدا(ص) آنقدر برای عبادت ایستاد که گوشت پاهایش از شدّت جراحت از هم گشوده شد. و نیز گفته شده «تَفَطَّرَتْ» و «انْفَطَرتْ» به یک معنا است و «افطار» و «عید فطر» نیز از همین ریشه است؛ زیرا روزهدار دهانش [را در وقت مغرب و روز عید فطر] باز میکند.[4]
2. به تصریح قرآن، ماه رمضان در جوامع دینی گذشته نیز وجود داشته، اما گزارشی مبنی بر اتمام ایام روزهداری با عیدی به نام فطر در آن جوامع وجود ندارد. از طرفی فضیلت روزهداری عمومی در ماه رمضان مخصوص امت اسلام است و در امتهای گذشته این روزه تنها بر پیامبرانشان واجب بوده است.
3. عید فطر احکام بسیاری دارد که از جمله آن میتوان به شب زندهداری در شب عید، خواندن نماز عید و دیگر نمازهای مخصوص به این روز، حرمت روزه، وجوب فطریه برای افراد توانمند و... اشاره کرد که برای اطلاع از آن به نمایههای مرتبط، همچنین کتابهای دعا مانند مفاتیح الجنان و رسالههای عملیه مراجع تقلید مراجعه نمایید.
✅پاورقی:
[1]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 5، ص 55، بیروت، دار صادر، چاپ سوم، 1414ق.
[2]. «هنگامى که آسمان بشکافد»؛ انفطار، 1.
[3]. ابن مبارک حنظلی، أبو عبد الرحمن عبد الله، الزهد و الرقائق، محقق، أعظمی، حبیب الرحمن، ص 35، بیروت، دار الکتب العلمیة، بیتا؛ جزری، ابن اثیر، مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج 3، ص 458، قم، مؤسسه مطبوعاتی اسماعیلیان، چاپ اول، 1367ش.
[4]. لسان العرب، ج 5، ص 55.
⭐️عید سعید فطر مبارکباد🌼
🌷 @Tollabe_pasokhgoo 🌹
•┈┈••✾•✨☀️✨•✾••┈┈•
💥برخی از عادات ناپسند
🔸 امام صادق (علیه السلام) می فرماید: كفش باریك و نوك دراز نپوشید، چرا كه آن، كفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید.[1]
به فرموده امام صادق (علیه السلام): رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن لباس مردان نهی می فرمود.[2]
[1] . لا تَتَّخِذُوا الْمُلَسَّنَ، فَإِنَّهُ حِذَاءُ فِرْعَوْنَ وَ هُوَ أَوَّلُ مَنْ حَذَا الْمُلَسَّنَ (تحف العقول، ص105).
[2] . كَانَ رَسُولُ اللَّهِ یزْجُرُ الرَّجُلَ یتَشَبَّهُ بِالنِّسَاءِ وَ ینْهَی الْمَرْأَةَ أَنْ تَتَشَبَّهَ بِالرِّجَالِ فِى لِبَاسِهَا (مكارم الاخلاق، ص118).
📚 مفاتیح الحیات، #آیت_الله_جوادی_آملی ، ص 178 و 179.
#سبک_زندگی_اسلامی
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
~~~ •┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈• ~~~
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟روایت مسلمان شدن خانم آمنه ام میکاییل ساکن آمریکا از مسلمان شدن و برگزیدن حجاب کامل
#تازه_مسلمان
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸مسجد جامع نطنز
.
🔸️شاید باورتون نشه اما این مناره ۳۷ متری ۷۰۰ سال عمر داره!
.
#معماری_اسلامی
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
💥حرف حساب
جواب نداره
تامل وتفکر میخواد 👌
#زن_عفت_افتخار
🌹 @Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
❓در بين مردم راجع به آيه شريفه «يَا ايُّهَا الَّذَينَ آمَنُوا تُوبُوا الَى اللَّهِ تَوْبةً نَصُوحاً» [۱] گفتگوهايى است، معناى اين آيه را با صراحت بيان كنيد.
✍پاسخ :
«نصح» در لغت به معناى خالص بودن است؛ بنابراين «توبه نصوح» عبارت است از توبه خالص از گناه و لازمه چنين توبه خالصى اين است كه ديگر بازگشت به آن گناه نكند. روايات متعدّدى كه از ائمّه عليهم السلام وارد شده نيز همين حقيقت را تأييد مى كند. از جمله در حديثى كه از امام صادق عليه السلام سؤال شد: منظور از «تُوبُوا الَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً» چيست؟ امام عليه السلام فرمود:
«يتوب العبد ثم لايعود فيه؛
🔺منظور اين است كه بنده از گناه خود توبه كند و به سوى آن گناه باز نگردد». [۲] در حديث ديگرى از امام هادى عليه السلام نقل شده كه در پاسخ اين سؤال فرمودند:
«ان يكون الباطن كالظاهر؛
توبه نصوح آن است كه باطن انسان در توبه كردن همانند ظاهر او باشد». [۳]
🔻احاديث متعدّد ديگرى نيز به اين مضمون وارد شده و همه آنها اين حقيقت را تأييد مى كند كه مراد از توبه نصوح همان توبه خالص است كه بازگشتى در آن نباشد و ظاهر و باطن انسان در آن يكى باشد.
----------
[۱]: سوره تحريم، آيه ۸.
[۲]: اصول كافى.
[۳]: معانى الاخبار.
📚 کتاب پاسخ به پرسشهای مذهبی ، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی ، ص۵۲۳
#پرسش_و_پاسخ_از_محضر_علما
#درسهایی_از_قرآن
#اخلاق
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
هدایت شده از فرزند ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حل مشکل آب زایندهرود از شاهکارهای شیخ بهایی
تلگرام | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | بله | سروش | توییتر | آپارات | یوتیوب
🇮🇷 @farzandeIRAN_ir