🌀 شما اقتصاد و حقوق نخواندید!
📝 سوال خبرنگار از امام خمینی و پاسخ ایشان
🔻 سوال خبرنگار:
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکردهاید.
تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گیر و دار یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید.
آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
✅ پاسخ حضرت امام قدس سره:
ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسیای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم.
ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم.
از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم ، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید.
ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند.
✅ آری با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر است که ندانم.
📗 صحيفه امام، ج١١، ص ١٦٠
روزنامه تايمز : «اوجگيري خيزش مذهب و انقلاب سراسر جهان را در نورديد و دنياي غرب به دليل انقلاب ايران بار ديگر اسلام را كشف كرد.»(1)
«براي اولين بار يك كشور مسلمان به طور موفقيتآميزي قدرتهاي بزرگ غربي را به مبارزه طلبيد و آنان را تحقير كرد.»(2)
چامسكي متفكر معاصر آمريكايي :انقلاب اسلامي ايران اولين عبور از خط قرمز آمريكا بود و ايران در سال 1979 از خط قرمزها گذشت، سرپيچي كرد و مستقل شد(3)
ساموئل هانتينگتون : «پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979 در ايران ميتواند به عنوان نقطه آغاز جنگ پنهان تمدنهاي غرب و اسلام در نظر گرفته شود.»(4)
(1) . عصر امام خميني، مير احمد رضا حاجتي، بوستان كتاب، ص 32
(2) . روزنامه جمهوري اسلامي، 19/11/68
(3) . روزنامه رسالت، 16/4/81 ،ص 11
(4) . روزنامه رسالت ، 13/3/83
من امروز بعد از دهسال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف میکنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى نداشتهاند، اشتباهى[تحمیل اطرافیان] بوده است که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمیرود، گرچه در آن موقع هم من شخصا مایل به روى کار آمدن آنان نبودم ولى با صلاحدید و تأیید #دوستان قبول نمودم
و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزى کمتر از #انحراف_انقلاب از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى #آمریکای_جهانخوار قناعت نمیکنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز #حرف و #ادعا هنرى ندارند.
امروز هیچ تأسفى نمیخوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبودهاند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروهها و #لیبرالها میخوریم.
📚 امام خمینی، صحیفه نور، ج۲۱، ص۲۸۵
در ابتدای انقلاب یکی از روشنفکران عرب در جواب سئوال خبرنگار شرق الاوسط که پرسید:
امام خمینی کیست؟
پاسخ داد :ان الخمینی حیر الشرق و ازعج الغرب و شغل العالم
خمینی شرق را شگفت زده کرد
غرب را لرزاند و به زانو در آورد
دنیارا متوجه و مشغول کرد
🔴 عمامه از سر اینها بردارید!
امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۸ خطاب به آخوندهای درباری که میگفتند علما نباید سیاسی باشند اما خودشان رژیم شاهنشاهی را حمایت می کردند:
«در این روایت است که از این اشخاص بر دین بترسید؛ اینها دین شما را از بین مىبرند. اینها را باید رسوا کرد تا اگر آبرو دارند در بین مردم رسوا شوند؛ ساقط شوند. اگر اینها در اجتماع ساقط نشوند، امام زمان را ساقط مىکنند؛ اسلام را ساقط مىکنند. باید جوان هاى ما عمامه اینها را بردارند. عمامه این آخوندهایى که به نام فقهاى اسلام، به اسم علماى اسلام، این طور مفسده در جامعه مسلمین ایجاد مىکنند باید برداشته شود. من نمىدانم جوان هاى ما در ایران مرده اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود؟ چرا عمامههاى اینها را بر نمىدارند؟ من نمىگویم بکشند؛ اینها قابل کشتن نیستند؛ لکن عمامه از سرشان بردارند. مردم موظف هستند، جوان هاى غیور ما در ایران موظف هستند که نگذارند این نوع آخوندها … معمم در جوامع ظاهر شوند و با عمامه در بین مردم بیایند. لازم نیست آنها را خیلى کتک بزنند؛ لیکن عمامه هایشان را بردارند؛ نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس شریف است، نباید بر تن هر کسى باشد.»
