eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
9.mp3
3.7M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز نهم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫 @tollabolkarimeh 🌷
اگر بخواهید به جايی برسيد، با کار حوزه و دانشگاه مشکلتان حل نمی شود. اين فقط به شما علم می دهد؛ آن که مشکل شما را حل می کند سجاده نماز شب است. اگر خواستیم ببینیم آیا با خدا مأنوسیم یا نه، باید ببینیم از خواندن قرآن كه سخن خدا با ماست و از خواندن نماز كه سخن ما با خداست، احساس ملال می‌كنیم یا احساس نشاط؟ _ آیت الله @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️👆 توهین بیشرمانه یک کارشناس نمای غربزده، به ساحت مقدس مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه الشریف، در رسانه ملی (شبکه چهار، برنامه زاویه) 👈 در غفلت و انفعال اصحاب انقلاب، بخصوص حوزویان‼️‼️⁉️ 💠 امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه): مخالفین و دشمنان شیخ فضل الله(ره) از جاهلین و معاندین بوده و هستند.۱۳۴۸ش نجف اشرف، 💠 امام خامنه ای (حفظه الله): ...مجتهد بزرگی مثل شیخ فضل‌اللَّه نوری _را که از بانیان و بنیانگذاران و رهبران  بود، به جرم اینکه با و غربگرای همراهی نکرد، ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزن های ما، گوینده ها و نویسنده های ما همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار می کنند و تکرار می کنند.۸۴/۸/۸ ...شیخ فضل الله را اول متهم کردند، اول او را ضد مشروطه قلمداد کردند، و بعد او را کشتند و همیشه همینطور است. همیشه کسانی را که می خواهند از هدف ها و آرمان های عالی انسانیشان دور کنند، همیشه هرگاه می خواهند شتابندگان به سوی حکومت عدل اسلامی را متوقف کنند، آنها را به کهنه پرستی، به وابستگی، به ضدیت با آرمان های دموکراسی متهم می کنند.و شیخ فضل الله قربانی عدالت شد/۱۳۵۹ ✍ شایسته و ضروری است که فعالین سیاسی، ضمن تماس با صدا و سیما، اعتراض خود را نسبت به این هتک حرمت و رویه نامیمون دعوت از اینگونه معاندین اعلام نمایند/جزاک الله خیرا👇 سامانه هاي نظارتي صدا و سيما 📞شماره تلفن 1- ارتباطات مردمي صداو سيما(تلفن گويا)تهران 162 2- ارتباطات مردمي صدا و سيما(براي شهرستانها) 0212781 /شهید رابع @tollabolkarimeh 🌷
✅ جوابیه عالمانه اندیشمند متفکر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان نوش آبادی، به توهین کننده به ساحت مقدس مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه / شهید رابع @tollabolkarjmeh 🌷 👇👇👇
شیخ شهید ره.pdf
54.6K
✅ نسخه PDF جوابیه عالمانه اندیشمند متفکر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان نوش آبادی، به توهین کننده به ساحت مقدس مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه الشریف. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی برای یک مجله مستهجن مطلب مینوشت!!☝️ جای خالی و فهم ایشان در جامعه ما خالی است. 🎙 دکتر @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آزادی در و ⚠️ اگر طبق آزادی لیبرالی و امانیستی بخوایم با کرونا برخورد کنیم، نباید کسی قرنطینه بشه و نباید آزادی کسی رو محدود کنیم... در اسلام هر جا آزادی اشخاص سبب آسیب حقوق دیگران شود،فرد مرتکب حق الناس شده.. تو در جامعه آزادی..اما آزاد نیستی حقوق دیگران رو بخطر بندازی.. @tollabolkarimeh 🌷
💠لوازم هدایت یک جامعه و شرایط هادیان آن ♨️آدمى كه سر و كارش فقط با چند كتاب معين در يك علم بخصوص مثلًا فقه، ادبيات، فلسفه و غيره باشد و در كنج مدرسه بسر برد نمى ‏تواند بفهمد در جامعه چه مى ‏گذرد و چه بايد كرد. انسان در كنج مدرسه نمى ‏تواند مصالح جامعه را تشخيص بدهد... على هذا نشستن و هى انتقاد كردن و ايراد گرفتن، اين كار را نكن، آن كار را نكن، اسمش هدايت نيست./فاطر 🔰شهید مطهری 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
💠لوازم هدایت یک جامعه و شرایط هادیان آن 🔰شهید مطهری 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔹روايتى كه ديشب از حضرت رضا عليه السلام خواندم وظيفه خطيب را در سه قسمت بيان كرده بود .... قسمت دوم همان است كه فرمود: وَ تَوْقيفِهِمْ عَلى ما ارادَ مِنْ مَصْلَحَةِ دينِهِمْ وَ دُنْياهُمْ يعنى خطيب مردم را آگاه گرداند به مصالح دين و مصالح دنيوى آنها ... 🔹دو اشكال در اين كار هست: يكى اينكه علم و اطلاع زياد مى‏ خواهد، ديگر اينكه اخلاص بسيار لازم است كه آنچه را از مصالح عاليه دينى و دنيايى مى ‏فهمد همانها را به مردم بگويد... 🔹اما علم و اطلاع. اولًا بايد علم و اطلاعش به مبانى دين كافى باشد، بايد اسلام را كاملًا بشناسد، به روح تعليمات اسلامى آگاه باشد؛ ظاهر اسلام و باطن اسلام، پوسته اسلام و هسته اسلام، همه را در حد خود و جاى خود بشناسد تا بفهمد مصلحت دين يعنى چه. ثانياً تنها دانستن و شناختن دين براى مصلحت‏ گويى كافى نيست؛ جامعه را بايد بشناسد، به اوضاع دنيا بايد آگاه باشد، بايد بفهمد كه در دنيا چه مى ‏گذرد و امروز مصلحت جامعه اسلامى در برابر جريانهاى موجود دنيا چه اقتضا مى ‏كند، و مردم را به آن جريانها و مصالح واقعى آنها آگاه بكند. 🔹متأسفم كه بايد بگويم ما ازاين ‏جهت ضعيفيم. ما در جنبه موعظه ضعيف نبوده ‏ايم و نيستيم و لااقل خيلى ضعيف نيستيم اما در اين قسمت خيلى ضعيفيم، در اين جهت كمتر مطالعه داريم. اين كلام امام رضا عليه السلام خيلى قيمت دارد. فرمود: مردم را به مصلحت دين و دنياى آنها آگاه بكنيد. آدمى كه سر و كارش فقط با چند كتاب معين در يك علم بخصوص مثلًا فقه، ادبيات، فلسفه و غيره باشد و در كنج مدرسه بسر برد نمى ‏تواند بفهمد در جامعه چه مى ‏گذرد و چه بايد كرد. انسان در كنج مدرسه نمى ‏تواند مصالح جامعه را تشخيص بدهد. علم و اطلاع به اوضاع جارى و متغير جهان لازم است. شامّه تيز مى ‏خواهد كه حتى حوادثى كه در آينده واقع مى‏ شود از حالا پيش ‏بينى كند و جامعه را طورى از آن حادثه عبور دهد كه با خطرى مواجه نشود. 🔹هدايت بدون قدرت پيش ‏بينى امكان ‏پذير نيست. هدايت يعنى چه؟ هدايت يعنى راهنمايى. قافله‏ اى در راهى به سوى مقصدى حركت مى ‏كند، از يك نفر مى‏ پرسند راه فلان مقصد كجاست و او نشان مى‏ دهد، مى ‏گويد از اين طرف برو يا از آن طرف. اين، راهنمايى است كه فرع بر راه بلدى است. چه كسى مى‏ تواند راهنماى قافله باشد؟ كسى كه بفهمد قافله چه مسيرى دارد و به كجا مى ‏رود. 🔹جامعه مانند قافله ‏اى هميشه در حال حركت است. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم اين قافله در حركت است. ما بايد بفهميم كه اين قافله را چگونه سوق بدهيم. ... مصلحت ‏شناسى اجتماع يعنى اين. غير اين اگر باشد ممكن نيست كسى بتواند واقعاً هادى جامعه باشد و مصالح جامعه را بگويد. 🔹كِى مى ‏توانيم هادى جامعه باشيم؟ وقتى كه همه اينها را بدانيم، جاى همه اينها را تميز بدهيم، بفهميم در كجا جامعه را ترمز كنيم، در كجا فرمان را بپيچيم. جامعه حركت دارد، تحولات دارد. گاهى تحولات بزرگ اجتماعى پيش مى‏ آيد، جامعه به سر يك پيچ مى ‏رسد و بايد از آن پيچ جامعه را عبور داد. الآن جامعه ما با وضع جديدى كه پيش آمده و با تمدن جديدى كه پيش آمده، با مسلكهاى مختلف و متفاوتى كه پيدا شده، انديشه ‏هاى گوناگونى كه پديد آمده، بر سر يك پيچ قرار گرفته، در برابر يك دست ‏انداز قرار گرفته و بايد به راحتى و بى‏ خطر از آن بگذرد، بايد اندكى فرمان را پيچ داد تا از خطر برهد. ديوارى در برابر ما قرار گرفته و بايد از آن ديوار بپيچيم و بگذريم و به راه خودمان ادامه دهيم. نبايد چشم ‏بسته روى همان خطى كه حركت مى‏ كرديم حركت كنيم. سابقاً ديوار نبود حالا ديوارى در جلو ما هست، دست ‏اندازى نبود حالا دست‏ انداز پيدا شده، به رودخانه رسيده ‏ايم، به درّه و كوه رسيده ‏ايم. 🔹به ‏هرحال هادى اجتماع بايد بفهمد در كجا جامعه را بپيچد و در مسير جديدى بيندازد و به سوى مقصد اصلى خود حركت كند. همچنين بايد بدانيم كجا گاز بدهيم و بر سرعت بيفزاييم. يك جا ميدان مسابقه است و همه كوشش مى‏ كنند كه مسابقه را ببرند و پيش بيفتند، بايد بر نيرو و سرعت افزود. امروز دنيا ميدان مسابقه علم و صنعت شده است. حالا كه چنين مسابقه ‏اى در دنيا هست بايد كوشش كرد و جامعه را به حركت آورد كه در اين مسابقه عقب نماند. على هذا نشستن و هى انتقاد كردن و ايراد گرفتن، اين كار را نكن، آن كار را نكن، اسمش هدايت نيست. 📚ده گفتار، خطابه و منبر @tollabolkarimeb 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
با سلام و صلوات خدمت اساتید و پژوهشگران گرامی ماهنامه مبلغان حوزه های علمیه از مقالات شما بزرگواران استقبال می کند ضمناحق التالیف مقالات در سال جدید با افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می گردد. ارتباط با سردبیر: https://eitaa.com/AliRezaz313
🔘 به کار اسلام بخورید 🔹 از ای که قدرت دفاع از و ترویج آرمانهای آن را نداشته باشند، بوی سکولاریسم به مشام می رسد. چنین حوزه هایی پرداختن به مباحث صوم و صلات را وظیفۀ اصلی خود می دانند و ورود عالمانه و فقهی در عرصۀ مباحث حکومتی، روابط بین الملل، هنر و سینما و بسیاری از مسائل مورد نیاز جامعه را بی ربط با خود می پندارند. 🔹 هر وقت به آرمان های سیاسی مکتب تشیع حمله شود؛ سکوت اختیار کرده و هیچ اعتراضی نمی کنند؛ اما اگر حرفی زده شود که به گوشۀ قبایشان بر بخورد، خودشان و اعوان و انصارشان کوه آتش فشان شده و گدازه های گندیدۀ درونی خود را بر پهن دشت و خواص انقلابی سرازیر می کنند. 🔹 چنین حوزه هایی و چنین حوزویانی نه تنها به کار اسلام نمی خورند؛ بلکه موضع گیری ها و عملکردشان در بسیاری از مواقع باعث اثربخش شدن نقشه های دشمنان و مبتذل شدن جامعه اسلامی می شود. 🖋 @tollabolkarimeh 🌷
