eitaa logo
tomestory
64 دنبال‌کننده
184 عکس
10 ویدیو
0 فایل
تُم استوری داستان تُم از همین کاغذهای خواب گرفته آغاز می شود. اشتیاق گشودن رمز و رازی که در شب اثیری کلمات خفته است ارتباط با ادمین @tome_story
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب «بنیانی علمی برای جهانی اخلاقی» اثری نوشته «پال دیویس» است که اولین بار در سال 1992 انتشار یافت. آیا ما صرفا ایده هایی در ذهن خدا هستیم؟ صورت هایی افلاطونی در یکی از کیهان های بی پایان؟ «دیویس» به کاوش در تئوری های مربوط به پیدایش و سرنوشت، فضا و زمان، و خلق به واسطه طراحی یا شانس می پردازد، و مخاطبین را با برخی از جذاب ترین اندیشه های «افلاطون»، «ارسطو»، «آکویناس»، «نیوتن»، «هویل» و «هاکینز» آشنا می کند. کوارک ها، «نظریه یکپارچه بزرگ»، «نظریه آشوب» و کیهان شناسی کوانتوم، مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار می گیرند. اما نکته ای که باعث تمایز این اثر می شود، کاوش های جامع و مفصلی است که «دیویس» در حوزه علوم کامپیوتر و ریاضیات به انجام می رساند تا مفاهیمی فوق العاده غنی را در مورد ماهیت پیچیدگی جهان بیافریند.
عطار قرابتی با دیوانگان در سپهر اندیشه خود احساس می‌کرد و خودش جان شیفته‌واری داشت. آنچه در ادبیات عطار درکی از دیوانه و دیوانگان دارد با آنچه به طور علمی معنا می‌شود، یکسان نیست و بسیار متفاوت است، عطار می‌گوید این مقامات ره حیرانی است یا مگر دیوان سرگردانی است. نشست نقد و بررسی «دیوانگان عطار» با هدف واکاوی کنش‌های دیوانه‌وار در حکایات عطار با حضور زهیر توکلی، شاعر نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات و حامد صلاحی، دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه سوره، بعد از ظهر شنبه (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) در سرای کتاب برگزار شد.
نشست نقد و بررسی «دیوانگان عطار» با هدف واکاوی کنش‌های دیوانه‌وار در حکایات عطار با حضور زهیر توکلی، شاعر نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات و حامد صلاحی
غارنشین‌های بشقاب‌پرنده داستانی درباره‌ی زندگی بشر است از پیدایش تا رستاخیز؛ اینکه انسان چگونه به وجود آمد، چگونه پیچیده شد و چگونه زندگی‌اش به پایان می‌رسد. اصلا به پایان می‌رسد؟ داستان با واگویه‌های ذهنی پروانه آغاز می‌شود؛ دختری نوجوان با ذهن فعال و پر از فکر و خیال که مدام با خودش حرف می‌زند. او برادری به نام پارسا دارد که شبیه خودش است و عاشق فکر کردن به آدم‌فضایی‌ها و بشقاب‌پرنده‌ها و هر چیز علمی و خیالی که به او توان داستان‌پردازی بدهد. آن‌ها با پدر و مادرشان زندگی می‌کنند. زبان داستان ساده و روان است و آنچه قصه را جذاب می‌کند، ابهام و دلهره‌ای است که در دل ماجراهای آن وجود دارد و تجربه‌ای تخیلی که درعین ناممکن بودن، ممکن به نظر می‌رسد و سوال‌های بنیادین در ذهن خواننده را بیدار می‌کند؛ سرنوشت چیست؟ ما زندگی‌مان را انتخاب می‌کنیم؟ آیا می‌شود زندگی را کنترل کرد؟ انسان هوشمندترین موجود جهان است یا موجودات دیگری وجود دارند که هنوز از آن‌ها بی‌خبریم؟ چرا بعضی از حقیقت‌های زندگی را نادیده می‌گیریم؟ آیا وجود ما می‌تواند جایگزین دیگری در جهان داشته باشد؟ کتاب غارنشین های بشقاب پرنده
نشست و بررسی غارنشینهای بشقاب پرنده در اشراق و با حضور نویسنده برگزار خواهد شد
نشست و بررسی غارنشینهای بشقاب پرنده در اشراق و با حضور نویسنده و سمیه جمالی کارشناس حوزه کتاب برگزار خواهد شد. این نشست با مشارکت مجموعه تم استوری و فرهنگسرای اشراق روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ساعت 16 برگزار می شود. کتاب غارنشینهای بشقاب پرنده نوشته هادی خورشاهیان داستان جذابی است که در حوزه ادبیات نوجوان و به همت نشر افق در سال 1402 منتشر شده است.
گفتگو درباره کتاب با حضور بچه های بسیار باهوش و کتاب خون یه لطف دیگه داشت. مطمئنیم برای نویسنده محترم آقای هم حضور‌مخاطبان کتابشون خیلی جذاب بوده… ممنون از بچه ها که دقیق بودن و سوالهای جدی پرسیدن ممنون از آقای که با جدیت گوش‌دادن و از تجربه هاشون گفتن. ممنون از کارشناس مجری محترم سر کار خانم که این نشست رو هدایت کردن. ممنون از همه کارشناسهایی که اومدن و کنار بچه ها نشستن از نگاه اونا این رویداد رو شاهد بودن. از مدیریت محترم و هم تشکر میکنیم.
امسال در بخش بین الملل بین المللی کتاب تهران در غرفه : شبستان اصلی، درب 15 ، بخش بین الملل، راهروی اصلی پذیرای همه علاقمندان هستیم. از همین جا از همه دوستان و علاقمندان دعوت میکنیم: حتما به ما سر بزنید.
محمدعلی علومی متولد ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم بود که روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» اشاره کرد. رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.
در گفتگوی تلوزیونی برنامه حوالی کتاب که از شبکه 5 سیما پخش شد درباره فعالیتهای تم استوری نکات مختلفی مطرح شد. مشروح این گفتگو را در لینک زیر ببینید. https://telewebion.com/episode/0xcf077f0
کوتسیا سوژه¬ای محو را به تصویر می¬کشدکه اصلا تصویر ندارد و در پیچ و خم¬های تند و فرز ضرباهنگ تحلیل می¬رود. «ک» چیزی است که به زبان نمی¬آید، حرفی است که نمی¬توان گفت. هنر کوتسیا خلق همین تصویر محو است. همین چیزی که به چشم نمی¬آید. شخصیتی که نیمی در مرگ و سایه¬ای در زندگی دارد. آیا به بهای محو شدن می¬شود چشم در چشم قدرت دوخت و قانون بی ربطش را بی¬معنا کرد. آیا این کمرنگی ناگزیر به چیزی شبیه منقادناپذیری سوژه می¬انجامد؟ یا محو شدن به سیاقی که مایکل «ک» درپیش می¬گیرد چیزی از سوژه به جا می¬گذارد که درمقابل قدرت به حرفی، بادی، کلمه¬ای بیاید اصلا؟ آیا از پس زندگی گیاه¬واری که مایکل، ببخشید «ک» به گرده می¬کشد، رهایی همچون یله شدن در فضای نامحدود محقق خواهدشد؟