⭕️ جاهلیت و جنایت
◀️ به تعبیری، حسین(ع) را #ارتجاع به سنتهای پیش از عصر نبوت به مسلخ برد. ارتجاع به سنتهای جاهلی: #زیادهخواهی، #زراندوزی، #مقامپرستی و...
🔸 تعبیر کاملتر و دقیقتر این است که ارتجاعِ #خواص و #نخبگان و #رئوس جامعهی بعد از پیامبر به سنتهای عصر جاهلیت، چنین معرکهای را آفرید.
🔹 پس این، یک قاعده است که هرگاه خواص، مبتلا به ارتجاعِ جاهلی شوند، دست به جنایت میزنند!
🔸 بازهم اگر بخواهیم این قاعده را سادهتر کنیم، چنین میشود: خواصِ مبتلا به امراضی نظیرِ #تکاثر، #زیادهخواری و #قدرتپرستی، لشکرکشی میکنند و حقیقت را سر میبُرند.
🔹 خواصِ زمانهی ما، بسیار دوست دارند تا مفهومِ «خواص» را در سال 61 هجری و در آدمهای آن سال منجمد کنند تا دامن خودشان را نگیرد.
🔸 اما چنین اهتمامی، نمیتواند از وقوع فاجعه ممانعت کند. حالا میخواهد اسمِ این آدمها «خواص» باشد یا «نخبگان» یا «مسئولان» یا هر چیز دیگری.
🔹 چون خودشان مبتلا به انحرافاتِ جاهلیِ ثروتاندوزی و زیادهخوری هستند، برای تغییر در استنتاجِ امروزی، چاره را در جمود و موزهای کردنِ قواعد و مفاهیم میبینند.
🔺 جریانِ جاهلیت، دیر یا زود دست به جنایت خواهد زد. مقدماتِ این جنایت، مدتهاست که فراهم آمده.
#روح_الله_رشیدی
@tollabolkarimeh 🌷
💢 ما مامور به تکلیفیم نه به نتیجه!
💠 رهبر معظم انقلاب:
🔻 امام (ره) از روز اول فرمود:
🔹 ما مامور به تکلیفیم، نه به نتیجه؛ این، عین اخلاص است؛ محض اخلاص است؛ فقط برای خداست که ذرهای قدرت طلبی و جلب حطام مادی در این چنین دلی وجود ندارد. امام به تکلیف خود که ماموریت او بود عمل کرد، خدا هم نتیجه را به او داد.
🔸 دنیا از صدای امام پر شد. ما آن روزها نه بلد بودیم تبلیغات بکنیم، نه ابزارهای تبلیغاتی در اختیار انقلاب و نظام نوپا بود، با این وصف، وقتی کسی به هر نقطهای از دنیای اسلام و حتی بیرون از دنیای اسلام قدم میگذاشت، نفس امام، نام امام، یاد امام را در آنجا زنده میدید؛ خداوند متعال اینگونه به کلمه طیبه برکت میدهد و آنرا پیش میبرد.
📆 ۱۹ دی ۱۳۸۴
@tollabolkarimeh 🌷
📝اساتید عجول، توهم علم و دانایی
🔸اساتید یکی از مهم ترین سرمایه های انسانی حوزه قلمداد می شوند؛ افرادی که علاوه بر وظیفه تربیت نسل آتی حوزه از نظر علمی، وظیفه تربیت اخلاقی و اجتماعی شاگردان را بر اساس سازوکار شاگرد پروری و ارتباط مداوم استاد و شاگرد بر عهده دارد.
🔹این یک سنت قدیمی و ریشه دار است که استاد به عنوان راهنمای زندگی برای یک طلبه تصویر می شود و هر طلبه ارتباط خاصی با یک استاد برقرار می کند تا بتواند بر اساس راهنمایی و الگوپذیری از استاد، خود را به درجات بالای علم و اخلاق برساند.
🔸این سنت اکنون در حال زوال است و عملا رابطه استاد و شاگرد یک رابطه صرفا اداری شبیه به مدل دانشگاهی است، بدین معنا که بدلیل حجم بالای جذب طلاب نیاز به اساتید هم روز به روز افزایش پیدا می کند و از طرف دیگر تدریس شغل مناسبی برای طلبه های در حال رشد و خواهان جایگاه درون سیستم حوزه است.
🔹طلبه نیز باید بر اساس اجبار سیستمی با استادی ارتباط بگیرد تا حضور و غیابش کامل شود و بتواند زودتر از پیج دروس سطح عبور و به آزادی درس خارج برسد اما در طول 10 سال ابتدایی چنان بنیان فکری و ارتباطی دو گروه منحرف می شود که در دروان درس خارج به سختی ممکن است درکی از رابطه صحیح و عمیق استاد و شاگرد برایشان شکل گیرد.
🔸مدل ارتباطی استاد و شاگرد در سطح خارج هم به سمت منفعت محوری در حال چرخش است و شاگرد تلاش می کند از طریق نزدیک شدن به استادی که دارای جایگاه مدیریتی،منابع مالی ، موسسات علمی یا پست و مقام اداری است، سمت اجرایی یا جایگاه پژوهشی پیدا کند.
🔹استاد نیز از طریق نیروی جوان و خلاق شاگرد تلاش می کند خلاءهای علمی و زمانی خود را پر کند و به همین دلیل شاگرد تبدیل به ماشین نوشتن کتاب خصوصا در موضوعات جدید و نوپدید، انتشار مقالات علمی-پژوهشی یا تنظیم سخنرانی و یادداشت های مناسبتی می شود؛ همان مدلی که اکنون دانشگاه های ما را به فساد علمی کشانده است.
🔸از طرف دیگر عموم اساتید جدید برخلاف اسلاف خود تعلقی به حال و آینده شاگرد خود ندارند و تنها دنبال ایجاد سابقه تدریس به جهت رفتن به پایه های بالاتر و کسب عنوان بالاتر تدریسی هستند. در این مدل توسعه بدلیل کثرت استاد، رقابت برای رسیدن به سطوح بالاتر تبدیل به یک دوی سرعت می شود تا هرچه سریع تر پایه های دهگانه تمام شود و تدریس درس خارج شروع گردد.
🔹نیاز به استاد باعث می شود مدیریت متمرکز برای رفع مشکل خود چشم بر این مسیر غلط و اشتباه ببندد مخصوصا که تعدد اساتید و دروس مختلف می تواند علاقمندان به مدل گزارش دهی های پر طمطراق را راضی کند و حتی بر سرعت تولید و جابجایی اساتید بیافزاید.
🔸این سرعت کم کم توهم دانایی و علم را ایجاد می کند و اساتیدی که بدون بنیه علمی و تجربی مناسب به رده های تدریسی عالی رسیده اند گمان می کنند دانش سرشار آنان عامل ترقی بوده است وبه همین دلیل استفاده از القاب دهان پر کن مانند آیت الله و غیره را برای خود شروع می کنند و اینجاست که جهل مرکب علمی شکل می گیرد.
🔹این درحالی است که سنت مألوف حوزه های علمیه تمرکز اساتید شناخته شده و صاحب نظر در یک کتاب یا درس خاص، ارتباط گیری عمیق با شاگرد و تلاش برای رشد مرحله به مرحله شاگردان بر اساس مدل تربیت سنتی حوزه های علمیه بوده است.
🔸این دوی سرعت عملا بحران برای شاگردان را در پی خواهد داشت که در یادداشت آتی بدان خواهم پرداخت.
/فکرت
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روضهای که نشستن در آن حرام است
➖ دو مسئولیت بزرگ مردم در مجالس عزاداری
🎙 #شهید_مطهری:
💬 ما هزاران تحریف در نقل و بازگو کردن حادثه عاشورا وارد کردهایم. هم تحریفهای لفظی و هم تحریف در تفسیر این حادثه.
💬 مردم دو مسئولیت بزرگ دارند. وقتی که می فهمند و میدانند، (و مردم اغلب هم میدانند) که دروغ است، نباید در آن مجلس بنشینند، که حرام است. بلکه باید مبارزه کنند و دیگری این تمایلی است که صاحب مجلسها و مستمعین به گیراندن مجلس دارند. روضه خوان بیچاره میبیند که اگر بنا بشود هر چه میگوید از آن راستها باشد مجلسش نمیگیرد.
