eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در این زمان دل فرزند من شکسته تر است... مرحوم علامه سیدمحمدحسن میرجهانی طباطبایی(صاحب کتاب ولایت کلیه): درخواب حضرت زهرا سلام الله علیها را دیدم و خدمت ایشان عرض کردم: احوال شما چطور است؟ بانوی دو جهان در جواب شعری [در بیان حال خود و فرزندش امام زمان (عج)] فرمودند: دلی شکسته تر از من، در آن زمانه نبود در این زمان دل فرزند من شکسته تر است 📚شیفتگان حضرت مهدی، ج۱، ص۱۶۰ @toubaefaf
♨️مگر می‎شود امام زمان ارواحنا فداه هدیه ما را ندیده بگیرد؟! 💠آیت‌الله مصباح یزدی رحمه‌الله علیه: ‌واقعا ما چه داریم به عنوان هدیه به امام زمان عجل‎الله‎تعالی‎فرجه تقدیم کنیم؟ یکی از بهترین کارهایمان این است که قرآنی، دعایی بخوانیم، ثوابش را بفرستیم. ما اگر صلواتی [هدیه به حضرت] بفرستیم و عجل‎الله‎تعالی‎فرجه دعایی برایمان بکند، [این دعا] خیلی با های ما فرق دارد. [اگر] او دعا کند که رد نمی‌شود. می‌شود ما برای او دعا کنیم و او ما را ندید بگیرد؟ می‌شود چنین چیزی؟! شما هدیه کوچکی برای آدم‌های عادی بفرستید، بالاخره چیزی در مقابلش به شما می‌دهند...
بازنشر 🍃داستان تشرف پدربزرگ آیت‌الله سیستانی(ره) به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 💠 اسمش سید علی بود، سید علی سیستانی، پدر بزرگ همین آیت‌الله سیستانی خودمان، ساکن مشهدالرّضا،با تقوا و پرهیزکار، نیت کرده بود چهل بار در چهل مسجد بصورت سیار زیارت عاشورا بخواند تا مولایش را ببیند،ختم زیارت را شروع کرد، گذشت و گذشت، هفته ی سی و نهم رسید، او اما به مرادِ دلش نه... 🔰آخرهای زیارتِ هفته ی سی و نهم یا چهلم بود، حین زیارت متوجه نوری شد در یکی از خانه های اطراف مسجد، نوری نه از جنسِ این نورهایی که ما می شناسیم،بلند شد و از مسجد بیرون آمد، ردِّ نور را گرفت، رسید به خانه ای که درب آن باز بود،يا الله یا الله گفت و داخل شد، جنازه ای وسط اطاق روبه قبله خوابانده بودند،همین که وارد اطاق شد امام زمانش را دید، در بین آنهایی که اطراف میت ایستاده بودند، چشم در چشم شدند با حضرت، آقا با اشاره ی دست حالی اش کردند که صدایش را در نیاورد،که امام زمانش را دیده است... 💚 رفت سمت مولا، ایستاد کنارشان ،شانه به شانه، سلام و احوال پرسی کردند، آقا آرام در گوشش گفتند: «لازم نیست برای دیدن ما خودتان را به زحمت بیاندازید، مثل این خانم باشید، ما خودمان به دیدارتان می آییم، این خانم (اشاره کردند به جنازه ای که وسط اطاق بود) هفت سال در دوران کشف حجاب رضا خان از خانه بیرون نیامد تا یادگار مادرم فاطمه ی زهرا سلام الله علیها روی سَرش بماند...» نگاهم کرد و لرزیدم خجالت می کشم از او بگوئید عاشقت گفته: نگاهِ محشری داری... @Dastan1224 (۶۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هدیه علیه السلام به پدر علامه مجلسی ره ✨محدّث عظیم و سالک وارسته، مرحوم مجلسی (ره) (پدر علامه مجلسی (ره)) می‌فرماید: «در اوایل جوانی مایل بودم نماز شب بخوانم؛ اما نماز قضا برگردنم بود و به همین دلیل احتیاط می‌کردم و نمی‌خواندم. خدمت شیخ بهایی (ره) عرض نمودم که فرمود: نماز قضا بخوان. اما من با خودم می‌گفتم [فکر می‌کردم] نماز شب، خصوصیّات خاصّ خود را دارد و با نمازهای واجب فرق می‌کند. یک شب بالای پشت بام خانه‌ام در خواب و بیداری بودم که امام زمان (علیه السلام) را در بازار خربزه فروش‌های اصفهان در کنار مسجد جامع دیدم. با شوق و شعف نزد او رفتم و سئوالاتی پرسیدم که از آن جمله، خواندن نماز شب بود. فرمود: بخوان! عرض کردم: صلی‌الله علیه و آله وسلم همیشه دستم به شما نمی‌رسد. کتابی به من