eitaa logo
طوبای عفاف
623 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4هزار ویدیو
482 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقامه عزای علیه السلام مصداق و تقوا، زمینه اساسی آن «...بهره‌مند از تقوای الهی، توانگر واقعی است كه «نام خدا» دوای او، «ياد خدا» شفايش و «طاعت خدا» غناي اوست: «يامن اسمه دواء و ذكره شفاء و طاعته غني»( اقبال الاعمال، ص224؛ مفاتيح الجنان، «دعاي كميل» )، از اين‏رو هرگز در راه نمی ماند، زيرا اين ره‌توشه جاودانه است و تا پايان راه وی را همراهی می كند و به لقای حق رهنمون می سازد، از اين رو خداوند فرمود: «وتَزَوَّدوا فَإن خَيرَ الزّادِ التَّقوي واتَّقونِ ياأُولِي الألباب»(سوره بقره، 197) [1] « ...انسان دائماً در سفر است، زيرا هيچ‌گونه جمود، ركود و ايستايي براي وي نيست. هر مسافری نيز ره‌توشه می طلبد و غذای انسان فكر و ذكر و شكر است و چون هيچ‌يك از اين مواد غذايی بدون سامان نمی پذيرد...» [2] «...بي‏ ترديد، تعظيم احكام الهي فضيلت است و خداوند به آن پاداش خير مي‏ دهد: «ذلِكَ ومَن يُعَظِّم حُرُمتِ اللهِ فَهُوَ خَيرٌ لَهُ عِندَ رَبِّه» (سوره حج، آیه 30)؛ ليكن اگر اين تعظيم صبغه بزرگداشت به خود بگيرد، مقام برتری دارد و در نتيجه پاداش بهتری: «ذلِكَ و مَن يُعَظِّم شَعائِرَ اللهِ فَاِنَّها مِن تَقوَي القُلوب»(سوره حج، 32) ..اين تعظيم كه از تقوای قلوب شمرده می شود، بركات وافری دارد كه مهم‏ترين آن‏ها نيل به معارف ماوراء طبيعی است، زيرا قلب متّقی توان مشاهده معارفی را دارد كه قلوب ديگر از آن بی بهره‏ اند. در نتيجه يكي از برجسته‏ ترين رهاوردهای وحی الهی، همان ‏_شناسی شهودی است. از ديرزمان به درستي، نزد اصحاب حكمت و كلام رايج است كه من فقد حسّا فقدَ عِلماً؛ ليكن حوزه صدق آن، محسوسات و علوم حصولی برخاسته از آن‏هاست؛ ولی دارج پيش صحابه وحي و الهام اين است كه: من فَقدَ تقوي فَقَدَ عِلماً، زيرا تقوا دريچه معرفت است: «اِن تَتَّقوا اللهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» (انفال، 29)، زيرا بهره متقيان از تقوا همانا فرق بين حق و باطل، صدق و كذب، خير و شرّ و حَسَن و قبيح است و دارنده اين نور فارق، معرفت ويژه‏اي دارد كه ديگران از آن محروم‏اند. تقوای اعضا و جوارح حسّی، بركات علم حصولي وابسته به حسّ را همراه دارد و تقوای قلوب و جوانح عقلي گذشته از بركات ياد شده، ثمرات شيرين شهود را به دنبال دارد.»[3] «...گرامی داشتن شعائر و علامتهای الهي و عظيم شمردن و بزرگداشت آن، نشانه برخورداري تعظيم‌كننده از تقواي قلب است: «ذلِكَ ومَن يُعَظِّم شَعائِرَ اللّهِ فَإنَّها مِن تَقوَي القُلوب» (سوره حج، 32) تعظيم شعائر كه از تقوای قلب نشأت مي‌گيرد فضيلتی ديني است و به شعائر حج اختصاص ندارد، هر چند قسمت مهم آن درباره حج و عمره وارد شده است. هر چه به نام خدا و نشان اوست از شعائر الهي محسوب مي‌شود و همه عبادات و مراكز عبادی، مانند مساجد و مشاهد انبيا و اوليای معصوم(عليهما‌السلام) چنين است.»[4] [1] تفسیر تسنيم، جلد 10صفحه 102 [2] همان، صفحه 104 [3] ادب فناي مقربان جلد5صفحه 325 [4] تفسیرتسنيم، جلد 8، صفحه 38 🌷ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) به عنوان بزرگترین مصداق شعائر الهی تسلیت باد. ✅ @tuobaefaf 🆔 @mfathi135
«ذٰلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعٰائِرَ اَللّٰهِ فَإِنَّهٰا مِنْ تَقْوَى اَلْقُلُوبِ» ﴿سوره حج‏، 32﴾ این است [برنامه های حج و حدود و مقرّرات خدا] و هر کس شعایر خدا را بزرگ شمارد، بدون تردید این بزرگ شمردن ناشی از تقوای دل هاست. «...گرامي داشتن شعائر و علامتهاي الهي و عظيم شمردن و بزرگداشت آن، نشانه برخورداري تعظيم‌كننده از تقواي قلب است: «ذلِكَ ومَن يُعَظِّم شَعائِرَ اللّهِ فَإنَّها مِن تَقوَي القُلوب» (سوره حج، 32) تعظيم شعائر كه از تقواي قلب نشأت مي‌گيرد فضيلتي ديني است و به شعائر حج اختصاص ندارد، هر چند قسمت مهم آن درباره حج و عمره وارد شده است. هر چه به نام خدا و نشان اوست از شعائر الهي محسوب مي‌شود و همه عبادات و مراكز عبادي، مانند مساجد و مشاهد انبيا و اولياي معصوم(عليهما‌السلام) چنين است.» تفسیرتسنيم، جلد 8، صفحه 38 🌷مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا(علیه السلام) از بزرگترین شعائر الهی است. ✅ @tuobaefaf 🆔 @mfathi135
