فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🎬 تا معضل خود تحقیری در وجود ما هست، هیچ جای ایران قشنگ نیست.
📌 تفکر یک انسان خود تحقیر: حتی حیوانات غربیها از حیوانات ما با کلاسترن
⛔️ مراقب #ویروس_خودتحقیری باشیم
📡 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
#یک_فنجان_کلام_خوب ☕️
✔️ منظور از مدرن در عصر حاضر چیست؟
🔸 دنیای مدرن وقتی آغاز گشته است که انسان و خواستها و امیال او محور همه عالم شده و تمام تلاشهای عملی بشر نیز نقش ابزاری داشته و هدف آن تسلّط هر چه بیشتر بر عالم طبیعت و زندگی راحتتر و به سخن دیگر ارضای هر چه بیشتر و بهتر امیال مادی بشر میباشد. و به هیچ روی آموزههای دینی و ماوراء طبیعی در حیطه حیات بشر دخالت ندارد. بنابراین مدرن شدن به معنی کنار زدن دین و رها شدن از دین و خدا و وحی و معاد است.
در نتیجه هر اندیشه و امر جدیدی، مدرن نمیباشد. از این رو اگر اندیشه ای تحت تأثیر دین بوده و حتی اگر در زمان قبل سابقهای نیز نداشته بلکه در زمان حاضر مطرح شده باشد باز هم یک اندیشه سنتی است و اندیشه مدرن نمیباشد ولی برعکس اگر اندیشه ای، انسان و عالم ماده را محور همه امور قرار داده و در صدد نفی هرگونه مرجعیتی - چه دینی و چه غیر دینی - ورای عقل ابزاری معتمد بر حس بشر باشد چنین اندیشهای مدرن است هر چند که در زمانهای قبل نیز سابقه داشته باشد.
📡 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
#یک_فنجان_کلام_خوب ☕️
🔺 تغییر سبک زندگی در بستر زندگی مدرن
عصر دیجیتال، عصری است پر آشوب که انسان از آفریده خودش عقب میماند و خواسته یا ناخواسته سبک جدیدی از زندگی بشر در آن شکل میگیرد. هم زمان با رشد چشم گیر تکنولوژی، معنای زندگی مردمی که در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند نیز تغییر پیدا می کند. تکنولوژی به مثابه یک ابزار میتواند از یک سو در خدمت افراد قرار گیرد و از سوی دیگر خود را بر آنها تحمیل میکند. به بیان دیگر یکی از مهمترین اثرات توسعه تکنولوژی تغییر سبک زندگی ما بوده است که در حقیقت سلایق و زیبایی شناختی ما را بطور کامل عوض کرده است. لذا وقتی سبک زندگی را عوض میکند یعنی محیط را هم عوض کرده و برای توده مردم یک نظام اخلاقی جدید که مبتنی بر عضویت در یک نظام تکنولوژیک باشد را ایجاد مینماید. شما دیگر بعنوان یک "انسان" زندگی نمیکنید بلکه بعنوان جزئی از تکنولوژی زندگی میکنید، نه اینکه لزوما غیر انسانی باشید بلکه انسان هویت جدیدی پیدا میکند، به عنوان بازیگری در عرصه تکنولوژی.
📚 جامعه شناسی تکنولوژی، ص۱۸.
📡 توسعه و مبانی تمدن غرب
⊰᯽⊱┈──🌺🍃
📡 @tosaea
⊰᯽⊱┈──🌺🍃
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سیام.mp3
29.26M
🔊 جلسه سیام توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۲۱ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۰۷ (نظام سیارهای اقتصاد)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سی و یکم.mp3
33.25M
🔊 جلسه سی و یکم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۲۲ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۱۰ (نظام سیارهای اقتصاد)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
#یک_فنجان_کلام_خوب ☕️
فناوری میتواند نقش یک مهاجم را نیز بازی کند. اگر در موردی یا زمینهای راه را برای آن باز گشودیم، باید تمام تبعات آن را بپذیریم. زیرا این پدیده، یک مهاجم است. هیچ جامعه و اجتماعی نمیتواند امروزه خود را از درگیری با این مهاجم در امان نگاه دارد. خواه در این رهگذر خردمندانه و هوشیارانه عمل کند و خواه بیتوجه و غافل. تکنولوژی یک فرمانده تسلیم ناپذیر و هدایت کننده انعطاف پذیری است که تمام مفاهیم و اندوختههای ذهنی را دگرگون میسازد. برای واژههایی چون آزادی، حقیقت، شعور، واقعیت، خرد، حافظه و تاریخ مفاهیمی تازه می سازد و از این طریق راه به دنیای درون ما باز میکند. این تکنیک دگرگون ساز حتی وقت خود را صرف آن نمیکند که این تغییرات را به آگاهی ما برساند و ما نیز فرصت آن را نخواهیم داشت در جریان این وقایع قرار گیریم و خود را به موقع از آن آگاه سازیم.
📚 جامعه شناسی تکنولوژی(اثر اسماعیل شیرعلی)، ص۲۵.
📡 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سی و دوم.mp3
30.04M
🔊 جلسه سی و دوم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۲۳ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۱۷ (از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سی و سوم.mp3
33.34M
🔊 جلسه سی و سوم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۲۴ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۱۹ (از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
#یک_فنجان_کلام_خوب ☕️
هربرت مارکوزه (۱۹ ژوئیه ۱۸۹۸–۲۹ ژوئیه ۱۹۷۹ فیلسوف و جامعهشناس آلمانی و از اعضای اصلی مکتب فرانکفورت1⃣) فناوری مدرن را عامل کنترل سلطه و تولید نیازهای کاذب تلقی میکرد. او آسودگی، خوشگذرانی، کار و مصرف مطابق با تبلیغات آگهیهای بازرگانی را نشانه وجود نیازهای کاذب میپنداشت که از کارکردهای اجتماعی فناوری مدرن به شمار میرفت. مارکوزه جامعهای را فناورانه مینامید که از نظام حاکمیت و نفوذ در همه شئون زندگی افراد دخالت میکند. بی شک از دیدگاه مارکوزه فناوری یک واقعیت تاریخی است که وضع ویژهای در طبیعت پدید آورده و زندگی بشر را دگرگون کرده است. مارکوزه توسعه و تکامل اعجاب انگیز فناوری را ناشی از علاقه به تأمین هر چه بیشتر نیازمندیهای راستین بشر نمیداند، هدف فناوری امروز استثمار و بردگی انسان است و از این رو، پیوسته بر کمیت نیازمندیهای دروغین فرد میافزاید تا به بهانه تأمین آنها، آزادی راستین او را نابود کند.
📚 جامعه شناسی پیشرفت، ص۸۹.
1⃣مکتب فرانکفورت معتقد است که عام مردم فکر میکنند دارای عقیده مستقلاند، در حالی که از کودکی تا پیری آنها فکرشان را فقط از منابع قدرت مسلط دریافت کردهاند. تودههای ناآگاه مردم در تمام جوامع بیآنکه خودشان هم بفهمند، تمام زندگیشان چرخه فریب حاصل از قبول رسانه های حاکم بوده است.
🌐 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یک_فنجان_کلام_خوب ☕️
✍ فناوری باعث تغییر در رفتارها عادات و کنشهای اجتماعی شده است؛ ما صبر خود را از دست دادهایم اگر سرعت اینترنت کاهش پیدا کند یا شخصی به سرعت به پیاممان پاسخ ندهد عصبانی میشویم. در عرض چند ثانیه صبر خود را از دست میدهیم و نمیتوانیم شرایط موجود را تحمل کنیم. میتوان گفت که در گذشته افراد صبر بیشتری داشتند و در بسیاری از جنبه های زندگی به علت عدم تأکید روی سرعت افراد به صبر و حوصله ی بیشتری نیاز داشتند.
ذهن ما در مواجهه با لایکها و کامنتها تغییر کرده است و این موارد چنان اهمیتی در ذهن ما پیدا کردهاند که ممکن است مهمترین کارهایمان را در صورت دریافت یک نوتیفیکیشن یا پیام متوقف کنیم. ما در اینترنت دنبال دوست میگردیم اما نمیدانیم همسایهمان در چه شرایطی است.
متنها و ویدیوهای الهام بخش را در اینترنت به اشتراک میگذاریم اما کمتر کسی به سلامت گیاهان حیوانات و طبیعت اهمیت میدهد. ما در حال حاضر بیش از آنکه در حال استفادهی بهینه از فناوری باشیم به آن معتاد شدهایم.
📚 جامعه شناسی تکنولوژی، ص۲۲۸
📡 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سی و چهارم.mp3
35.48M
🔊 جلسه سی و چهارم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۲۷ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۲۱ (از دیکتاتوری پول تا اقتصاد صلواتی)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سی و پنجم.mp3
28.81M
🔊 جلسه سی و پنجم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۲۸ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۲۷ (و ما ادراک ما البانک؟)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
❌️نظرات جالب یک کارگر ساختمانی آمریکایی که میلیون ها بار در تیک تاک بازدید گرفت!
🔻فقط غربزدههای ایرانی نمیتونن دیگه کامنت بذارن «ناراحتی برگرد»؛ طرف از اول همونجا بوده 😂
⛔️ مراقب #ویروس_خودتحقیری باشیم
🌐 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
📌 پیدایش تمدنی در سراشیبی سقوط!!!
🔹 اگر در میان تمدنهای بشری مثالی بخواهید که نطفه پیدایشش در سراشیبی انحطاط منعقد شده باشد، پاسخ تمدن مدرن غرب است. امروزه شکی نیست که بدون تکیه بر ثروت هنگفت حاصل از غارتگری گوشه گوشه دنیا، امکان نداشت دوران جدیدی گشوده شود که غرب مدرن را پدید آورد.
🔹 رازهای این ثروت افسانهای در تهاجم، تجاوز و اشغال سرزمینهای ملل دنیا و بهرهکشی بیسابقه از میلیونها برده آفریقایی، آسیایی و سرخپوست آمریکایی پنهان است.
🔸 برخلاف رویکرد غالب تاریخنگاری رسمی غرب که تحول اروپا را مولود ذکاوت تلاش و هوش استثنائی نژاد اروپایی میشناساند چشمان بیدار اندیشمندان آگاه غربی، نخستین فصل تکوین غرب مدرن را در همان تهاجمات ماوراء بحار و نظام پیچیده بردهداری میجوید.
🔚 سال های پایانی سده پانزدهم میلادی و اندکی پس از سقوط تاسفآور آخرین پایگاه اندلس اسلامی، با ارسال نخستین ناوگان اسپانیایی و پرتغالی به سوی هند، فصل نوینی برای ظهور پدیده «زرسالاری جهانی» گشوده شد.
✍ محمد محمدی نیا
🌐 نشریه فرهنگ پویا شماره ۳۰
📡 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سی و ششم.mp3
29.34M
🔊 جلسه سی و ششم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۲۹ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۲۷ (و ما ادراک ما البانک؟)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسعه و مبانی تمدن غرب جلسه سی و هفتم.mp3
33.14M
🔊 جلسه سی و هفتم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۳۰ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۳۱ (و ما ادراک ما البانک؟)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
🖇 مشروعیت جرایم در نتیجه تفکر لیبرالیسمی
🔹 طبیعی است که اگر پسند و خواست مردم و رضایت افراد، خواه به نحو فردی و یا در ضمن یک قرارداد اجتماعی، موجب مشروعیت و حقانیت رفتارهای فردی و اجتماعی شود، دیگر معنای روشنی از نارواییهای اخلاقی و تمایزی بین عفت و فحشا و صفات خوب و بد وجود نخواهد داشت. چنان که «آندرو آلتمن» به نقل از جان استوارت میل مینویسد:
🔹«همجنس بازی مبتنی بر رضایت، کاملا مشروع بوده و مجازات مرتکبان این عمل شنیع ناروا شمرده میشود؛ زیرا حق همجنسبازی یک حق طبیعی بشر است و به همان اندازه مقدس و قابل دفاع است که حق پرستش خدای متعال در عقاید مذهبی، مقدس و قابل دفاع است.»
🔹 اباحهگری و خوشباشی و اصالت لذت مبتنی بر فردگرایی، شایع ترین فصل مشترک اندیشه لیبرالیستی را تشکیل میدهد که مبتنی بر خویشتن «مالکی» و «اصالت فرد» که به موجب آن زندگی «فرد» مربوط به خود اوست؛ به خداوند، جامعه یا دولت تعلق ندارد و میتواند با آن هر طوری که مایل باشد رفتار کند.
🌐 نشریه فرهنگ پویا
📡 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
#یک_فنجان_کلام_خوب ☕️
✍ در واقع منافع ملی و ترقی و جهان آزاد ارزشهای پوسیدهای هستند که به خوبی افکار عمومی شهروندان کشورهای دموکراتیک (نظام مردم سالاری) را به خود جذب کردهاند. اینان بر اساس این ارزشها پذیرفتهاند که بدون امپریالیسم و تفکر امپریالیستی (نظام سلطه گر) که بر طبق آن منابع طبیعی و انسانی جهان سوم در حکم مواد و انبار ذخیره انرژی برای کارخانجات و صنایع و تجارت غرب در میآید هیچگونه تفوقی وجود نخواهد داشت، با این اوصاف استبداد برهنه امیران قرون وسطایی، به استبداد پوشیده در زرق و برق تفکر تکنیکی و دموکراسی دولتهای جدید بدل میگردد و این همان دفع فاسد به افسد است و در این بین رفاه و تکنولوژی فریب مضاعفی است که جز با بهره کشی و ویرانی منابع طبیعی و غارت جهان سوم حاصل نمیشود. در اینجا سخن از مخالفت سطحی با رفاه و تکنولوژی جدید نیست، بلکه سخن از روح و ماهیت این تکثر قوا و رفاه و تکنولوژی اکنونی است که بسیاری از مردم جهان را بدان میفریبند و ملاک و معیار حق و حقیقت، و کمال و نقص شده است. اکنون همه خود را با آن میسنجند، بی آنکه از ماهیت آن خبر داشته باشند.
📚 مبانی اندیشههای اجتماعی غرب از رنسانس تا عصر منتسکیو، ص۵۶.
💎 توسعه و مبانی تمدن غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄
توسعه ومبانی تمدن غرب جلسه سی و هشتم.mp3
30.26M
🔊 جلسه سی و هشتم توسعه و مبانی تمدن غرب شهید سید مرتضی آوینی
📆 ۳۱ تیر ۱۴۰۳
📗صفحه ۱۳۵ (سود پرستی، بنیان اقتصاد آزاد)
#توسعه_ومبانی_تمدن_غرب
═हई @tosaea ईह═
┄┄┅━❅🌸❅━┅┄┄