eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
158 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
114 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنامه‌ تايمز : «اوج‌گيري خيزش مذهب و انقلاب سراسر جهان را در نورديد و دنياي غرب به دليل انقلاب ايران بار ديگر اسلام را كشف كرد.»(1) «براي اولين بار يك كشور مسلمان به طور موفقيت‌آميزي قدرت‌هاي بزرگ غربي را به مبارزه طلبيد و آنان را تحقير كرد.»(2) چامسكي متفكر معاصر آمريكايي :انقلاب اسلامي ايران اولين عبور از خط قرمز آمريكا بود و ايران در سال 1979 از خط قرمزها گذشت، سرپيچي كرد و مستقل شد(3) ساموئل هانتينگتون : «پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979 در ايران مي‌تواند به عنوان نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن‌هاي غرب و اسلام در نظر گرفته شود.»(4) (1) . عصر امام خميني، مير احمد رضا حاجتي، بوستان كتاب، ص 32 (2) . روزنامه جمهوري اسلامي، 19/11/68 (3) . روزنامه رسالت، 16/4/81 ،ص 11 (4) . روزنامه رسالت ، 13/3/83
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*یک تیلیاردر کنیایی سال ۱۳۵۷ زن و بچه اش را رها می‌کند وعزم سفر به ایران را می کند تا امام خمینی رحمت الله را از نزدیک ببیند اما موفق نمیشود چند ماه انتظار اما محقق نمیشود وجنگ شروع میشود و تنها راه دیدن امام را در رفتن به جبهه می بیند وبا لشکر محمد رسول الله(ص) عازم جبهه ها میشود و سه سال نیم جبهه بوده و با رزمندگان رفیق میشود و در چندین عملیات شرکت می کند تا بالاخره یکی از دوستان رزمنده اش میشود محافظ امام و ایشان به واسطه دوستش موفق میشود امام خمینی را ببیند و جالب اینجاست فردای روزی که امام را از نزدیک میبیند و به آرزوی خودش میرسد، از ایران می‌رود به کنیا سراغ خانواده اش ولی همچنان عاشق امام و ایران می ماند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 خبرنگار: برخی گفته‌اند با شما صحبتهایی کرده‌اند و در برخی اصول اولیه شما تجدید نظر کردید 🔹 امام خمینی قدس سره: اصلا اینطور نیست، اصلا حتی خود من هم‌نمی‌توانم در این موارد تجدید نظر کنم! اینها مصالح یک امت و مصالح اسلام است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 خبرنگار: کمی از زندگی و تاریخچه مبارزات خود تعریف بکنید! امام خمینی قدس سره: ❗️ زندگی من یک زندگی درخشانی نبوده که بخواهم برای شما تعریف بکنم!! 🔻 واقعا انسان در مقابل بزرگی و تواضع و علم این مرد خدا احساس کوچکی می‌کند!
در ابتدای انقلاب یکی از روشنفکران عرب در جواب سئوال خبرنگار شرق الاوسط که پرسید: امام خمینی کیست؟  پاسخ داد :ان الخمینی حیر الشرق و ازعج الغرب و شغل العالم خمینی شرق را شگفت زده کرد غرب را لرزاند و به زانو در آورد دنیارا متوجه و مشغول کرد
🌀 شما اقتصاد و حقوق نخواندید! 📝 سوال خبرنگار از امام خمینی و پاسخ ایشان 🔻 سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گیر و دار یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟ ✅ پاسخ حضرت امام قدس سره: ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم ، حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. ✅ آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. 📗 صحيفه امام، ج١١، ص ١٦٠
من امروز بعد از ده‌سال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمه کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى نداشته‌اند، اشتباهى[تحمیل اطرافیان] بوده است که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمی‌رود، گرچه در آن موقع هم من شخصا مایل به روى کار آمدن آنان نبودم ولى با صلاحدید و تأیید قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزى کمتر از از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى قناعت نمی‌کنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز و هنرى ندارند. امروز هیچ تأسفى نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروه‌ها و می‌خوریم. 📚 امام خمینی، صحیفه نور، ج۲۱، ص۲۸۵
🔴 عمامه از سر اینها بردارید! امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۸ خطاب به آخوندهای درباری که میگفتند علما نباید سیاسی باشند اما خودشان رژیم شاهنشاهی را حمایت می کردند: «در این روایت است که از این اشخاص بر دین بترسید؛ اینها دین شما را از بین مىبرند. اینها را باید رسوا کرد تا اگر آبرو دارند در بین مردم رسوا شوند؛ ساقط شوند. اگر اینها در اجتماع ساقط نشوند، امام زمان را ساقط مىکنند؛ اسلام را ساقط مىکنند. باید جوان هاى ما عمامه اینها را بردارند. عمامه این آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماى اسلام، این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مىکنند باید برداشته شود. من نمىدانم جوان هاى ما در ایران مرده اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود؟ چرا عمامههاى اینها را بر نمىدارند؟ من نمىگویم بکشند؛ اینها قابل کشتن نیستند؛ لکن عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوان هاى غیور ما در ایران موظف هستند که نگذارند این نوع آخوندها … معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند؛ لیکن عمامه هایشان را بردارند؛ نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس شریف است، نباید بر تن هر کسى باشد.» 🔻 ♨️ دلسوزی های بی مورد، اعتراض بچه گانه بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاسی نفرت و کینه توزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار می دهند و با دلسوزی های بی مورد و اعتراض های کودکانه می گویند: جمهوری اسلامی سبب دشمنی ها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادیشان افتاده است، که چه خوب است این سوال پاسخ داده شود که ملت های جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ایران در چه زمانی نزد غربی ها و شرقی ها احترام و اعتبار داشته اند که امروز بی اعتبار شده اند! صحیفه نور؛جلد 20؛ صفحه 238 مورخ: 1367/04/29 🔹واللَّه اسلام تمامش سیاست است! اسلام را بد معرّفی کرده‌‌اند!. (ج۱، ص۲۷۰) 🔻اسلام دین سیاست است قبل از اینکه دین معنویات باشد. (ج۶، ص۴۶۷) ✅ مسلمان هم نیستند کسانی که دعوت به عدم دخالت در سیاست و امور مملکت میکنند ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم 🔰 انبیا- علیهم السلام- شغلشان سیاست است. (ج۱۳، ص۴۳۳) 🔻 اصولًا اساس اسلام از سیاست است. (ج۱۸، ص۷۲) 🔰 دین اسلام یک دین سیاسی است. یک دینی است که همه چیزش سیاست است، حتی عبادتش. (ج۱۰، ص۱۵) 🔻اسلام‌‌ دین سیاست است اصلش. اسلام یک دینی است که احکام عبادی‌‌اش هم سیاسی است. (ج۱۱، ص۴۶۳) 🔰اسلام، احکام اخلاقی‌‌اش هم سیاسی است.(ج۱۳، ص۱۳۰) ‌‌ 🔻بیشتر کتب فقه، کتب سیاست است. ‌‌(ج۱۳، ص۱۳) 🔰در روایاتِ ما برای نبّی اکرم با لفظ «سیاست» ثابت شده است. و در دعای، در زیارت جامعه ظاهراً هست که «ساسَةُ العباد» هم هست. در آن روایت هم هست که پیغمبر اکرم ‌‌ شد که ‌‌سیاست امت را متکفّل باشد. (ج۱۳، ص۴۳۱) 🔻مسئله دخالت در سیاست در رأس تعلیمات انبیاست. ما همه تعلیمات انبیا را کنار گذاشتیم، فقط به آن تعلیماتی که دخالت نکردن در سیاست و دخالت نکردن در جامعه و اینها [مرتبط است‌‌] فقط همینش را گرفته‌‌ایم. ‌‌(ج۱۵، ص۲۱۴) 🔰آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است...اسلام را همچو بد معرفی کرده‌‌اند به ما که ما هم باورمان آمده است که اسلام [را] به سیاست چه! (ج۶، ص۴۳) 🔻مسجد، مرکز اجتماع سیاسی است. 🔸منبع: صحیفه امام @ttt1400
✳ جنگ امروز ما، جنگ با اسرائیل نیست. جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست. جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور. جنگ ما، جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمايه داری و کمونيزم. جنگ ما، جنگ پابرهنگي علیه خوشگذرانی‌های مرفهین و حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی است. این جنگ، سلاح نمی‌شناسد. این جنگ محصور در مرز و بوم نیست. این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی و کمبود و فقر و گرسنگی نمی‌داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است؛ جنگ ارزشهای اعتقادی انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی‌هاست. امام خمینی صحیفه امام جلد ۲۱، صفحه ۶۹.
«در دهه‌ی فجر بر سَر در هر خانه‌اى پرچم بزنید، پرچم جمهورى اسلامى را در سطح شهرها و روستاها به اهتزاز در بیاورید. نشان بدهید که ملّت این خاطره را گرامى مى‌دارد.» رهبر معظم انقلاب ۵۹/۱۱/۱۷
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرقه ی سنگ ببعلون اینها پیروان طریقت قادریه هستند جانشین رئیس این طریقت در ایران دکتر سید مختار هاشمی متولد و تحصیلکرده انگلستان هستند. این محل هم منطقه دولاب محل خانقاه قادریه هاشمی واقع در دولاب کامیاران سنندج می باشد
16.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ دو راه موثر فقرزدایی از نگاه بنرجی و دوفلو برندگان جایزه نوبل اقتصادی 1⃣ بهبود محیط کسب و کار با شفافیت، حذف انحصارات ، مقابله با فساد و ایجاد امنیت برای کسب و کارهای کوچک (توانمندسازی فقرا برای کسب درآمد) 2⃣ گرفتن مالیات از ثروتمندان ✳️ پیام پژوهش های آنها این است که فقرزدایی تنها از مسیر توانمندسازی فقرا و برقراری عدالت توزیعی با گرفتن حق فقرا از اغنیا (مالیات بر ثروتمندان) و ممانعت از ویژه‌خواری و رانت جویی(جلوگیری از انحصارات) محقق می شود. توکلی