eitaa logo
طلبه تراز | تبلیغ ( تربیت مبلغ )
315 دنبال‌کننده
661 عکس
206 ویدیو
20 فایل
📭📬📫برای انتقال نظرات و پیشنهادات ارزشمندتان لطفا با شناسه کاربری زیر در ارتباط باشید: @tabligh_313
مشاهده در ایتا
دانلود
📍وجود مانع به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی می بخشد ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
📍حیات طیبه یعنی چه؟ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
📍سه خصوصیت بارز جوانان: 🔹انرژی 🔸امید 🔹ابتکار ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
📬 مضرات کار جمعی غیر توحیدی 🔰 این را که عرض می کنم، اینها را به عینه دیده ام. مثلاً بچه آموزش قرآن رفته، حالا من کشوری را یقین دارم، بین المللی اش را نمی‌دانم بود یا نبود، زحمتش را بیچاره عزیزان کشیدند، حنجره اش را باز کردند، صدایش را تنظیم کردند، چه کارش کردند، چه تربیتی! نفسش را چقدر تقویت کردند، هزار فوت و فن های مثلاً فلان، آموزش فلان... 👈 بعد از یکی دو سال دیگر یا دو سه سال دیگر (یادم نیست همین حدودها)، 😐 یک عده از آن آهنگ بازانِ عیاش که متاسفانه الان در کشورمان وارد شده‌اند، به تیم خودشان جذبش کردند. 😶 خواننده عروسی ها، جشن های عروسی، انواع چیزها برای درآمد کلان. 😶‍🌫 تمام آن جایزه هایی که در کل این مدت گرفته بود، همه آنها در یک جشن عروسی به باد رفت...! 🤕 حالا این آقای مربی دارد می سوزد. بابا یک بچه را آوردیم به دست خودمان تربیتش کردیم، حنجره اش را باز کردیم، چه کار فلان و فلان و فلان، بعد تحویل یک عده جنایتکار دادیم. 😨 یکی دیگر با همین سابقه قرآنی یک مشکل خاص روانی پیدا کرد و بیچاره بعد از چند سال دیگر خودکشی کرد! ⁉️ چون پوست باد می‌کند، دماغ باد می‌کند، فردا می رود؛ در حالی‌که بهره‌ای از قرآن نبرده است. ✅ یعنی ما از خودمان افرادی می سازیم که «رُبّ تالِ القرآنِ و القرآنُ یَلعَنُهُ» اما در اینجا و با رویکرد توحیدی این طور نیست. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۶۹_۶۸ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰 عدم محدودیت زمانی برای شکوفایی فطرت 📌در شکوفایی فطرت، زمان مطرح نیست که مثلا بعد از یک سال، دو سال، ده سال یا... اتفاق بیفتد؛ بلکه هرکس به تناسب شکوفایی خودش رشد می کند و اثر رشد او به محیط هم جاری میشود . همان که مصمم شود در رشد خودش کار کند، همان را که در کلاس بحث می کند، آن لحظه دارد روی خودش کار میکند و همزمان اثر آن را از خدا میخواهد. خدا اثر خواهد گذاشت. 🔶 آنجا حرف من نیست، صحبت من نیست، در آن لحظه هر مطلبی از من جاری میشود روی آن اثر می گذارد . در آن حال شاید فطرت من کامل باز نشده، اما هر مقدار که توجهم به خودم هست و این را به‌عنوان وظیفه عمل می‌کنم، همین مقدار، برکاتش را باز میکند. آنهایی هم که مستعدند، مطلب را دریافت می‌کنند. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۱۹ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰توجه به پیچیدگی و اهمیت راه و وجود مشکلات و موانع 📌 مستحضر هستید که هم راه[تبلیغ] یک راه بسیار مهم و بسیار پیچیده و ظریفی است و هم دشمنان راه بسیار زرنگ و مکّار هستند و بلدند چطور در مخالفتها، مشکلات پیچیده تری را پیش بیاورند. اگر انسان قرار باشد از این اتاق بیرون برود، شاید کمتر از یک ربع بتواند برسد، اما موانع زیاد است. یک وقت می بینی در قفل شده، سه ساعت باید بمانی تا کلید را پیدا کنی. 