📚 حماسه حسینی - ص ۶۲ الی ۶۶
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 ریشههای فکری انحرافات عزاداری
✍️ مهدی مسائلی
📍عزاداری امامحسین(ع) وسیلهای برای ارتباط همیشگی و عمومی مسلمانان با نهضت حسینی(ع) است. افزون بر این، مراسم عزاداری یک برنامه تبلیغی موثر در مذهب تشیع بهشمار میآید ولی گاهی رفتارهایی انحرافی در عزاداری امامحسین(ع) داخل میشوند که آن را از اهداف خود دور کرده و یک سوءتبلیغ برای مذهب تشیع بهشمار میآیند. انحرافات عزاداری معلول افکار و نگاههای خاصی به عاشورا و عزاداری است که تا آن علتها اصلاح نشود، نمیتوان این انحرافات را از عزاداری امامحسین(ع) زدود. از اینرو شناخت و مقابله با ریشههای فکری انحرافات عزاداری، اهمیت بیشتری از خود انحرافات عزاداری دارد. در تحلیلی میتوان موارد زیر را از مهمترین ریشههای فکری این انحرافات عزاداری دانست. /تاملات
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 ریشههای فکری انحرافات عزاداری
✍️ مهدی مسائلی
1️⃣ اشتباه در تفسیر کیفیت و درجه عزاداری
امروز بعضی از شیعیان بالا رفتن کیفیت و درجه عزاداری را به تنآزاری و زجر بیشتر بدن تفسیر میکنند. این درحالی است که در نگاه روایی، معیار کیفیت عزاداری به معرفتی است که برای افراد ایجاد میکند، یعنی هرچه عزاداری معرفت و آگاهی بیشتری برای افراد ایجاد کند، کیفیت بهتری دارد. از اینرو در روایات تاکید فراوانی بر گریه بر مصائب امامحسین(ع) شده است، بهگونهای که میتوان گریه را مصداق اصلی عزاداری دانست. از خصوصیات مهم گریه، افزایش محبت و بهتبع آن، ایجاد ارتباط معرفتی با نهضت عاشوراست.
2️⃣ هدف دانستن عزاداری (عزاداری برای عزاداری)
بعضی شیعیان قصد و هدفی ورای عزاداری ندارند و حتی طرح بحث درباره اهداف عزاداری را نیز انحراف تلقی میکنند. از دیدگاه آنها نهتنها آخرخط همینجاست، بلکه تمام دینداری به عزاداری ختم میشود. هنگامیکه عزاداری تبدیل به هدف شود، بهجای رشد کمالی و عمودی، رشد سطحی و افقی پیدا میکند. از همینرو عزاداران بهجای عمقبخشیدن به عزاداریها و پررنگکردن معرفت عاشورایی، تنها در آن تنوع ایجاد میکنند و روزبهروز صورتهای جدیدی بر آن میافزایند.
3️⃣ جدا دانستن عزاداری از سایر مناسک دینی
میان بعضی از شیعیان این تلقی هست که عزاداری از سایر مناسک و رفتارهای دینی جداست و حتی بعضی فکر میکنند نتایج و بهره عزاداری امامحسین(ع) برای آن حضرت است و ایشان پاداش و جزای آن را میدهد. عنوان «دستگاه امامحسین(ع)» عنوان رایجی است که برای این تلقی بهکار میرود آنگونه که گویا عزاداری متعلق به دستگاه امامحسین(ع) است و نماز و روزه و حج و... متعلق به دستگاه خداست.
حقیقت اینکه جدایی دستگاه امامحسین(ع) و دستگاه خدا با «الهیات عزاداری» مخالفت دارد و گاهی درصورت علم و آگاهی، آن را بهمراتب «شرک» میکشاند.
4️⃣ غیرعقلانی دانستن عزاداری
بعضی شیعیان عزاداری را مسالهای غیرعقلانی و عاشقانه میدانند که عقل و حتی فقه حق دخالت در آن را ندارد. تعابیری همچون مجنون حسین، مجنون رقیه و... گاهی اشاره به این تفکر دارند. این رویکرد موجب بروز رفتارهای صوفیانه در عزاداریها میشود و جنبوجوشها و حرکات رقصگونه صوفیان -که با اذکار و نامهای الهی انجام میشود- اینجا با نام حسین(ع) به اجرا گذاشته میشود.
لینک یادداشت منتشرشده در نشریه فرهیختگان
http://farhikhtegandaily.com/newspaper/4020/14/&page=183097
@tollabolkarimeh 🌷
#حماسه_سازان_عاشورا
💠مسابقه بزرگ حماسه سازان عاشورا
💠بخش ها کودک، نوجوان، عمومی
هدایای مسابقه بزرگ حماسه سازان عاشورا
1️⃣72انگشتر با سنگ حرم مطهر امام حسین علیه السلام از طرف قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی
2️⃣ 72عدد کارت هدیه 1.000.000ریالی
3️⃣72عدد پک فرهنگی آموزشی
🗂جهت دانلود رایگان نرم افزار اندروید و شرکت در آزمون برخط به لینک زیر مراجعه بفرمایید.
keramat.amfm.ir
🔷🔸💠🔸🔷
کانال طلاب الکریمه
@tollabolkarimeh
#یا_حسین
خانواده فاطمی سلام
🔸آیا ماه محرم امسال، نام شما در فهرست توزیع اطعام حسینی ثبت شده؟
🔸 توسط قرار گاه فرهنگی جهادی فاطمی در مهمانسرای حرم حضرت فاطمه معصومه علیها السلام غذای نذری به صورت کاملا بهداشتی پخت میشه و به نیابت شما بین عزادارای حسینی توزیع می گردد.
💠قیمت خرید مواد اولیه جهت پخت هر پرس غذا:
۱۰هزار تومان
💠قیمت یک عدد ماسک سه لایه: هزار تومان
💠قیمت یک بسته ارزاق(یک کیسه برنج، روغن وحبوبات، رب و..): ۲۰۰هزار تومان
بعد از واریزمبلغ مشارکت خود رسید پرداخت را بهمراه تعداد و نوع نذری به آدرس @khanehaye_fatemi_admin
بفرستید تا بتونیم نذر شما را در بین عزاداران حسینی توزیع کنیم.
شماره تماس :02537175593
از ساعت 7:30تا 15:00
شماره حساب به نام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
شماره کارت
6063737004840680
شماره حساب
5202118887771
شماره شبا
Ir980600520201100888777001
سهم مشارکت شما چقدر است؟
🔷🔸💠🔸🔷
کانال طلاب الکریمه
@tollabolkarimeh
⭕️ مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بینظم میخواندیم
➖ ساختارهای رسمی از نهادهای مردمی الگو بگیرند
◀️ متاسفانه با بی دقتی رسانهای و همچنین هجمههای جریانات خاص، سالها از مدیریت هیئتی به نام بینظمی، شلختگی، عدم دقت و کار غیر علمی نام برده میشود. و هرگاه میخواهند نمونه کار بینظم و سوء مدیریت را نشان دهند با نام مدیریت هیئتی و حتی مدیریت جهادی خطاب میکنند. گواه اینکه هرجا مدیریت هیئتی و جهادی که خارج از ساختارها و بروکراسیِ رسمیِ اداری کشور بوده همراه با ضعف و بینظمی بوده است.
🔸 حال آنکه، فقط تماشای برگزاری هیئتهای بزرگ در شرایط حساس کرونای امسال دقیقا خلاف گزاره مرسوم و غلط را ثابت میکند. آنچنان که مردمیترین، منظمترین و دقیقترین مدیریت را همین هیئتها انجام دادهاند. مدیریتی چابک و پویا که سریع توانست در مواجه با تغییرات شرایط و اعمال پروتکلهای بهداشتی خودش را تطبیق بدهد و بدون کوچکترین بینظمی، مراسماتی با شکوه و جمعیتی قابل توجه را مدیریت کند. مدیریت هیئتی که کاملا خودجوش و مردم نهاد است، توانسته خارج از چارچوبهای خشک رسمی و اداری، مدلی موفق را ارائه دهد.
🔹در همین قضایای کرونا، اجتماع های پرتراکم مردم در دفاتر خدمات ارتباطی برای سهام عدالت، ازدحام مردم بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و امثالهم نمونههایی از سوء مدیریت دولتی در همین مدت اخیر است. که با وجود امکانات و اطلاع رسانی های گسترده اما حتی بصورت حداقلی نتوانست امور را مدیریت کند و موجب تبعات جدی برای سلامتی مردم کشور گردید.
🔸 این مدیریت خسته و ناتوان را که هر کجا وارد شده، جز بینظمی و عصبانیت مردم، چیزی در پی نداشته (تا جائیکه حتی در توزیع ساده یک سبد کالای معیشتی بحران میآفریند) با مدیریت مردمی و بومیِ هیئتی و جهادی، قیاس کنیم. آنچنان که خود مردم کاملا پویا و منطبق بر نیازهای مردم عمل میکنند و در کمترین زمان و با کمترین امکانات و بودجه، کار را به بهترین شکل پیش میبرند.
🔹 نمونههای اخیر مدیریت هیئتی یا جهادی را نه تنها در برگزاری هیئات مذهبی در محرم امسال، که در رزمایش همدلی و مواسات، عملکرد گروههای جهادی در تولید ماسک و ضدعفونی سطح شهر، حضور خودجوش گروه های جهادی در ماجراهایی چون سیل و زلزله هم میتوان دید. هر کدام را حقیقتا میتوان به عنوان یک نمونه مطالعاتی تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد.
🔸 این مدیریت هیئتی و جهادی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم. همانها که در دهه اول انقلاب در نهادهایی چون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی به کمک ساختارهای رسمی جمهوری اسلامی آمدند و در حوزه های امنیت، سازندگی و سواد آموزی حقیقتا عملکرد موفق و بیبدیلی داشتهاند.
🔺 که البته تمامی این نهادهای مردمی بعدها توسط تکنوکراتها و ساختارهای رسمی و معیوب اداری کشور روز به روز تضعیف، ادغام و حذف شدند. هرچند این مدلهای موفق امروز در قالبهای دیگر در حال ظهور و بروز است و سرچشمه جوشان مدیریت مردمی شدهاند. زین پس هرجا از نظم و مدیریت مردم محور، کار دقیق حرف زده شود باید از مدیریت هیئتی و جهادی نام برده شود.
#حسین_رضایی
@tollabolkarimeh 🌷
🔴مردّدِ مردود
عبدالله بن جعفر را که می شناسید؟! پسر جعفربن ابیطالب برادر بزرگوار امیرالمومنین علی(ع) . همان کسی که سرپرست مهاجرین به حبشه بود و بعدها از سوی پیامبر(ص) فرمانده لشکر مسلمین در جنگ موته شد و در همان جنگ دو دستش را از دست داد و به شهادت رسید.
عبدالله بن جعفر در دامان عمویش بزرگ شد و آن قدر صلاحیت داشت که امیرالمومنین (ع) او را به شوهری حضرت زینب کبری(س) قبول نمایند.
عبدالله در جنگ های سه گانه زمان حکومت علی (ع) در رکاب مولایش حضور داشت و بعدها جزو عبّاد اربعه مکه و یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین افراد زمانه گشت.
اما همین عبدالله با همه خصوصیات و اعتبار و نام و نشان و صلاحیاتش در کمال تعجب امام حسین(ع) را در سفر کربلا یاری نکرد!
علی رغم دعوت خصوصی امام حسین(ع) از عبدالله برای همراهی در سفر عشق ، نه تنها در لبیک به دعوت امامش مردّد شد ، بلکه با بی معرفتی و بی بصیرتی تمام ، امام را نصیحت کرد و از سفر پرخطر بر حذر داشت!!!
عاقبت هم نتوانست بر تردیدش در همراهی امام زمانش غلبه کند و از قافله عشق جاماند و ثابت نمود که کربلا جای مردّدین نیست ...
آری می شود که پسر جعفر طیار و دست پرورده امیرالمومنین(ع) و شوهر زینب کبری(ع) و پدر دو شهید در کربلا باشی اما در بلای کربلا و امتحان سخت ولایت پذیری مردود شوی ...
(اللّهم اجعَل عواقِبَ اُمورِنا خیراً)
✍"قاسم اکبری"
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
#قابل_توجه_طلاب_خواهر
⛔️با توجه به شروع سال تحصیلی چنانچه کتب #درسی مورد نیاز خود را تهیه نکرده اید،هر چه سریعتر وارد لینک زیر شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/3011641399Cbf0ab0243a
990601-Panahian-MohemtarinRahePishgiriAzSoghutEnsanVaNabudiJamee-03-18k.mp3
6.49M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | سقوط انسان و نابودی جامعه
🎙حجت الاسلام علیرضا پناهیان
مجلس سوم
🔹بعضیها ولایتمدار نمیشوند؟ مشکل اصلی آنها چیست؟ آن کسانی که پس از ظهور، با همۀ ادّعای شیعهگری، ریاست امامزمان(ع) را نمیپذیرند، چه مشکلی دارند؟ یک چیزی هست که باعث میشود تکبّر آنها، بروز پیدا کند و زمین بخورند. چه موضوعی است که ایمانمان را در آن موضوع باید امتحان کنیم؟
🔹چه موضوعی است که عامل اصلی پذیرفتن ولایت ولیّ خدا یا رد کردن ولایت ولیّ خداست؟
/تاملات
@tollabolkarineh 🌷
🔴سوالاتی از مدعیان انقلابی بازی خورده در زمین دشمن
طرحی با عنوان"ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی"در مجلس اعلام وصول شد(که در کنار موارد درست، نقص هم دارد) اما رسانه های دولت و اصلاحات اینطور تیتر زدند که انگار قرار است همه شبکه های اجتماعی فیلتر شود!
و برخی کاربران حزب اللهی هم مثل همیشه #فریب عملیات روانی آنان را خوردند!
⏪اولا)کجای این طرح را خلاف منویات #رهبری می دانید و با آن مخالفید؟ مگر رهبری همین دو روز پیش از "ول" بودن فجازی و بی پناه بودن مردم در آن
#گلایه نکردند؟
برادران و خواهران حزب اللهی، ما برای رفع این دغدغه رهبری چه کردیم؟
چرا رگ غیرت تمان برای این گلایه امام جامعه بیرون نزد؟
⏪حال که #گلایه_رهبری را مشاهده کردید به این چند سوال پاسخ دهید:
❌سوال اول: آیا تا به حال نظرات رهبری در مورد فضای مجازی خوانده اید و با دیدگاه ایشان نسبت به این فضا آشنا هستید؟
❌سوال دوم: راهکار #مدیریت_فضای_مجازی چیست؟
❌سوال سوم: برای این حجم از افسارگسیختگی موجود در فجازی، باید چه کرد؟ به قول رهبری آیا می توان مردم را در این فضا، بی پناه رها و مدیریت فضا را به دست کشورهای عمدتا متخاصم سپرد؟
❌سوال چهارم:طرح مجلس با ایراداتی همراه است که قطعا باید رفع شوند پیشنهادات شما برای اصلاح اش چیست؟
❌سوال پنجم: اکنون از طریق فضای مجازی انواع #جرایم و کلاهبرداری ها در حال وقوع است. آنکه از او کلاهبرداری شده و امکان یافتن مجرم به دلیل عدم همکاری پلتفرم وجد ندارد، می پرسد این چه حاکمیتی است که توان احقاق حقوق ما را ندارد. پاسخ ما به او چیست؟
❌سوال ششم: حالا که دغدغه حضرت آقا در مورد الزام #اعمال_حاکمیت در فضای مجازی را شنیدیم؛ طرح ما برای رفع این دغدغه امام جامعه چیست؟
❌سوال هفتم: ممکن است بگویید اولویت کشور الان اقتصاد است، من می گویم مگر رهبری نمی دانند چرا اینگونه گلایه کردند؟
1⃣ به ضرس قاطع می گویم اکثر بزرگواران حزب اللهی (و حتی اصلاح طلبان و ...) که در حال نقد طرح مجلس هستند، اصلا این طرح را نخوانده و فقط بر اساس تیتر خباثت آلود #انتخاب و #خبرفوری و ... مبنی بر مسدود شدن همه شبکه های اجتماعی خارجی در حال قضاوت و توئیت زدن هستند!
2⃣طبق این طرح قرار است حضور پیام رسان های خارجی در کشور #قانونمند شود. شمای منتقد با کجای این طرح دقیقا مشکل دارید؟
آیا حجم بالای ضرر و زیان مالی که امثال #تلگرام و #اینستاگرام در اثر بی ضابطه بودن به کشور تحمیل کردند برای اینکه به فکر چاره بیوفتیم، کافی نیست؟
3⃣ مدل های برخورد کشورهای دیگر با شبکه های اجتماعی را می بینید و می خوانید؟ آیا مدلی به جز این که حضور پیام رسان باید قانونمند باشد و به حاکمیت مرکزی پاسخگو باشد، وجود دارد؟
آیا راه حل دیگری برای این ماجرا هست که #مجلس_انقلابی سراغ آن برود؟
4⃣نمی شود در انقلابی گری و تبعیت از ولایت فقیه و #ولایتمداری، "نومن ببعض و نکفر ببعض" بود!
نمی شود کنایه رهبری به روحانی در مورد کارکردن در 100 روزهای باقیمانده را وایرال کرد اما گله رهبری از #آذری_جهرمی و شورای عالی فضای مجازی را ندید گرفت!
5⃣یکی از موراد این طرح که باعث شده رسانه های معلوم الحال جهرمی و دولت تمام قد بیایند پای کار تخریب این "طرح اولیه"، این است که با تصویب این طرح: زین پس 10 درصد #درآمد دولت از فروش #پهنای_باند_بین_الملل باید برای حمایت از پیامرسان های داخلی و تولیدکنندگان محتوا هزینه شود!
6⃣این هجمه سنگین اصلاح طلبان و دولتی ها برای تخریب و تخطئه این طرح برای این است که دیگر کسی جرات نکند برای اصلاح وضعیت اسفناک فضای مجازی کشور حرفی بزند و قدمی بردارد
7⃣گرچه در مجلس بعضا #نماینده_های_جوگیر هم داریم اما امیدواریم کلیت #مجلس_انقلابی تسلیم این پروپاگاندا نشود.
8⃣ باز تاکید می کنم قطعا این طرح مجلس ایراداتی دارد و باید روی آن کار کارشناسی به دور از جنجال های رسانه ایی انجام شود؛ اما به جد مردم از مسئولین مطالبه امنیت و آسایش در فضای مجازی را دارند که هرچه سریعتر باید به این دغدغه مردم، پاسخ مناسب داده شود
/خبر حوزه
@tollabolkarimeh 🌷
828K
🔴به بهانه طرح مجلس برای «ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی»
✍️دکتر معصومه نصیری ـ مدرس رسانه
☑️ساماندهی پیامرسانها و اساساً فضای اینترنت برای صیانت از افکار عمومی، تمامیت ارضی و ملی و کمک به توسعه و بهبود زیرساختهای کشور و پیامرسانهای داخلی، عاقلانهترین کاری است که باید صورت گیرد.
پس #اول اینکه اصل طرح را بخوانید. #دوم اینکه در خوانش تحلیلها، حواسمان باشد که راهکار اصلاحی برای طرح فعلی مجلس مطرح میشود یا اساساً با بهکارگیری واژههای تحریککننده احساسات مخاطبان مثل «انسداد»، «زندان مجازی» و... سعی در به حاشیه بردن اصل موضوع دارند.
حواسمان به تکنیک شاهماهی سرخ که یک استدلال #مغلطهآمیز است و سازوکارش بر اساس #پرت_سازی_حواس متکی است، هم باشد. در این تکنیک مرکز توجه منحرف میشود و توجه افراد به موضوعات نامرتبط کشانده می شود.
و نکته مهمتر اینکه قطعا مجلس شورای اسلامی باب اصلاح و تقویم این طرح را باز گذاشته است و حمله کنندگان به طرح، به جای نفی اصل طرح، راهکار اصلاحی ارائه دهند.
نگاهی خواهیم داشت به قوانین کشورهای مختلف در زمینه فضای مجازی؛ از لایحه میهنپرستان در آمریکا تا دیوار ضدخرگوش و ضدگوگل
@tollabolkarimeh 🌷
💢 قیام یا فرار؟
در سالهای اخیر یک برداشت #خوشمزه و نوین از واقعه #عاشورا ارائه شده و هرسال دامنه دار تر می شود که امام حسین(ع) #قیام نکرد و اصل حرکت ایشان سیاسی نبود بلکه حضرت برای در امان ماندن از ترور مخفیانه و بی سر و صدا در مدینه برای حفظ جان از #مهلکه فرار کرد
.
#روشنفکران_دینی برای توجیه می گویند این فرار، عمل به حکم عقل بوده است و برای امام عیب و نقصی نیست زیرا حفظ جان واجب است
.
ریشه این برداشت غلط، در عدم فهم صحیح از تاریخ نهفته است چند مطلب را ساده توضیح میدهم:
.
کسانی که چنین برداشتی دارند، منش و رفتار امام حسین(ع) را صرفا در آن ده روز محرم یا حرکت حضرت از مدینه تا کربلا خلاصه می کنند و گویی سال های قبل حیات امام را کنار گذاشته اند
.
امام به معاویه نیز معترض بودند
وقتی معاویه در زمان حیات خود خواست برای یزید بیعت بگیرد و امام حسین(ع) امتناع فرمود، معاویه امام را به فتنه انگیزی متهم کرد و امام هم در جواب نامه تندی به معاویه نوشتند
.
در آن نامه تند امام به معاویه می نویسند: فتنه ای #بزرگتر از این نیست که تو امیر بر این مردم باشی
.
پس حرکت اعتراضی امام در زمان حیات معاویه نیز جریان داشته است و متاسفانه ما امام را در همان ده روز تا #عاشورا خلاصه کرده ایم
.
نکته دوم: امکان دارد سوال کنید چرا پس امام در زمان معاویه قیام نکردند؟
پاسخ در مفاد صلح امام حسن(ع) نهفته و معاویه در پایان عمر خود برخلاف عهدنامه عمل کرد و قرار بر این بود که معاویه حق تعیین جانشین ندارد اما او یزید را انتخاب کرد
.
نکته سوم: فرضا حرف اینان درست است، باید پاسخ دهند چرا می خواستند امام را #ترور کنند؟ علت ترور چه بود؟
علت عدم بیعت امام بعنوان یک شخصیت سرشناس با یزید بود. اصل بیعت نکردن با حاکم هم یک مساله #اعتراضی و #سیاسی است
.
نکته چهارم: از ابتدای سفر از مدینه تا ظهر عاشورا #پیشنهادات متعددی از سمت دوستان و حتی دشمنان مطرح شد تا امام در امنیت جانی همراه با #خانواده از این شرایط رها شوند اگر قصد امام فرار و حفظ جان بود چرا این پیشنهادات را قبول نکردند؟
.
کلید این نافهمی، ریشه در عدم درک صحیح تاریخ دارد
.
#علیرضا_زادبر
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مساله مخالفت امام حسین علیه السلام با یزید،تنها شربخواری او نبود‼️
👤 حجت الاسلام کاشانی
@tollabolkarimeh 🌷
⚫️عبرتهای عاشورا /شریح قاضی
◾️▪️امام خامنه ای: تاریخ مىنویسد: «مسجد کوفه مملو از جمعیتى شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند.» چرا چنین شد؟ بنده که نگاه مىکنم، مىبینم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضىشان در نهایتِ بدى عمل کردند. مثل چه کسى؟ مثل «شریح قاضى». شریح قاضى که جزو بنىامیّه نبود! کسى بود که مىفهمید حق با کیست. مىفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتى «هانى بن عروه» را با سر و روى مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیلهى او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.
◾️▪️ابن زیاد ترسید. آنها مىگفتند: «شما هانى را کشتهاید.» ابن زیاد به «شریح قاضى» گفت: «برو ببین اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.» شریح دید هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شریح افتاد، فریاد برآورد: «اى مسلمانان! این چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمىآیند مرا از اینجا نجات دهند؟! مگر مردهاند؟!»
◾️▪️شریح قاضى گفت: «مىخواستم حرفهاى هانى را به کسانى که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آنجا حضور داشت و جرأت نکردم!»
◾️▪️«جرأت نکردم» یعنى چه؟ یعنى همین که ما مىگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام مىداد، تاریخ عوض مىشد.
◾️▪️اگر شریح به مردم مىگفت که هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به اینکه عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مىریختند و هانى را نجات مىدادند. با نجات هانى هم قدرت پیدا مىکردند، روحیه مىیافتند، دارالاماره را محاصره مىکردند، عبیداللَّه را مىگرفتند؛ یا مىکشتند و یا مىفرستادند مىرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیهالسّلام مىشد و دیگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد! اگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد؛ یعنى امام حسین علیهالسّلام به حکومت مىرسید. حکومت حسینى، اگر شش ماه هم طول مىکشید براى تاریخ، برکات زیادى داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
◾️▪️ اى شریح قاضى! چرا وقتى که دیدى هانى در آن وضعیت است، شهادتِ حق ندادى؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهندهى دنیا بر دین، همین است.
بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مهمترین انگیزه قیام
◀️ اگر لشکر اموی هم با امام نماز میخوانَد، پس امام حسین (ع) از خطر نابودی کدام اسلام میگوید؟ قیام علیه حکومت یزید برای چیست؟ آیا انگیزه امام از قیام و احیای معروف، صرفاً نماز و روزه و حج و زکات بود؟
@tollabolkarimeh 🌷
این تصویر تاریخی یعنی زعیم شیعه ولو تنها هیچگاه نخواهد گذاشت چراغ مجلس ذکر حسین علیهالسلام خاموش شود.
@tollabolkarimeh 🌷
990602-Panahian-MohemtarinRahePishgiriAzSoghutEnsanVaNabudiJamee-04-18k.mp3
8.86M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | سقوط انسان و نابودی جامعه
🎙حجت الاسلام علیرضا پناهیان
مجلس چهارم
🔹بعضیها ولایتمدار نمیشوند؟ مشکل اصلی آنها چیست؟ آن کسانی که پس از ظهور، با همۀ ادّعای شیعهگری، ریاست امامزمان(ع) را نمیپذیرند، چه مشکلی دارند؟ یک چیزی هست که باعث میشود تکبّر آنها، بروز پیدا کند و زمین بخورند. چه موضوعی است که ایمانمان را در آن موضوع باید امتحان کنیم؟
🔹چه موضوعی است که عامل اصلی پذیرفتن ولایت ولیّ خدا یا رد کردن ولایت ولیّ خداست؟
/تاملات
@tollabolkarimeh 🌷