eitaa logo
طوبای عفاف
763 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
452 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ✅كسى لايق زمامدارى و حكومت است كه در برابر حوادث، حسادت‌ها، شهوت‌ها، تحقيرها، زندان‌ها، تبليغات سوء و ... امتحان داده باشد، «مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ» «قالُوا أَ إِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ قالَ أَنَا يُوسُفُ وَ هذا أَخِي قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَيْنا إِنَّهُ مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» سوره یوسف، 90 گفتند: آيا تو خود (همان) يوسفى؟ گفت: (آرى) من يوسفم و اين برادر من است. به تحقيق خداوند بر ما منت گذاشت. زيرا كه هر كس تقوا و صبر پيشه كند، پس همانا خداوند پاداش نيكوكاران را تباه نمى‌كند. نکته ها هر چه زمان مى‌گذشت، برادران مبهوت‌تر شدند كه چرا عزيز مصر در برابر نامه‌ى پدرشان‌ گريه كرد!؟ عزيز از كجا ماجراى يوسف را مى‌داند؟ راستى قيافه او به يوسف شباهت زيادى دارد! نكند او يوسف باشد، چه بهتر كه از خودش بپرسيم. اگر يوسف نبود به ما ديوانه نمى‌گويند؟ واگر يوسف بود از شرمندگى چه مى‌كنيم؟ هيجان سراسر وجود برادران را گرفته بود. بالاخره طلسم سكوت را با سؤالِ آيا تو يوسفى، شكستند. در اينجا چه صحنه‌اى پيش آمد؟ و كدام نقاش مى‌تواند سيمايى از شرمندگى و شادى و گريه و در آغوش كشيدن را تصوير كند؟ خدا مى‌داند و بس. بايد شرايط طورى فراهم شود كه مردم سؤال كنند و براى رشد و تربيت، انگيزه آنان را بالا برد. در برادران يوسف دائماً انگيزه براى جستجو و سؤال زياد مى‌شد. با خود مى‌گفتند: چرا اصرار داشت بنيامين را به همراه خود بياوريم؟ چرا پيمانه در بار ما پيدا شد؟ چرا پول ما را در نوبت اوّل برگرداند؟ او از كجا داستان يوسف را مى‌داند؟ نكند ديگر به ما غلّه ندهد؟ وقتى اين هيجان‌ها در روح آنها اوج گرفت، پرسيدند: آيا تو يوسف هستى؟ گفت: بله .... عليه السلام فرمودند: به تحقيق در عليه السلام سنتى از يوسف است ... مردم حضرت را نمى‌شناسند تا اينكه خداوند اذن دهد كه خود را معرفى كند. (بحار، ج 12، ص 283) پیام ها 1- گذشت تاريخ و حوادث تلخ و شيرين، رابطه‌ها و شناخت‌ها را تغيير مى‌دهد. «أَ إِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ» 2- اولياى خدا، همه‌ى نعمت‌ها را از او مى‌دانند. «مَنَّ اللَّهُ عَلَيْنا» 3- اجر صبر و تقوا، در دنيا نيز داده مى‌شود. أَنَا يُوسُفُ‌ ... مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ ... 4- كسى لايق زمامدارى و حكومت است كه در برابر حوادث، حسادت‌ها، شهوت‌ها، تحقيرها، زندان‌ها، تبليغات سوء و ... امتحان داده باشد. مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ ... 5- از حساس‌ترين اوقات، براى تبليغ استفاده كنيد. (موقعى كه برادران از كار خود شرمنده وآماده پذيرش سخن يوسف‌اند او مى‌گويد: مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ ...) 6- لطف خداوند، حكيمانه و بر طبق ملاك‌ها ومعيارها است. مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ‌ ... 7- صبر و تقوا، زمينه عزّت است. مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يُضِيعُ‌ ... 8- تقوا و صبر از ويژگى‌هاى محسنان است. «مَنْ يَتَّقِ وَ يَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» 9- يكى از سنت‌هاى الهى، حكومت صالحان است. «لا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» تفسیر نور، ج4، ذیل همین آیه ﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانوما حواستونو جمع کنید! بحث پوشش نیست فقط بحث مبارزه است... متوجهید؟! (۳۸۸)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 💠 از کنار این دعای صحیفه ساده عبور نکنیم👇 «اللَّهُمَّ يَا مُنْتَهَى مَطْلَبِ الْحَاجَاتِ پروردگارا،‌ ای نهایت مطلب حاجات وَ يَا مَنْ عِنْدَهُ نَيْلُ الطَّلِبَاتِ و ای کسی که رسیدن به تمام خواسته‌ها در دست توست وَ يَا مَنْ لَا يَبِيعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ و ای آن‌که نعمت‌هایش را به بها و قیمت نمی‌فروشد وَ يَا مَنْ لَا يُكَدِّرُ عَطَايَاهُ بِالِامْتِنَانِ و ای آن‌که بخشش‌هایش را به منّت گذاشتن، تیره و ناصاف نمی‌کند وَ يَا مَنْ يُسْتَغْنَى بِهِ وَ لَا يُسْتَغْنَى عَنْهُ و ای آن‌که به سبب او بی‌نیاز می‌شوند و از او بی‌نیاز نمی‌شوند وَ احْمِلْنِي بِكَرَمِكَ عَلَى التَّفَضُّلِ وَ لَا تَحْمِلْنِي بِعَدْلِكَ عَلَى الِاسْتِحْقَاقِ فَمَا أَنَا بِأَوَّلِ رَاغِبٍ رَغِبَ إِلَيْكَ فَأَعْطَيْتَهُ وَ هُوَ يَسْتَحِقُّ الْمَنْعَ وَ لَا بِأَوَّلِ سَائِلٍ سَأَلَكَ فَأَفْضَلْتَ عَلَيْهِ وَ هُوَ يَسْتَوْجِبُ الْحِرْمَانَ و مرا به کرم و بزرگواری‌ات بر دست یافتن به احسانت یاری ده و از باب عدالتت بر کیفری که سزاوار آنم دچار مکن؛ من اوّلین رغبت کننده‌ای نیستم که به حضرتت رو آورده، پس به او عطا کرده‌ای و حال آن‌که سزاوار ممنوع شدن از عطایت بوده؛ و اولین خواهنده‌ای نیستم که از تو درخواست حاجت کرده و تو بر او احسان کرده‌ای در حالی که مستحق محرومیت از احسان تو بوده است اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ كُنْ لِدُعَائِي مُجِيباً ، وَ مِنْ نِدَائِي قَرِيباً وَ لِتَضَرُّعِي رَاحِماً وَ لِصَوْتِي سَامِعاً... وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلَاةً دَائِمَةً نَامِيَةً لَا انْقِطَاعَ لِأَبَدِهَا وَ لَا مُنْتَهَى لِأَمَدِهَا وَ اجْعَلْ ذَلِكَ عَوْناً لِي وَ سَبَباً لِنَجَاحِ طَلِبَتِي اِنَّكَ وَاسِعٌ كَرِيمٌ و بر محمّد و آلش درود فرست؛ درودی همیشگی و ابدی که برای مدّتش انقطاعی و برای زمانش پایانی نباشد؛ این درود را برایم مدد و جهت برآورده شدن حاجتم، سبب قرار ده؛ همانا تو بزرگ و گسترده و کریمی. وَ مِنْ حَاجَتِي يَا رَبِّ كَذَا وَ كَذَا (تَذْكُرُ حَاجَتَكَ ثُمَّ تَسْجُدُ وَ تَقُولُ فِي سُجُودِكَ) فَضْلُكَ آنَسَنِي وَ إِحْسَانُكَ دَلَّنِي فَأَسْأَلُكَ بِكَ وَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلَوَاتُكَ وَ عَلَيْهِمْ أَن لَا تَرُدَّنُِي خَائِباً. و [ای پروردگارم!] از جمله درخواست‌هایم چنین و چنان است: [تقاضایت را می‌گویی، سپس سر به سجده می‌گذاری و در سجده می‌گویی:] عطا و بخششت به من آرامش می‌دهد و احسانت راهنمایی‌ام می‌کند؛ و به حقّ خودت و به حقّ محمّد و آلش -که درودت بر آنان باد- از تو می‌خواهم که مرا از پیشگاهت ناامید برنگردانی.» فرازی از دعای سیزدهم @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ✅ درهای هشت گانه بهشت (آیات ۲۴_۱۹ سوره رعد) «إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ» سوره رعد، 19 تنها صاحبان‌خرد پند مى‌گيرند. 