🔻 ♨️ دلسوزی های بی مورد، اعتراض بچه گانه
بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاسی نفرت و کینه توزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار می دهند و با دلسوزی های بی مورد و اعتراض های کودکانه می گویند: جمهوری اسلامی سبب دشمنی ها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادیشان افتاده است، که چه خوب است این سوال پاسخ داده شود که ملت های جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً ملت ایران در چه زمانی نزد غربی ها و شرقی ها احترام و اعتبار داشته اند که امروز بی اعتبار شده اند!
#امام_خمینی
صحیفه نور؛جلد 20؛ صفحه 238
مورخ: 1367/04/29
🔹واللَّه اسلام تمامش سیاست است! اسلام را بد معرّفی کردهاند!. (ج۱، ص۲۷۰)
🔻اسلام دین سیاست است قبل از اینکه دین معنویات باشد. (ج۶، ص۴۶۷)
✅ مسلمان هم نیستند کسانی که دعوت به عدم دخالت در سیاست و امور مملکت میکنند
ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم
🔰 انبیا- علیهم السلام- شغلشان سیاست است. (ج۱۳، ص۴۳۳)
🔻 اصولًا اساس اسلام از سیاست است. (ج۱۸، ص۷۲)
🔰 دین اسلام یک دین سیاسی است. یک دینی است که همه چیزش سیاست است، حتی عبادتش. (ج۱۰، ص۱۵)
🔻اسلام دین سیاست است اصلش. اسلام یک دینی است که احکام عبادیاش هم سیاسی است. (ج۱۱، ص۴۶۳)
🔰اسلام، احکام اخلاقیاش هم سیاسی است.(ج۱۳، ص۱۳۰)
🔻بیشتر کتب فقه، کتب سیاست است. (ج۱۳، ص۱۳)
🔰در روایاتِ ما برای نبّی اکرم با لفظ «سیاست» ثابت شده است. و در دعای، در زیارت جامعه ظاهراً هست که «ساسَةُ العباد» هم هست. در آن روایت هم هست که پیغمبر اکرم #مبعوث شد که سیاست امت را متکفّل باشد. (ج۱۳، ص۴۳۱)
🔻مسئله دخالت در سیاست در رأس تعلیمات انبیاست. ما همه تعلیمات انبیا را کنار گذاشتیم، فقط به آن تعلیماتی که دخالت نکردن در سیاست و دخالت نکردن در جامعه و اینها [مرتبط است] فقط همینش را گرفتهایم. (ج۱۵، ص۲۱۴)
🔰آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است...اسلام را همچو بد معرفی کردهاند به ما که ما هم باورمان آمده است که اسلام [را] به سیاست چه! (ج۶، ص۴۳)
🔻مسجد، مرکز اجتماع سیاسی است.
🔸منبع: صحیفه امام
@ttt1400
✳ جنگ امروز ما، جنگ با اسرائیل نیست. جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست. جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور. جنگ ما، جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمايه داری و کمونيزم. جنگ ما، جنگ پابرهنگي علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بیدرد کشورهای اسلامی است. این جنگ، سلاح نمیشناسد. این جنگ محصور در مرز و بوم نیست. این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی و کمبود و فقر و گرسنگی نمیداند. این جنگ، جنگ اعتقاد است؛ جنگ ارزشهای اعتقادی انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست.
امام خمینی
صحیفه امام
جلد ۲۱، صفحه ۶۹.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 خبرنگار: کمی از زندگی و تاریخچه مبارزات خود تعریف بکنید!
امام خمینی قدس سره:
❗️ زندگی من یک زندگی درخشانی نبوده که بخواهم برای شما تعریف بکنم!!