🔶 یک وقت دیدی یک کار دیگری مثل بیماری و مشکلات مانع شد. یا اینکه میخواهی پنج دقیقه بعد به حرم برسی، اما در مقام عمل با مشکلاتی بر سر راه مواجه میشوی. طی مسیر با مشکلات[تبلیغ]، خودش یک بابی از این مسائل است و اینکه مشکلات نباشد، خیلی راحت مسیر میتواند به نتیجه برسد ، یک مسئله دیگری است. بنابراین با توجه به اهمیت و پیچیدگی راه[تبلیغ]، جا دارد مباحث چکش کاری شود، نقد شود تا انشاءالله در هر مرحله‌ای یک بخشی شسته‌رفته و قابل ارائه باشد. آن چیزی که موضوع بحث است؛ تربیت، چه تبلیغی باشد و چه آموزشی و چه مدیریت، باید بر اساس فطرت و بر اساس تزکیه نفس باشد . این اصل موضوع بحث است که چگونه ما میخواهیم به آن برسیم. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۱ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰 اسوه بودن مربی، معلم و مدیر از نظر اجمال وتفصیل 📌 آنچه از آیات و روایات استفاده میشود، این است که قبل از اینکه وارد محتوا و قواعد و فرمولهای تربیتی، آموزشی یا مدیریتی شویم، قبل از همه این ها خود آن مربی، خود آن معلم، خود آن مدیر، سیره اش اسوه باشد که بتواند هم اجمال و هم تفصیلاً اسوه باشد. جالب است که در اسوه، هم اجمال وجود دارد و هم تفصیل. تا یک جا آنچه میخواهیم به مخاطب برسانیم او آن را انجام خواهد داد. 🔶 یعنی ما زیباترین کلمات را هم بخواهیم داشته باشیم، زیباتر از کلام خود معصوم(علیه السلام) از حیث بلاغت، فصاحت، بیان، محتوا، فن که نیست. هر چه بخواهیم آنجا هست؛ در حالیکه همین روایت شاید در ده ها جلد انوار آمده، اما مثلاً در مفاتیح حاج شیخ عباس قمی آمده که سریع می تواند در همه خانه ها برود و کارش را انجام بدهد. آن مطلب جوهر کار است. یعنی سیستم آموزشی و تربیتی نظام اسلامی مثل غرب نیست؛ اگرچه غرب هم شرایط خودش را دارد. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۱،۳۲ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰 مربی باید مهارت داشته باشد 📌 بعد از مرحلۀ اسوه بودن خود آن مربی و آن معلم و آن مدیر و...؛ مرحله دوم مهارت های خود آن مدیر یا مربی است. یک متن بسیار سنگین دست یک بزرگوار مثل آب خوردن است. اینقدر مهارت های تربیتی و تدریسی او بالا است و آنجا آن قدر زیبا مطلب را باز می کند که حتی آن کسی که از این علم فرار می کرد، عاشق این علم می شود. عکسش هم هست. گاهی مثال یک متن خیلی ساده و شیرین و جذاب دست بزرگواری که مهارت ندارد می دهیم، آن شخص را به کلی و برای همیشه زده می کند، فراری می دهد. پس فعلاً نفس متن در مراحل بعدی است. 🔶 متن به عنوان وحدت‌رویه مفید است که تمام فعالیت‌ها را قالب و چارچوب میدهد، در ریل میگذارد که همه این حرکتها در این نقطه شهر و آن نقطه، در امروز و آن روز، همه بیاید در یک فضای حساب شده و منطقی قرار بگیرد که ورود و خروج افراد در این فضا یک مسیر روشن پیدا کند. قبل از آنها این[مهارت مربیان] خیلی ضروری است. ما باید اول مربیان، مبلغان و معلمان فعال در این صحنه را بالا ببریم. به تعداد افرادی که در این فضا همکاری میکنند روی آنها برنامه‌های آموزشی، توصیه های مناسب، مباحث لازم، انتقال تجربه در مهارت‌ها و در رویه‌ها را بدهیم که هر کدام یک نکته مفیدی دارد که با انتقال به هم یک فضای زیبایی ایجاد خواهد شد. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۲ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰ضرورت توجه به نوع مخاطب 📌 ما گاهی در مخاطب هایمان با افراد عمومی مواجه می شویم، گاهی با افراد خاص مواجه میشویم قطعا این هم متفاوت خواهد بود. وقتی ما با افراد عمومی در یک دانشگاه مواجه می شویم که همه دانشجویان برای اولین‌بار آمده اند، ممکن است افراد خیلی توجیه هم در بین این ها باشند، اما فضا فضای عامی است. یا در مدرسه، دانش آموزان هم از این قبیل، در آنجا شاید معلم هم آمده، معاون آمده، دانش آموز اول دبستان آمده، فضا فضای کاملا عام و عمومی است. اینجا می‌طلبد مباحث‌مان را به حالت کشکولی طوری مطرح کنیم که هر کس غذای خودش را بگیرد. 🔶 یا یک وقت افراد خاصی هستند. مثلا یک مجموعه به‌عنوان کلاس آمده‌اند که در آن کلاس به‌طور منظم شرکت می‌کنند و در این کلاس می‌خواهند آموزش ببینند، تربیت شوند. پس این هم تأثیر خواهد داشت، ولو متن یک متن باشد. همان متن است. چون در فضای عامه آن مهارت های درسی، تدریسی و تبلیغی است، ما آنجا به اقتضای شرایط یک چیزی را اضافه می کنیم، یک چیزی ولو در متن نیست، یا یک چیزی را کم می کنیم. اصلا برای یک مدت متن لازم نیست. البته‌ محتوای متن دست‌مان هست. یعنی ما می‌خواهیم بالاخره در ابتدای مواجهه با مخاطبین، فطرت او را شکوفا کنیم، تلنگرهایی به او بزنیم، بیداری هایی ایجاد کنیم، این است. حالا هر بزرگواری با هر روشی می خواهد ورود پیدا کند تا خروجی این جلسه ملتزم به این نکته[تلنگر و بیداری] باشد. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۲، ۳۳ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰محتوا باید مدون باشد 📌 محتوا باید مدون باشد، یک دست باشد تا برنامه‌ها و سمت و سوی تمامی فعالیت‌ها به یک نکته معین برسد و ورودی و خروجی مسیر حرکتی تربیتی در تمام اینها[کار‌های دانش‌آموزی] قابل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای آینده باشد. 🔶 شما الان بدانید ما بیست کلاس در این مدرسه داشتیم. خروجی بیست کلاس هر کدام دو نفر، پنج نفر، ده نفر افراد نخبه فوق‌العاده شده است. اینها معطل نمانده‌اند، سرگردان نمانده‌اند که مربی‌شان چه کار می کند؟ برای دو نفر می خواهد چه وقتی بگذارد؟ یک بزرگوار برای پنج نفر چقدر می خواهد وقت بگذارد؟ وقتی وحدت رویه منظم شد و هر کدام از افراد نخبه این کلاس‌ها جمع شوند، می‌شود یک کلاس از مجموع نخبگان، می‌شود کلاس قوی که وارد فضای بالاتر می‌شود و همینطور خروجی دارد تا یک روزی برسد که خود این چهل نفر با آن جوهرۀ تربیتی و تقوایی که در متون پیش بینی و طراحی شده است؛ هر کدام یک فرد قوی مؤثر در استعدادهای متناسب خودش شود. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۳،۳۴ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰مرحله اول و ضروری، اصلاح اعتقادات است 📌 آنچه قبل از هر چیز در متون لازم و مهم است، اصلاح اعتقادات است. تلنگرهایی می‌خواهد که این جوان عزیز چه از جهت اینکه دلخوش است که راه را درست میرود، در حالی که کاملا تقلیدی و موروثی و از پدر و مادر و از محیط و فضا اعتقادات را گرفته و خیلی دلخوشی دارد و میرود، چه آنها که پوشیده به شبهات عجیب و غریبی هستند به لحاظ اینکه اعتقادات آن‌ها روی اعتقادات فطری نیست؛ آگاه شوند که با فهم این عقاید، به خودی خود [شبهات و عقاید عجیب و غریب] منتفی میشود . پس اینکه اصلاح اعتقادات با این روش تقریبا جامع انواع و اقسام افراد است و زیر پوشش این قرار می گیرد، در اصلاح اعتقادات نکاتی قابل توجه است. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۴ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰بیان اعتقادات به زبان فطری(۱) 📌 خب اول اینکه ما متوجه باشیم که اگر اعتقادات ما تقلیدی از پدر یا مادر است، قرآن آن را محکوم میکند. وقتی برهان مشرکین این است که ما آباء و اجدادمان را اینطور یافتیم، خب ما هم همان حرف را می‌گوییم، می‌گوییم ما آباء و اجدادمان را این طور یافتیم، خودم نفهمیدم این است، براساس این برهان یافتم؛ می‌گویم آباء و اجدادم. یا مثلا مسئله همان است که در قرآن گفت با دست خودشان (نزدیک به این معانی) بت‌ها را درست می‌کنند، بپرسید میشنوند؟ می‌دانند؟ قرآن دارد به صورت فطری بیان می کند. ما همین آیات را بیاوریم مطرح کنیم. از خودمان هیچ نگوییم. 🔶 قرآن اعتقاد به این نوع مبانی را رد میکند. اعتقادی که از آباء و اجدادم یافتم، اعتقاد اینکه با دست خودم ساختم یعنی چه؟ اعتقادی که خاصیت ندارد. این سؤال قرآن است که از آن‌ها می پرسد. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۴ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰بیان اعتقادات به زبان فطری(۲) 📌 اینکه شما می‌گویی من دعا کردم و جواب نگرفتم، الان برایم شبهه شده که چه می‌گفتید که خدا می‌شنود و قبول می‌کند؛ به این معنا است که خدای تو اثر ندارد، برو آن را پیدا کن، چون خاصیت ندارد. ربطی به خدای قرآن ندارد که بگویی فلان نذر را کردم، فلان دعا را کردم، اما جواب نگرفتم. قرآن میگوید بله چرا جواب نگرفتی؟ از آن خدایی که ساختی چه جوابی می‌خواستی بگیری؟ یعنی این قبیل آیات را بیاوریم که مربوط به مشرکین است که این نوع اعتقادات هم نوعی شرک است. این قبیل آیات که فراوان است و خطاب به‌ مشرکین شده را از قرآن جمع کنیم و بگوییم که اگر این مبانی برای داشتن یک عقیده باشد، این ها شرک هستند. آن‌ها بت را به عنوان اینکه خدا است، عبادت می‌کردند. خورشید برايشان خدا بود. بنابراین مشترکات قرآنی و اصول و مبانی را می‌آوریم و اثبات میکنیم که ما باید چه‌کار کنیم. ما باید بیاییم آن خدایی که قرآن معرفی فرموده و ارتباط با رب به صورت فطری، دین و فطرت را باز کنیم. اهمیت فطرت باید باز شود که فطرت یعنی چه؟ اینها مواردی از تلنگر است که شما وارد میکنید. هم پاسخ خیلی شبهات است، هم تلنگر است که شخص دلخوشی دارد که راست می گوید، درست می‌گوید. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۴، ۳۵ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰معارف در فضای فطری، اجمالاً و تفصیلاً قابل حس است.(۱) 📌 خب حالا با چه بیانی باز شود؟! معلوم است؛ در فضای دانشجویی یک بیان دارد، در فضای دانش‌آموزی یک بیان دارد، در فضای عام یک بیان دارد، الی آخر. این مربوط به ادبیات بیان است؛ وگرنه مبنای بحث خیلی واضح است؛ مبنای قرآنی، الی ماشاءالله روایات و فرمایشات بزرگان در کنارش بیاید. آنگاه وقتی بر او تلنگر ایجاد شد، سؤال ایجاد شد، یک تکانی خورد، بخواهد راه بیفتد، توجه پیدا کند، میگو ید عَجَب، حالا من چه؟! آن وقت می‌آییم در مورد خدای فطری و اعتقادات فطری بحث می کنیم. 🔶 در بحث فطرت ما مدام واژه فطرت را نمی‌گوییم که خیلی هول شود و شوکه شود که فطرت چیست. برای اینکه باید نم نم وارد فضای فطرت شود، چون فضا رنگ عملیاتی دارد. مثلاً وقتی به این ها بحث آباء و اجداد، بحث بی‌خاصیت بودن ساخته های دست خودتان را میگوییم، در زندگی عادی ملموس می‌شود. نمونه مثال هم دارند. خب این برای وقتی است که نم نم می خواهیم وارد شویم. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۵، ۳۶ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🎙 | امام باقر(ع)؛ رهبر فکری و فرمانده انقلابی شیعیان ◾️ رهبر انقلاب : این بزرگوار در دوران بیست سال امامت پُربار خود دانشِ دین را گسترش داد، حکمت و درس قرآن و احکام را به همه جا رساند، داعیه‌ی تشیّع را که داعیه‌ی حکومت اسلامی و تشکیل ولایت علوی است به همه جا فرستاد و نفوذ داد، مردم زیادی را به خود متوجّه کرد، دشمنان خودش را سرشکسته و منکوب کرد، دوستان خودش را متشکّل کرد و سنگ بنایی در اسلام نهاد که مبنای بسیاری از کارهای بعدی و تلاشها و فعّالیّتها و خدمات عظیم و گران‌بهای بعدی بر همان سنگ زاویه قرار گرفت و زمینه را آماده کرد برای دوران امامت امام صادق (علیه السّلام). بالاخره هم هشام طاقت نیاورد و این بزرگوار را با زهر به شهادت رساند. ۱۳۶۱/۰۷/۰۲ ▪️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام باقر علیه‌السلام کلیپ صوتی «امام باقر(ع)؛ رهبر فکری و فرمانده انقلابی شیعیان» را منتشر میکند. 🎧بشنوید👇
🔰شیوه جذب 📌 یعنی ما مراحلی داریم که در ابتدایی‌ترینش با بستنی، شکلات، بازی، تفریح و کوه، ارتباطات و محبت جذب می‌کنیم. ⛔️ البته محبت هم باید کنترل شده باشد. 👆 محبت حدود خاص خودش را دارد. اگر کنترل شده نباشد آسیب می زند. 💠 خوب در هر حال این ها را جذب می‌کنیم. این یک مرحله است، یعنی این را رد نمی‌کند، این مسائل را انکار نمی‌کند، اهمیتش را هم قبول دارد. 🔸 مثلاً صد تا بچه توی مسجد جمع می شوند می روند. این اصلاً خودش برای سلامت جامعه خیلی مفید است، اصلاً هم هیچ تربیت نشود، همین که مسجد می آید و یک ساعت بعد از مسجد می رود، کلی فضا را پاکسازی می‌کند. شاید الان از بین همین بچه‌ها نخبه نباشد، اما ده سال دیگر این خاطرات برایش اثر زندگی و نگرش دارد. ✅ همین باعث می‌شود در خیلی از خطرات به برکت این جا تمیز بماند، منقلب شود، اصلاً یک روزی عقلش رشد کند. در شرایطی قرار بگیرد، اصلاً در حوادثی قرار بگیرد، یک کار ساده ما فرض کنید یک «بسم الله» گفتیم، آنجا به دردش می‌خورد. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۷۴
🔰معارف در فضای فطری، اجمالاً و تفصیلاً قابل حس است.(۲) 📌 در بخش دوم، در این فضا یک جمله معترضه یا یک تبصره یا هر چه باز می‌کنیم؛ آن اینکه در فضای فطری، آن معارف چه در آخرت و چه در دنیا حسی می‌شود و قابل حس است. خب فرقش اینجا است. بعد اثبات می کنیم یعنی چه محسوس است؟ مسائل نظری مثلاً محسوس شود یعنی چه؟ 🔶 غالباً مثالهایی که می زنیم در واقع اثبات مطالب با برهان ذهنی نیست؛ بلکه با مصادیق عینی است. می‌گوییم آقا چطور می‌شود انسان احساس کند که در دریا ماهی است و خودش با ماهی زندگی می‌کند؟ این محال است، در این عالم محال است؛ اما وقتی شما در عالم رؤیا یا عالم دیگر وارد می شوی ، در خواب می‌بینی که اینطور زندگی کردی، آن احساس هم در خودتان ادامه دارد ؛ یک محال با آمدن در یک نظام دیگر برایت قابل حس می‌شود. لذا با مصادیق می‌گوییم. مصداق که آوردیم، مسئله حل می‌شود، محال بودن میرود. مصداق که آوردیم، ذهنش را باز می‌کنیم، از دنیای سه بعدی بیرونش می‌آور یم. هر مطلب را در یک مصداق عینی می‌آوریم. این‌ها مثال نیست؛ بلکه مصداق عینی است که اتفاق می افتد. شما در عالم رؤیا چقدر محال ها را مشاهده میکنی. وقتی مصادیق می‌آوریم، اثبات امکان وقوع مطلب، موضوع و واقعه است. لذا دلایل ما هم غالباً خود قرآن و روایات است، فرمایشات بزرگان است. حالا ما بیاییم قیاس درست کنیم، برهان درست کنیم، اینها خیلی نیاز نیست. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۶ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰معارف در فضای فطری، اجمالاً و تفصیلاً قابل حس است.(۳) 📌 وقتی فهمید قابل حس است، بعد آرام آرام به فضای فطرت وارد میشویم. کسی که سرطان گرفته، یک هفته بعد می خواهد بمیرد؛ مگر حس نمی‌کند؟ خب در ا ین مسیر تربیتی همین کار را می‌کنند. آنجا جبراً آخرت را حس می‌کند، مرگ را حس می کند، اینجا روی تربیت، موانع کنار می رود، حس می کند. باز مصداق می‌آوریم، مصداق عینی می‌آور‌یم، آنچه برایش محال بود که چطور میشود را تطبیق می‌دهیم. فرق این دو تا این است. یعنی راه دارد باز می‌شود. منظور ما از این راه یعنی چه؟ خب اینجا است که بعضی واژه ها مثل خود فطرت و آثاری از آن را می‌گوییم. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۶، ۳۷ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
یک مسئله‌ی دیگر در مورد مسجد عبارت است از هسته‌ی مقاومت. مقاومت وقتی گفته میشود، فوراً ذهن میرود به مقاومت نظامی و امنیّتی و امثال اینها. خب بله، آن هم قطعاً مقاومت است، امّا بالاتر از آن، مقاومت فرهنگی است. حصار فرهنگی، خاک‌ریز فرهنگی در کشور اگر سست باشد، همه‌چیز از دست خواهد رفت. من به شما عرض بکنم: امروز بعد از ۳۷ سال، ۳۸ سال از پیروزی انقلاب، انگیزه‌ی دشمنان برای نفوذ در حصار فرهنگی از روز اوّل بیشتر است؛ نه اینکه کم نشده، قطعاً زیاد شده؛ روشها را هم که شما می‌بینید: این شیوه‌های فضای مجازی و تبلیغات گوناگون و ماهواره و امثال اینها؛ [یعنی‌] انگیزه‌ها بیشتر شده. آماج این حرکت هم درست همان چیزی است که مایه و هسته‌ی اصلی ایجاد نظام اسلامی شد؛ یعنی ایمان دینی، آماج این است. با حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی و سیاستهای جمهوری اسلامی مخالفند به‌خاطر مخالفت با ایمان دینی؛ چون میدانند اگر ایمان دینی نبود، این انقلاب پیروز نمیشد، این نظام به وجود نمی‌آمد، این زلزله و تکانه‌ی شدید در ارکان نظام سلطه پدید نمی‌آمد. 🗓 بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران؛ ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰معارف در فضای فطری، اجمالاً و تفصیلاً قابل حس است.(۴) 📌 بعد می‌گوییم که دریافت حقایق خود فطرت با این سطح فکری محدود ما امکان ندارد. ما آثاری از او را دریافت میکنیم. آثار را باز می‌کنیم. آثارش را متوجه میشویم تا به حقیقتش برسیم. این را هم که میگوییم معارف را حس کنیم، اثبات شد قابل حس است. آن وقت می‌آییم در اصالح فضای فطرتی که آثارش را می‌توانیم حس کنیم و در عمق راه باید برویم تا به آن برسیم. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۷ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
🔰معارف در فضای فطری، اجمالاً و تفصیلاً قابل حس است.(۵) 📌این همان معنای علم اجمالی و تفصیلی است که باز فرض کنید. عاشق این است که پزشک شود و اجمالا می‌فهمد که پزشکی یعنی چه؟ اجمالی می‌فهمد، برایش ثابت است، اما تفصیلا امکان ندارد. یعنی همان علم اجمالی، او را به حرکت در می‌آورد. در حرکت راه آرام آرام این که «پزشکی یعنی چه؟» برایش باز می‌شود؛ وگرنه برایش ممکن نیست مطلب باز شود؛ بنابراین باز مسائل اصولی مطرح میشود، بعد مصداق بیان میشود. 📝 تبلیغ تربیت محور، ص۳۷ ▪️طلبه تراز/تبلیغ▪️(تربیت مبلغ) 🆔@TT_Tabligh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد ✏️ رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود. ✏️ هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم. 💻 Farsi.Khamenei.ir
بسم الله القاصم الجبارین 📩محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) ✍سلام علیکم «ضمن عرض ادب و تقدیم احترام و مسألت از درگاه احدیت در استمرار سایه آن جناب و توفیق شکرگزاری و قدردانی از نعمت ولایت فقیه در عصر غیبت به محضر مبارک معروض می داریم که وضعیت برادران و خواهران مسلمانمان در غزه و فلسطین اشغالی و جنایات ددمنشانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی قلب ما را نیز همانند قلوب همه آزادیخواهان جهان به درد آورده و بی تاب رویارویی با این جرثومه فساد قرن و خشکاندن این غده سرطانی نموده است لذا اعلام می داریم که در هر لحظه انتظار آن را داریم که با اذن حضرتعالی توفیق ملحق شدن به برادران خود در جبهه مقاومت را پیدا کرده تا ان شاالله به احدی الحسنیین نائل گردیم.» جمعه ۱۱ ربیع الثانی ۱۴۴۵ قمری ۵ آبان ۱۴۰۲ شمسی ساعت ۲۱:۵۵ مسجد حضرت امیر(ع) هیئت امام حسین (ع) شهرستان قزوین 💯نفراتی که تا کنون اعلام آمادگی کرده اند: ۱.محسن مطهری ۲.امیررضا اسدی ۳.مجتبی افشار ۴.محمد قلعه قوند ۵.سید ابوالفضل عرب ۶.هادی حنیفی ۷.محمدرضا غلامی ۸.امیر حسین اسکندری ۹.امیرحسین معصومی ۱۰.محمد شیرمحمدی ۱۱.رضا موذنی ۱۲.علیرضا آشوری ۱۳.عرفان نظری ۱۴.مهدی گلشنی یعقوبی ۱۵.حسین سنچولی ۱۶.محمد امین فلاح ۱۷.حسین فلاح ۱۸.حسن رضا قاسمی تبار ۱۹.حسن چگینی ۲۰.سینا رشوند ۲۱.یونس پورگجینی ۲۲.امین اکرادی ۲۳.مهدی نیرومند ۲۴.مهدی نعل بندی ۲۵.محسن گنجی ۲۶.علی مسلمی ۲۷.امیر رحیمی نیارکی ۲۸.سعید لره کاه ۲۹.میرزا الیاسی ۳۰.مهدی امامی ۳۱.محمود نصیری ۳۲.حمیدرضا برمایون ۳۳.محمد حسین حیدری ۳۴.حامد قاسمی ۳۴‌.داود اسماعیل پور ۳۵.مرتضی کریمی ۳۶.سید محمد حسین شجاعی ۳۷.سیدعلی عرب ۳۸.مهدی زارعی ۳۹.سعید یوسفلی ۴۰.ابوالفضل پیر مردوند چگینی ۴۱.امین ریاحی ۴۲.محمد حسام شیورانی ۴۳.مهدی غلامی ۴۴.محمد رحمتی ۴۵.سید محمد صادق موسوی یگانه ۴۶.ابوالفضل فخری ۴۷.علی امامقلی ۴۸.سید محمدرضا موسوی ۴۹.احمد قاسمی ۵۰.رضا محمدخانی ۵۱.سجاد رحیمی ۵۲.احسان صفری ۵۳.هادی فرج زاده حلوائی ۵۴.امیر حسین مهمومی ۵۵.حسن محمدی ۵۶.علیرضا محمدخانی ۵۷.محمد رسول کوثری ۵۸.علیرضا درویشوند ۵۹.داود درویشی ۶۰.علیرضا سلطانی ۶۱.محمد باباپور ۶۲.جواد نور محمدی ۶۳.داود فاضل فلاورجانی ۶۴.محمد رضا اسماعیلی ۶۵.حمید رستم پور ۶۶.رضا کشاورز سیاهپوش ۶۷.امیر حسین حسین پور ۶۸.محمدرضا چگینی ۶۹.افشین لشگری ۷۰.مهدی مهدوی نیا ۷۱.ابوالفضل حسنی ۷۲.یوسف حیدری خواهران تاکنون: ۶نفر 💡مجموعه هایی که اعلام آمادگی کرده اند: ۱.هیئت انصار الحسین (ع) شهرستان البرز ۲.تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی استان قزوین ۲.گروه تبلیغی جهادی یاران صبح ظهور ۳.گروه تبلیغی جهادی رهروان امام و شهدا ۴. تشکل تبلیغی‌تخصصی یاوران‌اندیشه‌دینی ۵.گروه تبلیغی جهادی صالحان 🌀در حال بروزرسانی .... 📌در صورتی که شما هم تمایل به امضای این نامه جهت ارسال به محضر مقام معظم رهبری را دارید به آی دی @jahade_azim نام خود را ارسال فرمایید .. 🖇@hyatemamhosin 🖇@masjedamir_net