فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #خیر در برابر NO
🔻 در کنفرانس خبری، #خبرنگار_روسیه پرسید آقای رئیسی، پس از برداشتن تحریمها با رئیس جمهور آمریکا دیدار میکنید؟
اما #رئیسی گفت: خیر
خبرنگار هم گفت: باتشکر
پاسخ رئیسی را میتوان در برابر پاسخ جو #بایدن دانست وقتی خبرنگار از او پرسید: آیا آمریکا تحریمهای ایران را برمیدارد تا ایران به میز مذاکره برگردد؟
پاسخ داد : خیر...
اینکه #رئیسی فقط با یک #خیر، ذلت هشتساله را به #عزت تبدیل کرد نوید دوران جدید عزتآفرینی برای کشور است!
رئیسی نشان داد هم زیرک است و هوشمندانه جواب میدهد هم انقلابی است و از اصول کوتاه نمیآید!
@tollabolkarimeh 🌷
میدونید چرا مردم کل نشست خبری آقای رئیسی رو ول کردن فقط چسبیدن به اون یه کلمه "خیر" آقای رئیسی به ملاقات با رئیس جمهور آمریکا؟
چون هشت ساله هرکاری غرب خواست با ما کرد، هرتحریمی خواست انجام داد، هر فشاری تونست آورد، حتی فخریزاده و حاج قاسم مون رو زد، در آخر بازهم دولتمردان ما گفتن مذاکره مذاکره....
این "خیر" یه عقده شده بود رو دلهای ما
✍حسین دارابی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نماهنگ از بیانات رهبر انقلاب درباره ی شهید #مصطفی_چمران
🔷 دکتر مصطفی چمران، در حالی در روز ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه ی خوزستان به شهادت رسید که در آن زمان، به همراه حضرت آیت الله خامنه ای، یکی از دو نماینده ی حضرت امام خمینی (رحمه الله) در شورای عالی دفاع، فرمانده ستاد جنگ های نامنظم و نماینده ی مردم در اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی بود.
@tollabolkarimeh 🌷
🔻چمران شدن محال است
🔹چمران را نسل جوان این چندوقت اخیر به لطف فیلم "چ" قدری شناختهاند. برای حزباللهی ها هم یک مجاهد فی سبیل الله نوستالوژیک است، نماد روح ناآرام و بیقرار یک مسلمان که در جستجوی وظیفه و تکلیفش از آمریکا تا لبنان و ایران را میپیماید.
🔹چمران آیندهی شغلی دکترای فیزیک پلاسمای آمریکا را ول کرد. با زن و زندگی رفت لبنان، وسط بچه شیعههای فقیر و محروم جنوب. آنقدر شرایط سخت شد که زن آمریکایی اش او را ول کرد رفت کشورش. قبلش هم دو سال در مصر دوره آموزشی جنگهای چریکی و پارتیزانی دیده بود. چمران بعد از او، همسری از اهالی لبنان اختیار کرد به نام غاده. انقلاب که شد آمد ایران، با همسر لبنانی اش. نه درآمدی داشت، نه اندوختهای. شد معاون نخست وزیری در امور انقلاب، تازه اول کار و فعالیتش بود. کردستان که به هم ریخت رفت آنجا، تجربه ی چریکی اش به کار میآمد. مدتی بعد شد وزیر دفاع، بعد شد نماینده تهران. اینها اسم و رسمش بود، چمران ولی بین منطقه و تهران در رفت و آمد بود. جنگ هم که شروع شد رفت منطقه و ستاد جنگهای نامنظم را راه انداخت. آخرین روز خرداد 60 هم در دهلاویه شهید شد.
🔹"چمران" را ما با تصویر و تصورات ذهنمان میشناسیم، خیلیهامان با عکسهای قشنگ و برخیهامان هم با دستنوشتههای شورانگیز و زندگینامه اش. ما اما با "زندگی و زیست چمران" بیگانهایم. برایمان این جملهی امام جذاب است که "مثل چمران بمیرید."، اما حواسمان نیست مثل چمران مردن، مقدمهاش مثل چمران زیستن است.
🔹چمران را به ظاهر زندگی مادی اش که نگاه کنی چیزی ندارد، رسما باخته است. نه شغل ثابتی، نه درآمدی، نه پیشرفتی، نه اندوختهی مالی درست درمانی، میگویند وقتی شهید شد وسایل خانهاش هم چیز قابل ذکری نبود. در زندگی خانوادگی اش هم فراز و فرود و ناکامی کم ندارد.
🔹رک و روراست اگر امروز یک جوان حزباللهی اینطور زندگی کند، یعنی در راه آرمان و انقلاب و معتقَداتش از آسایش و آرامش و ثبات و درآمد زندگیاش بزند، یک بار زنش رهایش کند برود، آنقدر درگیر جهاد فی سبیل الله _به معنای عامش_ بشود که بعد از چند دهه زندگی، نه اندوختهی مالی داشته باشد و نه بار و بساط زندگی؛ سایرین او را چگونه قضاوت میکنند؟ همین جماعت حزباللهیها را میگویم. نمیگویند بی عرضه بود؟ اولویت نشناس بود؟ مدیر نبود؟
🔹زندگی چمران را بدون ذکر نام بنویسید و بدهید به رفقای خودمان بخوانند، بگویید نظرتان درباره این مدل زندگی کردن چیست؟ خودتان یا فرزندانتان حاضرید اینطور زندگی کنید؟ بگویید الان یک نفر در سال 98 میخواهد اینطور زندگی کند، میخواهد این مَنش را در زندگیاش پیاده کند، نمیخواهد همه زندگی اش خودش و زن و بچهاش شود، میخواهد وقتی همه دنبال خدمت به انقلاب با حقوق و بیمه و ثبات شغلی و مزایا هستند، مثل چمران زندگیاش را وقف دین خدا و انقلاب کند، چه جوابی میشنوید؟
🔹چمران بهار 1339وقتی داشت در آمریکا درس میخواند، وقتی رفقایش به دنبال زندگیشان بودند نوشت: "عالَم و مافیها مرا راضی نمیکند. مردم را میبینم که به هر سو میدوند، کار میکنند، زحمت میکشند، تا به نقطهای برسند که به آن چشم دوختهاند. ولی ای خدای بزرگ از چیزهایی که دیگران به دنبال آن میروند بیزارم. اگرچه بیش از دیگران میدوم و کار میکنم، اگرچه استراحت شب و نشاط روز را فدای فعالیت و کار کرده و میکنم، ولی نتیجهی آن مرا خشنود نمیکند فقط به عنوان وظیفه قدم به پیش میگذارم و در کشمکش حیات شرکت میکنم." چند درصد یا چند دهم درصد از جوانهای ما حزباللهی حاضرند پا را از حد شعار_ استوری اینستاگرام و توییت و پیکسل روی کیف و امثال اینها_ فراتر بگذارند و مثل چمران زیست کنند؟ اولین نفرش خودِ نگارنده ی این سطور....
🔹توصیف این زمانه را باید سید مرتضی آوینی بکند با آن قلم فاخرش: "نگاهي به شهر بيندازيد! عقل غربي سيطره يافته و وجود بشر را در دائرهالمعارف خويش معنا کرده است. بيدردي و لذتپرستي توجيهي عقلايي يافته است و از ميدانهاي ورزش تا کلاسهاي دانشگاه، «ربالنوع تمتع» است که پرستيده ميشود و باز در اين ميان، بسيجي حزبالله، تنها و غريب است و با آن چوب زيربغل و پاي مصنوعي و دست فلج و چشم پلاستيکي و موي کوتاه و محاسن و لباس ساده و فقيرانه و لبخند معصومانه، مظهري است از يک دوران سپري شده که با «خونين شهر» آغاز شد و در «والفجر 10» به پايان رسيد و بعد از «مرصاد»، از ظاهر اجتماع به باطن آن هجرت کرد و بيماردلان را در اين غلط انداخت که ديگر تمام شد!"
