eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چه کسانی اند؟ 🔻 چند نمونه رفتار از خرس خاله ها: 1️⃣ اول؛ دهانش را به گوشت نزدیک می کند و آرام می گوید: «ای ول، احسنت، باریک الله، عالی بود... خوب چیزی گفتی ... خوب ضربه ای زدی... ما باهاتیم برادر برو جلو... ما کمکت هستیم». همچنین افرادی را که جرأت ندارند علنی در حمایت از تو چیزی بگویند و شجاعت ندارند فریاد حق را بلند سر دهند اینها خرس خاله اند! حمایت های درگوشی اینها را باور نکنید. 2️⃣ دوم؛ گردنش را کج می کند؛ تسبیح به دست می گیرد، ذکر می گوید: الحمدلله ... الحمدلله ... سبحان الله. سپس می گوید: حاج آقا خدا سایه شما را بالای سر ما نگه دارد. از وقتی شما آمدی چه حرکتی بوجود آمده؛ مسئولین همه حساب می برند؛ خدا شما را حفظ کند. راستی مواظب فلانی باشید در ظاهر حزب اللهی است ولی آدم منحرفی است. الکی سمت شما می آید ولی پشت سرتان بدوبیراه زیاد می گوید. هر وقت هم خواست راحت شما را در رسانه خراب می کند. حواستان باشد. اینها نمی خواهند شما علمدار باشید. اینها فقط خودشان را می بینند. 3️⃣ سوم؛ آقایون مواظب فلانی ها باشید. اینها را من میشناسم. اینها تحت مدیریت امنیتی های آلوده هستند. برای یاری اصلاح طلبان آمده اند. هدفشان این است که گزینه اصولگرایان را تخریب کنند تا در برابر اصلاح طلبان شکست بخوریم. دوستان امنیتی ما اینها را زیر نظر دارند. تمام اطلاعاتشان را داریم. 4️⃣ چهارم؛ روی کُنده دو زانو می نشیند؛ مؤدب؛ گردن را کج می کند؛ حاج آقا چرا یک عده به روحانیت انتقاد می کنند؟ حاج آقا چرا عده ای از این حزب اللهی ها فکر می کنند بدون روحانیت موفق شوند؟ حاج آقا هیچ می دانید فلانی به تز «اسلام منهای فقاهت و روحانیت» معتقد است؟ 5️⃣ پنجم؛ در جلسات خصوصی و پنهانی تا دلش می خواهد علیه آقای زید حرف می زند. وقتی حرف آقای زید را قبول ندارد ریاکارانه سکوت می کند. وقتی قبول دارد نشر می دهد و در بوق و کرنا می گوید ما حامیان آقای زید هستیم. ما ارادتمندان و دست بوسان آقای زید هستیم. آقای زید عالی است. اگر کسی هم گفت آقای زید فلان جا نکته درستی نگفت، فریاد بر می آورد وا اسلاما! وا اماما! آقای زید را تخریب کرده اند. اینها مقابل آقای زید هستند، اینها مقابل اسلام اند ... . ❇️ ده ها و صدها و هزارها مورد از این خرس خاله ها در اطراف بزرگان، شخصیت ها و مسئولین وجود دارند و یکی از دلایل مشکلات و اتفاقات ناخوشایند در کشور وجود منحوس همین خرس خاله هاست! 📛 مواظب خرس خاله ها باشیم ✅ @tollabolkarimeh 🌷
💢 در مباحث اعتقادی هم باید اجتهادی عمل کرد آقا! دین فقط احکام نیست؛ خود احکام هم به درد کسی می‌خورد که اعتقادات درستی داشته باشد وگرنه کسی با اعتقادات نادرست همه این احکام را موبه‌مو هم عمل کند، هیچ خاصیتی ندارد؛ اگر در اخلاقیات هم مشکل داشته باشد، باز هم اثر ندارد؛ مثل آن روایت که فرمود: «الحسد یأکل الایمان کما تأکل النار الحطب»می‌گوییم پس اگر اسلام این سه بخش را دارد، آیا ما نباید در حوزه‌ها به تمام آن‌ها بپردازیم؟ آیا باید در این مباحث، تقلیدی عمل کرد یا مثل همان مباحث فقهی باید اجتهادی عمل کرد؟ _ استاد @tollabolkarimeh 🌷
❌⚫️ چالش‌های مبتذل، حیازدا، ضد غیرت و ضدخانواده‌ی واینرهای اینستاگرام!! ❌ ۱. چالش دعوت جنس مخالف به خانه با اطلاع پدر یا مادر و فیلم گرفتن از واکنش آن‌ها!! ❌ ۲. چالش حضور مرد و زن ایرانی به صورت نیمه عریان در بیرون از خانه و فیلم گرفتن از واکنش خانواده!! ❌ ۳. چالش سیگار کشیدن مقابل پدر و مادر! ⚫️💢 این پروژه‌های ضد غیرت و و ضد حیا توسط برخی اعضای باند قماربازانِ سایت‌های شرط‌بندی خارج از کشور در پوشش سرگرمی و کارهای fun راه‌اندازی شده است. باندی که سر آن‌ها در آخور سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای حاشیه‌ی ایران است. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ظاهر و باطل حجاب ⛔️ دختر بازی مذهبی در مجازی دختر و پسرهای مذهبی حواستون هست در مجازی چه میکنید؟ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 روسری های رنگی و چادر مشکی، تعارضی از جنس مبنا 🔹 چادر مشکی به عنوان میراثی از حضرت زهرا (س)، از هزار و چهارصد سال پیش تا کنون، در میان مسلمانان و خصوصا شیعیان، از مادر به دختر منتقل شده، و سالیان سال است که انواع خطبا و کارشناسان دینی، درباره علت اینکه چرا چادر و چرا مشکی، خطابه‌ها کرده‌اند و استدلال‌ها آورده‌اند و اصلا در برهه‌هایی از تاریخ پس از انقلاب، برخی از گروه‌های فعال فرهنگی، رسالت خود را دفاع از سیاهی چادر تعریف کرده‌اند. 🔹 اما چند سالی است که این چادرهای مشکی میزبان روسری های رنگی شده‌است. موضوع سخن در اینجا روسری های با رنگ تیره و ساده نیست، منظور روسری هایی است که رنگ های روشن و شاد و رنگارنگ، و بعضا جیغ! دارند. سوال اینجاست که اگر قرار بود سیاهی چادر مانع تبرج و رنگارنگی حجاب شود، اگر قرار بود سیاهی چادر، رنگ نه گفتن باشد، اگر قرار بود سیاهی چادر از مدبازی و ست!کردن هایی که به خودنمایی منتهی می‌شود جلوگیری کند، پس وارد کردن روسری های رنگی در کنار چادرهای سیاه چه معنایی دارد؟ واضح است که تکرنگ بودن همیشگی پوشش و حجاب، از درگیر شدن ذهن فرد با انتخاب رنگ و در نتیجه آلوده شدن به بازی «زیباتر نشان دادن خود» جلوگیری می‌کند. و مگر انتخاب و تنوع دادن به رنگ ها، آن هم برای روسری که قاب صورت است، برای چیست؟! به طور قطع و بدون ذره‌ای تردید می‌توان گفت که روسری های رنگی، ابهت و نفوذ ناپذیری خانم‌های چادری را در نظر مردان نامحرم می‌شکند. آیا اینها جز در تعارض با فلسفه حجاب و چادر مشکی است؟ اکنون مشکل اینجاست که 🔹 اولا این نوع پوشش در میان خانواده‌ها و خانم‌های مذهبی، با کلمات و عبارات خوش خط و خالی چون شیک پوشی مذهبی ها، جذب حداکثری و.. به پوشش رایج تبدیل شده و کم‌کم نسل خانم‌های چادری تکرنگ! در حال انقراض است! امروز در تمام تریبون های رسمی و غیررسمی، پوشش چادر و روسری رنگی، به عنوان نماد پوشش چادری تبلیغ و معرفی می‌شود. از برنامه های مذهبی و دینی صداوسیما گرفته تا جلد دفاتر مثلا اسلامی که برای بچه‌ها طراحی می‌شود. عجیب نیست؟ دقیقا در غیر از دنیای واقعی، یعنی در هیچ تصویر یا قاب دیگری، هیچ اثری از خانم‌های چادری بدون رنگ‌های دیگر دیده نمی‌شود! و کار به جایی رسیده که اگر یک برش از جامعه اطرافمان بزنیم، می‌بینیم که بعضا تعداد خانم‌های غیرچادری که فقط از رنگ‌های سنگین و موقر در پوشش استفاده می‌کنند، بیش از چادری هایی است که اینگونه می‌پوشند. 🔹 ثانیا حتی نگاه خود مذهبی‌ها، به خانم هایی که از پوشش‌های رنگی در کنار چادر استفاده نمی‌کنند این است که ایشان را شخصیت‌هایی امّل و خشک مقدس می‌دانند. 🔹 و ثالثا این مدل پوشش حتی اگر ناشی از یک نوع نگاه غلط به فلسفه حجاب هم نباشد، کم‌کم به سایر شئونات و رفتارها کشیده می‌شود، و در وجوه مختلف سبک زندگی و تعاملات اجتماعی، هم در ظواهر (مانند اضافه کردن سِت! ساق دست و ساعت و کفش و.. به روسری، و یا آراستن هرچند خفیف صورت) و رفتارهای غیرموقرانه، هم به مرور در جهان‌بینی و اعتقادات این افراد اثرگذار می‌شود، هرچند اندک. نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که پوشش ما بدون شک در تلقی ما از خودمان تاثیرگذار است. @tollabolkarimeh 🌷
🔺نقش علامه طباطبایی در انقلاب ❇️ ما انقلاب را از المیزان فراگرفتیم. 🔰رهبر معظم انقلاب 📌علامه طباطبایی از نجف با مرحوم پدرم رفیق بودند و مشهد که می‌آمدند، منزل پدر ما زیاد می‌آمدند و بنده ایشان را زیاد آنجا می‌دیدم. یک بار خدمتشان عرض کردم ما انقلاب را از «المیزان» فرا گرفتیم؛ چراکه تفسیر المیزان به نحو گسترده‌ای پُر است از مباحث سیاسی و اجتماعی. اصلاً نمی‌شود کسی مثل علامه طباطبائی با آن دیدگاه‌های مطرح شده در«المیزان»، با حکومت اسلامی مخالف باشد. حق نداریم تصوّر کنیم که اینها مخالف انقلاب بودند. 📚مشهد،‌ تالار آیینه، شهریور ۹۸، پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آیا انقلاب اسلامی صرفا یک تغییر سیاسی بود؟ 👈🏻 حجت‌الاسلام علی مهدیان استاد حوزه علمیه قم معتقد است انقلاب اسلامی ایران، فقط یک رویداد و تغییر سیاسی نبود، تحولی درون انسان‌ها بود که بر اساس آرمان‌های الهی و انسانی شکل گرفت به طوری که حتی منتقدان آن هم بر اساس همان آرمان‌ها به نقد انقلاب می‌پردازند ⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از برنامه در آپارات https://aparat.com/v/41nkq @tollabolkarimeh 🌷
🔥اتهام به دفتر ! 🔻رهبر معظم انقلاب آنچه را که در «پشت بلندگو» بیان می کنند با آنچه که در جلسات خصوصی مطرح می فرمایند تفاوتی ندارد اما این بدان معنا نیست هر آنچه که در جلسات خصوصی ایشان مطرح می شود لزوما در «پشت بلندگو» هم باید اعلام شود. 🔻همین نکته ساده دستاویز برخی افراد با ظاهر «سوپر انقلابی و عدالت‌ جو» شده است که دفتر رهبری را متهم به سانسور بیانات ایشان کنند! 🔻به نظر می رسد این ترفند با هدف از بین بردن اعتبار مرجع اصلی انتشار بیانات رهبری و القای غیر مستقیم کانالیزه بودن ایشان، برای کاستن از اثرات شگرف رهنمودهای ولی امر مسلمین در شرایط حساس یا فتنه گون طراحی شده است. 🔻به عنوان نمونه ایشان می فرمایند: «حالا به بنده گاهی میگویند شما چرا به دولت تشر نمیزنید؛ مرادشان لابد تشر در معرض عام است، وَالّا از جلسات خصوصی ما که خبر ندارند! بنده اقلّاً ده برابر آن مقداری که در رسانه‌ها بعضی جلسات ما منعکس میشود، جلسات دیگر داریم با مسئولین مختلف -نظامی، غیرنظامی، دولتی، قضائی و غیره- خب از آنها که مطّلع نیستند، دلشان میخواهد که بنده در معرض عام تشر بزنم. خب فایده‌ی این تشر چیست؟ فایده‌ی این تشر این است که دلِ شما خنک میشود، همین! یعنی بیش از این فایده‌ای ندارد؛ امّا ضررهای بزرگی دارد؛ این ضررها را باید بسنجید. شهریور ۹۷» 🔻البته دفتر و رسانه های انقلابی، برای انعکاس درخشندگی های اندیشه و رفتار عملی و علمی رهبر انقلاب راه زیادی در پیش دارند که یقینا موجب گلایه نسل های بعدی خواهد بود ✍حمیدرضا ابراهیمی @tollabolkarimeh 🌷
فهم امر ولی و پیچیدگی های زمانه--تدبر در نامه 15 نهج البلاغه-6-8-1399-حجت الاسلام مهدوی ارفع--.mp3
6.24M
✳️فهم امر ولیّ جامعه و پیچیدگی های زمانه ✳️تدبر در نامه ۱۵ 🔊 حجت الاسلام 🔹وحدت گفتمانی در مقابل اختلاف گفتمانی ❇️فهم امر ولی و امام و عمل طبق دستور، تنها راه رفع مشکلات ◾️گفتمان معیشت و لذت ◾️مذاکره 🔴پیچیدگی آخرالزمان از جنس شبهه های اثرگذار بر روی سنخ انقلابی و حزب اللهی 🔴خطر کشف نکردن ذائقه رهبر جامعه 🔴خطر پیدا نکردن اراده رهبر جامعه 🔴خطر نفهمیدن فکر رهبر جامعه ✅سیاست مدارا با دولت دقیق ترین سیاست و حکیمانه ترین تدبیر رهبر ◾️اشعث بن قیس های زمان و ابوموسی اشعری های زمان 📌رمز پیروزی در نقطه نهایی مبارزه با باطل، اتصال به غیب و وحدت گفتانی 📌تأثیر نشر سریعتر و عمیقتر نهج البلاغه در جامعه 🗓۱۳۹۹/۸/۶ @tollabolkarimeh 🌷