eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و در ؟ به بهانه جذب جوانها؟ بعد از اینکه مسئول هیئت چراغ پیج هیئت را خاموش می کند در قبال اینکه افرادی که آنها را به این فحشاخانه کشانده به کجا می روند مسئولیتی ندارد؟ یا غافلند یا خدای ناکرده همچون آن کشیش مطلع و راضی و تسهیل کننده؟ تکلیف و که مشخص است... سازمانها و نهادها و چهره های انقلابی با پسوند اسلامی و منتسب به آقا چرا؟ امام خامنه ای (حفظه الله): «اگر قرار است جوان را به فسق و فجور و موسیقی حرام [لایوهای متعفن اینستا] بکشانیم چرا اسم خودمان را بگذاریم اسلامی»؟ و و هم دست کمی از واتساپ ندارند و پیج و کانال و گروه غیر اخلاقی و غیر فرهنگی و ضد دین و شیطان پرست و هتاک به اهل بیت کم ندارند... ؟ /دکتر جاویدنیا @tollabolkarimeh 🌷
🔺عصر کلبه دیجیتال و با مختصاتی که شیوع ویروس کرونا رقم زده، در شرایطی قرار گرفته ایم که از سر اجبار و الزام هم که شده، در معرض حداکثری رسانه قرار گرفته ایم و زندگی را در کنار گوشی و تلویزیون و خانواده سپری می نماییم. کودکان پای درس های ، نوجوانان پای و آنلاین، جوانان هم بعضا پای درس و استرس کنکور و بعضا پای سریال های جنگی و و اکشن و آوانما و تلویزیون و تعداد قابل توجهی نیز پای روابط اجتماعی دوستانه عمیق تر از گذشته، روزگار کرونایی را از سر می گذرانند. تکلیف بزرگترها نیز با دورکاری های دیجیتال و الکترونیکی و البته سریال های رسانه مشخص شده و فصل مشترک همه ما، در سایه کرونا و رعایت بهداشت می باشد. آنچه که در کتاب موج سوم(۴۰سال پیش) بعنوان تاملات آینده پژوهانه نگاشته و از بعنوان سبک زندگی آینده بشر سخن گفته، با شرایط فعلی و ظهور نسل جدید فناوری های دیجیتال و البته شرایط بهداشتی_زیستی حاکم بر دنیا در حال رقم خوردن است. ؟ آنچه که محل تامل جدی است، مدیریت سیستم اقتصادی و آموزشی و سیاسی دنیاست که طرح دولت های الکترونیک و شهر دیجیتال و در این راستا بطور جدی و فراگیر در حال پیگیری در سطح بین المللی است. دغدغه جدی در هوشمند و دیجیتالی شدن شهرها و کشورها، فردیت بیش ازحد و افراطی زندگی است که به تعبیر فردیناندتونیس، و گمین شافت ها(اجتماع و روابط میان فردی و احساسات دوسویه) کاهش یافته و و گزل شافت ها(جامعه و روابط منفعت محور و حسابگرانه) افزایش صعودی تری نسبت به امروزمان خواهند یافت. آنچه که رخ خواهد داد، همان (انسان_هوشمند) این بار زیرچرخ های شهرهای هوشمندی است که از طریق مناسبات جدید بین المللی خواهد بود.سوژه هایی که بدلیل و و ، به مرگ ملایم در سطح خلاقیت و ارتباطات و حیات جمعی خواهد رسید. دیوید رایزمن که سه نوع شخصیت (تابع قواعدسنتی) ، (عقل محور و فعال) و (تحت تاثیر نیروهای بیرونی) را از هم تفکیک نمود، انسان دوره دگرراهبر را و می داند که وسایل ارتباط جمعی بطور دائم بر روی او اثر می گذارند تا وادارش کنند با جماعت همرنگ شود. این همرنگی جماعت نتیجه است که بدلیل نیاز و مصرف حداکثری رسانه و اعتمادحداکثری حاصل از آن و در نتیجه کنش انفعالی(سکوت) شهروندان رخ خواهد داد. ؟ اگر بخواهیم سراشیبی هوشمند شدن دنیا را کنیم و متناسب با فرهنگ خودی، از ابزار و سیستم های دیجیتال بهره حداکثری ببریم بایستی خود را در سطح راهبردی پررنگ کنیم و خود را با تحقق ببخشیم. در مرحله عملیاتی بایستی به فکر باشیم و و خلاق را بعنوان عامل احیای سوژه ها آموزش داده و حمایت نماییم. را بعنوان سپردفاعی عاملیت و در مقابل ساختارهای نامهربان و ناکارآمد را فعال و فراگیر کرده و (انتقادی بودن و مهارت تحلیل گری )در دنیای مجازی را رشد و تکثیر نماییم. جامعه و اندیشه بازگشت به سمت مبداهستی"خدا" و معاداندیشی را در سطح آموزشی و رسانه ای بعنوان یک رسالت جدی، عملیاتی و پیگیری نماییم. گام های مذکور می توانند بعنوان یک آفند درسطح راهبردی و همچنین پدافندغیرعامل در سطح عملیاتی عمل نموده و زمینه ساز یک جامعه دینی و نیز واقع شوند. علیرضامحمدلو @tollabolkarimeh 🌷
🚨 فرار از فیلتر 🔻‏این رفتار اینستاگرام احتمال مدیریت پیج های مجازی ایرانی از درون دولت ایران را بیشتر می کند. آیا مدیران اینستا با وزارت ارتباطات ایران ساخت و پاختی دارند؟! ✍ @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
✅اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد! علامه جوادی آملی: 🔺اختلاف قبل العلم يك اختلاف خوبي است دو نفر كه دارند بحث مي‌كنند با هم اختلاف دارند يكي نفي مي‌كند ديگري اثبات مي‌كند اين تضارب نظر باعث پخته شدن فكر است دو نفر كه دارند بحث مي‌كنند با هم واقعاً اختلاف دارند و اين اختلاف يك اختلاف ممدوحي است چون براي تحصيل علم است. اختلاف قبل از علم است كه زمينه علم است امّا اگر بعد از اين كه روشن شد كه حق با كيست از آن به بعد اگر كسي اختلاف كرد اين اختلاف مذموم است اگر كسي الآن كه در اوائل تحصيل اوست يا اواسط تحصيل اوست خود را مواظب نباشد در بحثها بعد از اين كه فهميد حق با هم بحث اوست تمكين نكند و اعتراف نكند بعد از اين كه از حوزه فراغت پيدا كرد و از درس و بحث فارغ شد و مسئول يك كاري از كارها در شهر يا روستا شد اين مصيبت بر اسلام و مسلمين است زيرا او خود را حوزه نساخت عادت نكرد وقتي حق را فهميد تمكين كند و خضوع كند و بگويد آري حق با تو بود و من اشتباه كردم. اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد. اگر اين شهامت را نداشت كه در حضور يك نفر اعتراف كند و بگويد: حق با تو بود. وقتي مسؤول يك كاري شد در برابر هزاران نفر كه هرگز حاضر نيست اعتراف كند. 📚 جلسه ۱۴۷ تفسیر قرآن کریم /تفسیر تنسیم @tollabolkarimeh 🌷
