eitaa logo
طوبای عفاف
763 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
452 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ امام موسی‌كاظم علیه‌السلام: برای ابلیس شیطان و لشکریانش، دردی بالاتر از آن ساعتی نیست که مؤمنان، برای ، به دیدار یکدیگر می‌روند. «لَیسَ شَیءٌ أَنكی لِاِبلیسَ وَ جُنودِهِ مِن زِیارَةِ اِلاخوانِ فی‌اللهِ بَعضِهِم لِبَعضٍ.» 📘بحار، ج ٦٣، ص ٢٥٨ از آداب دیدار برادران دینی است. اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ وَالعَافِیَةَوَالنَّصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شکر نعمت غدیر این است که در کاروان (عجل الله فرجه) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(سلام الله عليه) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. استاد آیةالله میرباقری @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا روزها شوم اند... حسن بن مسعود نقل کرده است: به امام هادی علیه السلام رسیدم در حالی که انگشتم خراشیده شده و شانه‌ام با سواری برخورد کرده و آسیب دیده بود و به زحمت خودم را میان جمعی وارد کردم، و قسمتی از لباسم را پاره کردند، گفتم: چه روز بد و شومی بود! خدا شر امروز را از من باز دارد! علیه‌السلام فرمود: ای حسن! تو هم که با ما معاشرت داری، گناهت را به گردن بی‌گناه - روز! می‌گذاری. حسن می‌گوید: سر عقل آمدم و دانستم که اشتباه کرده‌ام که چنین حرفی را زده‌ام، عرض کردم: مولای من از خداوند طلب مغفرت می‌کنم. فرمود: ای حسن! روزگار چه گناهی دارد، وقتی که اعمال خود شما دامنگیرتان می‌شود، آنها را شوم می‌شمارید؟ حسن عرض کرد: من همیشه از خداوند طلب آمرزش می‌کنم، و همین توبه‌ی من باشد ای پسر پیغمبر خدا! امام هادی علیه‌السلام فرمود: به خدا قسم، هیچ سودتان ندهد، بلکه خداوند با نکوهشی که شما از موجودی بی‌گناه به عمل می‌آورید شما را سزا دهد، ای حسن! آیا نمی‌دانی که خداوند اجر و کیفر و پاداش اعمال را در برابر هر کاری که در دنیا و آخرت انجام دهند، مرحمت می‌کند؟ عرض کردم: چرا می‌دانم مولای من. فرمود: راه خلاف مرو و برای روزگار هیچ تأثیری در حکم خدا تصور مکن، حسن گفت: اطاعت می‌کنم یابن رسول الله.» امام علیه‌السلام، آن چه را که پیامبر - صلی الله علیه و آله - در حدیث رفع فرموده است: مورد تأکید قرار داده، از این که اسلام در هیچ کاری به مسلمان اجازه نمی‌دهد که شوم بداند، بلکه او باید تصمیمی قوی و اراده‌ای استوار داشته باشد و از هیچ کاری باز نایستد مگر این که عمل نامشروعی باشد که در آن صورت نباید اقدام کند. کتاب تحلیلی از زندگی امام هادی علیه السلام ص ۲۹۰ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راهکاری برای جبران گذشته امام هادى عليه‌السلام فرمودند: حسرت و پشيمانىِ كوتاهى در انجام كارها را به ياد آور و بـا تصميم جــدّى و تدبير جبـران كن. اُذْكُـرْ حَسَـراتِ التَّـفْريـطِ بِـأَخْـذِ تَقْـديمِ الْحَـزْمِ 📚 بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۳۷۰ @toubaefaf
علم الهی امام و پاسخ به پرسش شیعیان‌ ابن‌حمزه از محمد بن فرج نقل می‌کند که گفت: علیه‌السلام به من فرمود: هرگاه خواستی سؤالی بپرسی، آن را در نامه‌ای بنویس، و نامه را زیر سجاده خود بگذار، و ساعتی صبر کن، سپس آن را بیرون بیاور، و بنگر. محمد بن فرج می‌گوید: من انجام دادم، و پاسخ سئوال خود را نوشته شده، در آن یافتم. مجلسی رحمه الله از «کشف المحجة» سید ابن‌طاووس و او با سند خود از «الرسائل» کلینی، و او از کسی که نامش را می‌برد نقل می‌کند که گفت: به امام هادی علیه‌السلام نوشتم که: آدمی دوست دارد بهتر. نه امامش برساند آن مطلبی را که می‌خواهد به پروردگارش برساند. امام علیه‌السلام در پاسخ نوشت: اگر حاجتی داشتی، لبان خود را بجنبان، که پاسخت آماده است. روی ابن‌حمزة: عن محمد بن الفرج، قال: قال لی علی بن محمد علیهماالسلام: اذا أردت أن تسأل مسألة، فاکتبها وضع الکتاب تحت مصلاک، ودعه ساعة، ثم أخرجه و انظر الیه. قال محمد: ففعلت، فوجدت جواب ما سألت عنه موقعا فی الکتاب [1]  قال المجلسی: روی السید ابن‌طاوس فی «کشف المحجة» باسناده من کتاب «الرسائل» للکلینی عمن سماه، قال: کتبت الی أبی‌الحسن علیه‌السلام: أن الرجل یحب أن یفضی الی امامه ما یحب أن یفضی الی ربه. قال: فکتب: ان کان لک حاجة فحرک شفتیک، فان الجواب یأتیک [2]  (1) الثاقب فی المناقب: 548 ح 7، کشف الغمة 2: 395، بحارالأنوار 50: 155 ح 41. (2) بحارالأنوار 50: 155 ح 42، و 53: 306 و 94: 22 ح 18 منبع: فرهنگ جامع سخنان امام هادی؛ تهیه و تدوین گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم؛ مترجم علی مؤیدی؛ نشر معروف چاپ اول دی 1384 دانشنامه امام هادی علیه السلام، جمعی از نویسندگان، ج1، ص190 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃خطابه (۵): بخش سوم: پیوند ناگسستنی توحید، نبوت و امامت (۱) فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ ذلِکَ فیهِ وَ افْهَمُوهُ، وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّه‏َ قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیا وَ إماما فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَ الأنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإحْسانٍ و َعَلَی الْبادی وَ الْحاضِرِ وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبِی وَالْحُرِّ وَ الْمَمْلُوکِ وَ الصَّغیرِ ای مردم، این مطلب را درباره او بدانید و بفهمید، و بدانید که خداوند او را برای شما صاحب‌اختیار و امامی قرار داده که اطاعتش را واجب نموده است بر مهاجرین و انصار و بر تابعین آنان به نیکی، و بر روستایی و شهری، و بر عجمی و عربی، و بر آزاد و بنده، و بر بزرگ و کوچک، و بر سفید و سیاه. بر هر یکتاپرستی حکم او اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امر او نافذ است. هر کس با او مخالفت کند ملعون است، و هر کس تابع او باشد و او را تصدیق نماید مورد رحمت الهی است. خداوند او را و هر کس را که از او بشنود و او را اطاعت کند آمرزیده است. (۲) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذَا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعُوا وَ أَطیعُوا وَ انْقادُوا لأِمْرِ اللّه‏ِ رَبِّکُمْ، فَإنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَ إلهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دُونِهِ رَسُولُهُ وَ نَبِیهُ الْمُخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلِی وَلِیکُمْ وَ إمامُکُمْ بِأَمْرِ اللّه‏ِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الإمامَةُ فی ذُرِّیتی مِنْ وُلْدِهِ إلی یوْمٍ تَلْقَوْنَ اللّه‏َ وَ رَسُولَهُ. لا حَلالَ إلاّ ما أَحَلَّهُ اللّه‏ُ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ لا حَرامَ إلاّ ما حَرَّمَهُ اللّه‏ُ عَلَیکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ عَرَّفَنِی الْحَلالَ وَ الْحَرامَ وَ أَنَا أَفْضَیتُ بِما عَلَّمَنی رَبّی مِنْ کِتابِهِ وَ حَلالِهِ وَ حَرامِهِ إلَیهِ. ای مردم، این آخرین باری است که در چنین اجتماعی بپا می‏‌ایستم. پس بشنوید و اطاعت کنید و در مقابل امر خداوند پروردگارتان سر تسلیم فرود آورید، چرا که خداوند عزوجل صاحب‌اختیار شما و معبود شماست، و بعد از خداوند رسولش و پیامبرش که شما را مخاطب قرار داده، و بعد از من علی صاحب‌اختیار شما و امام شما به امر خداوند است، و بعد از او امامت در نسل من از فرزندان اوست تا روزی که خدا و رسولش را ملاقات خواهید کرد. حلالی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان حلال کرده باشند، و حرامی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان بر شما حرام کرده باشند. خداوند عزوجل حلال و حرام را به من شناسانده است، و آنچه پروردگارم از کتابش و حلال و حرامش به من آموخته به او سپرده‌‏ام. (۳) مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ. ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَ قَدْ أَحْصاهُ اللّه‏ُ فِی و کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ وَ ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا وَ هُوَ الإمامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّه‏ُ فی سُورَةِ یس: «و کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ» ای مردم، علی را فضیلت دهید. هیچ علمی نیست مگر آنکه خداوند آن را در من جمع کرده است و هر علمی را که آموخته‌‏ام در امام المتقین جمع نموده‌‏ام، و هیچ علمی نیست مگر آنکه آن را به علی آموخته‌ام. اوست «امام مبین» که خداوند در سوره یس ذکر کرده است: «وَ کُلَّ شَیی‏ءٍ اَحْصَیناهُ فی اِمامٍ مُبینٍ»، «و هر چیزی را در امام مبین جمع کردیم»... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸ماه ذی الحجه، ماه ولایت بانزول ایات و احادیث ولایت 🌸9 ذی الحجه: حدیث سدالابواب (پیامبر دستور دادند همه درها بروی مسجدالنبی بسته شود مگر در خانه امیرالمومنین) که یکی از اسناد حقانیت امیرالمومنین است 🌸11ذی الحجه: معرفی ثقلین پیامبر اکرم در حجه الوداع پس از نماز ظهر وعصر درمسجد خیف خطبه ای ایراد کردند که در ان به معرفی ثقلین پرداختند 🌸14 ذی الحجه: 🍃1-بخشش فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها درسال هفتم هجری بانزول ایه مبارکه"وات ذاالقربی"حشر/6 و ماجرای فدک یکی از راه های اثبات حقانیت مکتب اهل بیت است 🍃2-نزول لقب "امیرالمومنین" دراین روز جبرییل نازل شد و با لقب"امیرالمومنین"رابعنوان اختصاصی برای علی بن ابیطالب اورد 🍃3-سپردن ودائع الهی : پیامبر دراین روز ودائع الهی ماننداسم اعظم وحکمت وعلم وکتب انبیا ...رابه ایشان سپرد. 🌸15ذی الحجه: ولادت امام هادی علیه السلام؛ که ایشان با دو زیارت مهم " جامعه کبیره "و "زیارت غدیریه " منشور اعتقادی ولایت رابسیار فصیح بیان کردند 🌸17 ذی الحجه: نزول آیه محبت"ان الذین آمنوا وعملوالصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا" مریم/96 پیامبراکرم جهت هدایت امت خود، دعا کردند که خداوند محبت امیرالمومنین را دردل مومنین قرار دهد وخداوند این دعا را اجابت کرد ومحبت ایشان را تاقیامت درقلوب مومنین قرار داد. 🌸🌸🌸18 ذی الحجه: حماسه بزرگ غدیر با اعلام جانشینی پیامبر"الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی...."مائده/3 🌸19ذی الحجه: ادامه مراسم بیعت با امیرالمومنین در غدیر 🌸20 ذی الحجه: 1-بیعت زنان 2- عذاب الهی بر منکر ولایت (حارث فهری) و نزول ایه"سال سائل بعذاب واقع.."معارج/1 🌸21 ذی الحجه: شکست توطئه منافین وشناخت آنها برخواص شیعیان توطئه قتل پیامبر در کوه هرشی توسط 14 نفر از سران منافقین بارمی دادن شتر پیامبر واماده کردن ظرف های سنگ و..در کمین کوه 🌸24 ذی الحجه: نزول آیه ولایت با خاتم بخشی امیرالمومنین درنماز "انما ولیکم الله ورسوله والذین امنوا یقیمون الصلوه ویوتون الزکاه وهم راکعون" مائده/5 🌸25 ذی الحجه: نزول آیه تطهیر در پی ماجرای حدیث کساء درحق اهل بیت پیامبر "انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا " احزاب/33
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روزی که ولادت یا سعادت امام معصوم علیه السلام هست، یادمون باشه که آن روز یک کار ویژه ای برای ایشان انجام دهیم...
ماهِ‌ولایت آشنایےباایام‌غدیریہ.pdf
1.13M
📗 📖 فایل PDF کتابِ « آشنایی با ایام غدیریه » ✳️ تعداد صفحات: ۱۲۶ صفحه ✳️ قابلیت برگزاری مسابقه نیز دارد در راه ابلاغ 📖 و احـیـاے و 💐 رسانه باشیم ... 🌍🌏🌎 ┄┄┅━•፨❀༅•━┅┄┄ 𖣐اللّٰهُمَّــ؏َجِّـلْ لِوَلیــِّـــكَ الـْفَرَج𖣐 ┄┄┅━•፨❀༅•━┅┄┄ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▫️ستاد غدیریّہ: 🆔 @ghadiriam12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه جدی زندگی ماست... راه‌های جلب رضایت عجل الله تعالی فرجه الشریف حجت الاسلام استاد دارستانی @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃عید خم طبق نظرمشهور مسلمین 18ذی الحجه سال ده هجری قمری در منطقه جحفه بین مکه و مدینه واقع شده و درزادالمعادعلامه مجلسی در اعمال ماه ذی الحجه می فرماید: احادیث زیادی در فضیلت این روزاز طریق عامه و خاصه نقل شده است. ( زادالمعاد،علامه مجلسی،باز آفریده وتحقیق یوسف اسدزاده، ص307 نشر پیام مقدس قم، چاپ اول، 89) محدث قمی در منتهی الامال به نقل از شیخ مفید و شیخ طبرسی ماجرای واقعه غدیر را نقل می کند و پس از ذکر اشعار مربوط به واقعه غدیر می فرماید: «این اشعار را امامیه و عامه به تواتر نقل کرده اند و در آخر بحث مربوط به حوادث سال 11 می فرماید: کتابی نوشته ام در حدیث غدیر موسوم به فیض القدیر فیما یتعلق بحدیث الغدیر.» (منتهی الامال شیخ عباسی قمی، ج1، ص166، تا ص169 انتشارات اکرام قم، چاپ دوم85.) کسانی که اهل دقت و تأمل اند می دانند که سخن شیخ مفید(ره) در تحقیق به دلیل وزانت علمی، سخنی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت. و شیخ طوسی(ره) و مجمع البیان شیخ طبرسی که تفسیرش یک تفسیر مقبول العامه والخاصه است هم به این نکات اشاره دارند. در کتاب سلیم بن قیس(اسرار آل محمد صلی الله علیه وآله) حدیث واقعه را آورده و به گوشه ای از هم اشاره می کند. (اسرار سلیم بن قیس هلالی ترجمه اسماعیل انصاری زنجانی، ص289، و ص301.انتشارات دلیل قم، چاپ اول، 79) @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ "اثبات خلافت بلافصل حضرت علی بعد از پیامبر از منابع اهل‌سنت در ۱۰۰ ثانیه" در گفتگوی کارشناس شیعه (آیت‌الله قزوینی) با یکی از اهلسنت 🔹کارشناس شیعه: پیامبر اکرم (ص) با چه کلمه‌ای می‌بایست جانشینی، رهبری و خلافت امام علی علیه‌السلام پس از خودشان را معرفی می‌کردند که برای امت واضح باشد؟ ❌مخاطب اهلسنت: مگر پیامبر نمی‌توانست بگوید علی "خلیفه" است؟ چرا گفته ولی؟ 🔹 کارشناس: اگر پیامبر گفته باشد علی پس از من "خلیفه" است حقیقت را می‌پذیرید؟ ❌مخاطب اهلسنت: بله می‌پذیرم 🚨 کانال تخصصی ضد شایعات: https://eitaa.com/joinchat/3988652329Ce0f62c7395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃بخش ششم خطابه : روشنگری‌های حضرت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و ترسیم نقشه راه امت و پرهیز از جبهه (1) مَعاشِرَ النّاسِ، «آمِنُوا بِاللّه‏ِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوها فَنَرُدَّها عَلی أدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنّا أَصْحابَ السَّبْتِ» بِاللّه‏ِ ما عَنی بِهذِهِ الاْآیةِ إلاّ قَوْما مِنْ أَصْحابی أَعْرِفُهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَأَنْسابِهِمْ، وَ قَدْ أُمِرْتُ بِالصَّفْحِ عَنْهُمْ. فَلْیعْمَـلْ کُلُّ امْرِئٍ عَلی ما یجِدُ لِعَلِی فی قَلْبِهِ مِنَ الْحُبِّ وَ الْبُغْضِ. ای مردم، « آورید به خدا و رسولش و به نوری که همراه او نازل شده است، قبل از آنکه هلاک کنیم وجوهی را و آن صورت‏‌ها را به پشت برگردانیم یا آنان را مانند اصحاب سبت لعنت کنیم» به خدا قسم، از این آیه قصد نشده است مگر قومی از اصحابم که آنان را به