دهید تا به آن عمل کنم. فرمود: برو از آقا محمد تاج، کتاب بگیر. گویا در خواب او را می‌شناختم. رفتم کتاب را از او گرفتم. مشغول خواندن بودم و می‌گریستم که از خواب بیدار شدم. از ذهنم گذشت که شاید «محمد تاج» همان شیخ بهایی (ره) است و منظور امام از «تاج» این است که شیخ بهایی، ریاست شریعت را در آن دوره به عهده دارد. نماز صبح خواندم و خدمت ایشان رفتم. دیدم شیخ با سیّد گلپایگانی مشغول مقابلۀ است. ماجرا را برایش نقل کردم. فرمود: انشاءالله به چیزی که می‌خواهی، می‌رسی. بعد ناگهان یاد جایی که امام (علیه السلام) را در آن ملاقات کرده بودم، افتادم و به کنار مسجد جامع رفتم. در آنجا آقا «حسن تاج» را دیدم که از آشنایان قدیم، بود. مرا که دید: گفت ملا محمد تقی! بیا برویم خانه یک سری کتاب به تو بدهم، مرا به خانه‌اش برد. دَرِ اتاق باز کرد و گفت: هر کتابی را که می‌خواهی بردار. کتابی برداشتم. ناگهان دیدم همان کتابی است که در خواب دیدم؛ به گریه افتادم. برخاستم و به بیرون آمدم. گفت باز هم بردار. گفتم همین بس است. پس شروع کردم به تصیح و مقابله و آموزش به مردم و چنان شد که از برکت این کتاب، بسیاری از مردم اصفهان مستجاب الدعوة شدند. مرحوم ره می‌نویسد: پدرم چهل سال از عمر خود را صرف ترویج صحیفه کرد و انتشار این کتاب توسط او باعث شد که تا کنون هیچ خانه‌ای بی صحیفه نباشد. این حکایت بزرگ مرا بر آن داشت که بر صحیفه شرح فارسی بنویسم تا عوام و خواص از آن بهره‌مند گردند. 📚بحارالانوار، ج11، ص51 به بعد و ج53، ص276، امام شناسی، ج15، ص45 و ص50، روضةالمتقین، ج14، ص114 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصیحت علامه جوادی آملی به جوانان: عظمت خودتان را حفظ کنید، خودتان را ارزان نفروشید، با حجاب مخالفت نکنید... (۲۰۷)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفهوم شناسی از نظر واژه و اصطالح معنای چند بخشی و چند سو نداشته و مفهوم آن یک حقیقت را می نمایاند. در قرآن کریم ماده «عفف» چهار مرتبه آمده که در همه موارد به معنای خویشتنداری است. (سوره های بقره، 273 ،نساء، آیه 6؛ نور، 33 و60؛ و نک: التحقیق، ج8 ، ص219) فراهیدی نیز در معنای عفّت آورده است: «خودداری از چیزی که شایسته نیست». (العین، ج1 ،ص92: «الکفُّ عما ال یَحلّ» و نک: التحقیق فى کلمات القرآن الکریم، ج8 ،ص 218 و در جایی دیگر چنین نوشته اند: حاصل شدن حالتى براى نفس و جان آدمى که بهوسیله آن از غلبه و تسلّط شهوت جلوگیرى مى شود. (مفردات ألفاظ القرآن، ص573: «حصولُ حاله لِلنّفسِ تَمتَنِعُ بها عَن غلبه الشّهوه». پس با نگاهی به کتابهای لغت و سیره پژوهشگران می توان دانست که حاصل مصدر ، عفاف است و با مفاهیمی مرتبط است که در مقاله عفاف و مفاهیم مرتبط به آن پرداخته شده است. (۲۰۸)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ره آورد شوم دين گريزى: (اخلاقى، اعتقادى): حضرت علیه السلام فرمود: «مردم براى اصلاح دنيا چيزى از را ترك نمى گويند، جز آن كه خدا آنان را به چيزى زيانبارتر دچار خواهد ساخت قَالَ علیه السلام: لَا يَتْرُكُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لِاسْتِصْلَاحِ دُنْيَاهُمْ، إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ» ، حکمت۱۰۶ ✍قابل توجه کسانی که برای دنیای ناچیز، از دین و احکام و آداب آن حاضرند بگذرند. (۲۰۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصل و ریشه ریشه بسیاری از صفات پسندیده و یک صفت والی نفسانی و از بایسته های هر انسان فرهیخته ای است. این ویژگی برتر و سرشته شده با فطرت الهی انسان، منشأ بسیاری از صفات دیگر و مرتبط با آن