✅ دینداری اجباری یا مختارانه؟/ هر مواجهه‌ای با شُرور عالم را نمی‌توان تحلیل آخرالزمانی کرد 🔻 حجت‌الاسلام همتی در نشست «کرونا و چالش‌های الهیاتی، سیاسی و حقوقی» مطرح کرد؛ 💠 هر معنویت و هر گرایش به معنویت و هر گرایش به ما بَعدالطبیعه در مواجهه با شُرور عالم را نمی‌توان تحلیل آخرالزمانی کرد و گرایش به معنویت در نظر گرفت. 💠 دو مدل دینداری وجود دارد؛ 1- مدل دینداری از سرِ اضطرار و اضطراب است و به نوعی یک نوع اجبار است، چه اجبار درونی و چه اجبار اجتماعی و 2- مدل دینداری، دینداری مختارانه است که همراه با معنویت و عقلانیت است. 💠 نمی‌شود هر نوع معنویت و ماوراءالطبیعه‌خواهی و هر نوع گرایش به معنا را نوعی امر مثبت تلقی کرد. 💠 گاهی اوقات وقتی بعضی از دینداران فضای مالی ضعیفی دارند غرق در دین هستند ولی وقتی که از فضای مریضی یا فقر عبور می‌کنند دچار بی‌دینی می‌شوند؛ این نوع دینداری، دینداری در بحران است. 💠 در نگاه شیعه، دین آخرالزمانی یک دین مختارانه است که اساس و بنیان آن را عقلانیت تشکیل می‌دهد. تحقق ظهور هم یک تحقق مختارانه است. /مفتاح 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=15907 @tollabolkarimeh 🌷
با سلام و صلوات خدمت اساتید و پژوهشگران گرامی ماهنامه مبلغان حوزه های علمیه از مقالات شما بزرگواران استقبال می کند ضمناحق التالیف مقالات در سال جدید با افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می گردد. ارتباط با سردبیر: https://eitaa.com/AliRezaz313
علیرضا زاکانی: گروه‌های فرهنگی، مجمع طلاب و فضلا و بیش از ۴۰۰ نفر اساتید حوزه از رئیس قوه قضاییه برخورد با عاملان ولنگاری فضای مجازی کشور را خواستار شدند. ضمن خداقوت به عزیزان باید گفت مشکل ما مسئولانیست است که منافع ملی را فدای مصالح قبیلگی و استقلال و اساس کشور را قربانی قدرت‌طلبی خود کرده اند. @tollabolkarimeh 🌷
🔴 مورخ آلمانی: اگر نبود، و به شکل امروزی وجود نداشت. منبع: کتاب دویچه وله @tollabolkarimeh 🌷
🔺مواسات | چند نکته درباره‌ی یک سنت فراموش شده 1️⃣ریشه‌ی کلمه مواسات به معنای «درمان‌کننده، معالجه‌کننده و اصلاح‌کننده‌ی دردها، ناراحتی‌ها و اندوه‌ها» است. یعنی دیگران را در دسترنج و حاصل تلاشهای خود، شریک ساختن. 2️⃣مصداق اصلی مواسات در روایات، همان «مواسات مالی» است. این مصداق با معنای لغوی آن و کارکرد مواسات (رفع فقر از جامعه اسلامی) هماهنگ‌تر است. 3️⃣در صدر اسلام، انصار در خانه‌های خود با مهاجرین مشترک زندگی می‌کردند، محصول خرمای خود را با مهاجرین تقسیم می‌کردند. این رفتار پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) به خوبی نشان میدهد اساساً نسخه‌ی کارآمد برای «قوی کردن» نظام اسلامی در دوران سختی‌ها و مشکلات، عمل به «مواسات» است. 4️⃣در مواسات، نباید به دیگران منت گذاشت و آنها را با زبان و کنایه نرنجاند. اگر کسی وسعت مالی و امکان مواسات مالی ندارد، میتواند به مصادیق دیگر مواسات (آبرویی، علمی و...) عمل نماید. 5️⃣بهتر است جوانان، اجتماعات خانوادگی تشکیل دهند و کمکهای افراد خانواده را جمع کنند و در درجه اوّل به مصرف فقرا و نادارهای همان خانواده و فامیل برسانند و اگر نیازی نبود، به فقرای دیگر رسیدگی کنند. هرچند بقیه‌ی مصادیق نیز نباید مغفول بماند. مطالعه بیشتر🔻 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=45351 @tollabolkarimeh 🌷
📌 بررسی فقهی و حقوقی حمله بیولوژیک/ به‌کارگیری سلاح­‌های بیولوژیکی مصداقی از افساد فی الأرض است 🔰 مسلم ملکی در نشست «کرونا و چالش‌های الهیاتی، سیاسی و حقوقی» مطرح کرد؛ 🔹 از دیدگاه قوانین و فقه اسلامی رعایت حقوق انسان­ها و حق حیات و ارزش­های اخلاقی مورد توجه می‌­باشد و استفاده از هر سلاح بیولوژیکی بر هر شکلی که باشد و افراد بی­گناه و غیرنظامی را هدف قرار دهد، حرام است. 🔹 استفاده از سلاح بیولوژیکی مصداقی از افساد فی الأرض است؛ یعنی شما با یک اقدام بیولوژیکی یک فساد گسترده‌ای را در سطح قلمرو یک کشور یا در سطح جهانی انجام می‌دهید. 🔹 حمله بیولوژیک نوعی غدر و خیانت است که در اسلام ممنوع و حرام می‌باشد. از یک سو، علامه حلی در قواعد الاحکام بیان می‌کند: «غدر» حتی با کفار خلاف نظر اسلام است و قبح ذاتی دارد و از سوی دیگر صاحب جواهر معتقد است که همه نصوص دینی بر حرمت آن دلالت دارند. 🔹 در حال حاضر موضوع کرونا به عنوان یک موضوع تهدیدکننده صلح و امنیت و نظم عمومی جامعه جهانی تبدیل شده است؛ انتظاری که از سازمان‌های بین‌المللی می‌رفت این بود که به این موضوع ورود می‌کرد. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=15917 @tollabolkarimeh 🌷
🔘 گفت‌وگوی خبرگزاری فارس پیرامون کرونا و جنگ روایت‌هایی که صورت گرفت؛ 💢 یکی از مهم‌ترین شیوه‌های اعمال قدرت نرم تولید روایت نسبت به موضوعات متفاوت است و در عصر رسانه‌ها٬ برنده بسیاری از میدان‌ها را جنگ روایت‌ها تعیین می‌کند.‌ 💥 یکی از مصادیق بارز جنگ روایت‌ها موضوع انقلاب اسلامی است. جنگ روایتی که ۴۰سال پس از انقلاب در حال وقوع است٬ می‌تواند نسل‌هایی که در اوایل انقلاب و اتفاقات پیش از آن نبوده‌اند را دچار تشکیک و سردرگمی کند. 💠 در همین موضوع کرونا، روایت‌هایی که توسط رسانه‌های جریان اصلی در حال القاست٬ در واقع دارد بخشی از تاریخ را می‌نویسد. روایتی که از طرف مسئولین غربی ایجاد شد این بود که چین منشأ بیماری است. ♨️ بعد از چین نوبت به ایران ‌رسید و سعی کردند ایران را به‌عنوان منشأ کرونا جا بیندازند. در ابتدای کار هر جا که یک چینی رفت و آمد داشت، به‌دلیل روایات حاکم بر اذهان همه دچار هراس بودند رسانه‌ها این مسئله را بدون مبنای منطقی و حقیقی در مورد ایران هم توسعه دادند. 📌 اصلی‌ترین نهادی که باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کند، وزارت خارجه به‌عنوان متولی قانونی دیپلماسی عمومی می‌باشد. مشروح گفت‌وگو👇 http://fna.ir/ex1ujd @tollabolkarimeh 🌷
چند نکته مهم: ۱: رسانه بیطرف یک شوخی بزرگ است. ۲: واقعیت بیان شده از سوی رسانه، لزوما همان حقیقت نیست. ۳: ما همان چیزی را می بینیم که رسانه‌ها می خواهند. ۴: در عصر رسانه با رخ می دهد و نه با محدودیت. ۵: ما تصور می‌کنیم که در انتخاب محتوا آزادیم. @tollabolkarimeh 🌷