، از نگاه مقام معظم رهبری 💢 باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، آقازاده‌ی اوّلِ دنیای اسلام و پسر خلیفه‌ی مسلمین، در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت مینشست، سر بریده‌اش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد! 💢 قرآن جواب ما را داده است. میفرماید: 🕋«فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة واتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیّا» ✅ آن گاه، پس از آنان جانشینانى به جاى ماندند که نماز را تباه ساخته و از هوسها پیروى کردند و به زودى [سزاى ] گمراهى [خود] را خواهند دید. 📚قران کریم، سوره مریم، آیه 59 💢 دو عامل اصلی این گمراهی: 1⃣◀️ یکی از ذکر خدا و که مظهر آن است. و کنار گذاشتن محاسبات خدایی از زندگی. 2⃣◀️ دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال و هوسها رفتن و در یک جمله: . اینها را اصل دانستن و آرمانها را فراموش کردن. این، درد اساسی وبزرگ است. 💢 ما هم ممکن است به این درد دچار شویم. اگر در جامعه‌ی اسلامی، آرمانخواهی ضعیف شود؛ هر کس به فکر این باشد که کلاهش را از معرکه در ببرد، اگر مصالح خود را بر مصالح جامعه ترجیح دهیم، معلوم است که به این درد دچار خواهیم شد.
از عبرت های عاشورا «ما امروز یک جامعه‌ی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعه‌ی اسلامی [پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه و سلامه علیه]، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟ چه شد که بیست سال بعد از شهادت علیه‌الصّلاةوالسّلام، در همان شهری که او حکومت می‌کرد، سرهای پسرانش را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند؟! کوفه یک نقطه‌ی بیگانه از دین نبود! کوفه همان جایی بود که علیه‌السّلام در بازارهای آن راه می‌رفت؛ تازیانه بر دوش می‌انداخت؛ مردم را امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد؛ فریاد تلاوت قرآن در «آناء اللیل و اطراف النهار»(سوره طه، ۱۳۰) از آن مسجد و آن تشکیلات بلند بود. این، همان شهر بود که پس از گذشت سالهایی نه چندان طولانی در بازارش دختران و حرم علیه‌السّلام را با اسارت می‌گرداندند. در ظرف بیست سال چه شد که به آن‌جا رسیدند؟ اگر بیماری‌ای وجود دارد که می‌تواند جامعه‌ای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبر اسلام و علیهما السّلام بوده‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم. امام بزرگوار ما، اگر خود را شاگردی از شاگردان پیغمبر اکرم صلوات اللَّه و سلامه علیه محسوب می‌کرد، سر فخر به آسمان می‌سود. امام، افتخارش به این بود که بتواند پیغمبر را درک، عمل و کند. امام ما کجا، پیغمبر کجا؟! آن جامعه را پیغمبر ساخته بود و بعد از چند سال به آن وضع دچار شد. این جامعه‌ی ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود. این‌جاست! ما باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم.۱۳۷۱/۰۴/۲۲ بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های عاشورا @toubaefaf
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قابل توجه مردم و مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس
✍️ توییت حاج‌مهدی 🔸️ خواهر بنده روان‌شناسه. تعریف می‌کرد با دختری روبه‌رو شدم که کشف حجاب کرده بود. بهش گفتم دورت بگردم شالت افتاده که گفت نیفتاده، خودم انداختمش! نگاهش به پرونده مراجعین توی دستم بود. بهش گفتم من یه روان‌شناسم. این‌ها هم پرونده خانم‌هاییه که ۴۰، ۵۰ سالشونه و از خیانت همسرانشون رنج می‌برند! دخترم من نیاز به توجه و تحسین خانم‌ها رو درک می‌کنم اما این به رخ کشیدن زیبایی می‌دونی با زندگی بعضیا چه کارا که نمی‌کنه؟ گفتم عزیزکم می‌پسندی که پدرت به مامانت خیانت کنه یا نامزدت به شما؟! تو هم خیلی زود این جوونی رو رد می‌کنی و همسن مامانت میشی و زیبایی‌هات کمتر از امروزت. اون زمان با هر بار بیرون رفتن همسرت دلت نمی‌لرزه که نکنه چشم و دلش اسیر زیبایی‌های دخترای دلربای خیابونا بشه؟ گفت شما با مهربونی حرف زدین. به این موضوع فکر نکرده بودم. آروم سرشو پایین انداخت و شالشو روی سرش کشید و رفت... (۲۳۶)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سعی کنید سکوت شما بیشتر از حرف زدن باشد؛ هر حرفی که می‌خواهید بزنید فکر کنید که آیا ضرورت دارد یا نه ؟! بی دلیل حرف نزنید که خیلی از صحبت های ما به گناه و دروغ و ... ختم می‌شود. @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا