eitaa logo
طوبای عفاف
763 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
452 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
... امام (علیه السلام) فرمود: هر کسی كه نمى تواند كارى كند تا به سبب آن، گناهانش پاک شود، بر و خاندان او بسيار فرستد؛ زيرا صلوات، را ريشه كن مى كند. 📚صدوق، امالی، ص۱۳۱
چشم آلوده کجا، دیدن دلدار کجا دل سرگشته کجا وصف رخ یار کجا قصه ی عشق من و زلف تو دیدن دارد نرگس مست کجا همدمی خار کجا سرّ عاشق شدنم لطف طبیبانه توست ور نه عشق تو کجا این دل بیمار کجا 🍃🌹🍃🌷🍃یا فارس الحجاز أدرکنی و یا أباصالح المهدی أغثنی...
رهبر معظم انقلاب : امام زمان را فراموش نکنیم. مملکت ما، مملکت امام زمان است. انقلاب ما، انقلاب امام زمان است، زیرا انقلاب اسلام است. یاد ولیّ الله اعظم را در دل های خودتان داشته باشید. دعای《اللّهمَّ اِنّا نَرغَبُ اِلیکَ فی دَولهِ کَریمَه》را با همه دل و با نیاز کامل بخوانید. هم روحتان در انتظار مهدی باشد، هم نیروی جسمی تان در این راه حرکت بکند. هر قدمی که در راه استواری این انقلاب اسلامی برمیدارید، یک قدم به ظهور مهدی نزدیک تر می شوید. انسان۲۵۰ساله، ص ۴۲۵
⁉️ جریان قیام مسجد گوهرشاد حرم امام رضا(علیه السلام)چه بود؟ حادثه مسجد تجمع مردم مشهد در تیر ماه سال ۱۳۱۴ در در اعتراض به قانون تغییر لباس توسط رضاخان بود که توسط نیروهای دولتی سرکوب شد. علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن و کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس، و حصر آیت الله سید حسین قمی (در پی اعتراض به قوانین تغییر لباس) بود. در ۲۰ تیرماه، درگیری اولیه در مسجد باعث شهادت ۲۰ نفر شد. پس از آن بر تعداد متحصنین افزوده شد و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مسجد گوهرشاد و اطراف آن گرد آمدند. فردای آن روز در ۲۱ تیرماه و پس از آنکه تلاش نظامیان برای متفرق کردن جمعیت با مقاومت مردم رو به رو شد، راههای ورود و خروج به مسجد گوهرشاد بسته و دستور شلیک صادر شد. بدین ترتیب این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر شهید شدند. پس از این واقعه روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند. نباید این خیانت های ایادی استکبار یعنی نفوذی ها و سلطنت طلبان را از یاد ببریم.
از 15 تیرماه به دلیل پیشگیری از ویروس کرنا، ماسک زدن در اجتماعات و از طرف دولت اجباری شد. چون تشخیص ستاد چنین بوده و البته رعایت پرتکل‌های بهداشتی بر همه لازم است. اما سال هاست ویروس منحوس و بدتر از کرنا در کشورهست به نان که عامل 17بلای خانمانسوز و منشأ بسیاری بزهکاری‌های اخلاقی و اجتماعی است، مانند: 1- سوءظن نسبت به آنان ۲- توطئه برای ربوده شدن آنان ۳- گسستن نظام خانواده ۴- تحریک‌های نابجا و به هم خوردن تعادل روحی ۵ - گرایش به خودنمائی و تجملات ۶- ضربه علمی به دانشجویان و از بین بردن تمرکز فکری آنان نسبت به درس و مطالعه ۷- خجل کردن افراد بی‌بضاعتی که توان تهیّه این‌گونه لباس و تجمّل را ندارند ۸ - ضربه اقتصادی، زیرا به جای دقّت در کار، به هوسبازی سرگرم می‌شوند ۹- به ناکامی کشاندن زنان و دخترانی که شکل و رویِ در خور توجّهی ندارند ۱۰- ایجاد دغدغه برای والدین، ۱۱- راضی کردن هوس‌بازان ۱۲- پیدایش رقابت‌های منفی ۱۳- فرار از خانه ۱۴- پیدایش اطفال نامشروع ۱۵- بروز امراض مقاربتی ۱۶- پیدا شدن امراض روانی ۱۷- پیش آمدن مسائلی از قبیل سقط جنین، خودکشی یا دیگرکشی یا حمله به دیگران و حوادث رانندگی و… ولی بعضی مسئولان برای پیشگیری از با آن همه آسیب جدی اقدام اساسی نکردند. یادمان باشد از ویروس خطرناک‌تر و عامل بلاهای بسیاری است. ای کاش مسئولان، صدا وسیما، نهادهای فرهنگی و مردم عزیز را هم به عنوان یک ماسک جدی پیشگیری از بزهکاری‌ها قبول داشتند و برای ترویج آن حکم مهم الهی اقدامی انجام می‌دادند!؟!؟ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🕷زمینه سازی های قلدرخان برای مبارزه با رضا شاه اول زمینه هایی را برای بی حجابی در زمینه تولید لباس های ضد عفاف، کلاه و ... ایجاد کرد و در این راستا شبهات، تحقیر و تبعید علیه یعنی که از قبل آغاز شده بود را تشدید کرد. (1313ه.ش) با توجه به آگاهی بخشی علما به ویژه مرحوم آیةالله در و به ضد سیاست های غرب گرایانه شاه، در تیر ماه سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی، صدهانفر برای دفاع از حجاب و عفاف در حرم امام رضا(علیه السلام) به شهادت رسیدند؛ این واقعه غم بار از رخدادهای مهم دوران حکومت رضا شاه پهلوی و نخست‌وزیری محمدعلی فروغی به شمار می‌آید. خیزش مردم در جریان این واقعه، در اعتراض به اجباری شدن بر سرنهادن کلاه شاپو توسط حکومت مرکزی بود. و سپس کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضا شاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ به تاریخ ایران تصویب کرد که به موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند. ( (دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان)، حیدریان، فاطمه، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دوم،88 ) ✨... و تا حال که نزدیک صد سال گذشته است حتی با راه انداختن هزینه های هنگفت، تبلیغات فراگیر رسانه های مختلف و ترویج دهندگان بد حجابی هنوز نتوانسته اند مردم ایران را محو کنند. 💫... و خدا بر همه ادیان، افکار و مکاتب پیروز نهایی خواهد شد...(سوره توبه، 32 و 33 ؛ صف، 8 و 9) eitaa.com//toubaefaf
🌷🍃🌷 مجتهد راه عفاف و حجاب چه کسی باعث شد قانون هشت سال دیرتر اجرا شود؟ برخی از محققان، واکنشِ تند آیةالله (ره) را به حضور زنان بی‌حجاب از طرف شاه، در حرم (سلام الله علیها) در نوروز۱۳۰۷ش، سبب تأخیر هشت ساله در کشف حجاب می‌دانند. به طور کلی، شجاعت در رویارویی با رضاخان، تأثیر شایانی درحوزه علمیه قم بر جای نهاد. به طوری که (ره) در درس اخلاقی که در دهه ۱۳۱۰-۱۳۲۰ در آن شهر می‌داد، آیةلله بافقی را به عنوان نمونه‌ای ذکر می‌کرد که باید سرمشق قرار گیرد. تلاش مجدّانه او در در شیوه زندگی مردم بسیار مؤثر بود. از جمله اینکه وی توانست آرایشگاه های مردانه قم را متعهّد سازد که ریش مشتریان را نتراشند. یک بار، دولت خواست بافقی و سایر علما را از این کار بازدارد، اما وقتی با جواب تند بافقی که رضاخان را با فراعنه مقایسه می‌کرد روبرو شد، موقّتاً از اصرار خود چشم پوشید. بافقی به گوشزدهای شفاهی قانع نبود؛ چنانکه گفته شده، چندین نامه به رضاخان نوشت و از وی خواست تا سیاست‌هایی را که به نظر مخالف با اسلام است، تغییر دهد. درگیری آیةالله بافقی با رضاخان در نوروز ۱۳۰۷ به اوج خود رسید. در این سال، همسر رضاخان و گروهی از زنان دربار، برای حضور در مراسم نوروزی، روز دوشنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۳۰۶، وارد حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) شدند و در غرفه بالای ایوان آیینه بی‌چادر نشستند. وقتی آیةالله بافقی از این ماجرا آگاه شد، پیغامی برای زنان فرستاد و به حضور آنان در حرم بدان وضع اعتراض کرد و چون مؤثر واقع نشد، شخصاً به آنجا آمد و از ایشان خواست تا حرم را ترک کنند. خبر از طریق تلگراف به تهران وشاه رسید و شاه حرم و آیةالله بافقی را هتک حرمت و او را ری تبعید کرد. تلاش های او ثمر داد. هشت سال قانون کشف حجاب به تاخیر افتاد. امر به معروف های او مردم و جامعه را آباد کرد و رسیدگی اش به محرومین زبانزد خاص و عام شد. با عزل رضاخان در ۱۳۲۰ ش، بافقی از تبعید رهایی یافت. پس از بازگشت به قم، در مدت کوتاهی که در آنجا اقامت داشت و از گشودن دکان‌های مشروب فروشی در آن شهر جلوگیری کرد. وی سپس از قم، عازم شهرهای مقدس عراق شد و حدود یک سال در آنجا به سر برد؛ امّا سال‌های آخر عمر را در ری سپری کرد. بافقی در ۱۲ مرداد ۱۳۲۵ درگذشت و در حرم حضرت معصومه دفن شد. ( روح مهربان1، شیخ محمدتقی بافقی، و مجاهد شهید آیه الله شیخ محمدتقی بافقی) 🌸 پس از دهها سال از رحلت شهات گونه او، خوبی های سبک زندگی اسلامیش هنوز به گوش می رسد. 🌷 اعطای لقب «شهید راه عفاف و حجاب» شایسته اوست. 🍃یاد کنیم از علما و شهدا به ویژه شهدای راه و با https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیاز امروز در است. ✨«يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اِصْبِرُوا وَ صٰابِرُوا وَ رٰابِطُوا وَ اِتَّقُوا اَللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» ﴿سوره آل عمران، 200﴾ ای اهل ایمان! [در برابر حوادث] شکیبایی کنید، و دیگران را هم به شکیبایی وادارید، و با یکدیگر [چه در حال آسایش چه در بلا و گرفتاری] پیوند و ارتباط برقرار کنید و از خدا پروا نمایید تا رستگار شوید. 💫نکته تفسیری: «استاد، (ره) مطلب دقيقي را از دو كلمه استنباط كرده‌اند(1) كه «صابِروا و رابِطوا» مستقيم متوجّه است؛ به اين معنا كه صبرهايتان را با هم تبادل كنيد نه اينكه هر يك به تنهايي صبر كنيد، همانگونه كه آيه شريفه «واعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَميعا» (2) فرمان مي دهد كه همه با هم مسلمان باشيد نه فقط همه مسلمان باشيد، پس اگر مسلمانان هماهنگي جمعي نداشته باشند، هيچ يك به آيه مزبور عمل نكرده‌اند، زيرا فرمان به معناي «مسلمان شويد» نيست، بلكه به معناي «با هم مسلمان باشيد» است و با هم مسلمان بودن، غير از مسلماني هر فرد به تنهايي است. با هم مسلمان بودن يعني در مسائل نظري تبادل فكري داشتن، در امور اجرايي و عملي همكاري كردن و در مسائل دفاعي و جنگ مصابره و مرابطه داشتن...» 1- الميزان، ج4، ص92 2- سوره آل عمران، آيه 103 تفسیر ، جلد 16، صفحه 774 eitaa.com/toubaefaf
هدایت شده از ارتباط با خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃گه دعا میکنید و اجابت نمیشود اگه ناامیدی✨☘✨ این سخنرانی آیت الله مجتهدی را به دقت گوش کن ✨ @harrozbakhoda
تدبیر مادران.pdf
1.28M