✍ امین فرجاللهی
@tollabolkarimeh 🌷
🧘🏻♂️یوگا؛ ورزشی عرفانی؟!
🗓به مناسبت ۲۱ ژوئنٰ روز جهانی یوگا
🔺۲۱ ژوئن به پیشنهاد دولت هند در دسامبر ۲۰۱۴ ، از سوی سازمان مللمتحد به نام « روز جهانی یوگا» نامگذاری شدهاست. امروز #یوگا به عنوان یک #ورزش در نقاط مختلف جهان و از جمله کشور ما مطرح است؛ اما آیا آموزههای –بهاصطلاح- عرفانی نهفته در این ورزش از آن مجزاست؟
👇👇👇
@tollabolkarimeh 🌷
💠باید دانست که یوگا در هند در دسته مهم ترین عرفانهای هندی یعنی بودیسم، سیک، اشو، سای بابا، کریشنا و… قرار دارد و اساساً هر حرکت در آن دارای فلسفه و مفهومی پیوندخورده با اندیشههای عرفانهای شرقی است.
💠با این اوصاف، یوگا به ایران نیز نفوذ قابلتوجهی پیدا کرده. در حال حاضر بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب و ۳۹۹ مقاله و پایان نامه درباره یوگا در کتابخانه ملی ایران ثبت شده است. به علاوه یافتههای زیادی به زبان فارسی در اینترنت پیرامون یوگا می توان دریافت کرد.
💠امروزه یوگاکارها با نفوذی گسترده در ایران، از یوگا به عنوان راه حقیقتخواهی و طریق ورود به عالم معنا نام میبرند و از تأثیرات مثبت آن بر زندگی سخن می گویند. رویکرد عرفانی یوگا و تنوع موضوعات آن، علت اصلی نفوذ یوگا در ایران بوده است؛ تقریباً در تمام کتاب های یوگا به «عرفان بودن یوگا» اشاره شده است و در برخی از آن ها نیز خدایان باستانی هند و آیین های شرک آلود هندی، تقدیس شده اند. نگاه ورزشی به یوگا از نظر پدیدآورندگان آن بزرگ ترین توهین به یوگا است، زیرا یوگا در دیدگاه آن ها یک آئین عرفانی و معنوی است. یوگا در واقع، بخش عملی یکی از مکتب های فلسفی هند است که به جهت پالایش ذهن و درون و تسلط روح بر بدن انجام می گیرد. نفوذ تدریجی یوگا در بین جوانان، نه تنها مکتب فلسفی و اعتقادات خاص مربوط به آن را به ارمغان می آورد، بلکه سبب تزلزل عقاید دینی آنان نیز می گردد.
💠اگر به کتاب های تألیف شده در باب یوگا مراجعه شود، مهم ترین کاربردی که برای یوگا مطرح شده است، احساس رسیدن به آرامش است. علاوه بر آن فواید متعدد جسمانی نیز برای یوگا بیان شده از جمله صاف شدن سینوس های صورت و پیشانی، صاف شدن شکم، تناسب اندام، تقویت مفاصل، پیش گیری از بروز پوکی استخوان در دوران کهن سالی، پیش گیری از خواب های پریشان، سالم سازی پوست و غیره و بدین ترتیب یوگا توانسته است در متن زندگی انسان ها قرار گیرد. این دریافت ها اگر چه در ظاهر ممکن است مقبول و پسندیده باشد، لیکن مهم ترین دلیل نقد اعتقادات یوگا این است که آموزه های یوگا با هیچ یک از دلایل عقلانی، وحیانی و علوم تجربی قابل اثبات پذیری و دفاع نیست و تنها در حد یک ادعاست. اگر تمام متون گذشته و حال یوگا مورد بررسی قرار گیرد، حتی یک استدلال عقلی و فلسفی به نفع یوگا پیدا نمی شود، همچنین در هیچ یک از منابع دینی در مورد یوگا، یک آیه، حتی از تورات نیز یافت نمی شود. بنابراین راه اثبات وحیانی نیز مسدود خواهد بود.
💠سؤال مهم تری که در این جا مطرح است این است که رابطه ی یوگا با عرفان چیست؟ فواید و آثاری که عمدتاً برای یوگا مطرح می شود، حتی در صورتی که درست هم باشد! فوایدی جسمی، عصبی و حداکثر ذهنی است که هیچ ارتباطی با عرفان ندارد. بنابراین باید حد یوگا را دانست و آن را با عرفان خلط نکرد. عرفان تقرب به درگاه الهی است که با یوگا حاصل نمی شود. در یوگا نیز مانند سایر مکاتب هندی نه تنها سخنی از خدا نیست، بلکه سخنی از معاد و سرانجام زندگی انسان ها هم نیست؛ بنابراین یوگا را می توان تنها مجموعه ای از تکنیک ها دانست که نهایت آرمان آن به زندگی دنیوی انسان، در این جهان منحصر می گردد.
منابع:
خسروپناه، عبدالحسین، جریان شناسی ضدفرهنگ ها، تعلیم و تربیت اسلامی، تهران، ۱۳۹۰.
– شریفی دوست، حمزه، کاوشی در معنویت های نوظهور، صهبای یقین، ۱۳۹۱.
– فعالی، محمدتقی، آفتاب ها و سایه ها، نجم الهدی، تهران، ۱۳۸۶.
| منبع خبر : بخش تحلیلی روشنگر
@tollabolkarimeh 🌷
21.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | شرح حديثی از حضرت امام رضا عليه السلام توسط رهبر انقلاب
💠صلوات خاصه امام رضا علیه السلام:
اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَعَلیاَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🌹🍃
@tollabolkarimeh 🌷
25.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #ببینید | ماجرای بمب گذاری در حرم رضوی در 7 دقیقه🔥
💣 سالها پیش در چنین دقایقی مقارن با 30خرداد1373 شمسی و مصادف با روز عاشورا درحالیکه عزاداران حسینی در حرم رضوی در حال عزاداری بودند انفجاری سهمگین حرم را لرزاند...
🔪سازمان مجاهدین خلق که بعدها با رویارویی با مردم به منافقین مشهور شدند، در 30 خرداد 1360 و پس از شکست سنگین در انتخابات آن سال و نیز طرح عدم کفایت سیاسیت بنی صدر در مجلس وارد فاز نظامی و انتقام گرفتن از مردم شده بودند.
منافقین ترورهای مخلتفی ازجمله انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و بیش از 70 تن از اعضاء ، ترور شهیدان رجایی و باهنر، و نیز بعضی ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، قضات و مردم عادی را برنامه ریزی و انجام دادند
آنها در سال 65 هم با انتقال به عراق همراه با صدام علیه ایران در بسیاری از عملیات ها شرکت کردند که آخرین آنها شکست بزرگ منافقین در عملیات مرصاد را به دنبال داشت.
♨️منافقین با پایان جنگ هم دست از دشمنی برنداشتند و این بار در سال 73 حرم مطهر امام رضا(ع) را هدف قرار دادند که منجر به شهادت 27 زائر مظلوم و بیش از سیصد مجروح است.
🎦 در مستند زیر روایتی 7 دقیقه ای از بمب گذاری در حرم را مشاهده خواهید کرد.
⚠️ این مستند در لحظاتی حاوی تصاویری دردناک است که مشاهده آن به افراد زیر 18 سال🔞 و کسانی که ناراحتی های قلبی دارند 💔توصیه نمی شود.
❣️ کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع)
🆔 @razavi_aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ پاسخ عجیب مجری برنامه "زندگی پس از زندگی" به یک سؤال / دستور گرفتم این برنامه را بسازم
◻️ جوانی به نام آقای شیرازی در قم در داخل حرم، نزدیک ضریح حضرت معصومه (س) تجربه نزدیک به مرگ داشته است؛ ایشان از بدن مفارقت می کند و مطابق با گزاره ها، خادم را می بیند، افکار خادم را می خواند، جسد را می بیند، جسد را منتقل می کند، روح مادربزرگ مرحوم خود را می بیند، تونلی در سقف حرم ایجاد می شود...
مصاحبهای که ملاحظه میفرمایید، ماحصل گفتوگوی ما با دکتر عباس موزون، کارشناس-مجری و تهیهکننده برنامه زندگی پس از زندگی است که تقدیم نگاه شما خواهد شد.👇
hawzahnews.com/news/965075
📹فیلم کامل این گفتوگوی را ببینید:👇
https://hawzahnews.com/xbcXB
@tollabolkarimeh 🌷
پس از #انتخابات_۱۴۰۰ جریان تحریف دست از خباثت نخواهد کشید.
بنابر اصل تکرار تاریخ این جریان تبدیل به #جریان_تردید خواهد شد و این یعنی تواصی به صبر و بصیرت در جبهه انقلاب باید شدت بگیرد...
این جریان خبیت استاد جنگ شناختی ادراکی ترکیبی است
@tollabolkarimeh 🌷
🌀 موانع پیچیده دولت انقلابی
🖋 علی مهدوی
🔸 بیشک شرایط اقتصادی موجود کشور و مشکلاتی همچون گرانی افسارگسیخته، نرخ بالای بیکاری، بیارزش بودن پول ملی، کسری بودجه چند هزار ميلياردی و مسائلی از این دست، همگی کار را برای دولت حزب اللهی سخت خواهد کرد.
🔸 اما همه اینها موانع طبیعی پیش روی دولت جدید محسوب میشود که آیت الله رئیسی، بیاطلاع و بی خبر از این موارد، پا به این عرصه نگذاشته است.
🔻 موضوع این یادداشت، موانع پیچیدهتر و دستاندازهایی بزرگتر است که دولت جدید از همین ابتدا بلکه تا روز آخر خود با آنها روبروست:
یک. غربگرایان و جریان لیبرال؛
زخمی که با انتخاب معنادار مردم بر تارک هستی غربگرایان نشست، موجب بیخیالی سیاسی و انزوای کامل این جریان نخواهد شد.
طبیعی است این جریان از هیچ مستمسکی در حوزه اقتصاد و سیاست و سایر حوزهها برای تضعیف دولت سید ابراهیم رئیسی کوتاهی نخواهد کرد؛
بی تردید لیبرالها از تمام ابزارهای رسانهای و غیر رسانهای خود برای همافزایی و استمرار فشارها و تخریبها علیه نیروهای انقلابی این دولت، بهره خواهند جست.
دو. عدالتخواهان بیمنطق
🔸 نظام اسلامی در مرحلهای قرار گرفته که مردم با رشد بلوغ سیاسی و اجتماعی خود، غربگرایان را کنار زده و به دولت حزب اللهی اعتماد کردهاند،
در این شرایط، دولت بیش از هرچیز به عدالتخواهی و عدالتمداری و فسادستیزی در همه حوزهها نیاز دارد؛ اما عدالتخواهی برآمده از شور و شعور انقلابی و بر محور دلسوزی و خیرخواهی و متکی بر عقلانیت ولایی؛
نه آنچه برخی به غلط نامش را عدالتخواهی نهادهاند و در عمل منجر به سیاهنمایی، تخریب و تضییع حقوق افراد و نهادهای کشور منجر میشود.
♨️ نمونهی واضح این آثار شوم را در تقابل این طیف با مجلس انقلابی و انقلابیترین مجلس تاریخ انقلاب به تعبیر رهبر معظم انقلاب شاهد بودیم.
چنانکه عدهای مدام و تا امروز مجلس دوازدهم را با قلم و رسانههای به ظاهر انقلابی خویش، تضعیف و تخریب کردند. مجلسی که انقلابیترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی و از نگاه رهبری حائز دستاوردهای گوناگون بوده است هیچ گاه از تیغ تیز تهمتهای ناجوانمردانه اینان در امان نبوده است؛ بر همین اساس امام خامنهای نیز عدالتخواهی این طیف را زیر سوال بردند و فرمودند:
«از آغاز شروع کار این مجلس یک عدّهای برنامهی خودشان را این قرار دادند که یک تصویر منفی از مجلس نشان بدهند؛ اظهاراتی کردند و باز هم میکنند؛ در فضاهای رسانهای گوناگون که امروز در اختیار همه است، اظهاراتی میکنند که انسان بوی دلسوزی را از این اظهارات نمیشنود. یک وقت کسی انتقاد میکند به قصد اصلاح و تکمیل؛ یک وقت نه، بر اساس احساسات یا نظرات خاص و بدون دلسوزی [انتقاد میکند]. انسان احساس میکند که در این حرکات دشمنانه نشانههای اخلاص وجود ندارد؛ انسان این را میبیند.»
✅ راهکار چیست؟
لزوم هوشیاری حزبالله و جوانان انقلابی؛
لیبرالها و سیاهنمایان انقلابینما در یک پاس گل مشترک همواره نقاط ضعف دولت انقلابی جدید را بزرگ خواهند نمود و از دستاوردها و برکاتش در افکار عمومی هیچ نخواهند گفت بلکه مطالبات عمومی جامعه از این دولت را روز به روز افزایش خواهند داد.
اگر تا دیروز فراخوان تجمعات به سمت و سوی قوه قضائیه و مقابل نهادهای انقلابی بود، از امروز همگام با اصلاحطلبان، جوانان انقلابی را به تجمع و تحصن در برابر نهادهای زیر مجموعه رئیسی فرا میخوانند.
بنابراین همه باید هوشیار باشیم.
نقد دلسوزانه به تعبیر رهبر انقلاب، تنها زمانی معنا خواهد داشت که با ارائه راهکار و مطالبه منطقی و اخلاقی همراه باشد.
⚠️ باید مراقبت کنیم که در دام تخریب و تضعیف دولت حزباللهی به اسم مطالبات ملی و مطالبهگری انقلابی نیفتیم.
فراموش نکنید قرار نیست با آمدن دولت انقلابی، ایران بهشت برین شود، این معضلات و بحرانها در حوزههای گوناگون، یک شبه و یکساله و چهارساله پدید نیامده است که در مدت زمان مشابه برطرف شود. امید واهی و دلخوشی کاذب ایجاد نکنیم.
یادمان باشد مقصد لیبرالها و عدالتخواهان قلابی به یک نقطه میرسد و آن تضعیف نظام و تزریق این احساس به مردم است که نظام اسلامی هیچ دستاورد و کارآمدی نداشته و ندارد.
غر زدن و بهانهجویی و افزایش انتظارات و سهمخواهی زودهنگام، آفت دولت انقلابی است و همچون موریانهای پایههای اعتماد مردم را روز به روز خواهد خورد.
رئیسی، رئیس انقلابی است به شرط آنکه ما هم به عنوان یک شهروند منطقی و آحاد امت انقلابی وظایف خود را ایفا کرده و بصیرت و هوشیاری لازم را از دست ندهیم.
💠 حالا که رئیسی رئیس شد، نباید به خانههایمان برگردیم، بلکه باید دامن همت به کمر ببندیم تا اعتماد عمومی به نظام و دولت به خانههای مردم برگردد.
باید با ارائه پیشنهاد، طرح و بیان منطقی مشکلات، دولت جدید را یاری دهیم.
@Manahejj
@tollabolkarimeh 🌷
اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها مبارک باد
@tollabolkarimeh 🌷