مدارس المهدی در لبنان که وابسته به حزبالله هستند، زندگینامه و اندیشه های سردار #حاج_قاسم_سلیمانی را به دانشآموزان معرفی کرده و به عنوان یک درس از آن ها امتحان میگیرند.
قطعا با این تلاش ها در راستای معرفی مکتب سلیمانی، نسل و تفکر حاج قاسم در لبنان با قوت رشد و تداوم خواهد یافت.
° محمد مهدی°
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 #شورای_نگهبان؛ آزادی اندیشه و آزادی عقیده
استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب « #آزادی_انسان» آزادی را به دو قسم تقسیم می کنند:
1️⃣ #آزادی_اندیشه: آزادی فکر و اندیشه یعنی انسان بتواند آزادانه فکر کند و چیزی مانع فکر و اندیشه او نشود. آزادی اندیشه باعث می شود انسان در مواجهه با سوالات و ابهامات خویش به صورت علمی و منطقی بیندیشد و سپس تصمیمی منطقی بگیرد.
2️⃣ #آزادی_عقیده: عقیده یعنی ایمان، باور و چیزی که انسان به آن علقه دارد. خوب می دانیم که هر عقیده ای که مبتنی بر تفکر باشد صحیح و درست است اما مسئله این است که هر عقیده ای برخواسته ازتفکر و اندیشه نیست.
🔷 بسیاری از عقاید بشر ناشی از یکسری عادات، تقلید ها و تعصب هاست نه اینکه چون فکر کرده این عقیده را انتخاب کرده است بلکه چون پدر و مادر شخص، رسانه ها و سلبریتی ها و یا اینکه در محیط زندگی او این عقیده رایج بوده او هم کورکورانه قبول کرده و به این عقیده چسبیده است.
🔷 این چنین عقاید یک نوع انعقاد و بسته شدن و اسارت هستند و این باعث می شود فکر شخص بجای اینکه باز بشود بسته و منعقد بشود و در درونش #اسیر بشود و نتواند در جایی که نیاز است، تصمیم درستی بگیرد.
⁉️ حال سوالی که مطرح می شود این است که اسلام طرفدار آزادی اندیشه و عقیده است، باید بگذاریم هر شخصی با هر عقیده ای که دارد وارد مجلس شورای اسلامی بشود؟!
💯 در جواب می توان گفت :
1️⃣ با توجه به تعریف آزادی اندیشه و آزادی عقیده که در بالا گفته شد ما مخالف عقیده مبتنی بر تفکر نیستیم بلکه مخالف عقیده جاهلیت و کورکورانه ایم.
2️⃣ ثانیا کسی که می خواهد بر کرسی نمایندگی تکیه کند باید آزادی تفکر داشته باشد تا وقتی می خواهد در قوانین و مسائل سرنوشت ساز تصمیم بگیرد از روی اندیشه و تفکر تصمیم بگیرد و فکرش اسیر و دربند چیزی نباشد تا نادرست تصمیم بگیرد.
✅بنابراین فقط شخصی باید نماینده مجلس شورای اسلامی باشد که وقتی می خواهند قوانین را تصویب کنند، از روی منطق صحیح و کار کارشناسی قانون تصویب کنند نه از روی احساسات و تعلقات غیر عاقلانه.
📝 جعفر مرادی
@tollabolkarimeh 🌷
🔘قاسم سلیمانی، پهلوان پایان دوره عزلت
🔻دکتر ابراهیمیپور، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در نشست «جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی»:
🔸از نظر مسکویه غایت جامعه محبت است و جامعه ایدهال جامعهای است که تعاملات آن بر اساس محبت شکل میگیرد و نه عدالت. عدالت به عقیده او در رتبه بعدی قرار میگیرد. و اگر جامعه به این عرصه رسید یعنی به تعاملات گرم و نامتقارن دست یافت به تعهد و یکپارچگی دست پیدا میکند. و موجب پایداری جامعه خواهد شد. این در دیگر انسانهای وحشی و اجتماعی وجود ندارد. این به عنوان مقدمه تئوریک بحث بنده هست و نمیخواهم مفصل بحث کنم.
🔹امام خمینی انقلابی را رقم زدند که باعث انعقاد نطفههایی شد که تا پیش از آن نظیر نداشت و منجر به نسل ولایی شد. این عبارت را دکتر منوچهر محمدی در عبارتهایشان دارند که خیلی باز نکردند و شبیه آن را جناب استاد پارسانیا در کتاب حدیث پیمانه مطرح کردهاند. این عبارت در باب تفاوت نیروی ماهوی پس از انقلاب با قبل از انقلاب است. که حالا مصداق تام و اتم آن سپاه و کاملتر آن سپاه قدس است. بنابراین با انقلاب ایران زمینه تولید نسل انسان ولایی و متمدن بالفطره فراهم آمد. این نسل ذوب در ولایت است البته با مراتب مختلف. این نسل بسیار شجاع و اهل ایثار و احسان و در ورای همه اهداف خودش شهادت طلب است. شهادت آرزوی این نسل است.
🔹جامعه ما پس از انقلاب یک غایت جدید و یک ایثارگری جدید و یک محبت جدید و یک شهادتطلبی را تجربه میکند و اوج شیوع اجتماعی آن در ده 60 همزمان با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. اما بعد با مشکلات بسیار عدیدهای مواجه میشود. در زمینههای نظامی، اقتصادی و سیاسی که اوج این فشارها در زمان حاضر در حال شکلگیری است. جامعه زمانی که با مشکل روبرو میشود تشنه یک پهلوان است. به جای قهرمان باید از پهلوان استفاده کرد که بار ارزشی خاصی دارد.
🔸حاج قاسم میآید در سپاه قدس ایثارگری او جانفشانی او، حالا تحلیلگر آمریکایی میگوید چون او داعش را از بین برد و داعش قسم خورده بود همه شیعیان را بکشد همه عاشق او شدند. اما نه این نسل ولایی یک حب درونی دارد و فطرت اینها را به یک سمت و سو میکشاند. لزوما نه اینکه ایشان فقط مملکت و ناموس ما را نجات داد و نه اینکه امنیتمان را مدیون ایشان هستیم، بلکه بذاته محبوب ما است و همه را شیدای خودش میکند.
🔹این مصداق در شرایط خاص با یک حمایتهای خاص، به همراه یک شهرت و محبوبیت ویژه به تکاملی میرسد که و نقطه شهادت و نحوه شهادت و نمادهای شهادت او هم نشان میدهد که قرار است مبدأ یک اتفاقی باشد. میشد یک سال پیش در عاشورا طبق تونلی که در پشت منزل ایشان کنده شده بود، به شهادت برسند. میشد در بغداد و همزمان با ابومهدی نباشد. اما همه اینها دست به دست هم دادهاند تا اتفاق تازهای را رقم بزنند. میشد دست ایشان به همراه انگشتر نماد نشود. خیلی از اینها میشد که اتفاق نیفتد و چیزی هم از شأنیت ایشان کم نمیشد. اما گو اینکه دیگر قرار است که یک نقطه عطفی باشد.
🔸ایشان اولین شهید نبودند و آخرین هم نبودند شهید لطفی نیاسر برنامه برچیده شدن اسرائیل را نوشته و برنامه پسا اسرائیل را هم نوشته است. و بعد به شهادت میرسد. هنوز کسی او را نمیشناسد. یعنی پهلوان فراوان داریم. اما شهید سلیمانی امده است که پایان دوره صبوری و گوشه عزلت گزیدن و به دور از میدان عمل بودن را نوید دهد و ظهور پهلوانان بدون مرز را دارد رقم میزند.
🔹خلوص، ایثار، حب اهل بیت و ذوبیت ایشان در ولایت از جمله ویژگی هایی است که دلهای همه را با ایشان همراه میکند. محبت ایشان فرامرزی است. ما میبینیم که عشاق حاج قاسم منحصر در ایران یا منحصر در مذهب تشیع هم نیستند. حتی غیر مسلمان هم عاشق او است. این بر اساس روایتی که میگوید اگر دلت را به خدا بدهی، خداوند همه دلها را جذب شما میکند، قابل تفسیر است. من فکر میکنم که همه این شواهد و همه این اتفاقاتی که حکمت الهی و نصرت الهی قابل مشاهده هست در پس این قضیه، پایان صبوری و پایان دوره گذار (که الان 40 سال از عمر انقلاب میگذرد) را طی همین سالهای آینده پیشبینی کرد. که قرار است یک سری اتفاقات خوشی رخ بدهد و رایحه خوش خدمت و عدالت به استشمام برسد.
#قهرمان_بدون_مرز
@tollabolkarimeh 🌷
✅ ولایت امامخامنهای ، ولایت علیبنابیطالبع است و خیمهی او خیمهی حسینفاطمه...
دور آن بگردید با همه شما هستم.
🔺بخشی از وصیتنامهی شهید حاج قاسم سلیمانی
@tollabolkarimehb🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
soleimany_vasiatnameh.pdf
485.8K
🔸 متن کامل وصیتنامه الهی سیاسی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «میثاقنامه مکتب حاج قاسم» منتشر شد.
🏷 #مکتب_حاج_قاسم
#نشر_حداکثری
@tollabolkarimeh 🌷
✅ درس 📖 و سیاست!
🖌طلاب باید در متن مسائل سیاسی قرار داشته باشند؛
👈اما از درس 📖 خود نمانند چرا که درس 📖 اصل و متن کار حوزه علمیه است.
🖌طلاب باید در سیاست وارد شوند و بخواهند که آن را بدانند.
📌روحانی باید فریب نخورد ⬅️ که لازمه آن آشنایی با مسائل سیاسی است.