سلام🍃🌸🍃 💐پدر و مادر عزیز: نیاز جامعه امروز به محبت و فرزنداوری بیش از هر زمان دیگری است. 🌷🌱🌷کتاب تدبیر مادران، از زمان حاملگی تا شیردهی، نوزاد پسر و دختر، افزایش شیردهی با غذاها بر اساس طبع و ... ارسال می شود. إن شاالله به سلامت باشید. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🍃نسیم یاد خدا 🍃💫 ✨«اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اَللّهِ أَلا بِذِكْرِ اَللّهِ تَطْمَئِنُّ اَلْقُلُوبُ» (سوره ی رعد، آیه ی 28) [بازگشتگان به سوی خدا] کسانی [هستند] که ایمان آوردند و دل هایشان به یاد خدا آرام می گیرد، آگاه باشید! دل ها فقط به یاد خدا آرام می گیرد. در تفسیر آمده است: «همه كساني كه به مراحلي از كمال رسيده اند، بر اثر اعتماد به خدا بوده است، چنانكه (عليه‌السلام) مي‌فرمايد:« اعتماد به خدا بهاي هر كالاي قيمتي و نردبان هر درجه بلند است.» آري تكيه گاه مؤمن، قدرت الهي است، زيرا نه خودش و نه ديگران ذاتاً برچيزي قدرت ندارند. انسان وقتي بداند سرچشمه قدرت و كمال خداي سبحان است به او تكيه مي كند و دلش با نام او آرام مي گيرد: «ألا بِذِكرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلوب.» تفسیر تسنيم، جلد 19، ص: 143 و نک: تفسیر تسنیم، ج42، ص: 423 eitaa.com//toubaefaf
💐بهترین یاور، بهترین همسر 🍃سالروز ازدواج حضرت أمیرالمؤمنین با حضرت زهرا (علیهما السلام) مبارک باد. eitaa.com//toubaefaf
🌸🍃🌸با هم تا بهشت 💐توصیه های رهبر عزیز انقلاب به همسران eitaa.com//toubaefaf
🍃🌸🍃 مهریّه در حالات مرحوم حضرت آیةالله حاج شیخ حسین (ره) آمده است: «ایشان طبق روایاتی که در مورد (مهریه حضرت زهرا سلام الله علیها) آمده است، مقیّد بودند که مهریه فرزندان خویش را بیش از آن قرار ندهند. در یکی از موارد و به هنگام تعیین مهریه با اینکه گفته بودند: مهرالسّنه باشد اما از ناحیه همراهان داماد درخواست کرده بودند که مقداری سکه هم ضمیمه کنند. ایشان صریحا نهی کردند. یکی از نزدیکان داماد در دست‌نوشته قرارداد مهریه نوشته بود: مهرالسّنه و پنجاه سکه بهار آزادی... وقتی کاعذ را برای تأیید نهایی به محضرشان بردند و ایشان مطالعه کردند، با قلم روی پنجاه سکه خط کشیدند و فرمودند: اگر خواستید بعدا برایش بخرید اما نه جزء مهریه... .» (انسانی فرشته خصال، ص20) https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
هدایت شده از بهشت بینش
🌿 دیدم که به عرش شور و شوقی برپاست 🌿 برپاگر این بزم شعف ذات خداست 🌿 گفتم به خرد چه اتفاق افتاده 🌿 گفتا که عروسی علی و زهراست 🌺 سالروز حضرت و حضرت علیهماالسلام مبارک باد 🌺 🦋ڪانال رسمے دکتر احمد لقمانے 🆔 @beheshtbinesh
💫دعایی از (علیه السلام) در دهه اول که از روز اول تا غروب عرفه، پس از نماز صبح و قبل از غروب می خواندند و در مفاتیح‌الجنان بخش اعمال دهه‌ی ذی‌الحجه نقل‌شده است. فرازی از دعا چنین است: «... اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَسْأَلُكَ الْهُدَى وَ التَّقْوَى وَ الْیقینَ وَ الْعَفَافَ‏ وَ الْغِنَى وَ الْعَمَلَ بِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى وَ أَسْأَلُكَ الشُّكْرَ وَ الْمُعَافَاةَ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ...» خدایا برحضرت محمد و آل او درود فرست؛ از تو درخواست می‌کنم هدایت از جانب خودت و تقوی و یقین و و بی‌نیازی و عمل به آنچه تو دوست داری و از تو می‌خواهم توفیق شکر نعمت و عافیت در دنیا و آخرت را... . https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
