هدایت شده از طلاب الکریمه
✳️شهید مطهری از تقابل با #انحراف، تا #مصادره از سوی منحرفین
◀️در آستانه سالروز شهادت آیتالله مرتضی مطهری رحمهالله
🔹استاد شهید مرتضی مطهری را باید از سرآمدترین شاگردان مکتب امام خمینی و سردار مقابله با انحراف و تذبذب در نهضت امام قلمداد نمیایم. وی با تفقه و دقت نظر در آموزه های دینی چنان مشرف و متقن به معرفی آموزه های اسلام پرداخته است که استادش در وصف آثار وی می گوید:« آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است. و من کسی، دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی استثنا آثارش خوب است. »( امام خمینی ۶۱/۲/۱۱)
🔸اما یکی از مولفه ها و ویژگی هایی که مطهری را در این جایگاه ممتاز قرار داد، حضور وی در جبهه #مقابله_با_نفوذ_اندیشه_های_انحرافی در حوزه دین بود.عجیب که در #سکوت_جریان_های_انقلابی، در این سالها عده ای در تلاش برای جداسازی وی از اردوگاه انقلاب و معرفی چهره ای به اصطلاح خودشان #مصلح از او و شناساندن چهره ای دیگر به نسل نو می باشند.
🔹به درستی مطهری به خوبی دریافت آنچه که دین را در عصر حاکمیت ایدئولوژی های انسانی تهدید می کند، نه ظهور و بروز مکاتب اومانیستی و حتی الحادی است، بلکه شکل گیری #اندیشه_های_التقاطی است که استحاله تدریجی دین را نشانه رفته است.
🔸تلاش برای به روز کردن دین و ارائه چهره ای از آن متناسب با مقتضیات زمان، توسط مدعیان دین شناسی همچون #بازرگان، #شریعتی که دغدغه دین را داشته ولی به جای تفقه در دین با وام گیری مفاهیم و ارزشها از دیگر مکاتب به ظاهر مدرن جدید، حرکتی انحرافی بود که منجر به ارائه دینی التقاطی گردید.
🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح وضعیت فکری - فرهنگی آن دوران می فرمایند: «یک عده تحت تاثیر جاذبه های افکار نو و وارداتی، مجذوب اینها می شدند و سعی می کردند اسلام و فکر اسلامی و دین را با اینها تطبیق کنند؛ منتی هم سر دین می گذاشتند که ما اسلام را جوان پسند و مردمی و قابل قبول کرده ایم! گاهی اوقات کاسه از آش داغ تر هم می شدند و چند قدم هم جلوتر از صاحبان این فکرها پیش می رفتند، برای این که مبادا متهم به مرتجع بودن و این حرفها شوند که این را هم ما در مواردی دیدیم. نبوت و توحید و معاد و مباحث امامت و مباحث فقهی و مباحث اجتماعی و سیاسی اسلام را به سمت مشابهات خودش در مکاتب بیگانه از اسلام و احیانا #الحادی و بکلی بیگانه ی از دین کشاندند و منت هم سر اسلام می گذاشتند که ما آمدیم اسلام را همه کس فهم و همه کس پسند و در چشمها شیرین کردیم!» (مقام معظم رهبری ۸۲/۲/۱۸)
🔸لذا در آن دوران بود که اندیشه های مارکسیستی، لیبرالیستی، اگزیستانسیالیستی و دیگر ایسمهای غربی توسط جریانهای فکری داخلی به آموزه های دینی گره زده می شد و نسخه های #التقاطی اندیشه برای جلب نظر جوانان و جذب آنها به احزاب و گروه های سیاسی مختلف ارائه می گردید.
🔹نهضت آزادی، جبهه ملی، مجاهدین خلق(منافقین)، چریکهای فدایی خلق، حزب سوسیالیستهای خداپرست، حزب توده، گروهک فرقان و... از جمله گروه های ریز و درشتی بودند که در دهه ۲۰ تا ۵۰ در کشور شکل گرفته و کم و بیش از اندیشه التقاطی رنج می بردند و انتساب شهید مطهری؛ قهرمان مبارزه فکری با التقاط به این جریانات معلومالحال جفایی تاریخی و غیراخلاقی است.
/بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برگزاری_هیئت و #کار_فرهنگی در #فحشاخانه_اینستاگرام؟
به بهانه جذب جوانها؟
بعد از اینکه مسئول هیئت چراغ پیج هیئت را خاموش می کند در قبال اینکه افرادی که آنها را به این فحشاخانه کشانده به کجا می روند مسئولیتی ندارد؟
یا غافلند یا خدای ناکرده همچون آن کشیش مطلع و راضی و تسهیل کننده؟
تکلیف #آذری_جهرمی و #فیروزآبادی که مشخص است...
سازمانها و نهادها و چهره های انقلابی با پسوند اسلامی و منتسب به آقا چرا؟
امام خامنه ای (حفظه الله): «اگر قرار است جوان را به فسق و فجور و موسیقی حرام [لایوهای متعفن اینستا] بکشانیم چرا اسم خودمان را بگذاریم اسلامی»؟
#تلگرام و #واتساپ و #توئیتر هم دست کمی از واتساپ ندارند و پیج و کانال و گروه غیر اخلاقی و غیر فرهنگی و ضد دین و شیطان پرست و هتاک به اهل بیت کم ندارند...
#فأین_تذهبون؟
/دکتر جاویدنیا
@tollabolkarimeh 🌷
🔺عصر کلبه دیجیتال و #رسالت_تمدنی_رسانه
با مختصاتی که شیوع ویروس کرونا رقم زده، در شرایطی قرار گرفته ایم که از سر اجبار و الزام هم که شده، در معرض حداکثری رسانه قرار گرفته ایم و زندگی را در کنار گوشی و تلویزیون و خانواده سپری می نماییم.
کودکان پای درس های #شبکه_پویا، نوجوانان پای #بازی_های_استراتژیک و آنلاین، جوانان هم بعضا پای درس و استرس کنکور و بعضا پای سریال های جنگی و #عاشقانه و اکشن #فیلیمو و آوانما و تلویزیون و تعداد قابل توجهی نیز پای روابط اجتماعی دوستانه عمیق تر از گذشته، روزگار کرونایی را از سر می گذرانند.
تکلیف بزرگترها نیز با دورکاری های دیجیتال و الکترونیکی و البته سریال های رسانه مشخص شده و فصل مشترک همه ما، #زندگی_دیجیتال در سایه کرونا و رعایت بهداشت می باشد.
آنچه که #الوین_تافلر در کتاب موج سوم(۴۰سال پیش) بعنوان تاملات آینده پژوهانه نگاشته و از #کلبه_الکترونیک بعنوان سبک زندگی آینده بشر سخن گفته، با شرایط فعلی و ظهور نسل جدید فناوری های دیجیتال و البته شرایط بهداشتی_زیستی حاکم بر دنیا در حال رقم خوردن است.
#چه_خواهد_شد؟
آنچه که محل تامل جدی است، مدیریت سیستم اقتصادی و آموزشی و سیاسی دنیاست که طرح دولت های الکترونیک و شهر دیجیتال و #شهروندهوشمند در این راستا بطور جدی و فراگیر در حال پیگیری در سطح بین المللی است.
دغدغه جدی در هوشمند و دیجیتالی شدن شهرها و کشورها، فردیت بیش ازحد و #اتمیزه_شدن افراطی زندگی است که به تعبیر فردیناندتونیس، #اراده_های_ارگانیک و گمین شافت ها(اجتماع و روابط میان فردی و احساسات دوسویه) کاهش یافته و #اراده_های_سنجیده و گزل شافت ها(جامعه و روابط منفعت محور و حسابگرانه) افزایش صعودی تری نسبت به امروزمان خواهند یافت.
آنچه که رخ خواهد داد، همان #مرگ_سوژه(انسان_هوشمند) این بار زیرچرخ های شهرهای هوشمندی است که از طریق مناسبات جدید بین المللی خواهد بود.سوژه هایی که بدلیل #تفرد و #سرگرمی و #مصرف_بالای_رسانه_ای، به مرگ ملایم در سطح خلاقیت و ارتباطات و حیات جمعی خواهد رسید.
دیوید رایزمن که سه نوع شخصیت #سنت_راهبر(تابع قواعدسنتی) ، #درون_راهبر(عقل محور و فعال) و #دگرراهبر(تحت تاثیر نیروهای بیرونی) را از هم تفکیک نمود، انسان دوره دگرراهبر را #توده_منفعل و #تاثیرپذیر می داند که وسایل ارتباط جمعی بطور دائم بر روی او اثر می گذارند تا وادارش کنند با جماعت همرنگ شود.
این همرنگی جماعت نتیجه #مارپیچ_سکوتی است که بدلیل نیاز و مصرف حداکثری رسانه و اعتمادحداکثری حاصل از آن و در نتیجه کنش انفعالی(سکوت) شهروندان رخ خواهد داد.
#چه_باید_کرد؟
اگر بخواهیم سراشیبی هوشمند شدن دنیا را #کنترل کنیم و متناسب با فرهنگ خودی، از ابزار و سیستم های دیجیتال بهره حداکثری ببریم بایستی #مرزهای_مجازی خود را در سطح راهبردی پررنگ کنیم و #مغزدیجیتال خود را با #راه_اندازی_شبکه_ملی_اطلاعات تحقق ببخشیم.
در مرحله عملیاتی بایستی به فکر #تقویت_سوژه_ها باشیم و #تفکرانتقادی و خلاق را بعنوان عامل احیای سوژه ها آموزش داده و حمایت نماییم.
#سوادرسانه_ای را بعنوان سپردفاعی عاملیت و #تربیت_انسان_های_درون_راهبر در مقابل ساختارهای نامهربان و ناکارآمد را فعال و فراگیر کرده و #یاغی_گری(انتقادی بودن و مهارت تحلیل گری
)در دنیای مجازی را رشد و تکثیر نماییم.
#خودآگاهی_معنوی جامعه و اندیشه بازگشت به سمت مبداهستی"خدا" و معاداندیشی را در سطح آموزشی و رسانه ای بعنوان یک رسالت جدی، عملیاتی و پیگیری نماییم.
گام های مذکور می توانند بعنوان یک آفند درسطح راهبردی و همچنین پدافندغیرعامل در سطح عملیاتی عمل نموده و زمینه ساز یک جامعه دینی و #تمدن_نوین_اسلامی نیز واقع شوند.
علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷
🚨 فرار از فیلتر
🔻این رفتار اینستاگرام احتمال مدیریت پیج های مجازی ایرانی از درون دولت ایران را بیشتر می کند.
آیا مدیران اینستا با وزارت ارتباطات ایران ساخت و پاختی دارند؟!
✍#یونس_اروجی
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
✅اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد!
علامه جوادی آملی:
🔺اختلاف قبل العلم يك اختلاف خوبي است دو نفر كه دارند بحث ميكنند با هم اختلاف دارند يكي نفي ميكند ديگري اثبات ميكند اين تضارب نظر باعث پخته شدن فكر است دو نفر كه دارند بحث ميكنند با هم واقعاً اختلاف دارند و اين اختلاف يك اختلاف ممدوحي است چون براي تحصيل علم است.
اختلاف قبل از علم است كه زمينه علم است امّا اگر بعد از اين كه روشن شد كه حق با كيست از آن به بعد اگر كسي اختلاف كرد اين اختلاف مذموم است
اگر كسي الآن كه در اوائل تحصيل اوست يا اواسط تحصيل اوست خود را مواظب نباشد در بحثها بعد از اين كه فهميد حق با هم بحث اوست تمكين نكند و اعتراف نكند بعد از اين كه از حوزه فراغت پيدا كرد و از درس و بحث فارغ شد و مسئول يك كاري از كارها در شهر يا روستا شد اين مصيبت بر اسلام و مسلمين است زيرا او خود را حوزه نساخت عادت نكرد وقتي حق را فهميد تمكين كند و خضوع كند و بگويد آري حق با تو بود و من اشتباه كردم.
اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد. اگر اين شهامت را نداشت كه در حضور يك نفر اعتراف كند و بگويد: حق با تو بود. وقتي مسؤول يك كاري شد در برابر هزاران نفر كه هرگز حاضر نيست اعتراف كند.
📚 جلسه ۱۴۷ تفسیر قرآن کریم /تفسیر تنسیم
@tollabolkarimeh 🌷
✅ دینداری اجباری یا مختارانه؟/ هر مواجههای با شُرور عالم را نمیتوان تحلیل آخرالزمانی کرد
🔻 حجتالاسلام همتی در نشست «کرونا و چالشهای الهیاتی، سیاسی و حقوقی» مطرح کرد؛
💠 هر معنویت و هر گرایش به معنویت و هر گرایش به ما بَعدالطبیعه در مواجهه با شُرور عالم را نمیتوان تحلیل آخرالزمانی کرد و گرایش به معنویت در نظر گرفت.
💠 دو مدل دینداری وجود دارد؛ 1- مدل دینداری از سرِ اضطرار و اضطراب است و به نوعی یک نوع اجبار است، چه اجبار درونی و چه اجبار اجتماعی و 2- مدل دینداری، دینداری مختارانه است که همراه با معنویت و عقلانیت است.
💠 نمیشود هر نوع معنویت و ماوراءالطبیعهخواهی و هر نوع گرایش به معنا را نوعی امر مثبت تلقی کرد.
💠 گاهی اوقات وقتی بعضی از دینداران فضای مالی ضعیفی دارند غرق در دین هستند ولی وقتی که از فضای مریضی یا فقر عبور میکنند دچار بیدینی میشوند؛ این نوع دینداری، دینداری در بحران است.
💠 در نگاه شیعه، دین آخرالزمانی یک دین مختارانه است که اساس و بنیان آن را عقلانیت تشکیل میدهد. تحقق ظهور هم یک تحقق مختارانه است. /مفتاح
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=15907
@tollabolkarimeh 🌷
با سلام و صلوات
خدمت اساتید و پژوهشگران گرامی
ماهنامه مبلغان حوزه های علمیه از مقالات شما بزرگواران استقبال می کند
ضمناحق التالیف مقالات در سال جدید با افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می گردد.
ارتباط با سردبیر:
https://eitaa.com/AliRezaz313
علیرضا زاکانی:
گروههای فرهنگی، مجمع طلاب و فضلا و بیش از ۴۰۰ نفر اساتید حوزه از رئیس قوه قضاییه برخورد با عاملان ولنگاری فضای مجازی کشور را خواستار شدند.
ضمن خداقوت به عزیزان باید گفت مشکل ما مسئولانیست است که منافع ملی را فدای مصالح قبیلگی و استقلال و اساس کشور را قربانی قدرتطلبی خود کرده اند.
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 مورخ آلمانی:
اگر #دین #اسلام نبود،
#دانش و #دانشگاه
به شکل امروزی
وجود نداشت.
منبع: کتاب دویچه وله
@tollabolkarimeh 🌷
🔺مواسات | چند نکته دربارهی یک سنت فراموش شده
#سبک_زندگی
1️⃣ریشهی کلمه مواسات به معنای «درمانکننده، معالجهکننده و اصلاحکنندهی دردها، ناراحتیها و اندوهها» است.
یعنی دیگران را در دسترنج و حاصل تلاشهای خود، شریک ساختن.
2️⃣مصداق اصلی مواسات در روایات، همان «مواسات مالی» است. این مصداق با معنای لغوی آن و کارکرد مواسات (رفع فقر از جامعه اسلامی) هماهنگتر است.
3️⃣در صدر اسلام، انصار در خانههای خود با مهاجرین مشترک زندگی میکردند، محصول خرمای خود را با مهاجرین تقسیم میکردند. این رفتار پیامبر (صلّیاللهعلیهوآله) به خوبی نشان میدهد اساساً نسخهی کارآمد برای «قوی کردن» نظام اسلامی در دوران سختیها و مشکلات، عمل به «مواسات» است.
4️⃣در مواسات، نباید به دیگران منت گذاشت و آنها را با زبان و کنایه نرنجاند. اگر کسی وسعت مالی و امکان مواسات مالی ندارد، میتواند به مصادیق دیگر مواسات (آبرویی، علمی و...) عمل نماید.
5️⃣بهتر است جوانان، اجتماعات خانوادگی تشکیل دهند و کمکهای افراد خانواده را جمع کنند و در درجه اوّل به مصرف فقرا و نادارهای همان خانواده و فامیل برسانند و اگر نیازی نبود، به فقرای دیگر رسیدگی کنند. هرچند بقیهی مصادیق نیز نباید مغفول بماند.
مطالعه بیشتر🔻
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=45351
@tollabolkarimeh 🌷
📌 بررسی فقهی و حقوقی حمله بیولوژیک/ بهکارگیری سلاحهای بیولوژیکی مصداقی از افساد فی الأرض است
🔰 مسلم ملکی در نشست «کرونا و چالشهای الهیاتی، سیاسی و حقوقی» مطرح کرد؛
🔹 از دیدگاه قوانین و فقه اسلامی رعایت حقوق انسانها و حق حیات و ارزشهای اخلاقی مورد توجه میباشد و استفاده از هر سلاح بیولوژیکی بر هر شکلی که باشد و افراد بیگناه و غیرنظامی را هدف قرار دهد، حرام است.
🔹 استفاده از سلاح بیولوژیکی مصداقی از افساد فی الأرض است؛ یعنی شما با یک اقدام بیولوژیکی یک فساد گستردهای را در سطح قلمرو یک کشور یا در سطح جهانی انجام میدهید.
🔹 حمله بیولوژیک نوعی غدر و خیانت است که در اسلام ممنوع و حرام میباشد. از یک سو، علامه حلی در قواعد الاحکام بیان میکند: «غدر» حتی با کفار خلاف نظر اسلام است و قبح ذاتی دارد و از سوی دیگر صاحب جواهر معتقد است که همه نصوص دینی بر حرمت آن دلالت دارند.
🔹 در حال حاضر موضوع کرونا به عنوان یک موضوع تهدیدکننده صلح و امنیت و نظم عمومی جامعه جهانی تبدیل شده است؛ انتظاری که از سازمانهای بینالمللی میرفت این بود که به این موضوع ورود میکرد.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=15917
@tollabolkarimeh 🌷
🔘 گفتوگوی خبرگزاری فارس پیرامون کرونا و جنگ روایتهایی که صورت گرفت؛
💢 یکی از مهمترین شیوههای اعمال قدرت نرم تولید روایت نسبت به موضوعات متفاوت است و در عصر رسانهها٬ برنده بسیاری از میدانها را جنگ روایتها تعیین میکند.
💥 یکی از مصادیق بارز جنگ روایتها موضوع انقلاب اسلامی است. جنگ روایتی که ۴۰سال پس از انقلاب در حال وقوع است٬ میتواند نسلهایی که در اوایل انقلاب و اتفاقات پیش از آن نبودهاند را دچار تشکیک و سردرگمی کند.
💠 در همین موضوع کرونا، روایتهایی که توسط رسانههای جریان اصلی در حال القاست٬ در واقع دارد بخشی از تاریخ را مینویسد. روایتی که از طرف مسئولین غربی ایجاد شد این بود که چین منشأ بیماری است.
♨️ بعد از چین نوبت به ایران رسید و سعی کردند ایران را بهعنوان منشأ کرونا جا بیندازند. در ابتدای کار هر جا که یک چینی رفت و آمد داشت، بهدلیل روایات حاکم بر اذهان همه دچار هراس بودند رسانهها این مسئله را بدون مبنای منطقی و حقیقی در مورد ایران هم توسعه دادند.
📌 اصلیترین نهادی که باید برای این موضوع برنامهریزی کند، وزارت خارجه بهعنوان متولی قانونی دیپلماسی عمومی میباشد.
مشروح گفتوگو👇
http://fna.ir/ex1ujd
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
چند نکته مهم:
۱: رسانه بیطرف یک شوخی بزرگ است.
۲: واقعیت بیان شده از سوی رسانه، لزوما همان حقیقت نیست.
۳: ما همان چیزی را می بینیم که رسانهها می خواهند.
۴: #سانسور در عصر رسانه با #بمباران_خبری رخ می دهد و نه با محدودیت.
۵: ما تصور میکنیم که در انتخاب محتوا آزادیم.
@tollabolkarimeh 🌷
به صورت اتفاقی با این تصاویر مواجه شدم.
گزارش مجله لوموند فرانسه از وضعیت کرونا در ایران...
تابحال ندیدم یک تصویر از مشارکت بی پایان مردمی یا مساعدت دولتی، یک تصویر از ساخت تجهیزات بهداشتی یا کیت های تشخیص، یک تصویر از عظمت مرکز تجاری ایران مال که به مراقبت از بیماران کرونایی در تهران اختصاص یافته و یا نقاهتگاههای چندهزار تخت تابی نیروی نظامی کشورم را بنام نامی ایران برای مردم کشورش منتشر کند...
تصاویری سراسر جهتدار و منفی که به خورد مردم کشورشان میدهند.
کشوری عقبمانده که ماسکهای یکبار مصرف را هم مجبور است بشوید، زنی که حجاب از سر افتاده در حال دستکش سازی است و بازارهای قدیمی از کسب و کار افتاده.
و البته ایرانی که در اخبار پشت پرده، قدرت هفتم جهان شده است.☺️ خبری که مردم کشورها نباید باخبر شوند...
@tollabolkarimeh 🌷
🔺#درباره_حرف_مفت🔺
🔻هری فرانکفورت فیلسوف، در سال 1985 سخنرانیای در دانشگاه ییل ارائه داد به نام «دربارۀ حرف مفت» (on bullshit). این سخنرانی در سال 1986 در قالب یک مقاله منتشر شد و در سال 2005 در قالب یک کتاب 75 صفحهای نشر یافت و به قدری مورد اقبال قرار گرفت که در مدت کوتاهی، بیش از 175 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت.
✅حرف مفت از نظر فرانکفورت، حرفی است که نه دروغ است و نه راست. حرف مفت، حرفی است که نه به واسطۀ تحریف عمدی حقیقت، بلکه به واسطۀ نادیده انگاشتن حقیقت و ندیدن آن بروز میکند. گویی انگار نه انگار که حقایق اثبات شدهای درباره یک موضوع وجود دارد که برای صحبت کردن راجع به آن موضوع، میتوان به آن مراجعه کرد، مطالعه نمود و موثق سخن گفت.
✅حرف مفت، از نظر فرانکفورت، یک موضوع فلسفی برای جهان امروز است. حرف مفت، پدیدهای است که از #نادیده_انگاشتن_حقیقت بروز میکند و از نظر او، مهمترین دلیلش، دنیای جدید ارتباطات و فضاهای گستردهای است که برای سخن گفتن و نشر مطلب به خصوص به واسطه فناوری اطلاعات بروز یافته است.
✅با این تعریف در طول روز چه میزان حرف مفت می شنویم؟ ما باید حقیقت را ببینیم حتی اگر در محاصره حرف های مفت باشیم. /عصرهوشمندی
@tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز هفتم ماه مبارک🌼
🌷اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ
خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنداری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.🌷
@tollabolkarimeh 🌷
7.mp3
3.79M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫
@tollabolkarimeh 🌷
💢 روز معلم را به بزرگترین معماران اندیشه انقلاب اسلامی تبریک عرض میکنیم.
🔹«بنده نزدیک به ۴۰سال است که جناب آقای مصباح رامیشناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر درمسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر،خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر میکند».
🔹«این هجوم های تبلیغاتی را که به شخصیت های برجسته، به انسان های والا و با اخلاق برجسته می کنند، اینها همه اش نشان دهنده ی اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه ی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرند ... حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص می دهد».
/پونز
#امام_خامنه_ای
@tollabolkarimeh 🌷
99 02 10.mp3
13.53M
شهید مطهری چشم نافذ مرجعیت شیعه در مقابله با جریان های التقاطی
"دکتر قریبی"
@tollabolkarimeh 🌷
🔰استفاده از فرصت
🔶به برکت حرکت با میمنتی که به رهبری امام راحل (رضوان الله علیه) انجام گرفت روحانیت عزتی پیدا کرد که باز در تاریخ ما در این عصرهای اخیری که اطلاع داریم بیسابقه بود. حالا وقتی است که از این فرصتها استفاده بکنیم، خودمان را بازیابیم، موقعیت خودمان را درک بکنیم، توان خودمان را برای کارها بپذیریم، درک کنیم، بشناسیم. (سخنرانی علامه مصباح یزدی در نشست هشتم فارغالتحصیلان، ۱۳۸۴/۰۲/۱۸)
#علامه_مصباح/فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 با روحانیت عوامزده کار اسلام تمام است
شهید علامه #مطهری :
روحانیت ما در اثر آفت عوامزدگی نمیتواند چنان که باید، پیشرو باشد و از جلو قافله حرکت کند و به معنی صحیح کلمه هادی قافله باشد، مجبور است در عقب قافله حرکت کند. خاصیت عوام این است که همیشه با گذشته و آنچه به آن خو گرفته پیمان بسته است، حق و باطل را تمیز نمیدهد. عوام هر تازهای را بدعت یا هوا و هوس میخواند، ناموس خلقت و مقتضای فطرت و طبیعت را نمیشناسد، از این رو با هر نویی مخالفت میکند و همیشه طرفدار حفظ وضع موجود است.
روحانیت عوامزده ما چارهای ندارد از این که همواره #سکوت را بر منطق، سکون را بر تحرّک، نفی را بر اثبات ترجیح دهد، زیرا #موافق طبیعت عوام است.
#حکومت عوام، منشأ رواج فراوان ریا و مجامله و تظاهر و کتمان حقایق و آرایش قیافه و پرداختن به هیکل و شیوع عناوین و القاب بالابلند در جامعه روحانیت ما شده که در دنیا بینظیر است.