به ما بفرمایید چه احساسی دارید؟
هـیـــچّـــی...
پ. ن:
امیرمومنان در حکمت ۴۳۹ نهجالبلاغه فرمودند:
کل زُهد در دوکلمه از قرآن است: لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاکُمْ"
و هرکس برگذشته افسوس نخورد و به آینده شادمان نباشد همه جوانب زهد را رعایت کرده است.
🔻 واقعا انسان در مقابل بزرگی و تواضع و علم و زهد این مرد خدا احساس کوچکی میکند!
دکتر سید صادق طباطبایی در شرح این تصویر :
" شب دوازده بهمن است در پرواز هواپیمای ایرفرانس به سوی تهران.امام خمینی در طبقه دوم است، نشسته بر پتویی همراه با من و دوستی فرانسوی.در حین گپ و گفت، یکی از همسفران روحانی آمد و کاغذی به دست امام داد.مضمون آن دعایی بود برای رفع اضطراب در مواقع خطر و ترس! آقا عینکش را زد و کاغذ را برانداز و بدون قرائت دعا، آن را تا کرد و گذاشت زیر پتو! آن دوست ما البته مقصر نبود، در آن پرواز خیلی ها نگران بودند، از انفجار در آسمان یا عدم اجازه برای فرود یا دستگیری پس از ورود و...الخ.اما نشاط و خونسردی ای که در چهره قهرمان داستان موج می زد، موجب می شد که این همه را به هیج بگیرد و لحظاتی بعد پس از ادای نماز شب، راحت بخوابد! "
پ.ن:
⭕️ خبرنگار: از پیروز شدن انقلاب چه حسی دارید؟!
امام خمینی: هیچی! وظیفهمان را انجام دادیم
جامعه امروز ایران به چنین افرادی نیاز دارد. کسانی که تشنه کسب قدرت نباشند و خالصانه برای مردم کار کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 خبرنگار: برخی گفتهاند با شما صحبتهایی کردهاند و در برخی اصول اولیه شما تجدید نظر کردید
🔹 امام خمینی قدس سره:
اصلا اینطور نیست، اصلا حتی خود من همنمیتوانم در این موارد تجدید نظر کنم!
اینها مصالح یک امت و مصالح اسلام است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*یک تیلیاردر کنیایی سال ۱۳۵۷ زن و بچه اش را رها میکند وعزم سفر به ایران را می کند تا امام خمینی رحمت الله را از نزدیک ببیند اما موفق نمیشود چند ماه انتظار اما محقق نمیشود وجنگ شروع میشود و تنها راه دیدن امام را در رفتن به جبهه می بیند وبا لشکر محمد رسول الله(ص) عازم جبهه ها میشود و سه سال نیم جبهه بوده و با رزمندگان رفیق میشود و در چندین عملیات شرکت می کند تا بالاخره یکی از دوستان رزمنده اش میشود محافظ امام و ایشان به واسطه دوستش موفق میشود امام خمینی را ببیند و جالب اینجاست فردای روزی که امام را از نزدیک میبیند و به آرزوی خودش میرسد، از ایران میرود به کنیا سراغ خانواده اش ولی همچنان عاشق امام و ایران می ماند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خودمونو دست کم نگیریم
#خودتحقیری_ممنوع
┅┅❅❈❅┅┅
📌فرهنگ #خودتحقیری، امری است که قبل انقلاب در ایران توسط استعمارگران در جامعه تزریق شد و پس از انقلاب و قطع ید استعمارگران، توسط مسئولین غربزده در جامعه منعکس شد.
┅┅❅❈❅┅┅
بعد از ورود امام خمینی به مدرسه رفاه، ما هیچ فردی را به مدرسه راه ندادیم و به همین دلیل، آن شب دیدار ویژهای نداشتیم. من خدمت حضرت امام رفتم و از ایشان خواستم که برای تیم حفاظت، دقایقی صحبت کنند و به آنها روحیه بدهند. امام لطف کردند و پذیرفتند و ما در پاگرد پلهها برایشان صندلی گذاشتیم و دوستان تیم حفاظت روی پلهها نشستند و امام هم، طی مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه، صحبتهایی کردند که برای همه ما امیدوارکننده بود و تأثیر عمیقی روی فرد فرد ما گذاشت. به یاد دارم که ایشان فرمودند:
«آنچه دارد پیش میآید #خواست_خداست، فضایی که دارد مهیا میشود، فضایی است برای #بیداری_مسلمانها و شما بدانید که ما در این راه چه پیروز شویم و چه از بین برویم، یکی از دو خیر است، اِحدَی الحُسنَیین که داریم انجام می دهیم.»
🗞 به نقل حمید رضا نقاشیان، سر تیم حفاظت امام پس از ورود به ایران
« ای مادر هنگامی که فرودگاه تهران را ترک می گفتم تو حاضر شدی و هنگام خداحافظی گفتی: « ای مصطفی، من تو را بزرگ کردم، با جان و شیره خود تو را پرورش دادم و اکنون که می روی از تو هیچ نمیخواهم و هیچ انتظاری از تو ندارم، فقط یک وصیت می کنم و آن این که خدای بزرگ را فراموش نکنی.
ای مادر، بعد از بیست و دو سال به میهن عزیز خود باز می گردم و به تو اطمینان می دهم که در این مدت دراز حتی یک لحظه خدا را فراموش نکردم، عشق او آن قدر با تار و پود وجودم آمیخته بود که یک لحظه حیات من بدون حضور او میسر نبود.
خوشحالم ای مادر، نه فقط بخاطر این که بعد از هجرت دراز به آغوش وطن بر می گردم بلکه به این جهت که بزرگترین طاغوت زمان شکسته شده و ریشه ظلم و فساد بر افتاده و نسیم آزادی و استقلال می وزد.»
دست نوشته شهید دکتر مصطفی چمران؛ روز یک ورود به ایران
بهمن ماه ۱۳۵۷
برگرفته از کتاب: خدا بود و دیگر هیچ نبود...
◾️هدیه تحقیرآمیز کِندی
فرح دیبا (همسر شاه)میگوید:
🔹موقع مسافرت ما به آمریکا محمد رضا دستور داد جواهرات متعلق به همسر ریچارد شیردل را که یک میلیون دلار ارزش داشت از یک حراجی عتیقه معروف در لندن خریداری کنند تا ما به ژاکلین کندی هدیه بدهیم!
🔶ژاکلین وقتی چشمش به هدیه سخاوتمندانه محمدرضا افتاد که علاوه بر میلیونها دلار جواهر، میلیونها دلار ارزش تاریخی داشت، از فرط خوشحالی محمد رضا را بوسید!
🔴اما کندی در برابر این هدیه گران بها، یک قطعه کروات پوسیده و رنگ و رو رفته به محمدرضا داد و مدعی شد که این کروات متعلق به جورج واشنگتن اولین رئیس جمهور آمریکا بوده است!
🔴سالها بعد وقتی یک شب در نوشهر به اتفاق ملک حسین پادشاه اردن نشسته بودیم و از هر دری صحبت میکردیم، این داستان را برای ملک حسین گفتم، و او با تعجب گفت: یک کروات هم به او داده و مدعی شدهاند متعلق به جورج واشنگتن بوده است.
🔴محمد رضا با شنیدن این مطلب فحش رکیکی داد و گفت: این پدر سوختهها هر چه کروات و جوراب دسته دوم و کار کرده دارند را به پادشاهان و رؤسای کشورهای جهان سوم میدهند و میگویند عتیقه است و متعلق به جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن بوده است!
___________
📚اسرار دربار پهلوی، ص502
📚هزار و یک روز من، خاطرات فرح پهلوی، کتاب فروشی STOKپاریس 1976.
[این کتاب در سال 1356 در پاریس منتشر شد اما ساواک اجازه انتشار آنرا در ایران نداد]
📚در کنار شاه، خاطرات فرح پهلوی، روزنامه ایرانیان، چاپ لس آنجلس، 18 ژانویه 2000.
📌 #شهرت روایات ولادت #امیرمومنان در کعبه
حاکم نیشابوری از علما و محدثین اهل سنت مینویسد:
فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِي جَوْفِ الْكَعْبَةِ.
به #تواتر و شهرت رسیده است که #فاطمه بنت اسد، #امیرمومنان علی کرم الله وجهه را در خانه کعبه به دنیا آورد.
📚حاکم نیشابوری، المستدرک على الصحیحین، ج۳، ص ۵۵۰
ایجاد تحریف در تنها مولود کعبه؛
مولود کعبه بهمعنای زادهشده در کعبه، به ماجرای تولد امام علی(ع) در کعبه اشاره دارد که از فضایل اختصاصی آن حضرت بهشمار میرود.
تنها علامه امینی از شانزده منبع اهل سنت و پنجاه منبع شیعه نقل کرده که امام علی در کعبه متولد شده است. او از ۴۱ شاعر از قرن دوم تا قرن چهاردهم قمری نیز نام برده که در اشعار خود به تولد امام علی در کعبه اشاره کردهاند.
در شرحی که بر احقاق الحق نوشته شده، ولادت امام علی در کعبه از هفده منبع اهل سنت نقل شده است.سبط بن جوزی، ابن صباغ مالکی،و علی بن برهان الدین حلبی،از علمای اهل سنت هستند که از تولد امام علی در کعبه سخن گفتهاند. در المُستَدَرک عَلَی الصَّحیحَین و کفایة الطالب بر تولد امام علی در کعبه، ادعای تواتر شده است.
شیخ مفید ولادت امام علی(ع) در کعبه را از فضائل اختصاصی ایشان دانسته که قبل از آن برای کسی اتفاق نیفتاده و پس از آن هم اتفاق نخواهد افتاد.
با این حال در برخی از منابع اهل سنت آمده است که یکی از اصحاب پیامبر(ص) بهنام حکیم بن حِزام هم در کعبه به دنیا آمده است.
البته برخی معتقدند این روایت با انگیزه انکار فضائل امام علی(ع) از سوی خاندان زُبیر از اصحاب پیامبر، به دلیل دوستی عموزاده خود، این مطلب را جعل کرده باشند؛ چرا که نسب حکیم بن حزام بن خویلد بن اسد بن عبدالعزی و خاندان زبیر در اسد بن عبد العزی مشترک است.
اما این نظر قطعا نادرست است زیرا راویان و علمای زیادی تاکید کردهاند که تنها علی (علیهالسلام) در کعبه متولد شده است، و امثال حاکم نیشابوری که از محدثین بزرگ اهل سنت است، روایات منحصر بودن ولادت علی (علیهالسلام) را در کعبه متواتر دانستهاند؛ که خود نشانگر تکذیب روایات قلیلی است که درباره حکیم بن حزام آمده است.
سرچشمه انتشار چنین روایاتی در جامعه اسلامی، زبیر بن بکار و مصعب بن عبدالله بوده که مخالفت و دشمنی شدیدی با حضرت علی(ع) داشته و بهمنظور تحتالشعاع قرار دادن و کمرنگ کردن فضیلت ولادت آن حضرت در کعبه، دست به جعل و انتشار چنین اخبار و روایاتی زدند.
اشکالاتی به این ادعا وارد شده است؛ ازجمله:
مُصعَب بن عثمان مجهول است و در کتابهای رجالی نامی از او برده نشده است.
روایت مُرسَل است؛ چراکه مصعب بن عثمان راوی این ماجرا، سالها پس از این ماجرا به دنیا آمده است. بنابراین نمیتوانسته بیواسطه این ماجرا را نقل کند.
پ.ن:
حکیم ابن حزام سیزده سال و به نقلی دوازده سال قبل از عام الفیل در مکه به دنیا آمد،
وی فرزند خویلد بن اسد بن عبدالعزی بن قصی اسدی، یعنی پسر برادر خدیجه همسر پیامبر(ص) و نام مادرش صفیه بوده است.
وی در سال فتح مکه یعنی سال های آخر عمر پیامبر، اسلام آورد! و در زمان پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) احتکار طعام میکرده است! وی عثمانی شدیدی بوده به علی (علیهالسلام) بدگویی میكرد.
او 52 و به نقلی 53 سال در جاهلیت زندگی کرد در جنگ فجار شرکت کرد و پدرش در این جنگ کشته شد. در دوران جاهلیت و اسلام از بزرگان قریش بشمار میرفت.
وی از عالمان علم نسب بود. او در جریان محاصره اقتصادی برای عمه خود خدیجه(س) آذوقه میبرد، حتی یک بار نیز با ابوجهل درگیر شد، با این وجود او به همراه دیگر سران مشرک مکه در تصمیمگیریهای دارالندوه برای تحت فشار گذاشتن پیامبر(ص) کوتاهی نمیکرد.
حکیم قبل از این که مسلمان شود، جنگهایی را علیه حضرت رسولخدا(ص) داشت. او در غزوه بدر در زمره کفار بوده و از کسانی بود که به لشکریان خوراک میداد. حکیم قبل از شروع جنگ به خاطر دیدن نشانههایی این جنگ را به فال بد گرفت و سعی کرد تا بزرگان قریش را از جنگ منصرف کند؛ اما نتوانست. او در میان جنگ نیز اصرار زیادی به عتبه بن ربیعه آورد و به او گفت میان این دو گروه میانجیگرى کن، دیه و خونبهاى ابن حضرمى را بپرداز و آنچه که اصحاب محمّد(ص) از کاروان ابن حضرمى بردهاند قبول کن که پرداخت نمائى، زیرا قریش از محمد(ص) چیزى جز خون بهاى ابن حضرمى و ارزش کالاهاى غارت شده نمیخواهند؛ اما قریش قبول نکرد. حکیم در این جنگ نزدیک بود، کشته شود، چرا که هنگامی که با تنى چند از قریش خود را کنار حوض آب مسلمانان رساند تا از آن بخورند پیامبر فرمود آزادشان بگذارید؛ اما هر کس از آن آب خورد کشته شد، مگر حکیم که اسب داشت و سریع فرار کرد. او بعد از از مسلمان شدنش هر گاه مىخواست سوگند خود را تأکید نماید مىگفت سوگند به خدایی که در جنگ بدر مرا نجات داد.
حکیم بن حزام، 60 سال در جاهلیت زندگی کرد و 60 سال را در اسلام. او در سال 54 یا 55(ه.ق) در دوران خلافت معاویه در سن 120 سالگی در مدینه وفات کرد.
https://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D9%88%D9%84%D9%88%D8%AF_%DA%A9%D8%B9%D8%A8%D9%87
@ttt1400
نازد به خودش خدا که حیدر دارد
دریای فضائلی مطهر دارد
همتای علی نخواهد آمد والله
صد بار اگر کعبه ترک بردارد
⁉️بزرگ اندیشمند مسیحی «جرج جرداق لبنانی» در باره امام اول شیعیان چه می گوید.؟‼️
✍《ماذا عليكِ يا دنيا، لو حشدتِ قواکِ،
فاعطيتِ في كلِ زمنٍ علياً، بعقلهِ و قلبهِ،
و لسانهِ و ذی فقاره؟!》
ای روزگار تو را چه می شد، اگر تمام نیروی خود را بسیج می کردی،
و در هر عصر و زمانی،
یک بزرگ مرد همچون علی
به انسانیت عطا می کردی،
▫️با همان عقل،
▫️همان قلب،
▫️همان زبان،
▫️و همان شمشیر ذوالفقار!
🔹ترجمه این کلام توسط استاد شهریار:
چه بودی اگر هر زمان چون على
یلی زادی از مادر روزگار ؟
ترازوی عدلی، چنان مستقیم
ستون امانی، چنان استوار
مکارم، همان گونه آرام بخش
مواعظ، همان گونه آموزگار
همان گونه، از ظلم، بنیادکن
همان گونه بر زخم، مرهم گذار
به مغز عظیمش همان عزم جزم
به كف کریمش همان ذوالفقار
همان گونه همچون قضا و قدر
کماندار پیکان پروردگار
که برکندی از سینه دوست، دق
برآوردی از جان دشمن دمار!
ولادت مولود کعبه امیرالمومنین حضرت علی ع و پدر مبارک باد 🌹🌹
🌱🔹 معاویه به ضرار بن ضمره گفت: علی را برایم توصیف کن. گفت: سوگند به خدا ... علی میان ما مینشست و هرگاه سؤال میکردیم جواب میداد و هرگاه سکوت میکردیم خود شروع میکرد. به طور مساوی تقسیم میکرد و با زیردستان با عدالت رفتار میکرد؛ ضعیف از ظلمش نمیترسید و قوی طمع سوء استفاده از وی را نداشت.
🔸سخن معاویه خطاب به کسی که بر او نقدی کرده بود:
علي بن ابي طالب جرأت بر سلطان را به شما چشانده است. چقدر طول خواهد کشید تا طعم آن را از زبان شما بازگیرند.
هيهات لمظکم علي بن ابي طالب الجرأة علی السلطان فبطیء ما تفطمون.
📚 أخبار الوافدات من النساء على معاوية بن أبي سفيان، ص70؛ بلاغات النساء، ص49؛ العقد الفريد، 1/ 346.
@ttt1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_ویژه
#هند
✳️ عاشقانههای #کریشنام روحانی هندو در مدح امیر مومنان امام علی علیه السلام
🔹جشن ۱۳ رجب؛ دانشگاه علیگر هند
🌺 میلاد امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام تبریک و تهنیت🌺
♨️ باید از امیرالمومنین خجالت بکشم
🔻بخشی از پیام حضرت ایت الله جوادی املی به کنگره بینالمللی نهجالبلاغه
🔹اکنون که در حال شرح نهجالبلاغه هستم، در چند مورد نوشتهام که باید از امیرالمؤمنین (ع) خجالت بکشم.
🔹 علی بن ابیطالب (ع) آن نیست که در [کتاب] نهجالبلاغه سیدرضی آمده، بلکه آن است که در [کتاب] تمام نهجالبلاغه آمده است. حضرت در آنجا خودش را معرفی میکند و[کتاب] تمام نهجالبلاغه چند برابر نهجالبلاغه سیدرضی است که تقطیع شده محسوب میشود و خطبه را رها کردن و خطابه را به جای خطبه گذاشتن است.
🔸مطالب علمی نهجالبلاغه در خطبههاست، آنجا که توحید، اهل بیت (ع)، ولایت و امامت را معرفی میکند، جای علی بن ابیطالب (ع) است.
🔸دستاندرکاران کنگره باید[کتاب] تمام نهجالبلاغه را در دستورکار قرار دهند تا به گوشهای از وظیفه تشیع خود نسبت به علی بن ابیطالب (ع) عمل کرده باشند.
🎤ایت الله جوادی آملی؛ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
@ttt1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ۶۰۰ سال پس از میلاد مسیح؛ خداوند امانتی را در رحم زنی قرار داد، که تجلیِ تمام پیامبران، در یک انسان بود!
✳️ 660 years after the birth of Jesus ...
💠 رونمایی از این امانت از کعبه شروع شد ... و در کعبه نیز به پایان خواهد رسید!