اظهارات عیسی کلانتری را تکذیب کرد 🔴در روزهای گذشته کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در گفتگویی مدعی شد که امام خمینی در زمان حیاتشان، از سید محمد خاتمی وزیر وقت ارشاد درخواست داشتند که موسیقی بانوان را پخش کنند. نیز در مطلبی در کانال شخصی خود اظهارات کلانتری را رد کرد و نوشت: موضوع از این قرار است که مدیر کل محترم ارشاد یکی از استان‌ها، استفتایی از حضرت امام کرده بود که همخوانی زنان (و شنیدن مردان) حکمش چیست؟ امام نوشتند اگر فسادی بر آن مترتب نباشد اشکالی ندارد. در سوال دوم پرسیده شده بود که تک‌خوانی زنان حکمش چیست؟ فرموده بودند حکم مسأله بالا را دارد. نه یک‌بار نه دو‌بار، ابدا درباره پخش یا عدم پخش مطلبی نفرمودند. یادآور می شود که قبلا نیز در مصاحبه پر حاشیه ای که از وی گرفته بود نیز بر همین نظر فقهی از امام تاکید داشت و اجازه داد که این خبرنگار زن برایش قطعه ای بخواند. / حجره @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیشتازی و ایستادگی در ایمان ➖دهم رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ◀️ جناب خدیجه(س) حقیقتا مظلوم است... دیگران عمده رنج‌های دوران رسالت پیغمبر را ندیدند. جناب خدیجه دوران رنج و سختی پیامبر را تحمل کرده‌اند. 🔺 راحت نیست اینکه انسان از همه زندگیِ راحت خارج شود، همه ثروتش را صرف کند، یک ذره دو ذره نیست، همه ثروت را خرج کند در راه ترویج اسلام و تقویت پیغمبر(ص). @tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز دهم ماه مبارک رمضان🌼 🌷اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یاغایَةَ الطّالِبین. خدایا قرار بده مرا در این روز از متوکلان بدرگاهت ومقرر کن در آن از کامروایان حضرتت ومقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت ای نهایت همت جویندگان.🌷 @tollabolkarimeh 🌷
10.mp3
4.72M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز دهم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫 @tollabolkarimeh 🌷
📌 | تعریف فرهنگ 🔰بخش عمده فرهنگ، همان و یک فرد یا یک جامعه است. رفتارهای جامعه هم كه جزو فرهنگ عمومی و فرهنگ یک ملت است، برخاسته از همان عقاید است. 💠 در واقع عقاید یا اخلاقیات، رفتارهای انسان را شکل میدهند و به وجود می آورند. ، رفتارهای اجتماعی را به وجود می آورند و ، باعث به وجود آمدن رفتارهای فردی میشوند. 🌀 بنابراین درست است که مقوله فرهنگ در موارد زیادی شامل رفتارها هم می شود، لیکن عبارت است از عقیده و برداشت و تلقی هر انسانی از واقعیات و حقایق عالم، و نیز خلقيات فردی و خلقیات اجتماعی و ملی. 📚 دغدغه های فرهنگی، ص:۱۹ @tollabolkarime 🌷
📢 این همان کسی است که میخواهد ((خمینی مشهد)) بشود... 📢 🌀 مأمور مرا وارد اتاق کرد و روی یک صندلی نشاند و گفت: سرت را بلند کن این عبارت به معنای امر به برداشتن پوشش صورت بود پوشش بالا رفت و دیدم بازجوی مسئول پرونده من _که به خاطر شباهت چهره ای که داشت ما او را ((انورسادات)) می نامیدیم! _ در برابرم ایستاده است شروع کرد به طرح سئوال های همیشگی، و من هم پاسخ میدادم. در این اثنا مردی در اتاق را باز کرد و سرش را آورد داخل و خطاب به بازجو گفت: دکتر! چای داری؟ عنوان ((دکتر)) و ((مهندس)) را بازجوها به هم میگفتند؛ و این کلمه صرفاً نشان دهنده عقده حقارت و پستی شخصیت این نادانهای تقریباً بی سواد بود. سراغ چای گرفتن هم در واقع رد گم کردن بود که سئوال کننده از این طریق می خواست وانمود کند حضورش جنبهٔ عادی دارد و با قصد قبلی آنجا نیامده است. 🚪وارد اتاق شد. بعد چنان که گویی با دیدن من غافلگیر شده گفت: این کیست؟ این هم در زندان رژیم یک نوع سئوال معروف بود، چون من هرگز نشنیدم که بازجویی در مورد یک زندانی بگوید این کیست؟ بازجو پاسخ داد این است و از مشهد است. مرد تازه وارد مثل این که با شنیدن نام من شگفت زده شده باشد گفت: عجب! این همان است؟ این همان کسی است که می‌خواهد ((خمینی مشهد)) بشود؟ این هم عبارتی بود که در پرونده من بارها تکرار شده بود: میخواهد خمینیِ مشهد باشد! بعد افزود: دکتر! او آدم خطرناکی است. سپس سرش را تکان داد و خطاب به من گفت: خامنه‌ای! تو از اینجا جان سالم به در نمی بری... 📗 خون دلی که لعل شد/ص٢۵۶ (منظومه فکری مقام معظم رهبری) @tollabolkarimeh 🌷
🚨 در پی انتشار فایل متن و صوت اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر نظر امام(س) در رابطه با «تک خوانی آواز زنان» و پیرو تماس مکرر مردم درباره صحت و سقم این موضوع، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) توضیحاتی ارائه کرد: ❌آنچه که در این اظهارات درباره گفتگوی وزیر وقت فرهنگ با امام خمینی و ادعای «دستور حضرت امام به وی در استفاده از آواز تک‌خوانی زن در برنامه‌های ارشاد»، بیان گردیده است بنا به اسناد این مؤسسه صحیح نبوده و با واقعیت امر تفاوت فراوان دارد. @tollabolkarimeh 🌷
💢احساسات بیشتر جایگزین تفکر 🔘 تکنیک غالب این روزهای رسانه های معاند، تکنیک «احساسات بیشتر، تفکر کمتر» است که برای فریب مخاطبان ایرانی شان استفاده می کنند. 🔘 توجه زیاد به احساسات باعث می شود که مخاطب نتواند واقعیات را با تفکر انتقادی و عینی درک کند. احساساتی شدن بیش از حد مخاطبان، بخش منطقی مغز را متوقف می کند که در اکثر موارد به تحریف و تغییر واقعیت منجر می شود. 🔘 یکی از راهبردهای دفاعی ما در مقابل جنگ ترکیبی رسانه ای همه جانبه غرب، می تواند «آموزش سواد رسانه ای» باشد؛ چرا که سواد رسانه ای به دنبال قدرتمند کردن شهروندان و تغییر دادن ارتباط غیرفعالانه آنان با رسانه و تبدیل آنها به ارتباط گرانی فعال و پویا است. محمدضا برزویی @tollabolkarimeh 🌷
|کتاب 📚 دانلود رایگان کتاب الکترونیکی «راهنمای والدین: انتخاب دیجیتالی مناسب سن فرزندان» 📌فرزندانتان در ایام قرنطینه چقدر از بازی های دیجیتالی (رایانه ای ، موبایلی و ...) استفاده می کنند؟ 📌قطعا در این ایام یکی از سرگرمی های مناسب فرزندانمان این بازی ها هستند. البته به شرطی که بازی مناسب سن فرزندما نیز باشد. 📌از کجا بدانیم چه بازی مناسب سن فرزندمان است؟ 📌آیا بازی که الان مشغول آن است، مناسب سنش است؟ 🔷اگه می خواهید بدانید چگونه می توانید بازی مناسب سن فرزندتان را تشخیص دهید کافی است فقط چند دقیقه وقت بگذارید و این کتاب الکترونیکی را به رایگان دانلود کنید. http://vmojahed.ir/?p=7059 @tollabolkarimeh 🌷
⚠️هشدار! 🔻مراقب مدعیان ظهور سید یمانی و خراسانی باشید ✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای 🔸چندی است که شخصا درگیر مراجعه متعدد افرادی با پوشش حامیان سد یمانی و البته سیدخراسانی در قالب ارسال صوت و کتاب برای پذیرش اعتقاداتشان هستم. تجربه زیسته این مدت نشان می‌دهد این افراد به شکلی سازمان‌ یافته و هدایت شده درصدد فعالیت جدی‌تر و پررنگ‌تر از قبل برای ایجاد شبهه، تغییر باورهای دینی و جذب افراد مخصوصا قشر جوان هستند. 🔸مروجان این تفکر برای تاثیر بر مخاطبان، آنها را به نوعی شست‌و‌شوی مغزی می‌دهند که نتیجه معمول این حرکت ایجاد غفلت از اسرار درون این جریان انحرافی فکری و نیز سبب گرایش مضاعف مخاطب به سمت این تفکرات می‌شود. در دو مورد ذکر شده در بالا، مروجان با استناد به برخی آیات و البته روایات و به کارگیری ادبیاتی که به مخاطب نسبت به پذیرش ادعا کمک می‌کند، سعی در گیرانداختن مخاطب در دامی که پهن کرده‌اند، دارند. 🔸مساله مهم که در لایه‌های زیرین تمام پیام‌های ارسالی این افراد در گروه‌ها و برای افراد مختلف وجود دارد، هدف و افراد در مقابل تعالیم این گروه‌ها و ایجاد هویت‌های جدید و جدایی فرد از خانواده و محیط اطراف خود می‌شود. 🎯اما نشانه‌های فرآیند چیست؟ در واقع می‌توان ۵ شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد: 1️⃣تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار می‌شود تا کاملا ملکه ذهن شود. 2️⃣ترس‌آفرینی از دیگران: ایده‌ها و دیدگاه‌های متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سوءنیت، ساده‌دلی یا فریب‌کاری متهم می‌شوند. 3️⃣ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیق‌تر از شستشوهای احساسی و شورانگیز استفاده می‌شود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکل‌تر می‌شود. 4️⃣قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما می‌گذارد اما در واقع تمام انتخاب‌ها به یکی ختم می‌شوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخاب‌های فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم می‌شوند. ایده اصلی در لباس‌های متفاوت پیش روی شما گذاشته می‌شود. 5️⃣ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایده‌های متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی می‌شود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود. 💢و اما چند نکته: ✅بی‌نشانی و ابهام اطلاعاتی وجه بارز این ادعاهاست. هیچ‌گونه تصویر یا زندگی‌نامه‏ای از افراد مدعی منتشر نشده و معمولا در پاسخ به این سوال گفته می‌شود به اذن پروردگار این اطلاعات پاک شده است! ✅به نظر عدم نظارت و کنترل کافی در فضای مجازی باعث رونق این گروه‌ها که اتفاقا با برنامه و دست پر درصدد ایجاد شبهه در ذهن مخاطب هستند، می‌شود. ✅ بشدت در این زمینه احساس می‌شود. شبهات جدی دینی مطرح شده توسط این گروه‌ها برای ایجاد اقناع در مخاطب به متخصص برای نقض و پاسخگویی نیاز دارد. ✅روش قالب این گروه‌ها ارسال متن‌های تنظیم شده با بالاترین حد از اقناع برای مخاطب عام است. این افراد بیشتر کتاب‌های کوتاه با ادبیات ساده و همه فهم و سراسر از مفاهیمی که روح بشر امروز تشنه شنیدن آن است بهره می‌گیرند تا ادعای دروغین خود را باورپذیرتر کنند. به نظر می‌سرد رسانه غالب این افراد کتاب و بستر بازنشر آن شبکه‌های اجتماعی است. ✅به نظر می‌رسد علاوه بر وظیفه مسوولان امر برای پاکسازی فضای مجازی، نیاز است مخاطبان در معرض قرار نگیرند چراکه این افراد برای رها نکردن مخاطب تا حصول نتیجه مورد نظر، آموزش دیده‌اند و روی ساده‌انگاری و زودباوری مخاطب نیز حساب ویژه‌ای باز کرده اند. ✍️پیش از این نیز مقاله علمی _پژوهشی با عنوان «شیوه‌های تبلیغاتی معنویت‌های نوپدید در رسانه‌ها و نقش سواد رسانه‌ای در مصون‌سازی خانواده‌ها» ( نگاشته شده توسط معصومه نصیری ـ حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عرب _مرتضی چشمه نور) به همایش سواد رسانه‌ای و خانواده ارائه شده است. این مقاله به آگاهی خانواده‌ها جهت صیانت از فرزندانشان در مقابل فرقه‌های نوظهور کمک می‌کند. @tollabolkarimeh 🌷
📱آخوندِ سلبریتی 🔍جمله‌ی 💢دین را تحمیل نکنید💢 حرف حساب و مستند به آیه‌ی «لآ إکراهَ فِی‌الدّین» است. ⛔️اما این استناد، از زبان کسی که صفحه‌اش پُر است از تساهل و مغلطه، مصداق سخن امیرمؤمنان می‌شود، ″کلامِ حقی است که از آن اراده باطل دارند″. ‼️ آقای حوزوی! هیچ‌کس نباید در خلوت افراد، آنان را مجبور به دین‌داری کند زیرا اسلام، انسانِ مختار را مکلف می‌داند. 📍با این وجود زمانی که نظامی شکل می‌گیرد، به دلیل پیچیدگی ارتباط بین افراد و رفع تزاحم احتمالی، قانون لازم است. بنابراین فرد عاقل در اجتماع از قانون تبعیت می‌کند، در خفا هرچه کُند به خود کُند؛ این موضوع از بدیهیات است. حتی در لائیک‌ترین جوامع بسیاری از قوانین تحمیلی‌ست، چراکه لازمه زندگی اجتماعی است. لذا مسلماً در جامعه‌ای که سنگ بنای آن اسلام است، قوانین باید اسلامی باشد. 🕹بسط حرف حقی که در حوزه فردی و باور قلبی بیان شده به حوزه اجتماعی و حکومت اسلامی، ″آدرس غلط″ است. 🔍 آقای فرهنگی! از تاریخ درس بگیرید؛ بدانید با تسامح و‌ طبق میل قشرِ کم‌آگاه به مبانی دین سخن گفتن، آن‌ها را به خدا وصل نمی‌کند بلکه محدود به افکار سطحی شما خواهند شد؛ شما نیز باید برای محبوب‌ ماندنتان همواره حدود دینی را کم‌رنگ‌ کنید تا خوشآیند باقی بمانید! عاقبت این کار جز خسران در حیات ایمانی نخواهد بود. /بصیرت_سیاسی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ویروس پارتی! این روزها جوان‌های پولدار یک سرگرمی جدید پیدا کرده‌اند؛ مهمانی باحضور کرونا /گزارش جزئیات این نوع پارتی ها @tollabolkarimeh 🌷
👈 چه بخواهیم و چه نخواهیم کرونا باعث افزایش مصرف رسانه‌ای و درنهایت اعتیاد رسانه‌ای شده است. لازم است بررسی شود که این موضوع چه تغییراتی در عقاید، افکار و رفتار مردم در طولانی‌مدت خواهد داشت؟ در این فضا مسئولان حوزه ارتباطات ، به‌جای سامان دادن به آن یعنی ایجاد شبکه امن با زیرساخت بومی و تولید پلتفرم‌هایی بر اساس نیازهای واقعی انسان، با وعده اینترنت رایگان و افزایش سرعت و... منافقانه یا جاهلانه سعی در اجرایی شدن اهداف سردمداران غول‌های رسانه‌ای دنیا با شعار "عصر ارتباطات" را دارند... 👈 بعد از پایان این بیماری، ارتباطات انسان با خود، با خدا، با طبیعت و با دیگر انسان‌ها دچار تغییراتی خواهد شد و پیامدهای اجتماعی را در بر خواهد داشت و احتمال می‌رود که این رفتارها درانسان نهادینه شود.... 📌متن کامل در لینک زیر http://farhangesadid.ir/fa/news/2833 @tollabolkarimeh 🌷
🌀 مرغ دانشگاه، غاز است!! 🖋 ناصر میرزایی به این آگهی اداره دانش‌آموختگان حوزه علمیه، خوب دقت کنید: ««از میان دانش‌آموختگان واجد شرایط جهت مدیریت در سازمان‌ها و نهادها در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام به عمل می‌آید. با این شرایط: 1⃣ حداکثر سن ۳۸ سال 2⃣ مدرک تحصیلی سطح سه 3⃣ مدرک دانشگاهی کارشناسی یا کارشناسی ارشد مدیریت 4⃣ سابقه اجرایی یا مدیریت حداقل ۲ سال»» 👇🏻👇🏻 🔹 این متن، یک نکته مهم دارد؛ حتی اگر یک حوزوی قوی و حاذق در امر مدیریت باشید؛ اما مدرک دانشگاهی نداشته باشید نزد حوزه علمیه اعتباری ندارید! این یعنی آیا شورای عالی و مرکز مدیریت، پذیرفته‌اند از تربیت مدیر عاجز بوده‌اند و تنها دانشگاه، می‌تواند مدیر تربیت کند؟! یعنی حوزه علمیه برنامه‌ای برای تربیت مدیران آینده ندارد؟ 🔹 اگر طلبه‌ای در امر مدیریت، مطالعات و پژوهش‌هایی داشته و چه بسا صاحب نوآوری‌هایی مطابق با دستورات دینی و مدیریت اسلامی باشد، ولی مدرک دانشگاهی نداشته باشد تکلیفش چیست؟ ❗️چندی پیش هم شنیده شد عذر آن دسته مشاورانی که مدرک مطابق دانشگاهی نداشتند از مرکز مشاوره حوزه علمیه خواسته شد و همگی اخراج شدند!! ❓آیا مدیران رده بالای حوزوی عملا با اقداماتی از این دست، پروژه فرار مغزهای حوزوی به سمت دانشگاه را کلید نمی‌زنند؟! به نظر می‌رسد شورای عالی حوزه‌های علمیه اگر سیاست مناسبی در این زمینه، برای پرورش طلاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی اتخاذ نکند، چندی دیگر شاهد طلابی خواهیم بود که ظاهر طلبگی دارند اما تخصص‌هایی مورد تایید علوم انسانی غربی! با تجویزهای مورد عنایت این علوم انسانی!! ✅ امیدواریم منتخبین جدید در شورای عالی حوزه‌های علمیه در دور آتی، دقیقا تبیین کنند برای این مهم، چه برنامه‌ها، راهبردها و رویکردهایی خواهند داشت. 🔹 گفتنی است همت آیت‌الله اعرافی در پرداختن به کارویژه‌های روحانیت، ستودنی است؛ اما نحوه پردازش این مسأله بسیار مهم است؛ چون خروجی آن منتسب به حوزه علمیه است. 📌 پ.ن: آمادگی دارد پاسخ رسمی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به این مطالبه را منتشر کند. @tollabolkarimeh 🌷