📗 دهگفتار، صفحات ۳۰۲، ۳۰۳ و ۳۰۴
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تفسیر یک واقعیت
▪️بازدید دکتر کریستف هلمن نماینده سازمان بهداشت جهانی از فعالیتهای جهادی یک کارگاه در ایام کرونا و ادای احترام به حاج قاسم سلیمانی...
▪️به نظر شما چرا یک شخصیت خارجی از فعالیتهای جهادی و همچنین سردار ما تقدیر و تشکر می کند؟
▪️به جرأت می توان گفت در هیچ کجای دنیا فعالیتهای جهادی به این سبک نمی باشد. اصلا فعالیت جهادی در دنیا معنا ندارد!!
در دنیا درشرایط بحران همه به فکر جمع کردن و پرکردن انبارها و یخچال و فریزر خود هستند.
▪️اما مکتب حاج قاسم که برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) و آنهم برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است می گوید:
در شرایط بحران بیش از خود به فکر دیگران باش،خودت خط مقدم کار و کمک باش،خودت برو و به بقیه بگو بیایید، نه اینکه بمانی و بگویی بروید کارکنید...
▪️حقیقتا الان درک و برداشت ازاین مفهوم را بسیاری از غربیها در ایران دیده اند، بخاطر همین در بازدید از یک کارگاه جهادی نماینده خارجی سازمان بهداشت با رسیدن به عکس حاج قاسم اولا هم اورا می شناسد و ثانیاهم به او ادای احترام می کند...
▪️کرونا بدیهایی داشت اما یکی از خوبی هایش این بود فرصتی شد تاما این فرهنگ تولیدی خودمان را در جهان گسترش بدهیم.
✅جهادی بمانیم تا ظهور...
✍"محمدصالحی"
@tollabolkarimeh 🌷
🔺لزوم داشتن نگاه جامع و عدم نگاه تک بعدی و جزیرهای در تحلیل مسائل!!!
❌یکی از اشکالاتی که امروزه دامنگیر جامعه ما شده است نگاه جزیرهای و تک بعدی به مسائل، و غفلت از ابعاد و جنبههای دیگر است. از جمله مواردی که گرفتار چنین سوء برداشتی شده است، مطلبی است که ممکن است این روزها در فضای مجازی با آن مواجه شده باشیم : «ای کاش یک ماه از صبح تا غروب، فقراء را نیز سیر میکردیم نه اینکه تنها در گرسنگی و تشنگی همراه و همگام آنها باشیم ..... روزه داران بی توجه از پیرامون خود، دلخوش به اینند که واجب خویش را به جا میآورند در حالیکه دور و برشان را فقر و تنگدستی پر کرده است .... شخص روزه دار هیچگاه حال گرسنگان را درک نخواهد کرد، زیرا به افطار خود اطمینان دارد ...» در ادامه به ارزیابی مطالب مزبور میپردازیم.
✳️در وهله اول در پاسخ به این دست شبهات، میباید حساب دین را از حساب عملکرد برخی از متدینان جدا کرد. ممکن است متدینی پیدا شود که از روزه ماه مبارک رمضان، صرفا رنج گرسنگی و تشنگی آن را دریابد و در این ایام نه تنها به یاد فقراء و مستمندان نبوده، بلکه مدام در آرزوی به اتمام رسیدن این ماه مبارک باشد؛ اما اینچنین عملکردها را به پای دین و مذهب نباید نوشت.
🔆به افرادی که چنین اشکالاتی را مطرح میکنند، اگر منصف باشند نه مغرض (یعنی هدفشان حقیقتجویی باشد نه لجنپراکنی و غرض ورزی) میباید خاطر نشان کرد:
❇️با اندک تاملی در آموزههای دین به دست میآید که براساس آنها انفاق و دستگیری از فقراء و مستمندان اهمیت بهسزایی دارد. آیات قرآن، روایات معصومان و سیره اولیای دین مشحون از توجه به فقراء، مستمندان و ایتام است. اساسا مطابق با معارف دین، خود روزه مسالهای است که انسان بهتر رنج گرسنگی و فقر تنگدستان را درک کرده، و همین واقعیت، انگیزه و رغبتی برای چارهجویی از حال و روز محرومان را برای انسان فراهم میآورد. به هرحال، کسی که غرق ناز و نعمت است و در خوشگذرانی ایام را سپری میکند، حال و روز فقراء را بهتر در مییابد، یا آنکه خود رنج و غم آنها را تا حدی درک کرده و چشیده است؟!!!!!
«خفتگان را خبر از عالم بیداران نیست تا غمت پیش نیاید غم مردم نخوری»
🔸به نظر میرسد، تعالیم و آموزههای دین اساسا بهترین وسیله جهت انگیزهبخشی راجع به انفاق و دستگیری از محرومان و مستمندان است.
✅ در اینجا از میان انبوه موارد صرفا به دو نمونه اکتفا میکنیم. با تاسی از روش و منش قرآن کریم یکی را از باب تبشیر و دیگری را از باب انذار بیان می داریم.
✴️الف) «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَليم» آل عمران، ۹۲. هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد (میل و رغبت دارید) انفاق كنيد؛ و از هر چه انفاق كنيد قطعاً خدا بدان داناست.
✴️ب) مطابق با برخی از آیات قرآن بهشتیان از اهل عذاب پرسش میکنند که چه چیزی موجب دوزخی شدن شما شد؟ از جمله مواردی که جهنمیان مطرح میکنند این است که ما در دنیا نسبت به نیازمندان بی توجه بودیم (مدّثر، 40ـ46).
🔸نکته پایانی در این زمینه آنکه، از منظر دین اسلام هم توجه به امور اجتماعی (مثل انفاق) اهمیت دارد و هم توجه به امور فردی (مثل روزه)، و این هر دو توامان در نیل انسان به سعادت حقیقی ضروری و بایسته است. توجه صرف به نیازمندان و ترک سایر عبادات، و یا چسبیدن به عبادات فردی و ترک وظایف اجتماعی هر دو از منظر دین مردود است و حکایت از نگاه غیرجامع و جزیرهای در این عرصه میکند. نگاه جزیرهای و جزء محور در این هنگام موجب میشود که انسان هویت و شخصیتی کاریکاتورگونه پیدا کند که بخشی از ابعاد شخصیتیاش بیش از اندازه فربه و برجسته، و بخش دیگری از آنها بسیار لاغر و کوچک باشد.
✍حجت الاسلام علی قربانی؛ دانشجوی دکترای فلسفه دین
🔻حجتالاسلام والمسلمین رفیعی:
⚠️ فضایمجازی افسارگسیخته، مانع از تربیت جوانان مبارز میشود
◽️حضرت لوط بر اساس وظیفهای که بر عهدهاش گذاشتهشده بود به سرزمینی رفت که مردم آن منطقه معالاسف در سقوط اخلاقی شدید قرار داشتند که بررسی فضای جامعه امروزی یادآور فضای جامعه زمان حضرت لوط است چراکه #فضایمجازی، سایتهای مبتذل، ماهواره و غیره دقیق اقدام به اعمالی میکنند که قوم لوط انجام میدادند.
◽️ قوم لوط مسیر حق را مسدود نموده بودند و امروزه نیز فضای مجازی و سایتهای مبتذل درصدد گسترش روابط نامشروع و حرام، ممانعت از ازدواج، سست نمودن بنیان خانواده، قماربازی و شرب خمر و غیره هستند و خطر #تهاجم_فرهنگی از تهاجم نظامی بیشتر است چراکه با این اوضاع،جوانان مبارز تربیت نخواهند شد.
◽️ حلال و حرام خداوند از روی مصلحت است چراکه خداوند طبیب نفوس بوده و حرمت زنا و شراب و غیره بر اساس حکمت است.
◽️ بعد از اقدامات فاسد قوم لوط عذاب شدید بر آنها نازل شد و آن قوم نابود شدند و بهواسطه باران سنگ از بین رفتند.
◽️اگر جامعه دچار دو عیب شود بهطور قطع و یقین سقوط خواهد کرد که نخستین عیب ضایع نمودن #نماز است و ضایع نمودن بهغیراز ترک کردن نماز است و به معنای بیتوجهی و سبک شمردن نماز میباشد و دومین عیب، تبعیت از #شهوات است.
قلبی که دچار میل جنسی حرام شود از حکمت خالی میشود و فساد عقل را به دنبال خواهد داشت و اگر جامعهای دچار بیحیایی شود دین از بین میرود درحالیکه شهوترانی مقدمهاش خوش است اما آخرش بیچارگی است.
hawzahnews.com/news/898171
@tollabolkarimeh 🌷