#امام_خامنهای
۱۳۷۰/۱۱/۳۰
۱۳۶۳/۹/۲
@tollabolkarimeh 🌷
راه تشخیص نماینده طراز انقلاب.MP3
6.7M
💠 صوت مهم و جنجالی #استادعبادی با موضوع #نماینده_تراز_انقلاب
🔰 از کجا بفهمیم کاندیدای مورد نظر ، نماینده ای درست و انقلابی است⁉️⁉️⁉️
🔰 سوالاتی که استاد در این صوت مطرح کردند را از کاندیداها بپرسید تا #نماینده_تراز_انقلاب را خوب بشناسید.
@tollabolkarimeh 🌷
مرجعیت بر دار.mp3
1.9M
🎧👆مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، قربانی #عدالت
🎙 فرمایشات #امام_خامنه_ای حفظه الله/سال ۵۹ 🔰
...مرجعیت تقلید را آوردند و او را به دار کشیدند، البته کسانی خون گریستند، اما کسانی هم کف زدند، البته کسی نگفت شیخ فضل الله نوری مرد خادمی بود، مرد آزادیخواهی بود و ما به جرم مسلمان بودن، او را می کشیم.بلکه شیخ فضل الله را اول متهم کردند، اول او را ضد مشروطه قلمداد کردند، و بعد او را کشتند و همیشه همینطور است. همیشه کسانی را که می خواهند از هدف ها و آرمان های عالی انسانیشان دور کنند، همیشه هرگاه می خواهند شتابندگان به سوی حکومت عدل اسلامی را متوقف کنند، آنها را به کهنه پرستی، به وابستگی، به ضدیت با آرمان های دموکراسی متهم می کنند و #شیخ_فضل_الله قربانی عدالت شد
/شهید رابع
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 از منظر اندیشمندان و متفکرین ایران اسلامی
✍ #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در نهضت عدالتخواهی سرش بالای دار رفت چون خواهان #عدالت بود.
💠 مورخ و پژوهشگر معاصر، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی:
از مهمترین نکاتی که در اسلام نام میبرند می توان به عدالت ، عدل و انصاف اشاره کرد که نقش بسیار مهمی دارد، با عدالت حکومت کردن و حق را در نظر گرفتن از اصول مهم اسلام است.🔻
در اسلام عدل جزء اصول مذهب ماست و هر جا درحوادث و مسایل پیش آمده قطعا به مساله عدالت توجه خاصی شده است
پیش نماز باید عادل، شاهد باید عادل، قاضی باید عادل بوده و در هر کاری عدالت بسیار مهم است
در اسلام، دیده می شود که حتی نهضت عدالت خواهی که شهید شیخ فضل الله نوری سرش بالای دار رفت برای همین بود که خواهان عدالت بود، متاسفانه در کشور ما عناصر وابسته و مغرض و بسیاری از بیگانگان سعی کردند که از همه ی واژه ها و از همه ی اصول به نحوی سو استفاده کنند، که از جمله می توان به مساله عدالت اشاره کرد.
عدالت از نظر برخی به معنای این است که یک سلسله محافظه کاری خود باختگی را تسلیم پذیری و از ان با عنوان عدالت یاد میکنند در صورتی که عدالت این نیست عدالت دفاع از حق مردم محروم تسلیم نشدن و مدارا نکردن در راه دفاع از حقوق انسان ها ست .در واقع، عدالت ان است که انسان بتواند حق مظلومی را از ظالم بگیرد، امام بزرگترین انسان عادل بود که در راه اجرای عدالت دیدیم که به همه ی مشکلات و مصیبت ها تن در داد زندان، تبعید، حتی فرزندش را به شهادت رساندند و پروا نکرد
عدالت خواهی هم همین که در روز احیای کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ با تمام قدرت به صحنه امد و هیچ پروا نکرد که شاید حمله به امریکا چه مشکلاتی را برای ایشان ایجاد کند، اما آنهایی که خواهان عدالت نبودند میبینیم که در قضیه کاپیتولاسیون هیچ عکس العملی از خود نشان ندادند، همان هایی که دم از ناسیونالیسم میزدند و خود را طرفدار ایران میدانستند و ادعای وطن پرستی داشتند اما در مقابل چنین ظلمی هیچ واکنشی نشان ندادند به همین بهانه که هرگونه حمله به امریکا برای ما مشکل افرین می باشد، اما امام از آنجا که فردی پیرو اعتدال و عدالت خواه بود وقتی دید به ملتش این ظلم شده با تمام قوا در مقابلش ایستاد مبارزه ای که امام علیه رژیم شاه و استکلبار جهانی دنبال میکرد بر مبنای عدالت بود و در مقابل، سازش کردن در مقابل ظلم و زور در دنیا یک نوع بی عدالتی و چشم پوشی از عدالت است.
/سخنان، در غرفه خط اعتدال نمایشگاه مطبوعات، برگرفته از کانال ایران معاصر، بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
@tollabolkarimeh 🌷