اسم و نسبشان می‏‌شناسم، ولی مأمورم بر آنان پرده‌پوشی کنم. پس هر کس عمل کند مطابق آنچه در قلبش از حب یا بغض نسبت به علی می‏‌یابد. (2) مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ مَسْلُوکٌ فِیّ، ثُمَّ فی ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إلَی الَّذی یأْخُذُ بِحَقِّ اللّه‏ِ وَبِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا، لِأنّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّةً عَلَی الْمُقَصِّرینَ وَ الْمُعانِدینَ وَ الْمُخالِفینَ وَ الْخائِنینَ وَ الاْآثِمینَ وَ الظّالِمینَ وَ الْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ. ای مردم، نور از جانب خداوند عزوجل در من نهاده شده و سپس در بن ابی‏‌طالب و بعد در نسل او تا قائم، که حق خداوند و هر حقی که برای ما باشد می‏‌گیرد، چرا که خداوند عزوجل ما را بر کوتاهی‌کنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهکاران و ظالمان و غاصبان از همه عالمیان حجت قرار داده است. (3) مَعاشِرَ النّاسِ، أُنْذِرُکُمْ أَنّی رَسُولُ اللّه‏ِ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِی الرُّسُلُ، أَفَإنْ مِتُّ أَوْ قُتِلْتُ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ ؟ وَ مَنْ ینْقَلِبْ عَلی عَقِبَیهِ فَلَنْ یضُرَّ اللّه‏َ شَیئا وَ سَیجْزِی اللّه‏ُ الشّاکِرینَ الصّابِرینَ. أَلا وَ إنَّ عَلِیا هُوَ الْمَوْصُوفُ بِالصَّبْرِ وَالشُّکْرِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ. ای مردم، شما را می‏‌ترسانم و انذار می‏‌نمایم که من رسول خدا هستم و قبل از من پیامبران بوده‏‌اند. آیا اگر من بمیرم یا کشته شوم شما عقب‏گرد می‏‌نمایید؟ هر کس به عقب برگردد به خدا ضرری نمی‏‌رساند و خداوند به زودی شاکرین و صابرین را پاداش می‏‌دهد. بدانید که است توصیف شده به و و بعد از او فرزندانم از نسل او چنین‌اند. (4) مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَمُنُّوا عَلَی بِإسْلامِکُمْ، بَلْ لا تَمُنُّوا عَلَی اللّه‏ِ فَیحْبِطَ عَمَلَکُمْ وَ یسْخَطَ عَلَیکُمْ وَ یبْتَلِیکُمْ بِشُواظٍ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٍ، إنَّ رَبَّکُمْ لَبِالْمِرْصادِ. ای مردم، با اسلامتان بر من منّت مگذارید، بلکه بر خدا منت نگذارید که اعمالتان را نابود می‏‌نماید و بر شما غضب می‏‌کند و شما را به شعله‌‏ای از آتش و مس گداخته مبتلا می‌‏کند. پروردگار شما در کمین است. (5) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ سَیکُونُ مِنْ بَعْدی أَئِمَّةٌ یدْعُونَ إلَی النّارِ وَ یوْمَ الْقِیامَةِ لا ینْصَرُونَ. مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ وَ أَنَا بَریئانِ مِنْهُمْ. ای مردم، بعد از من امامانی خواهند بود که به آتش دعوت می‏‌کنند و روز قیامت کمک نمی‏‌شوند. ‌ای مردم، خداوند و من از آنان بیزار هستیم (6) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُمْ وَ أَنْصارَهُمْ وَ أَتْباعَهُمْ وَ أَشْیاعَهُمْ فِی الدَّرْکِ الأسْفَلِ مِنَ النّارِ وَ لَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرینَ ‌ای مردم،آنان و یارانشان و تابعینشان و پیروانشان در پایین‌‏ترین درجه آتش‌‏اند و چه بد است جای متکبران. (7) ألا إنَّهُمْ أَصْحابُ الصَّحیفَةِ، فَلْینْظُـرْ أَحَدُکُمْ فی صَحیفَتِهِ!! قال: فذهب علی الناس ـ إلاّ شرذمة منهم ـ أمر الصحیفة. بدانید که آنان «اصحاب صحیفه» هستند، پس هر یک از شما در صحیفه خود نظر کند. راوی می‏‌گوید: وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله) نام «اصحاب صحیفه» را آورد اکثر مردم منظور حضرت از این کلام را نفهمیدند و برایشان سؤال‌انگیز شد و فقط عده کمی مقصود حضرت را فهمیدند.