ابتلاء امت‌هابه «باساء» و «ضراء» «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنٰا إِلىٰ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَخَذْنٰاهُمْ بِالْبَأْسٰاءِ وَ اَلضَّرّٰاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ» ﴿أنعام‏، 42﴾ و بی تردید ما به سوی امت هایی که پیش از تو بودند [پیامبرانی] فرستادیم؛ پس آنان را [هنگامی که با پیامبران به مخالفت و دشمنی برخاستند] به تهیدستی و سختی و رنج و بیماری دچار کردیم، باشد که [در پیشگاه ما] فروتنی و زاری کنند خلاصه تفسیر: «باساء و بؤس و بأس» هر سه به معناى شدت گرفتارى است، الا اينكه «بؤس» بيشتر در جنگ و امثال آن استعمال مى‏شود و «باس و باساء» بيشتر در غير جنگ، از قبيل فقر و قحطى و امثال آن به كار مى‏رود «ضرّ و ضرّاء» به معناى بد حالى است چه بد حالى روحى، مانند: اندوه و نادانى يا بد حالى جسمى، مانند: مرض و نقص‏هاى بدنى و يا بد حالى‏هاى خارجى، مانند: سقوط از رياست و جاه و از بين رفتن مال و امثال آن... شايد مقصود از اينكه هم «باساء» را ذكر كرد و هم «ضراء» را اين بوده كه دلالت كند بر شدايدى كه در خارج واقع شده، نظير قحطى و سيل و زلزله، و همچنين خوف و فقر و بد حالى مردم. و «ضراعة» به معناى ذلت و خوارى و «تضرّع» به معناى تذلّل است و مراد از آن در اينجا ذليل شدن در برابر خداى سبحان است به اين منظور كه شايد گرفتاري‌ها را رفع نمايد. در اين آيه و چهار آيه بعديش خداى سبحان براى پيغمبر گراميش رفتار خود را با امت‌هایی كه قبل از وى مى‏زيسته‏اند، ذكر مى‏كند و بيان مى‏فرمايد كه آن امت ها، بعد از ديدن معجزات، چه عكس العملى از خود نشان ميدادند و حاصل مضمون آن اين است كه: خداى تعالى انبيايى در آن امم مبعوث نمود و هر كدام از آنان، امت خود را به توحيد خداى سبحان و تضرع در درگاه او و به توبه خالص متذكر مى‏ساختند و خدا امت‏هاى نامبرده را تا آنجا كه پاى جبر در كار نيايد و مجبور به تضرع و التماس و اظهار مسكنت نشوند به انواع شدت‏ها و محنت‏ها امتحان مى‏نمود و به اقسام باساء و ضراء مبتلا مى‏كرد، تا شايد كه با حسن اختيار به درگاه خدا سر فرود آورده و دلهاى‏شان نرم شده، از خوردن فريب جلوه‏هاى شيطانى و از اتكاى به اسباب ظاهرى اعراض نمايند. ولى زحمات انبياء به جايى نرسيد و امتها در برابر پروردگار سر فرود نياوردند، بلكه اشتغال به مال دنيا، دلهايشان را سنگين نمود، و شيطان هم عمل زشت‏شان را در نظرشان جلوه داده و ياد خداى را از دلهاى‏شان برد. وقتى كارشان به اينجا رسيد خداى تعالى هم درهاى همه نعمتها را به روى‏شان گشود و چنان به انواع نعمتها متنعمشان كرد كه از شدت خوشحالى به آنچه كه از نعمتها در اختيار داشتند مغرور شده و خود را از احتياج به پروردگار متعال بى نياز و مستقل دانستند، آن وقت بود كه به طور ناگهانى و از جايى كه احتمالش را نمى‏دادند، عذاب را بر آنان نازل كرد، يك وقت به خود آمدند كه ديگر كار از كار گذشته و اميدى به نجات برايشان نمانده بود و به چشم خود ديدند كه چگونه از جميع وسائل زندگى ساقط مى‏شوند «فقطع دابر القوم الذين ظلموا و الحمد لله رب العالمين» اين همان سنت استدراج و مكرى است كه خداى تعالى آن را در آيه‏ «و الذين كذبوا بآياتنا سنستدرجهم من حيث لا يعلمون و أملي لهم إن كيدي متين» خلاصه كرده است...» ...مشركين از اسباب ظاهرى غافل نشدند و گرفتاريشان به حدى نبوده كه به كلى اسباب ظاهرى را فراموش كنند، بلكه از غرورى كه در مغزشان پيدا شده بود مى‏خواستند با نيرو و تدابيرى كه براى رفع موانع و منافيات زندگى انديشيده بودند، پريشانى خود را بر طرف سازند، و همين سرگرمى به اسباب طبيعى آنان را از تضرع در درگاه خداى سبحان و خود را به او سپردن بازداشت...» ترجمه تفسير الميزان، ج‏7 ، ص128- 126 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا