eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
158 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ جشن تولد به سبک تاج یا عمامه؟! _________________________ 💢 رهبر انقلاب پس از شنیدن خبر جشن گرفتن برای برایشان در ۲۴تیر ۸۶ به شدت از این اقدام گلایه کردند: «این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می‌شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد به هیچ وجه متشکر نمی‌شوم و او را مسئول زیان‌های این کار هم می‌شناسم.» 📚 منبع تصویر: تاریخ ۲۰ساله ایران، حسین مکی، نماینده مجلس در دوران رضاشاه، ج۵، ص۱۵۱
در کتب اهل‌سنت در میان سه نوع واکنش بزرگان اهل سنت به _غدیر یعنی : 1. پذیرش و ذکر حدیث غدیر (با تعبیر شخصی که متفاوت از شیعه است ) 2.بسنده کردن به ذکر حدیث غدیر به شکل جزئی 3.سکوت مطلق یا انکار -----------❀❀✿❀❀--------- 📌 مورخانی از اهل­ سنت که به گوشه‌هایی از آنچه با غدیر خم مرتبط است، اشاره کرده‌اند. 👌این تاریخ­نگاران، به ذکر حدیث «مَن کُنتُ مَولاه فعَلی مَولاه»، یا احتجاج و مناشدة حضرت  علی علیه السلام با برخی صحابه در خصوص واقع شدن غدیر خم و مواردی از این دست، بسنده کرده‌اند، که عبارتند از:                                                                                                                                                                                                                                               🔺1.- ابن ­قُتَیبه (ف276ق) در کتاب المعارف، در فصل ذکر کسانی که به بیماری بَرَص (پیسی) مبتلا شده‌اند، به احتجاج و مناشدة علی علیه السلام با انَس ­بن ­مالک اشاره می‌کند و می‌گوید: «در چهرة انس ­بن‌ مالک، بیماری برص(پیسی) نمایان بود. گروهی گفتند: علی (علیه السلام) دربارة این کلام رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم: (اللهم والِ مَن والاه وعادِ مَن عاداه)از او سؤال کرد. او [که شاهد بر این سخن در غدیر بود] گفت: من پیر شدم و این سخن را به­خاطر نمی­آورم. علی فرمود: اگر دروغ گفته باشی، خداوند تو را به بیماری برص مبتلا کند که دستار (عِمامه) آن را پنهان نکند». 📕(ابن­ قتیبه، 1992م، ص580).     🔺2.ابن عَبدالبَر قُرطُبی(ف465ق) در الاستیعاب فی معرفة الاصحاب از چند طریق (بُرَیده، ابوهُرَیره، جابر، بَراءبن عازِب و زیدبن­ارقَم) فقط به حدیث غدیر اشاره کرده و آورده است که : حضرت نبی اکرم (صل الله علیه و آله و سلم)در روز غدیرخم فرمود: مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِی مَوْلاهُ، اللهم وَالِ مَنْ وَالاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ. وی در ادامه می‌گوید: برخی از این صحابه بر جملة «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِی مَوْلاهُ» چیزی نیفزوده‌اند. 📕 (ر.ک: ابن عبدالبر، 1992، ج3، ص1099)  همچنین پس از ذکر احادیث مؤاخات (برادری) و رایت (پرچم) و غدیر، دربارة اعتبار آنها می ‏گوید: «تمام این روایات، اثارى ثابت شده‏اند» 📕⬆️(همان، ج3، ص 1100) 👇👇👇👇👇
 👆👆👆👆👆 🔺3.ابن الشیخ بَلوِى مالکی(متوفاى حدود 605ق) در📕 کتاب الف باء، غدیریة امام علی علیه السلام را روایت کرده و در جلد اول، صفحة 439 مینویسد: «اما على(علیه السلام) جایگاهش بلند و شرفش عالی است. او نخستین کسى است که اسلام را پذیرفت و همسر فاطمه :دختر پیغمبر است؛ و هنگامیکه بعضى از دشمنانش بر او فخر فروختند، با سرایش ابیاتى، مفاخر خود را بیان کرد و به حمزه، عموى خود، و جعفر، برادرش، افتخار نمود و سرود: محمدٌ النبی اخِى و صِنْوِى [...]». ابن الشیخ پس از ذکر بیتی که به موضوع ولایت و داستان غدیر اشاره دارد (فاوْجَبَ لِی وِلایَتَه عَلَیکُم * رَسُولُ اللهِ یَومَ غَدِیرِ خُم)، می­گوید: «مراد از این شعر، سخن پیامبر است که فرمود: مَن کُنتُ مَولاه فعَلى مَولاه، اللهم والِ مَن وَالاه و عَادِ مَن عَاداه». (ر.ک: امینی، 1977م، ج2، ص27) 🔺4- یاقوت حموی (ف626ق) که بر امیرمؤمنان على( علیه السلام) سخت متعصب بوده، در 📕مُعجَم الادَباء، جلد 18، صفحة84 چاپ اخیر، حدیث غدیرخم را آورده است. 🔺5-ابن ابی‌‌الحَدید(ف656ق) در بخش‌های تاریخی شرح نهج‌البلاغه، که حادثة غدیر را از منظر شیعیان بیان کرده است، 📕(ر.ک: ابن ­ابی­‌الحدید، 1959م، ج2، ص59 و ج5، ص8) به نقل از صحابة پیامبر صل الله علیه و آله وسلم فقط به ذکر حدیث «مَن کُنتُ مَولاه فهَذا عَلی مَولاهُ» بسنده کرده (ر.ک: همان، ج3، ص208) و دربارة داستان احتجاج علی علیه السلام با طلحه و زبیر و عایشه در جنگ جمل سخن گفته است. 📕(ر.ک: همان، ج17، ص174) ابن­ ابی­‌الحدید دربارة داستان رَحْبه و گواهی دادن تنی چند از صحابه نسبت ­به صدور حدیث غدیر از پیامبر صل الله علیه و آله و سلم و امتناع انس ­بن ­­مالک و زیدبن­ارقم از اعتراف به آن، مطالبی آورده است. (ر.ک: همان، ج2، ص288 و 289 و ج4، ص74 و ج19، ص217) 🔺6. یافِعی (ف768ق) در کتاب مِراة الجِنان وعَبْرة الیَقْظان فی معرفة ما یُعتَبَر مِن حوادث الزمان، وقتی از سال چهلم هجری سخن می‌گوید، به وفات(شهادت) حضرت علی علیه السلام در این سال اشاره می­کند و ضمن بیان مناقب و فضایل بی­ بدیل آن حضرت، فقط حدیث «مَن کُنتُ مَولاه فعَلی مَولاه، اللهم والِ مَن والاه، وعَادِ مَن عاداه» را ذکر می­نماید. 📕(ر.ک: یافعی، 1997م، ج1، ص90) -----------❀❀✿❀❀--------- 🖇 نوشت 📍1. در احصاء روایت های موجود در اهل سنت باید گفت تعداد آن ها در هر نوع بیش از موارد اشاره شده است که فقط جهت آشنایی با شمای کلی آن ها به برخی اشاره شده است. 📍متأسفانه باید گفت: در چاپ­های مصری کتاب، کلماتی که از ابومحمد ابن­ قتیبه نیست و در متن کتاب او وجود نداشته، بر آن افزوده شده است و پس از ذکر عبارت بالا، این جمله را گنجانده‌اند: «ابومحمد [ابن­ قتیبه] گوید: برای این حکایت، اصلی نیست و آن حقیقت ندارد». (همان) البته علامه امینی در الغدیر، با استدلالات صائب خود، از ساختگی بودن عبارت اخیرِ کتاب، پرده برداشته و آن را رد کرده است. (ر.ک: امینی، 1977م، ج1، ص192-195) 📍لازم به ذکر است، هرچند افرادی در صحت انتساب کتاب الامامة و السیاسة به ابن ­قتیبه تردید دارند، (ر.ک: على‌ بهرامیان، «الامامة و السیاسة»، دائرة المعارف بزرگ اسلامی، جلد10، شمارة: 3918‌) که محققان دیگری به این سوال پاسخ داده اند اما فارغ از نویسنده این کتاب ، محقق علامه ی امینی با استناد به آن، به ذکر موضوع غدیر و بیعت نکردن برخی طوایف با ابوبکر، به­ دلیل پایبندی­شان به بیعت با امام علی علیه السلام در روز غدیر، اشاره می کنند. (امینی، 1977م، ج1، ص 6 و 201) تنظیم: سرکار خانم زهرا سادات حسینی
دست خط آیت الله سیدمرتضی کرمانشاهی
👓 🇮🇷 به ابر قدرت جدید تعظیم کنید💪
📌برنی سندرز، سناتور ترقی‌خواه ایالت ورمانت: 🔹همه‌ی ما در ردیف اول تلاش‌های میلیاردرها برای به دست آوردن ثروت و قدرت بیشتر در آمریکا قرار داریم. 🔹آنها روزنامه‌ها را می‌خرند؛ اتحادیه‌ها را متلاشی می‌کنند؛ قیمت‌ها را بالا می‌برند؛ از مالیات طفره می‌روند و برای انتخاب سیاستمدارانی که به خواسته‌هایشان عمل می‌کنند، هزینه‌های کلان می‌کنند. 🔺@barahoot_TV1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 فریادهای یک عالم سنی که به برکت غدیر، شیعه شد! 🔰 سخنرانی طوفانی شیخ طارق یوسف المصری در گلایه از اهل تسنن: 1⃣ شما ۸۰ سال عمر می‌کنید ولی یکبار هم در مساجد سنی‌ها حدیث غدیر را نمی‌شنوید! (غالبا) 2⃣ به خدا قسم، ما مردمانی هستیم که در تنها گذاشتن حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) متخصصیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 یک ادعای جنجالی درباره غدیر + پاسخ 👈 مولوی گرگیج (امام جمعه آزادشهر در استان گلستان): هر کس از مولوی‌های سنی که به مراسم روز غدیر بیاید و به شیعیان تبریک بگوید، منافق است! 🔰 پاسخ: طبق منابع مهم اهل تسنن، خلیفه دوم در غدیر خم به مولا امیرالمومنین (ع) تبریک گفته که اسناد آن، در فیلم بالا و نیز در همین لینک آمده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک اعتراف عجیب 👈 در این کلیپ، مولوی طارق جمیل، عالم بزرگ اهل تسنن در پاکستان را می‌بینید که چگونه به واقعیت غدیر اعتراف می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تیزر پرشورترین فیلم درباره امیرالمومنین (ع) 👈 نمایش متفاوتی از میلاد حضرت علی (ع) در کعبه، لیله المبیت، حاتم بخشی، واقعه کساء، برکندن در خیبر و جنگ با مرحب خیبری... ماجرای غدیر و فرجام سرخ آن حضرت (ع) در مسجد کوفه 📽 معرفی فیلم: نام: نبأ السما | موضوع: زندگانی حضرت امیر (ع) از ولادت تا شهادت | كارگردان: یک جوان ایرانی - کویتی به نام عباس یوسفی | وضعیت فیلم: در حال ساخت در شهرک سینمایی نور تابان (پیامبر اعظم)، همان مکان تولید فیلم «محمد رسول‌الله (ص)». باید منتظر بود و پس از ساخت، آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎬 استاد دانشگاه آکسفورد از مخالفت عُمَر بن الخطاب با غدیر می‌گوید! 👈 افشاگری از اساتید برجسته شرق شناسی و رئیس کرسی اسلام پژوهی دانشگاه آکسفورد درباره: 1⃣ غصب خلافت امیرالمومنین (ع) 2⃣ مخالفت با غدیر و وصیت پیامبر (ص) 3⃣ حمله به خانه حضرت زهرا (س)
110-.pdf
251.5K
🔵 دفاع از علامه امینی در عید غدیر! ♨️ تقریظ دانشمندان شیعه و سنی و مسیحی بر الغدیر، نشانگر موفقیت علامه در معرفی غدیر است! 🔰 + نوشتاری دیده‌نشده از استاد ابوالحسنی منذر (فایل pdf) 1⃣ برای من جای شگفتی است که چرا دقیقا در آستانه عید غدیر، به صاحب کتاب الغدیر یعنی علامه امینی (ره) بی‌مهری می‌شود. شاید شما هم دیده باشید که همین الان نوشتجاتی با عنوان: "زیان‌های کتاب الغدیر" و "مخالفت مراجع با الغدیر" در فضای مجازی به سرعت در حال انتشار است. چاشنی اصلی این پیامها این است که کتاب الغدیر خلاف اتحاد اسلامی بوده و نه تنها در جهان اسلام موجب دفع اهل سنت شده بلکه حتی مراجع عالیقدر هم با محتوای آن مخالفت ورزیدند. 2⃣ فایلی که اکنون پیش دید شماست، برشی کوتاه از کتاب استاد ابوالحسنی منذر (ره) درباره علامه امینی است که با تکیه بر تقریظ‌ها و تمجیدهای علمای شیعه و سنی، بر موفقیت علامه امینی، مهر تایید می‌زند. نظر شهید مطهری نیز بر همین است. البته روش من این است که به رسم احتیاط و بازبینی، یادداشت‌های استاد فقید را پس از مراجعه به مصادر آن منتشر کنم ولی به جهت احساس نیاز، این مختصر را زودتر در اختیارتان قرار می‌دهم. 🔻🔻🔻 علاوه بر این، استاد قبلا این شبهه را در جای دیگر به طور مبسوط پاسخ گفته‌اند که مطالب آن کاملا متفاوت است (اینجا کلیک کنید). روح هر دو بزرگوار، یعنی رضوان مقام علامه امینی و والد ما استاد منذر (ره) شاد و همتشان هماره الگو باد.
PHT_Volume 6_Issue 10_Pages 85-103.pdf
521.1K
⭕️ نسخه PDF 📚معمم نمودن امیرالمؤمنین (ع) توسط پیامبر (ص) و تأثیر آن در شرح حدیث غدیر در منابع فریقین ▪️+ جستاری در منابع روایی و ادبی در اسلام برای بررسی جایگاه این نماد ✍نویسنده: دکتر عشایری منفرد | پژوهشنامه علوم حدیث تطبیقی 🔰 چکیده فرضیه این تحقیق آن است که معمم نمودن حضرت امیرالمومنین (ع) در حین ایراد خطبه غدیر به مثابه‌ قرینه‌ای متصله برداشت امامیه از حدیث غدیر را اثبات می‌کند. نویسنده با جستار در منابع روایی و ادبی سعی نموده، نماد معمم کردن را در فرهنگ جاهلی و اسلامی معنا و این فرضیه را اثبات کند که پیامبر با معمم نمودن علی بی ابی‌طالب (ع) در روز غدیر و برجسته کردن این پدیده، در روزهای پس از واقعه غدیر خواستند ریاست ایشان را در حافظه جامعه ماندگار کنند.
temp4855445788661996647content.pdf
3.21M
⚪️ استاد شهید مطهری از شاهکار علامه امینی می‌گوید 👈 کتاب الغدیر؛ الگوی حقیقی اتحاد اسلامی: روشنگر حقایق در تاریخ اسلام که عامل اصلی اختلاف را در دوری از غدیر و ولایت می‌بیند. ⚫️ نسخه PDF ✍ کتاب شش مقاله شهید مطهری | حاوی مقاله الغدیر و وحدت اسلامی: ص ۲۱۱ به بعد همین کتاب را مطالعه فرمایید.
⭕️ پیغام علامه امینی برای آیت الله نجفی مرعشی (ره) چه بود؟ 👈 الغدیر، رساله و توضیح المسائل من است! 💥 استاد ابوالحسنی منذر (ره)🔻 🔹از يكى از خصّيصينِ علامه امینی (ره)، شنيدم كه مى‏‌گفت: زمانى كه رساله عمليه مرحوم آيت اللّه‏ سيد شهاب الدين مرعشى نجفى ـ مرجع دل آگاه و فرهنگبان معاصر ـ از طبع در آمد و خبر آن به گوش امينى رسيد، به ايشان پيغام داد نگارش رساله و پرداختن به شئون معمول مرجعيت، از ديگر فقيهان نيز بر مى‏‌آيد. بجا بود اين سنخ كارها را وا مى‏‌گذاشتيد و يكسره به امورى همچون نگارش ملحقات «احقاق الحق» يا احياى متون و مآثر كهن شيعى مى‏‌پرداختيد كه انجام آن، از امثال حضرت عالى ساخته است... [ظاهرا اعلام مرجعیت آن مرحوم اوایل دهه ۴۰ بوده است]. 🔹آری، الغدير، براى امينى، فراتر از يك كتاب بود؛ فلسفه زندگى بود. برخى افراد، ایشان را تشويق مى‏‌كردند تا به سنت معمول فقيهان، به جاى نگارش الغدير، به نوشتن رساله عمليه (توضيح المسائل) بپردازد ولی ایشان با توجه به تأمين كامل اين نياز، توسط فقهاى بزرگ عصر مى‏‌فرمود: ـ رساله من، توضيح المسائل من، و برنامه من همين كتاب الغدير است! 🔹نگارش «الغدير»، تقريباً حدود 40 سال از عمر امينى را به خود اختصاص داد و براى نوشتن آن، 10 هزار كتاب را (كه بعضاً، بالغ بر چندين مجلّد مى‏‌شده) از باى بسم اللّه‏ تا تاى تَمَّت خواند و به 100 هزار كتاب مراجعات مكرّر داشت. 📚 منبع: نشریه افق حوزه، ویژه‌نامه عید غدیر ۱۳۹۹.
علّت انکار و اعراض بسیاری از افراد تحصیل کرده این است که مفاهیم مذهبی و دینی به طرز صحیحی به آنها تعلیم نشده است. در واقع آن چیزی که آنها انکار می‌کنند مفهوم واقعی خدا و دین نیست، چیز دیگری است‌. (استاد مطهری، مدادهای‌غیبی‌درزندگی‌بشر، ص۴۷) آن کس که می‌خواهد جامعه‏‌ای را اصلاح کند و تغییر دهد، خودش نباید همرنگ همان مردم باشد و همان نقاط ضعف که در مردم هست در خودش وجود داشته باشد. کسی موفق به اصلاح نقاط ضعف می‌شود که خود از آنها مبرّا باشد. (استاد مطهری، بررسی‌ اجمالی‌ نهضت‌های‌ اسلامی در صد ساله‌ اخیر، ص۱۰۶) تنها کسی موفق می‌شود دوستی طبقات مختلف و صاحبان ایده‌های مختلف را جلب کند که متظاهر و دروغگو باشد و با هر کسی مطابق میلش بگوید و بنمایاند. اما اگر انسان یکرو باشد و مسلکی، قهراً یک عده‌ای با او دوست می‌شوند و یک عده‌ای نیز دشمن؛ عده‌ای که با او در یک راه‌ند به سوی او کشیده می‌شوند و گروهی که در راهی مخالف آن راه می‌روند او را طرد می‌کنند و با او می‌ستیزند. (استاد مطهری، جاذبه‌ودافعه‌علی(ع)، ص۲۲)
🖼 بلایی که اخبار بد بر سرمان می‌آورند و خودمان از آن بی‌خبریم چرا تروریست‌ها جنگ رسانه‌ای می‌کنند؟ 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خطر رسانه‌های مسموم🔸 بعد از فتح مکه، پیامبر (ص) اعلام آزادی مطلق کردند و همۀ اهل مکه را عفو نمودند؛ اما شش نفر را استثنا کردند. چندین شاعر بودند که پیامبر (ص) اینها را مهدورالدم قرار داد و در مجلس عمومی گفت که هرکسی به اینها دست پیدا کرد، اینها را از بین ببرد؛ یعنی خطر اینها از خطر همه . دستور اکید داد که نمی خواهد محکمه تشکیل بدهید، نمی خواهد به قاضی نشان بدهید، هرکسی به اینها دست پیدا کرد کار را تمام کند. اینها شعرایی بودند که شعرشان در تمام عربستان رایج بود در مسلمان ها [و پیامبر (ص)]. @Farsna
🚫 نحسی روزها !! 🔹 آن روز انگشتم ضربه ديد. با یک سوارکار تصادف كردم و به کتفم آسيب رسید. همچنین در یک ازدحام جمعیت وارد شدم و لباسهايم پاره شد. پس از این سه اتفاق در یک روز، با خودم خطاب به آن روز گفتم: خدا شر تو را از سر من كوتاه كند! عجب روز نحسی هستى! در همان روز خدمت امام هادی (ع) رسيدم. ایشان مرا که دید، فرمود: تو هم اين حرف را مى‌زنى؟ با اينكه با ما رفت و آمد دارى‌؟ گناه خود را به گردن یک بي گناه مى‌افكنى‌؟ با شنيدن اين جمله، عقل به سرم بازگشت و فهميدم که اشتباه كرده‌ام. گفتم: مولاى من! استغفر اللّٰه . از خدا آمرزش مى‌خواهم. امام فرمود: ای حسن بن مسعود! گناه روزها چيست كه شما هر وقت به خاطر اعمال خودتان مجازات می شوید، به آنها دشنام مى‌دهيد؟ گفتم: ای پسر پیامبر! براى هميشه استغفار مى‌كنم. اين توبه من است. امام فرمود: به خدا قسم اين دشنامها سودی برایتان ندارد و خدا شما را به خاطر مذمت بى‌تقصيرها مجازات مى‌كند. مگر نمى‌دانى كه ثواب و عقاب و مكافات عمل در دنيا و آخرت به دست خداست‌، نه به دست روزها؟ گفتم:چرا مولاى من. فرمود: ديگر تكرار نكن و براى روزها نقشى در حكم خدا قائل مشو! گفتم: چشم مولاى من! ✍️ عامل حوادث، خداست، نه نحسی روزها. هیچ زمانی نحس نیست مگر زمانی که گناه انجام شود. 📚 تحف العقول , جلد۱ , صفحه۴۸۲
📌 گواهی به ولایت حتی هنگام مرگ عبدالله بن عباس هنگام وفات گفت: خدا به تو قرب می جویم به سبب ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام. عن أبي صالح قال: لما حضرت عبدالله بن الوفاة، قال: اللهم إني اتقرب إليك بولاية علي بن أبي طالب. 📚احمدبن حنبل، مسند(الفضائل امیرالمومنین،) ح٢٥٣
🌸جرج جرداق، ادیب و اندیشمند مسیحی در کتاب «امام علی؛ صدای عدالت انسانی» : ☘آیا از فرمانروایی خبر داری که خود سیر، نان نخورد زیرا که در کشور او کسانی یافت می‌شدند که با شکم سیر نمی‌خوابیدند. و جامه نرم نپوشید، چرا که در میان افراد ملت، بودند کسانی که لباس خشن و درشت می‌پوشیدند. و درهمی را اندوخته خود نساخت که در بین مردم نیاز و فقر وجود داشت و به فرزندان و یاران خود هم وصیت کرد که غیر این راه و روش را نپیمایند؟ ☘آیا از میان مردم سردار و امیری را شناخته‌ای که بر زمان و مکان فرمان می‌راند، ولی به دست خود آسیاب را می‌چرخاند و نانی خشک درست می‌کرد که آن را به زانو می‌شکست و کفش خود را به دست خود وصله می‌زد و از مال دنیا کم یا زیاد چیزی را پس انداز خود نساخت. ☘او در فکر سیرشدن و خوب پوشیدن و آرام خوابیدن نبود ... و می‌گفت ...: «آیا فقط به همین اکتفا کنم که به من پیشوای مسلمانان بگویند؟ ولی در سختی های روزگار با توده مردم همدرد نباشم؟»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 مریم امیرجلالی بازیگر که مدتی است در کانادا اقامت دارد از سختی های زندگی در کانادا می‌گوید!