است؛ باعث تنظیم بایدها و نبایدهای رفتار انسانی بوده و انسان را به سمت مسیر حقیقی انسانیّت سوق می دهد. خصلت اصیل و نافذی که در عرصه فردی، اجتماعی و نسل آدمی تأثیرگذار است. با دقت در مفهوم شناسی در آینه قرآن و روایات به نظر می رسد که دارای اصل و ریشه ای به نام و دارای ثمره ها و مفاهیم مرتبط دیگری است که در ادامه به اساس ، مفاهیم مربوط و ثمره های مرتبط با آن پرداخته می شود. در روایاتی چند آمده است: اساس ، ست «سَبَبُ الْعِفّهِ الْحَیَاء» (تصنیف غررالحکم و درر الکلم، ص 25)‌ برگرفته از مقاله که قبلاً در کانال بارگزاری شد. (۲۱۰)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرتویی از تجلی فاطمی و زینبی علیهماالسلام در است. زن طراز جامعه اسلامی، اند که بر دامن مادر شهیدان (۲۱۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باعث های ماندگار در زندگی است. علیه السلام در روایت زیر لازمه‌ی جان‌ها را چنین برشمرده‌اند: «خَمْسُ خِصَالٍ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ خَصْلَة مِنْهَا فَلَيْسَ فِيهِ كَثِيرُ مُسْتَمْتَعٍ؛ پنج خصلت است که اگر در کسی نباشد، شادکامی طولانی برای او نخواهد بود: أَوَّلُهَا: الْوَفَاءُ، وفا وَ الثَّانِيَة: التَّدْبِيرُ، تدبیر وَ الثَّالِثَة: ، حیا وَ الرَّابِعَة: حُسْنُ الْخُلُقِ، خوش‌اخلاقی وَ الْخَامِسة وَ هِيَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ: الْحُرِّيَّة.» و پنجمی که جامع همه این‌هاست، آزادگی». الخصال، ج 1، ص 284 (۲۱۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
برترين نامِ ست كه دارای همه كمالات وجودی است و و از صفات اوست كه نشانه رحمتِ آن هستيِ بی پايان است؛ با اين فرق كه رحمان بر «كثرت» رحمت دلالت مي‏ كند و رحيم بر «ثبات و دوام» آن. پس صفت رحمان است كه رحمت فراگيرش همه چيز و همه كس را شامل می شود (مؤمن، كافر، دنيا و آخرت) و چنين رحمتی در برابر غضب نيست، بلكه غضب نيز از مصاديق آن است و اما صفت خدا است كه رحمتی ويژه برای مؤمنان دارد و اين رحمت در برابر غضب اوست. خدای سبحان، و نيز سوره را با نام خود می گشايد و بدين گونه، ادب شروع كار با نام را به انسانها می آموزد...» تفسیرتسنيم، علامه جوادی آملی، ج1، ص 277 برای مطالعه بیشتر و نکته های ناب دیگر به👆آدرس مراجعه فرمایید. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
های علیه السلام همه هستی ما و است. 🍃علم عشق به علیهم السلام و به ویژه علیه السلام را بر پا و پرچم های حیات بخش عزای او را بر سر در خانه ها نصب کنیم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۷) حکمت عبادات ألا إنَّ الْحَلالَ وَ الْحَرامَ أَکْثَرُ مِنْ أَنْ أُحْصِیهُما وَ أُعَرِّفَهُما؛ فَآمُرُ بِالْحَلالِ وَ أَنْهی عَنِ الْحَرامِ فی مَقامٍ واحِدٍ، فَأُمِرْتُ أَنْ آخُذَ الْبَیعَةَ مِنْکُمْ وَ الصَّفْقَةَ لَکُمْ بِقَبُولِ ما جِئْتُ بِهِ عَنِ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ فی عَلِی أَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَ الأوصِیاءِ مِنْ بَعْدِهِ الَّذینَ هُمْ مِنّی وَ مِنْهُ إمامَةً فیهِمْ قائِمَةً، خاتِمُها إلی یوْمٍ یلْقَی اللّه‏َ الَّذی یقَدِّرُ وَ یقْضی بدانید که حلال و حرام بیش از آن است که من همه آنها را بشمارم و معرفی کنم و بتوانم در یک مجلس به همه حلال‏‌ها دستور دهم و از همه حرام‏‌ها نهی کنم. پس مأمورم که از شما بیعت بگیرم و با شما دست بدهم بر اینکه قبول کنید آنچه از طرف خداوند عزوجل درباره امیرالمؤمنین علی و جانشینان بعد از او آورده‌‏ام که آنان از نسل من و اویند و آن موضوع امامتی است که فقط در آنها بپا خواهد بود و آخر ایشان مهدی است تا روزی که خدای مدبِّرِ قضا و قدر را ملاقات کند. مَعاشِرَ النّاسِ وَ کُلُّ حَلالٍ دَلَلْتُکُمْ عَلَیهِ وَ کُلُّ حَرامٍ نَهَیتُکُمْ عَنْهُ فَإنّی لَمْ أرْجِعْ عَنْ ذلِکَ وَ لَمْ أُبَدِّلْ، أَلا فَاذْکُرُوا ذلِکَ وَ احْفَظُوهُ وَ تَواصَوْا بِهِ وَ لا تُبَدِّلُوهُ وَ لا تُغَیرُوهُ ای مردم، هر حلالی که شما را بدان راهنمایی کردم و هر حرامی که شما را از آن نهی نمودم، هرگز از آنها بر نگشته‌‏ام و تغییر نداده‏‌ام. این مطلب را به یاد داشته باشید و آن را حفظ کنید و به یکدیگر سفارش کنید و آن را تبدیل نکنید و تغییر ندهید. ألا وَ إنّی أُجَدِّدُ الْقَوْلَ: أَلا فَأَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ أمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ من سخن خود را تکرار می‏‌کنم: نماز را بپا دارید و زکات را بپردازید و به کار نیک امر کنید و از منکرات نهی نمایید. أَلا وَ إنَّ رَأْسَ الأمْرِ بِالْمَعْرُوفِ أَنْ تَنْتَهُوا إلی قَوْلی وَ تُبَلِّغُوهُ مَنْ لَمْ یحْضُرْ وَ تَأْمُرُوهُ بِقَبُولِهِ عَنّی وَتنْهَوْهُ عَنْ مُخالَفَتِهِ، فَإنَّهُ أَمْرٌ مِنَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ وَ مِنّی وَ لا أَمْرَ بِمَعْرُوفٍ وَ لا نَهْی عَنْ مُنْکَرٍ إلاّ مَعَ إمامٍ مَعْصُومٍ بدانید که بالاترین امر به معروف آن است که سخن مرا بفهمید و آن را به کسانی که حاضر نیستند برسانید و او را از طرف من به قبولش امر کنید و از مخالفتش نهی نمایید، چرا که این دستوری از جانب خداوند عزوجل و از نزد من است و هیچ امر به معروف و نهی از منکری نمی‏‌شود مگر با امام معصوم. مَعاشِرَ النّاسِ، الْقُرْآنُ یعَرِّفُکُمْ أنَّ الأئِمَّةَ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدُهُ وَ عَرَّفْتُکُمْ أنَّهُمْ مِنّی وَ مِنْهُ، حَیثُ یقُولُ اللّه‏ُ فی کِتابِهِ: «وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیةً فی عَقِبِهِ» و قُلْتُ: «لَنْ تَضِلُّوا ما إنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِما» ای مردم، قرآن به شما می‏‌شناساند که امامان بعد از علی فرزندان او هستند و من هم به شما شناساندم که آنان از نسل من و از نسل اویند. آنجا که خداوند در کتابش می‏‌فرماید: «وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیةً فی عَقِبِهِ»، «آن امامت را به عنوان کلمه باقی در نسل او قرار داد»، و من نیز به شما گفتم: «اگر به آن دو (قرآن و اهل بیت) تمسک کنید هرگز گمراه نمی‏‌شوید» مَعاشِرَ النّاسِ، التَّقْوی، التَّقْوی، وَاحْذَرُوا السّاعَةَ کَما قالَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ: «إنَّ زَلْزَلَةَ السّاعَةِ شَیءٌ عَظیمٌ» ای مردم، تقوی را، تقوی را؛ از قیامت بر حذر باشید همان‌گونه که خدای عزوجل فرموده: «اِنَّ زَلْزَلَةَ السّاعَةِ شَیی‏ءٌ عَظیمٌ»، «زلزله قیامت شیئ عظیمی است» اُذْکُرُوا الْمَماتَ وَ الْمَعادَ وَ الْحِسابَ وَ الْمَوازینَ وَ الْمُحاسَبَةَ بَینَ یدَی رَبِّ الْعالَمینَ وَ الثَّوابَ وَ الْعِقابَ. فَمَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ أُثیبَ عَلَیها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّیئَةِ فَلَیسَ لَهُ فِی الْجِنانِ نَصیبٌ مرگ و معاد و حساب و ترازوهای الهی و حسابرسی در پیشگاه رب العالمین و ثواب و عقاب را به یاد آورید. هر کس حسنه با خود بیاورد طبق آن ثواب داده می‏‌شود، و هر کس گناه بیاورد در بهشت او را نصیبی نخواهد بود... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا