eitaa logo
طلاب الکریمه
12هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نهایت خضوع 1) علامه‌ی حسن‌زاده، کرامتی از مرحوم الهی و قاضی نقل می‌کند سپس می‌گوید: «اول‌چیزی که اونجا؛ به امام صادق قسم!، به دلم خطور کرد، گفتم: این‌ها که آحاد رعیت‌اند، این‌اند، پس امام صادق علیه‌السلام چی بود؟!» خضوعی که ایشان در مقابل اوصیاء الهی و کلمات ایشان دارد،دیدنی است. 3- با آقای ترابی شهرضائی در مسیری همراه بودم، ایشان می‌گفت: «ارادتی که حکمای ما به روایات اهل‌بیت دارند از فقهاء هم بیشتر است»، ایشان در ادامه گفت: «فقهاء چون کارشان ارزشگذاری روایات است، به برخی روایات که می‌رسند می‌گویند: این ضعیفه! این مضطربه! این مجهول السنده! اینو بزن به دیوار! و...ولی وقتی حکمای ما به روایتی منسوب به اهل‌بیت می‌رسند خاضعانه در مقابل آن می‌گویند: این سخن منسوب به عقل کل است! این روایت از واسطه‌ی فیض الهی نقل شده! شاید این سخن را نَفَس رحمانی القاء فرموده! این روایت به فیض مقدس نسبت داده شده!، این کلام از سلسله‌ی محمدین است که لافرق بینک و بینها الا انهم عبادک‌اند!» شنیدن این سخن از شخصی رجالی همانند ایشان خیلی برایم جالب بود. همه‌ی علمای ما، در مقابل روایات اهل‌بیت خاضع‌اند، اما خضوع حکماء‌ نمود دیگری دارد. 3) در برخی حواشی اسفار این‌چنین آمده که مسأله‌ی اتحاد عاقل و معقول، برای ملاصدار در حرم حضرت معصومه و با توسل به ایشان حل شده، این مسأله مهم است اما مهم‌تر از آن، تصریحات ایشان درباره‌ی «ضرورت اخذ معارف فلسفی از مشکات نبوت» است؛ من کلمات ایشان را در این‌زمینه، سابقا منتشر کرده‌ام. منزل اصلی‌ صدرائی‌ها، حرم‌اهل‌بیت و کتاب مُنزَل است. @tollabolkarimeh 🌷
┈┅ ❁❁ ┅┈ 💥 رمز اصلی تقابل علمای شیعه با مدعیان روشنفکری چیست؟ 👈 اصلاح فی الدین یا الاصلاح الدینی ؟ ✔️ کلامی گوهرین از استاد علی ابوالحسنی منذر🔻 گروهى كه جمعِ موسوم به «روشنفكران مذهبى» غالباً از آن جرگه‏‌اند، بينِ اسلامِ واقعى و اصيل، با اسلامِ فقاهتىِ موجود، تضاد قائل شده و نجات مسلمين را در گروِ اصلاح (به معناى تغيير و دست‌كارى) در عقايد و باورهاى دينىِ معمول و متعارفِ آنها مى‏‌شمرند و از لزومِ پالايش و ويرايشِ اين عقايد به مدلِ انديشه‏‌ها و مكاتبِ رايجِ روز دم مى‏زنند. متقابلاً گروهى كه «علماى اسلام» غالباً از آن جرگه و در رأس آن جرگه قرار دارند، معتقدند كه اسلام و تشيعِ رسمىِ موجود - كه مُهرِ تأييد فقها خورده - براى هدايت و نجات بشر، توان كافى دارد و تنها بايد احكام و مقرّرات گوناگون آن را به عرصۀ زندگى آورد و به طور هماهنگ و نظام‏مند بر كرسىِ اجرا نشاند؛ یعنی آنچه از دين كه در پهنۀ حيات فردى و اجتماعى بشر بدان عمل مى‏شود، تقويت كرد و آنچه كه مغفول مانده، «فقيهانه» شناخت و «دقيق و درست» به اجرا گذاشت. از سوی دیگر، روشنفكر مذهبى، در پى اصلاح و ويرايش دين است و در اين راه نيز چشم به «پروتستانتيسمِ» مارتين لوتِر آلمانى و كالْوَن انگليسى (مصلحان مسيحىِ اروپا در قرن 16 ميلادى) داشته و كمابيش نظر به ايدئولوژي‌هاى مسلّطِ روز (سيانتيسم، سوسياليسم، ليبراليسم، پلوراليسم و...) دارد. ولى عالمِ متعارفِ دينى، در تكاپوى اصلاح جامعه به وسيلۀ همان ديانتى است كه حاصلِ برداشتِ علمى و روشمندِ فقها از متون و منابع اصيل اسلامى (قرآن، سنت معصومان و...) است. مدّعاى اساسىِ «انقلاب» كبير اسلامى ايران نیز، آن بوده و هست كه، به جاى آنكه در اسلامِ سنّتى ِ 14 قرنه دست برده و در مقام اصلاح! و بُرِشِ آن به قامتِ «اقتضائاتِ عصر كفر زدۀ جديد» برآييم، بايد در مبادى و غايات، و محتوا و جهتِ فرهنگ و اقتصاد و سياستِ عالَمِ جديد، غور و تأمل كنيم و آن همه را، چنانچه قابل اصلاح و انطباق با مبانى نظرى و عملى اسلام، و حدود و احكام شريعت جاويد محمّدى (ص) است، «اصلاح» و «تعديل» نماييم و اگر نيست، سقف بشكافيم و بنيادش فرو ريزيم و (به طرازِ ديانتِ خاتم، و الگوى اخلاق و سياست و اقتصاد اسلامى) طرحى نو در نظام فرهنگ و سياست و اقتصاد و ديگر شئون تمدّنِ حاكم بر بشر امروز دراندازيم. به قول اقبال لاهورى: مغرب ز تو بيگانه، مشرق همه افسانه وقت است كه در عالم، طرح دگر اندازيم! بنابراین، كسانى چون فتحعلى آخوند اُف، سِر سيد احمدخان، محمد عبده، عبدالکریم سروش و... هريك به سبك و سليقۀ خاصّ خويش، در گروه روشنفکران دینی قرار دارند و كسانى چون شيخ فضل‌اللّه‏ نورى، سيدحسن مدرس، مرتضى مطهرى، و امام خمينى، در گروه عالمان دین و به دیگر تعبیر: «مصلحان دین ورز و دادخواه» جاى مى‏گيرند. بدین‌گونه، می‌بینیم که مقولۀ اصلاح و اصلاح‌گری، در‌ تاریخ‌ دو قرن اخیر ایران، به دو گونه، تفسیر و عمل‌ شده است: جمعی به دنبال اصلاح دينى (= اَلاصلاحُ الدّينى) و جمعی دیگر در سودای اصلاحِ دين (= اِصلاحٌ فى الدّين) هستند! [که این آخری، خواسته یا ناخواسته، نتیجه‌ای جز تضعیف شریعت اسلام و ترویج غربزدگی نخواهد داشت]. 📚 منبع: کتاب منتشرنشده "ایران و راه رهایی از بحران‌ها در اندیشه استاد منذر ره " به قلم محمدصادق ابوالحسنی / اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی @tollabolkarimeh 🌷
💠 پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: «اَكْرِمُوا الْعُلَماءَ فَاِنَّهُمْ وَرَثَهُ الْأَنْبِیاءِ فَمَنْ أَكْرَمَهُمْ فَقَدْ اَكْرَمَ اللهَ وَرَسُولَهُ 📚(نهج الفصاحه، حدیث 450) 🍃علما را گرامی دارید كه آنها وارثان پیامبرانند و هر كه آنان را احترام نماید، خدا و رسولش را احترام نموده است.» 📕 مرحوم آیت الله بروجردی؛ در مسجد بالاسر كنار مرقد مطهر حضرت معصومه ـ علیها السّلام ـ تدریس می كردند؛ در یكی از روزها هنگام درس، آقا متوجه شدند كه یكی از شاگردان او به قبر حاج شیخ عبدالكریم حائری تكیه داده است، با تندی به او فرمود: آقا به قبر تكیه نكنید، این بزرگان برای اسلام زحمت كشیده اند، به آنان احترام بگذارید. آیت الله بروجردی برای كتب علمی و دینی، احترام بسیاری قایل بودند و می فرمودند: «در تمام عمرم در اتاقی كه كتب حدیث، حتی دارای یك حدیث باشد نخوابیده ام.» 📚داستان دوستان، ج5، ص258 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ هتک حرمت و تمسخر شیخ مفید، توسط شیخ عباس فتحیه، الگو و مبلغ فرقه مدعی یمانی در ایران... ▫️ با واقعیت و چهره‌ی بدون روتوش اتباع احمدبصری باز هم بیشتر آشنا شوید! @tollabolkarimeh 🌷
🔰 حقیقت وموکراسی آمریکایی از منظر آیت‌الله در نظام دموکراسی، مسأله رهبرى، عملاً جاى خود را به «دنباله‏ روى» می سپرد و مفاسد و مظالم و انحرافات و آلودگی هاى اجتماعى از هر نوع و هر قبيل كه مورد علاقه اكثريّت باشد، نه تنها دنبال، بلكه تشديد می شود. مثلاً هم جنس بازى در انگلستان و آمريكا قانونى می شود! و سقط جنين و مفاسد ديگرى در بسيارى از كشورهاى غربى به حكم قانون مجاز می گردد؛ چرا كه همجنس‏گرايان در آنجا نماينده بلكه نمايندگان دارند! و نمايندگان مردم در اين گونه نظام ها فارغ از مصالح مردم، خود را ملزم به رعايت خواسته‏ هاى اكثريت (بى ‏هيچ قيد و شرط) می دانند. در محيطى كه تمام ارزش ها طبق مقياس هاى «اومانیستی» تعيين می گردد، موضوع «عدالت» به شدت بی معناست و توجّه به معنویات و ارزش هاى انسانى و اخلاقى در راستای صلح و امنیت به قهقرا سوق داده می شود، در نتیجه عدم کنترل حس افزون‏طلبى انسان و «تضاد خواسته‏ ها و امكانات» در نظام های مدعی دموکراسی، جنگ را به يكى از لوازم هميشگى زندگى مادى مبدل می سازد. 📖 مطالعه: http://mk6.ir/VuQsL @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ آفت قوی، ضعیف شمردن دشمن تخویف و تأمین، دو ابزارِ کمک به دشمن، برای تسلط بر جامعه‌ی اسلامی است، این‌که کسی مردم را چنان از دشمن بترساند که تسلیم دشمن شوند و یا دشمن را چنان ضعیف نشان دهد که مردم نسبت به او احساس امنیت کرده، و در نتیجه از او شکست بخوردند، هر دو از رفتارهایی است که مجاهدان در جبهه‌ی حق باید از آن پرهیز کنند. وزیر محترم خارجه، اگرچه نقاط مثبتی در طول وزارتش داشته، و این نقاط مثبت توسط جریان انقلابی به‌اندازه‌ی کافی، پررنگ نشد، اما هم این‌سخنش که گفت، قدرت نظامی امریکا چنین و چنان است، به‌جا نبود و هم سخنی که گفت آمریکا را قدرقدرت ندانیم، به درد ایستادگی در مقابل آمریکا نمی‌خورد. از تخویف و تأمین نسبت به دشمن باید پرهیز کرد. پی‌نوشت؛ درباره‌ی تأمین؛ آفَةُ الْقَوِيِّ اسْتِضْعَافُ الْخَصْمِ.(عیون‌الحکم،علی‌ع) درباره‌ی تخویف؛ عده‌ای از فقهاء‌ فتوا داده‌‌اند، شخصی که مسلمین را از دشمن می‌ترساند نباید در میان سپاه اسلام باشد زیرا چنین شخصی «علی‌المسلمین» است(عاملی، جامع‌المقاصد، ج3/389) لأنّه ليس من أهل الذبّ عن الدين، بل هو متّهم بالخيانة.(علامه‌ی حلی، تذکرةالفقهاء،ج9/53) @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔴خبر کوتاه بود؛ دختر ۱۷ ساله ورامینی پدرش را با اسید کشت! 🔹دو واقعه تلخ در فاصله زمانی کمتر از ۶ ماه به وقوع پیوسته است، یکی قتل دردناک دختر ۱۴ ساله گیلانی توسط پدرش و یکی هم قتل پدر ۵۰ ساله ورامینی توسط دختر ۱۷ ساله خود. به نظرتان واکنش وطنی چیست؟ 🔸طبیعی است که شما خبر این واقعه تلخ را حتی در حد یک خط خبر هم در هیچ کدام از کانال‌های خبری نخواهید دید و هیچ گاه کاریکاتور و پستی راجع به این واقعه منتشر نمی‌شود چون با سواری گرفتن از قتل یک پدر توسط دخترش نمی‌توانند جامعه ایران را محکوم به مردسالاری و کنند. /تیمورا @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬فیلم|| کدام جریان در پی تحریف و تخریب چهره شهید حاج سلیمانی است؟ ⁉️در پی شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به دنبال و تخریب سیره و ارائه چهره‌ای سازشکار از نماد بین‌المللی مقاومت رفت. این جریان چه شاخصه‌ها و پشتوانه‌هایی دارد؟ ✳️پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین طائب را ببینید: «من نمی‌خواهم بگویم که در پشت صحنه این خط، یعنی خط سازش، سر و سرّی وجود دارد اما کمترین برداشت در مورد ماهیت و شخصیت سیاسی این گونه جریان‌های و افراد، این خواهد بود که از و بهره‌مند نیستند! این مطلب ناشی از بی‌بصیرتی و بی‌عقلی است و باید برای برخی دعا کرد که خداوند عقل را در وجود آنها فراوان کند!» ⭕️ گزیده سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین در وبینار《شیطان بزرگ بدون روتوش》 @tollabolkarimeh 🌷
🔘 شانه خالی نکنیم 🔺 بدون شک همه روحانیون از یک سو موظفند از امانتی که بدانها سپرده شده است، یعنی اسلام عزیز محافظت و دفاع کنند. همه روحانیون در قبال این امانت الهی مسئولیت دارند و نمی توانند از زیر بار تکلیف شانه خالی کنند و در این راه تا سرحد جان باید تلاش کنند. 🔺 از سویی دیگر باید تلاش کنند تا شناختی متقن و عمیق از اسلام پیدا کنند و سعی کنند آن را برای دیگران نیز بیان کنند و شبهات را رفع کنند. لزوم اقدام به این کار امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود زیرا امروز ما در مقابل افراد و گروه های گوناگونی قرار داریم که هر کدام به یک بُعد از ابعاد اسلام می تازند و از هر طریقی سعی می کنند که ایمان مردم را تضعیف کنند. 📚 آیت الله مصباح یزدی، مباحثی درباره حوزه، ص۱۶۷ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ابراز خورسندی شیخ وهابی از سخنان سید کمال حیدری. 🔰وقتی زمانه و طاغوت زمانه خود را درست نشناسی ولو به ظاهر حرف حقی بزنی ولی می‌شوی بازیگر طاغوت. 🔰تا قبل از قدرت یافتن صفویه عمدتا شیعیان ذیل دولت‌های سنی و در مهجوریت بودند و طاغوت زمانه خود را حاکمان سنی که برپایه این مذهب حکومت می‌کردند، می‌دانستند. این قضیه با تشکیل حکومت صفوی لااقل در ایران کم‌رنگ شد و تا زمان قاجار رفته رفته مساله استبدادشاهی جای آن را گرفت و نقطه مبارزه شیعیان انقلابی شد. اما از اواخر قاجار بازیگر جدیدی با رنگ و بوی حاکمیت جهانی پدیدار شد، بعد از جنگ جهانی اول و تجزیه امپراتوری عثمانی و سیطره غرب بر جهان منجمله سرزمین‌های اسلامی، غرب استعمارگر بر تخت طاغوت تکیه زد. بله شیعه واقعی یک جریان انقلابی و اهل برائت است اما برائت از طاغوت زمانش، مسأله اصلی نیز شناخت طاغوت زمانه‌ات است. طاغوت آن جریانی است که جای ولی الله در حاکمیت و راهبری ناس را پر کرده است. باید به برادران شیعه یمنی، آفرین گفت که طاغوت زمانه خود را درست شناخته‌اند. /شرح حال @tollabolkarimeh 🌷
💢فعالیت مسیحیت تبشیری در سایه وضعیت بد اقتصادی 🔹🔸شنیده شده گزارش های متعددی از فعالیت جریان صهیونیستی مسیحیت تبشیری در سایه وضعیت بد اقتصادی به برخی مراکز امنیتی ارائه شده است. ♦️جریان صهیونیستی مسیحیت تبشیری با سو استفاده از وضعیت نامساعد اقتصادی و بیکاری جوانان درصدد بهره برداری از آنان بوده و در یک طرح جذب کاری به جوانان بیکار در قبال پخش کتب و جزوات مربوط به این فرقه ماهیانه مبلغ ٢ تا ٣ میلیون تومان داده که در صورت لزوم خودرو نیز در اختیار آنها قرار داده می شود. ♦️این جریان صهیونیستی تحت عنوان مسیحیت تبشیری کمک به خانواده های نیازمند و مستضعف را تحت برنامه ها تبلیغی خود قرارداده که به عنوان مثال در برخی بسته های معیشتی آنان انجیل ها کوچک جیبی برای آشنایی با این فرقه قرار داده شده است. ♦️این نوع برنامه های تبلیغی از گذشته توسط فرق گوناگون در مناطق مستضعف برقرار بوده است اما متاسفانه به علت وضعیت نامساعد فعلی دامنه این نوع تحرکات و فعالیت ها بیش از پیش شده که قطعا نیازمند دقت نظر بیشتری از سوی دستگاه های مسئول است. /فرق و ادیان 👇👇👇 @tollabolkarimeh
📡📡قربانیان شبکه‌های ماهواره‌ای فرقه تبشیری 🔸مسیحیت تبشیری امروزه با تمرکز فکری خود بر محتوای برنامه های ماهواره ای ، جذب افراد موثر در خانواده را مد نظر دارد. 🔸مخاطب بیشتر برنامه های آنان ، جوانان و زنان هستند این شبکه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای علاوه بر برنامه‌های عمومی که برای آنان پخش می‌کنند ، به مشکلاتی از قبیل افسردگی، مشکلات خانوادگی، روابط زناشویی،دوست‌یابی،عیاشی وتجملاتی می‌پردازند. 🔸برنامه‌های ویژه ای به زنان اختصاص دارد تا وظایف زنان را در پیشبرد تفکرتبشیری تبین کرده و با سوق دادن زنان خانواده به مرداب های بی عفتی و بی حیایی بتوانند کانون خانواده را هدف قرار دهند. با پرکردن ذهن مادران خانواده از عقاید فرقه تبشیری به راحتی مسیر تربیت نامشروع سایر افراد خانواده را هموار می کنند. 🔸 آنها هیچ‌گاه از کنایه و ایراد مستقیم به اسلام دست بر نداشته ومدام زندگی بر پایه عقاید مسیحیت تبشیری را باعث دوام خانواده و رفع مشکلات روحی و روانی می دانند و در مقابل اسلام را باعث پیچیدگی وایجاد کننده اختلافات خانوادگی معرفی می‌کنند. 🔸به این ترتیب زنان وکودکان ونوجوانان رامی توان اولین گروه قربانی شبکه های ماهواره این فرقه تبشیری دانست. 🔸 علاوه بر این پخش کارتون‌های مسیحی و برنامه‌های عروسکی برای کودکان و عدم آگاهی خانواده‌ها از محتوای بی مایه و محتوای این برنامه ها معضلات شخصیتی بسیاری برای کودکان فراهم می کند و متأسفانه خانواده ها بر حسب عادت برای پر کردن ساعات کودکانشان در طول شبانه روز از برنامه‌های چنین شبکه‌هایی استفاده می کنند که آسیب آن در مرور زمان خود را نشان می دهد. /رهپویان @tollabolarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پسر نوجوانی دارم که میگوید من مسیحی هستم و نماز نمی خوانم چه کنیم؟ پرسمان اعتقادی @tollabolkarimeh 🌷
♨️حوزه علمیه ای که مشکلی را حل نمی کند 🔰بیانات استاد حجت الاسلام اسدپور در مصاحبه با جنبش علم 💠منتشر شده در اولین شماره نشریه جنبش علم @tollabolkarimeh 🌷
💢 ۲۴ آبان بزرگداشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخانی انقلاب: کسی مثل علامه (رضوان الله تعالی علیه) در حوزه علمیه ى قم پیدا شد؛ ايشان هم فقیه بود و هم اصولى؛ هم مى توانست درس خارج فقه مفصلی بدهد؛ هم مى توانست درس خارج اصول مفصلی ترتیب دهد و فضلا را جمع کند؛ اما او به کارى پرداخت که ان روز ان را لازم مى دانست. بعد هم حوادث و وقایع شهادت داد بر اين که اين ها لازم است. او گفت من مى بينم که دارند تفکرات و فلسفه ى کاذب مارکسیستی را در ذهن ها جا مى دهند؛ نمى شود با توضیح المسائل اين ها را پاسخ دهیم؛ توضیح المسائل جای خودش را دارد؛ جواب اين ها را با چیز ديگرى بايد داد. ايشان را نوشت. 🍀 ديدار جمعی از روحانیون همدان- ۱۵تیر۸۳ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.♻️ نفوذی‌ها در صدا و سیما بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، پس از پخش شدن تصاویر منشوری دخترش در فضای مجازی و بعد از آن که در مصاحبه با شبکه بهایی منوتو این روال را عادی دانست و راهکار مهاجرت از ایران را مطرح کرد، تریبون شبکه خبر صداوسیما هم در اختیارش قرار گرفت! نفوذی نه شاخ دارد نه دم ! نیروهای انقلابی که از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند و حقوق مردم را فریاد می‌زنند، ممنوع التصویرند اما به برکت نفوذی‌ها و بی‌عرضگی مدیران نالایق، این افراد بلافاصله پس از یک افتضاح، آنتن می‌گیرند وجولان می‌دهند. @tollabolkarimeh 🌷
♦️☀️♦️ دعوت به تشیع از برترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. این کلام واضح و روشنی است که برخی دوست دارند جور دیگر بیان کنند یا به بزرگان نسبت دروغ دهند، در حالی که متن کامل استفتاء و پاسخ به آن به صورت زیر است. /حجت‌الاسلام ♦️♦️ آیا دعوت یک فرد غیرمسلمان به اسلام یا دعوت یک فرد غیر به محسوب می‌شود؟ ☀️☀️ بله، چه امر به معروفی بالاتر از این؟ گاهی وقت‌ها این کار نهی از منکر هم هست؛ مثلاً شخصی غیرمسلمان است و خیلی از واجباتی که در دین اسلام واجب شمرده شده و وظیفه‌ی دینی است را ترک کرده و برخی از اعمالی که در دین اسلام حرام شمرده شده است را مرتکب می‌شود، زیرا متدین به این دین نیست. باید توجه داشت که غیرمسلمان هم مکلف به این تکالیف است و بالاتر از همه‌ی اینها، اصل اعتقاد و اقرار او به توحید و نبوت یعنی اسلام، واجب بسیار مهمی است و او ترک کرده است و ما اگر بتوانیم او را امر کنیم که مسلمان بشود مهمترین امر به معروف و نهی از منکر است. همچنین مثلاً شخصی پیرو مکتب اهل بیت علیهم‌السلام نیست و چون این طریق را ما حق می‌دانیم و به‌خاطر اینکه در این طریق نیست ممکن است برخی واجبات را ترک کند یا برخی از کارهایی که در سایر مذاهب مشروع شمرده شده و در مکتب اهل بیت علیهم‌السلام  نامشروع است را مرتکب شود، بنابراین اگر دعوتش کردیم به مسیر حق و پیروی از مکتب  علیهم‌السلام، خب اینجا جلوی آن گناهان گرفته می‌شود و آن معروف‌ها هم عملی می‌شود. بله این مورد هم از جمله موارد مهم امر به معروف و نهی ازمنکر است، ولی به هر حال نسبت به هر معروف و منکری باید از شیوه‌های خاص خودش استفاده کرد. 👈 لینک استفتاء 👇👇👇 پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام امر به معروف و نهی از منکر https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=28416#230 @tollabolkarimeh 🌷
♦️ دعوت به تشیع 👇👇👇 @tollabolkarmieh 🌷
♦️♦️♦️ پس از انتشار پست اخیر، برخی در نسبت استفتاء به رهبر انقلاب تشکیک‌هایی داشتند؛ نیازی به پاسخ نبود، اما به احترام مخاطبان عزیز این چند سطر را نگاشتم: ♦️۱. دعوت به تشیع راه‌های فراوانی دارد؛ از جمله تبیین حقایق در چارچوب ادب، زبان علمی و دوستانه؛ چنانچه سیره‌ی اهل بیت علیهم السلام نیز بر همین امر استوار بوده است و خیلی عجیب و ظالمانه است اگر با مجادله، دشمنی، هجمه یا اجبار مترادف تلقی گردد. ♦️۲. "امر به معروف" و "نهی از منکر" شرایط دارد و در دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام نیز رعایت شرایط ضروری است. ♦️۳. مگر پاسخ استفتاء را حتما باید شخص مرجع رأسا پاسخ دهد؟ روند پاسخگویی بدین صورت است که یک یا چند مسئله در جلسه‌ی شورای استفتاء مطرح شده و پس از بحث با مرجع تقلید و تأيید آن، فرد یا افراد مورد تأیید در سایت و دفاتر مراجع پاسخ می‌دهند و به نام مرجع بزرگوار مهر کرده و در سایت رسمی ایشان منتشر می‌گردد. مطلب مورد بحث علاوه بر اینکه در سایت رسمی رهبر معظم انقلاب موجود است، در صدر آن چنین نوشته شده: مطابق با فتاوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ توسط حجت‌الإسلام‌ والمسلمین فلاح‌زاده ♦️۴. "دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام" تنها در فتاوای حضرت آقا نیست؛ بلکه ایشان به مناسبت‌های گوناگون این مسأله را تأکید فرموده‌اند. نمونه‌ی آن، بیانات حضرت آقا به مناسبت عید غدیر در تاریخ پانزده آذر ۸۸ است که معظم له پس از استدلال به "اثبات ولایت بلافصل امیرالمؤمنين و افضلیت حضرت بر سایر صحابه" فرمودند: دعوت ما از همه‌ی مسلمانان عالم این است که این حقائق را مورد تأمل قرار بدهند... لینک بند ۴👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8485 /حجت‌الاسلام @tollabolkarimeh 🌷
🔺یک سند ساواک درباره علامه طباطبایی و حمایت از مردم فلسطین 👈 شرح سند در فرسته بعدی 📚 منبع: مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی / اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
طلاب الکریمه
🔺یک سند ساواک درباره علامه طباطبایی و حمایت از مردم فلسطین 👈 شرح سند در فرسته بعدی 📚 منبع: مؤسسه م
❗️❗️ سند ساواک 💥 حسابی که علامه طباطبایی برای کمک به فلسطین باز کرد + سند 1️⃣علامه طباطبایی (ره)، افزون بر مسائل داخلی، در مسائل مهم دنیای اسلام هم به ‌نحوی اظهار نظر و یا ادای تکلیف می‌ کردند که یکی از آن موارد مساله فلسطین بود. معظم ‌له همراه مرحوم آیت الله سید ابوالفضل زنجانی (مقیم تهران) و شهید آیت‌ الله شیخ مرتضی مطهری با افتتاح حساب مشترک در چند بانک تهران، برای کمک‌‌ رسانی به مردم فلسطین اقدام لازم را به عمل آوردند که در آن شرایط حساس این عمل احساس مسئولیت ویژه را نشان می‌ داد. این مسئله در خاطرات استاد خسروشاهی نیز بازتاب یافته است. 2️⃣طبق یکی از اسناد طبقه‌بندی شده ساواک، مربوط به اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۹ آمده است: «چند روز قبل اعلامیه ‌ای که با خط نوشته بودند، در داخل مسجد دانشگاه مشاهده گردید؛ متن این اعلامیه چنین بود: (به اطلاع می‌ رسد آقایان مرتضی مطهری، علامه طباطبایی، سید ابوالفضل زنجانی حساب‌ های زیر را برای کمک به سازمان‌ های چریکی فلسطین (الفتح) باز نموده‌ اند.)» 3️⃣ این اعلامیه‌ ها که با حدیث «من سمع رجلاً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» آغاز می‌ شد، در بازار، مساجد، هیأت‌ ها و دانشگاه‌ ها در حال توزیع بود. همچنین روحانیون انقلابی در منابر از مردم دعوت می‌ نمودند تا از طریق این شماره حساب‌ ها به مردم فلسطین کمک نمایند. حتی جهت درج در روزنامه‌ های اطلاعات و کیهان نیز داده شد، اما ساواک از انتشار آن جلوگیری کرد. 4️⃣ طبیعی بود که این عمل می‌ توانست الگویی برای دیگران باشد و این یکی از نگرانی‌ های ساواک در این امر بود. یکی از گزارش‌ های ساواک به ذکر گفت‌ وگو میان دو نفر اختصاص یافته که یکی از آن‌ ها بنای کمک مالی به یاسر عرفات دارد و دیگری با الگوگیری از این اقدام علامه می‌ گوید: «فرستادن پول مثل اینکه ایرادی ندارد، چون آقای علامه طباطبایی و آقای مطهری و آقای زنجانی حساب‌ هایی جهت ارسال پول باز نموده‌ اند.» در اسناد مختلفی ممانعت از فرستادن این پول توسط ساواک ذکر شده، اما سرانجام ساواک فریب خورده، مبالغ جمع ‌آوری شده توسط شهید محلاتی به مکه برده شده و از آنجا به فلسطینیان تحویل داده شد. /اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی @tollabolkarimeh 🌷