eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرقت اطلاعات شخصی با نرم افزار faceapp #سواد_رسانه @tollabolkarimeh 🌷
عکس معنادار فاکس نیوز 🔴ویژه/۲۰ نفتکش دیگر انگلیس در معرض توقیف توسط ایران جمهوری اسلامی ایران طرح «توقف در برابر توقف» مکرون رئیس‌جمهور فرانسه را به «توقیف در برابر توقیف» به‌روزرسانی کرد. پس از توقیف اولین #نفتکش_انگلیسی، نزدیک ۲۰ شناور دیگر انگلیسی یا مرتبط با آن کشور هم به دلیل آلودگی محیط زیستی و در جهت اهداف بشردوستانه، در معرض اعمال قانون هستند! ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅✅ #عناصر_مومن نظام، #کمتر_از_سه_روز دستور فرمانده را اجرا کردند و با توقف #نفتکش_انگلیسی عزت بین‌المللی و اقتدار امنیتی نظام را حفظ کردند و مردم رو خوشحال کردن! 🚨#عناصر_تنبل، فشل وکسلی هم داریم که ۶ ساله دستور فرمانده مبنی بر #اقتصاد_مقاومتی رو اجرا نمیکنند و دل مردم از دستشون خونه! 📝داود مدرسی یان @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 آینده طلاب انقلابی زیر قیچی تحجر و تحول‌خواهی غلط 📝 حکایت یک دوقطبی کاذب 🖋 علی مهدوی 🔹 در این میانه دو طیف، آینده طلاب انقلابی را به بازی گرفته‌اند: یک. متحجرین: این دسته، متعبد به تمام محتوای کتب موجود هستند. حتی نه تنها دست از محتوا بر نمی‌دارند؛ بلکه تک‌تک عبارات سلف را نیز چون ناموس خویش می‌‌دانند. لذا هرگونه تغییر و پالایشی در کتب را برنمی‌‌تابند... دو. تحول‌خواهان بی بصیرت این دسته، چوب حراج به تمام کتب موجود می‌زنند. اشکالشان فقط به عبارات و مغلق‌بودن کتب نیست؛ بلکه تقریبا بر تمام محتوای کتب می‌تازند. بیش از هفتاد درصد از اصول موجود را زائد می‌دانند. حتی شیخ اعظم را مایه‌ی نکس فقه و عقبگرد حوزه علمیه می‌دانند!! ... ❓ برنده این دوقطبی کاذب کیست؟ 📌 متن کامل یادداشت در پست بعد 👇👇👇👇👇 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 پرونده #ادب_آزاداندیشی #دوقطبی_کاذب نقل از #مناهج @tollabolkarimeh 🌷
🌀 آینده طلاب انقلابی زیر قیچی تحجر و تحول‌خواهی غلط 📝 حکایت یک دوقطبی کاذب 🖋 علی مهدوی 🔹 بی‌شک پیشرفت و ارتقای حوزه علمیه در گرو آزاداندیشی است؛ کما اینکه در تمام ادوار تاریخ حوزه علمیه، هرجا آزاداندیشی پررنگتر بوده، رشد علم نیز هویداتر بوده و هرجا کمرنگ‌تر شده، حرکتهای اصلاحی و ترقی نیز کندتر شده است. 🔹 امروز نیز حوزه علمیه برای همگام‌‌شدن با نیازهای جامعه و حرکت در ریل تحقق تمدن اسلامی، نیازمند تضارب آراء و علی‌الخصوص برگزاری کرسی‌‌های آزاداندیشی است. چراکه با عرضه‌‌ی مناهج مختلف است که منهج صحیح از سقیم بازشناخته خواهد شد و آسیب‌‌ها و مشکلاتِ هر راه رخ می‌‌نماید. 🔹 در این میانه دو طیف، آینده طلاب انقلابی را به بازی گرفته‌اند: یک. متحجرین: این دسته، متعبد به تمام محتوای کتب موجود هستند. حتی نه تنها دست از محتوا بر نمی‌دارند؛ بلکه تک‌تک عبارات سلف را نیز چون ناموس خویش می‌‌دانند. لذا هرگونه تغییر و پالایشی در کتب را برنمی‌‌تابند. تفکیک استعدادها و اختلاف روش آموزشی برای هر استعدادی را فهم نمی‌‌کنند و حتی هرکسی را که ادعای تورم اصول موجود را داشته باشد یا نظری خلاف ایشان بدهد را کج‌‌اندیش، بیسواد، وابسته به دستگاه‌‌های نفوذ غرب و... می‌‌دانند. بی‌آنکه توان دفاع علمی از حیثیت اصول موجود را داشته باشند یا در عمل ثمره آنچه بر آن اصرار دارند را نشان دهند. لذا سهم این عده از آزاداندیشی بسیار اندک است. دو. تحول‌خواهان بی‌بصیرت این دسته، چوب حراج به تمام کتب موجود می‌زنند. اشکالشان فقط به عبارات و مغلق بودن کتب نیست؛ بلکه محتوا را نیز نقد می‌کنند. بیش از هفتاد درصد از اصول موجود را زائد می‌دانند. حتی شیخ اعظم را مایه‌ی نکس فقه و عقبگرد حوزه علمیه می‌دانند!! نیل به اجتهاد را بسیار نزدیک می‌دانند. همچنین از هیچ تلاشی برای ترویج افکارشان فروگذار نیستند. روزی که بتوانند از در وارد شوند و اجازه همایش و مناظره داشته باشند، مضایقه نمی‌‌کنند؛ اما روزی هم که درهای مناظره و همایش بسته شود و گفته شود: کفایت مذاکرات، دست روی دست نمی‌‌گذارند و سراغ گزینه‌‌های بعدی می‌‌روند. از جمله: تحریک طلاب برای اعتصاب علمی، سیاه‌نمایی فضای موجود، مأیوس‌‌ساختن طلاب، پشیمان کردن طلاب جدیدالورود و... . این طیف نیز سوءاستفاده‌گران از فضای آزاداندیشی هستند. 🔹 اینجاست که طلابی که از متحجرین خسته و سرخورده شده‌اند، متحیر در اینکه چه باید کرد، ناخودآگاه به دام قطب [کاذب] دیگر می‌‌افتند. قطبی که بجای درنظرگرفتن روش برخورد صحیح با متحجرین، داشتن صبری معقول و آگاهی به لوازم حقیقی تحول، بنزین روی آتش سینه طلاب انقلابی می‌‌ریزد و بی‌‌توجه به سنتهای حوزوی سعی دارد آنها را بر علیه وضع موجود بشوراند. اما این تمام ماجرا نیست. طلاب انقلابی که دل به تحول‌‌خواهان کم‌‌تجربه و افراطی می‌‌دهند پس از چندی، دیگر امید و انگیزه‌‌ای برای درس خواندن ندارند؛ دل از شیخ بریده و از آخوند منزجرند. ❓ برنده این دوقطبی کاذب کیست؟ 🔹 در چنین فضایی آنکه خوشه‌‌چینی می‌‌کند متحجرین هستند. چون طلاب خودشان را به شدت علمی بار می‌‌آورند و در آینده خیل زیادی از متحجرین سکولار با فرسنگ‌‌ها فاصله از نظامات فقهی و فقه حکومتی تحویل جامعه می‌‌دهند. فضلایی که هیچ فهمی از نظامات فقهی نخواهند داشت و از اساس آن را منکر می‌شوند!! چه پیروزی و فتحی بالاتر از این برای متحجرین؟ با کمترین هزینه، رقیب(طلاب انقلابی) از میدان علم به در شده و خودشان یکه‌تاز عرصه خواهند شد؛ بنابراین سالیان بسیاری، «تحول صحیح» عقبتر رانده خواهد شد؛ چراکه «حلوای مسموم تحول غلط»، کار خود را کرد. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 پرونده نقل از @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 #مملکت را باید از این گرفتاری ها نجات داد. من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم،من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم،پایگاه استقلال اسلامی اینجاست،باید این مملکت را از این گرفتاری ها نجات داد. صحیفه نور جلد ۱ صفحه ۶۵ ۱۳۴۳/۰۱/۲۱ @tollabolkarimeh 🌷
💢 اقدامات جریان‌های غیر انقلابی برای حوزه آیت الله محمدی قائینی: 🔺 برخی که دنبال حوزه غیر انقلابی هستند برنامه هایی را در مقام عمل دارند اجرا می کنند: 1⃣ تمرکز برجمود و ارتجاع فکری: این افراد عقیده دارند روزنامه نخوانید یا تلویزیون نگاه نکنید. فقط درس بخوانید، به چیزی هم کاری نداشته باشند. تفکر در مسائل مختلف نکنید. فقط مسائل فردی فقه و دین و فتوی دادن و در همین حد باش. در مورد تحول‌ جامعه و مسائل دنیا و اتفاقات پیرامون فکر نکن، اسلام همان راهی است که گذشتگان رفته‌اند دیگر حرفی نیست. 2⃣ توسعه فردگرایی و نگاه حداقلی به دین: منحصر کردن حوزه به آموزش‌های احکامی و عبادی فردگرایانه. این افراد بر این عقیده‌اند که ما بیش از این وظیفه‌ای نداریم و مابقی مازاد است و حوزه را نابود می‌کند. 3⃣ ضد ارزش شمردن از اقدام سیاسی – اجتماعی: دوری و اجتناب از فعالیت‌های سیاسی و برنامه‌های جهان شمول بامحوریت نفی ظلم و استکبار. 🔸 می‌گویند طلبه اگر فعالیت سیاسی کند، فاسد می‌شود. اگر طلبه‌ای سیاسی شود، فاسق می‌شود. در حالی که ائمه ما ساسة العباد بودند. در احادیث آمده است که سیاست‌های اجتماع باید دست آن‌ها باشد آن‌ها برنامه ریز و مجریان کارها و تعلیمات ‌الهی باید باشند. 🔸 می‌گویند به ظلم و ستم چه کاری دارید؟ اصلاً چه کسی از شما خواست که دخالت کنید؟ سر در لاک خود کنید تا پیش مردم آبرو و عزت بیشتری داشته باشید. زحمتتان هم کمتر می‌شود. 4⃣ نقد و نفی مکتب امام و انقلاب: بی اعتنایی به آرمان‌ها و افکار بزرگ پرچم‌دار انقلاب. باکنایه، با اشاره، در لفافه به گونه‌های مختلف، امام و آرمان‌ها و مکتب ایشان را نفی می‌کنند که امام حرفایی داشته برای خود، چیزهایی به ذهن او رسیده چند سالی هم کارهایی کرده ولی همه با این افکار و آرمان‌ها و برنامه‌ها موافق نیستند. این افکار اصلاً به اسلام کاری ندارد بلکه این‌ها خطر بزرگی برای دین محسوب می‌شوند. 5⃣ سیطره بر مراکز تصمیم‌گیری حوزه: حرکت به سمت گرفتن نبض مراکز تصمیم‌گیری و مدیریت‌های حوزوی جهت استحاله حرکت انقلاب یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات جریان سکولار در حوزه است. 🔸 خیلی خطرناک است که کسانی در آینده حوزه سر کار آیند که مخالف و معاند صریح امام باشند. حالا چه بسا امروز ابراز نکنند و مافی الضمیر خود را بیان نکنند. ولی با به عهده گرفتن مسئولیت‌ها، افکار عموم را بخواهند متوجه جایی کنند که کلاً فراموش کنیم انقلابی بوده و چه تحولاتی رخ داده است وکجا بودیم و سرانجامش چه شد و دائماً نقطه ضعف‌های انقلاب را فقط ببینند و به رخ دیگران بکشند. نقل از اسباط @tollabolkarimeh 🌷
👆۲۰۰ سال جنایت و خیانت ادامه دار #انگلیس_خبیث در ایران 🔴 تاریخی عبرت آموز که هر ایرانی غیرتمند، باید بداند، فراموش نکند و در نشر آن بکوشد 💠 امام خامنه ای(حفظه الله)/ ۲ مهر ۸۸ «دولت انگليس كه كارنامه دويست ساله حضور آنها و ارتباط آنها با كشور ما، كارنامه سر تاپا سياه است- واقعا يك نقطه و يكجا نداريم كه بشود نشان داد كه دولت انگليس به نفع ملت ايران يك قدم كوچكى برداشته باشد؛ هرچه بوده ضرر؛ هرچه بوده صدمه هاى بزرگ، اينها اعلان مى كنند كه ما طرفدار ملت ايرانيم! ... اگر ملت ايران، بغض و نفرت از دولت انگليس را از دل خود پاك نكرده باشد و پاك نكند، حق دارد و به نظر هر عاقلى هم، حق با ملت ايران است. كارى كه انگليسي ها با مردم ايران كردند و بلايى كه بر سرِ اين ملت آوردند، هيچوقت از يادها نخواهد رفت. اينان كه امروز در گوشه اى از دنيا نشسته اند و عليه ملت و دولت ايران حرفهاى مغرضانه و بى محتوا می زنند، يادشان رفته است كه اين دولت ظالم با ملت ايران چه كرد!» «از انگلیس خیلی خاطره‌ی بد داریم؛ انگلیس را می گوئیم انگلیس خبیث.»۱۳۹۱/۰۷/۱۹ @tollabolkarimeh 🌷
🌹 روز بزرگداشت آیت الله مجاهد سید ابوالقاسم کاشانی رضوان الله/ رهبر قیام ۳۰ تیر ۱۳۳۱ ش و نهضت اسلامی "ملی شدن صنعت نفت" ♻️ آیت الله کاشانی(ره) بعد از فوت حاج آقا حسین بروجردی: حاج آقا روح الله خمینی دارای جمیع شرایط مرجعیت و اصلح است ♻️ امام خمینی(ره): این«جبهۀ ملی»(الگو های اصلاحطلبان فعلی)، از میرزای شیرازی و شیخ فضل الله نوری تا آقای کاشانی ...که برای اسلام کار کردند را بد گفتند! آن روزنامه جبهۀ ملی را پیدا بکنید و ببینید که در آن میرزای شیرازی را متهم کرده به دروغگویی! شیخ فضل الله را این قدر فحش داده! مگر جرم شیخ فضل الله و کاشانی چه بود؟ جرمشان این بود که می گفتند قانون باید اسلامی باشد. جرم شیخ فضل الله این بود که احکام قصاص غیر انسانی نیست، انسانی است. جرم اینها همین است که اینها عقیده‌شان این است که باید اسلام در ایران پیاده بشود. و شما می‌گویید که احکام غرب مترقی است. در تمام طول سلطنت رضا شاه و محمدرضا شاه سبّ به اسلام در کار نبوده، اما «جبهۀ ملی» سبّ اسلام کرده است! ۶۰/۳/۲۵ ♻️ امام خامنه ای حفظه الله: آیت الله کاشانی کسی است که اگر او نبود، نهضت ملی شدن صنعت نفت یقینا" در این کشور به وقوع نمی پیوست.من به جوانان عرض می کنم، با تاریخ گذشته نزدیک کشورتان آشنا شوید.چون یکی از راه های فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار به وفور صورت می گیرد/۸۰/۸/۲۰ @tollabolkarimeh 🌷
🏴 ۳۰ تیر ۱۳۶۴ ش، سالگرد ارتحال مجتهد عظیم الشأن، آیت الله حاج آقا جمال نوری(رضوان الله)، از جمله مجتهدین تهرانی که به همراه آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی(ره) در اعلامیه مشترک علما (۲ مرداد ۴۲ ش)، مرجعیت حضرت امام خمینی(ره) را در قضایای دستگیری ایشان مورد تأیید قرار دادند و با این حرکت انقلابی مانع به شهادت رساندن امام از سوی رژیم سفاک شاه خائن شدند. ایشان از اساتید بنام مروی بود. همان مروی که در اعتقاد امام راحل فیضیه تهران محسوب می شد.از اکابر عصر خود و دانش آموخته نجف و از بستگان نزدیک و نسبی مرجع شهید، علامه شیخ فضل الله نوری(ره) بود. وی از حضرات آیات، شیخ عبدالکریم حائری یزدی، میرزا محمد حسین نائینی، شیخ ضیاءالدین عراقی و سید ابوالحسن اصفهانی رضوان الله علیهم، اجازه اجتهاد داشت و دارای تألیفات ارزشمند، از جمله حاشیه بر فرائد الاصول و حاشیه بر رسائل شیخ مرتضی انصاری(ره) بود.مجتهدی مبارز و از یاران وفادار امام خمینی(ره).در کارنامه خود سابقه حبس در دوره رضاخان و محمد رضا را داشت.امام راحل در دوره تبعید، از طریق دوستی مشترک (آیت الله سید محمد صادق لواسانی ره) برای ایشان پیغام می فرستادند و آرزوی سلامتی می کردند. ✅ منبع/تاریخچه حوزه‌ علمیه کهنسال تهران/معرفی مدارس علمیه تهران و علمای مرتبط با آن/👇 @tollabolkarimeh 🌷
💢مخالفین تقریب می‌خواهند شیعه را متفرد نشان دهند/ اگر قرآئت حیات بخش نداشته باشیم، نصوص تقریبی نادیده انگاشته می‌شود ✔️حجت الاسلام رفیع پور، استاد حوزه علمیه قم: 🔹امروزه یکی از دلایل تحیر مردم در میانه تقابل دو طرف موافق و مخالف وحدت، استناد هر دو طرف به نصوص دینی است، یک جا می‌گویند مأمور به لعن شده‌ایم و در جای دیگر مأمور به تعامل و ارتباط و احسان، کدام را مبنای عمل قرار دهیم؟ 🔹تنها زمانی می‌توانیم از این تحیر خارج شویم که مبنای ترجیح در میان نصوص برای ما مشخص باشد و به نظر ما ترجیح با لحاظ جنبه حیات بخش و مسالمت آمیز تراث شیعی است. 🔹بسیاری از مخالفین تقریب و وحدت از روایات آحاد برای اثبات ادعای خود استفاده می‌کنند که ضمن عدم اعتبار بسیاری از روایات مورد تمسک آنان، باید بگوییم بر فرض اعتبار برخی از آن روایات، نمی‌توانیم از آنان در اثبات عقاید استفاده کنیم. ادامه مطلب👈 http://yon.ir/Rs3I7 @tollabolkarimeh 🌷