🌸سيماى خردمندان در قرآن‌: واژه «اولوا الالباب» [تقریبا ۱۶] مرتبه در آمده و هر مرتبه همراه با يك كمال و وصفى بيان شده است. از جمله: 1. راز احكام را مى‌فهمند. «وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ» (سوره بقره، 179) 2. آينده‌نگر هستند. «تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوى‌ وَ اتَّقُونِ يا أُولِي الْأَلْبابِ» (سوره بقره، 197) 3. دنيا را محل عبور و گذر مى‌دانند نه توقف‌گاه و مقصد. «لِأُولِي الْأَلْبابِ الَّذِينَ‌ ... يَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلًا» (سوره آل‌عمران، 191) 4. از تاريخ، درس عبرت مى‌گيرند. «لَقَدْ كانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِي الْأَلْبابِ» (سوره يوسف، 111) 5. بهترين و برترين منطق را مى‌پذيرند. «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ‌ ... وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ‌» (سوره زمر، 18) 6. اهل تهجّد وعبادت مى‌باشند. «أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّيْلِ‌ ... إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ‌» (سوره زمر، 9) تفسیرنور، ج4، ذیل همین آیات نک: تفسیر نمونه، ج۱۰، ص۱۸۲ ✍چه خوب است در کنار جزء خوانی هر روز، نگاهی هر چند گذرا به تفسیر همان جزء مربوطه و بعضی آیات مبارکه نیز بیندازیم و این فرصت با برکت نقطه عطفی شود برای همه ماه های سال. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ «...به من خبر رسيده كه مردى از لشكر شام به خانه زنى مسلمان و زنى غير مسلمان كه در پناه حكومت اسلام بوده وارد شده، و خلخال و دستبند و گردن بند و گوشواره هاى آنها را به غارت برده، در حالى كه هيچ وسيله اى براى دفاع، جز گريه و التماس كردن، نداشته اند. لشكريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اين كه حتّى يك نفر آنان، زخمى بردارد، و يا قطره خونى از او ريخته شود، اگر براى اين حادثه تلخ، مسلمانى از روى تأسّف بميرد، ملامت نخواهد شد، و از نظر من سزاوار است... شگفتا شگفتا، به خدا سوگند، اين واقعيّت قلب انسان را مى ميراند و دچار غم و اندوه مى كند كه شاميان(دشمنان) در باطل خود وحدت دارند و شما در حق خود متفرّقيد... بَلَغَنِي أَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ كَانَ يَدْخُلُ عَلَى الْمَرْأَةِ الْمُسْلِمَةِ... فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِي جَدِيراً...» نهج البلاغه، خطبه ۲۷ ﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍سلام. با عرض تأسف رسانه ملی به دلیل سایه فمینیست ها، نفوذ بهاییان و ضعف تقوا و خلاقیت مدیریتی بعضی مدیران مغرض یا جاهل و بی تفاوت، شده اسباب غفلت، ایجاد گرفتاری و رواج بی حیایی در جامعه. اگر هم چهارتا برنامه ارزشی پخش میکنند، متاسفانه بین برنامه های غفلت زا سریع گم می شوند. این همه وقت و هزینه صرف می کنید برای کدام هدف؟ و با این میزان غفلت زایی در جامعه در حال سوق دادن جامعه به چه سمت و سویی هستید؟ «فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ» @toubaefaf
▪️نبرد اصلی، نبرد برای آزادی فلسطین است ▪️و اسرائیل بداند، در جنگ آینده به «عصر حجر» بازخواهد گشت و تمام تاسیسات، وزارتخانه‌ها در تیررس موشک‌های دقیق مقاومت است ▪️مسجد الاقصی، خط قرمز است و تعرض به قدس، موجب جنگ منطقه‌ای خواهد شد ▪️هر جنگی در آینده، به منزله «پایان اسرائیل» خواهد بود ▪️و بشارت می‌دهم نسل فعلی، وارد قدس خواهد شد و آن موقع، دیگر چیزی به نام اسرائیل هم وجود ندارد ▪️و من نیز ازجمله افرادی هستم که وارد قدس خواهم شد ▪️جمله‌ای نیز خطاب به بن‌سلمان طاغوت عربستان: هنگامیکه مهدی قیام کند، هیچ امیر مستبدی باقی نخواهد ماند؛ نه تو می توانی، نه اجدادت و نه فرزندانت چیزی از این تقدیر الهی را تغییر دهد ▪️رهبر مقاومت: سخنانم را ثبت و یادداشت کنید و برای آینده نگه دارید: همه این دولت‌ها و حکومت‌ها، سقوط خواهند کرد اما انقلاب ایران، کماکان پابرجا است ▪️ایران، عمود خیمه «عاشورای قبل از ظهور» است ▪️حاکم و رهبر واقعی ایران، حجة بن الحسن العسکری است ▪️و میلیون‌ها نفر آماده جان‌فشانی برای ایشان ▪️به مولایمان صاحب‌الزمان می‌گویم: در این عصر، شما هزاران هزار هزار نفر در اختیار دارید که حاضرند به دستور شما و به خاطر شما داخل تنور بروند ▪️امام ما و مولای ما، اگر تو را به ظهور و قیام دعوت می‌کنیم، قول خواهیم داد تا آخرین قطره خون، در رکاب تو با دشمن، بجنگیم. همچون بیعت اصحاب حسین در شب عاشورا. همچون بیعت یاران پیامبر در جنگ بدر ▪️برادران و خواهران، مهدی و مسیح هردو خواهند آمد ما در آخرالزمان هستیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون| تجمع اعتراضی در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ
امام سجاد عليه السلام: اَللّهُمَّ! اِنّى اَعْتَذِرُ اِلَيْكَ مِنْ مَظْلومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتى فَلَمْ اَنْصُرْهُ ... خدايا! از پيشگاه تو عذر مى خواهم از اين كه در حضور من به مظلومى ظلم شده باشد و او را يارى نكرده باشم. «صحيفه سجاديه، دعاى ٣٨» 🇵🇸 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته هایی برای زندگی سعادتمندانه از جزء۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ✅نگاهی به چهل نعمت الهی در یک سوره بررسى آیات سوره نحل نشان مى دهد: حدود چهل نعمت، از نعمتهاى بزرگ و کوچک، مادى و معنوى، طى آیات این سوره، بیان شده است که هدف از آن نخست تعلیم درس (گمشده بشر امروز) و بیان عظمت آفریدگار است و در ثانى تقویت عشق و علاقه انسانها به آفریننده این نعمتها و تحریک حس شکرگزارى آنان مى باشد: 1 ـ آفرینش آسمان (خَلَقَ السَّماواتِ). 2 ـ آفرینش زمین (وَ الأَرْضَ). 3 ـ آفرینش چهارپایان (وَ الأَنْعامَ خَلَقَها). 4 ـ استفاده پوشش از پشم و پوست آنها (لَکُمْ فِیْها دِفْءٌ). 5 ـ استفاده از منافع حیوانات (وَ مَنافِعُ). 6 ـ استفاده از گوشت آنها (وَ مِنْها تَأْکُلُونَ). 7 ـ بهره گیرى از جمال استقلال اقتصادى (وَ لَکُمْ فِیْها جَمالٌ). 8 ـ بهره گیرى از حیوانات براى حمل و نقل (وَ تَحْمِلُ أَثْقالَکُمْ * وَ الْخَیْلَ وَ الْبِغْالَ وَ الْحَمِیْرَ لِتَرْکَبُوها). 9 ـ هدایت به صراط مستقیم (وَ عَلَى اللّهِ قَصْدُ السَّبِیْلِ). 10 ـ نزول باران از آسمان و تهیه آب آشامیدنى از آن (هُوَ الَّذِى أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماء لَکُمْ مِنْهُ شَرابٌ). 11 ـ پرورش مراتع و چراگاهها با آن (وَ مِنْهُ شَجَرٌ فِیْهِ تُسِیْمُونَ). 12 ـ روئیدن زراعت و زیتون و نخل و انگور و انواع میوه ها به برکت آن (یُنْبِتُ لَکُمْ بِهِ الزَّرْعَ وَ الزَّیْتُونَ وَ النَّخِیلَ وَ الأَعْنابَ وَ مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ). 13 ـ تسخیر شب و روز (وَ سَخَّرَ لَکُمُ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ). 14 ـ تسخیر خورشید و ماه (وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ). 15 ـ تسخیر ستارگان (وَ النُّجُومُ). 16 ـ مخلوقات گوناگونى که در کره زمین آفریده شده (وَ ما ذَرَأَ لَکُمْ فِی الأَرْضِ مُخْتَلِفاً أَلْوانُهُ). 17 ـ تسخیر دریاها براى استفاده از گوشت و جواهرات آن (وَ هُوَ الَّذِی سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْکُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِیّاً وَ تَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْیَةً تَلْبَسُونَها). 18 ـ حرکت کشتى ها بر سینه آبها (وَ تَرَى الْفُلْکَ مَواخِرَ فِیهِ). 19 ـ آفرینش کوهها که آرام بخش زمینند (وَ أَلْقى فِی الأَرْضِ رَواسِیَ أَنْ تَمِیدَ بِکُمْ). 20 ـ آفرینش نهرها (وَ أَنْهاراً). 21 ـ ایجاد راههاى ارتباطى (وَ سُبُلاً). 22 ـ ایجاد علامات براى شناخت راهها (وَ عَلامات). 23 ـ استفاده از ستارگان براى راهیابى در شبها (وَ بِالنَّجْمِ هُمْ یَهْتَدُونَ). 24 ـ زنده شدن زمینهاى مرده به وسیله آب باران (وَ اللّهُ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَحْیا بِهِ الأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها). 25 ـ شیر خالص و گوارا که از میان خون و غذاى هضم شده خارج مى شود (نُسْقِیکُمْ مِمّا فِی بُطُونِهِ مِنْ بَیْنِ فَرْث وَ دَم لَبَناً خالِصاً سائِغاً لِلشّارِبِینَ). 26 ـ فرآورده هائى که از میوه هاى درخت نخل و انگور گرفته مى شود (وَ مِنْ ثَمَراتِ النَّخِیلِ وَ الأَعْنابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَراً وَ رِزْقاً حَسَناً). 27 ـ عسل یک غذاى شفا بخش (فِیْهِ شِفاءٌ لِلْنّاسِ).  28 - بخشیدن همسرانى به انسان از جنس خود او (وَ اللّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً). 29 ـ نعمت فرزندان (وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَزْواجِکُمْ بَنِینَ وَ حَفَدَةً). 30 ـ انواع روزى هاى پاکیزه به مفهوم وسیعش (وَ رَزَقَکُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ). 31 ـ نعمت گوش (وَ جَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ) 32 ـ نعمت چشم (وَ الأَبْصارَ) 33 ـ نعمت عقل و هوش (وَ الأَفْئِدَةَ) 34 ـ خانه ها و مسکنهاى ثابت (وَ اللّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ بُیُوتِکُمْ سَکَناً) 35 ـ خانه هاى سیار (خیمه ها) (وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ جُلُودِ الأَنْعامِ بُیُوتاً) 36 ـ وسائل و اسبابهائى که از پشم و کرک و موى حیوانات ساخته و تهیه مى شود (وَ مِنْ أَصْوافِها وَ أَوْبارِها وَ أَشْعارِها أَثاثاً وَ مَتاعاً إِلى حِین) 37 ـ نعمت سایه ها (وَ اللّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِمّا خَلَقَ ظِلالاً) 38 ـ نعمت وجود پناهگاههاى مطمئن در کوهها (وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنَ الْجِبالِ أَکْناناً). 39 ـ انواع لباسهائى که انسان را از سرما و گرما حفظ مى کند (وَ جَعَلَ لَکُمْ سَرابِیلَ تَقِیکُمُ الْحَرَّ). 40 ـ زره و لباس جنگ که در برابر ضربات دشمن مقاومت دارد (وَ سَرابِیلَ تَقِیکُمْ بَأْسَکُمْ).   و در پایان این بخش از نعمتها اضافه مى کند: کَذلِکَ یُتِمُّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکُمْ لَعَلَّکُمْ تُسْلِمُونَ: «این گونه خداوند نعمتهایش را بر شما به حد کمال مى رساند تا تسلیم فرمان او باشید». تفسیر نمونه، ج11، ص462 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ✍سلام. در مورد حادثه قتل مشکوک استاد حوزه و روحانی ماهشهری، توقع از طلاب، حوزه های علمیه، مؤمنان و خواص در موضوع موضع گیریها بیش از این است. زیرا از سال ها قبل طرحی از موساد و سیا در حال انجام است جهت دور راندن مردم و به ویژه جوانان از رهبرمعظم انقلاب، مراجع تقلید، دین، علم، معنویت و اخلاق با هتک حرمت ها. نمونه اش منافقان آلبانی نشین و مفلوکی که اخیرا منهدم شدند و سال ها به دستور همان سازمان های جاسوسی استکبار، مأمور ساخت و نشر پیام و کلیپ های دروغ و بی اساس، به ضد دین و نظام اسلامی و روحانیت بودند، چرا؟ به جهت هتک حرمت مقدسات و در راستای سیاست شیطانی تخریب از درون. و در این باره بعضی افراد ساده لوح و کم تدبیر نیز با اعمال دور از شأن به آن توطئه ها نیز دامن زدند. این همان چیزی است که از قبل ها دشمن به دنبال آن بوده و هست؛ یعنی هتک حرمت عالمان، شهیدان، متدینان، طلاب علوم دینی، موهبت بی بدیل أربعین حسینی علیه السلام، هیئات، فضائل اخلاقی به ویژه حیاوعفاف، هتک حرمت محجبه ها و نمادهای عیان دینی و خلاصه اینکه دشمنان مرتب در پی ناچیز جلوه دادن ایمان، علم، تقوا، حیا، اخلاق و معنویت دربین مردم و به ویژه جوانان بوده و هستند. و این هتک حرمت ها اساس نقشه های قبل و بعد دشمنان است و نیز نقشه توطئه های آینده با ایجاد اختلافات و فتنه، القاء دلسردی و ناامیدی و بی تفاوتی. پشت پرده ماجراهای اخیر هتاکی به استادی در درمانگاه قم، زدن شخصیت های دینی که سال ها پناهگاه مردم و نیز مدافع حریم حرم و ولایت بودند، نظیر حضرت آیةالله صدیقی و اخیرا قتل مشکوک یک استاد حوزه در ماهشهر، آنهم در فصل تبلیغ معارف دین توسط طلاب امام زمان عج، گویای نقشه از قبل طراحی شده دشمنان نظام اسلامی است. سخنان اول فروردین امسال رهبرعزیزانقلاب روحی له الفداء و نفسی له الوقاء، تبیین دوباره نقشه دشمن و ارائه مجدد راهکار برای برون رفت از این توطئه ها بود که لازم است همیشه جلوی چشمانمان باشد. در موضوع قتل طلبه ماهشهری هم گذشته از لحاظ مطالب مطرح شده، این نکته نیز لازم است عرض کنم که مردم هر شهر و دیار و به ویژه خواص آنجا معمولا متکفل امور افاده و استفاده علمی، معنوی و مادی اهل علم، معلمان دینی و مراکز فرهنگی اند. و ماجرای کسب یک استاد با اسنپ هم نیاز به بررسی دارد در شخصیت فردی طلبه که چرا و به چه قیمت طلبه با تعهدی که به علم، تهذیب، تحصیل، تدریس، معنویت، پژوهش، تبلیغ و ... دارد باز دغدغه معاش، او را به این سو و آن سو می کشاند و نیز لازم است به بررسی اجتماعی که متکفلان امور طلاب و روحانیون هر شهر و نیز حوزه های علمیه، مردم، شوراهای شهر و روستا و متصدیان فرهنگی به ویژه امامان محترم جمعه هر محل، چه جوابی برای این گونه حادثه های جانسوز دارند؟ طرح شذرات که قبلاً ارسال شد و تجربه نیز شده است، شاید به نوعی دوای بسیاری از همین دردها باشد. فتحی @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْني‏ وَ فُرادي (سبأ۴۶) 🌟 تجمع جوانان، طلاب و دانشجویان استان قم در واکنش به وحشی‌گری رژیم منحوس اسرائیل 🕥 زمان : دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت : ۲۱:۳۰ 📍مکان : صحن امام رضا (علیه السلام) حضرت معصومه (سلام الله علیها) 🇮🇷سال‌جهش‌تولید_با‌مشارکت‌مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن مجتبی علیه السلام به مرحوم فقیه ایمانی فرمودند: دعا برای فرج را مثل نمازهای پنج گانه واجب بدانید. 📚مکیال المکارم ج۱، ص۳۳۳ @toubaefaf